Mä olen NIIN väsynyt tohon äijään :(

  • Viestiketjun aloittaja "pilkku"
  • Ensimmäinen viesti
romano
ehkä nuo asiat kantsii puhua etukäteen ni saa rehellisen mielipiteen?meillä taas kuuluu kotihommat naisten hommiin eikä sitä koeta taakkana useimmiten onhan se raskasta kun lapset pieniä jne. mut kyllä mäkin meillä hoidan kodin lapset jne mies vie kyl kouluun ja tarhaan kun se menee myöhemmin töihin kun mä.
 
Sulla on päivät aikaa tehdä niitä kotitöitä, miten niitä vielä illaksi ja viikonlopuiksi riittää? Meillä se on aina mennyt niin että olinpa minä tai mies hoitovapaalla, niin se joka kotona on, hoitaa kotityöt. Lapsenhoito kyllä kuuluu iltaisin molemmille. Ymmärrän myös että se joka kotona on, herää öisin lasta hoitamaan koska toinen herää aamulla töihin. Kotona oleva pystyy kuitenkin relaamaan päivän aikana.
 
Kuperkeikka
Onpahan taas paljon täydellisiä kotihengettäriä paikalla :)
Täysin mahdotonta joidenkin muistaa ettei kaikki voi olla yhtä mahtavia kuin itse.

Tulipahan semmonen mieleen, että jos naisen velvollisuus on huolehtia lapset, koti ja ruuat ilman miehen apu, koska mies maksaa perheen elämisen, niin eivätkös naisen saamat rahalliset tuet ole silloin täysin naisen omaisuutta? Niitä ei pidä käyttää mihinkään kotiin ja perheeseen liittyvään vaan niiden käyttö ön täysin naisen harkinnJosassa.
TAI jos ne ovat perheen yhteistä tuloa, jolloin myös nainen osallistuu perheen elättämiseen, tulisi myös kotityöt jakaa samassa suhteessa.
Mikäli miehen tulot yksin eivät riitä on miehen syytä tehdä enemmän töitä, hänhän sen perheen elättää.
 
"hiphei"
Mielellään kävisin töissä ja rojahtaisin sohvaan enkä tekisi mitään :)
Mikäs siinä ollessa, meillä kumpikaan ei tee niin vaikka haluaisi.
Ei silloin kun minä olin vanhempainvapaalla tai kun mies oli.
Ei tarvi passata, muistakaa se!
 
Olin just ehdottomassa tätä.
Ei se ny varmaa teidän taloutta kaada, jos saat pienempää palkkaa. Karsitte vaan sitten menoja veks.

Se joka väittää, ettei kotona oleminen oo rankkaa nii puhuu p*skaa.
RIIPPUU tietenkin siitä miehen työstä.

On IHAN ERI ASIA jos mies tekee 40h/vko FYYSISTÄ työtä, kuin se mies joka 40h/vko istuu toimisto hommissa tms. ISTUMINEN EI OO RANKKAA!!!!!

KYLLÄ vaadin omalta mieheltä panostusta, kun kotiin tulee. NYT ja silloin, jos vauva on. Hän kun EI tee fyysistä työtä niin kyllä sitä energiaa löytyy niitten kotihommien tekoon.
Voin kertoa että vaikka istumatyötä tekeekin, se on rankkaa kun joutuu koko päivän tekemään tarkkaa ja keskittymistä vaativaa ajatustyötä, vastuullisia sopimuksia ja laskelmia. Minä olen varmasti virkeämpi 8 tunnin fyysisen ulkotyön jälkeen kuin 8 tunnin tunkkaisessa toimistossa paineen alla olemisen jälkeen.
 
"nipsu"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25616276:
tätä mieltä mäkin oolen. valitettava totuus kun on se että kyllä se kotiäiti pääsee todella helpolla
jaa pääsee vai? kyllä mä pääsen helpommalla nyt kun opiskelen,kuin silloin kotiäitinä.
 
