Mä mietin, et tuleekohan tästä elämästä enää mitään...

• Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Toi on jotain sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Mulla on ollut aina jos menen uuteen paikkaan, ihan samanlaista tunnetta. Vatsa tulee kipeeksi jos joku jännittää. Ja muahan siis jännittää pienetkin asiat, vaikka kampaajalla käynti. Tanssitunnitkin saattaa jännittää ihan kamalasti. Oon nyt tanssinut kai jotain 4 vuotta ja alkaa kyllä jännitys hellittää. Se auttaa, kun tekee vaan asioita, eikä anna noiden pelkojen ja ahdistusten estää itseään.
Mutta mistähän mahtaa sit tällänen sosiaalisten tilanteiden pelko johtua ja miten eroon siitä?

Kun realistisesti, eihän noissa asioissa ole mitään pelättävää... :D mutta silti mun keho toimii niin kun toimii? ehkä se viestii, että ei ole vielä tähän suuntaan suurien muutoksien aika, siis opiskeluun tai työhön? eka pitäisi rauhassa saada keskittyä ehkä siihen terapiaan..?

Mut voiko oikeesti käydä niin, että musta ei tule menneisyyteni takia koskaan opiskelu tai työkykyistä!? kuinka usein tällästä tapahtuu?

Ja toivottavasti eivät lykkää mulle tuolta kurssilta mitään karenssia tms kun nyt on kolmas päivä menemättä... Yritän kyllä ilmottaa, että olen "kipeä".

Viime yönä en oo nukkunu taas silmän räpäystäkään, kun tienny et seuraavana aamuna ois lähtö...

Huomenna onneks taas psykologille ja pääsee selittään tilanteen. Katsotaan miten sitten edetään.. Mutta työkykyinen tai opiskelukykyinen mä en nyt todellakaan ole. En tiedä olenko vuoteen tai vuosiin, tai kenties ikinä...

Säälittävä minä. Arrrgghh pistää niin vihaksi!!!

eikö
Tässä on teille kaikille, ettette kokonaan tipahda asemalle:
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/06/03/mehilaisen-kuntoutusjohtaja-aku-kopakkala-irtisanottu

Tarvit kuitenkin sen todistuksen just nyt...

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja eikö;30219751:
Tässä on teille kaikille, ettette kokonaan tipahda asemalle:
Mehiläisen kuntoutusjohtaja Aku Kopakkala irtisanottu | MOT | yle.fi

Tarvit kuitenkin sen todistuksen just nyt...
Täytyy lukasta. Miksi mä sen tarviin just nyt? enkö voi normaalisti odottaa ja varata lääkärille aikaa..?

Eihän tuo sossun tukiin ja vuokranmaksuun vaikuta jos en pystykkään menemään sinne kurssille? mites on asumistukien yms. laita, jotka menee vuokranantajalle?

panicking
Mutta koko helvetin päivän olin aivan v*tun ahdistunut! oli kanssa olo että pitääköhän lähtee kohta yrjöö vessaan tai ripuli paskalle... ei kovin kiva tunnelma.
Itte menin tuuraamaan yhtä kesälomalaista naapurikaupunkiin, ja vaikka viihdyn siellä toimistolla tosi hyvin ja jengi siellä on aivan paras, niin ekana aamuna jouduin ihan tosissaan pinnistelemään ettei noussut oksennus kurkkuun, katsoin jo paniikissa missä olis bussipysäkki tai joku minne pysähtyä ja mennä kakomaan.
Sit lopulta kun kun pääsin perille, niin naurahdin esimiehelle että voi hitsit että ahdistaa, varmasti rikon teiltä jonkun koneen tai kadotan jonkun tärkeän tiedoston. Hän siinä rauhoitteli että varmasti hyvin menee ja vahinkoja sattuu jos on sattuakseen jne. Ja pikkuhiljaa rauhotuin ja oli tosi mukavaa.

Tiedän miltä tuo ahdistus ja paniikkikohtaukset tuntuvat, etenkin jos niitä pitää sisällään eikä vähän päästä niitä pihalle ja kerro niistä jollekin. Tsemppiä, ja toivottavasti saat jostain apua :)

ei hätää
Katsomosta voi katsoa myöhemmin, jos jäi väliin. En tiedä, tuleeko kokonaan vai pätkittynä.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/06/03/mehilaisen-kuntoutusjohtaja-aku-kopakkala-irtisanottu

sairaitakaikkiuskonnot
Useimmille tulee paniikkihäiriöt uskontojen takia. Eletään jossain raamatun satumaailmassa jossa jumala suojelee ja hyvä voittaa aina. Vaikka oma todellisuutemme ja universumimme on todella upea paikka, verrattuna uskontojen antamaan maailmankuvaan.

