Mä en jaksa mennä töihin, enkä hoitaa lasta kotona :(

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
ap.
[QUOTE="vieras";26854251]Jospa antaisit sen lapsenkin sijoituskotiin. Voisit olla sitten taas tavanomainen nykynuori ja nukkua iltapäivään ja nostaa vain sossutukia.[/QUOTE]

Ikinä en ole nostanut sossutukia, enkä nukkunut iltapäivään. Pitkään nukuin raskauden loppuvaiheessa.

Jos tämä nyt ihan " aito " juttu niin todella surullista ja kehoittaisin ap:ta hakemaan apua väsymykseen/ uupumukseen/ masennukseen tai mitä nimikettä nyt halutaankin käyttää. Jos kyseessä esim masennut voisi ollakin paikallaan ottaa sairaslomaa töistä ja hoitaa oma pää kuntoon, ja vaikka pitää lasta siellä päivähoidossa.

Jos taas provo niin EI v*ttu :headwall:
Ihmisillä ihan oikeasti voi olla tälläinen vastaava tilanne eikä mielestäni ole mikään hassu vitsi kirjoitella tälläisiä

Lex
En tiedä. Varmaan uusi elämänvaihe stressaa. Eilen aloitin työt ja lapsi aloitti päivähoidon, nyt lapsi on kipeä. Itse menen iltavuoroon ja mies tulee kesken päivän kotiin. Eli tänään olen hoitanut kipeää lasta ja menen illaksi töihin.
Hei c´mon nainen! =)

Kaikista (tai ainakin useimmista) tuntuu joskus samalta. Se on ihan ok!
Työt väsyttää, sairaan lapsen hoito väsyttää, päivähoidon aloitus stressaa koko perhettä.
Kyllä sinä siitä vauhtiin vielä pääset, nyt sisulla eteenpäin!

ap.
[QUOTE="äiti";26854375]Minkälaista työtä sä teet kun noin äkkiä väsyit?[/QUOTE]

Ei se työ mua väsytä, vaan jatkuva kiire. Mut kai tähän tottuu... :) Eilen jännitti uuden työn aloitus ja lapsen päivähoito niin kovasti että oksentelin ja maha oli kuralla enkä pystynyt syömään.

Tuntuu jotenkin rankalta kun koko päivän oon kipeää itkuista lasta hoitanut ja vielä pitää töihin mennä... Yöllä nukuttiin huonosti ja väsyttää tosi paljon.

No, ei auta valittaa...

"Lissu"
Ei se työ mua väsytä, vaan jatkuva kiire. Mut kai tähän tottuu... :) Eilen jännitti uuden työn aloitus ja lapsen päivähoito niin kovasti että oksentelin ja maha oli kuralla enkä pystynyt syömään.

Tuntuu jotenkin rankalta kun koko päivän oon kipeää itkuista lasta hoitanut ja vielä pitää töihin mennä... Yöllä nukuttiin huonosti ja väsyttää tosi paljon.

No, ei auta valittaa...
Hei, tätä on kulunut sulla nyt kaksi päivää. Tottakai alku jännittää ja stressaa ja rytminvaihdokseen tottuminen vie aikansa. Töihin nyt vaan sitkeästi ja katso tilanne uudelleen vaikka kuukauden päästä.

"vieras"

No, ei auta valittaa...
Voe taevas!!! Mitähän sinustakin isona tulee.

"Cindy"
Tottakai sua väsyttää ja ahdistaa jos et oo nukkunut yöllä. Voi sinua, täältä tulee halaus. Symppaan sinua tossa jännityspahoinvoinnissa, samanlaisena tiedän miten kurjaa se on!!

"Yrittäjä"
Olen koko kesän hoitanut lapsia siinä siinä ohella hoitanut omaan yritykseeni liittyviä töitä,ja mies on tehnyt pitkiä työvuoroja ja myös yövuorja.

Pian lapset palaavat päiväkotiin ja kouluun, joten saan edes tehdä töitä vähän aikaa rauhassa. Olen todella väsy, mutta kyllä se tästä.

Kyllä sinäkin selviät :)

"vieras"
No jos tuo johtuu huonosti nukutusta yöstä, niin sitten ei kait mitään hätää, tunne on ohimenevä. Mutta mulla on työkaveri joka kärsii pitkäaikaisesta masennuksesta ja ahdistuksesta, ja hän ei oikeasti pystyy olemaan töissä eikä myöskään lasten kanssa kotona. Töissä ei pysty suoriutumaan helpoistakaan työtehtävistä, koska ahdistus on ylivoimaista. Toisaalta ei kuulemma voi lasten kanssa edes istua ruokapöydässä, vaan kävelee vaan hermostuneena edestakaisin, ei jaksa lapsiaan. Se on surullista, eikä asiaan ole löytynyt edes helpotusta terapiasta tai lääkkeistä.

Tunnen pari tällaista ihmistä, jotka valittavat jatkuvasti töistään/elämästään ja elämän "vaikeudesta" ja "rankkuudesta" kun töissä pitää käydä.
En kertakaikkisesti ymmärrä näitä patalaiskoja ihmisiä jotka kuvittelevat että täyttä liksaa pitäisi tulla käteen työstä jota ei edes jaksa tehdä. Kuinkahan te oikein kuvittelette tämän maailman pyörivän jos me kaikki vain istuttais kotona?
Tai miksi hankkia lapsia jos niitäkään ei jaksa hoitaa....

ap.
Hei tulin vaan kertomaan että työpäivä meni hyvin ja mies oli hoitanut lasta hyvin. Tänään oli suht aikainen herätys kun olis pitänyt lapsi viedä päiväkotiin, mut huomenna nukutaan niin pitkään kuin nukuttaa, kun ei ole kiire. :)

ISO kiitos teille "Lex", "Lissu", "Cindy" ja "Yrittäjä"! :)

• Tykkää
Reactions: Pikkurouva74
"Lissu"
Hei tulin vaan kertomaan että työpäivä meni hyvin ja mies oli hoitanut lasta hyvin. Tänään oli suht aikainen herätys kun olis pitänyt lapsi viedä päiväkotiin, mut huomenna nukutaan niin pitkään kuin nukuttaa, kun ei ole kiire. :)

ISO kiitos teille "Lex", "Lissu", "Cindy" ja "Yrittäjä"! :)
Hienoa. :) Kyllä se siitä lähtee, kun saat uudet rutiinit pyörimään. :)

Yhteistyössä