Maanantain rv-pino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kultapossu:
Alkuperäinen kirjoittaja vera86:
11 neuvolan mukaan ja 9 mun laskuen mukaan ;) , ensi maanantaina selviä kumpi oli oikeassa kun on eka ultra...sitä odotellessa =)

ootko sä laskenut siis oviksesta vai kun tasan 2 viikkoa vähemmän?

onnea ultraan :)

Mulla on kiertopäiviä 42 ja nettilaskurien mukaan la olis kaks viikkoa myöhemmin kuin neuvolan mukaan, sanoin monta kerta kiertopäivistä neuvolassa mutta kone anta automattiisesti 28kp mukaan......ihme juttu!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
42+0 huoh...

hui :D onko jo käynnistyspäivä tiedossa? tsemppiä,enää ei tosiaankaan mene kauaa että vauva syntyy! :heart:

Voi kuule voihan tuossa mennä vielä kaksi viikkoa joten eikö se ole aika kauan vielä odottelua ;) :D

Eikä voi....kyllä rv 42 käynistetään heti jos mene yli!

11 neuvolan mukaan ja 9 mun laskuen mukaan ;) , ensi maanantaina selviä kumpi oli oikeassa kun on eka ultra...sitä odotellessa =)

Mulla on kiertopäiviä 42 ja nettilaskurien mukaan la olis kaks viikkoa myöhemmin kuin neuvolan mukaan, sanoin monta kerta kiertopäivistä neuvolassa mutta kone anta automattiisesti 28kp mukaan......ihme juttu!

ahaa ok .. no ultrassa se selviää :)

Ihan hyvä, että laskevat ton 28pv mukaan, saa varmasti sen np-ultran tehty. Itselläni esikoisesta ja toisesta oli kummastakin kierto n. 33-35pv. Esikoisesta sain plussan kp 40, ekassa ultrassa oli kaksi viikkoa pienempi. Ei siinä mitään, oli sitten kahden viikon päästä uusi ultra :) Tokassa sain plussan muistaakseni kp38. Puhuin kanssa neuvolassa, että sikiö on varmaan pienempi, kun kierto on pidempi ja esikoisestakin la siirtyi kaksi viikkoa. No kuitenkin neuvolatäti piti pintaansa ja kävin np-ultrassa menkoista laskettujen viikkojen mukaan. Ja sikiö vastasi täsmälleen viikkoja... Että silleen.

Ja tästä kolmannesta sain plussan kp 60, vastasi viikko myöhemmin ultrassa viikkoja 4+ :D Että näin se ovis vaan heittää :D

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
42+0 huoh...

hui :D onko jo käynnistyspäivä tiedossa? tsemppiä,enää ei tosiaankaan mene kauaa että vauva syntyy! :heart:

Voi kuule voihan tuossa mennä vielä kaksi viikkoa joten eikö se ole aika kauan vielä odottelua ;) :D

Eikä voi....kyllä rv 42 käynistetään heti jos mene yli!

Kuule ei käynnistetä. Saa mennä vielä 10 päivää pidemmälle jos äidillä ja lapsella kaikki ok. Ei mulla ole vielä käynnistetty koska vauvalla ja mulla kaikki hyvin, napanuoran virtaus ok, vauva sopivan kokoinen, kohdun kaulalla ei MITÄÄN muutoksia. Siis on ihan kiinni synnytyssairaalasta. Mulla on tänään rv 42+6

Joo, sitt se on kyll synnytysairaalasta täysin kiini. helsingissä ainakin käynistetään muutaman päivän sisällä rv 42 jälkeen

Juuri ystäväni synnytti naikkarilla ja siellä oli kyllä ihme käytäntö käynnistyksen kanssa. Yliaikainen raskaus ja vedet meni maanantaina kotona, supisteli 4-7min välein. Käynnistystä odottivat keskiviikkoon asti, syy oli että supsitukset (kipeät sellaiset) eivät olleet tehneet mitään kohdunsuulle. Lapsi syntyi hätäsektiolla perjantai illalla. Miksi ihmeessä odotettiin niin kauan vesien menosta? On kyllä eri käytöntöjä eri paikoissa koska täälläpäin taas käynnistetään 24t kuluttua vesien menosta. näyttää olevan eri käytöntöjä sitten yliaikaisuudenkin kanssa ja kai siihen tosiaankin vaikuttaa äidin ja lapsen vointi.

kyllä täällä heti pääsi ultraan jotta selviäisi tarkka raskauden kesto, jos kuukautiskierrossa on epäsäännöllisyyttä tms. Joskin täältä on niin pitkä matka sinne np-ultraan että ois vähän tympeetä reissata ja olla siellä liian aikaisin/myöhään.

Mulla esikoisesta ei tullut neljään kuukauteen menkkoja ennen kuin plussasin ja terkka oli ihan täpinöissään että oon jo neljännellä-viidennellä kuulla raskaana vaikka koitin sanoa etten kyllä ole... sitten alettiin ultraamaan ja ensin ei meinannut löytyä mitään, raskaus oli niin alussa :) sitten ultrattiin viikon päästä, siitä kahden viikon päästä ja tuolloin vihdon päästiin selville missä mennään, viikkoja oli reilu 7 :)

Yhteistyössä