mahan venymisestä

  • Viestiketjun aloittaja ainako näin
  • Ensimmäinen viesti
Äiti -67
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 09:03 cisse kirjoitti:
ntakaa tytöt höllyä vaan... en ymmärrä miksi joku antaa itsensä rupsahtaa heti lapsen saamisen jälkeen. Se on pelkästä itsekurista kiinni. Itselläni ei kyllä ole vauvan syntyumän jälkeen edes aikaa löhöillä ja lihoa, vaan kilot on karisseet kotona touhutessa ja lenkkeillessä vaunujen kanssa. Ihme porukkaa täällä läskeineen ja selluliitteineen. Sitte ihmetellään ku mies ramppaa vieraissa...??? Haloo! :headwall:
Olen samaa mieltä, että älkää nyt naiset antako itsenne repsahtaa! Siis ei mitään stressiä, mutta miksi ihmeessä ette välitä itsestänne niin, että haluaisitte näyttää hyvältä?? Se vaikuttaa varmasti henkiseenkin olotilaanne ja aivan varmasti myös parisuhteeseenne! Jos miehenne aidosti rakastaa, niin hän varmasti rakastaa teitä sellaisena kuin olette, mutta en kyllä ymmärrä miksi menettäisi oman entisen viehättävyytensä äitiyden myötä juuri tuolla asenteelle, että "antaa löllyä"....

Minä en ole mikään himourheilija, enkä trimmaaja mitenkään, mutta haluan varmasti näyttää hyvältä ja palautua entiselleni. Päälläni en aio seistä, mutta parhaani yritän ihan oman itseni vuoksi, mutta myös halusta miellyttää miestäni niin hyvin kuin voin.

Tietenkin jokaisen oma valinta eli jokainen toki päättää itse elämästään, että mikä on hyvä! Mukavaa kesää kaikille. :wave:
 
Äiti -67
Ja vielä lisään, että sain ensimmäisen lapseni noin kuukausi sitten, joten en tiedä kuinka helppo tai vaikea on tosiaan palautua entiselleen tai edes lähelle sitä! Ja äitiyteen liittyy niin paljon kaikkea touhua ja väsymystä, että ei varmasti ole helppoa paneutua itseensä. Eikä ole syytäkään -mielestäni - kiirehtiä oman ulkonäkönsä suhteen. Kaikki ajallansa.

Ehkä itse lähinnä ajattelin juuri sitä asennetta, että unohtaa itsensä eikä välitä ja kuitenkin oma ulkonäkö sitten rassaa... Itselläni oli todella iso vatsa ja se on sitä vieläkin. En itse stressaa asian suhteen, vaan olen ihan rauhallisin mielin. En mielestäni edes näytä rumalta, kun katson itseäni peilistä! Haluan kuitenkin "palautua", edes jokseenkin entiselleni.
 
Kuulkaas naiset, mulla on yhdeksän lasta ja s-koon farkut menee jalkaan.

Mutta, mutta, kun vatsanahka kerran toisensa jälkeen venyy paljon, niin eihän sitä ennalleen saa. Mutta mies arvostaa urakkaani ja sanoo vatsaani sieväksi.

En ole repsahtanut ja ehdoton perheemme sääntö on, että äiti pääsee kolme krt viikossa lenkille. Tästä pidetään kiinni ja aika siihen riittää, kun se otetaan. En ymmärrä äitejä, jotka eivät YHDEN lapsen kanssa pääse mihinkään. Kun ensimmäiseni syntyi, hinasin vauvan joka ikinen ilta vaunuihin ja liikuin vähintään tunnin. Ei tullut silloin kiloja ja eikä niitä ole nytkään.

Kun tahtoo, niin voi paljon!! Ja kyllähän se lämmitää, kun tutut sanovat, että näytät ihan samalta kuin kymmenen vuotta sitten.

Tämä ei ole millään itsekehulla vaan tarkoitan sitä, että sinnillä ja positiivisuudella voi vaikuttaa elämäänsä ja hyvinvointiinsa paljon!!


No, meni kyllä lopulta ihan aiheen vierestä :ashamed: , mutta voimia :hug: kaikille äideille.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2006 klo 01:08 Mantaliini kirjoitti:
Kuulkaas naiset, mulla on yhdeksän lasta ja s-koon farkut menee jalkaan.

