Mä mietin tämmösiä typeriä syöpä-juttuja joo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihanvieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihanvieras

Vieras
Mut ihan oikeasti pelkään et mulla on syöpä. ja jos näin olis, niin oireiden perusteella se on jo levinnyt. Ja kyllä sen loppu ajan mieluummin viettäisin pois töistä.
Ei kai nyt kukaan kuolinvuoteella harmittele, et tulipas vähän oltua töissä..

Jos pelkäät, niin mikset mene tutkituttamaan asiaa? Et kai pelkäämällä halua pilata elämääsi, ja kuolinvuoteellasi miettiä, kuinka jäi elämä elämättä. Tarttuu lapsiinkin tollaset pelot.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja voihanvieras:
olen ollut lääkärissä, seuraavaksi lisää kokeita tiedossa.

Mitä lääkäri epäili? Jotain syöpääkö?

Sen verran epämääräiset oireet, et ei heti syöpää epäilly.
Mut olo vaan huononee, ja nyt meen tarkempiin tutkimuksiin. Ja toisessa rinnassa kyllä tuntuu isohko patti.

Mut olo vaan huononee, ja nyt meen tarkempiin tutkimuksiin. Ja toisessa rinnassa kyllä tuntuu isohko patti.

Käytätkö hormonaalista ehkäisyä? Vaikka yleensä lääkäritkään eivät asiasta mielellään puhu, hormonaalinen ehkäisy saattaa tehdä olon todella tukalaksi

:hug: Ei se nyt varmaan paljon lohduta, mutta rintasyöväs on aika hyvä ennuste. Ja on mitä vaan, niin älä lannistu. Kannattais varmaan ennen niihin lisätutkimuksiinkin menoa hakea apua sitten lääkäristä noihin muihin oireisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Käytätkö hormonaalista ehkäisyä? Vaikka yleensä lääkäritkään eivät asiasta mielellään puhu, hormonaalinen ehkäisy saattaa tehdä olon todella tukalaksi

en käytä mitään ehkäisyä. ei ole tarvis.

Mulla oli pitkään flunssa, itse asiassa kaksi flunssaa ja niiden välissä angiina. sen jälkeen ollut todella väsynyt olo, voimat lähtee helposti. Kävelen pari minuuttia ja hengästyttää ja rintaan koskee. Kotona minusta ei ole mihinkään, makaan vain sohvalla. Iltaisin on luita ja ytimiä myöten kylmä. Myös kipua on rinnassa sydämen kohdalla, olkapään alapuolella ja kaulalla vasemmalla puolella.
Huimaa, on pahoinvointia. Kävin lääkärissä veriarvot ok, parin minuutin sydänfilmi otettiin josta en vielä tiedä. Kun siivoan tai vies lasta tarhaan, jo parin minuutin rasitus vie voimat ja olen hengästynyt. (Ja en siis ole lihava... )
Molemmat kainalot kipeyty, nyt vain toinen. Tosi kipeä, kun makaan tai istun sitä "kiristää". Nyt tosiaan tunnen itsekin ihan selvän patin rinnassa, vasemmassa.
Toinen rinta on täysin pehmeä.

En mäkään lähtis mitään hoitoja ottaan, siis jos se olis levinnyt.
Ei ihmisen tartte kärsiä.
Mulla vielä hiuksetkin muuttuneet, ovat ihan hamppuiset nyt ja niitä lähtee paljon. Ihan perusterve olen ennen ollut, ja normaalipainoinen, ehkä tosin 10 kiloa ylimääräistä, mut kuitenkin... ja normaalisti syönyt perusruokaa.

:hug: Ei se nyt varmaan paljon lohduta, mutta rintasyöväs on aika hyvä ennuste. Ja on mitä vaan, niin älä lannistu. Kannattais varmaan ennen niihin lisätutkimuksiinkin menoa hakea apua sitten lääkäristä noihin muihin oireisiin.

On tietysti siksi kun ne usein uusivat ja onpa olemassa krooninenkin syöpä
Syöpä voi olla remissiossa, olla ärhäkkä ja johtaa nopeasti kuolemaan esim haimasyöpä, alueellinen, poistettavissa ja hoidettavissa kokonaan... ehkä miesten eturauhassyöpää voisi sanoa krooniseksi syöväksi, joka olla jöröttää mutta ei etene.
Jokainen ihminen tavallaan sairastaa jotain solumuutoksia (epigeneettisiä muutoksia) jotka korjaantuvat tai sitten huonolla tuurilla muuttuvat syöpäkasvaimiksi.

Ja edelliseen lisään, että on syöpiä jotka saadaan hoidettua täysin.

Lääkäriin, mars!

Tyhmää ois sekin, että vuosikauden pelkäisi ja lopulta selviää ettei syöpää edes ollut. Stressi ja huolikin aiheuttaa oireita.

Ja edelliseen lisään, että on syöpiä jotka saadaan hoidettua täysin.

Lääkäriin, mars!

Tyhmää ois sekin, että vuosikauden pelkäisi ja lopulta selviää ettei syöpää edes ollut. Stressi ja huolikin aiheuttaa oireita.
Totta. Luulenpa, että monelle ihmiselle on käsitys syövästä sairautena jäänyt viime vuosisadalle. Vielä 60-70- luvulla esim paksunsuolensyövän elinaikaennuste oli n viisi vuotta kun tänäpäivänä varhaisessa vaiheessa löydetty syöpä voidaan parantaa kokonaan.
Siis ennen kun sanottiin, että sinulla on syöpä, niin se tarkoitti samaa kun kuolemantuomio.
Lääketieteen tutkimus ja hoitomuodot erityisesti syövän suhteen ovat nykyään huikeat. Ehkä on parempi suhtautua syöpään sairautena kaikkien muiden sairauksien joukossa.

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-

Yhteistyössä