Mä luovutan ton pojan kanssa!!!!!!!?=)(/&%¤#"(=

Ärsyttävä tapa lohduttaa mut kyllä se aikaa myöten. Pienellä on ihan varmasti ihan yhtä kurjaa ku sullakin kun alkaa valjeta että maailma ei pyörikään ipanan mukaan. Jaksat vähän aikaa niin huomaat että helpottaa.
Hese on hyvää, se ei tapa ketään ja siellä saa käydä joskus.
Äitikin saa kiroilla ja raivota ja minusta ihan tervettä kiroilla mieluummin palstalla kuin lapselle itselleen.
Ja idiotismin huippu olisi perua hesereissu kiukuttelen naperon vuoksi.
 
xrx
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Lapsi kiukkuaa ja oireilee, mutta yrittää vain pohjimmiltaan viestiä huonoa oloa tai tunteita, joita hän ei hallitse. Hän tarvitsee paljon positiivista huomiota, syliä, kannustusta ja yhdessä oloa vanhempien kanssa. Aikaa jolloin vanhemmat keskittyvät vain häneen - positiivisesti.
:hug: äidille ja lapselle
No tiedän että moni kiinnitti huomiota vain tuohon ilmaisuun, joka, tiedän, ei ole kauneimpia. Talossa vain alkaa olla kaikki patjat siinä kunnossa että vaihtoon menee, tyynyjä on taas märkinä neljä ja sitä rataa.

Tätä tilannetta on kestänyt jo kolmisen kuukautta, ja tämä on nyt vasta toinen aloitus jossa puran harmiani.
Että olen ollut hiljaakin, kuten joku jo hetki sitten pyysi.

Ja meillä tehdään juuri noin kuten neuvoit. Juuri noin.
En mä tosiaan huuda ja piikittele lasta kun ei syö, en ole vihainen kun vahinko tulee.
Mutta tulkoon joku parempihermoinen kokeilemaan, ihan vapaasti.
Superihminen täytyy olla joka päivästä toiseen jaksaa tätä.

Ja kun mun oikeasti pitää tehdä niitä töitäkin tässä, en mä joka välissä voi ulos lähteä.

Paitsi että tänään lähdin ja poika istui maassa mököttäen. Ei liikkunut mihinkään.

[/quote]

Varmasti käy hermoille ja hienoa, että et pura turhautumistasi lapseen. (Välillä pelkän kirjoituksen perusteella on vaikea arvioida miten kukakin toimii. Toiset, kun räyhäävät, nolaavat ja kiroavat pikkulapsillekin. )
Voisiko lapsi olla päivähoidossa silloin kun sinä työskentelet kotona?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kasvattaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ohistelija:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Kai se nyt huutaa kun tietää pääsevänsä taas heseen...
Niin juuri, oikein varmaan taas heti puolen vuoden päästä.
En mä sinänsä Heseä kritisoi, mutta eihän tuossa sun hommassa ole mitään logiikkaa. Kotona kiukutellut koko päivän syömisestä ja sitten pääsee "palkinnoksi" Heseen.
Niinpä sun olis tarvinnut olla aikuinen silloin ja todeta muulle perheelle et nyt tänään ei mennä heseen.. mutta kukin tyylillään.
No niimpä niin.... kukin tyylillään.

Jos mä vaihdan tuonne aloitukseen jonkin luomuruokaravintolan :xmas: niin lakkaatteko takertumasta siihen.?

Mä en ollut eilen 'aikuinen', mutta ei se eilinen voi vaikuttaa siihen että tätä on jatkunut alkukesästä saakka.


 
äiskä
No en ihmettele yhtään, että sulla alkaa hermot mennä jos tota on jatkunut jo 3 kuukautta. Valitettavasti en kyllä osaa auttaa mitenkään, neuvolasta olet varmaan jo kysellyt neuvoja. oisko tosiaan se päiväkotiin laittaminen sit ratkaisu. Sä työskentelit siis kotona, minkälaista työtä teet? aattelin vaan et jos poika kiukuttelee sitä ettei saa tarpeeksi huomiota
 
vieras
Olkoon syömättä sitten! Älä tee asiasta numeroa äläkä hermostu lapselle. Viileesti vaan keräät ruoat pois pöydästä jos ei ruoka-aikana maistu. Älä ala tohon valtapeliin mukaan. Se laps ei kuole vaikkei muutamaan päivään ruokaa söiskään. Älä anna periksi ja voimia sinne!
 
Päivähoito on yks ratkaisu, mutta ei meidän ratkaisu.

Typerä asia, mutta mun tienestit menis siihen hoitomaksuun. Mies on lomautettuna ja keikkahommissa, joissa ei paljon tienaa.

