Macron vai Le Pen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tietysti kannatan Le Peniä, oikeistokonservatismi on minun aatteeni.

Itsellä kyllä Putin-myönteisyys ja NATO-vastaisuus saisi hylkäämään melkeinpä ehdokkaan kuin ehdokkaan.
Tietysti se on hankalaa teille oikestokonservatiiveille kun niin harvalla on edes vähän puhtaat jauhot pussissa. Mistähän sekin johtuu? Oletko miettinyt?

Ja pliis, älä vedä noita suomettuneita demareita museosta vertailuksi. Ihan tarkoitan vaikkapa ihan oikeistoliberaaleja (Suomessa osa Kokoomuksesta, USA:ssa demokraatit jne.)

Itsellä kyllä Putin-myönteisyys ja NATO-vastaisuus saisi hylkäämään melkeinpä ehdokkaan kuin ehdokkaan.
Tietysti se on hankalaa teille oikestokonservatiiveille kun niin harvalla on edes vähän puhtaat jauhot pussissa. Mistähän sekin johtuu? Oletko miettinyt?

Ja pliis, älä vedä noita suomettuneita demareita museosta vertailuksi. Ihan tarkoitan vaikkapa ihan oikeistoliberaaleja (Suomessa osa Kokoomuksesta, USA:ssa demokraatit jne.)
VMP!

Ranskahan kuuluu Natoon, eikä kriittisyys jonkin organisaation toimintaa kohtaan ole minulle ainakaan mikään kannatuksen este. Sen sijaan kritiikitön ihailu on.
Mitä tarkoitat, että niin harvalla on puhtaat jauhot pussilla? Miten monella? Oletko itse miettinyt, miksi haluat ylläpitää vastakkainasettelua? Vasemmiston piirissä on varsinkin Suomessa todella paljon likaisia jauhoja pussissa. Olen ollut aika ällistynyt demareiden venäjämielisyydestä, josta et luonnollisesta syystä halua keskustella ja pyrit aktiivisesti rajaamaan sen keskustelun ulkopuolelle.

Huh huh, sä et tiedä tuosta naisesta ja hänen keinoistaan mitään.

Miksi Le Penin piti ottaa lainaa venäläisestä pankista? Oletko koskaan miettinyt?

Toki ja Ranskassa asuneena tiedän tästä naisesta aika paljonkin.

Miten paljon sinä oikeasti tiedät hänen taustoistaan?

Hienoa, että löytyy aina keskustelun kohteena olevassa maassa asuneita... Eiköhän hänen taustoistaan osata muissakin maissa kirjoittaa. Ja tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta en ole äänioikeutettu Ranskassa.

Hienoa, että löytyy aina keskustelun kohteena olevassa maassa asuneita... Eiköhän hänen taustoistaan osata muissakin maissa kirjoittaa. Ja tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta en ole äänioikeutettu Ranskassa.

Taas pientä "v..tuilua" nähtävissä ;)

Ei ole yllätys, ollenkaan. Ranskan kansalaisuutta ei nimittäin ole ihan helppo saada. Toki kaikki sitä eivät edes haekaan, esim jotkut suomalaiset, jotka siellä asuvat ja puoliso on ranskalainen.

No, Le Penhän on tituleerannut itsensä feministiksi ja mm homoseksuaalien ja muiden vähemmistöjen puolustajaksi, juutalaistenkin, joita hänen isänsä on perinteisesti halveksunut.

Ei sieltä löytyy kaikenlaista ajatusten kirjoa, toki pitkälti omien tarkoitusperiensä ajamiseksi. Viime vaaleissa hänellä oli avustajinaan henkilöitä, joilla oli kova rikostausta. Putinin kanssa on maireasti kaveerannut, omien etujensa ajamiseksi. Nyt on ollut melko vaisu siitä, syystäkin, ja Putinia ylistäviä julisteita on poistettu. Kumma juttu.

Sinulla on aina tapana inhota sinua fiksumpia ihmisiä.

