Mä luovutan ton pojan kanssa!!!!!!!?=)(/&%¤#"(=

Meillä taas 2,5v poika täyttä aurinkoa... no joo, kiukkuitkuja tulee joskus, mutta menee sylittelyllä ohi.
Sorry, ei varmaan helpottanut ap:ta, mutta mä vaan en osaa kuvitella miten noin pieni voi käyttäytyä noin ja saada äidin myös pois tolaltaan. Kun omaa kokemusta ei ole, kuin kahdesta äärettömän vilkkaasta menijästä.
 
ohistelija
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Kai se nyt huutaa kun tietää pääsevänsä taas heseen...
Niin juuri, oikein varmaan taas heti puolen vuoden päästä.
En mä sinänsä Heseä kritisoi, mutta eihän tuossa sun hommassa ole mitään logiikkaa. Kotona kiukutellut koko päivän syömisestä ja sitten pääsee "palkinnoksi" Heseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Sheep:
Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
lapsiparka..
:eek: Miten niin?
No kai siksi että sillä on äiti joka ei kertakaikkiaan anna periksi joka ikistä asiaa. Tai siksi että ylipäätään on syntynyt just mulle.
Tai että sen äiti on jokseenkin osannut kasvattaa esikoisensa, mutta ei tätä nuorimmaista.
:LOL:
Lapsiparkoja taitaa olla sitten maailma täynnä..
Uskon kyllä että helppoa ei totisesti ole!
Mun lapsista tää 4kk on helppo, molemmat muut aikasta hmm miten sen nätisti sanois.. vaativia :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
siis 2,5v. ja tekee tuollaista ja sä hermoot siitä noin??! Mulla kuule 8v. ja tekee tollasta jatkuvaan, vaikkakin ei "kuse" alleen.... Et sinuna olisin ihan hiljaa... lapsi raukka:(
Lapsi raukka?

Eikö se nyt ole helvetti soikoon parempi että mä puran täällä enkä lapselle?
Sillekö mun pitäis mennä huutamaan?

Ja tosiaan alkaa palaa tältä päivää pinna kun on jo kolmet pissat sängyssä ja yhdet sohvalla, ihan siitä syystä että ei VOI mennä sinne vessaan ajoissa kun pitää kiukutella.
Ja jos koettaa viedä ja kantaa niin poika on kuin ei jalkoja oliskaa, eikä tosiaan tee sitä asiaansa sinne pottaan silloin.

 
hmmm
se on se ihana uhmaikä :/

kyllä se lapsi syö kun on nälkä, tarjoat jotain ruokaa, jos ei syö/suostu ruokapöytään, älä missään nimessä muuallekkaan tarjoile. tulee varmasti ruokapöytään istumaan ja syömään kun on kauhea nälkä, vaikka se olisi vasta huomenna.

ite olen kans tosi helposti hermostuvaa sorttia, tai siis vaikea hillitä itteeni, siksi jos lapsi käy totaalisesti hermoon, jätä se yksin huutamaan jos ei rauhallinen puhe ja sylitys auta. kun hän on saanut raivota, yritä sylitystä jälleen.

tsemppiä sulle, on varmasti kauhea tilanne.

muista vaan, että vaikka kuinka tekisi mieli, älä anna lapselle periksi, kyllä se siitä oppii sitten että sinä määräät eikä hän.
 
suppee sanavarasto
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
siis 2,5v. ja tekee tuollaista ja sä hermoot siitä noin??! Mulla kuule 8v. ja tekee tollasta jatkuvaan, vaikkakin ei "kuse" alleen.... Et sinuna olisin ihan hiljaa... lapsi raukka:(
Lapsi raukka?

Eikö se nyt ole helvetti soikoon parempi että mä puran täällä enkä lapselle?
Sillekö mun pitäis mennä huutamaan?

Ja tosiaan alkaa palaa tältä päivää pinna kun on jo kolmet pissat sängyssä ja yhdet sohvalla, ihan siitä syystä että ei VOI mennä sinne vessaan ajoissa kun pitää kiukutella.
Ja jos koettaa viedä ja kantaa niin poika on kuin ei jalkoja oliskaa, eikä tosiaan tee sitä asiaansa sinne pottaan silloin.
lopeta nyt toi idiootti kiroominen,hölmö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
se on se ihana uhmaikä :/

kyllä se lapsi syö kun on nälkä, tarjoat jotain ruokaa, jos ei syö/suostu ruokapöytään, älä missään nimessä muuallekkaan tarjoile. tulee varmasti ruokapöytään istumaan ja syömään kun on kauhea nälkä, vaikka se olisi vasta huomenna.

ite olen kans tosi helposti hermostuvaa sorttia, tai siis vaikea hillitä itteeni, siksi jos lapsi käy totaalisesti hermoon, jätä se yksin huutamaan jos ei rauhallinen puhe ja sylitys auta. kun hän on saanut raivota, yritä sylitystä jälleen.

tsemppiä sulle, on varmasti kauhea tilanne.

muista vaan, että vaikka kuinka tekisi mieli, älä anna lapselle periksi, kyllä se siitä oppii sitten että sinä määräät eikä hän.
Näin mä teenkin. Mutta koko päivä, koko pitkä päivä tätä yhtä ja samaa.
Alkaa aamuseitsemältä ja loppuu kahdeksalta illalla. Saa siskonkin raivostumaan toisinaan tuolla jatkuvalla kitinällä ja huudolla.