"vieras"
Mitäpä ap jos heräisit itse ihmisten aikoihin etkä makaa puolille päivin niin johan kummasti ehtii tehdä vaikka mitä. Mäkin herään 7.00 ja kakkonen noin 9.00 ja siinä vaiheessa on tiskit ja pyykit laitettuna ja esikoinen laitettu eskariin ja hommana on viihdyttää lasta ja ottaa esikoinen vastaan eskarista. Ei kai sitä mihinkään ehdikään jos aamupalaa puputetaan 11.00.
 
"nipsu"
ai niin meill äon vielä hienompi tilanne,mies on yksin kotona päivät, mut kun mä tuun koulusta/tai töistä niin mun pitää alkaa siivoamaan,herra on korkeintaan täyttänyt tiskikoneen.
 
"pilkku"
No näinpä. Nukkuu puoleen päivään ja marmattaa kun ei ole omaa aikaa! Nousee sit aamulla ennen muksua ja viettää sitä laatuaikaa itsensä kanssa!!! Turha nurista, kun kerran saa nukkua myöhään. Mies sentään joutuu nousemaan aikaisin ylös. Sympatiat miehelle!
Kun ei ole vuoteen nukkunut kun max. 4h putkeen niin olen vain kiitollinen että saan nukkua "puoleenpäivään" ja mies nukkuu joka yö 8-9h unet ilman heräilyjä.
 
"pilkku"
Onpahan taas paljon täydellisiä kotihengettäriä paikalla :)
Täysin mahdotonta joidenkin muistaa ettei kaikki voi olla yhtä mahtavia kuin itse.

Tulipahan semmonen mieleen, että jos naisen velvollisuus on huolehtia lapset, koti ja ruuat ilman miehen apu, koska mies maksaa perheen elämisen, niin eivätkös naisen saamat rahalliset tuet ole silloin täysin naisen omaisuutta? Niitä ei pidä käyttää mihinkään kotiin ja perheeseen liittyvään vaan niiden käyttö ön täysin naisen harkinnJosassa.
TAI jos ne ovat perheen yhteistä tuloa, jolloin myös nainen osallistuu perheen elättämiseen, tulisi myös kotityöt jakaa samassa suhteessa.
Mikäli miehen tulot yksin eivät riitä on miehen syytä tehdä enemmän töitä, hänhän sen perheen elättää.
Sinä sen sanoit. Taitaa nää marmattajamammat olla joko lapsettomia jotka ei tiedä lapsiarjesta tai sit jotain 40+ mammoja jotka on koko ikänsä haaveillut lapsesta ja osannut asennoituu kotiorjuuteen.
 
[QUOTE="pilkku";25623855]Sinä sen sanoit. Taitaa nää marmattajamammat olla joko lapsettomia jotka ei tiedä lapsiarjesta tai sit jotain 40+ mammoja jotka on koko ikänsä haaveillut lapsesta ja osannut asennoituu kotiorjuuteen.[/QUOTE]

Ei, vaan kohtuus kaikessa. Vai onko sittenkin kysymys siitä, että velliperse-tyttöäidit ovat siihen kasvaneet ettei itse tarvitse tehdä mitään muuta kuin viihdyttää muksua ja nukkua. Arki ei ole sitä. Meillä siis sekä mies että minä olemme olleet hoitovapaalla plus minä tietysti äitiyslomat kotona. Ja tosiaan se kotona oleva on hyvin ehtinyt hoitaa kotityöt ja ruokapuolen. Vapaa-aika on sitten pyhitetty yhdessä oloon stressittä tai sitten omiin harrastuksiin vuoronperään.

Mielestäni vaatii hyvin pientä organisointikykyä että saa viihdytetty arjen askareiden ohessa myös lapsen. Ja meidän kuopus oli vielä koliikki ja korvatulehduskierre-vauva, joten hän ei todellakaan ollut helpoimmasta päästä. Asumme omakotitalossa ja silti on paikat pysyneet kunnossa, lumityöt on tehty ja ei ole tullut mieleenkään iskeä töistä tulevalle kumppanille tiskiharjaa käteen.

Jotkut täällä hätäilevät sitä, että mies ei osallistu sitten ollenkaan jos tottuu naisen ollessa kotona passaukseen. Miten aivottomia miehiä te olette sitten naineet ja heille lisääntyneet? Meillä ollaan jo molemmat töissä, mutta on selvää että hommat hoidetaan nyt sitten yhdessä; toinen laittaa ruokaa ja toinen tekee pyykkihommat ja lasten kylvetykset sillä välin.

