Mä oon äiti, vaimo, siivooja, opettaja 4 lk ja 9 lk, sairaanhoitaja ja kokki!!

Tän viikon olen tosiaan muiden vanhojen virkojen ohella myös opettaja!
Eli me otettiin lapset kotiopetukseen jotta riskiryhmäläisten vasta-aineet ehtis vähän ees herätä ennen kuin tauti iskee.
Kolmoset 4 lk ja 9 lk vanhin.

Aika hauskasti mennyt viikko,välillä aika kiirusta kun kaikki tarvii apua yhtäaikaa.
Laitoin valkkarin kaappiin jäähtymään ja iltasella taidan lasillisen napata!
:wave:

Eikä ollut hysteriasta kyse,vaan siitä ettei riskilapsi tulis heti taas kipeeks.Oli vähän aikaa sitten juur keuhkokuume ja vuoden aikana niitä ollut jo kolme.

 
Deina
Meillä sama homma kuin edellisellä, kolmasluokkalaiselle poitsulle. Opettaja ei kuulemma jaksa selittää kuin kerran asian. Loppu jää oppilaan vastuulle, eli vanhempien. Hatun nosto ap;lle! Itse mietin samaa, lauvantaina saatiin riskiryhmän lapsille rokotteet ja nyt jyllää koulussa possulenssu.. harkinnassa vasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
kyllä mekin joudutaan toimimaan opetajina vaika laspet koulussa ovatkin. Ei opet enä kunolla opeta, vaan se jää vanhempien tehtäväkis opettaa
No meillä on tosi kivat ja hyvät opet lapsilla kyllä.
Ei ole moittimista.Paitti että tuon 9 lk ruotsin ope on päästänyt pojua liian helpolla!!
Poju vaan räpsyttelee säihkysilmiään niin ope päästää läpi.
Me puhuttu ruotsia nyt aamupvä ja poju saa puhua koko päivän!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Deina:
Meillä sama homma kuin edellisellä, kolmasluokkalaiselle poitsulle. Opettaja ei kuulemma jaksa selittää kuin kerran asian. Loppu jää oppilaan vastuulle, eli vanhempien. Hatun nosto ap;lle! Itse mietin samaa, lauvantaina saatiin riskiryhmän lapsille rokotteet ja nyt jyllää koulussa possulenssu.. harkinnassa vasta.
Kiitos.
Meillä molempien koulujen reksit oli tosi ymmärtäväisiä.
Ja sanoivat että luottaa mun hoitavan homman.
Lapset on juu tykänneet,mä olen välitunteja pitänyt ihan ja ollaan tehty opetussuunnitelman ulkopuoleltakin juttuja,esim kotitaloutta.Pakkohan tässä on ruokaakin laittaa niin se on koko "luokan" juttu ollut!!

 
Olenpa iloisesti yllättynyt!!
Mä olin ihan varma että mut teilataan hysteerikkona ja olen näin positiivisia kommentteja saanut.
Ihanaa,Kiitos!! :hug:

Ihan lämmittää mieltä.
Ei täältä aina saa kuraa niskaansa....
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
kyllä mekin joudutaan toimimaan opetajina vaika laspet koulussa ovatkin. Ei opet enä kunolla opeta, vaan se jää vanhempien tehtäväkis opettaa
Jösses, puhutkohan nyt asian vierestä!
ei ainkaan yläasteella tarkisteta oppiiko opilas. monestio jouduttu kotona neuvomaan miten joku matikan lasku esim lasketaan. ope vaan kirjoittaa esimerkkejä, mitkä sit kopsatan tauluata vauhdilla. miten siinä voit oppia
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
kyllä mekin joudutaan toimimaan opetajina vaika laspet koulussa ovatkin. Ei opet enä kunolla opeta, vaan se jää vanhempien tehtäväkis opettaa
Jösses, puhutkohan nyt asian vierestä!
ei ainkaan yläasteella tarkisteta oppiiko opilas. monestio jouduttu kotona neuvomaan miten joku matikan lasku esim lasketaan. ope vaan kirjoittaa esimerkkejä, mitkä sit kopsatan tauluata vauhdilla. miten siinä voit oppia
Mutta tässä ketjussa ei todellakaan ole siitä kyse, mitä sun lapsesi oppii. Eikä siis koko teidän koulunkäynnistä. Ole kohtelias ja lue aloitus ja vastaa siihen, äläkä omia juttus sepusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Olenpa iloisesti yllättynyt!!
Mä olin ihan varma että mut teilataan hysteerikkona ja olen näin positiivisia kommentteja saanut.
Ihanaa,Kiitos!! :hug:

Ihan lämmittää mieltä.
Ei täältä aina saa kuraa niskaansa....
Hatun noston paikka! :flower: Miten koulu suhtautu? Mä otin pojan kotiopetukseen nelisen vuotta sitten, ihan muista syistä kun sikainfluenssasta kylläkin,ja kyllä oli koulun kans niin hankalaa. Ykski erityisope sano että "Pitäs olla laki joka kieltää kotiopetuksen" Pari vuotta jaksettiin tapella, sit poika pääs nettiperuskouluun opiskelemaan. =)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Olenpa iloisesti yllättynyt!!
Mä olin ihan varma että mut teilataan hysteerikkona ja olen näin positiivisia kommentteja saanut.
Ihanaa,Kiitos!! :hug:

Ihan lämmittää mieltä.
Ei täältä aina saa kuraa niskaansa....
Hatun noston paikka! :flower: Miten koulu suhtautu? Mä otin pojan kotiopetukseen nelisen vuotta sitten, ihan muista syistä kun sikainfluenssasta kylläkin,ja kyllä oli koulun kans niin hankalaa. Ykski erityisope sano että "Pitäs olla laki joka kieltää kotiopetuksen" Pari vuotta jaksettiin tapella, sit poika pääs nettiperuskouluun opiskelemaan. =)
Ihana, että on vaihtoehtoja. Ja rohkeutta vaatii sekä sinun, että ap:n ratkaisu.
 
vieras
metsola, mutta oletko käynyt katsomassa yläkoulun tunteja. Yläkoulun erityisopena voin sanoa, että meno on ihan mahdotonta. Oppisisällöt senkun laakenee, aina vaan enemmän pitäisi keretä ja oppia samalla tahdilla. Luokissa on erityisoppilaita, häirikköjä, todella heikkoja ym. Opettajan aika ei todellakaan vajaan 30 oppilaan luokassa riitä yksittäisen oppilaan tulosten ja oppimisen tarkistamiseen vaikka mitä tekisi. Heikoimmat oppilaat pääsevät erityisopetukseen pienryhmään yhdeksi koeväliksi, jolloin perehdytään vain helpoimpiin laskuihin, jotta seuraavasa kokeesta tulisi edes 4 puol. Tahdissa on pysyttävä, ei ole opettajana olo mitään herkkuhommaa ja silti monet sitä iloisesti tekee. Oppilaan on tuossa vaiheessa otettava itse vastuuta opiskelusta ja tehtävä myös kotona paljon hommia ja tukiopetusta voi pyytää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Olenpa iloisesti yllättynyt!!
Mä olin ihan varma että mut teilataan hysteerikkona ja olen näin positiivisia kommentteja saanut.
Ihanaa,Kiitos!! :hug:

Ihan lämmittää mieltä.
Ei täältä aina saa kuraa niskaansa....
Hatun noston paikka! :flower: Miten koulu suhtautu? Mä otin pojan kotiopetukseen nelisen vuotta sitten, ihan muista syistä kun sikainfluenssasta kylläkin,ja kyllä oli koulun kans niin hankalaa. Ykski erityisope sano että "Pitäs olla laki joka kieltää kotiopetuksen" Pari vuotta jaksettiin tapella, sit poika pääs nettiperuskouluun opiskelemaan. =)
Kiitos!
Koulujen reksit olleet tosi myönteisiä.Pienehkö paikkakunta ja tunnetaan hyvin.Olen toiminut koulussa myös sijaisena joskus,eli luottavat minuun.

Ja tätä siis vain viikko,että riskiryhmässä olevien lasten rokote ehtisi ees toimia vähän.Sillä osa koululaisista ei saa vielä rokotetta ja vaikka olis rokotteen saaneet niin kantaisivat kotiin taudin kuitenkin.

