Mä olen ihan hämmäntynyt..kun aina on toitotettu sitä, kuinka paljon helpompaa rintaruokinta on..

Jep, samaa mieltä. Mikään ei ole helpompaa kuin pullon lykkääminen vauvan suuhun ja vauva vaikka isälleen :D Ja tämä siis ihan ilman mitään vittuiluja, en välittänyt imettämisestä oikeastaan yhtään eikä se ollut kipujen ja valuvan maidon ja märkien paitojen ja liivinsuojien ja muiden härpäkkeiden takia mitään hohdokasta.

Kone pesee pullot ja kaupasta saa Nannia ja kaikki ovat tyytyväisiä.

rietas
Ai jaa? Mie taas pulloruokin ekan ja toista imetin 10 kk ja kyllä tissiruokinta minusta oli paljon vaivattomampaa :D Yölläkin lykkäs nälkää itkevälle vauvalle tissin suuhun ja jatkoi unia sen sijaan että hipsii keittiöön pelaamaan pullojen kanssa.

Jep, samaa mieltä. Mikään ei ole helpompaa kuin pullon lykkääminen vauvan suuhun ja vauva vaikka isälleen :D Ja tämä siis ihan ilman mitään vittuiluja, en välittänyt imettämisestä oikeastaan yhtään eikä se ollut kipujen ja valuvan maidon ja märkien paitojen ja liivinsuojien ja muiden härpäkkeiden takia mitään hohdokasta.

Kone pesee pullot ja kaupasta saa Nannia ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Truu...Mä oon isommat tenavat imettäny siihen vuoden ikään asti, mutta ne olikin ihan erilaisia syöjiä, kun tää pienin. Ne söi asiallisesti, röyhtäs ja oli tyytyväisiä, mutta tää pienin kapinoitsija...ei, hirvee kiire syödä, maitoa roisku pitkin seiniä, vauva kako...ihan hanurista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;26698042:
Truu...Mä oon isommat tenavat imettäny siihen vuoden ikään asti, mutta ne olikin ihan erilaisia syöjiä, kun tää pienin. Ne söi asiallisesti, röyhtäs ja oli tyytyväisiä, mutta tää pienin kapinoitsija...ei, hirvee kiire syödä, maitoa roisku pitkin seiniä, vauva kako...ihan hanurista.
Meillä kuopus vielä venkoi siinä, venkoo kyllä pullollakin mutta mua ei silloin satu mihinkään kun ei ole kenenkään hampaat kiinni rinnassa.

"tiimarinvihko"
Haluisiks sä perustella tota jotenkin? Mulla on esikoinen pullolapsi 2kk iästä lähtien ja kuopus imetetty pitkään. Vaikka tunsin esikoisen aikaan helpotusta päätöksestäni luovuttaa imetyksen suhteen, enkä kokenut pulloja silloin vaivaksi, niin kuopuksen aikaan olin äitinä kokeneempi ja höllänneempi muutenkin ja ajattelin, että wau kun imetys on helppoa. Ei tarvinnut yölläkään kun joskus kylkeä kääntää saadakseen ruokittua toisestakin rinnasta. Lisäksi yhtään lisää tiskiä en olis halunnut. Lasta ei tarvinnut reissun päälläkään huudattaa ennenkun saa maidot lämpimäksi, vaan aina oikeanlämpöinen tuore maito oli ulottuvilla.

"mää"
Kyllä se rintaruokintakin helppoa on.) Mutta sitovaa ja siinä ei ole ongelmaa jos ajattelee että nyt tehdään lapsen ehdoilla. Itsellä on kohta 2-vuotias kuopus joka edelleen käy tissillä yöllä n 3 krt ja päivälläkin useasti. Ei ongelmaa vaan se on ihanaa! äiskän ja pampulan välistä rakkautta:)
Mutta kukin taaplaa tyylillään!
Itsellä tämä imetys onnistui vasta viimeisimmän kanssa ja siksi siitä otetaan kaikki nyt irti:)

"Mamma"
Tämä aloitus oli kyllä kuin kepillä sohaisu muurahaispesään... :) tästä imetyksen vaalijat nousevat takajaloilleen. Mutta.. Olen aloittajan kanssa asiasta kutakuinkin samaa mieltä.

Aivan sama.

Kumpikin on toisinaan helppoa ja vaikeaa, ihan tilanteesta riippuen.
Kummallakin tavalla saa sotkua aikaiseksi, yhtälailla vatsavaivoja ja yhtä lailla aikaa menemään.

Lapsi tulee ruokittua kummallakin keinoin.

