Mä alan kohta teettämään sekarotuisia pentuja!!

Emäntä
Alkuperäinen kirjoittaja Viiviliinan sisko:
Mä olen sitten valmis ottamaan yhden pennuista :D
Kummistä pennuista oisit kiinnostunut, kun tässähän on nyt kahdet paritukset meneillään! :D

Jos villiksistä, saa varautua epäluuloiseen, pitkään, tiukkaan ja perusteelliseen haastatteluun, ennenkuin kelpuutan kodiksi meidän vauvoille! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Toi on nuori vielä, vajaa vuosikas. Luulen että pitäisi ootella syksyn juoksuille, että ois varmemmat mahkut onnistua, tuon pojan kannalta siis: ei välttämättä vielä saa vauvoja aikaiseksi ollenkaan. :D

Ja oikeasti omistaja on mun äiti. Äidin koira. Mutta kyll se jo tossa toisen koiran ottamista puhui, joten tuskin sillä ois mitään vauvoja vastaan.. :whistle:
Ahaa... milloinkas nuo urokset yleensä tulee sukukypsiksi? Meidän neiti täyttää syksyllä 3-vuotta, ei lienee vielä liian vanha ensiäidiksi?

Onko teidän poika terve noin muuten päästään ja rakenteeltaan? Missä päin asutte?

Mä en kyllä edes tiedä, miten koirien astutus käytännössä tapahtuu, milloin on se "paras" hetki touhuille yms... :D
On terve poika, pieni tietysti rakenteeltaan mutta varmaan rotevoituu vielä kasvuikä menossa kuitenkin vasta. Kiltti koira, nuoruuden villi, mutta järjen merkkejä on alkanut pikkuhiljaa näkyä joten eiköhän siitä kunnon koira vielä kehkeydy. Pirkanmaalta ollaan. Yksi vauvasatsi ollaan aiemmin saatettu alulle sen nyt jo leikatun pojan kanssa, eipä siihen juuri muuta tarvita kuin ne juoksut ja koirien välille vähän kemiaa. Voi käydä niinkin, että narttu ei tykkääkään sulhostaan yhtään, eikä anna astuakaan ollenkaan: se on koettu. Mutta sitten vaan uutta yritystä, ja jos yhä sama meno, uutta kaveria.. =)

Mä lähden nyt lenkille noiden koissujen kanssa, mutt yytä saa laittaa. Meilikin on, mutta sitä en mielelläni tänne julkisesti sitä osoitetta anna, siinä kun on mun nimi. Mielelläni otan sun meilin emäntä, jos sulla vaikka olisi joku ms sunshine tai muu, mistä sua ei voi tunnistaa... :D

tt
Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta yhdistelmältä tuo ranskanbulla ja karhukoira. :)
eikös jollaki täällä palstalla ollukki tällänen yhdistelmä? muistasin et joskus jostain arvaa rodut ketjusta bongasin sellasen...

Meillä on toyvillakoira ja sillä aion teettää pentuja, kun on tarpeeksi vanha. Paperiton piski on. Eikä tee ees tiukkaa. Kaikille pennuille etsin kunnon kodit ja eläinlääkäritarkistukset sun muut hoidetaan. Ja jos ei koteja löydy niin meille saa kyllä jäädä. Enkä koe olevani pahainen pentutehtailija.

tt
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta yhdistelmältä tuo ranskanbulla ja karhukoira. :)
eikös jollaki täällä palstalla ollukki tällänen yhdistelmä? muistasin et joskus jostain arvaa rodut ketjusta bongasin sellasen...
joo siis oisin voinu lukea koko ketjun,eli johan se oli "paljastunu" tälläsen omistaja.

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Joo ei taida olla kuin tämä yksi pentue olemassa :) Hieno yksilö

;)
Katoin ton kuvan ja aika hmmm persoonallisen näkönen. :LOL: Ihanat korvat!!!!!!!

Irc-galleriassa on JuiceFani nikillä mun koiruuden kuvia ja myös mun entisen koiramuorin kuvia.

Alkuperäinen kirjoittaja SiviThePoodle:
Meillä on toyvillakoira ja sillä aion teettää pentuja, kun on tarpeeksi vanha. Paperiton piski on. Eikä tee ees tiukkaa. Kaikille pennuille etsin kunnon kodit ja eläinlääkäritarkistukset sun muut hoidetaan. Ja jos ei koteja löydy niin meille saa kyllä jäädä. Enkä koe olevani pahainen pentutehtailija.
No ei mun ymmärtääkseni olekaan pentutehtailua jos joskus pennut teettää ja varsinkin jos se hinta sit pysyy kohtuudessa. Mä en usko että hinnalla taataan hyvät kodit. Ja ehkä mä voin alkaa hyväksyä ton että joskus harkitusti teetetään pentuja. On se kuitenki parempi vaihtoehto kun se että pentuja tulee usein, johtupa sit tehtailusta tai välinpitämättömyydestä.

Essi: Nuo korvat :LOL: :LOL: :LOL: Tuo saa kyllä ainaki hyvälle tuulelle. Mun muorivainaalla oli mukamas pentuna isot korvat, mut ei ne kyl noin isot ollu. Silti kaikki aina kysy että minkä rotunen sun koira on kun sil on noin isot korvat. Ootko ikinään kuullu samaa kommenttia??? Yks kaveri sanoo tollasia korvia yötähystäjän korviksi.

