Mä tein eilen vähän terveellisempää mättöruokaa ja ai että oli hyvää :)

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
hei
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja krea:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja cool mama:
Mulla meni nyt ohi se kohta että missä se terveellisyys oli? Tomaatit, kurkku ja salaatti vai mikä?
kai se oli olevinaan tuo luomukohta.. En mäkään ihan löytäny. =)
No joo, tosiaan mahdollisimman lisäaineetonta ja kotikutoista ruokaa. Eli terveellistä :).
No ehkä tuolta kannalta joo, mut muuten ei. :) Ravintosisältö silti vielä... Miks muuten pitää käyttää jotain sipulikeittoja?
No mikä tosta sun mielestä teki hirveen epäterveellistä? Itse olisin vaihtanut sämpylät pois ja perunat lantturanskiksiin, mutta muutenhan toi oli oikeen hyvä.
Ylipäätänsä hiilihydraattien määrä ja varsinkin ns. tyhjien hiilarien määrä. Todennäköisesti myös suolan määrä (sipulikeitot tuppaa olemaan aika suolastettuja + muut lisäaineet).
Karppi asialla :)

Propaganda on tietoa, jota levitetään tarkoituksena muokata kohteen mielipidettä. Propaganda saattaa olla valheellista tai tosipohjaista, mutta on usein yksipuolista ja saattaa valaista asiaa ainoastaan propagandan tuottajalle hyödyllisistä puolista.
Et oo vissiin perehtyny THL:nkään uusimpiin suosituksiin? Ei taida olla tahoa tässä maailmassa enää, joka väittäis valkosta vehnää, sokeria tai ylipäätänsä ns. nopeita hiilareita terveellisiksi.


 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja krea:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja krea:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja cool mama:
Mulla meni nyt ohi se kohta että missä se terveellisyys oli? Tomaatit, kurkku ja salaatti vai mikä?
kai se oli olevinaan tuo luomukohta.. En mäkään ihan löytäny. =)
No joo, tosiaan mahdollisimman lisäaineetonta ja kotikutoista ruokaa. Eli terveellistä :).
No ehkä tuolta kannalta joo, mut muuten ei. :) Ravintosisältö silti vielä... Miks muuten pitää käyttää jotain sipulikeittoja?
No mikä tosta sun mielestä teki hirveen epäterveellistä? Itse olisin vaihtanut sämpylät pois ja perunat lantturanskiksiin, mutta muutenhan toi oli oikeen hyvä.
Ylipäätänsä hiilihydraattien määrä ja varsinkin ns. tyhjien hiilarien määrä. Todennäköisesti myös suolan määrä (sipulikeitot tuppaa olemaan aika suolastettuja + muut lisäaineet).
Karppi asialla :)

Propaganda on tietoa, jota levitetään tarkoituksena muokata kohteen mielipidettä. Propaganda saattaa olla valheellista tai tosipohjaista, mutta on usein yksipuolista ja saattaa valaista asiaa ainoastaan propagandan tuottajalle hyödyllisistä puolista.
Mä oon itsekin karppi. En silti näe syytä kauhistella tota apn sapuskaa. Luomu on hyvä asia, ja jos vatsat kestää viljoja ja perunaa pienessä määrin, mikä jottei. Ananas nyt on sokeria, mutta silloin tällöin pieni määrä ei edelleenkään ole musta paha, jos kroppa kestää. Lisäaineita tuossa ei ole hirveesti, kun oli luomua. Itse en tuota noin söisi, mutta parempi se tuo on kuin joku hiilarihöttö teollisista lisäainepommeista.
Joo, parempi varmasti kuin pahin vaihtoehto. Itse alunperin kiinnitinkin huomiota tuohon "terveellinen" sanaan. :) Tuo kokoonpano kun ei vielä mun silmissä täytä sitä sanaa.

Mut sama mulle, pitää jatkaa hommia. :wave:
 
Turkilmas
Et oo vissiin perehtyny THL:nkään uusimpiin suosituksiin? Ei taida olla tahoa tässä maailmassa enää, joka väittäis valkosta vehnää, sokeria tai ylipäätänsä ns. nopeita hiilareita terveellisiksi.


[/quote]

Ja tuossa meidän satsissa oli tosiaan ne sämpylät sitä mikä edusta valkosta vehnää, sokeria ja nopeita hiilareita :)
 
tiivitaavi
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Et oo vissiin perehtyny THL:nkään uusimpiin suosituksiin? Ei taida olla tahoa tässä maailmassa enää, joka väittäis valkosta vehnää, sokeria tai ylipäätänsä ns. nopeita hiilareita terveellisiksi.
THL ei anna varsinaisia ravitsemussuosituksia vaan Valtion ravitsemusneuvottelukunta. Ja jokainen joka osaa lukea, voi lukea että suosituksiin kuuluu jopa 10 % (prosenttia kokonaisenergiasta) puhdasta sokeria. Että semmosta.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Joo, parempi varmasti kuin pahin vaihtoehto. Itse alunperin kiinnitinkin huomiota tuohon "terveellinen" sanaan. :) Tuo kokoonpano kun ei vielä mun silmissä täytä sitä sanaa.

