Mä oon aivan helvetin katkera,

niin katkera että oksettaa.
Mä oon reilu kymmenen vuotta haaveillu omakotitalosta ja vimeset pari vuotta ollu varma että sen myös saan kunhan sopiva osuu kohdalle. Miehen kans on tästä taloasiasta paljon puhuttu (nyt mietin että onkohan ollu niin että mä oon puhunu) ja luulin että meillä on samansuuntaiset ajatukset asiasta. Siis että kävis sellanen suht hyväkuntoinen talo Joka ei tarttis isoa remonttia. Maksimissaan voitais ottaa lainaa N. 120 000. Nyt sellanen ois sitte myynnis ja todennäkösesti lainaa tarttis ottaa vain 100-105 000.

Ja nyt sitte mies ilmottaa että sille käy vain sellanen talo johon ei tarvii tehdä MITÄÄN remppaa. Täälä sellanen talo maksais n. 200 000. Eli meillä ei oo siihen mitään mahdollisuutta.

Mutta siis se on antanu mun kuvitella että me voitais talo ostaa, Ja nyt vasta selvis että niin ei oo. Ja mä oon niin katkera ja pettynyt että en tiedä pystynkö mä päästä tästä yli.

Kunhan purkauduin.
 
Eikö tuohon väliin mahdu aika erilaista ja kokoista taloa? Eihän asioiden tarvitse olla joko tai. Keskustelkaa: uuteen ei ole varaa, vanhaa ei haluta paljoa remontoida. Käykää katsomassa taloja, niin ehkä miehes löytää myös hänelle mieluisen kodin.
 
vieras
Inhottava tilanne. Voin kuitenkin kuvitella meillä vähän samaa, mikä ei johtuisi miehen tahallisesta tyhjänlupailusta vaan siitä et mä puhun haaveistani ääneen ja mies kommentoi tyyliin, kiva ok, mutta ei siis osaa ajatella et tosiaan niin tehtäis.
Toivottavasti löydätte ratkaisun joka sopii molemmille!
 
Me on käyty kattomas taloja ja puhuttu että sellanen kävis missä on jotain pientä laitettavaa jota voi pikkuhiljaa tehdä. Ei haluttu tehdä isoa remppaa kun on pieniä lapsia. Ja tolla rahalla ei saa sellasta taloa mihinei tarttis mitään tehdä. Eikä tää tosiaan oo enää ollu vain haave vaan tosissaan on taloa etitty ja käyty pankis keskustelemas lainasta ja kysytty takaajat valmiiksi.

Toi nyt myyntiin tullu talo olis lähes ihanteellinen mutta mies tyrmäs sen heti, ei halua edes käydä kattomas.
 
Nyt kun mä kirjotin asian tänne niin mä tulin aivan helvetin vihaaseksi. Siis mies on vedättäny mua aivan täysillä. Onhan se luvannu myös vähentää juomista, hermota vähemmän yms. nää lupaukset on pitäny noin viikon tai kaks.

Nyt mä en pysty ymmärtämään miksi mä oon jatkanu tätä näin kauan.
 
vieras
No taloa nyt ei voi lähteä ostamaan sillä periaattella ettei tarvitsis tehdä mitään remppaa, miehes on ihan ulapalla :) Mutta jos ei miehestäole ramppaajaksi on kyllä myös järjetöntä ostaa enempi remonttia vaativaa riitakapulaksi... Talossa kuin talossa on aina jotain tehtävää kuitenkin, jos ei heti niin lähivuosina. Kyllä olisin minäkin pettynyt jos olisin elänyt luulossa että talon saan...eikä sitä ainakaan sen hetkisen kumppanin kanssa saakaan hankittua. Mutta onhan tuossa välimaastossa tosiaan paljon vaihtoehtoja, eiköhän sieltä löytyisi teillekin sopiva kun katselette, esim.remontoitu rintamamiestalo...ne nyt ei yleensä ihan hirmukalliita ole loppujen lopuksi, toisin kuin uudemmat massatuotantotalot...
 
No ei nyt löydy tolla rahalla sellasta taloa jonka mies hyväksyis, se tuli hyvin selväksi. Mies on sähköasentaja, käynyt putkiasentaja puolen ja tehny mm. ilmastointihommia. Muutkin remppahommat varmaan onnistuis. Ja kun tosiaan joka tapaukses joutuis joskus jotain remppaa tehdä..

Se on tainnu olla talo asias mukana vain pitääkseen mut tyytyväisenä ja nyt kun olis oikeesti ollu sopiva talo niin sen oli pakko tuoda oikee mielipiteensä esiin. |O
 
ei osaa kommentoida muuta
Alkuperäinen kirjoittaja Baabero:
No ei nyt löydy tolla rahalla sellasta taloa jonka mies hyväksyis, se tuli hyvin selväksi. Mies on sähköasentaja, käynyt putkiasentaja puolen ja tehny mm. ilmastointihommia. Muutkin remppahommat varmaan onnistuis. Ja kun tosiaan joka tapaukses joutuis joskus jotain remppaa tehdä..

