Mä oikeesti ihan vilpittömästi oon luullut että meillä on kaikki hyvin.

• Viestiketjun aloittaja voi stna!!
  • Ensimmäinen viesti
Ilmeisesti täällä on ihmisillä vaikeuksia ymmärtää että mä en todellakaan määräile miestäni noissa kotiintulo yms muissa meno-asioissa. Mähän kirjoitin että aina on mies saanut mennä ja tulla miten huvittaa, kunhan on etukäteen sovittu, juurikin jotta tiedän sitten antaa koiran yöksi hoitoon jos on tulossa myöhään. Toisekseen mä en ymmärrä millä tavalla se on multa määräilemistä jos mies itse on alunperin sanonut tulevansa sillä ja sillä bussilla, ja sitten peruukin lupauksen ja vielä moneen kertaan tuolla tavalla vääntämällä ja kääntämällä.

Kavereiden kanssa täytyy joo välillä olla, mutta entä kun se on nyt ollut niiden kanssa kaksi kertaa viikolla koko illan ja vielä lauantai illankin yleensä, ja muut päivät on ollut ylitöissä. Koska mun ja lapsen kanssa ehtii olemaan? Sitten sunnuntaina krapulassa vai? Plus mä en käsitä miksi alkoholi ei olis se paras kohta säästää, jos jo kaikesta muusta mahdollisesta on otettu budjetti kokonaan pois. LAskut ja vuokra on pakko maksaa, ja ruokaa ostaa. Jolulahjatkin olis ihan kivoja, ja niihin oon oikeesti varannut 200e, joka sisältää meidän, lapsen, ja sukulaislasten (6kpl) lahjat. Enempää en oikeesti voi niistäkään nipistää, ja uutena vuotena kuitenkin sitten menee juhlimaan, miksei se riitä kun muutenkin käy ehkä 2kk välein viihteellä?

Miksi tässä nyt pitää kaikki vierittää mun niskaan? Eikö kukaan oikeesti vois ees vähän ymmärtää mua? Vai onko tää taas niin että nainen on naiselle susi, ja kaikki muut on paljon parempia vaimoja kun on miehen puolella ja haukkuu mua?
MUN mielestä silloin kun toinen on jo menoillaan, on ihan turha pilata toisen iltaa nalkuttamalla. Asioista sovitaan etukäteen, ja jos lupaus ei pidä, niin puidaan asia sitten jälkikäteen. Mutta silloin kun on viihteellä, silloin saa olla viihteellä. Noloa kaikille osapuolille soitella ja ruikuttaa.

Ap, mitä jos koittaisit mennä nukkumaan, vaikka nyt onkin paha mieli. Lue vaikka uudelleen aamulla tämä ketju. Tässä on minusta ollut paljonkin ymmärrystä sinua kohtaan, mutta valotettu myös sitä, miltä toisesta voi tuntua. Ja kun mies on kotiutunut ja uusi päivä koittanut, juttelette kaikessa rauhassa asiat uuteen uskoon. Nyt olet liian vihainen ja loukkaantunut, ettei tästä ketjusta ole sinulle avuksi.

• Tykkää
Reactions: Sandrine
ap.
[QUOTE="vieras";25104965]Kyllä minä nyt jonkin verran ymmärrän sitä sinun miestäsikin. Sanoit sen olevan ok, että hän menee, mutta yhtäkkiä se ei enää olekkaan ok? Ja jos mies sen pari kertaa vuodessa jossain käy, niin miksi pitää tehdä numero jostain yhdestä tunnista?[/QUOTE]

Onko se nyt niin vaikeaa ymmärtää, että mä sanoin että on ok kun hän ehdotti että käy saunassa ja sitten parilla, ja IHAN ITSE SANOI tulevansa 22.00 lähtevällä bussilla kotiin. En mä ole hänelle mitään aikarajaa asettanut. Se oli mulle ok. Sitten hän muutti suunnitelmaa, ja olevinaan kysyi onko mulle ok, mutta ei silti antanut mulle mitään mahdollisuutta sanoa ei. Tajuatteko? Se ei enää ollut mulle ok, vaan loukkaannuin. En olisi muuten loukkantunut tosiaankaan, mutta tuo että lupasi tulla ja sitten laittaa raukkamaisesti viestin perään ettei oikeasti aiokaan tulla, sai mut oikeasti suuttumaan.

