MAALISVAUVAT 2008 *loppuvuosi -08*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pimmi84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervehdys loskan keskeltä :wave:
Kyllä taas tällasenä aamuna sieppaa tämä asuminen keskellä Varsinais-Suomalaista peltomaisemaa. Tuuli ihan JÄRJETTÖMÄSTI. Vaunut vemputti loskassa ja sitä rataa. Alkaapa valituksena :headwall: Mutta tajusin sentään tänä aamuna etsiä koiralle taas kuonopannan, niin se ei sentään vetänyt. Ja hei, poika nukkuu kuistilla, join kahvit, luin Hesarin ja ehdin vielä tännekin! Mukavaa.
Te olette mun silmissä taas nousseet korokkeelle jouluvalmistelujenne kanssa, näkisittepä tämän meidän kämpän! Jouluista on meillä ehkä heinät pupujen huoneen lattialla :) -> niinkuin raamatun joulukertomuksessa konsanaan. Paitsi siinä ei varmaan ollut tollasta papanamäärää mukana :D Oon kyllä ollut joulufiilistelijä, mut tää eka pikkumies on sotkenut pasmat kokonaan. Toisaalta tämä on eka joulu kun meitä onkin kolme, nyyhkis. Joulut menee mummoloiden käyntien kanssa aina vähän stressiksi minulla, vaikkei siitä kannattaisi stressiä vetää. Ei olla ennen kotiin edes laitettu jouluruokia. Eikä varmaan laiteta nytkään, kun kolme päivää jo syödään muualla. Kuusi sentään on ollut ja pipareita on pitänyt leipoa. viimesessä Pirkka-lehdessä muuten oli sellasten ruispipareiden ohje, meinasin koittaa. Vai kuulostaakohan se liian terveelliseltä? No, kun iskee Aurajuustoa päälle ja huitaisee lasin Portviiniä perään, niin ehkä se kompensoi :saint:
Jaa jaa, vaan nyt kuului jo pientä kahinaa itkuhälyttimestä... Taitaa olla unet nukuttu. Tällasta se taitaa vähän kaikilla olla.
Iloa loskasta huolimatta!

No mamacitakin sitten vaan saa aikaseks tästä lähtien ;) Kivaa kuulla kuulumisia..

Ihana jouluillallinen teillä ollu! Mä oon henkeen ja vereen jouluihminen mutta jouluruoista en tykkää :x Mun ateriaan onki aina kuulunu kinkku, perunat, mikä se sekasalaatti on ja maksalaatikko ja ne herneet :D Laatikot passaan ja niin.. Viime jouluina meillä on ollut toinenkin lintu pöydässä niin sitäkin oon kyllä syöny oikeen tujun sinapin kera! Nam! Kyllä silti odotan jouluruokahetkeäkin kun on niin ihana tunnelma aina pöydän äärellä :heart:
Pipareitakaan en syö :ashamed:

Mua kiinnostais kans kuntosali! Tossa meiän vieressä on Karjalatalossa kuntosali ja harkitsen jos keräisin rohkeutta alottaa siellä! Tosin vasta keväällä kun imetys loppuu mutta mutta.. Niin kerkeehän tässä mielikin muuttua useampaan kertaan :whistle:

Saiko marmeladi jo laitettua kämppää joulukuntoon?

Me haettiin meiän loota kellarista ja nyt onki vessassa ja esikoisen huoneessa jouluvalot :xmas: Mies myös osti itsellensä glögiä ja hehkuviiniä niin saatiin joulun tuoksuakin taloon, ihanaa! Ja kynttilöitä poltetaan nyt ahkerasti joka puolella!
Esikoiselle löytyi sittenkin hieno prinsessa-kalenteri! Oli vähän normaalia kalliimpi mut minkäs teet kun lupasin jo.. Huomenna pääsee avaamaan! Jes! Tytöllä on kaks suklaa kalenteria ja kaks paperikalenteria ja mä ostin mulle ja miehelle omat arpa-kalenterit B)

Mä olin pe mun omissa pikkujouluissa! Kun miehellehän duunipaikka järkkäs kahdet eikä mulla oo paikkaa joka järkkäis ni piti järkkää ne ite :D Kaikki kutsutut tuli ja oli tosi kivaa! Mä join huimat neljä lonkeroa ja kaks salmari-snapsia eikä ollu yhtään morkkista ku kömmin Veetin kainaloon kolmelta yöllä :snotty: Oli vaan niin kivaa ollu..

Mies taas nyrkkeilemässä ja nyt pitää mennä laittaa lapsille syötävää!

Jouluisiin tunnelmiin lopettaa
Suvitus+Veetukki :heart:

Täällä on nyt sitte kans laiteltu jouluvaloja ja juostu synttäri ja joululahja ostoksilla,kun meijän esikoinen täyttää 4v 4.12 ja kakkonen täyttää 3v 28.12 ja kolmonen täyttää 2v 10.01 eli juhlimista piisaa joulukuussa.

Juhon kanssa kävin tiistaina raumallakin mun mummoo kattoo sairaalassa kun hän on niin huonona että voi kuolla koska vaan ja kun hän ei ollut Juhoo vielä nähnyt paitsi kun ultrakuvassa vaan niin oli hänellekkin kiva käydä poika näyttämässä.

Mutta nyt täytyy antaa pojalle vielä ruokaa ja viedä nukkumaan.Hyvät yöt kaikille!!

