Maatamme uhkaa nyt saatanallinen eksytys

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Purra on jonkinasteinen kristitty
Tuskinpa.

"– Olen huolissani, että diakoniatyön resurssit eivät riitä huolehtimaan apua tarvitsevien kasvavasta joukosta, sanoo diakoniatyöntekijänä Espoon ruotsinkielisessä seurakunnassa toimiva Ani Iivanainen.

Iivanaisen mukaan leikkaukset tulevat entisestään kasvattamaan avun tarvetta taloudellisesti ja yhteiskunnallisesti heikommassa asemassa olevien ihmisten elämässä. Samaan aikaan diakoniatyöllä on koko ajan vähemmän resursseja vastata avuntarpeeseen, kun kirkon jäsenmäärä ja sen myötä kirkollisverotulot ovat pienentyneet.

– Yhteiskunnallisesti sosiaaliturva on ollut elinkustannuksiin nähden riittämätöntä jo pidemmän aikaa. Uusien leikkausten vaikutukset ovat monien ihmisten kannalta täysin kohtuuttomia, Iivanainen sanoo.

Iivanainen on julkaissut sosiaaliseen mediaan huoltaan käsittelevän mielipidekirjoituksen, jonka on allekirjoittanut 36 diakoniatyöntekijäkollegaa.

Ani Iivanainen näkee, että leikkaukset koskettavat eniten jo entuudestaan taloudellisesti heikommassa asemassa olevia ihmisiä, kuten työttömiä, sairaita, vammaisia, lapsiperheitä, opiskelijoita, matalapalkkaisia ja pienellä eläkkeellä eläviä. Hän kritisoi hallitusohjelmaa intersektionaalisuuden puutteesta.

– Sosiaaliturvaa koskevissa päätöksissä pitäisi huomioida, että mitä useampaan haavoittuvassa elämäntilanteessa olevaan ihmisryhmään yksilö kuuluu, sitä suurempi todennäköisyys on syrjinnälle ja syrjäytymiselle.

Diakoniatyö eli lähimmäisen palveleminen on kirkon ydintehtävä. Se auttaa kaikkia hädässä olevia riippumatta siitä, kuuluuko apua tarvitseva evankelisluterilaiseen kirkkoon. Diakoniatyön tarjoama apu on monimuotoista ja kokonaisvaltaista, ja sitä tehdään tiiviissä yhteistyössä sosiaalialan, terveydenhuollon ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa."


 
vierailija
Olen Oy Minä Ab: tj joten en kulje minkään perässä. Oman tien raivaaja ja kulkija vaan

Tavoitteena että hyvä terveydentila säilyy, olisin jatkossakin onnellinen ja perhe samoin, pitkä ikä, hyvät ystävyyssuhteet jatkossakin, positiivisuutta kaikille ym mukavaa

Ja näihin asioihin en tarvitse mitään uskontoja!
Ok, minkä perässä kuljet tai mitä tavoittelet?
[/QUOTE
 
Eli omat elämän arvosi on sinua ohjaava voima, eihän se tietenkään ole mikään näkymätön "satuolento", täysin et kuitenkaan itse päättää kuinka omaa tietäsi kuljet/raivaat.


Olen Oy Minä Ab: tj joten en kulje minkään perässä. Oman tien raivaaja ja kulkija vaan

Tavoitteena että hyvä terveydentila säilyy, olisin jatkossakin onnellinen ja perhe samoin, pitkä ikä, hyvät ystävyyssuhteet jatkossakin, positiivisuutta kaikille ym mukavaa

Ja näihin asioihin en tarvitse mitään uskontoja!
 
vierailija
Näin voidaan sanoa. Elämä on jatkuvia valintoja, mutta täällä vapaassa Suomessa saa kyllä aika vapaasti kulkea kunhan noudattaa lakia ja asetuksia.

ja et usko kuinka helppoa uskonnottoman elämä on kun takaraivossa ei koko ajan jyskytä että se sinun näkymätön satuolentosi siellä kyttää jatkuvasti tekemisiäni ja sanomisiani. Ja sitten teillä on tuo jatkuva jonkun kadotuksen tai helvetin pelko mielessänne eräänä päivänä

Suosittelen uskonnottoman ihanaa ja helppoa elämää ❤


Eli omat elämän arvosi on sinua ohjaava voima, eihän se tietenkään ole mikään näkymätön "satuolento", täysin et kuitenkaan itse päättää kuinka omaa tietäsi kuljet/raivaat.
 
vierailija
Uskontoa ja politiikkaa ei pidä sotkea keskenään. Tällaista saavat aikaan "kristityt" poliitikot.