Se on tainnu olla talo asias mukana vain pitääkseen mut tyytyväisenä ja nyt kun olis oikeesti ollu sopiva talo niin sen oli pakko tuoda oikee mielipiteensä esiin. |O
:hug:
 
Varmistin vielä eilen että mä oon nyt varmasti ymmärtäny miehen oikein. Oikein oli.

Nyt vaan mietin jatkoa. Mä tuskin pystyn tota ukkoo tos kattella koska kaiken muun päälle tää vaan taitaa olla liikaa...
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja Baabero:
Varmistin vielä eilen että mä oon nyt varmasti ymmärtäny miehen oikein. Oikein oli.

Nyt vaan mietin jatkoa. Mä tuskin pystyn tota ukkoo tos kattella koska kaiken muun päälle tää vaan taitaa olla liikaa...
En nyt oikein ymmärrä tälläistä ajattelua. Mä en saa sitä mitä haluun, joten mies lentäkööt jorpakkoon. Siis asiallisen keskustelun sijasta aletaan heti väläyttelemään erokorttia. katsos, nää on niitä vastoinkäymisiä. Teillä ei oo ihan tainnut olla samat käsitykset taloasiasta, joten taitaapi olla vakavan keskustelun aika! Jos haaveilet niin kovasti omakotitalosta, niin ala säästämään, ota lainaa ja hanki se. Kato sitten, muuttaako miehesi sinne myös.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Baabero:
Varmistin vielä eilen että mä oon nyt varmasti ymmärtäny miehen oikein. Oikein oli.

Nyt vaan mietin jatkoa. Mä tuskin pystyn tota ukkoo tos kattella koska kaiken muun päälle tää vaan taitaa olla liikaa...
Hmm... onko teillä tällä hetkellä omistusasunto?
 
Ikävää...
Meillä on myös käyty samoja keskusteluja talon ostosta.
Meillä on molemmilla se mielipide,että talon pitää olla asuttavassa kunnossa eli ei mitään kattavia remppoja heti alkuun.
Pintaremppaa ym ollaan ajateltu tekevämme eli kodista oman näköinen.
 
äp
MUISTA tehdä kuntokartoitus käytä piirustukset hometaloja korjaamaan omistautuneella yrityksellä heillä on tarkkasilmä mahdollisten virheiden kanssa jo piirustuts vaiheessa vaikka talolle lupa onkin saatu.
Mitkään epämääräiset vihjailut alapohjasta ja kunnosta ei saa kelvata vaan tarkkaan pitää tietää mitä alla on.
Tuo kuntotarkastus ei sisällä vain kosteusmittausta vaan joka paikan nuuskimisen.Isomamt firmat ja välittäjien suosimat ovat aika suurpiirteisiä. Ja ovat muuten vain vastuussa tarkaskastus maksun verran.

Ota tarkastaja mieluummin hometalojen tutkimuskiin erikoistuneelta ihmiseltä /firmalta.Kysele ketä välittä suosittelee ja katsele muita.

Olkaa nyt varovaisia sillä kun haluatte remontoitavan kohteen voi sieltä löytynyt sädesieni nostaa remontin hintaa kymmenillä tuhansilla.

Miettikää jos talossa haisee edes vähänkään. Haju ei välttämättä ole kellari vaan makea omenapiirakka ,kielii sienikasvustosta.
Jos ilmastoinnissa vikaa tai puutteita voi kostunut ilma olla tehnyt tuhoja.

Olkaahan tarkkoja mutta toivotan onnea talon etsimiseen.

Muuten ei ne uudetkaan mihin ei remonttia tarvi ole sitä satavarma että ilman remppaa selviää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Baabero:
Varmistin vielä eilen että mä oon nyt varmasti ymmärtäny miehen oikein. Oikein oli.

Nyt vaan mietin jatkoa. Mä tuskin pystyn tota ukkoo tos kattella koska kaiken muun päälle tää vaan taitaa olla liikaa...
En nyt oikein ymmärrä tälläistä ajattelua. Mä en saa sitä mitä haluun, joten mies lentäkööt jorpakkoon. Siis asiallisen keskustelun sijasta aletaan heti väläyttelemään erokorttia. katsos, nää on niitä vastoinkäymisiä. Teillä ei oo ihan tainnut olla samat käsitykset taloasiasta, joten taitaapi olla vakavan keskustelun aika! Jos haaveilet niin kovasti omakotitalosta, niin ala säästämään, ota lainaa ja hanki se. Kato sitten, muuttaako miehesi sinne myös.
No et tosiaan tainnu ymmärtää. Kun yritin tos aiemmin kyllä sanoa että toiveet ja halut talon suhteen on ollu samat. Tai niin mies väitti aiemmin mutta nyt yhtäkkiä muutti mieltään tai sit on aiemmin valehdellu. Mitään ongelmaa ei olis jos se olis alunperin sanonu ettei kiinnosta. Mun mielestä on vaan aika moista pettämistä että se antaa mun vuosikausia uskoa jonkin haaveen toteutumiseen ja sit ilmottaakin että ei mua oikeesti huvita.
Ja en yksin pysty taloa ostamaan vaikka kuinka säästäisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja j:
aika mulkusti kyllä tehty mieheltä, vetää tolleen matto alta, unelma :/
Kiitos, sä taisit ymmärtää miltä musta tuntuu.