Näin yhden toukan äitinä täytyy taas ihmetellä ihmisten jaksamista (taaperotx4), ei siis pahalla vaan ihan hyvällä tietenkin :)
Tuo vanhusten elämän hiipuminen on ollut ajankohtaista mullakin, tai oli: omista vanhemmistani isä sai aivoverenvuodon ja äidilta leikattiin imusolkukesyöpä. Molemmat kesällä kun oma vauva oli muutaman kuukauden. En oikein tiiä miten siitä kaikesta murheesta oikein selvisikään, vähän sumussa kai. Onneksi isä on kuntoutunut kohtalaisesti ja äidilläkin asiat ok. Mutta jotenkin iski kertaheitolla se asia, ettei nuo omat vanhemmatkaan ole kuolemattomia. Ja suru siitäkin, että saako oma poju nähdä vielä miten paljon mummia ja pappaa :'( Mun isovanhemmat on olleet kuolleita jo useita vuosia. Välillä on heitäkin ihan hurja ikävä, äidin äitiä erityisesti joka viimeisenä isovanhemmista lähti tästä maailmasta, oli paljon meidän kanssa ja mulle tosi tärkeä. Mutta menipä vetistelyksi ihan... Taitaa olla kuukautiset tuloillaan kun on näin tunteet pinnassa...

Me ei saatu viikonloppuna mitään joulujuttuja aikaiseksi, mutta muuten sentään vähän siivottua pihaa ja muuta pientä sisällä. Olisi kyllä pitänyt saada valot ikkunaan kun oli jo 1.adventti, mutten kehdannut laittaa kun oli ikkuna likainen ja olisi pitänyt vaihtaa verhotkin. No, ehtii kai tuota vielä ennen joulua, ei sitten kyllästy ainakaan heti.

Ulkona näyttää ihan keväältä sumuineen, mutta toivotaan taas valkoisempaa joulukuuta...

Heippa pitkästä aikaa. Tulin taas vähän kuulumisia kertomaan.

Pari päivää sitten oli Essin 8kk neuvola. Itki koko ajan kun vierasti. Siellä oli lääkäri,terkka ja harjoittelija eli vähemmästäkin ihmismäärästä pelästyy. Kaikki oli kunnossa vaikka ei ollut kasvanut tarpeeksi niiden mielestä. Kasvukontrolli on 10kk ikäisenä. Katsoin mitat ja Ella on ollut myös saman kokoinen tuossa iässä eli ei huolta. Pikkuisia ovat.

Essin mitat on paino: 8614g (7796g) Pituus: 69,7cm (67,8cm) Pipo: 44,1cm (43,2cm) Suluissa 6kk mitat

Essi oli repinyt Ellan kirjasta koko etusivun ja maistellutkin sitä sillä aikaa kun kävin vessassa. Kyllä se on nopea. Täytyy vahtia tarkemmin ettei Ella jätä Essille mitään sellaista jolla se ei saa leikkiä.

Essi on ihana kun se ryömii mun perässä huoneesta toiseen. Se pääsee ryömimällä melko kovaa eteenpäin. Kuinkahan kovin se sit konttaa...

Huomasin että Essillä pilkistää ensimmäinen hammas. Ei se ole onneksi häntä kauheesti häirinnyt. Nyt ei tarvi 12 päivä mennä hammashoitajalle
pelkkiä ikeniä esittelemään.

Essi kutsuu äitiä pinniksessä. Se osaa sanoa hyvin Äiti. IHANAA!

Moi!

Pitkästä aikaa kuulumisia täältä pohjoisesta!
Poika on 8,5 kk, 4 hammasta, alhaalla kaksi pientä nättiä, ylhäällä kaksi isoa, kuin virtahepoisella :)
KOnttaa tosi kovaa kyytiä ja nousee polviseisontaan, nauraa ja riekkuu kokoajan, nukkuu kahdet päikyt ja yön 19-07 muutamilla syötöillä.
Itseäni hieman kamrii nuo yösyötön lopetuskirjoitukset, missä ei milloinkaan lue kauanko vauvan yö kestää, jos on samaa mittaa kuin meidän pojalla 12-12,5 tuntia, niin kyllä siinä saakin vielä noin pieni syödä! Puuroa menee pari desiä silti illoin & aamuin ja paljon muuta ruokaa päälle päivisin. ja kakat on tulleet pottaan jo kuukauden päviät ja pissiäkin paljon.

Äippäloma loppuu, mutta kerrankin voi olla iloinen, ettei ole vakityösuhdetta. Jään tyytyväisenä ansiosidonnaiselle, katselen töitä sitten myöhemmin,l toki haluan töihin vaikkapa ensi kesästäs alkaen.

Poika vetelee sikeitä terassilla, on sininen hetki, hanget hohtavat onneksi vielä jonkun aikaa, vaikka aurinko laskikin jo.

Iloista olemista kaikille, nyt vaunut heiuluvat!
Palaillaan!

:) KEllukka & poika 8,5 kk ja noin 10 kg & 72 cm

Kellukalle yösyötön lopetuksista. Meille unikoululääkäri sanoi, että voi olettaa, että vauva selviää syömättä suunnilleen sen verran kuin ikää on kuukausina. Eli 8 kk:n ikäinen n. 8 tuntia. Meillä ollaan nyt 8 kk ja syömättä menee öisin yleensä 21-06/07, joskus harvoin (kuten viime yönä) 21-09. Mutta se vaatikin illalla kaksi purkillista lihasosetta ja aamulla herättiin ihan nälästä itkuisena.

Yösyötöistä, taustailijan kommentti -
itsekin maaliskuisen vauvan äitinä.