Kauanko sulla ollut lapsi kotiopetuksessa?
Onko sujunut hyvin?Musta liikaa kotiopetuksta vastustetaan.
Joskus se on oikea ratkaisu ihan pysyvästi.
Tosin sitä sosiaalisuutta voi opetella vain isommassa porukassa.Ja sekin todella tärkeä taito.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Tietysti kannattaa ottaa kotiin riskiryhmässä olevat, on tuo niin ikävä tauti. Täällä leikitään sairaalaa, 12vee 40 asteen kuumeessa ollut eilisetä lähtien.
Meillä siis pahin riskilapsi on tuo 4 vee joka sairastanut paljon.
Ja siitä syystä ettei isommat kouluista tuo tautia niin ollaan viikko kotiopetuksessa.
Jotta vasta-aineita ehtisi vähän ees muodostua.

Voimia sinne kuumeisen hoitoon.Nyt on paljon muutakin liikkeellä kuin tuota paljonPuhuttuaSikaa!!
Paranemisia!
 
Poika oli kotiopetuksessa pari vuotta, nyt pari vuotta opiskellu netti peruskoulussa eli lukee koko yläasteen paperit netin kautta. Rankkaa aikaa on ollut, koska joudun paljon auttamaan vieläkin. (nettikoulun tehtävät tosi vaikeita) Kotiopetus toimii jos koulu tulee vastaan, meidän pojan koulu lyttäs täysin koko homman. Feeniks koulu on hyvä tuki kotiopetuksessa oleville ja perustaja tosi hyvä tyyppi joka osaa neuvoo jos hankaluuksia ilmenee.

meillä poika otettiin yhteisellä päätöksellä kotiopetukseen koska eksy yläasteelle mennessään ihan kauheisiin seuroihin, tuli lintsaamista, ryyppäämistä keskellä päivää.Masennuksen takia oli sitten osastollakin hoidossa. Nyt poika 17 vuotias ja aivan ihana tyyppi. Rauhottu kun taikaiskusta kun koulusta otin pois. Sosiaalisen puolen hoitaa esim. käymällä mopomiiteissä, laskettelemassa jne. kavereitakin on tosi paljon. Ei erakoitunut. :)
 
meil ainaki hyvät opet lapsilla
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
kyllä mekin joudutaan toimimaan opetajina vaika laspet koulussa ovatkin. Ei opet enä kunolla opeta, vaan se jää vanhempien tehtäväkis opettaa
Jösses, puhutkohan nyt asian vierestä!
ei ainkaan yläasteella tarkisteta oppiiko opilas. monestio jouduttu kotona neuvomaan miten joku matikan lasku esim lasketaan. ope vaan kirjoittaa esimerkkejä, mitkä sit kopsatan tauluata vauhdilla. miten siinä voit oppia
voihan se olla vähä lapsen oppimiskyvystäki kii et kui pal joutuu koton tekee sit hommia.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Poika oli kotiopetuksessa pari vuotta, nyt pari vuotta opiskellu netti peruskoulussa eli lukee koko yläasteen paperit netin kautta. Rankkaa aikaa on ollut, koska joudun paljon auttamaan vieläkin. (nettikoulun tehtävät tosi vaikeita) Kotiopetus toimii jos koulu tulee vastaan, meidän pojan koulu lyttäs täysin koko homman. Feeniks koulu on hyvä tuki kotiopetuksessa oleville ja perustaja tosi hyvä tyyppi joka osaa neuvoo jos hankaluuksia ilmenee.