Asutaan vuokralla, joku kysyi siitä.

Ja vielä kerran korostan että ollaan miehen kanssa yhteistuumin etsitty taloa jossa muutaman ekan vuoden aikana olis vain pikkuremppaa ja oletettavasti jossain vaihees joutuis tehdä isompaa remppaa. Ja nyt se päätti ettei sellanen kelpaakaan.

Ja aivan hyvin voi olla et tuossa talossa olis joku vika etten sit haluaiskaan sitä mutta mies siis ilmotti jo enen kuvien kattomista ettei oo kiinnostunu.
 
Taitaa mennä aivan yksinpuheluksi mutta ei kai se haittaa...
Kuinka voikin olla sellanen tunne että haluais ruveta kirkumaan aina kun näkee ton ukon.
Mun pitäis varmaan päästä pariksi päiväksi pois täältä, se ei vaan valitettavasti oo mahdollista. Mutta täälä mä en pysty rauhottumaan ku toi ukko tos pyörii ja mä kiehun.
|O |O |O
 
Rane
Alkuperäinen kirjoittaja Baabero:
Taitaa mennä aivan yksinpuheluksi mutta ei kai se haittaa...
Kuinka voikin olla sellanen tunne että haluais ruveta kirkumaan aina kun näkee ton ukon.
Mun pitäis varmaan päästä pariksi päiväksi pois täältä, se ei vaan valitettavasti oo mahdollista. Mutta täälä mä en pysty rauhottumaan ku toi ukko tos pyörii ja mä kiehun.
|O |O |O
Oliko se teillä myös tuo eräänkin ketjun ruokailu ja pyykinripustamisepisodi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rane:
Alkuperäinen kirjoittaja Baabero:
Taitaa mennä aivan yksinpuheluksi mutta ei kai se haittaa...
Kuinka voikin olla sellanen tunne että haluais ruveta kirkumaan aina kun näkee ton ukon.
Mun pitäis varmaan päästä pariksi päiväksi pois täältä, se ei vaan valitettavasti oo mahdollista. Mutta täälä mä en pysty rauhottumaan ku toi ukko tos pyörii ja mä kiehun.
|O |O |O
Oliko se teillä myös tuo eräänkin ketjun ruokailu ja pyykinripustamisepisodi?
No ei ollu.
 
manta
Kyllä sen talon pitää olla molemmille mieluinen.
Meillä asia on toisinpäin.
Mies hakee taloa, johon saa tehdä remonttia, mutta minä haluan talon jossa ainakaan keittiöön ja peshuoneeseen ei tarvitsis tehdä mitään isompaa.
Tällä perusteella olen hyljännyt aika monta taloehdokasta.
Yhdessä halutaan muuttaa ja talon pitää olla molempien mielestä juuri meille molemmille sopiva.
 
Alkuperäinen kirjoittaja One large coffee to go:
Tottakai ketuttaa. Varmaan alkaa myös mietityttää, mitkä muut asiat joista on puheen tasolla oltu yhtä mieltä tai mitkä on olleet yhteisiä unelmia, onkin p*skaa. Toivotan sulle piiiitkiä hermoja!
Just näin. Varsinkin kun aiemmin on ollu valehtelua ja salailua, pääosin pikkujutuista mutta on sielä ollu yks isompikin asia. Alkaa kyllä näyttää siltä että mä en missään asias voi luottaa tohon mieheen. Eron ajatteleminenkin kuitenkin tuntuu raastavalta. On noi lapsetkin tos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja manta:
Kyllä sen talon pitää olla molemmille mieluinen.
Meillä asia on toisinpäin.
Mies hakee taloa, johon saa tehdä remonttia, mutta minä haluan talon jossa ainakaan keittiöön ja peshuoneeseen ei tarvitsis tehdä mitään isompaa.
Tällä perusteella olen hyljännyt aika monta taloehdokasta.
Yhdessä halutaan muuttaa ja talon pitää olla molempien mielestä juuri meille molemmille sopiva.
Mä vielä kerran väännän rautalankasta: Toi talo olis ilmotuksen perusteella just sellanen mitä me MOLEMMAT ollaan haluttu.
 

Yhteistyössä