Poikani siirtyi selkeään vuorokausirytmiin 2kk ikäisenä, jolloin aloitti noin 8h yöunet, siis nukkuu öisin syömättä tuon jakson. Nyt vetelee parhaimmillaan 12h öitä (yleensä kyllä 10h), ja on aamuisin itse aurinko. Ja hyvin on selvinnyt!

Muokkaan vielä sen verran, että vauvana tämä tapaus kyllä söikin sitten lähes koko hereilläoloaikansa.. Siis oli rinnalla noin tunnin välein, pahimmillaan 45min kerrallaan. Piti kai siis päivä tankata, että jaksoi seuraavan yön syömättä.

Helou.. :wave:

Viikonloppu takana ja Joulumieltä nostatettu parhaan mukaan käymällä Joulukauden avajaisissa napapiirilla ja esikatselemalla lahjoja :) Edelleen siis ne lahjat siellä kaupan hyllyllä, mutta no onneksippa tässä vielä on aikaa ;)

Eilen siivoilin. Imuroin ja luutusin muun asunnon paitti noiden monstereitten huoneet vaatii sit ihan oman päivänsä... You Know.. siellä onki kummanki huoneessa semmoset siivot että huh-huh! :laugh: Tossa jo vähän äkäseen ääneen taas ennen nukkumaan menoa komentelin että voi niitä rojuja keräillä että pääsee imuroimaan ja luutuumaan*murr* Kumma juttu miten ne tavarat leviää ihan itestään vaikka ei siellä edes leiki! ;)

Suvitus.. keittiöön pistin tänään tonttuverhot ja kynttelikön :D Ihanan joulunen tunnelma tuli sinne heti, vielä jotain pikku säätöä aattelin sinne laittaa jahka keksin että mitä. Joka vuos yritän jotain uutta ettei aina ihan samaa ois :) Ja olkkariin laitoin myös kyntteliköt, muksut jo kovasti kuusta kyseli, että sekin meille varmaan kohta laitetaan :whistle:

Tiila.. bellona.. ja Kellukka.. joo meiläki toi maito monsteri nukkunu kyllä hyvin ilman sen kummempia yö syöttöjä, nyt sitten sairastelun jälkeen nukkuminen menny vähän vaihtelevaksi. Toisinaan nukkuu ilman yö-syöttöä ja toisinaan taas pitää antaa maitoa. Ja meillähän lopetettiin se imetys 4,5kk iässä, sen pois jäänti lähinnä paranti meidän kaikkien unenlaatua. :) ja unta pojalla riitti ton 10-12 tuntia B) Toivottavasti päästään tästä lentsusta eroon mahdollisimman pian, ni jos nää mejän yötki sit vakiintus tiettyyn rytmiin.

Joo äippälomaki loppuu perjantaina, mie jään hoitovapaalle. Ei oo tilissä hurraamista, mut jos sitä jotenki pääsis tonne kevääseen ni raskis sitten tuon kamun viiä hoitoon :) Vois sitte vaikka yrittää töitä..

Marmeladi *jonka oikeesti pitäis laittaa pyykkejä kuivumaan, mutta jumi nettiin*

Heipat kaikille :)
Pitkästä aikaa minäkin..
Heh, jos rehellisiä ollaan niin olen kerran tainnut kolmosen syntymän jälkeen täällä kirjoitella, odotusaikana toki vähän enemmän :whistle:
11.3 syntyi siis meidän poju, suloinen pieni hymynaama on :)
http://irc-galleria.net/view.php?nick=marina^&image_id=91942418
varmaan tuorein kuva mitä löytyy, ei hetkeen ole kameran kanssa leikitty mutta ei tuostakaan pitkä aika ole :)
Meillä on 8kk neuvola vasta 7 päivä, ostettiin talo tässä välissä ja muutto vei kaiken ajan ja varasin ajan vasta kun asetuttiin!
Poika on tosiaan varsinainen hurmuri, vauvempana ;) Oli oikein kunnon pullaposki, nyt liikkuessa paino sitten tasaatunut.
Meillä opittiin konttaamaan pari kuukautta sitten, ennen sitä oppi seisomaan :D
Nyt ottaa kädet irti ja harjoittelee tuetta seisomista ja laskeutumista :D
Sanoja tapailee kovasti, tavuja tulee ihan kauheasti!
Osaa antaa lelun kun pyytää ja ymmärtää toisinaan käskyä ei :D
Uusin leikki lienee piiloleikki mikä menee niin että äiti kysyy missä olet ja toinen piiloutuu lähimmän viltin taakse :D
Tai piilottaa äidin sinne :heart:
Yöt nukutaan meilläkin kokonaan, ysin maissa mennään nukkumaan ja useimmiten nukutaan se 12h, herätään kun isosisko lähtee kouluun :)
Ah, mitähän vielä..
Sormiruoka on in, tosi in :)
Porkkanat kurkut leivät ym on tosi nannaa ja tietty maissinaksut ja murot joita napsii pinsettiotteellaan :D

Oottepas te ollu ahkerina kirjottamassa, kiva lukea kaikkien kuulumisia :)
Sipulin pienellä oli jo vaikka mitä taitoja. Yösyötöistä meillä ei yleensä syödä yöllä, mutta herätään kyllä aikasin. Normaali on joskus 6-7, kun 20-20.30 menee nukkumaan. Siis herääminen tuolloin 6-7 ja samoin se syöminen ja sitten pitää päästä potalle kakalle. Meillä kanssa pottailtu jo pari kuukautta. Yleensä kakat tehdään aina pottaan ja aika monet pisutkin, mutta tietysti niitä sinne vaippaankin tulee, kun ei siellä potalla voi ihan yhtenään sentään olla. Ja en tiedä onko muilla yhtä usein, mutta meillä ne isommat asiat väännetään sinne pottaan parhaimmillaan 5-6kertaa päivässä ja keskiverto päivä on sellaiset 3kertaa...