[QUOTE="tiimarinvihko";26698049]Haluisiks sä perustella tota jotenkin? Mulla on esikoinen pullolapsi 2kk iästä lähtien ja kuopus imetetty pitkään. Vaikka tunsin esikoisen aikaan helpotusta päätöksestäni luovuttaa imetyksen suhteen, enkä kokenut pulloja silloin vaivaksi, niin kuopuksen aikaan olin äitinä kokeneempi ja höllänneempi muutenkin ja ajattelin, että wau kun imetys on helppoa. Ei tarvinnut yölläkään kun joskus kylkeä kääntää saadakseen ruokittua toisestakin rinnasta. Lisäksi yhtään lisää tiskiä en olis halunnut. Lasta ei tarvinnut reissun päälläkään huudattaa ennenkun saa maidot lämpimäksi, vaan aina oikeanlämpöinen tuore maito oli ulottuvilla.[/QUOTE]

Mitä mun pitäis perustella? Oon imettäny aikaisempia vauvojani pitkään, ja luulin, että tää pulloilu olis ihan kauheeta hässäkkää, mutta eihän tää oo, ihan yhtä helppoa, ja tässä tapauksessa vielä helpompaa, kuin imettäminen. Opettaa sen lapsen juomaan huoneenlämpöistä maitoa, niin on kans aina oikeen lämpöistä maitoa matkassa :saint:

• Tykkää
Reactions: emmiina
"Joku"
tykkäsin imetyksestä ressussa..ei tartte esim.ulkomailla miettiä missä pesee pullot vaan tissi vaan suuhun=)Mulla on 2pullovauvaa ja 2tissivauvaa..pullovauvoissa on jurikin se hyvä puoli että siitä pullosta voi antaa kuka tahansa=)

"poikia3"
Varmaan on niin, että jos imetys sujuu ja on helppoa, niin rintaruokinta on helpompaa. Jos on ongelmia, niin pullojen kanssa sujuu varmaan paremmin.

Meillä rintaruokinta on ollut kaikkien kolmen kanssa todella helppoa, maitoa on riittänyt ja kaikki kolme osanneet myös syödä heti oikein. Maito on ollut aina mukana ja oikean lämpöisenä, mitään ongelmia ei ole ollut. Eikä mulle rintaruokinnan sitovuuskaan ollut ongelma. Alkuun en olis vauvaa halunnut jättää lainkaan, ja kun vauva on isompi ja tulee kiinteät mukaan ja voivat juoda vaikka vettä, pääsee äitikin menemään, sen mitä tarvitsee.

Kukkeli
Samaa mieltä. mulla tosin eri syy kuin ap:llä, mulla piti imetys jotain hormoneja yllä jotka ei mulle sopinu, tuntu että tuun hulluks tai sairastun masennukseen. Lisäksi se vaikeus kun imetät imetät ja imetät mutta vauva tahtoo silti pulloa. meillä lopetin imetyksen ihan näistä syistä. Senjälkeen kotona ja vauvan kanssa ollut palkon helpompaa, on kuin kivi ois pusonnut harteilta ku se jatkuva taisteli imetyksen kanssa loppu.

rietas
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;26698046:
Kyllä meillä ainakin on se pullo jaksanu odottaa aamua olkkarissa :D
Sekö on valmiina yöllä odottamassa lapsen nälkää?

Kyllä mie ainakin sen pulloruokitun kanssa jouduin kipaiseen kaapille hakeen korvikkeen, kippaamaan pulloon ja jopa vähän lämmittämäänkin sitä ;) En sentään yöllä pulloja pesemään alkanut, mutta jossain vaiheessahan sekin oli tehtävä...

Mutta tuohan on ihan mikä kellekin parhaalta tuntuu. Molemmissa on puolensa ja mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Tuskin tässä(kään) voi yksioikoisesti väittää jomman kumman olevan se kaikille ehdottomasti paras ratkaisu :D

[QUOTE="mää";26698055]Kyllä se rintaruokintakin helppoa on.) Mutta sitovaa ja siinä ei ole ongelmaa jos ajattelee että nyt tehdään lapsen ehdoilla. Itsellä on kohta 2-vuotias kuopus joka edelleen käy tissillä yöllä n 3 krt ja päivälläkin useasti. Ei ongelmaa vaan se on ihanaa! äiskän ja pampulan välistä rakkautta:)
Mutta kukin taaplaa tyylillään!
Itsellä tämä imetys onnistui vasta viimeisimmän kanssa ja siksi siitä otetaan kaikki nyt irti:)[/QUOTE]

Onhan se rintaruokinta helppoa, jos lapsi on asialtaanen syöjä. Isompien lasten kanssa pulloruokinta olis varmaan tuntunu hankalammalta, kuin tissittäminen, mutta nyt tän kapinoitsijan kanssa on ihan erilailla.

