Mä en kestä sitä, että lapset valvoo myöhään.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä kestän yleensä ihan ok:sti tuon, mutta joskus on sellanen olo, että nyt olis hei kiitos mun aika. Tänään on vähän sellanen päivä. Tyttö nukahti jo, mutta jostain ihme syystä heräs ja nyt ei osaa päättää nukkuuko vai valvooko. Hengailee kantorepussa just.
no sinunhan se pitää aikuisena päättää että nukkuu tähän aikaan.
:LOL:

Kerro mulle mitä lääkettä lapselle annetaan jotta se nukahtais vaikkei väsytä.
käsitin et lapses oli jo mennyt yöunille ja heränny ja nyt sä kantelet lasta, jos noin niin mielestäni outoa
Juu. Meni yöpuulle. Yhtäkkiä kuulin tepastelevan olkkarissa. Ei ollu yhtään väsyny.

Mitä outoa siinä on, että kannan lasta? Usein nukahtaa hyvin kantoreppuun/liinaan. Halus tulla reppuun niin annoin tulla ja toivon, että nukahtais. Nyt kävi sängyssä kokeilemassa mutta ilmeisesti haluis mut vierelle. Laitan hetkeks reppuun ja sit menen iteki makoilee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja poipoiopi:
Vähän iästä riippuu, mutta eiks muksut oo hyvä laittaa petiin joka tapauksessa ysiin mennessä... Turhaa sitä huonoa omaatuntoa moisesta tuntee...
Joo, siis kyllähän nuo yleensä nukkuvat jo ysiltä. Meillä vaan mies on sellainen, että viivyttelee sen nukkumaanmenon kanssa, siis nytkin leikki isomman kanssa jotain Star Wars-sotaa ja pienemmän kanssa teki palapeliä samaan aikaan ja mulle selitti, että ei kai sen nyt viikonloppuisin tarvi niin minuutilleen olla. Ei tietty tarvikaan, mutta itselle tosiaan vaan tuli olo, että nyt jo sitä hiljaisuutta kiitos :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä kestän yleensä ihan ok:sti tuon, mutta joskus on sellanen olo, että nyt olis hei kiitos mun aika. Tänään on vähän sellanen päivä. Tyttö nukahti jo, mutta jostain ihme syystä heräs ja nyt ei osaa päättää nukkuuko vai valvooko. Hengailee kantorepussa just.
Mites muuten kun lapsi herää, otatteko esim. olohuoneeseen viereen istumaan tai ehkä jopa leikkimäänkin? Meillä kun tapana vaan makoilla kunnes uni tulee taas. Yöllä ei sängystä nousta. Ehkä 2 kertaa ollaan valvottu, muuten uni aina tullut takaisin ja melko piankin.

muoks. Ja vaikka lainasinkin Nina sun viestiäs, niin muutkin vois vastailla???
Mä aloin oikein miettiä, niin meillä ei ole kertaakaan tainnut käydä noin, että olisivat heränneet yöunilta, vaikka esikoinen on jo 8v. :eek:
Paitsi kipeänä tietty, mut silloin eivät ole kyllä jaksaneet sängystä noustakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä annan tytön mennä mihin menee. Jos olen itte olkkarissa niin tulee olkkariin. Nyt hengaili kantopussissa kunnes halus alas, meni taas sänkyyn. Josko nyt jo nukahtais....

Voisin mä itekin mennä sänkyyn loikoilee mutta en just nyt halua. Tätä ei kovinkaan usein tapahdu, niin mulla ei ole mitään suunnitelmaa miten "yleensä" tehdä jos tyttö lähtee sängystä.
Mun mielestä tuo on hullu ajatus, mutta jos tää sopii teille niin hyvä :) Meidän tytöt leikkis ja pomppis täällä varmaan vaikka kuinka pitkään jos en laittas niitä nukkumaan tiettyyn aikaan. Yöllä meillä ei kukaan (koskaan?) oo noussu sängystä pois, vaan inahduksen tai muun vastaavan äänen kuullessa oon käyny makkarissa katsomassa ja tullut pois. Niin on lapset vaipuneet heti takasin uneen eikä haahuilleet yhtään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme:
onko tuo nina TT todellinen, oikeesti?
Mitäs mä nyt oon tehny kun ei uskota.
Sun pitäis viedä se pirteä lapsi sänkyyn ja pitää se siellä vaikka väkisin, vaikka lapsi miten itkisi ja vastustelisi. Onhan jo Nukkumisaika!
Jeps.