Kai mä sitten olen vajaa älyltäni ja koetan jatkaa kotona hakaten päätä kiviseinään. :headwall: :xmas:

Mutta nyt menen pesemään taas kaks peittoa.......

(ja kun poika osaa itse pukea ja riisuakin, niin se vaippa ei pysy... )
 
s
Oletko ärähtänyt koskaan?
jos et kokeiles sitä että pyydät pari kertaa sitten menet ja korotat vähän ääntäsi että NYT TEHDÄÄN.
tota ruokaa anna olla syömättä jos ei syö,joskus se nälkä menee niin yli että tulee keittiöön.
kaikki välipalat yms pois.ainostaan ruoka keittiöön siitä on hyvä alkaa.
toi vessailu minä ottaisin ja veisin vessaan vaikka kiukkuaisi kuinka ja sanoisin että pistetäänkö vaippa jos et tänne pissaa teen.
ulkoilu narina loppu meillä kun aikasin jankasin että puetaas nyt ja ei niin ei..puin itselleni päälle ja tarkistin joka huoneen ettei mitään vaarallista ollut esillä ja puin sisaruksen ja mentiin rappuun että huutaja jäi sisälle.istuskeltiin rapussa oven takana kuunnellen mitä se huutaja tekee siellä eli yritti tulla perään ovessa.kuullostaa kamalalta juu mutta loppuipa kun seinään kun pari kertaa tultii sisaruksen kanssa noin 10-15 minsan päästä takasin että olipas meillä kivaa yms..lapsi kun tota aikaa hokaa.
 
vieras
ymmärrän miltä tuntuu.sitä ei vaan aina saatana jaksa.jos se vaippa ei pysy niin teippaa kiinni se vaikka maalarinteipillä.meillä on tuolla 2v:llä tapana repiä vaippa pois ja sitten sotkee paskalla joka paikan.
mutta se juonittelu vittu se ottaa hermoon.meillä tuo 5v harrastaa sitä.
ja kukkahattu tätit saa työntää lakkinsa perseeseen ja kieppua muualle kiekumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
No en ihmettele yhtään, että sulla alkaa hermot mennä jos tota on jatkunut jo 3 kuukautta. Valitettavasti en kyllä osaa auttaa mitenkään, neuvolasta olet varmaan jo kysellyt neuvoja. oisko tosiaan se päiväkotiin laittaminen sit ratkaisu. Sä työskentelit siis kotona, minkälaista työtä teet? aattelin vaan et jos poika kiukuttelee sitä ettei saa tarpeeksi huomiota
Neuvola kertoo että kaikki on normaalia ja aika auttaa, älä anna periksi.



Mä ompelen, pätkän silloin ja toisen tällöin ja lapset on tässä 'jaloissa' pyörimässä. Tehdään yhdessä siinä välillä kotitöitä ja ulkoillaan.
Vähän kuinka kulloinkin.
 
Tervehdys.

Ekaksi nostan hattua ap :attn: :hug: Olet jaksanut noinkin kauan.

Meillä mennään samaa rataa. Vaippa onneksi vielä pysyy päällä mutta kaikki ruuat on seinissä, lattialla ja lapsi siellä ruuan alla jossain. Pesulla käydään joka kerta kun ollaan yritetty ruokailla.
Hoidossa lapsi syö ja on ku enkeli kotiin tultua alkaa raivo ja huutaminen. Ja vaikka olisin koko päivän ollut ilman neitiä ja olisi ikävä ja haluaisi lapsen kanssa tehdä muutakin kuin siivota sen sotkuja. Niin hermo menee ja lasken minuutteja nukkumaan menoon ja toivon että huominen päivä olisi parempi.

Meillä tämä tilanne alkoi kun vauva syntys. Siis tämä oma tahto raivon puuskat sun muut. Syömislakkoilu alkoi jo maaliskuussa. Neiti oli 3kk kesälomilla ja kyllä olin loppu. En halua ikinä enää kokea samaa.

Neiti käyttäytyy näin ainoastaan minun kanssani muualla syö ja naureslkelee ja tekee just niinku pyydetään.

Ikää neidillä 1v 7kk

ja mitä siihen hesejuttuun tulee. On sekin ruokaa. Jos ranskalaisia ei olisi keksitty meidän neiti ei olis koko kevään/kesän aikana syönyt yhtään mitään. Ja jos te nyt pari kertaa vuodessa käytte niin ei siinä ole mitään pahaa. Ja lapsi ei ota sitä vielä palkintona mistään. Sille se on ruokaa siinä missä muukin pöperö ja jos lapsi on kieltäynyt syömästä kaikkea ruokaa ni se mitä se on ja missä sitä tarjotaan niin ei kiinnosta lasta tippaakaan.