Joulua olitte laittaneet jo vaikka kuinka. Meillä ei ole täällä mummolassa ehditty laittaa vielä ollenkaan, mutta kai sitä pitäis vähän laittaa, kun ei sitten varmaan kotona laiteta oikein mitään. Meni vaan vähän fiilikset kun lumet suli pois ja tulee vaan vettä koko ajan.

Mutta nyt tuolla kuuluu juttelu sängystä eli paremmalla ajalla taas enemmän!

Terkuin Saini ja pikkumies, joka ei pysy yhtään aloillaan

Voi ei, oli tullut paljon juttuja ja totesin, että minä se vain valitan, ja muilla menee kauhean hyvin :'( Mitähän tästäkin ajatella. Lapsikaan ei osaa vielä mitään verrattuna noihin liikkumisiin, pottailuihin ja vaikka mihin, mitä muilla tuntuvat osaavan. Ollaankohan me jotenkin taantunutta sakkia? Ja yötkin menee päin pyllyä... Tai siis nukumaan klo 21, ja tänään herättiin vasta puoli 9, yleensä aikaisemmin. Syötän nukkumaan mennessä ja herätessä ja vielä kaksi kertaa siellä välissä!! Ei ole ikinä syönyt pullosta mitään eikä tiedä mitä tutillakaan tehdään, joten ei olla tietty enää edes tarjottu. Tissit rulaa mikä sinällään on ihan ok, vaikka äitiä alkaa jo ärsyttämään moinen erityisesti öisin...
Tänään pitäisi lähteä parturiin ja ottaa tuo riiviö mukaan kun ei muutenkaan onnistu. Onneksi mulla pikainen trimmaus vain, katsotaan mitä siitäkin tulee. Ehkä on niin ihmeteltävää, että istuukin silmät pyöreänä kaukalossaan (nyt voi tietty sanoa, et onneksi ei konttaa) tai sitten sylissä. Pienen parturin tuttu setä ymmärtänee :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Voi ei, oli tullut paljon juttuja ja totesin, että minä se vain valitan, ja muilla menee kauhean hyvin :'( Mitähän tästäkin ajatella. Lapsikaan ei osaa vielä mitään verrattuna noihin liikkumisiin, pottailuihin ja vaikka mihin, mitä muilla tuntuvat osaavan. Ollaankohan me jotenkin taantunutta sakkia?

Ei meilläkään pottailla vielä :)
Siinä menen lapsenpainoisesti, pottaillaan kun se alkaa kiinnostamaan!
Oisin mäkin toisinaan tyytyväinen jos ukkeli ei vielä noin paljoa liikkuisi, sitä ehtii kyllä ja sen kun alkaa ni loppua ei tule, joten siitä voi olla vain tyytyväinen :D
Kaikki kun menee omalla painollaan.

Mä ajattelin jäbälle joululahjaksi ostaa sellaisen palikkalaatikon, kun toinen niin kovasti tykkää laittaa asioita laatikoihin..
Useesti nököttää tossa lattialla muutaman kipon kanssa mihin lajittelee lelujaan :D

IIk, täällä on niin kauheesti tullu juttua ja monta uutta äippää, tere tulemast!!!

Mulla on taas alavireinen fiilis, kiitos tämän suloisen joulukuisen sään. En kestä, kun aurinkoa näkyy niiiiin vähän, oiskohan se kirkasvalolamppu hyvä?!? Ja joulufiiliskin on jossain alimmassa tuutissa, kiitos anopin olettamusten... että taas meinasi lauantaina keittää, mutta sain pidettyä kannen paikoillaan. Voiskohan aikuiset ihmiset ihan itte päättää mitä ne jouluna tekee ja ilman vihjailuja missä pitäisi olla... Miten musta on tullu niin ärsytysherkkä tuon anopin sanomisten suhteen, oikeesti oma lapsi taitaa jotenkin muuttaa suhdetta tai omaa ärhäkkyyttä. No se siitä.

Ihanaa kun ootte jo saanu verhoja ja muita jouluvermeitä esille, toiskohan ne vähän joulumieltä tännekin. Ja joskos se tarttuis täältä, että jatkakaa vaan hehkutusta. :D

Ooo, kuulostaa tuo teidän elämä niin tutulta, meillä nukutaan ja syödään ihan samalla tavalla. Tissi on ihan huippu juttu ja tutti on joku outo kapistus, eikä ryömimisen maailma ole vielä avautunut. Itse olen ottanut aika lungin kannan. Muihin ei kannata verrata, menee vaan yöunet ja stressaa turhaan. Taidot kehittyy aika laajassa skaalassa ja meillä ainakin taitaa olla siellä janan myöhäisemmässä päässä. Ja täällä on nukuttu niin pitkään kuin ukkelia nukuttaa, sitä ehtii vielä pomppia ylös kukonlaulun aikaan.

Jahas, nyt sitten on mentävä..

Monet on tullut takaisin! Huippua!

