R
reilua
Vieras
Ollaan nyt molemmat kotona, mies saikulla "alkavan keuhkoputkentulehduksen" takia, lääkäri antanu 3 päivää lomaa muttei kuuria. Minä kotiäiti, lasten kanssa kotona aina. Tällä hetkellä mulla on mahatauti, ripuli ja kauhee mahakipu. Aamulla lapset heräs seiskan jälkeen, mä en kyennyt ylös sängystä, oli niin paha olo. Sanoin miehelle että voisko hän nousta lasten seuraks kun musta ei siihen ollut. Mies siis muuten ihan kunnossa, mitä nyt välillä yskittää ja päätä särkee. Ajattelin, että kaipa se nousee vaikka aamu-uninen onkin. Sit mies vaan tokaisi: "Ei tää nyt saikulta oikein tunnu, kun pitää nousta kukonlaulun aikaan ylös" johon minä että no jää nukkuun minä nousen niin mies "minä oon saikulla, sinä kotiäiti, hoida hommas, ei mun kuulu nousta saikulla ekana" ja eiku minä vaan lasten kans ylös ja seurasin niiden touhuja pöntöltä kun en muuhun kyennyt. Ei oo mies vieläkään herännyt, sillä kun on saikku ja ilmeisesti se tarkoittaa, että saa nukkua koko päivän vaikka vaimo olis mahataudissa. En vaan enää kohta jaksa.