Maha ei pienene, vaikka laihdun.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen laihduttanut 10 kiloa, tavoitteena vielä toinen 10 kg pois. Normaalipainon ylärajalle 2 kg. Mutta miksei mun vyötärönympärys pienene? Alkaa ottamaan päähän.

Kun aloitin, vyötärönympärys oli 104 cm. Alussa pienenikin ja on nyt 96 cm. Tuo oli viiden ekan kilon aikana, sen jälkeen ei mitään. Mun vyötärönympärys verrattuna bmi:hin on tosi iso. Haluisin saada vyötärönympäryksen alle 80 cm, mitä pidetään naisilla tavoitteena, mutta aika mahdottomalta tuntuu. Miten ton pallon saa pois? Vatsalihakset eivät ole kovin häävit, niitä olen treenannut kuukauden verran, mutta ei vaikutusta. Jostain muualta varmaan senttejä lähtee, mutta ei sitä huomaa, kun tuo maha on koko ajan yhtä iso.

samalle tuntui itsestäkin, kun alotin laihdutus urakan,nihkeesti ne sentit tuosta lähtee, nyt kiloja on tippunut noin 18 kg ja olen normi bmi:ssä ja vyötärön ympärys kuitenkin vielä 85 cm (lähtö tais olla 109 muistaakseni) ja pömppä on suhteellisen iso.
alunperin oli tavoitteena tuo normi bmi, mut nyt tuntuu että vielä 5 kg pitäs vielä saada lähtemään...

Joillain rasva kertyy keskivartaloon, kuten varmasti tiedät. Silloinhan itse asiassa on entistä tärkeämpää laihdutella niitä ylimäääräisiä kiloja pois, koska rasvaa on siellä sisäelinten ympärillä runsaasti ja se aiheuttaa suurimman terveysriskin. Lanteilla ja reisissä olevasta rasvasta taas ei ole kuin korkeintaan esteettistä haittaa. Itsellänikin on taipumusta kerätä rasvaa vyötärölle. En ole koskaan ollut ylipainoinen, mutta silloin kun olin normaalipainon ylärajoilla (olen 169 pitkä ja painoin tuolloin 71kg), vyötärönympärykseni oli lähes 90 senttiä. Olen pudottanut painoa 14 kiloa eli painan nykyään (jo kohta kaksi vuotta) 57 kiloa ja nykyään vy on n. 70. (Vertailun vuoksi, lantio on 92 ja reiden ympärysmitta 49). Tiedän menneisyydestä, että painon ei tarvitse kuin mennä tuonne n. 60 kilon nurkille, niin vy onkin jo melkein sen 80. Eli karkeistettuna kaikki kilot tulee vyötärölle. Itselleni painoa tärkeämpi mittari onkin vyötärönympärys, koska vanhemmiten nuo terveysasiat ovat alkaneet mietityttää enemmän.

Rasvaa lähtee siis tasaisesti kaikkialta, mutta koska sitä on enemmän siinä vyötärön seudulla ja sisäelinten ympärillä, tuntuu siltä, että siitä ei lähde ollenkaan. Kyllä se lähtee, mutta hitaasti. Ja vielä siinä vaiheessa, kun muualta olisi jo ns. hyvä, vyötäröllä voi silti olla useita ylimääräisiä senttejä.

[QUOTE="Lis";28069290]Just joo. Itse olen laihduttanut nyt 10kg ja maha on silti ihan samanlainen kuin urakan alussa. Painoa nyt 51kg (pituus 165cm). Harrastan urheilua mutta nakojaan vatsalihasliikkeita olisi tehtava.[/QUOTE]

Miksi "Just joo"?

Kun ihmisellä on jossain kohtaa selvästi ylimääräistä rasvaa, se ei lähde pois ilman laihtumista eli rasvanpolttamista pois.

[QUOTE="Kukka";28069348]Miksi "Just joo"?

Kun ihmisellä on jossain kohtaa selvästi ylimääräistä rasvaa, se ei lähde pois ilman laihtumista eli rasvanpolttamista pois.[/QUOTE]

Eli esim minun pitaisi laihduttaa lisaa? Mitat 165cm/51kg. Vatsa on pyorea pallo, rasvaa runsaasti, muualta olen hoikka. Ennen raskauksia minulla oli aina hoikka vartalo.

[QUOTE="niin";28069263]
Rasvaa lähtee siis tasaisesti kaikkialta, mutta koska sitä on enemmän siinä vyötärön seudulla ja sisäelinten ympärillä, tuntuu siltä, että siitä ei lähde ollenkaan. Kyllä se lähtee, mutta hitaasti. Ja vielä siinä vaiheessa, kun muualta olisi jo ns. hyvä, vyötäröllä voi silti olla useita ylimääräisiä senttejä.[/QUOTE]

Liikunnan avulla poltettu rasva alkaa nopeasti ja ensimmäisenä vähenemään sisäelinten ympäriltä, siksi vähäinenkin liikunta edistää terveyttä.

Raskauden aikana vatsaan kertyy sidekudosta, toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Sitä ei saa pois kuin leikkauksella, maksaa noin 10000e. Eli ei se kaikki ole sulatettavaa läskiä, valitettavasti.

Yhteistyössä