Juu, vauvat valvottavat ja pyykit lisääntyvät kun perhekoko kasvaa, tuliko se jotenkin yllätyksenä? Älkää hyvät naiset tehkö sellaisille miehille lapsia, jotka eivät heidän kanssaan halua sitten olla kun vauva on maailmassa. Mutta älkää myöskään rääkykö niitä feminiinisiä itkuvirsiänne, miten miehen pitäisi vielä työpäivän päälle tehdä kotitöitä, jos itse nukutte puolille päivin tai ette saa sen vertaa aikaiseksi että se yksiö olisi siisti kun mies tulee leivän tienuusta kotio. Olisin minäkin saattanut avata sanaisen arkkuni töistä tullessa jos koti olisi ollut läävä silloin kun mieheni oli esikoisen kanssa hoitovapaalla.
 
"vieras"
[QUOTE="akka";25616261]Mä olen sitä mieltä että se joka on kotona tekee kotihommat.[/QUOTE]

Jep mutta se äijä saa siivota kyllä omat jälkensä, monessa perheessa myös se mies valitettavasti jättää tavarat kuin paskan puostaan ja sotkee vielä pahemmin kuin lapset.
 
Meillä melkein sama juttu. Tosin oon ite palannu jo opintojen pariin ja tytär on päivisin hoidossa. Niin, mies on päivisin töissä, kun tulee kotiin, niin istuu koneelle ja kattoo uutiset. Ton kyllä ymmärrän ja on mulle ok. Kun poistuu koneelta rupee pelaamaan pleikkaa ja sitä sitten pelaakin loppu illan. Nyt on kahtena päivänä istunu pelkästään koneella ja kattonu jotain sarjoja netistä. Sillä välin mä teen kaikki kotityöt. Oon yleensä koulupäivän jälkeen väsyny ja syy, vien tyttären hoitoon kävellen ja matkaan menee n. vähä reilu puoli tuntia. Sama juttu koulun jälkeen haen tyttären kävellen. Sitten teen ruuan kotona, hoidan tyttären ja leikin tyttären kanssa. Siihen päälle viä passaan mun miestä mm. siten, että tuon kahvit, joskus leivät jne. nenän eteen koneelle tai sitten tohon olohuoneen pöydälle kun pelaa pleikkaa sen läheisyydessä. Sitten ihmettelee illasta miks oon niin väsyny, kiukkunen, hiljanen ja apee. En nykysin jaksa vaan enää noihin kyselyihin vastata mitään, oon kertonu miehelle ne niin, monta kertaa. Ihmettelen vaan toisinaan, että koska ne menee sinne jakeluun asti :attn:. Jos kotitöitten teosta alan naputtaa, niin mies yleensä suuttuu ja paiskoo tavaroita, kiroilee ja kolistelee. Sitten kun on sen homman tehny, niin murjottaa sen jälkeen muutaman tunnin ja ärisee mulle ja tyttärelle. Eli parempi, että ite teen tulee tehtyä ilman riitelyä ja en mäkä aina niitä tee, ei vaan toisinaan huvita tippaakaan.
 
[QUOTE="vieras";25623930]Jep mutta se äijä saa siivota kyllä omat jälkensä, monessa perheessa myös se mies valitettavasti jättää tavarat kuin paskan puostaan ja sotkee vielä pahemmin kuin lapset.[/QUOTE]

No, tähän voi taas todeta että katsokaa nyt pikkuisen kenen kanssa alatte lisääntymään, millaisen tyypin. Haluatteko tehdä lapsia henkisen pennun kanssa vai aikuisen miehen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;25623550:
Voin kertoa että vaikka istumatyötä tekeekin, se on rankkaa kun joutuu koko päivän tekemään tarkkaa ja keskittymistä vaativaa ajatustyötä, vastuullisia sopimuksia ja laskelmia. Minä olen varmasti virkeämpi 8 tunnin fyysisen ulkotyön jälkeen kuin 8 tunnin tunkkaisessa toimistossa paineen alla olemisen jälkeen.
Ihmisetkin ovat erilaisia.
Sukulaiseni tekee fyysistä työtä, eikä hän jaksa tehdä mitään töitten jälkeen.
Kun taas oma muru tekee istumatyötä ja hänellä energiaa löytyy.
 