Ja se Hese ei ollut mikään 'palkinto'. Väkisin piti pukea ja autoon kantaa, kiukutteli pitkään vielä sielläkin, onneksi sentään hiljaista mökötystä ja mulkoilua vaan. Söi lopulta kun muutkin söi ja oli tosiaan hetken ihan iloinenkin. Pihalla loppui sekin, istahti asvaltille ja aloitti taas.

 
xrx
Toi mullakin pisti silmään, että lapsi "kusee alleen". Aika rumasti puhut pienestä lapsesta. Ymmärrän, että hermostuttaa, mutta silti... Entä jos palaisitte hetkeksi vaippoihin?

Mitä jos syömisestä ei tehtäisi numeroa? Ei pakottamista, ei räyhäämistä, ei neuvottelua. Pyydät lapsen pöytään syömään. Toistat pyynnön ihan normaalilla äänellä ja kerrot, että ruoka laitetaan pois, jos ei nyt tule syömään. Sitten ruoka laitetaan pois ja lähdet pojan kanssa vaikka ulos leikkimään. Et äksyile lapselle tai piikittele siitä, että tämä ei ole syönyt. Jos lasta kiukuttaa, voit vain ihan rauhallisesti todeta, että: "sinua harmittaa,koska et ole syönyt.Kohta on taas ruoka-aika." Lounaalle pyydät lapsen jälleen pöytään ja lapsi joko tulee tai ei tule, mutta asiasta ei tehdä numeroa. Sitten mennään päiväunille/rauhoittumaan, lapsi äidin kainaloon ja luetaan kirjaa tai lauletaan. Näin jatketaan ja päivässä on selkeä rytmi, josta ei neuvotella tai tapella.

Lapsi kiukkuaa ja oireilee, mutta yrittää vain pohjimmiltaan viestiä huonoa oloa tai tunteita, joita hän ei hallitse. Hän tarvitsee paljon positiivista huomiota, syliä, kannustusta ja yhdessä oloa vanhempien kanssa. Aikaa jolloin vanhemmat keskittyvät vain häneen - positiivisesti.
:hug: äidille ja lapselle


 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Onko lapsi vaan sinulle tuollainen vai muillekin? Miten käyttäytyy kylässä tai mummulassa?
Pahiten mulle, mutta ei isäkään paljon parempaa tulosta saa.
Äitini ilmoitti että ei kyllä kovin mielellään ota hoitoon, ennekuin osaa 'käyttäytyä' eli myös hänelle, miehen äiti antaa helpommin periksi joten tulevat juttuun paremmin. Mutta jos olen heillä pojan kanssa niin yleensä se on vain sitä märinää ja sylissä roikkumista.
 
sellasta se on
Mä pistäsin suosiolla vaipan takaisin, mitä sitä paikkoja sotkemaan ja lisää stressiä itselleen ottamaan. Meillä 2 v. 2 kk on ihan samanlaisia päiviä välillä. Sit on syömättä jos ei kelpaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja xrx:
Toi mullakin pisti silmään, että lapsi "kusee alleen". Aika rumasti puhut pienestä lapsesta. Ymmärrän, että hermostuttaa, mutta silti... Entä jos palaisitte hetkeksi vaippoihin?

Mitä jos syömisestä ei tehtäisi numeroa? Ei pakottamista, ei räyhäämistä, ei neuvottelua. Pyydät lapsen pöytään syömään. Toistat pyynnön ihan normaalilla äänellä ja kerrot, että ruoka laitetaan pois, jos ei nyt tule syömään. Sitten ruoka laitetaan pois ja lähdet pojan kanssa vaikka ulos leikkimään. Et äksyile lapselle tai piikittele siitä, että tämä ei ole syönyt. Jos lasta kiukuttaa, voit vain ihan rauhallisesti todeta, että: "sinua harmittaa,koska et ole syönyt.Kohta on taas ruoka-aika." Lounaalle pyydät lapsen jälleen pöytään ja lapsi joko tulee tai ei tule, mutta asiasta ei tehdä numeroa. Sitten mennään päiväunille/rauhoittumaan, lapsi äidin kainaloon ja luetaan kirjaa tai lauletaan. Näin jatketaan ja päivässä on selkeä rytmi, josta ei neuvotella tai tapella.

Lapsi kiukkuaa ja oireilee, mutta yrittää vain pohjimmiltaan viestiä huonoa oloa tai tunteita, joita hän ei hallitse. Hän tarvitsee paljon positiivista huomiota, syliä, kannustusta ja yhdessä oloa vanhempien kanssa. Aikaa jolloin vanhemmat keskittyvät vain häneen - positiivisesti.
:hug: äidille ja lapselle
No tiedän että moni kiinnitti huomiota vain tuohon ilmaisuun, joka, tiedän, ei ole kauneimpia. Talossa vain alkaa olla kaikki patjat siinä kunnossa että vaihtoon menee, tyynyjä on taas märkinä neljä ja sitä rataa.