Nyt leikkii vesileikkejä kylpärissä. Hui kauheeta ku olen huono äiti.

Taitaa hampaat taas valvottaa :/ Tuo osaa olla niin dramaattinen niitten kanssa. Muistan ku ekat tuli ja olin pari päivää ihan ihmeissäni, että mitä mun lapselle on tapahtunu. Puolivuotias heräs keskellä yötä pariks tuntia muutamana yönä. Sitten ku hampaat tuli läpi niin lopetti. Sitä odotellessa...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme:
onko tuo nina TT todellinen, oikeesti?
Mitäs mä nyt oon tehny kun ei uskota.
Sun pitäis viedä se pirteä lapsi sänkyyn ja pitää se siellä vaikka väkisin, vaikka lapsi miten itkisi ja vastustelisi. Onhan jo Nukkumisaika!
Tuollaista se on, kun ei minkäänlaista rytmiä lapselle opeteta :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Mä aloin oikein miettiä, niin meillä ei ole kertaakaan tainnut käydä noin, että olisivat heränneet yöunilta, vaikka esikoinen on jo 8v. :eek:
Paitsi kipeänä tietty, mut silloin eivät ole kyllä jaksaneet sängystä noustakaan.
Niimpä, ei meilläkään. Siksipä mua kiinnostikin :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä annan tytön mennä mihin menee. Jos olen itte olkkarissa niin tulee olkkariin. Nyt hengaili kantopussissa kunnes halus alas, meni taas sänkyyn. Josko nyt jo nukahtais....

Voisin mä itekin mennä sänkyyn loikoilee mutta en just nyt halua. Tätä ei kovinkaan usein tapahdu, niin mulla ei ole mitään suunnitelmaa miten "yleensä" tehdä jos tyttö lähtee sängystä.
Mun mielestä tuo on hullu ajatus, mutta jos tää sopii teille niin hyvä :) Meidän tytöt leikkis ja pomppis täällä varmaan vaikka kuinka pitkään jos en laittas niitä nukkumaan tiettyyn aikaan. Yöllä meillä ei kukaan (koskaan?) oo noussu sängystä pois, vaan inahduksen tai muun vastaavan äänen kuullessa oon käyny makkarissa katsomassa ja tullut pois. Niin on lapset vaipuneet heti takasin uneen eikä haahuilleet yhtään.
Tuo haluaa aina nukkumaan jos väsyttää :D Useimmiten se tulee mua hihasta vetämään, et äiti hei, nyt väsyttäis... Tekee viittomia "nukkumaan", "hampaiden harjaus", "tissiä", jne.

Nyt on kyllä niin energinen että mä alan olee epätoivonen. Argh. Hetken näytti siltä, että nukahtais tuohon kantovälineeseen.
 
kolme
kummastuttaa vaan että lapsi vie sua sata nolla tollai. haluaako sänkyyn vai sohvalle vai reppuun. ei kai pienen ihmisen tarvitse itse osata vielä päättää?
eikös lapsilla ole vanhemmat sitä varten että lapsi voi vanhemman päätökseen luottaa.
jos lapsi haluaa nyt leikkiä, niin annatko?
montako lasta sulla on?
 
Heffalump
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Meillä mennään omaan sänkyyn 19.30.:)
:eek: monelta teidän lapset sit herää aamulla??
Voin kans ilmottautua kivityksen kohteeksi. musta tuntu samalta tänään, mutta eipä meillä lapset normaalistikaan mene nukkumaan ku 21-22. Sopii meille. Mä en kestäisi jos keikkuisivat aamulla 6-7 aikaan hereillä. Mä oon silon vielä horroksessa. Musta 8 aikaankin on jo aikasta aamulla :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme:
onko tuo nina TT todellinen, oikeesti?
Mitäs mä nyt oon tehny kun ei uskota.
Sun pitäis viedä se pirteä lapsi sänkyyn ja pitää se siellä vaikka väkisin, vaikka lapsi miten itkisi ja vastustelisi. Onhan jo Nukkumisaika!
Tuollaista se on, kun ei minkäänlaista rytmiä lapselle opeteta :/
Mun lapset ovat ainakin löytäneet ihan itse rytminsä. Ei oo tarvinnut juurikaan opettaa.
Ja hyvin on mennyt. Paremmin ja rennommin kuin monella muulla. Ihan itse sanovat kun väsyttää, jne.
 
