Mä olen nyt niin ylpeä kätteni töistä, että on pakko esitellä teillekin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunis:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Entäs jos antaisit ihan normikuvan noiden rättien sijaan? Olen tuota siirtotekniikkaa kyllä jossain ostoskasseissa nähny,mutta tuo tekeleesi on,sorry vaan,aika kammotus!
No, eikö tämä kommentti jos mikä ole asiaton?? Ei se siitä kivemmaksi muutu että pyytää anteeksi.
Njääh. Oli ihan hyvä että mä laitoin tuon kuvan nyt illasta enkä aamulla ;)

Eikä se toki tuota mieltä oleville ihmisille ole menossakaan, tai sitten anoppi on tooooosi kohtelias...

juulia
On se toisaalta ihan kiva - siinä on vaan jotain liikaa... Jos tarkoitus on olla vanhahtava niin vois sen kuvan siirtää vaikka vanhaan kuluneeseen pellavan/puuvillan palaan,taittaa reunat alle je se olis siinä mun mielestä parhaimmillaan. Mutta jos isovanhemmat on englantilaisen romanttisen sisustuksen lumoissa niin ehkä sitten noinkin, Makujahan on niin monia :) Taitoa vaatii siirtää toi kuva niin ettei tule liian rakeisen ja epäselvän näköinen.

No mä olen aina käyttänyt valkoista paperia. Eli on kokeilematta värillinen, onko vaikutusta.
Paitsi että se paperihan hangataan pois, niin en usko että kovasti vaikuttaa.

Ja vesiohenteinen huonekalulakka.

Niin ja sen mä olen huomannut mitä olen tehnyt, että mitä tiiviimpi ja sileämpi kangas, sen vaikeampi kuvaa on siirtää.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
No mä olen aina käyttänyt valkoista paperia. Eli on kokeilematta värillinen, onko vaikutusta.
Paitsi että se paperihan hangataan pois, niin en usko että kovasti vaikuttaa.

Ja vesiohenteinen huonekalulakka.

Niin ja sen mä olen huomannut mitä olen tehnyt, että mitä tiiviimpi ja sileämpi kangas, sen vaikeampi kuvaa on siirtää.
Oliskohan jossain netissä ihan ohjetta? Olen täysin alotteleva askartelija :ashamed:

No
Tosi kivan näköinen.

Minä meinaan yrittää huomenna tehdä muksujen kanssa niitä tötteröitä,
mun taidoilla niistä tulee kaiketi tätteröitä.

Lapset osaa varmaankin paremmin.

Mä en yhtään tiedä millä nimellä tota tekniikka kutsutaan.....

Mutta tulosteen päälle kerros lakkaa ja samankokoisella alueelle lakkaa myös kankaalle. Kuva kannattaa leikata oikean kokoiseksi, eikä lakkaa pidä läträtä kovin laajalti, kuvan kohdalle vaan. Rajata voi avuksi vaikka maalarinteipillä.
Kuva painetaan kiinni kankaaseen lakkapinnat vastakkain ja annetaan kuivua.

Sitten varovasti silitetään suoraksi, kun yleensä hieman kupertuu kuivuessaan.

Sitten pientä aluetta kerrallaan vedellä kostutellen hangataan paperi pois, jolloin kuvan muste ainoastaan jää kankaaseen.

Kuva viimeistellään hankaamalla valkoista kynttilää päälle ja silitetään, esim leivinpaperi kuvan päälle ettei rautaan pala kiinni kynttilää!

Huono valokuvanlaatu... Mä koetin vähän mukautella yms kun siirsin. Mä en ole aina ihan haka käyttään tota digidigikameraa....

'Oikeasti' kuva on ihan selkeä.

Sellainen kuin pitikin, vähän tuollainen mukamas vanha ja repaleinen kuva.

Tekniikka on siirtää kopio valokuvasta huonekalulakan avulla kankaalle.
Must toi on ihana, jaksatko selittää tuon tekniikan?

BootyPeppi
Sulla on vissiin kans tollanen lelukamera kun kuva on tosi huono. Näyttää luonnossa varmasti ihan toiselle. idea on erittäin hyvä. Mä kans innostuin tuosta seepian sävyisenä. Ja sun kädenjälki on hyvä.
Onko tuo ihan oma keksintö vai oletko napannut jostakin?

Kiits.

Mä en tiedä mikä toi kamera loppuviimeen on, mutta jotain kiusaa se aina tekee. Ja toi huone missä kuvan otin 'imee' valon.

Kuvansiirron opin äiteeltä (kiitos mummaan askartelukerhojen! ) valmiina en ole vastaavaa nähnyt, kyllä kait joku muukin on taulun tuollain tehnyt.

Ja mun kädenjäljen sietääkin olla hyvä ompeluhommissa, koska mä ikäänkuin ompelen työkseni :whistle:

BootyPeppi
Kiits.

Mä en tiedä mikä toi kamera loppuviimeen on, mutta jotain kiusaa se aina tekee. Ja toi huone missä kuvan otin 'imee' valon.

Kuvansiirron opin äiteeltä (kiitos mummaan askartelukerhojen! ) valmiina en ole vastaavaa nähnyt, kyllä kait joku muukin on taulun tuollain tehnyt.

Ja mun kädenjäljen sietääkin olla hyvä ompeluhommissa, koska mä ikäänkuin ompelen työkseni :whistle:
tiedän ja olen huomannut :D laitoin tän tuonne muistiin ja kokeilen tuota kuvansiirtoa tuossa keväällä kun työt otan taas esille. mä taas eilen tein laukun...laitan kuvankin :D Anteeksi kun tungen ...

Tunge tunge :D

Mistä oot löytänyt nuo metallijutskat tohon sankaan? Hiano kassi on!
Täältäpäin ei kyllä vahingossakaan löydä enää mitään, kaikki pitäis erikseen osata haluta ja tilata jostain.

Ja mä rrrakastan tehdä jossain askartelu tai käsityötarvikeliikkeesä heräteostoksia :D
Ei nettiselaaminen oo ollenkaan sama asia kun ei voi hypistellä ja pyöritellä käsissään....

Yhteistyössä