Mä olen nyt niin ylpeä kätteni töistä, että on pakko esitellä teillekin :D

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
Mä vaihtasin tuon kuvan ymrärillä olevan pitsin tai mikä onkaan, ihan valkoseen, tuo luonnonvalkonen ei sovi niin hyvin:)
keltainen se on :D en vaihda...kierrätysmateriaalia kaikki :D
Eikö tossa mun työssä....
En vaihda minäkään... Se on ny siinä. Ja pysyy.

Ja jatkan näitä kaikenlaisia kauheuksien työstämistäni suurella antaumuksella!
Jussipaita lähtikin jo eilen, olis pitänyt sekin muistaa kuvata.
Ja sukkia lähti paketissa, kiertämättömillä kantapäillä :kieh:

Kotikutoiset :saint:

Käsiteollinen :saint:

Mua alkoi tosissaan ärsyttää nyt tämä palstalla monessa ketjussa vallalla oleva käsityön arvostamattomuus.
Mistä se johtuu? Luulis että enemmän arvostetaan kun ei jokainen enää automaattisesti joudu niitä sukkiaan yms itse tekemään.
Mulla se on kai koodattu tuonne takaraivoon, kun mun perheessä ja suvussa yleensäkin tehdään paljon käsitöitä, kaikenlaisia.

WAU!!!

Mä olen oikeesti kade, kun jollain on aikaa ja viitseliäisyyttä tehdä itse. =) ja noi sukat oli tosi hienot... Tarttis opetella värien vaihto niin vois itekin koittaa.
Minäkin sitten joskus taas teen jahka saan noi lapset vaikkapa kouluun. :LOL:

S
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
[

Kotikutoiset :saint:

Käsiteollinen :saint:

Mua alkoi tosissaan ärsyttää nyt tämä palstalla monessa ketjussa vallalla oleva käsityön arvostamattomuus.
Mistä se johtuu? Luulis että enemmän arvostetaan kun ei jokainen enää automaattisesti joudu niitä sukkiaan yms itse tekemään.
Mulla se on kai koodattu tuonne takaraivoon, kun mun perheessä ja suvussa yleensäkin tehdään paljon käsitöitä, kaikenlaisia.
Yksinkertaisesti siitä syystä, että ne eivät vastaa enää nykyihmisen mieltymyksiä. En tiedä missä käyttäisin villasukkia, kutittavat vielä ikävästi, kaupasta löytyy parempia.

Samoin en tiedä missä käyttäisin tuollaisia neuleita, ehkä jossain eräreissulla, mutta sellaisiin en lähde.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Anteeksi jo etukäteen, mutta minun mielestäni nuo kaikki tekeleet näyttävät rumilta.
Kiitos :D
Makuja on monia, mutta esim. tuo laukku näyttää todella kotikutoiselta.
tottakai ja sehän on laukun tarkoitus....
No sittenhän se ajaa asiansa, eihän siinä sinänsä mitään vikaakaan ole.

Ihmiselle jonka tiedän ettei villasukkia käytä, en tokikaan niitä anna.
Mulla sellaiset on jalassa kesät talvet. Enkä mä kovin karkeita lankoja kyllä sukkiin laita edes. (mutta se nyt ei tähän kuulu, sun ei tokikaan tarvitse kaikista vakuutteluista huolimatta tykätä villasukista :D )

Ja talvella ulkovaatteiden alla ja syksyllä toppaliivin kanssa meillä muksut käyttää villaisia, puseroita, haalareita, sukkia tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
En minäkään käsitä nykypäivänä villapaitoja ja -sukkia, parempiakin materiaaleja löytyy. Missä esim. aikuinen ihminen käyttää villapaitaa?
Ulkona hyvä ihminen. Näin nyt vaikka esimerkkinä. :eek:

MInä pidän itse paljonkin villapaitoja ja villasukkia. Tylsää on vaan se etten osaa villapaitaa itse tehdä.

BootyPeppi
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Ihania noi Bootyn sambapäähineet. =) Mitä niissä käytettään pohjana? Niin... olen mäkin sen verran käsitöistä innostunut että koristelen itämaisen tanssin puvut itse. :)
rautalanka väännetään ja hitsataan...näin saadaan runko....siihen sitten aletaan laittaa koristeita....

vieras
Minä arvostan käsintehtyä ja toivoisin saavani villasukat (vaikka sitten sillä ala-astemallilla tehdyt) joululahjaksi. Mutta eipä ole enää elossa ketään sukankutojaa, joten täytyy varmaan itse yrittää ne sukat itselle värkätä.

Ymmärrän sen jos joku käsityöihminen on tarkka siitä ettei päästä käsistään työtä missä on pienikin virhe, mutta jos esim lasteni mummo kutoisi lapsilleni villatakit, niin enpä kyllä niitä häpeäisi vaikka ei koristeneulerivit joka kohdasta täsmäisi. Tietysti jos itse osaa tehdä parmemin, niin on varaa arvostella. Mutta jokainen tekee ensimmäiset käsityönsä joskus, ja jos odotat vain täydellistä lahjaksi niin ehkä olis parempi ettet saisi mitään?

Ei sen villan tarvitse olla mitään paksua, mistä sen puseron tekee.
Villalankoja saa ihan hengenohuinakin.

Mä käytän itse villaisia paljon, kun palelen aina ja jokapaikassa. Ja mun hikirauhaset on sitä mieltä tekokuiduista, että ne sanoo kyllä äkisti vastalauseensa.

Yhteistyössä