Onko se nyt niin vaikeaa ymmärtää, että mä sanoin että on ok kun hän ehdotti että käy saunassa ja sitten parilla, ja IHAN ITSE SANOI tulevansa 22.00 lähtevällä bussilla kotiin. En mä ole hänelle mitään aikarajaa asettanut. Se oli mulle ok. Sitten hän muutti suunnitelmaa, ja olevinaan kysyi onko mulle ok, mutta ei silti antanut mulle mitään mahdollisuutta sanoa ei. Tajuatteko? Se ei enää ollut mulle ok, vaan loukkaannuin. En olisi muuten loukkantunut tosiaankaan, mutta tuo että lupasi tulla ja sitten laittaa raukkamaisesti viestin perään ettei oikeasti aiokaan tulla, sai mut oikeasti suuttumaan.
No jos sä et aseta aikarajoja, niin eikö se silloin ole mieheltä vain ilmoitusluontoinen asia, että tulenkin 03:lta aiemman 22 sijaan?

"huoh"
Miksi sä loukkaannut siitä, että mies haluaa olla yhden tunnin pidempään ulkona, jos omien sanojesi mukaan sinä et mitään aikarajoja miehelle asettele?

Blue
Onneksi mun ei tarvi vahdata ja päättää koska miehen kuuluu tulla kotiin. Se ihan itse sen päättää, eikä sen tarvitse edes informoida mua koska on tulossa, vaan ryömii mun peiton alle sitten kun on juhlansa juhlinut.

Ei tarvitse miettiä mistä johtuu suuret erotilastot jos jokaisesta liikkeestä pitää muijalle kertoa ja sitten vielä muija soittaa perään että "mulla on tosi paha mieli..." Oikeesti hei, sä et ole miehesi äiti etkä vartija. Niin pitkään kun sinä luulet olevasi, teillä tulee olemaan näitä yhteenottoja. Sitten kun tajuat viimein päästää irti niin yllätyt tosiaan että hei, se ukko tuleekin kuitenkin joka kerta sun luo, enemmin tai myöhemmin, ja se rakastaa sua vielä enemmän kun sä luotat siihen.

• Tykkää
Reactions: Rytkäätys
Ilmeisesti täällä on ihmisillä vaikeuksia ymmärtää että mä en todellakaan määräile miestäni noissa kotiintulo yms muissa meno-asioissa. Mähän kirjoitin että aina on mies saanut mennä ja tulla miten huvittaa, kunhan on etukäteen sovittu, juurikin jotta tiedän sitten antaa koiran yöksi hoitoon jos on tulossa myöhään. Toisekseen mä en ymmärrä millä tavalla se on multa määräilemistä jos mies itse on alunperin sanonut tulevansa sillä ja sillä bussilla, ja sitten peruukin lupauksen ja vielä moneen kertaan tuolla tavalla vääntämällä ja kääntämällä.

Kavereiden kanssa täytyy joo välillä olla, mutta entä kun se on nyt ollut niiden kanssa kaksi kertaa viikolla koko illan ja vielä lauantai illankin yleensä, ja muut päivät on ollut ylitöissä. Koska mun ja lapsen kanssa ehtii olemaan? Sitten sunnuntaina krapulassa vai? Plus mä en käsitä miksi alkoholi ei olis se paras kohta säästää, jos jo kaikesta muusta mahdollisesta on otettu budjetti kokonaan pois. LAskut ja vuokra on pakko maksaa, ja ruokaa ostaa. Jolulahjatkin olis ihan kivoja, ja niihin oon oikeesti varannut 200e, joka sisältää meidän, lapsen, ja sukulaislasten (6kpl) lahjat. Enempää en oikeesti voi niistäkään nipistää, ja uutena vuotena kuitenkin sitten menee juhlimaan, miksei se riitä kun muutenkin käy ehkä 2kk välein viihteellä?

Miksi tässä nyt pitää kaikki vierittää mun niskaan? Eikö kukaan oikeesti vois ees vähän ymmärtää mua? Vai onko tää taas niin että nainen on naiselle susi, ja kaikki muut on paljon parempia vaimoja kun on miehen puolella ja haukkuu mua?
Mun mielestä VALEHTELEE ja LUPASI (tulla sillä bussilla..) on aika isoja sanoja tässä kohtaa käytettäviksi. Miehelläs oli varmaan aikomus tulla sillä bussilla ja sanoi niin, muuttikin sit mieltään ja KYSYI sulta onko ok. Sä taidat olla nyt vaan aika ärsyyntynyt etkä saa laitettua asioita ihan oikeisiin mittasuhteisiin..Ja aiemmin sanoit että sun mies käy viihteellä pari kertaa vuodessa, nyt sanoit että 2kk välein?? En usko että tässä on kyse mistään "nainen on naiselle susi"-jutuista, vaikka sä varmaan haluaisit niin ajatella koska olisit nyt halunnut vaan jonkun jonka kanssa ruotia sitä miten väärin mies teki..Ymmärrettävää, mut silloin kantsii soittaa jollekkin kaverille. Täällä ihmiset kertoo rehellisen mielipiteensä. Ja aika monetkin on sanoneet ymmärtävänsä myös sen miksi sua ärsyttää, MUTTA ymmärtävänsä myös miehen suuttumuksen. Kukaan ei oo haukkunut sua.