Mä oon ite toooosi väsyny ja viluissani, en tiiä missä vika? Jos menkat olis alkanu ni varmaan luulisin et oon raskaana :kieh:
Millään ei ois jaksanu mut käytiin kuitenki 1,5tunnin puistometsäreissulla! Oli nautinnollista työntää rattaita yli kivien ja kantojen, ylä- ja alamäkiä..
Kukas se sanoikaan valittamisesta? :D

taaperotx4 teillä onki monet synttärit tulossa! Meiän esikoisella synttärit 24.11. ja tuntuu jopa nyt että on liian lähellä joulua :ashamed: Vaikka yhdellä tutullani on 29.12. Mun luonteeseen vaan kuuluu erilaisia turhamaisuuksia, mietin oikeen et mikä kuukausi olisi kiva että lapsi syntyisi :whistle:
Meidän mummo on kans huonona :( Tai noin vuosi sitten sai aivoverenvuodon ja sen jälkeen ei ole enää ollut entinen pirteä itsensä. En oo viittiny lähtee kattomaankaan kun Veetillä oli sillon alussa mahakipuja niin vanhat ihmiset tuskin jaksaa kuunnella läpi yötä huutoa, on tietenkin poikkeuksiakin. Onneksi hänelle järjestettiin 80v-synttärit niin näki pikkupoikamme :heart: Jos mies nyt lomautetaan niin sit varmaan mennään käymään.

krisu:
Harmillista kun neuvolassa saadaan äiti hermoilemaan turhasta kun sen pitäisi olla ihan päinvastoin! :o Mä oon ite ollut viime kerrat ihan huolena kun veetille ei oo tullu pituutta enää niin paljon kun alussa ja mulle vaan sanotaan et kaikki on mainiosti ja nyt vasta alkaa pituuskasvukin asettumaan omalle käyrälleen, tuskin teilläkään tosiaan mitään huolta ja onneksi olet sen itse tajunnut :hug: Eikä Essi edes ollut niin pieni! Älä huoli!
Musta on kans hauskaa kun toinen ryömii perässä joka paikkaan, Aina kun olen vessassa niin yllätän pojan etsimästä mua tästä koneelta, miksköhän?? :o :ashamed:

Meillä kans syödään taas tunnin välein öisin ja kunhan vaan väsymys hellittää tai että mieskin on kotosalla niin unikoulu alkaa uudestaan. En jaksa kantaa huolta nyt siitäkin.

Ei se paljoa vaadi että saa jouluisen tunnelman! Miestäkin oikeen patistan juomaan glögiä niin saa jouluisen tuoksun :xmas: Toinen ihan kummissaan kun kerrankin voi 'juoda' ilman mitään napinaa.

Mä taas yritän pitää esikoisen leluja järkässä, lasten huone on se joka usein eniten järkässä täällä :snotty:

Sipulin poika on niin aurinkoinen :heart: Ja hienoja taitoja, näitä kirjoituksia lukiessa kyllä viimeistään huomaa kuinka jokainen on vauvanakin jo oma persoonansa, toiset keksittyy puhumiseen, toiset liikkumiseen, toiset kasvamiseen jne ja kaikki silti yhtä rakkaita ja ihania.

Ja Ooo valittaa vaan ihan rauhassa, tekee vaan hyvää kun jonnekin purkaa ;)

Ja kirppu sanoikin niin ei sitä kannata omiaan vertailla toisiin. Varsinkin näin kahden äitinä ( :D ) sitä tietää jo kuinka nekin kaksi voivat olla ja kehittyä ihan erilailla! Esikoinen oppi ennen seisomaan ja Veeti ennen istumaan jne.. Eroja löytyy enemmänkin mutta kummatkin ihan kunnossa :D Ei kannata liikaa keskittyä näihin puheisiin täällä kun saattaa mennä ohi ihania hetkiä toisen kanssa jos vaan koko ajan patistaa toista seisomaan ja odottaa millon lähtee konttaamaan, kaikki aikanaan eikö?

Nyt loppu löperit ja meen tekee jotain viksua...

Suvitus+veetikkä :heart:

Voi teitä, viestejä lukiessa tuli sitten taas kuitenkin ihan hyvä mieli :hug:
Käytiin pojun ja koiran kanssa sumussa kylpemässä -siis vaunuilemassa- vaikka melkoista pöpperöä tuo ilma oli. Sain taas rauhaisan hetken kun unia jatketaan tuolla ulkona ja itse ehdin kahvin tuoksuun ja takan rätinään sisälle. Kumma kun valitin, ettei saa aikaiseksi niitä joulujuttuja tehdä... Nytkin kun olisi hetki, niin mitäs minä teen :whistle:
Kampaajalla meni muuten ihan hyvin, poika istui sen parikymmentä minuuttia totisena pieni kyynel karehtien silmäkulmassa, mutta ilman suurempaa meteliä selvittiin. Ei sitten enää föönattu, niin ei tarvinnut huutaa :D

poika nukkuu rintarepussa, katsotaan minkä verran ehdin kirjoittaa ennenkuin herää :wave:
Meillä ei oo vieläkään ollut 8kk neuvolaa kun jouduin perumaan sen edellisen ajan. Nyt sit mennään vasta 9. päivä.. Kasvaa varmasti ihan hyvin jne niin ei se varmaan niin tarkkaa ole :) ainoa mikä vähän mietityttää on kun pojan pitäisi saada se toinen rokote nyt mutta tuskinpa nekään ihan parin viikon tarkkuudella pitää pistää.

Taaperox4 on tosiaan aika monet juhlat nyt, kelpais mullekin :D

Meillä poika syö pullosta kerran (tai kaksi kertaa) yössä, herää unillemenoajasta riippumatta kahdeksan aikaan ja nukahtaa taas ysiltä pariksi tunniksi vielä. Ei mua haittaisi jos ei tarvis keskellä yötä käydä pulloa lämmittämässä mutta ehtiihän sitä.