Mutta, mutta, kun vatsanahka kerran toisensa jälkeen venyy paljon, niin eihän sitä ennalleen saa. Mutta mies arvostaa urakkaani ja sanoo vatsaani sieväksi.

En ole repsahtanut ja ehdoton perheemme sääntö on, että äiti pääsee kolme krt viikossa lenkille. Tästä pidetään kiinni ja aika siihen riittää, kun se otetaan. En ymmärrä äitejä, jotka eivät YHDEN lapsen kanssa pääse mihinkään. Kun ensimmäiseni syntyi, hinasin vauvan joka ikinen ilta vaunuihin ja liikuin vähintään tunnin. Ei tullut silloin kiloja ja eikä niitä ole nytkään.

Kun tahtoo, niin voi paljon!! Ja kyllähän se lämmitää, kun tutut sanovat, että näytät ihan samalta kuin kymmenen vuotta sitten.

Tämä ei ole millään itsekehulla vaan tarkoitan sitä, että sinnillä ja positiivisuudella voi vaikuttaa elämäänsä ja hyvinvointiinsa paljon!!


No, meni kyllä lopulta ihan aiheen vierestä :ashamed: , mutta voimia :hug: kaikille äideille.

Olen samaa mieltä,vaikka mulla on "vain" kolme lasta ;).Ylikiloja ei tosin ole koskaan ollut.Raskauskilot ovat lähteneet aina vuoden sisällä synnytyksestä.Talvella sauvakävelin 3 krt viikossa ja syksyllä olisi tarkoitus aloittaa jumppa.Liikunta auttaa muutenkin jaksamaan (psyykkisesti ;).Monilla lihominen alkaa raskaudesta (raskauksista) ja siitä se paino lähtee nousuun.Kotona tulee syötyä herkkuja ja kahviteltua muiden äitien kanssa.Itsekuria,säännöllistä liikuntaa ja oikea ruokavalio,siitä se lähtee :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2006 klo 01:08 Mantaliini kirjoitti:
Kuulkaas naiset, mulla on yhdeksän lasta ja s-koon farkut menee jalkaan.

Mutta, mutta, kun vatsanahka kerran toisensa jälkeen venyy paljon, niin eihän sitä ennalleen saa. Mutta mies arvostaa urakkaani ja sanoo vatsaani sieväksi.

En ole repsahtanut ja ehdoton perheemme sääntö on, että äiti pääsee kolme krt viikossa lenkille. Tästä pidetään kiinni ja aika siihen riittää, kun se otetaan. En ymmärrä äitejä, jotka eivät YHDEN lapsen kanssa pääse mihinkään. Kun ensimmäiseni syntyi, hinasin vauvan joka ikinen ilta vaunuihin ja liikuin vähintään tunnin. Ei tullut silloin kiloja ja eikä niitä ole nytkään.

Kun tahtoo, niin voi paljon!! Ja kyllähän se lämmitää, kun tutut sanovat, että näytät ihan samalta kuin kymmenen vuotta sitten.

Tämä ei ole millään itsekehulla vaan tarkoitan sitä, että sinnillä ja positiivisuudella voi vaikuttaa elämäänsä ja hyvinvointiinsa paljon!!


No, meni kyllä lopulta ihan aiheen vierestä :ashamed: , mutta voimia :hug: kaikille äideille.

Olen samaa mieltä,vaikka mulla on "vain" kolme lasta ;).Ylikiloja ei tosin ole koskaan ollut.Raskauskilot ovat lähteneet aina vuoden sisällä synnytyksestä.Talvella sauvakävelin 3 krt viikossa ja syksyllä olisi tarkoitus aloittaa jumppa.Liikunta auttaa muutenkin jaksamaan (psyykkisesti ;).Monilla lihominen alkaa raskaudesta (raskauksista) ja siitä se paino lähtee nousuun.Kotona tulee syötyä herkkuja ja kahviteltua muiden äitien kanssa.Itsekuria,säännöllistä liikuntaa ja oikea ruokavalio,siitä se lähtee :)
 
hei!itselläni oli sama ongelma parisen vuotta sitten.kyllästyin katsomaan roikkuvaa alavatsaani ja siitä se sitten lähti.ruokavalio ja liikunta,ainakin minun mielestä ne parhaat auttajat..nykyään mahtuu jo samat vaatteet kuin ennen raskautta =)
 
No joo, kyllähän liikunta ja laihduttaminen auttaa, mutta kun se nahka on venynyt, se on venynyt. Nuorena onnistuin minäkin palautumaan, mutta nyt en edes odota samaa tulosta tai lähellekään. Ja se että mies sen takia pettäisi, on niin naurettava ajatus että! surullista, jos jonkun parisuhde on vatsahahasta tai kiloista kiinni...
 