"A-studiossa 20.9. nähtiin puistattava puheenvuoro, jossa kristillisdemokraattien Sari Essayah veti kylmäpäisesti lokaan kristillisyyden pyhät, sosiaaliset perusarvot. Essayah puolusti haukkana rikkaimpien tuloluokkien verohelpotuksia, joiden perusteella esim. pääministeri Petteri Orpo saa pankkitililleen riihikuivaa bonusrahaa noin 2200 euroa.

Vasemmalla kädellään Essayah riistää haavoittuvimmassa asemassa olevilta ihmisiltä heidän jokapäiväistä leipäänsä ja oikealla kädellä hän jakaa lisää niille, joilla ennestään on yltäkylläisesti. Ei enää kierompaan kukaan pysty vääntämään Uuden testamentin sanomaa, jonka ytimessä on köyhien ja sairaiden ja haavoitettujen auttaminen.

Usko ilman näitä tekoja on kuollut.

Sari Essayahia ei kiinnosta käydä katsomassa niitä köyhiä, joilta hän julmasti leikkaa. Jos Essayah kävisi lohduttamassa, ei hän olisi esiintynyt A-studiossa koppavan ylimielisenä puolustaessaan rikkaille jakamaansa, lynkaten köyhiä ja heidän lapsiaan."

 
vierailija
”Kannamme huolta erityisesti niistä ihmisistä, joihin kohdistuu samanaikaisesti useita sosiaaliturvan leikkauksia. Seurauksena voi olla yksittäisten ihmisten ja perheiden syrjäytyminen ja mielenterveysongelmien lisääntyminen. Se johtaa paitsi inhimilliseen kärsimykseen, niin myös kustannuksiin yhteiskunnalle”, toteaa Kirkkohallituksen kansliapäällikkö Pekka Huokuna. Kirkkohallituksen lausunnon mukaan ennen lain säätämistä tulisikin selvittää eri leikkausten yhteisvaikutukset kaikkein heikoimmassa asemassa oleviin."

 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Olenko kertonut uskonnollisesta vakaumuksestani?


En linkkaa enempiä, googlella löytyy varmasti kaikille jotain.


Näin voidaan sanoa. Elämä on jatkuvia valintoja, mutta täällä vapaassa Suomessa saa kyllä aika vapaasti kulkea kunhan noudattaa lakia ja asetuksia.

ja et usko kuinka helppoa uskonnottoman elämä on kun takaraivossa ei koko ajan jyskytä että se sinun näkymätön satuolentosi siellä kyttää jatkuvasti tekemisiäni ja sanomisiani. Ja sitten teillä on tuo jatkuva jonkun kadotuksen tai helvetin pelko mielessänne eräänä päivänä

Suosittelen uskonnottoman ihanaa ja helppoa elämää
 
Näin voidaan sanoa. Elämä on jatkuvia valintoja, mutta täällä vapaassa Suomessa saa kyllä aika vapaasti kulkea kunhan noudattaa lakia ja asetuksia.

ja et usko kuinka helppoa uskonnottoman elämä on kun takaraivossa ei koko ajan jyskytä että se sinun näkymätön satuolentosi siellä kyttää jatkuvasti tekemisiäni ja sanomisiani. Ja sitten teillä on tuo jatkuva jonkun kadotuksen tai helvetin pelko mielessänne eräänä päivänä

Suosittelen uskonnottoman ihanaa ja helppoa elämää ❤
Kristillisiä arvoja sinäkin edustat.
Siksi se elämä on ihanampaa ja helpompaa.😉
 
  • Tykkää
Reactions: Rätti Väsynyt
vierailija
Näin voidaan sanoa. Elämä on jatkuvia valintoja, mutta täällä vapaassa Suomessa saa kyllä aika vapaasti kulkea kunhan noudattaa lakia ja asetuksia.