Meidän neidin ruokavalio on tällä hetkellä... viinirypäleet, erilaiset keksit, leivät, yks peruna voi vahingossa mennä... Kasviksiin ei koske, Porkkanaa ja omenaa söis mutta on allergine. Ja jos me mennään pikaruokaravintolaan niin neiti saa ranskalaiset ilman suolaa. Ne ainakin menee suusta sisään. :D Ilman tappeluita.

Jaksamista. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Oletko ärähtänyt koskaan?
jos et kokeiles sitä että pyydät pari kertaa sitten menet ja korotat vähän ääntäsi että NYT TEHDÄÄN.
tota ruokaa anna olla syömättä jos ei syö,joskus se nälkä menee niin yli että tulee keittiöön.
kaikki välipalat yms pois.ainostaan ruoka keittiöön siitä on hyvä alkaa.
toi vessailu minä ottaisin ja veisin vessaan vaikka kiukkuaisi kuinka ja sanoisin että pistetäänkö vaippa jos et tänne pissaa teen.
ulkoilu narina loppu meillä kun aikasin jankasin että puetaas nyt ja ei niin ei..puin itselleni päälle ja tarkistin joka huoneen ettei mitään vaarallista ollut esillä ja puin sisaruksen ja mentiin rappuun että huutaja jäi sisälle.istuskeltiin rapussa oven takana kuunnellen mitä se huutaja tekee siellä eli yritti tulla perään ovessa.kuullostaa kamalalta juu mutta loppuipa kun seinään kun pari kertaa tultii sisaruksen kanssa noin 10-15 minsan päästä takasin että olipas meillä kivaa yms..lapsi kun tota aikaa hokaa.
Kyllä mä sanon tiukastikin sitten lopuksi.
Sisäänkin olen jättänyt, mutta ei ole moksiskaan sitten, puuhailee itsekseen ihan tyytyväisenä.


Mä en oikeasti enää tiedä yhtään konstia tähän.
Mikä ihme noin vahvan oman tahdon yhtäkkiä nosti?
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
No en ihmettele yhtään, että sulla alkaa hermot mennä jos tota on jatkunut jo 3 kuukautta. Valitettavasti en kyllä osaa auttaa mitenkään, neuvolasta olet varmaan jo kysellyt neuvoja. oisko tosiaan se päiväkotiin laittaminen sit ratkaisu. Sä työskentelit siis kotona, minkälaista työtä teet? aattelin vaan et jos poika kiukuttelee sitä ettei saa tarpeeksi huomiota
Neuvola kertoo että kaikki on normaalia ja aika auttaa, älä anna periksi.



Mä ompelen, pätkän silloin ja toisen tällöin ja lapset on tässä 'jaloissa' pyörimässä. Tehdään yhdessä siinä välillä kotitöitä ja ulkoillaan.
Vähän kuinka kulloinkin.
meillä on kestänyt uhma 3v eteenpäin ja poika on kohta 5v.on kuulemma normaalia.välillä riisuu ittensä alasti kun ei vaatteet passaa ja ei ulos halua.ruokaa pyörittää lautasella ja on naama norsun veellä kun syömään pitäisi alkaa.ym ym
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Oletko ärähtänyt koskaan?
jos et kokeiles sitä että pyydät pari kertaa sitten menet ja korotat vähän ääntäsi että NYT TEHDÄÄN.
tota ruokaa anna olla syömättä jos ei syö,joskus se nälkä menee niin yli että tulee keittiöön.
kaikki välipalat yms pois.ainostaan ruoka keittiöön siitä on hyvä alkaa.
toi vessailu minä ottaisin ja veisin vessaan vaikka kiukkuaisi kuinka ja sanoisin että pistetäänkö vaippa jos et tänne pissaa teen.
ulkoilu narina loppu meillä kun aikasin jankasin että puetaas nyt ja ei niin ei..puin itselleni päälle ja tarkistin joka huoneen ettei mitään vaarallista ollut esillä ja puin sisaruksen ja mentiin rappuun että huutaja jäi sisälle.istuskeltiin rapussa oven takana kuunnellen mitä se huutaja tekee siellä eli yritti tulla perään ovessa.kuullostaa kamalalta juu mutta loppuipa kun seinään kun pari kertaa tultii sisaruksen kanssa noin 10-15 minsan päästä takasin että olipas meillä kivaa yms..lapsi kun tota aikaa hokaa.
Kyllä mä sanon tiukastikin sitten lopuksi.
Sisäänkin olen jättänyt, mutta ei ole moksiskaan sitten, puuhailee itsekseen ihan tyytyväisenä.