Toivoa on
Mun mahamahka rupesi nyt kaksi vuotta synnytyksen jälkeen kutistumaan. Aloin pyöräillä töihin nyt keväällä ja palkaksi sain pienemmän mahan =) Outoa, mutta näin kävi
 
mullakin mennee nyt vähän aiheen vierestä, sillä minulla ei ole roikkuvaa mahaa. Mutta rinnat ovat arvilla ja ne roikkuvat. Ei ihoa saa palautumaan ennalleen jos se on rikkoutunut. Kuvitelkaa, että saisitte palan ihoa ja venyttäisitte sen äärimmilleen, niin että se venyisi ja rikkoutuisi. Mitenpä sitä saisi enään ennalleen, ei sen ihon alla olevien lihasten jumpaaminen korjaa ihoa.
Mutta kilot ovat sitten eriasia. Kiloja voi pudottaa ja pitää kurissa. Samaten omaa kuntoaan ja lihaksiaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 09:03 cisse kirjoitti:
ntakaa tytöt höllyä vaan... en ymmärrä miksi joku antaa itsensä rupsahtaa heti lapsen saamisen jälkeen. Se on pelkästä itsekurista kiinni. Itselläni ei kyllä ole vauvan syntyumän jälkeen edes aikaa löhöillä ja lihoa, vaan kilot on karisseet kotona touhutessa ja lenkkeillessä vaunujen kanssa. Ihme porukkaa täällä läskeineen ja selluliitteineen. Sitte ihmetellään ku mies ramppaa vieraissa...??? Haloo! :headwall:
Ei se ole kuule aina pelkästään itsekurista kiinni. Lapsi voi olla niin vaativa ja sairastelevainen, että ei siinä mihinkään lenkeille lähdetä. Että haloo itelles :headwall: :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 09:03 cisse kirjoitti:
ntakaa tytöt höllyä vaan... en ymmärrä miksi joku antaa itsensä rupsahtaa heti lapsen saamisen jälkeen. Se on pelkästä itsekurista kiinni. Itselläni ei kyllä ole vauvan syntyumän jälkeen edes aikaa löhöillä ja lihoa, vaan kilot on karisseet kotona touhutessa ja lenkkeillessä vaunujen kanssa. Ihme porukkaa täällä läskeineen ja selluliitteineen. Sitte ihmetellään ku mies ramppaa vieraissa...??? Haloo! :headwall:
Että näin asiallista kommentointia...ettei vaan olis kolahtanut jo omaan nilkkaan.... :LOL:
 
Omasta synnytyksestä jo aikaa toistakymmentä vuotta... Mut silloin jo raskauden aikana alavatsaan jäi sellanen hassu "säkki", vatsa kasvoi ja oli pinkeä mut alapuolella roikkui tyhjää nahkaa. Ja sama pala siinä kelluu vieläkin.. Ei taida siihen auttaa mitkään jumpat tai mitään, jos olis varaa kävisin leikkauttamassa ylimääräiset nahat pois, mut mistäs sellaset rahat sais... Joten sitten vaan tyydytään pussukkaan ja yritetään elää sen kanssa. Ei ainakaan nykyinen mies sitä mitenkään pahana pidä, itseä häiritsee varmaan enemmän, onneks niin päin. Mut totta on, et mikäli suhde siitä kiinni, niin ei se kovin vahvoilla ole sit ollut. Tsemppiä kaikille nahkansa kanssa painiville, kyllä se siittä sitten jossain vaiheessa :D
 
hip
Itsellä synnytyksestä jo 6 vuotta. Kiloja ja ylinmääräistä rasvaa ei ole raskauden jälkeen vatsassa ollut. Vatsalihakset näkyvät ylhäältä, mutta vatsan alaosassa edelleen se löysä osa. Raskaudessa maha venyi niin äärimmilleen, että ei taida olla mitään toivoa kauniin mahan saamisesta.
 

Yhteistyössä