teet
Mun mielestä olit kyllä todella kohtuuton miestä kohtaan.
Jos tosiaan käy viihteellä muutamia kertoja vuodessa, miksi et vaan voinut sanoa hänelle että menee, pitää hauskaa ja on niin myöhään kuin haluaa,ei tarvitse ilmoitella ja anoa jatkoa.

• Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
"vieras"
So what? Synttäreillä, huppelissa ja hauskaa pitämässä ajantaju menee. EIkös se ole ihan vaan kiva asia, että synttärisankarilla nauttii juhlimisesta?

Mee oikeasti nukkumaan ja unohda koko juttu. Huomenna on päivä uus. Riitely vahingoittaa suhdettanne, ja lapsenne saa kärsiä kaikesta riiteöystänne. Sinä yksin päätät, haluatko jatkaa vihanpitoa turhanpäiväisestä asiasta ja myrkyttää tunnelmaa kotonanne.

Mitäs siihen sanot, että mun mies lähti hetken mielijohteesta viikoksi auronkolomalle kaverin kera Ja minä jäin yksin 2- vuotiaan ja vaativan asiantuntijatyön´+ päivähoitorumbani kanssa?

Ja olin ihan vaan iloinen, että mies sai rentoutua.

ap.
kuulostaa vähän epäterveeltä suhteelta. Eikö se siis selvinpäin pysty sanomaan asioista jotka sitä vaivaa? Ettekö koskaan riitele? Ettekö puhu ja selvitä asioita vai miksi ne jää sua kalvamaan? esim. tässä tapauksessa sun mies ei mun mielestä sanonut mitään niin kamalaa että siitä pitäis itkeä anteeksiantoa (mikä kuulostaa muutenkin vähän oudolta mun korvaan..). Ihan kun sun mies koko ajan yrittäis miellyttää sua hirveesti ja ehkä jopa vähän pelkäisi...
Kyllä me riidellään ihan muutenkin, ja joka kerta riidan jälkeen ollaan keskusteltu molempia kuunnellen ja sovittu asiat, ja molemmat on oikeasti tullut toista vastaan. Meillä on oikeasti mun mielestä aina ollut tosi kiva ja hyvä suhde, ja ollaan oltu tosi tasa-arvoisia kaikissa asioissa. Mun mies on aina ollut tuollainen että kun mogaa jotenkin, niin on ihan romuna ja itkee ja vinkuu sitä anteeksi antoa, eikä ymmärrä jos mä haluan hetken mököttää. Luulee että koko suhde kaatuu siihen että hän on tehnyt väärin. En tiedä miksi on tuollainen, veikkaan että eksänsä takia. EN kuitenkaan ymmärrä miksi luulee että mullekin pitää tuolla tavalla madella, me ollaan kuitenkin oltu jo viitisen vuotta yhdessä.

ap.
[QUOTE="vieras";25105029]Koetahan nyt hoitaa se koira ihan itse, ei sen takia kannata riidellä. Tietänet itsekin , että se on tekosyy olla vihainen. Jos mun mieheni ei antaisi mun juhlia synttäreitä rauhassa vaan soittelisi perään+ marmattaisi, miettisin todella, minkä tyypin kanssa olenkin mennyt tekemään lapsia...[/QUOTE]

Vai niin. Kiitos tästäkin kommentista. Mä oikeasti niin inhoan tätä palstaa, aina täällä kaikki käännetään sen kirjoittajan syyks, oli ongelma mikä tahansa. Varmaan jos oisin kirjoittanut vaikka aiheesta isäni käytti mua lapsena hyväkseen (ei ole oikeasti tapahtunut) niin sekin käännettäis että mitäs viettelit sen. :O

Ihan sama, musta tuntuu että huomisesta eteenpäin en jaksa enää pyöriä täällä. Ei tää ole oikeasti mukava paikka, täällä ei oikeasti saa vertaistukea ikinä mihinkään asiaan. Aina vaan se jolla on ongelma on se paskakasa.

