Mä en kestä sitä, että lapset valvoo myöhään.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Kannattais lukea vaikka Tahkokallion kirja Kotipesän lämpöä etsimässä. Musta on kauheaa, että lapsi päättää itse itsestään. Lapset tarvii turvallisen aikuisen joka kertoo, miten toimitaan ja milloin. Ei sen tarvi mitenkään "rajusti" tapahtua, mutta tarvii lapsella olla rajat.
Mun on hyvin vaikea suhtautua Tahkokallioon sen jälkeen mitä hän sano imetyksestä Iltiksessä. Lapsentahtisuutta nähnykään koko äijä...
Mä en oo lukenut imetysartikkelia, mutta muuten ihan fiksuja juttuja tuntuis olevan. Mäkin olen omani hoitanut lapsentahtiseti ja imettänyt pitkään eli n. 1,5 vuotta, mutta silti musta lapsentahtisuudellakin on rajansa, jos se koskee niinkin tärkeää asiaa kuin nukkumista.
Mun mielestä taas nimenomaan tärkeissä asioissa kannattaa edetä lapsentahtisesti.

Saako lapsen pakottaa tai painostaa potalle?

Tai syömään jotain mitä ei halua syödä?
Jos kysyit multa niin ei saa pakottaa syömään eikä potalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolme:
ei kai siitä lapsesta kiinni tarvi pitää. menee lapsen viereen ja lukee hälle vaikka kirjaa, ja sanoo että nyt ei ole enää leikin aika, kun nyt rauhoitutaan nukkumaan.
Meillä on tyttö aina ollut sellainen että tietää kun on väsynyt ja menee nukkumaan, sanoo että älä enää lue, mä haluan nukkua. tuntee siis "singaalinsa".
mutta meidän poika lisää vaan kierroksia kun väsyttää. jos mä antaisin pojan luottaa omaan arvioonsa väsymyksestä niin hän valvoisi vielä keskiyöllä.
kun vien pojan sänkyyn ja istun hetken vieressä niin nukahtaa alta kahden minuutin.
pointti on se että vaikka ovat samalla tavalla kasvatettu niin toinen on luonteeltaan erilainen.
olenko minä nyt sinusta "tappanut" pojan kyvyt lukea singaaleitaan?
Mä voisin toki mennä sänkyyn loikoilemaan tytön kanssa, mutta siitä varmaan riehaantuis enemmän :D Tykkää pomppia mun päällä jne.

En ota mitään kantaa siihen nyt miten sun poikas käyttäytyy kun ei teitä tunne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä tummensin jos vaikka auttais.

Sen lisäks on aika epäammattimaista PSYKOLOGIN lähteä kommentoimaan RAVINTOasioita mukamas ammattilaisena. Tuo koko juttu perustuu Tahkokallion henkilökohtaiseen tietämättömyyteen ja ennakkoluuloihin. Jotenkin asiatonta tekstiä ammattilaiselta.
Psykologi on ihmisen psyykkisen puolen asiantuntija, ja eikö hän juuri siitä puhukin tummennetussa tekstissäsi? Ja fyysisen puolen mielipiteillä on monta muutakin asiantuntijaa, jotka ovat hänen kanssaan samaa mieltä, siis juurikin imetyksen fyysisen puolen tarpeellisuudesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Kannattais lukea vaikka Tahkokallion kirja Kotipesän lämpöä etsimässä. Musta on kauheaa, että lapsi päättää itse itsestään. Lapset tarvii turvallisen aikuisen joka kertoo, miten toimitaan ja milloin. Ei sen tarvi mitenkään "rajusti" tapahtua, mutta tarvii lapsella olla rajat.
Mun on hyvin vaikea suhtautua Tahkokallioon sen jälkeen mitä hän sano imetyksestä Iltiksessä. Lapsentahtisuutta nähnykään koko äijä...
Mä en oo lukenut imetysartikkelia, mutta muuten ihan fiksuja juttuja tuntuis olevan. Mäkin olen omani hoitanut lapsentahtiseti ja imettänyt pitkään eli n. 1,5 vuotta, mutta silti musta lapsentahtisuudellakin on rajansa, jos se koskee niinkin tärkeää asiaa kuin nukkumista.
Mun mielestä taas nimenomaan tärkeissä asioissa kannattaa edetä lapsentahtisesti.

