Mä oon järkyttynyt!

• Viestiketjun aloittaja en halua olla teinin äiti...
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
en halua olla teinin äiti...
Vein tytärtäni (13v.) kaverinsa luo äsken. Kumpikin seurustelee ja molempien äidit on vissiin tiukkoja (ainakin tyttöjen mielestä). Tyttö kysyi et miksi heidän (hänen ja ystävänsä) kumpikaan äiti ei päästä tyttöjä poiken luo, mut pojat voi tulla tyttöjen luo heitä tapaamaan. Selostin sit et siihen liittyy "valvovasilmä" ym.
Sit sanoin et poikien äidit ei niin välitä (älkää vetäkö herneitä nenään, joku voi yrittää ymmärtää mitä tarkoitan) koska pojat ei voi tulla raskaaksi. Poika voi sanoa ettei lapsi ole hänen tai ylipäätään ei ole hänen ongelmansa. Ja että tyttö joutuu aina kantamaan vastuun. Niin tyttöni toteaa "Et ainahan voi tehdä abortin!"

Mä järkytyin!! Pidin kyllä pienen puheen et abortti EI ole ehkäisykeino ja jos on valmis harrastamaan seksiä pitää olla myös valmis pitämään siitä syntyvä lapsi ym.!!
Ja kyllä, olemme puhuneet seksistä ja raskaaksi tulosta ym. Mut näköjään pitää ottaa puheeksi uudestaan! Vai tietenkään sitä ei voi uskoa kun kalkkisäiti jotain sanoo...

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
No vedin kyllä herneet nekkuun tuosta tekstistäsi. Kyllä me yritämme kasvattaa noista pojistamme vastuullisia ihmisiä, jotka eivät koskaan tekisi noin. :/
Sama täällä. :/ Kun ikää tulee pojalle niin seksiasioista puhutaan.Mutta abortti on yksi vaihtoehto ei toivotulle raskaudelle.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Hop, hop, pillerireseptiä hakemaan neidolle.

Ei ole kivaa pojallekaan, jos tyttö tulee raskaaksi ja tekee abortin vastoin pojan toivetta...
Mutta kun mä en halua et se vielä harrastaa seksiä!! Sehän on lapsi!! :(
Oon jo miettinyt et voinko olla niin julma et käsken lopettaa seurustelun :(
Mut päätin vain yrittää rajoittaa tapaamisia, ainakin sellaisia missä jotain vois tapahtua.

musta tuntuu että tyttös tarkoitti, että jos muusta ehkäisystä huolimatta tulee raskaaksi nii voi tehdä abortin. Mistäs tiedätvaikka tyttös olisi jo hankkinutkin ehkäisy välineitä tai ainakin miettinyt sitä?

mun mielestä on pikkusen hysteeristä jos ei päästä 13-vuotiasta tyttöä poikaystäväsä luokse edes päivällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Hop, hop, pillerireseptiä hakemaan neidolle.

Ei ole kivaa pojallekaan, jos tyttö tulee raskaaksi ja tekee abortin vastoin pojan toivetta...
Mutta kun mä en halua et se vielä harrastaa seksiä!! Sehän on lapsi!! :(
Oon jo miettinyt et voinko olla niin julma et käsken lopettaa seurustelun :(
Mut päätin vain yrittää rajoittaa tapaamisia, ainakin sellaisia missä jotain vois tapahtua.
mun mielestä teini-ikäinen on jo nuori, ei lapsi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mirana:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
No vedin kyllä herneet nekkuun tuosta tekstistäsi. Kyllä me yritämme kasvattaa noista pojistamme vastuullisia ihmisiä, jotka eivät koskaan tekisi noin. :/
Sama täällä. :/ Kun ikää tulee pojalle niin seksiasioista puhutaan.Mutta abortti on yksi vaihtoehto ei toivotulle raskaudelle.
Tämä on totta ja varmaan järkevin vaihtoehto tuon ikäiselle. Mut lähinnä yritin pelotella niin, ettei tytölle tulisi mieleenkään seksin harrastaminen/ kokeilu :(
Olen kamala äiti, tiedetään