Muistan, että mulla oli samantapaisia ajatuksia, kun lapset olivat pienempiä. Nyt ne eivät enää ole niin "iholla", joten nukkumaanmenoaikakin on vähän väljempi, kun lapset ovat koululaisia. Toisaalta sitä pientä kaipaa kylkeen kyhnäämään, mutta toisaalta ei taas yhtään :D

Mutta vaikea sitä on tuota murkkuikäistäkin saada nukkumaan - vaikeampi kuin ketään pienempää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolme:
kummastuttaa vaan että lapsi vie sua sata nolla tollai. haluaako sänkyyn vai sohvalle vai reppuun. ei kai pienen ihmisen tarvitse itse osata vielä päättää?
eikös lapsilla ole vanhemmat sitä varten että lapsi voi vanhemman päätökseen luottaa.
jos lapsi haluaa nyt leikkiä, niin annatko?
montako lasta sulla on?
Oletan, et tää on mulle.

Ei ole ku yks. Saa päättää itse itsestään. Saa luottaa mun arvioon jos haluaa. Lapsi leikkii nyt ja mä annan.

Miksi se tekis musta hyvän äidin, että veisin lapsen väkisin sänkyyn ja pitelisin kiinni ku yks itkee ja huutaa? Ja miks se tekee musta huonon äidin, että annan lapsen kuunnella omia signaalejaan väsymyksestään? Tähän mennessä toiminut ihan hyvin. Haluaa nukkumaan ku väsyttää eikä pistä koskaan vastaan siinä vaiheessa.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Meillä mennään omaan sänkyyn 19.30.:)
:eek: monelta teidän lapset sit herää aamulla??
Voin kans ilmottautua kivityksen kohteeksi. musta tuntu samalta tänään, mutta eipä meillä lapset normaalistikaan mene nukkumaan ku 21-22. Sopii meille. Mä en kestäisi jos keikkuisivat aamulla 6-7 aikaan hereillä. Mä oon silon vielä horroksessa. Musta 8 aikaankin on jo aikasta aamulla :D
Johan vastasin, että 7.30-8.30 välillä herää. Yleensä vasta puoli ysi.:)
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Mä aloin oikein miettiä, niin meillä ei ole kertaakaan tainnut käydä noin, että olisivat heränneet yöunilta, vaikka esikoinen on jo 8v. :eek:
Paitsi kipeänä tietty, mut silloin eivät ole kyllä jaksaneet sängystä noustakaan.
Niimpä, ei meilläkään. Siksipä mua kiinnostikin :whistle:
Ei meilläkään kyllä. Siis niin että ois pirteeksi herännyt, nyt on joku ihme riehkasujakso mutta ei sängystään mihinkään lähde ja on selvästi väsynyt. Oon vissiin tiukkis, kun ei tulis kuuloonkaan että jäppinen leikkisi tähän aikaan vesileikkejä kylppärissä :D Se tosin herää joka aamu viimeistään puol kasi vaikka olisi kikkaillut puoli yötä, ehkä tilanne ois toinen jos yö jatkuis sitten aamusta...
 
Lapset nukkumaan kahdeksan maissa, joskus ennen ja joskus vähän jälkeen. Spesiaalipäivinä =juhannus, uusivuosi jne. saa valvoa vaik puolilleöin. Nuorempi on kyllä sitä sorttia, joka herää ennen yöunille nukahtamista (eli kun hänen kanssaa mennään samaan makkariin nukkumaan) yleensä muutaman kerran, se on aika ärsyttävää. En kyllä makkarista minnekään kanna vaan nukutetaan siellä uusiks.
Tietysti lapset tykkää leikkiä vaikka läpi yön, jos siihen lupa annetaan, mut mun käy vähän sääliks, jos lapsen yöunta silleen häiritään. Se on kuitenkin niin tärkeää, ilmeisesti iltauni varsinkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme:
onko tuo nina TT todellinen, oikeesti?
Mitäs mä nyt oon tehny kun ei uskota.
Sun pitäis viedä se pirteä lapsi sänkyyn ja pitää se siellä vaikka väkisin, vaikka lapsi miten itkisi ja vastustelisi. Onhan jo Nukkumisaika!
Tuollaista se on, kun ei minkäänlaista rytmiä lapselle opeteta :/
On se kummaa ku 99,9% ajasta nukkuu ihan hyvin ja menee mielellään sänkyyn, niin tämä yksi yö todistaa mun metodit ihan vääräks :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme:
onko tuo nina TT todellinen, oikeesti?
Mitäs mä nyt oon tehny kun ei uskota.
Sun pitäis viedä se pirteä lapsi sänkyyn ja pitää se siellä vaikka väkisin, vaikka lapsi miten itkisi ja vastustelisi. Onhan jo Nukkumisaika!
Kyl te ootte kans yksiä...