Saako lapsen pakottaa tai painostaa potalle?

Tai syömään jotain mitä ei halua syödä?
Jos kysyit multa niin ei saa pakottaa syömään eikä potalle.
Ok. Saako pakottaa sänkyyn vaikkei väsytä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
. En esimerkiksi ilahtuisi, jos saisin aikuisena kuulla, että vielä nelivuotiaana lutskuttelin äitini tissiä.
Täyttä asiaahan tuo puhui. Mikä siinä oli ongelmallista?
Mä tummensin jos vaikka auttais.

Sen lisäks on aika epäammattimaista PSYKOLOGIN lähteä kommentoimaan RAVINTOasioita mukamas ammattilaisena. Tuo koko juttu perustuu Tahkokallion henkilökohtaiseen tietämättömyyteen ja ennakkoluuloihin. Jotenkin asiatonta tekstiä ammattilaiselta.
Toihan on hänen HENKILÖKOHTAINEN mielipiteensä, so what??
Kait sentään saa mielipiteensä sanoa
 
No miten jos lapsi herää vaikka 2 tunnin unien jälkeen klo 23 ja tahtoo leikkiä klo 2 saakka. Miten aamulla? Kasilta tulee olla töissä ja lapsi vetää sikeitä kun on valvonut yön. Ei kait oo kovin "lapsentahtista" herättää että nyt pitäs nousta, lapsen kun tulis saada nukkua silloin kun nukuttaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä voisin toki mennä sänkyyn loikoilemaan tytön kanssa, mutta siitä varmaan riehaantuis enemmän :D Tykkää pomppia mun päällä jne.
Ja mun poikani tönii minut pois sängystä: haluaa ehdottomasti nukahtaa yksin :D. On halunnut nukahtaa yksin siitä saakka kun siirtyi pois perhepedistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme:
kummastuttaa vaan että lapsi vie sua sata nolla tollai. haluaako sänkyyn vai sohvalle vai reppuun. ei kai pienen ihmisen tarvitse itse osata vielä päättää?
eikös lapsilla ole vanhemmat sitä varten että lapsi voi vanhemman päätökseen luottaa.
jos lapsi haluaa nyt leikkiä, niin annatko?
montako lasta sulla on?
Oletan, et tää on mulle.

Ei ole ku yks. Saa päättää itse itsestään. Saa luottaa mun arvioon jos haluaa. Lapsi leikkii nyt ja mä annan.

Miksi se tekis musta hyvän äidin, että veisin lapsen väkisin sänkyyn ja pitelisin kiinni ku yks itkee ja huutaa? Ja miks se tekee musta huonon äidin, että annan lapsen kuunnella omia signaalejaan väsymyksestään? Tähän mennessä toiminut ihan hyvin. Haluaa nukkumaan ku väsyttää eikä pistä koskaan vastaan siinä vaiheessa.
Jotenkin sinusta sain nyt sellaisen kuvan, että luulet muiden huudattavan lapsiaan ja että muiden arki lasten kanssa olisi huutamista,kiristystä ja pakottamista vain. :D
Onneksi näin ei kuitenkaan ole, eihän? :D
 
Niih
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Kannattais lukea vaikka Tahkokallion kirja Kotipesän lämpöä etsimässä. Musta on kauheaa, että lapsi päättää itse itsestään. Lapset tarvii turvallisen aikuisen joka kertoo, miten toimitaan ja milloin. Ei sen tarvi mitenkään "rajusti" tapahtua, mutta tarvii lapsella olla rajat.
Mun on hyvin vaikea suhtautua Tahkokallioon sen jälkeen mitä hän sano imetyksestä Iltiksessä. Lapsentahtisuutta nähnykään koko äijä...
Mä en oo lukenut imetysartikkelia, mutta muuten ihan fiksuja juttuja tuntuis olevan. Mäkin olen omani hoitanut lapsentahtiseti ja imettänyt pitkään eli n. 1,5 vuotta, mutta silti musta lapsentahtisuudellakin on rajansa, jos se koskee niinkin tärkeää asiaa kuin nukkumista.
Mun mielestä taas nimenomaan tärkeissä asioissa kannattaa edetä lapsentahtisesti.