-
Meillä sama tilanne muuten, mutta en ole kotiäiti, vaan käyn myös töissä. Jos molemmilla on vaikka aamuvuoro niin töiden jälkeen ukko rojahtaa sohvaan tai alkaa surffata ja minä alan laittaa ruokaa, pyykkejä ja muita kotihommia =(
 
[QUOTE="pilkku";25623834]Kun ei ole vuoteen nukkunut kun max. 4h putkeen niin olen vain kiitollinen että saan nukkua "puoleenpäivään" ja mies nukkuu joka yö 8-9h unet ilman heräilyjä.[/QUOTE]

Miten et oo seonnu? Jos minä en saa nukuttua 8-9h väh kolmen päivän välein, aivot ei vain pyöri normaalisti - olen TODELLA hidas - en pysty ajattelemaan normisti, esim. jotkut selvät asiat ni kestää ikuisuus tajuta ne - mun muisti on huono jo nyt, on vielä huonompi jos on univelkaa. Itse en henkisesti pystyisi tohon, jos oikeasti nukut joka päivä vain 4h????? O_____O
 
"pilkku"
Miten et oo seonnu? Jos minä en saa nukuttua 8-9h väh kolmen päivän välein, aivot ei vain pyöri normaalisti - olen TODELLA hidas - en pysty ajattelemaan normisti, esim. jotkut selvät asiat ni kestää ikuisuus tajuta ne - mun muisti on huono jo nyt, on vielä huonompi jos on univelkaa. Itse en henkisesti pystyisi tohon, jos oikeasti nukut joka päivä vain 4h????? O_____O
Max 4h PUTKEEN eli heräilen vähintään 4 tunnin välein, jos on hyvä yö. Jos ei, niin 1-2 h välein. Sulla ei taida olla lapsia, mutta ne hormoonit pitää sut järjissäs sitten kun on. Oli meinaan ihan sama ennen raskautta, että en toiminut jos en saanut 8-9h unta.
 
Mua ei onneks haittaa ollenkaan, että saan ihan rauhassa pitää itekseni kodin kunnossa. Oon aika tarkka siitä, et miten hommat hoidetaan ja miltä lopputulos näyttää. Joskus kun isäntä innostuu, hän nappaa imurin kauniiseen käteensä ja alkaa imuroimaan. Kaikessa hiljaisuudessa, hänen lähdettyä lenkille, teen sen uudestaan.
 
"pilkku"
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;25623945:
No, tähän voi taas todeta että katsokaa nyt pikkuisen kenen kanssa alatte lisääntymään, millaisen tyypin. Haluatteko tehdä lapsia henkisen pennun kanssa vai aikuisen miehen?
Nyt ku oon tarpeeks dissannut mun toista lasta (lue miestä), täytyy puollustaa ja sanoa, että on siinäkin puolensa, että valitsee aikuisen lapsen kumppaniksi. Tulisin vielä enemmän hulluksi jos mieheni olisi aina järkevä, perfektionistimäinen tärkeilijä :)
 
[QUOTE="pilkku";25624058]Max 4h PUTKEEN eli heräilen vähintään 4 tunnin välein, jos on hyvä yö. Jos ei, niin 1-2 h välein. Sulla ei taida olla lapsia, mutta ne hormoonit pitää sut järjissäs sitten kun on. Oli meinaan ihan sama ennen raskautta, että en toiminut jos en saanut 8-9h unta.[/QUOTE]

Ei oo vielä, mutta toivon mukaan on soon.

Tota en oo kuullutkaan, et hormoonit saa muutettua sua.
Hyvä tietää! Vähän meinaa huolestuttaa vauva aika.
Oon sikee nukkuja, en herää vaikka paloauto kävis, kun mies herää sitte paaaljon herkemmin. :p
 

Yhteistyössä