Noniin nyt se poju rimpuilee tässä repussa ja tahtoo pois, eli jatkan myöhemmin ja nyt leikkimään B) ->

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
.. muilla menee kauhean hyvin :'( Mitähän tästäkin ajatella. Lapsikaan ei osaa vielä mitään verrattuna noihin liikkumisiin, pottailuihin ja vaikka mihin, mitä muilla tuntuvat osaavan. Ollaankohan me jotenkin taantunutta sakkia?

Ei meillä muillakaan varmasti ihan pelkästään juhlaa elo ole! Niinkuin tuolla myöhemmin totesitkin, että hyvä mieli tuli sitten jatkokirjoittelua lukiessa.. Semmoistahan se on tämä vauvaelämä, kuka mitäkin osaa missäkin vaiheessa ja mikä päivä milloinkin on (äidillä ) hyvä tai huonompi. Sen mukaan sitten ne kirjoituksetkin!

Niin ja juu - minunkaan pulleropalleroiseni ei vielä ryömi tai konttaa, saati että seisoskelisi :D Ja pottailusta nyt puhumattakaan! Menee varmaan vielä PITKÄÄN ennenkuin noihin hommiin meillä lähdetään. Ei huolenhäivää, kyllä ehdin perässä juoksemaan varmasti vielä enemmän kuin tarpeeksi.. Nyt keskitytään hampaidentekoon, jokelteluun ja pikkuhiljaa matkimispeleihin. Istuu hyvin, syö vielä paremmin ja nukkuukin (pääasiassa) loistavasti.. Siinä meidän juniorin huipputaidot! Kyllä se siitä ajan kanssa tasoittuu kehitys suhteessa muihin, aivan varmasti.

Mukavaa joulunalusaikaa kaikille,
nyt kuuluisi päivällisaika koittaneen :wave: .

:wave: Tervehdys kaikille tuttuudesta huolimatta. Täällä muutto onnellisesti ohi. Nyt voikin keskittyä viimeisten laatikoitten purkamiseen ja seinien reijittämiseen :D Vaikka vasta kaksi yötä nukuttu uudessa kodissa, voi huoletta sanoa KOTI.

Poika kasvaa jytistää ja infulenssan tehoste käytiin hakemassa vain pikkuisen itkun tirauksen ja lyhyen mökötyksen kera. Kovasti jo ryömii ympäri huushollia ja vähän mallailee kontilleenkin. Ja annapas kun iskee se tylsistyminen ja haluttaisiin äiskän/iskän syliin, niin silloin unohtuu sekunnissa jalo ryömimisen taito ja kiukutellaan massullaan niin avuttomana kädet ja jalat ilmassa (olisipa ittelläkin semmoset vatsa ja selkälihakset :whistle: )

Vaan siinäpä nuo kuulumiset taas olikin. Kait se on käytävä purkamaan viimeisiä laatikonperiä ja laitettava tuo alakuloiseksi heittäytyvä jälkikasvu unten maille.

Kinttukipeä salmo ja iltaäreä kakru :wave:

Mohoi!

Ooo, mulla on ihan sama juttu! Kauheesti tehtävää mut mistäs sitten itsensä löytääkään
:whistle: Ja miehelle koko ajan valitan kun en saa joulukortteja tehtyä enkä lahjakalentereita, vaikka itsessäpä taitaa tuo syy olla. Mulla vaan ei tunnu olevan jaksamista eikä oikeasti aikaakaan noin 'suuriin' juttuihin. Kuitenkin joulukortit ja -kalenterit täytyy tehdä ajan ja ajatuksen kanssa eikä niitä mulla ole :ashamed: No, viikonloppuna täytyy yrittää ottaa joulukorttikuvat edes.

Tiila kirjotti asiaa ja olen samaa mieltä! Tosiaan, (tähän asti) meidän pikkumies on syönyt todella hyvin ja ollut muutenkin tyytyväinen, onhan sekin osaamista =) Mutta nyt asiat on kääntynyt; puuroa ei mene enää ollenkaan, mistähän johtuu? kellään muulla samaa? Ei edes yhtä lusikallista tahdo ottaa mutta saan menemään noin 5 lusikallista, harmittaa kun aiemmin puuro oli ihan herkkua ja haluaisin tämän oppivan syömään puuroa kun esikoinen ei syö ollenkaan ja on muutenkin tullut äitiinsä kun oon todella nirso :snotty:

moerri oli siis odottava? Anteeksi, ei voi muistaa :ashamed: Mutta todella kivaa kuulla odotuskuulumisia. Mun vauvakuume on vähän hellittänyt mutta miehen kanssa sovittiin että juhannuksen häiden juhlimisen jälkeen jätän pillerit :saint: Hurjaa.
Mutta varmasti pärjäät oikein hyvin, vaikka ymmärrän kyllä että asia mietityttää! Mäkin podin huonosta omastatunnosta huonoon äitiyteen kun odottelin Veetiä tulevaksi, mutta nyt kun näen kuinka tärkeitä he ovat toisilleen niin en voisi kuvitellakaan ettei esikoiselle sisarusta olisi tullut :heart:

Mekään ei olla vielä pottaihmisiä, paitsi esikoinen kyllä sitä kuluttaa! Mutta otetaan varmaan käyttöön vasta keväällä?

salmolle onnea uuteen kotiin! Mun vauvakuume vaihtui asuntokuumeeseen :D haluaisin tosi paljon muuttaa isompaan kämppään vaikka täällä kolmiossakin on kyllä ihan hyvin tilaa, vielä.