"vieras"
Kyllä me riidellään ihan muutenkin, ja joka kerta riidan jälkeen ollaan keskusteltu molempia kuunnellen ja sovittu asiat, ja molemmat on oikeasti tullut toista vastaan. Meillä on oikeasti mun mielestä aina ollut tosi kiva ja hyvä suhde, ja ollaan oltu tosi tasa-arvoisia kaikissa asioissa. Mun mies on aina ollut tuollainen että kun mogaa jotenkin, niin on ihan romuna ja itkee ja vinkuu sitä anteeksi antoa, eikä ymmärrä jos mä haluan hetken mököttää. Luulee että koko suhde kaatuu siihen että hän on tehnyt väärin. En tiedä miksi on tuollainen, veikkaan että eksänsä takia. EN kuitenkaan ymmärrä miksi luulee että mullekin pitää tuolla tavalla madella, me ollaan kuitenkin oltu jo viitisen vuotta yhdessä.
Korjaa nainen nyt tapasi, kun vielä voit. Miehesi itsetunto tulee vielä jonain päivänä tervehtymään, ja se on sitten sulle huonompi tilanne.

"vieras"
Mun mielestä valehteleminen ja mielensä muuttaminen on kaksi aivan eri asiaa. Olen mäkin joskus sanonut ensin miehelle jotain ja soittanut saman tien perään, että itseasiassa teenkin toisella tavalla. Elämä olisi ihan kamalaa, jos ei saisi muuttaa mieltään.

Tietenkin pidän kiinni ilmoittamistani ajoista jos ne vaikuttavat jotenkin oleellisesti kotona olevan miehen elämään (jos mä olen luvannut tulla kotiin klo 16 ja mies on sen johdosta sopinut kaverinsa kanssa menon klo 17, tulen luonnollisesti sovittuna aikana kotiin hoitamaan lasta, mutta jos mies aikoo vain olla yksin kotona, voisin ihan hyvällä omalla tunnolla ilmoittaa tulevani sittenkin vasta myöhemmin).

"vieras"
Vai niin. Kiitos tästäkin kommentista. Mä oikeasti niin inhoan tätä palstaa, aina täällä kaikki käännetään sen kirjoittajan syyks, oli ongelma mikä tahansa. Varmaan jos oisin kirjoittanut vaikka aiheesta isäni käytti mua lapsena hyväkseen (ei ole oikeasti tapahtunut) niin sekin käännettäis että mitäs viettelit sen. :O

Ihan sama, musta tuntuu että huomisesta eteenpäin en jaksa enää pyöriä täällä. Ei tää ole oikeasti mukava paikka, täällä ei oikeasti saa vertaistukea ikinä mihinkään asiaan. Aina vaan se jolla on ongelma on se paskakasa.
Mä olen itse ollut hieman yli parikymppiseksi samanlainen itsekeskeinen dominoiva valittaja kuin sinä. Opin läksyni ja toivon, että muut eivät toista virheitäni.

"Neith"

mie ymmärrän miksi olet kiukkuinen, niin olisin minäkin. sen lisäks että miehes humalapäissään sanoi tosi typerästi sulle, en ymmärrä kännissä haukkumista..

• Tykkää
Reactions: chrissy
"Minä"
En mä nyt usko, että tossa mistä kriisistä on kyse, jos mies vähän avautui humalaspäissään. Enemmän varmasti reagoi tohon sun asenteeseen, kun mihinkään parisuhteen isompaan ongelmaan. Ota rennosti äläkä pingota, ihan oikeasti. Kun mietit mitä ongelmia ihmisillä voi pahimmillaan olla, niin aika mitättömistä asioista on tuossa tilanteessa kysymys. Ja mä kyllä ymmärrän sua, monet kerrat oon vetänyt itsekin pikkujutuista herneen nenääni. Mutta parempi kun ei vedä, usko pois.