Saako lapsen pakottaa tai painostaa potalle?

Tai syömään jotain mitä ei halua syödä?
Jos kysyit multa niin ei saa pakottaa syömään eikä potalle.
Ok. Saako pakottaa sänkyyn vaikkei väsytä?
Ok. Saako 13 veen pakottaa klo 24 kotiin vaikkei väsytä / huvita?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä tummensin jos vaikka auttais.

Sen lisäks on aika epäammattimaista PSYKOLOGIN lähteä kommentoimaan RAVINTOasioita mukamas ammattilaisena. Tuo koko juttu perustuu Tahkokallion henkilökohtaiseen tietämättömyyteen ja ennakkoluuloihin. Jotenkin asiatonta tekstiä ammattilaiselta.
Psykologi on ihmisen psyykkisen puolen asiantuntija, ja eikö hän juuri siitä puhukin tummennetussa tekstissäsi? Ja fyysisen puolen mielipiteillä on monta muutakin asiantuntijaa, jotka ovat hänen kanssaan samaa mieltä, siis juurikin imetyksen fyysisen puolen tarpeellisuudesta.
"Äidinmaito on kiistatta vauvalle hyvää ravintoa, mutta voidaan kysyä, kuinka pitkään se on ylivertaista muihin ravintolähteisiin verrattuna. Ei se vuoden kuluttua synnytyksestä samanarvoista ole kuin ensi viikkoina.

Erittäin pitkän imetyksen henkiset ja fyysiset hyödyt ovat vähintään kyseenalaisia.

Alkuun äidinmaito on edullista, mutta jollei se riitä, toiseksi parasta on vastike. Ero ei ole kovin suuri. Annamme joka tapauksessa vauvalle parasta mahdollista."

Tuossa puhuu selkeästi ravintoasioista ja levittää väärää tietoa.

Hän puhui psyykkisestä puolesta vain oman henkilökohtaisen mutunsa varassa. Ei mitenkään ottanut kantaa siihen, että ihmisen luonnollinen vieroitusikä on lähempänä juuri sitä neljää ikävuotta ku yhtä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Kannattais lukea vaikka Tahkokallion kirja Kotipesän lämpöä etsimässä. Musta on kauheaa, että lapsi päättää itse itsestään. Lapset tarvii turvallisen aikuisen joka kertoo, miten toimitaan ja milloin. Ei sen tarvi mitenkään "rajusti" tapahtua, mutta tarvii lapsella olla rajat.
Mun on hyvin vaikea suhtautua Tahkokallioon sen jälkeen mitä hän sano imetyksestä Iltiksessä. Lapsentahtisuutta nähnykään koko äijä...
Mä en oo lukenut imetysartikkelia, mutta muuten ihan fiksuja juttuja tuntuis olevan. Mäkin olen omani hoitanut lapsentahtiseti ja imettänyt pitkään eli n. 1,5 vuotta, mutta silti musta lapsentahtisuudellakin on rajansa, jos se koskee niinkin tärkeää asiaa kuin nukkumista.
Mun mielestä taas nimenomaan tärkeissä asioissa kannattaa edetä lapsentahtisesti.

Saako lapsen pakottaa tai painostaa potalle?