Ninahan sanoi että lapsi oli mennyt sänkyyn = on väsynyt, koska nina on sanonut että lapsi itse tietää ja päättää koska menee
nyt kun tassuttelee ylhäällä niin mun mielestää kaipaa sinne perhepetiin kaveria eikä suinkaan ole pirteä (mikä perhepeti se on jos siellä yksin pitää olla)
Mut tää arvio perustuu vain siihen että lapsi on itse halunnut sinne sänkyyn = ilmoittanut olevansa väsynyt

PS meillä ei ole koskaan sänkyyn menon jälkeen noustu ylös muuta kuin vessaan, mut noi onkin hyljätty yksin nukkumaan = eivät kaipaa seuraa
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme:
onko tuo nina TT todellinen, oikeesti?
Mitäs mä nyt oon tehny kun ei uskota.
Sun pitäis viedä se pirteä lapsi sänkyyn ja pitää se siellä vaikka väkisin, vaikka lapsi miten itkisi ja vastustelisi. Onhan jo Nukkumisaika!
Kyl te ootte kans yksiä...

Ninahan sanoi että lapsi oli mennyt sänkyyn = on väsynyt, koska nina on sanonut että lapsi itse tietää ja päättää koska menee
nyt kun tassuttelee ylhäällä niin mun mielestää kaipaa sinne perhepetiin kaveria eikä suinkaan ole pirteä (mikä perhepeti se on jos siellä yksin pitää olla)
Mut tää arvio perustuu vain siihen että lapsi on itse halunnut sinne sänkyyn = ilmoittanut olevansa väsynyt

PS meillä ei ole koskaan sänkyyn menon jälkeen noustu ylös muuta kuin vessaan, mut noi onkin hyljätty yksin nukkumaan = eivät kaipaa seuraa
Samaa mieltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme:
kummastuttaa vaan että lapsi vie sua sata nolla tollai. haluaako sänkyyn vai sohvalle vai reppuun. ei kai pienen ihmisen tarvitse itse osata vielä päättää?
eikös lapsilla ole vanhemmat sitä varten että lapsi voi vanhemman päätökseen luottaa.
jos lapsi haluaa nyt leikkiä, niin annatko?
montako lasta sulla on?
Oletan, et tää on mulle.

Ei ole ku yks. Saa päättää itse itsestään. Saa luottaa mun arvioon jos haluaa. Lapsi leikkii nyt ja mä annan.

Miksi se tekis musta hyvän äidin, että veisin lapsen väkisin sänkyyn ja pitelisin kiinni ku yks itkee ja huutaa? Ja miks se tekee musta huonon äidin, että annan lapsen kuunnella omia signaalejaan väsymyksestään? Tähän mennessä toiminut ihan hyvin. Haluaa nukkumaan ku väsyttää eikä pistä koskaan vastaan siinä vaiheessa.
Kannattais lukea vaikka Tahkokallion kirja Kotipesän lämpöä etsimässä. Musta on kauheaa, että lapsi päättää itse itsestään. Lapset tarvii turvallisen aikuisen joka kertoo, miten toimitaan ja milloin. Ei sen tarvi mitenkään "rajusti" tapahtua, mutta tarvii lapsella olla rajat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Mä aloin oikein miettiä, niin meillä ei ole kertaakaan tainnut käydä noin, että olisivat heränneet yöunilta, vaikka esikoinen on jo 8v. :eek:
Paitsi kipeänä tietty, mut silloin eivät ole kyllä jaksaneet sängystä noustakaan.
Niimpä, ei meilläkään. Siksipä mua kiinnostikin :whistle:
Ei meilläkään kyllä. Siis niin että ois pirteeksi herännyt, nyt on joku ihme riehkasujakso mutta ei sängystään mihinkään lähde ja on selvästi väsynyt. Oon vissiin tiukkis, kun ei tulis kuuloonkaan että jäppinen leikkisi tähän aikaan vesileikkejä kylppärissä :D Se tosin herää joka aamu viimeistään puol kasi vaikka olisi kikkaillut puoli yötä, ehkä tilanne ois toinen jos yö jatkuis sitten aamusta...
Tämä tyttö tekee tätä joskus hampaiden tulon aikaan... Yläkulmahampaat tuli just, niin oliskohan nyt alakulmisten vuoro ja siksi tämmönen ihmemeno.
 

Yhteistyössä