Mä en pidä Breivikiä sankarina tai soturina, enkä romantisoi häntä. Kuten sanoin, olen perehtynyt paljon islamiin ja muslimikulttuureihin, ja usko minua, islamin yksi tärkeimmistä "teeseistä" on levittää uskontoa, ja tavoitteena on lopulta olla koko maailman kattava valtauskonto. Tätä ei kovin moni länsimaalainen halua myöntää leimautumatta rasistiksi, eikä sen kirjoittaminen mullekaan helppoa ole. Tiedän että mut tuomitaan kiihkoilijaksi ja rasistiksi ja ties miksi vaikka koittaisin kuinka muotoilla tuon asian. Silti, jihad, se on todellinen ja kytee koko ajan pinnan alla. Jossain vaiheessa, en sano että meidän elinaikana, tai edes meidän lasten elinaikana, mutta silloin parin sadan vuoden päästä, tulee olemaan väistämätöntä jonkinlainen taistelu kristittyjen ja muslimien välillä, ja jos muslimit sen voittavat, koittaa aika heikot ajat meille muille. Tai toki voimme siinä vaiheessa "palata" muslimeiksi jos haluamme säästää ihmisarvomme tai jopa henkemme.
En vihaa muslimeita ihmisinä. En vain pidä heidän uskonnostaan. Tokikaan kaikki eivät tulkitse sitä samalla tavalla, en nyt yritä sanoa että kaikki muslimit on länkkäreitä vastaan tälläkin hetkellä tai olisivat valmiita räjähtelemään missä vaan tappaakseen kristittyjä tms. On olemassa paljon maallistuneita muslimeita, mutta silti he ovat Allahin lapsia. Jos ja kun uskontojen välinen sota syttyy, he ovat jo valmiiksi muslimien puolella. Ja jokainen kynnelle kykenevä muslimi on velvoitettu uskonsa mukaan taistelemaan jihadissa, joten tuskin he ainakaan uskontoaan hylkäävät jos vaihtoehtona on vastapuolen alakynteen jäädessä hengen menettäminen...
Jos mä tältä osin samaistun breivikin ajatusmaailmaan, niin silloin on vaan pakko sanoa että kyllähän se tyyppi sitten jotain vielä tosimaailmasta tajuaa. Kaikki muu hänen päässään sitten heittääkin, ja pahasti. Ja tosiaan, sanon nyt tämän ihan vain kerran melkein muslimiksi kääntyneenä. Noi uskonkysymykset ei kuitenkaan oo elämässä niitä pienimpiä kysymyksiä...