mä en jaksa

• Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti
apua
poika 1v.&2kk,ei nuku öitään vielä kunnolla,on siis yöt erittäin vaihtelevia!!!
6kk:n ikään nukkui hyvin,heräsi vaan syömään ja 5½kk yöruokailu loppui ja sitten se alkoi 6kk:n iässä kun hampaita alkoi tulemaan...
Välillä on hyviä öitä ja sitten taas näitä ns.huutoöitä,niinkuin taas viimeyönä... Ennen puoltayötä se kitinä alkoi ja sitä jatkui ja jatkui ja jatkui... ei itke kunnolla,eikä ole kunnolla hereillä,ikään kuin kitisee unissaan ja se on rasittavaa,ja nyt tämä äiti on ihan poikki kun ei ole juuri viimeyönä tullut nukuttua!!!
Onko muilla vastaavaa??? Voisiko olla hampaista johtuvaa???
Auttakaa!!! Ja vielä sitä mietin että miten ihmeessä kaksan syksyllä mennä töihin kun en saa kunnolla nukuttua!?!?!?

vaihtelee
Meillä ipana 1 v 9 kk ja yöt menee vaihdellen. Joskus on hyviä öitä jolloin nukutaan läpi yö tai on vain 2-3 herätystä. Viime yönä "hyppyytti" sänkynsä vierellä jatkuvasti, koska päivä oli ollut aika vauhdikas ja erilainen normaalista.

Luin jostakin, että tämän ikäisen pienen lapsen ei vielä kuulukaan nukkua öitään heräämättä - siis yöheräilyt ovat normaaleja. Lapsi ei jaksa koko pitkää yötä olla erossa äidistä / vanhemmistaan vaan tarvitsee sen vanhempien turvan myös yöaikana..

Jotkut lapset valvottavat öisin vielä 3-vuotiaanakin!!

Asialle ei juuri muuta voi kun ottaa sen siltä kannalta, että tätä kestää vain aikansa, loppuu koulukään mennessä :p
Tosin lapset näkee painajaisia tai on kipeitä tms., jolloin äitiin turvataan ja äitiä tarvitaan öisin vielä isona koululaisenakin ;)

Jos vaan onnistut, niin nuku päiväunet samaan aikaan kuin tenavakin. Jätä kotihommat vähemmälle, tai jätä ne miehellesi.

Meillä myös kitinäöitä ollut ja luullakseni juuri hampaiden puhkeamisen aikoihin. Itse olen antanut jo illalla supon yöksi, niin on jonkun verran helpottanut pojan oloa, sillä varsinkin kulmahampaiden "teko" on ollut meillä yhtä tuskaa :/ . Sitten olen huomannut, että toisinaan on tullut yöllä niin kuuma, että poika on herännyt pää märkänä kitisemään. Meillä on viskattu peitto pois, otettu vesihörpyt ja takaisin nukkumaan. Toisinaan ei auta mikään, vaan poika heräilee ja kitisee vähän väliä... mutta kuten joku jo edellä sanoi, kyllä taitaa olla ihan normaalia ja loppuu kouluikään mennessä =) . Jaksamisia sinne ja hyvällä omalla tunnolla päikkäreille! :hug:

apua
Kiitos vastauksista!!!
juu tiedän kyllä että on ohimenevää ja kyllä ne päikkärit tulee itsekkin nukuttua aina sillon tällön ja todellakin hyvällä omalla tunnolla,eikä niin tärkeitä kotitöitä olekkaan etteikö niitä voisi siirtää =)
Kulmahampaita meillä juuri ollaan tekemässä ja ne tuntuuvat vaivaavan kovasti ja hellepäivien jälkeen kämppä on kuin sauna,eli poju herää monesti myös kuumuuteen!!!!
No kyllä tämä tästä,on vaan kiva kuulla ettei poikamme ole ainoa yöheräilijä jne.
=) =) =)
mukavaa kesän jatkoa kaikille!!!

-Tumpula-
Ei varmasti ole ainoa yöheräilijä. :whistle: Mun poika nukkui yöt 2-4 heräämisellä 3kk ikään asti. Siitä eteenpäin herättiinkin 4-8 kertaa joka yö. \|O
Poika täytti maanantaina vuoden, sen jälkeen on tapahtunut outo muutos. Poika herää vain kerran tai kaksi yössä. =)

Jos poika ei ole hereillä yöllä, vaan kitisee unissaan, hyvä apu tulis siitä että nukkuisitte eri huoneissa. Meillä siirrettiin poika omaan huoneeseen remontin takia, ja sinne jäi sen jälkeenkin kun kaikki meni niin hyvin. Mä olen ite tosi herkkäuninen, ja on rasittavaa maata valveilla ja pohtia herääkö muksu kohta kunnolla vai ei. Ja jos poika heräs kunnolla huutelemaan, sen kuuli kyllä toiseen huoneeseenkin. Levännyt äiti on sitä paitsi mahtava "luonnonvara".. :LOL: Poika oli meillä 1v3kk kun muutto tehtiin!

karvinen82
Meillä auttanut pojan siirtäminen omaan huoneeseensa, nyt kestänyt jo pitkään kun ei herää yöllä lainkaan. Tosin ikääkin on jo 1v 7kk. Vuoden täytettyään vaihtui yörytmi täysin, ajoittain heräsi yöllä, mutta pääasiassa nukkunut koko yön heräämättä.

Voihan olla, että heräilee öisin, minä en siihen herää ja itse jaksaa päivät paremmin, kun poitsu nukkuu toisessa huoneessa. Kannattaa siis siirtää omaan huoneeseen nukkumaan, jos suinkin mahdollista. :)

meeru
meillä tyttö heräili pitkään lähes tunnin välein.
siirrettiin omaan huoneeseen kun täytti 1v ja alkoi siitä
lähtien nukkua kokonaisia yötä.
kannattaa kokeilla!

Puuhapeten äiti
En mäkään. Esikko 3,5 v herää joka yö vieläkin pari kolme kertaa, pikkukakkonen 1v samoin -tietenkin sopivin välein, että äiti saa unta max 2 tunnin pätkissä. Päivällä ei voi nukkua, kun esikko jätti päikkärit pois kun toinen syntyi. Yökylään ei kukaan huoli, koska eivät nuku öitään.

Tätä jatkunut vasta 3,5 vuotta. Onko kohtalotovereita?

Yhteistyössä