Tai syömään jotain mitä ei halua syödä?
Jos kysyit multa niin ei saa pakottaa syömään eikä potalle.
Ok. Saako pakottaa sänkyyn vaikkei väsytä?
Mä tunnen lasteni rytmin niin hyvin, että tiedän, moneltako ne on väsyneitä ja silloin mennään nukkumaan. Melko nopeasti aina nukahtavat. Osaan ennakoida aamuherätyksestä ja edellisyön unen määrästä, moneltako on sopiva aika mennä nukkumaan. Ja useimmiten se on juuri 19.30-20. Jokainen äiti varmaan tuntee oman lapsensa rytmin parhaiten eikä laita lasta ihan pirteänä sänkyyn. En osaa tämän paremmin vastata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niih:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Kannattais lukea vaikka Tahkokallion kirja Kotipesän lämpöä etsimässä. Musta on kauheaa, että lapsi päättää itse itsestään. Lapset tarvii turvallisen aikuisen joka kertoo, miten toimitaan ja milloin. Ei sen tarvi mitenkään "rajusti" tapahtua, mutta tarvii lapsella olla rajat.
Mun on hyvin vaikea suhtautua Tahkokallioon sen jälkeen mitä hän sano imetyksestä Iltiksessä. Lapsentahtisuutta nähnykään koko äijä...
Mä en oo lukenut imetysartikkelia, mutta muuten ihan fiksuja juttuja tuntuis olevan. Mäkin olen omani hoitanut lapsentahtiseti ja imettänyt pitkään eli n. 1,5 vuotta, mutta silti musta lapsentahtisuudellakin on rajansa, jos se koskee niinkin tärkeää asiaa kuin nukkumista.
Mun mielestä taas nimenomaan tärkeissä asioissa kannattaa edetä lapsentahtisesti.

Saako lapsen pakottaa tai painostaa potalle?

Tai syömään jotain mitä ei halua syödä?
Jos kysyit multa niin ei saa pakottaa syömään eikä potalle.
Ok. Saako pakottaa sänkyyn vaikkei väsytä?
Ok. Saako 13 veen pakottaa klo 24 kotiin vaikkei väsytä / huvita?
Ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuttirutari:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja tuttirutari:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Meillä mennään omaan sänkyyn 19.30.:)
näin meilläkin

ja lapset 8,5 ja 3½v
:eek:
nii ja miten toi näyttää et ois 8,5 kun siis lapset 8v,5v ja 3½v =)
Oli sitten 8-vuotias tai puoli vuotta päälle, niin minusta menee oudon aikaisin nukkumaan. Onko hän selkeästi jo väsynyt tuolloin? Mihin aikaan herää aamulla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja tuttirutari:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Meillä mennään omaan sänkyyn 19.30.:)
näin meilläkin

ja lapset 8,5 ja 3½v

tai no oli viikko tai viikonloppu niin 19.30-20.30 ovat jo ihan tasan nukkumassa.
heräävät aikasin touhuavat koko päivän niin uni tulee aikasin.

välillä nolottaa kun tokaluokkalaisen kaverit tulevat vielä 20-21.00 hakeen ja mä ilmotan jo että tyttö on nukkumassa =)

meillä lapset on sängyssä viimeistään klo 20, että äiti saa levähtää :) mutta meillä sit herätäänki aamulla viim. klo 7 mennessä (joka aamu)....toisaalta se on kyllä ihan hyväkin että on rytmi kohdallaan, mutta äiti kaipais välillä pidempiä unia :D
juu meillä on herätys myös viimeistään 7.00 ylensä kyllä 06.00-06.30 välillä. itse olen aamu uninen mutta mä ite tarvin sen oman ajan ja hiljasuuden ja siks meillä ylensä ollaan viimeistään jo 20.00 nukkumassa tänään jo n. 19.30 ja eilen simahtivat jo seittämältä =)
meillä on ukon kanssa viikonloppusin sit univelan tasaus mä nukun lauantaina niin pitkään kun mahdollista ja ukkeli sunnuntaina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme:
kummastuttaa vaan että lapsi vie sua sata nolla tollai. haluaako sänkyyn vai sohvalle vai reppuun. ei kai pienen ihmisen tarvitse itse osata vielä päättää?
eikös lapsilla ole vanhemmat sitä varten että lapsi voi vanhemman päätökseen luottaa.
jos lapsi haluaa nyt leikkiä, niin annatko?
montako lasta sulla on?
Oletan, et tää on mulle.