meillä poika otettiin yhteisellä päätöksellä kotiopetukseen koska eksy yläasteelle mennessään ihan kauheisiin seuroihin, tuli lintsaamista, ryyppäämistä keskellä päivää.Masennuksen takia oli sitten osastollakin hoidossa. Nyt poika 17 vuotias ja aivan ihana tyyppi. Rauhottu kun taikaiskusta kun koulusta otin pois. Sosiaalisen puolen hoitaa esim. käymällä mopomiiteissä, laskettelemassa jne. kavereitakin on tosi paljon. Ei erakoitunut. :)
Varmasti teille oikea ratkaisu!Hienoa että oot jaksanut taistella!!
=)
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja meil ainaki hyvät opet lapsilla:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
kyllä mekin joudutaan toimimaan opetajina vaika laspet koulussa ovatkin. Ei opet enä kunolla opeta, vaan se jää vanhempien tehtäväkis opettaa
Jösses, puhutkohan nyt asian vierestä!
ei ainkaan yläasteella tarkisteta oppiiko opilas. monestio jouduttu kotona neuvomaan miten joku matikan lasku esim lasketaan. ope vaan kirjoittaa esimerkkejä, mitkä sit kopsatan tauluata vauhdilla. miten siinä voit oppia
voihan se olla vähä lapsen oppimiskyvystäki kii et kui pal joutuu koton tekee sit hommia.....
oppimiskyvyst`?
jos ope kirjoittaa esimerkin joka kirjoitetaan sitä mukaa vihkoon( kopsataan vaan) ja toiseela pyyyhkii sitä mukaa ( aina ei kerkiä edes esimerkkiä kirjoittamaan loppuun kun jo pyyhki. SIinä ei kyklä opi. SAilloin se van jä oppilaan itse opiskeltavaksi kirjasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Poika oli kotiopetuksessa pari vuotta, nyt pari vuotta opiskellu netti peruskoulussa eli lukee koko yläasteen paperit netin kautta. Rankkaa aikaa on ollut, koska joudun paljon auttamaan vieläkin. (nettikoulun tehtävät tosi vaikeita) Kotiopetus toimii jos koulu tulee vastaan, meidän pojan koulu lyttäs täysin koko homman. Feeniks koulu on hyvä tuki kotiopetuksessa oleville ja perustaja tosi hyvä tyyppi joka osaa neuvoo jos hankaluuksia ilmenee.

meillä poika otettiin yhteisellä päätöksellä kotiopetukseen koska eksy yläasteelle mennessään ihan kauheisiin seuroihin, tuli lintsaamista, ryyppäämistä keskellä päivää.Masennuksen takia oli sitten osastollakin hoidossa. Nyt poika 17 vuotias ja aivan ihana tyyppi. Rauhottu kun taikaiskusta kun koulusta otin pois. Sosiaalisen puolen hoitaa esim. käymällä mopomiiteissä, laskettelemassa jne. kavereitakin on tosi paljon. Ei erakoitunut. :)
Varmasti teille oikea ratkaisu!Hienoa että oot jaksanut taistella!!
=)
Tää oli ainoa ratkasu. Muuten ois jossain vaiheessa poika huostaanotettu ja sen halusin välttää kaikin keinoin. Onnellisia oltiin päätöksestä ja nyt meillä on mahtava tyyppi vielä kotona. :heart:

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja meil ainaki hyvät opet lapsilla:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
kyllä mekin joudutaan toimimaan opetajina vaika laspet koulussa ovatkin. Ei opet enä kunolla opeta, vaan se jää vanhempien tehtäväkis opettaa
Jösses, puhutkohan nyt asian vierestä!
ei ainkaan yläasteella tarkisteta oppiiko opilas. monestio jouduttu kotona neuvomaan miten joku matikan lasku esim lasketaan. ope vaan kirjoittaa esimerkkejä, mitkä sit kopsatan tauluata vauhdilla. miten siinä voit oppia
voihan se olla vähä lapsen oppimiskyvystäki kii et kui pal joutuu koton tekee sit hommia.....
oppimiskyvyst`?
jos ope kirjoittaa esimerkin joka kirjoitetaan sitä mukaa vihkoon( kopsataan vaan) ja toiseela pyyyhkii sitä mukaa ( aina ei kerkiä edes esimerkkiä kirjoittamaan loppuun kun jo pyyhki. SIinä ei kyklä opi. SAilloin se van jä oppilaan itse opiskeltavaksi kirjasta.
Meillä oli sama meininki kun mä olin yläasteella.Tosin meillä oli silloin vielä se vapaus,että saatiin kysyä opettajalta jos joku asia meni liian nopeasti ohi...
 

Yhteistyössä