Mut sama mulle, pitää jatkaa hommia. :wave:
terveellisempää mättöruokaa kertoo otsikko :attn:
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja tiivitaavi:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Et oo vissiin perehtyny THL:nkään uusimpiin suosituksiin? Ei taida olla tahoa tässä maailmassa enää, joka väittäis valkosta vehnää, sokeria tai ylipäätänsä ns. nopeita hiilareita terveellisiksi.
THL ei anna varsinaisia ravitsemussuosituksia vaan Valtion ravitsemusneuvottelukunta. Ja jokainen joka osaa lukea, voi lukea että suosituksiin kuuluu jopa 10 % (prosenttia kokonaisenergiasta) puhdasta sokeria. Että semmosta.
Ei, eivät itse asiassa suosittele puhtaan sokerin ja valkosen vehnän käyttöä. :) Hirveesti joo vielä pitäs niiden mukaan syödä hiilareita muissa muodoissa.

Ei sillä kuin sillä ois jotain merkitystä. Niin kauan kuin sokeritautiakin hoidetaan tässä maassa syöttämällä sokeria (ja lisätään vaan insuliiniannoksia), niin niin kauan ei kantsi tuotakaan ihmetellä.

Ja Turkilmas itse asiassa tuossa teidän ruoassa oli muitakin sokerien lähteitä. Se vehnä joo, perunat toinen, ananas kolmas ja itse asiassa tomaattikin vielä sisältää aika paljon sokeria. :) Lisäinfona. Ja tosiaan kantsinee tarkistaa se suolan määrä siitä sipulikeitosta, ovat yleensä ottaen tosi suolasia.

Mut nyt pitää todellakin mennä. :D
 
f
Siis okei, henkilö ilmoittaa tehneensä 'vähän terveellisempää mättöruokaa' ja täällä aletaan viilata pilkkua. Kyllä palstalla osataan! :flower:

Mun mielestä on jees, että suositaan lähituottajia ja luomua sekä käytetään hyväksi oman kasvimaan anteja. Jatka Turkilmas samaa rataa!
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Siis okei, henkilö ilmoittaa tehneensä 'vähän terveellisempää mättöruokaa' ja täällä aletaan viilata pilkkua. Kyllä palstalla osataan! :flower:

Mun mielestä on jees, että suositaan lähituottajia ja luomua sekä käytetään hyväksi oman kasvimaan anteja. Jatka Turkilmas samaa rataa!
Kyllä mä tiesinkin että täällä aletaan viilaamaan pilkkua mun aloituksesta :D. Ihan jo siitä syystä, että niin moni puoltaa jyrkästi sitä omaa näkemystään terveellisyydestä ja niitä näkemyksiä on monia :).

Ja onhan mullakin oma näkemykseni ja sen mukaan mä en esim. jätä tomaattia tai edes perunaa syömättä vaikka ne sisältäisi miten paljon sokeria. Perunaa tosin syödään nykyään harvemmin ja vähemmän, mutta kuitenkin :).

 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Siis okei, henkilö ilmoittaa tehneensä 'vähän terveellisempää mättöruokaa' ja täällä aletaan viilata pilkkua. Kyllä palstalla osataan! :flower:

Mun mielestä on jees, että suositaan lähituottajia ja luomua sekä käytetään hyväksi oman kasvimaan anteja. Jatka Turkilmas samaa rataa!
Kyllä mä tiesinkin että täällä aletaan viilaamaan pilkkua mun aloituksesta :D. Ihan jo siitä syystä, että niin moni puoltaa jyrkästi sitä omaa näkemystään terveellisyydestä ja niitä näkemyksiä on monia :).

Ja onhan mullakin oma näkemykseni ja sen mukaan mä en esim. jätä tomaattia tai edes perunaa syömättä vaikka ne sisältäisi miten paljon sokeria. Perunaa tosin syödään nykyään harvemmin ja vähemmän, mutta kuitenkin :).
Mulla ei ainakaan ollut tarkoitus viilata pilkkua tai kettuilla. Ihan mielenkiinnosta kysyin kun en tajunnu mihin sillä terveellisyydellä viitatattiin. Nyt tiedän
:)
 

Yhteistyössä