Ei ole ku yks. Saa päättää itse itsestään. Saa luottaa mun arvioon jos haluaa. Lapsi leikkii nyt ja mä annan.

Miksi se tekis musta hyvän äidin, että veisin lapsen väkisin sänkyyn ja pitelisin kiinni ku yks itkee ja huutaa? Ja miks se tekee musta huonon äidin, että annan lapsen kuunnella omia signaalejaan väsymyksestään? Tähän mennessä toiminut ihan hyvin. Haluaa nukkumaan ku väsyttää eikä pistä koskaan vastaan siinä vaiheessa.
Jotenkin sinusta sain nyt sellaisen kuvan, että luulet muiden huudattavan lapsiaan ja että muiden arki lasten kanssa olisi huutamista,kiristystä ja pakottamista vain. :D
Onneksi näin ei kuitenkaan ole, eihän? :D
No ei. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Niih:
Ok. Saako 13 veen pakottaa klo 24 kotiin vaikkei väsytä / huvita?
Mä haluun nähdä sen, kun 13 v kannetaan tai raahataan kädestä pitäen kotiin :xmas:
Toi on muuten hauska juttu, että silloin kuin meillä esikoinen vielä oli about alle kouluikäinen niin olisin voinut vastata samoin. Mut nyt kun hän täyttää joulukuussa 9 ja on vielä todellakin niin lapsi, niin mä voisin ihan sieluni silmin jo nähdä itseni kantamassa häntä kotiin vielä 13-vuotiaanakin, mun pientä poikaa :heart: ;) :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Mä tunnen lasteni rytmin niin hyvin, että tiedän, moneltako ne on väsyneitä ja silloin mennään nukkumaan. Melko nopeasti aina nukahtavat. Osaan ennakoida aamuherätyksestä ja edellisyön unen määrästä, moneltako on sopiva aika mennä nukkumaan. Ja useimmiten se on juuri 19.30-20. Jokainen äiti varmaan tuntee oman lapsensa rytmin parhaiten eikä laita lasta ihan pirteänä sänkyyn. En osaa tämän paremmin vastata.
Olemme asian ytimessä =) Kuten jo sanoin, tyttö heräs ihan pirteänä. Silti moni tässä, sinä mukaanlukien, olitte sitä mieltä, että mun pitäis viedä pirteä lapsi sänkyyn nukkumaan.

Tyttö nukahti alunperin ihan sopivaan aikaan, ehkä hieman aikaisemmin ku normaalisti. Se, yhdistettynä ilmeisesti hammaskipuun? tai ehkä on tulossa kipeäksi, flunssaa liikkeellä, niin herätti tytön.

Nyt ilmeisesti taas väsyttää, kun sai hetken energiaansa purkaa ja vähän kamomillateetä. Tapailee unta nyt kantorepussa ja kohta siirtynemme sänkyyn, minä kirjan kanssa, tyttö unille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Niih:
Ok. Saako 13 veen pakottaa klo 24 kotiin vaikkei väsytä / huvita?
Mä haluun nähdä sen, kun 13 v kannetaan tai raahataan kädestä pitäen kotiin :xmas:
Mä olin aina pitänyt itseäni jotenkin pikkuisen lepsuna vanhempana, mutta ei mulle ole tullut mieleenkään et mun 13v poitsu saisi olla noin myöhään ulkona....
Nyt jäin oikein itsekin miettimään et miten mä sain olla ulkona ton ikäisenä...ei muistu nyt mieleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Alkuperäinen kirjoittaja tuttirutari:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja tuttirutari:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Meillä mennään omaan sänkyyn 19.30.:)
näin meilläkin