vierailija-
Useimmille tulee paniikkihäiriöt uskontojen takia. Eletään jossain raamatun satumaailmassa jossa jumala suojelee ja hyvä voittaa aina. Vaikka oma todellisuutemme ja universumimme on todella upea paikka, verrattuna uskontojen antamaan maailmankuvaan.
Sulla oli varmaankin antaa linkkiä tähän tutkimukseen, tai mielellään useampiinkin aihetta käsitteleviin tutkimuksiin?
Uskovatkin ovat yksilöitä, eikä kaikilla uskovilla ole samanlainen "uskonnon antama maailmankuva".
Miten sinä voit tietää tuntemattomasta ihmisestä minkälainen hänen maailmankuvansa on, saatika pystyä sanomaan että se on huono ja sinä pystyt sanomaan miten tulisi ajatella?
Etkö nosta silloin itsesi Jumalan asemaan?
Pieni nöyryyden opettelu voisi tehdä sullekin hyvää,olet vain yksi kärpäsenkakka tässä universumissa ja ymmärryksesi ja älysikin on kovin rajallinen ja puuttellinen.

Nyt koitan sit keksiä, et mitä helvettiä tämän ahdistuksen kanssa tekisin.
Mieti ennemmin mistä se johtuu.
Oikeastaan se no tiedätkin, kerroithan se pidemmässä viestisäsi.
Nyt sulla on sitten myös kokemus koulupäivästä, jolloin kukaan ei kiusannut ja kotiin tullessa kaiki oli hyvin, ei ollu vanhemmat sekoilemassa ja saat ihan rauhassa keskittyä kouluun.

"Niina"
Etkö nosta silloin itsesi Jumalan asemaan?
Pieni nöyryyden opettelu voisi tehdä sullekin hyvää,olet vain yksi kärpäsenkakka tässä universumissa ja ymmärryksesi ja älysikin on kovin rajallinen ja puuttellinen.
Jumalan asemaan? Siis mikä tälläinen jumala on? Joku se teidän uskovaisten satuolentonne? Miten sellaiseen asemaan voi päästä?

Hyvä että ymmärrät sentään että ihmisen äly on todella rajallinen.

Olen vain huomannut lähipiirissä että uskovaisten perheissä kasvaneilla on ollut eniten aikuisiällä mielenterveydellisiä ongelmia.

Uskovatkin ovat yksilöitä, eikä kaikilla uskovilla ole samanlainen "uskonnon antama maailmankuva".
Nyt meni puurot ja vellit sekaisin; uskolla ei ole mitään tekemistä uskoNNON kanssa. ja juuri siitä tulee ne ongelmat, kun se mitä uskonto opettaa ja oma usko on ristiriidassa. Oma usko kun tuppaa perustumaan kokemukseen ja siihen, mitä ympärillä näkyy ja jos uskonnollinen johtaja, jota pitää Jumalan sanansaattajana maanpäällä sanoo, että aurinko on vihreä ja itse näkee sen keltaisena, seuraa sisäinen katastrofi; kenelle voin tunnustaa, että uskoni on niin heikko, että näen väärin. Uskonnolliselle ei tule mieleenkän kyseenalaistaa johtajaansa, vaan hän kyseenalaistaa oman kokemuksensa.

Mut joo, mielenkiintoinen aloitus, mutta vasta huomasin et joku on taas kaivellu hautoja, täähän on vanha :D!

vierailija-
[QUOTE="Niina";30251248]Jumalan asemaan? Siis mikä tälläinen jumala on? Joku se teidän uskovaisten satuolentonne? Miten sellaiseen asemaan voi päästä?

Hyvä että ymmärrät sentään että ihmisen äly on todella rajallinen.

Olen vain huomannut lähipiirissä että uskovaisten perheissä kasvaneilla on ollut eniten aikuisiällä mielenterveydellisiä ongelmia.[/QUOTE]

Miksi nimität minua uskovaksi, kun en ole omasta uskosta tai uskomattomuudestani puhunut mitään?
Jos olet normaalijärjellä varustettu ja vähänkään kouluja käynyt, sinulla varmaankin on jonkunlainen käsitys siitä mitä käsite "Jumala" yleensä tarkoittaa vaikket Jumalaan uskoisikaan.
Tässä yhteydessä itse tarkoitin sillä kaikkivoipaisuutta,kaiken tietävää ja kaiken näkevää.

Niin, ihminen yleensä näkee vain ne asiat jotka tukevat jo olemassa olevaa maailmankuvaa.
Luulen että otantasi "tuttavien perheistä" ei ole järin suuri ja luotettava.
Olisi kyllä ihan mielenkiintoista nähdä tutkimuksia aiheesta, sillä uskon itsekin että uskonnollisuus aiheuttaa paljon mielenterveysongelmia ja henkistä väkivaltaa.
Uskonnollisuus on kuitenkin eriasia kuin henkilökohtainen usko.

Yhteistyössä