Veetiskä nousee jo joka paikkaan hienosti seisomaan! Ja se mitä olen ihmetellyt on että pää ei ole kopsinut kertaakaan :o Osaa siis jo laskeutuakin. Esikoisen ajoilta muistan niin elävästi sen kuinka hän piti pöydästä kiinni ja kun sai mitä tavoitteli niin päästi vaan irti ja kaatui suorilta jaloilta raivolleen. Ne oli hirveitä aikoja. Ja olen kyllä todella tyytyväinen että Veeti jätti kaatumiset muille B)
Mä alotin myös viime yönä sen osittaisen unikoulun. Tähän asti on ollut tapana herätä tunnin välein nukahtamisesta mutta viime yönä kun mies nukutti 23:00 niin nukkuikin sitten yli kolme tuntia putkeen, siis täh :o Ja mä valvoin ja odotin koska herää, jiihaa. Kun olin nukahtanut niin heti heräsi ja puol kolmesta vajaa pari tuntia eteenpäin oltiinki hereillä. Nukahti minuutiksi ja sitten alkoi taas raastava huuto. Joskus neljän jälkeen sitten luovutin ja otin syötölle ja sitten nukuttiinki pari tuntia putkeen, ah autuutta. Aamulla otin kuudelta uudestaan syötölle ja ysiltä herättiin kainaloikkain :D Ei kyllä pitänyt mennä näin mutta ens yönä taas.. Kyllä se siitä.

Mutta nyt lopetan lörinät ku oon ainoo joka aina vaan jaarittelee turhuuksia :whistle:

Kokoan itseni jotta lähdetään tonne synkkyyteen rämpimään, great!

Suvitus+Veeti 8kk1vko5pvää :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja salmo:
Ja annapas kun iskee se tylsistyminen ja haluttaisiin äiskän/iskän syliin, niin silloin unohtuu sekunnissa jalo ryömimisen taito ja kiukutellaan massullaan niin avuttomana kädet ja jalat ilmassa (olisipa ittelläkin semmoset vatsa ja selkälihakset :whistle: )

Huh, kuulostipa tutulta :D Mintulla just sama vaihe!

Moerrille piti tulla sanomaan, että älä huoli, kyllä sä pärjäät! :hug: Meillä ikäero 1v4kk ja en usko että ois ollu sen helpompaa vaikka ois ollukki isompi ikäero... Pienessä ikäerossa on hyviäkin puolia ;)

Ei meilläkään Minttu konttaa, seiso tai pottaile... Koitetaan vasta opettaa tuota esikoista potalla käymään että saa Minttu oottaa vielä vuoroaan :laugh:

Tiistaina käytiin neuvolassa 8kk käynnillä ja otettiin samalla influenssarokotteen tehoste. Painoa oli 8775g ja pituutta 71,5cm että ihan hyvin kasvaa... Painoa ei ollu tullu kuin 300g viimeisen 2kk aikana, mutta tuskin on syytä huoleen ku samalla lailla kävi isoveljelläki just saman ikäisenä ja syy taitaa olla tämä liikkeelle lähtö... Ryömiminen sujuu, nousee konttausasentoon, pinsettiotekin onnistui äidin pieneksi yllätykseksi :D ja tuo neiti osaa muka sanoa jo "äiti" ja "isi" vaikken mä meinaa uskoa sitä vieläkään :o Kattoo mua ja sanoo äiti ja kattoo miestä ja sanoo isi, mutta en mä vaan voi uskoa että tuommonen pikkupirpana joka on just oppinu vasta ryömimään vois muka jo opetella puhumaan... Esikoinenki tavaili sanoja joskus 10-11 kk iässä... Hullua...

Ei mutta kello on taas ihan liikaa...
Oon siivonnu tänään koko päivän ja huomenna pitää vielä jatkaa sitä hommaa, paistaa torttuja ja täyttää kakkuki... Huh...
Viikonloppuna saadaanki sitten vaan juhlia ku vietetään esikoisen 2 v ja mun 24 v synttäreitä :)

Nyt koisimaan että jaksaa puuhata huomennaki...

Pimmi kukkuu taas liian myöhään...

Täällä on yksi uusi tulokas maalisvauvoineen. En ole aiemmin kirjoitellut näihin ketjuihin mutta ajattelin muutaman sanan pistää, kun on niin tuttuja tarinoita ja fiiliksiä muiden teksteissä. Meilläkin on ollut syöminen välillä yhtä takkuamista, lusikkalakkoja yms. mutta nyt on taas parempi kausi. Tissi on vaan edelleen parasta mitä pikkuinen tietää. Yösyötöt ollaan sentään saatu vähennettyä yhteen tassu-unikoulun avulla. Noin klo 5 annan vielä tissihuikat kun lapsukainen menee nukkumaan jo klo 20. Ennen unikoulua meidän yöt oli yhtä hulinaa: herättiin tunnin kahden välein. Aloin olla jo ihan zombie univajeesta. Onneksi tassuttelu auttoi. Viime yönä tosin tuli takapakkia nukkumisessa kun tultiin isovanhemmille kyläilemään. Ympäristön vaihdos sai yöunet sekaisin ja huutoa riitti tunnin välein alkuyöstä. Huh huh. Vaikka onhan se aikuisillekin vieraammassa paikassa nukkuminen joskus hiukka hankalaa. ;)

Tervetuloa Oppa! Itsekin olen varsin uusi tulokas...

Mä olen tuosta tassuttelusta lukenut vaikka kuinka paljon, mutta kun meidän poju inhoaa yöllä sitä, että sitä yrittää paijata tai painaa kädellä rauhoittavasti. Tosi hyvin rauhoittuu :kieh: alkaa kiemurrella ja volyymi senkun yltyy. Tissitainnutukseen olen sortunut harva se yö, mutta vielä vuoden loppuun annan sen itselleni anteeksi :ashamed: Sitten yritetään yösyöttöjen lopettamista tai siis vähentämistä niin, että söisi vain siellä aamupuolella... Katsotaan.