ja lapset 8,5 ja 3½v
:eek:
nii ja miten toi näyttää et ois 8,5 kun siis lapset 8v,5v ja 3½v =)
Oli sitten 8-vuotias tai puoli vuotta päälle, niin minusta menee oudon aikaisin nukkumaan. Onko hän selkeästi jo väsynyt tuolloin? Mihin aikaan herää aamulla?
on väsynyt saattaa jo iltapalalla marista väsymystään ja ylensä nukahtaa sänkyyn välittömästi joskus saattaa lukea kirjaa. meillä herätään aikasin eli 06.00-0.700 välissä.
uutena vuotena lipsuin että saatte katsoa raketeita mutta eiväthän nuo reppanat jaksaneet =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä tummensin jos vaikka auttais.

Sen lisäks on aika epäammattimaista PSYKOLOGIN lähteä kommentoimaan RAVINTOasioita mukamas ammattilaisena. Tuo koko juttu perustuu Tahkokallion henkilökohtaiseen tietämättömyyteen ja ennakkoluuloihin. Jotenkin asiatonta tekstiä ammattilaiselta.
Psykologi on ihmisen psyykkisen puolen asiantuntija, ja eikö hän juuri siitä puhukin tummennetussa tekstissäsi? Ja fyysisen puolen mielipiteillä on monta muutakin asiantuntijaa, jotka ovat hänen kanssaan samaa mieltä, siis juurikin imetyksen fyysisen puolen tarpeellisuudesta.
"Äidinmaito on kiistatta vauvalle hyvää ravintoa, mutta voidaan kysyä, kuinka pitkään se on ylivertaista muihin ravintolähteisiin verrattuna. Ei se vuoden kuluttua synnytyksestä samanarvoista ole kuin ensi viikkoina.

Erittäin pitkän imetyksen henkiset ja fyysiset hyödyt ovat vähintään kyseenalaisia.

Alkuun äidinmaito on edullista, mutta jollei se riitä, toiseksi parasta on vastike. Ero ei ole kovin suuri. Annamme joka tapauksessa vauvalle parasta mahdollista."

Tuossa puhuu selkeästi ravintoasioista ja levittää väärää tietoa.

Hän puhui psyykkisestä puolesta vain oman henkilökohtaisen mutunsa varassa. Ei mitenkään ottanut kantaa siihen, että ihmisen luonnollinen vieroitusikä on lähempänä juuri sitä neljää ikävuotta ku yhtä...
Mutta noinhan se on. Ei se ole hänen oma mielipiteensä eikä väärää tietoa. Toisin kuin sun mielipiteesi on sun mielipiteesi. Lapsi vieroittuu taatusti ihan itsekseen paljon ennen neljää ikävuotta :eek:

Ja psykologi edelleen on psyykkisen puolen asiantuntija.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
En vie lapsia nukkumaan ennenku vaikuttavat väsyneiltä. Eikä oo tarvinu huutavaa lasta sängyssä väkisin pitää.. Jos sattuis tällanen tilanne että tyttö kävelis sängystä nyt tähän olkkariin niin ottaisin syliin, kantaisin sänkyyn, tyttö kääntäis kylkeä ja kävis takasin nukkumaan. Mitenhän mun lapsilla ei tuu mieleen alkaa leikkiä yöllä?
Me tyhminä yritettiin yhdessä vaiheessa laittaa tyttöä aikaisemmin nukkumaan (eli 21 jälkeen, kun sillon normaalisti meni 23 aikoihin) Ei siitä mitään tullu. Tytön sai kyllä nukahtamaan tuohonkin aikaan, mutta JOKA yö heräs pirteenä ku peipponen n.1 aikaan leikkimään :headwall: pari tuntia oli valveilla, joko huusi sängyssä jos siellä väkisin yritti pitää tai sitten touhus jotain itsekseen lattialla. Kun palattiin takas tytön normaalirytmiin niin heräilyt jäi samantien.

Ei tuolloin ollu vielä tytön nukkuma-aika.
 

Yhteistyössä