Noh, siihen ei paljon tarvita.
Tämä kirjoittaja on aiemminkin tällä palstalla kommentoinut samalla tavalla ko. naistoimittajaa.
Olen aina ihaillut Helenan ammattitaitoa. Oli kiva tavata hänet vuosia sitten kirjakaupan jonossa.
Tyttäreni asui Pariisissa samassa korttelissa kuin Helena.
Kannattaa viisaana varautua siihenkin, että Le Pen valitaan. Olihan Trump neljä vuotta virassaan.
Keisari on ilman vaatteita, ja kansa ihailee upeaa asua. Sitten joku kirkassilmäinen lapsi huudahtaa kansan keskeltä, että keisari on ilman rihman kiertämää. Sitä sitten joukolla päivitellään.
Helena sanoi, että EU on Ranska ja Saksa. Jos Ranska on heikossa hapessa, EU yskii.
Helena puhuu suomea hyvin kansanomaisesti. Osaan puhua omaa murrettani, ja kyllä se vielä jonkin verran puskee läpi puheestani ja kirjoituksistani. Olin purskataa joku viikko sitten nautuun kirkon penkissä Martti Nissisen saarnatessa. Hänen murre kuulostaa paljon edesmenneen äitini puhepartta.

Tämä kirjoittaja on aiemminkin tällä palstalla kommentoinut samalla tavalla ko. naistoimittajaa.
Olen aina ihaillut Helenan ammattitaitoa. Oli kiva tavata hänet vuosia sitten kirjakaupan jonossa.
Kannattaa viisaana varautua siihenkin, että Le Pen valitaan. Olihan Trump neljä vuotta virassaan.
Keisari on ilman vaatteita, ja kansa ihailee upeaa asua. Sitten joku kirkassilmäinen lapsi huudahtaa kansan keskeltä, että keisari on ilman rihman kiertämää. Sitä sitten joukolla päivitellään.
Helena sanoi, että EU on Ranska ja Saksa. Jos Ranska on heikossa hapessa, EU yskii.
Helena puhuu suomea hyvin kansanomaisesti. Osaan puhua omaa murrettani, ja kyllä se vielä jonkin verran puskee läpi puheestani ja kirjoituksistani. Olin purskataa joku viikko sitten nautuun kirkon penkissä Martti Nissisen saarnatessa. Hänen murre kuulostaa paljon edesmenneen äitini puhepartta.

Niin on. No kappas! Mahtaako Helena olla muuten tekemissä Ranskan suomalaisten kanssa?

Olen myös tavannut Helenan. Pitkä ja monipuolinen kokemus hänellä.

Tiedän kyllä, että Ranskassa on kaikenlaista murrosta käynnissä. Toki he perinteisesti osoittavat voimakkaasti mieltään milloin mistäkin. Kerran meinasimme jäädä eläkeuudistusta vastustavien jalkoihin Avignonissa. Kiihkeää kansaa.

Taas pientä "v..tuilua" nähtävissä

Ei ole yllätys, ollenkaan. Ranskan kansalaisuutta ei nimittäin ole ihan helppo saada. Toki kaikki sitä eivät edes haekaan, esim jotkut suomalaiset, jotka siellä asuvat ja puoliso on ranskalainen.

No, Le Penhän on tituleerannut itsensä feministiksi ja mm homoseksuaalien ja muiden vähemmistöjen puolustajaksi, juutalaistenkin, joita hänen isänsä on perinteisesti halveksunut.

Ei sieltä löytyy kaikenlaista ajatusten kirjoa, toki pitkälti omien tarkoitusperiensä ajamiseksi. Viime vaaleissa hänellä oli avustajinaan henkilöitä, joilla oli kova rikostausta. Putinin kanssa on maireasti kaveerannut, omien etujensa ajamiseksi. Nyt on ollut melko vaisu siitä, syystäkin, ja Putinia ylistäviä julisteita on poistettu. Kumma juttu.

Aika moni Putinin ystävä on irtisanoutunut ystävyydestä, kuten Heinäluoma, mutta osa ei irtisanoudu vieläkään.