"tiimarinvihko"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;26698062:
Mitä mun pitäis perustella?
No vaikka siksi, että keskustelu jatkuis kerran oot tällaisen aloituksenkin laittanut pystyyn. Ei tietenkään mtn velvollisuutta ole perustella, mutta jos ei perustele, niin tämä aloitus on yhtä tyhjän kanssa. Yhtälailla voisi aloittaa ketjun, että "tänään oli tosi kiva päivä" ja jättäis kertomatta, että mikä siitä niin kivan teki.

"mmm"
Mulla oli esikoinen oikea imetyksen vastustaja ja hampaat irvessä imetin sen 5 kk ja sitten siirryttiin korvikkeisiin. Ja meidän kohdalla korvikkeiden kanssa pelaaminen ei ollu yhtään hankalaa, etenkään verrattuna siihen imetystaisteluun. Nyt tulevan kakkosen kanssa kokeilen pari kuukautta imetystä ja jatkan, jos sujuu ja jos ei, siirryn hyvällä omalla tunnolla pulloruomintaan.

äåqz
Olihan se pulloruoka helpompaa. Kun aluksi yritin rintaruokintaa siihen meni yöllä kaksi tuntia ja lapsi oli yhä nälissään. Yö unet parani pullolla, kun sai nukkua yhden ruoka-ajan yli kun mies hoiti ruokinnan johon ei montaa minuttia kulunut.

"himpsis"
Joo, kyllä se varmaan on helpompaa. Mutta mä tiedän etten pystyis elämään itseni kanssa jos "laiskuuden" takia jättäisin imettämättä. Siis sen takia pullottaisin että se on helpompaa. Mä oon taistellu imetyksen kanssa kaikkien lasten kohdalla mutta se kuuluu asiaan ja mulla on melkein velvollisuus tarjota omaa maitoa kun sitä kerran tulee. Se on kuitenkin fakta että rm on parempaa kuin korvike. Tuntisin itseni paskaksi jos antaisin korviketta oman mukavuuteni tähden ja siitä huolimatta että pystyisin myös imettämään.

Ehkä oon sit semmonen imetysnatsi, mut mä tietyllä tavalla ostan itselleni hyvän omatunnon tarjoamalla vauvalle sitä kaikkein parasta ja vielä taistelen sen puolesta enkä luovuta helpolla.

Sen verran mitä meillä pulloruokittiin, odotti pullo aamulla juurikin siellä missä ruokinta oli päättynyt..

En pitänyt järin suurena vaivana hakea korviketta keittiöstä, saati lämmittää sitä hetken jos oli pakko, kun lapsi kasvoi isommaksi ei enää lämmitelty.
Ja sama vaiva kuin oman kahvikupin kanssa laittaa pullo tiskikoneeseen. Toisinaan vain huuhtaisin pullon, jos oli vain hetki kun sitä oli käytetty edellisen kerran.

Kai siitä saa juuri niin vaikeaa/helppoa kuin siitä haluaa saada, etenkin jos pitää puolustella sitä toista tapaa paljon paremmaksi.

Lapsi lisää työtä ja vaivan määrää joka tapauksessa, tiskit alkaa JO pulloista tai sitten vasta myöhemmin siitä lusikasta ja lautasesta.... nokkamukia unohtamatta.
Todella rankkaa pestä muutama 'ylimääräinen' astia (tuttipullo)? Miten oman lapsen käyttämät astiat luokitellaan noin, kauheaksi vaivaksi?

Sekö on valmiina yöllä odottamassa lapsen nälkää?

Kyllä mie ainakin sen pulloruokitun kanssa jouduin kipaiseen kaapille hakeen korvikkeen, kippaamaan pulloon ja jopa vähän lämmittämäänkin sitä ;) En sentään yöllä pulloja pesemään alkanut, mutta jossain vaiheessahan sekin oli tehtävä...

Mutta tuohan on ihan mikä kellekin parhaalta tuntuu. Molemmissa on puolensa ja mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Tuskin tässä(kään) voi yksioikoisesti väittää jomman kumman olevan se kaikille ehdottomasti paras ratkaisu :D
Miksi et laittanu yötä vasten maitoa valmiiksi pulloon? Ja mä oon opettanu tuon vekaran juomaan öisin huoneenlämmintä maitoa!

Yhteistyössä