Tätä tilannetta on kestänyt jo kolmisen kuukautta, ja tämä on nyt vasta toinen aloitus jossa puran harmiani.
Että olen ollut hiljaakin, kuten joku jo hetki sitten pyysi.

Ja meillä tehdään juuri noin kuten neuvoit. Juuri noin.
En mä tosiaan huuda ja piikittele lasta kun ei syö, en ole vihainen kun vahinko tulee.
Mutta tulkoon joku parempihermoinen kokeilemaan, ihan vapaasti.
Superihminen täytyy olla joka päivästä toiseen jaksaa tätä.

Ja kun mun oikeasti pitää tehdä niitä töitäkin tässä, en mä joka välissä voi ulos lähteä.

Paitsi että tänään lähdin ja poika istui maassa mököttäen. Ei liikkunut mihinkään.

 
Meillä vanhempi poika on saman tyylinen ruokailun kanssa. Viimeksi istuttiin 2 tuntia ruokapöydässä. Sai ensin aamupäivällä valita syökö lämpimän ruoan, mutta sitten tiesi ettei saa karkkipäiän karkkia. EI SYÖNYT. TUnnin päästä alkoi valittaa nälkäänsä. sanoin että seuraava ruoka on klo 16 ai mikä kello ikinä oli. Valitti jne.. Klo 16 kysyin, että tuletko syömään, ruoka katettu. Tulee kuulemma ja syö kaiken. (Ei ollut tähän mennessä syönyt kuin 1 leivän aamulla) Istui 2 tuntia pöydässä. En antanut nousta pois. Yritti kehittää kaikkea mahdollista.
Meillä ei ruokapöydässä leikitä. Jos ei syödä niin helvettiin sitten pöydästä. Ei ne nälkään kuole. 2½-vuotias joutuu ihan samalla tavalla pois pöydästä jos alkaa leikkiä ruoalla tms-..

Niin ja ehdottomasti vaippa tai miten olis harkkahousut niin ei oo kaikki paikat kusessa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sellasta se on:
Mä pistäsin suosiolla vaipan takaisin, mitä sitä paikkoja sotkemaan ja lisää stressiä itselleen ottamaan. Meillä 2 v. 2 kk on ihan samanlaisia päiviä välillä. Sit on syömättä jos ei kelpaa.
Se vaippa ei pysy, se otetaan pois.
Kylä mä päikkäreille sen laittaisinkin jos se saisi olla.

Öisin on vaippa.
 
kasvattaja
Alkuperäinen kirjoittaja ohistelija:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Kai se nyt huutaa kun tietää pääsevänsä taas heseen...
Niin juuri, oikein varmaan taas heti puolen vuoden päästä.
En mä sinänsä Heseä kritisoi, mutta eihän tuossa sun hommassa ole mitään logiikkaa. Kotona kiukutellut koko päivän syömisestä ja sitten pääsee "palkinnoksi" Heseen.
Niinpä sun olis tarvinnut olla aikuinen silloin ja todeta muulle perheelle et nyt tänään ei mennä heseen.. mutta kukin tyylillään.
 
kokeiles tätä
Mitäs jos pistäsit pojan päivähoitoon? Meillä reilu 2 v. on paljon paremmalla tuulella kun saa olla 6 tuntia puuhailemassa toisten lasten kanssa ja ulkoilla siellä jne. Sitten kotona on iloinen ja aurinkoinen poika. Meilläkin oli tuollaista just ennen hoidon aloitusta.
 
jlö
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
no en laittais vaippaa enää takas..

meil on ollu ihan samanlaista ja välillä vieläkin vaikka ikää jo 5,5v.
Lapsi on kuitenkin vasta 2,5v. ja tuo on varmasti ohi menevä vaihe. Jos se pissailu kuitenkin stressaa kovasti äitiä ja/tai lasta, vaipan käyttöön palaaminen hetkeksi on varmasti parempi vaihtoehto kuin pikkulapsen pissailusta pilalle menneet päivät. Siis jos se pissailu repii jomman kumman tai molempien hermoja.
 
vieras
Otan osaa meillä taistellaan kans ja huuto on sen mukaista, neiti syö kissanruokaa kun imetän vauvaa yms KIVAA! kyllä tämä uhmaikä on ihanaa, tavarat lentää ja kiljuu ku ellun kana kun ei saa keksejä ja jäätelöä ja ruoka ei maistu..mutta periksi ei anneta, ja meillä äiti huutaa kans kun hermot menee.. kyllä tunteita pitää kyetä näyttään kotona! niin ja tyttö on vasta vähä vajaa 2 vuotta. Tempperamenttisten lasten äidit ymmärtää toisia! ei todellakaan ole helppoa ei :)
 

Yhteistyössä