• Tykkää
ap.
Oikeasti kaatuuko teidän maailma siihen, jos yhtenä yönä koira haukkuu ja lapsi herää? Sä väität, että et kiellä miestäsi menemästä ja aina sanot että sopii. Miksi sitten suutut, jos mies haluaakin olla TUNNIN pidempään? :O Miehesihän sitä paitsi soitti ja ilmoitti sinulle haluavansa olla tunnin pidempään. Itse en olisi vaivautunut soittamaan ja ilmoittamaan, että tunnin vielä venyy, meillä kun ei kytätä minuuttitolkulla kelloa, kun toinen on juhlimassa.
No meillä valitettavasti jos lapsi herää keskellä yötä niin hän ei muutamaan tuntiin enää nukahda, mä en sille voi mitään. Ja jos hän valvoo keskellä yötä muutaman tunnin, niin seuraava päivä on varppina pilalla kun toine kiukkuaa väsymystään ihan kaikesta. Ja mä ihan oikeasti osaan arvata, että nyt kun me riideltiin, niin se mies ei tosiaan tule sillä tunnin myöhemmällä bussilla, vaan varmaan kiusallaankin vasta sillä viimeisellä bussilla joka lähtee. se tarkoittaa sitä, että se on täällä viiden maissa aamulla. Se taas tarkoittaa sitä, että mun pitää valita nukunko nyt täst viiteen asti, vai valvonko mahdollisesti viiteen ja hiljennän koiran kun mies tulee, ja nukun siitä sitten noin kahdeksaan, maksimissaan puoli yhdeksään. Jokatapauksessa molemmissa vaihtoehdoissa mä olen se joka on päävastuussa lapsesta kun miehellä on krapula.

huooh

Joo ihan miten vaan, täällä palstallahan ei ole pakko olla. Mutta mietipä oikeesti tuota viestiä, jossa kehotettiin sua miettimään, miltä sinusta tuntuisi, jos tilanne olisi toisin päin ja olisit itse juhlimassa. Olisiko kiva, jos miehesi alkaisi nalkuttaa ja painostaa? Ei varmasti olisi.

"tiukkis"

Minä ymmärrän sinua, mutta katos kun miesten ryyppäystä ja kavereiden kanssa hillumista pitää ymmärtää tappiin saakka, muuten on nalkuttava akka joka pitää ukkonsa tossun alla ;)
Jos minun ukkoni vetäisi perseitä jossain ja taustalla kaverit kiljuisivat mua kusipääksi, rupeisin ihan oikeasti miettimään, ketä se mies eniten arvostaa. Saa olla omia menoja, mutta puolison toiveita pitää todellakin kunnioittaa, molemmin puolin tietysti.
Ja jos rahasta on tiukkaa niin minun mielipiteeni on ettei niitä viimeisiä pidä viinaan laittaa.

es
Sori en jaksanut lukea koko keskustelua ja tohon koira asiaan vaan kommentoisinkin.. Meillä myös koirat jotka haukkuu kun joku tulee kotiin, mies tekee yötöitä joten usein tuleekin aamuyöllä kotiin kun me vielä nukutaan. Niiiin me ollaan tehty niin että nukun puhelin vieressä ja mies soittaa kun on pihalla, herään siihen ja pystyn pitämään koirat hiljaa kun hän tulee, sit meen ite takas nukkumaan. Onnistuisko tämä teilläkin niin voisit mennä kanssa jo unille?

• Tykkää
Foortti harmaana
Mä oon kait niin vanha, että ymmärrän paremmin ap:tä, kun miestänsä, koska en ymmärrä tota
baarissa luuhaamista, ns. "juhlimista" enää siinä vaiheessa kun on lapsia, ylitöitä yms yms.

Ja jos on rahat tiukilla, silloin ei mennä piste

ap.
No jos sä et aseta aikarajoja, niin eikö se silloin ole mieheltä vain ilmoitusluontoinen asia, että tulenkin 03:lta aiemman 22 sijaan?
Ootko sä jotenkin yksinkertainen? Ymmärrät vaan ne asiat joista sun on helppo mua syyttää, mutta et ollenkaan ymmärrä niitä kohtia kun yritän selittää miksi se ei oo mulle nyt JUURI TÄNÄÄN; ILMAN ENNAKKOVAROITUSTA ESIM. EILEN se ja sama tuleeko klo 00 va kello 05.

Ehkä se sit johtuu siitä sen exästä..Menneet suhteet vaikuttaa kuitenkin aika paljon nykyisiin. Sun mies vaikuttaa tosiaan aika epävarmalta sun suhteen :( Se on tietysti kurjaa sullekkin. Ehkä se just sen takia sit "purkautuu" aina kännissä jos elää kuitenkin kokoajan joidenkin itsekehittelemiensä paineiden kanssa (?). No, kaikkeen auttaa vaan se puhuminen ja puhuminen :) Mut älä sä nyt pilaa iltaas (äläkä mieluiten miehenkään vapaailtaa) tohon kun oot kuitenkin sitä mieltä että teillä on kaikenkaikkiaan hyvä suhde.

Yhteistyössä