ja et usko kuinka helppoa uskonnottoman elämä on kun takaraivossa ei koko ajan jyskytä että se sinun näkymätön satuolentosi siellä kyttää jatkuvasti tekemisiäni ja sanomisiani. Ja sitten teillä on tuo jatkuva jonkun kadotuksen tai helvetin pelko mielessänne eräänä päivänä

Suosittelen uskonnottoman ihanaa ja helppoa elämää
Eikö saa uskoa edes ilmastonmuutokseen?
 
vierailija
En ole kertonut uskonnollisesta vakaumuksestani, mutta sanottakoon sen verran, että ateisti en kuitenkaan ole.

Mitö tarkoitat näillä ketjuilla? Jos tarkoitat tätä kyseistä ketjua, niin miäökin olen pyrkinyt näitä välttämään. Yleensä kirjoitan vain omissa ketjuissani.


En ole nähnyt. Yleensä vältän näitä ketjuja.

Oletan tavalliseksi kristityksi. Miten on?
 
vierailija
Heh. Aivan kuin Echon kynästä. Ja puhdasta puppua myös.

Kyseiset arvot on olleet ihmiskunnassa jo kauan ennen kuin ihminen loi kristinuskon ja oman jumalansa. Eli kristityt on omineet nuo arvot pakanauskonnoilta tai -kansoilta, ihan miten vaan, ja väittävät niitä muka omikseen. Joulunkin, eli Yule varastitte pakanoilta

Kristillisiä arvoja sinäkin edustat.
Siksi se elämä on ihanampaa ja helpompaa.
 
vierailija
vierailija
No tuon nyt kaikki huomasivat että olet jonkinsortin uskovainen. Tietysti tarkoitan ketjuja joissa keskustellaan uskonnosta

En ole kertonut uskonnollisesta vakaumuksestani, mutta sanottakoon sen verran, että ateisti en kuitenkaan ole.

Mitö tarkoitat näillä ketjuilla? Jos tarkoitat tätä kyseistä ketjua, niin miäökin olen pyrkinyt näitä välttämään. Yleensä kirjoitan vain omissa ketjuissani.
 
Oletko alkuperäinen vierailija-nimimerkillä kirjoittava rekisteröitymätön käyttäjä jonka kanssa keskustelimme rukouksista, mikäli olet niin en saa ajatuksestasi kiinni mitä linkilläsi yrität kertoa.

 
Heh. Aivan kuin Echon kynästä. Ja puhdasta puppua myös.

Kyseiset arvot on olleet ihmiskunnassa jo kauan ennen kuin ihminen loi kristinuskon ja oman jumalansa. Eli kristityt on omineet nuo arvot pakanauskonnoilta tai -kansoilta, ihan miten vaan, ja väittävät niitä muka omikseen. Joulunkin, eli Yule varastitte pakanoilta
Ennen kristillisiä oppeja/arvoja esim. vammaiset lapset vietiin metsään ja heidät jätettiin sinne.
Lähimmäisenrakkaus on yksi kristillisyyden tärkeimpiä oppeja/arvoja.
Länsimaisessa perinteessä on paljon kristinuskosta kumpuavaa ainesta, jota emme ehkä tiedosta.

En itse ole kovin uskonnollinen ihminen, mutta kunnioitan silti kristillisiä arvoja.
 
vierailija
Ennen kristillisiä oppeja/arvoja esim. vammaiset lapset vietiin metsään ja heidät jätettiin sinne.
Lähimmäisenrakkaus on yksi kristillisyyden tärkeimpiä oppeja/arvoja.
Länsimaisessa perinteessä on paljon kristinuskosta kumpuavaa ainesta, jota emme ehkä tiedosta.

En itse ole kovin uskonnollinen ihminen, mutta kunnioitan silti kristillisiä arvoja.
Tämä olisikin ihanne, mutta aika moni kristitty vaikuttaa toimivan noiden arvojen vastaisesti. Ihan vain sen perusteella sanon, että olen lukenut näiden kristittyjen todella julmia kommentteja kanssaihmisistä.
 

Yhteistyössä