Mä en oikeasti enää tiedä yhtään konstia tähän.
Mikä ihme noin vahvan oman tahdon yhtäkkiä nosti?
oletko kokeillut palkontoa?
siis hyvä käytös palkitaan?joku tarra yms juttu..
jos on muita lapsia niin toimii tehostettuna..meillä tuo meinaan myös käytössä.
 
o
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
T

ja mitä siihen hesejuttuun tulee. On sekin ruokaa. Jos ranskalaisia ei olisi keksitty meidän neiti ei olis koko kevään/kesän aikana syönyt yhtään mitään. Ja jos te nyt pari kertaa vuodessa käytte niin ei siinä ole mitään pahaa. Ja lapsi ei ota sitä vielä palkintona mistään. Sille se on ruokaa siinä missä muukin pöperö ja jos lapsi on kieltäynyt syömästä kaikkea ruokaa ni se mitä se on ja missä sitä tarjotaan niin ei kiinnosta lasta tippaakaan.
Siis sä oikeasti kuvittelet, että lapsi ei olisi syönyt mitään muuta kun ranskalaisia jos niitä ei olisi saatavilla ollut =D
 
siis en kuvitellu... hän söi myös viinirypäleitä ja leipää ja keksejä... mut ei mitään lämmintä muutakuin ranskalaisia... ja painokäyrä tippui kuin lehmän häntä niin minkäs teit... jos sulle nyt on suotu suloenkeli lapsonen joka syö kaiken ruuan minkä eteen sille isket ni onnea. Kyllä se joskus sun silmilles hyppii jos ei ruuan suhteen ni jonkun muun asian. Tule sä sitten tänne avautumaan ni me voidaan kertoa missä sinä o vierailija teet väärin!!! :LOL:
 
hmm
Se kuule pelkästään simputtaa sua.

Pöytään, huudon tai hiljaisuuden kera. Maistamispakko, jos ei maistamisen jälkeen kelpaa, niin odottaa pöydässä kunnes muut syö.
Jäähypenkki on ton ikäselle tarpeen.
Älä selitä, totea aina kiellon jämäkästi että ei. Eistä ei sitten tingitä.

Vaippa muitta mutkitta takaisin, jos ei osaa pysyä kuivana. Jotkut lapset kusevat alleen pelkästä sinnittelyn ilosta. Kyllä ne kuule osaa, ja tekevät kaiken.
Lapsilla ei ole moraalia samalla tavalla kuin aikuisilla, lapset ovat oikeasti pieniä paskiaisia, jos niille antaa vallan.

Mutta, pistä lapsi hoitoon, jos rahatilanne antaa myöten.
Unohtuu kiukuttelukin ja samalla saa mallioppia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
siis 2,5v. ja tekee tuollaista ja sä hermoot siitä noin??! Mulla kuule 8v. ja tekee tollasta jatkuvaan, vaikkakin ei "kuse" alleen.... Et sinuna olisin ihan hiljaa... lapsi raukka:(

Jos sama onjatkunut vuosia, on ehkä aikakin hermostua. Mulla ainakin lapset koettelee hermojani ja odottavat sitåä milloin hermostun. Turha sitä on 8v pantata, kun homma voi olla ohi muutamassa minutissa.

 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
siis en kuvitellu... hän söi myös viinirypäleitä ja leipää ja keksejä... mut ei mitään lämmintä muutakuin ranskalaisia... ja painokäyrä tippui kuin lehmän häntä niin minkäs teit... jos sulle nyt on suotu suloenkeli lapsonen joka syö kaiken ruuan minkä eteen sille isket ni onnea. Kyllä se joskus sun silmilles hyppii jos ei ruuan suhteen ni jonkun muun asian. Tule sä sitten tänne avautumaan ni me voidaan kertoa missä sinä o vierailija teet väärin!!! :LOL:
Ei ole meilläkään kaikkea syönyt, mutta ihan normaaliruualla on pärjätty. Ja lapset on jo 20v ja 18v eivätkä vielä ole silmille hyppineet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Ei kuulosta kyllä normaalilta tuo lapsi. Tai sitten teillä on homma hukassa totaalisesti.
No ei munkaan mielestäni, mutta niin mulle toistuvasti vakuutellaan.
En mä usko että meidän homma hukassa on, koska tuo esikoinen on ihan 'normaali'....
Itse asiassa esikoisen kanssa lepsuiltiin monessa asiassa.
Luonnekysymys, sanoo neuvola.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ymmärrän miltä tuntuu.sitä ei vaan aina saatana jaksa.jos se vaippa ei pysy niin teippaa kiinni se vaikka maalarinteipillä.meillä on tuolla 2v:llä tapana repiä vaippa pois ja sitten sotkee paskalla joka paikan.
mutta se juonittelu vittu se ottaa hermoon.meillä tuo 5v harrastaa sitä.
ja kukkahattu tätit saa työntää lakkinsa perseeseen ja kieppua muualle kiekumaan.
:LOL: :LOL:
sori. mut joo. mä en kans jaksa näitä jeesustelijoita. hesesitä ja hesetätä ja voivoivoi.
 

Yhteistyössä