Essi: Nuo korvat :LOL: :LOL: :LOL: Tuo saa kyllä ainaki hyvälle tuulelle. Mun muorivainaalla oli mukamas pentuna isot korvat, mut ei ne kyl noin isot ollu. Silti kaikki aina kysy että minkä rotunen sun koira on kun sil on noin isot korvat. Ootko ikinään kuullu samaa kommenttia??? Yks kaveri sanoo tollasia korvia yötähystäjän korviksi.
Joo ja noi korvat on tasaantunu... Sillon ihan vauvana sille suorastaan naurettiin... Korvakoira, lepakkokorva jne. Nyt on jo vähän suhteessa muuhun kroppaan nuo korvat... Mutta silti niin isot. Ranskiksen isot ja karhukoiran kunnon pystyt ja nekään ei mitkään pienet. Lepakko buldogin lihaksistossa

:whistle:

Ihan vauvana tosi moni kysy että onko seefferin pentu kun ne korvat haki paikkaansa.

Joo ja noi korvat on tasaantunu... Sillon ihan vauvana sille suorastaan naurettiin... Korvakoira, lepakkokorva jne. Nyt on jo vähän suhteessa muuhun kroppaan nuo korvat... Mutta silti niin isot. Ranskiksen isot ja karhukoiran kunnon pystyt ja nekään ei mitkään pienet. Lepakko buldogin lihaksistossa

Ihan vauvana tosi moni kysy että onko seefferin pentu kun ne korvat haki paikkaansa.
Niinhän ne korvat niinku tasaantuu kun koira kasvaa. Mun koiraa kaikki luuli "osuuspankin koiraksi" kun sillon oli justiin osuuspankin mainoksessa kultainennoutaja.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Robinson:
Mitens noi astutushommat yleensä muuten menee, tuleeko uros kyläileen juoksun ajaksi vai pitäiskö kerta laakista tärpätä? Ja millaista palkkioa uroksille (tai siis omistajille!) maksetaan?
Ne parhaat päiväthän on vasta kun vuoto alkaa olla lopullaan. Mun muorivainaalla oli aika tarkkaan 13. päivä vuodon alkamisestakun alko uros olemaan aika hulluna. Meillä kun oli välillä samassa perheessä leikkaamattomat uros ja narttu. Aika tarkkaan tiiettiin juoksun tilanne.

Mitens noi astutushommat yleensä muuten menee, tuleeko uros kyläileen juoksun ajaksi vai pitäiskö kerta laakista tärpätä? Ja millaista palkkioa uroksille (tai siis omistajille!) maksetaan?
Yleensä koirien annetaan kai naiskennella niin kauan kun narttu suostuu.
Oisko se uroksen palkkio ollu 10% jokaisen pennun hinnasta.

Toivottavasti muistin ulkoa..

Niinhän ne korvat niinku tasaantuu kun koira kasvaa. Mun koiraa kaikki luuli "osuuspankin koiraksi" kun sillon oli justiin osuuspankin mainoksessa kultainennoutaja.
Joo kyllä ne isoiksi tulee jäämään, mutta ei ehkä ihan niin "hurjilta" näytä. Onhan nuista haittakin... Neiti pelkää kovia ääniä... tai ne tietysti käy sen korviin niin kovina... esim. ulkona talvella aurat, isot rekat jne. Mutta lapsiperheen meteli saa sen vaan innostumaan :D

Mä ihmettelen noita hintoja vielä. Hirveesti on paperillistenkin hinnat noussu. Just Apulaa luin niin oliko chihu tai joku pikkukoira kuitenki niin 1500euroa. Mä en ymmärrä miten joku maksaa niin paljon koirasta. Siis työkoirat ymmärrän, mut en oikein muuten.

maitobaari
Alkuperäinen kirjoittaja myhkäri:
Mä aion teettää meijän sekarotusella nartulla pentuja. Sopivaa urosta vaan metsästellään... Nartussa on belggaria, huskya, norjanharmaata ja vielä jotain mitä ei tiietä. Joku kun antas belggariuroksensa lainaan niin heti tulis tärskyt! :D
mulla olis 15 vuotias mali, ja haluaisin siitä pennun, mutta pennun vasta kuhan aika tuosta harmaaparrasta jättää. tulis varmaan ihana tuollasesta yhdistelmästä ja pääsis poika poikuudestaan.... mutta joo, en kyllä tahallaan halua seropeja maailmaan.

maitobaari
Alkuperäinen kirjoittaja Viime Vuosikymmenen Melonit:
Yleensä koirien annetaan kai naiskennella niin kauan kun narttu suostuu.
Oisko se uroksen palkkio ollu 10% jokaisen pennun hinnasta.

Toivottavasti muistin ulkoa..
pennun hinta musitaakseen. koska joskus aattelin, että olsi 4000 markkaa tuo astutus palkkio. tai toinen oli kai tyyliin 1500 markkaa + 10% per pennun hinta. mutta nää oli tosiaan sillon markka aikaan.

Yhteistyössä