Nuo omat uniongelmat on tuttuja (suvitus). Yhtenä yönä heräsin kolmen aikoihin kun vauva ja mies tuhisivat tyytyväisenä molemmin puolin. Katsoin viimeisen kerran kelloa 4.56 ja heräsinkin sitten kun pojalla oli nälkä 5.11. Tosi ärsyttävää. Miksei sitä sitten nuku kun on ihan poikki? Kai mennyt sen verran yli tuo univaje. Meinasin kyllä käyttää tilaisuutta hyväkseni ja herätellä miestäkin lempeästi :heart: mutta annoin sitten nukkua. En tiiä kumpaa se olisi mieluummin rankan työviikon jälkeen tehnyt :/ :D
Mennään viikonloppuna isäni 75-v synttäreille, niin katsotaan miten vieraassa paikassa nukkuminen meihin taas vaikuttaakaan. Jospa rupeaisikin nukkumaan yhtäkkiä yönsä hyvin. Yeah, right!

Meillä ensi viikolla 9kk neuvola.Vähän jänskättää pituus ja paino... kun tuota katselee, niin tuntuu, etteihän se kasva mihinkään. Meillä siis tosiaan ed. neuvola oli 6kk, eli nyt kolmen kuukauden jälkeen mennään. Poju syntyi pienenä vähän etuajassa (2700g) niin ei ole mikään jätti nytkään. Laittelen sitten viestiä.

Onpa mukavaa kun ulkona oli vähän pakkasta. Tulisipa viikonloppuna vähän lunta valoa tuomaan tänne Varsinais-Suomeenkin! Mukavaa itsenäisyyspäiväviikonloppua kaikille äityleille!

Dodii! Molemmat lapset nukkuu vihdoin ja mitäs parempaa tekemistä kuin...... B)
Niin ja mies on siellä pikkujouluissa.

Mamacita:
Mulle kävi toi niin usein et enää en ikinä unohda kopioida tekstiä. Ärsyttävää |O

moerri:
Kiitos kysymästä ja ei helpota vielä :headwall: Mä en oo ihan täysissä voimissani joten en jaksa enää valvoa koko yötä niinkuin sillon joku aika sitte. Nää alku heräilyt tunnin välein hoituu ku en oo itekään vielä nukkumassa mutta yöllä kun herään niin en kyllä jaksa alkaa silittelee ja taputtelee, vaan otan viereen, syötän ja toivon että sillä jatkaa uniaan.
Viime yönä kyllä kun mies tuli kolmen jälkeen kotiin niin Veetiskä nukku onnellisena mun kainalossa :D Ja tosiaan, kyllä se mulle muuten passais mutta selkä ja omat yöunet kärsii niin paljon. Veeti vielä nousee aina heti istumaan ja rupee räpeltämään pinnasuojuksen naruja niin pakko nousta ylös ja laittaa takasin makaamaan. Jotain ikään kuuluvaa levottomuutta toivon että on.

Tervetuloa Oppa! Edelleen joukkoon mahtuu mieluusti =)

Ooo:
Mä oon tosiaan viime aikoina huomannut saman että ihan ku se paijailu ja taputtelu ärsyttäis entistä enemmän?! Mulla ei edes käsivoimat riitä pitämään sitä pyllyä alhaalla jos oikeen ärsyyntyy. Äskenkin kun nukutin niin höpötteli vaan tättätäätäätäää ja nousi koko ajan istumaan mutta mä vaan laitoin takas makaamaan ja lähdin pois niin sinne nukahti itse, täytyy ehkä joku yö kokeilla kun jaksaa.
Ja mulla sama juttu ton nukkumisen kanssa, kun olis pakko nukkua niin ei varmana nukuta ja sit taas kun pitäisi iloisena leikkiä niin ei millään jaksaisi :ashamed: Päiväunien kanssa on myös samaa, kun saisin nukkua niin ei nukuta ja mies ei ymmärrä jos sanoo että no mee vaikka tunnin päästä nukkumaan kun tiedän jo valmiiksi etten saa unta :/ Ja myös jos nukun päiväunet niin yöunille ei meinaa päästä millään, ota nyt sitten tästä selvää. Väsyttää koko ajan mutta mikään lepo ei tunnu auttavan. Hö.

Veeti kipuaa seisomaan mitä ihmeellisempiin paikkoihin mutta edelleenkään ei oo seisomisasennosta kaatunut! Istumisesta kaatuu nykyään välillä en tiiä mitä yrittää kun en oo ikinä näkemässä, aina vaan kun valittaa ja meen katsomaan niin makaa selällään ja muikistelee suutaan, voihan olla että jotain huomiota herättävää myös :D
Ja juuri kun pääsin valittamasta puuron syönnistä niin tänä iltana veti taas koko satsin, toivotaan että aamulla sama homma, en tiiä onko soseella väliä kun mangosose taitaa olla niin herkkua niin ehkä siksikin meni puuro niin hyvin alas. Kuka tietää.
Veeti tavailee paljon nykyään, just tota ätäättätätää, mammamaaammaa, pappaaapaaa jne.. Muutaman kerran olen kuullut äittä ja ittä mutta en usko mitään ennen kun joku muukin kuulee sen :saint: It's all in my head.

No eipä tässä kai muuta, hyvää itsenäisyyspäivää kaikille :wave:

Suvitus+Veeti 8kk2vkoa :heart:

Yhteistyössä