Helena puhuu suomea hyvin kansanomaisesti. Osaan puhua omaa murrettani, ja kyllä se vielä jonkin verran puskee läpi puheestani ja kirjoituksistani. Olin purskahtaa joku viikko sitten nauruun kirkon penkissä Martti Nissisen saarnatessa. Hänen murre kuulostaa paljon edesmenneen äitini puhepartta.
Peevelin ränttivirheet, joita jää tekstiin. Nyt soitan yhden puhelun.
Mainitsemani Madame pyysi hoitamaan tärkeän asian. Suomen nettisivu ei toimi kunnolla ja hän ei halua soittaa ulkomaanpuhelua. Ihana tuntea itseni tärkeäksi isoäidiksi.
Lentosuukkoja Ranskan nykyiselle ja tulevalle presidentti Macronille!

Aika moni Putinin ystävä on irtisanoutunut ystävyydestä, kuten Heinäluoma, mutta osa ei irtisanoudu vieläkään.

Totta.

Le Pen mielletään äärioikeistolaiseksi, mutta hän on pakosta pehmentänyt imagoaan. Uusi tulokas vaaleissa Éric Zemmour ei ole sanoja säöstellyt, mutta tietenkin siksi, että haluaisi voittaa Le Penin. No siinä ei niin käynyt, odotetusti, ja hän kannustaa nyt äänestämään Le Peniä. Muut ehdokkaat puolestaan kannustavat äänestämään Macronia. Näistä riippuu äänestystulos.

Peevelin ränttivirheet, joita jää tekstiin. Nyt soitan yhden puhelun.
Mainitsemani Madame pyysi hoitamaan tärkeän asian. Suomen nettisivu ei toimi kunnolla ja hän ei halua soittaa ulkomaanpuhelua. Ihana tuntea itseni tärkeäksi isoäidiksi.
Lentosuukkoja Ranskan nykyiselle ja tulevalle presidentti Macronille!

Terveisiä tyttärelle :)

Olen itsekin vielä Ranskan suomalaisten ryhmässä, kun siellä on paljon tuttuja ja ystäviä siellä asumisen ajoilta.

Terveisiä tyttärelle

Olen itsekin vielä Ranskan suomalaisten ryhmässä, kun siellä on paljon tuttuja ja ystäviä siellä asumisen ajoilta.
Luulen, että hän ei tykkää kirjoittelustani tällä palstalla. Teini-iässä hän kiehui kiukusta, kun roikun Annan elleissä.
Jonotin puhelimessa yli 15 minuuttia. Sain vastauksen, etteivät lähetä postia ulkomaille. Sitten sain asiakastyytyväisyyskyselyn. Annoin huonot pisteet ja sain lisäkysymyksen ja sitten kiitosviestin arvokkaasta palautteestani.
Olisi ihana kuulua mainitsemaasi ranskanryhmään. Eilen ranskan tunnilla oli vain muutama ryhmässä.
Jokunen vuosi sitten istuin bussissa kotimatkalla it-tunnilta. Nuorempi tytär lähetti viestin, että Notre Dame on tulessa.
Ihmettelin miksi hän siitä järkyttyi, kun ei ole koskaan asunut Ranskassa ja isosiskokin oli jo muuttanut toiseen maahan. Ehkä minut mielletään ikusena ranskan alkeiden tankkaajana Ranskan faniksi.
Bold and Beautiful on Amerikassa jännässä paikassa. Taylor roikkuu Sheilan kädestä sairaalan katolla. Yhtä villiä menoa kuin tällä palstalla. Ei tätä palstaa pidä ottaa vakavasti.

Niin minähän en demareita puolustele, niin vaikea on puhua siitä, että ylläpitäisin vastakkainasettelua persujen ja demarien välillä. Kumpiakaan en ole koskaan äänestänyt, enkä varmaankaan tule koskaan äänestämään.

Jos minulla on vastakkainasettelua, se on sitten akselilla persut ja demarit vs. Kokoomus.

Yhteistyössä