.
Minusta tuo kuulostaa ihan hyvältä, kun lapsi noin avoimesti keskustelee asiasta. En tuon ikäisen tarvi vielä noin isoja asioita ymmärtääkään. Siinähän sitä vanhempia tarvitaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
musta tuntuu että tyttös tarkoitti, että jos muusta ehkäisystä huolimatta tulee raskaaksi nii voi tehdä abortin. Mistäs tiedätvaikka tyttös olisi jo hankkinutkin ehkäisy välineitä tai ainakin miettinyt sitä?

mun mielestä on pikkusen hysteeristä jos ei päästä 13-vuotiasta tyttöä poikaystäväsä luokse edes päivällä.
Älä pelottele mua kirjoittamalla tuollaista!!!
Mä voin olla hysteerinen, mut itse oon "aloittanut" (pakotettiin) seksin liian nuorena. Ja se on pilannut (?) mun elämän, enkä halua samaa tytölleni!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämä on totta ja varmaan järkevin vaihtoehto tuon ikäiselle. Mut lähinnä yritin pelotella niin, ettei tytölle tulisi mieleenkään seksin harrastaminen/ kokeilu :(
Olen kamala äiti, tiedetään
Ei auta muu kuin asiasta puhuminen.Ei lasta voi olla koko ajan vahtimissa mitä tekee.

pakottaminen on asia erikseen. vaikka alottaisi seksielämän nuorena, ei se meinaa välttämättä siihen pakottamista. Tiesitkös että siitä voi jopa nauttia nuoresta iästä huolimatta =)

.
pakottaminen on asia erikseen. vaikka alottaisi seksielämän nuorena, ei se meinaa välttämättä siihen pakottamista. Tiesitkös että siitä voi jopa nauttia nuoresta iästä huolimatta =)
Nyt kyllä jo oksettaa. Kyse oli 13-vuotiaasta.

pyh ja pah
Alkuperäinen kirjoittaja kippurahäntä:
Yleensäkin tuntuu hurjalta, että 13-vuotias seurustelee vakavasti :snotty:
Eihän ne seurustelekkaan,pyörivät sitten vaan yleisinä jakorasioina jos ei kukaan ole perään katsomassa.

nasu
itse menetin neitsyyteni 13 vuotiaana. en tuntenut itseäni sillon lapseksi vaan nuoreksi. ja olin kyllä silloin jo valmis siihen. toki kehityksessä on eroja.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja kippurahäntä:
Yleensäkin tuntuu hurjalta, että 13-vuotias seurustelee vakavasti :snotty:
Niinpä!!
Tiedä sitten kuinka vakavaa se on oikeasti, tytön mielestä ovat tietenkin ikuisesti yhdessä.
Poika on kumminkin pari vuotta vanhempi, sen hormoonit varmaan jo "hyrrää" täysillä?! Mä kuvittelin ettei tätä päivää tuu vielä pariin vuoteen :(

Alkuperäinen kirjoittaja nasu:
itse menetin neitsyyteni 13 vuotiaana. en tuntenut itseäni sillon lapseksi vaan nuoreksi. ja olin kyllä silloin jo valmis siihen. toki kehityksessä on eroja.
Mä varmaan leikin barbeilla vielä sillon :eek: :LOL:

Vakavasti: kyllä 13 vuotias on vielä ihan lapsi. Ja toki kehityksessä on eroja, mutta silti....

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Nyt kyllä jo oksettaa. Kyse oli 13-vuotiaasta.
ite varmaan alotit seksielämän kolmekymppisenä... mä "menetin" neitsyyteni 14-vuotiaana, eikä se kaduta. Moni aloittaa itsetyydytyksenkin ala-asteella. Hui kamala.

nasu
mulla alkoi kuukautiset jo 10 vuotiaana. barbit jäi varmaan 10 vuoden iässä. 10-13 vuoden iässä mulle kasvoi rinnat, hujahdin pituutta ja yleensäkkin mulla oli silloin pahin murros ikä. 15 vuotiaana jo muutin pois kotoa..

Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Alkuperäinen kirjoittaja nasu:
Mä varmaan leikin barbeilla vielä sillon :eek: :LOL:

Vakavasti: kyllä 13 vuotias on vielä ihan lapsi. Ja toki kehityksessä on eroja, mutta silti....
no on kyllä isoja eroja... eräs tuttuni sai kunnon rinnat jo kymmenen vuotiaana, ja kuukautiset hänellä alkoivat yhdeksän vuotiaana. ja eräs luokkakaverini on kaksikymppinen ja vielä asuu kotona ja leikkii barbeilla :whistle:

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä