MAALISVAUVAT 2008 *loppuvuosi -08*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pimmi84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meilläkin neljä kissää,jotka onneksi yhtä lukuunottamatta pakenevat pikkuneitiä kauhuissaan turvaan.Yhtä vahdimme kun lapsi sen kanssa touhuaa,mutta vaikuttaa kissakin vaan nauttivan kun toinen retuuttaa.
Koiravanhuksemme jouduimme valitettavasti lopettamaan kun neiti ei antanut sille mitään rauhaa ja koira kun puolustaa omaa reviiriään.Meidän koira ei ollut koskaan aiemmin ollut tekemisissä noin pienten lasten kanssa ja sekin stressaantui..Itsellä oli aivan älytön vahtiminen koiran ja vauvan suhteen,mutta silti syntyi konflikti..josta selvittiin naarmulla,mutta ei uskaltanut enää odottaa et sattuis jotain pahempaa ja vahtiminen oli liian hankalaa..kun sekä koira että tyttö halusivat olla siellä missä muutkin ihmiset.

:hug: Onneksi mantsukka selvisitte säikähdyksellä! Vaikeita päätöksiä luopua rakkaasta lemmikistä, mutta paras varmasti tuossa tilanteessa. Eihän se koira luonnolleen mitään mahda ja sillekin varmasti hämmentävä tilanne jakaa entinen "oma tila" uuden tulokkaan kanssa.

Hepsan!
Voi minua, täällä istun vaikka ulkona olisi niin ihana ilma. noo, keittelen tässä samalla lihoja. (pehmentää huonoa omaatuntoa).

Täälläpä on ollutkin todella aktiivisia naisia viime viikolla, tosi kiva ja kovasti tuntuu olevan vipinää joka suunnalla. Kyllä nämä pallerot kasvaa kovaa vauhtia.
Me oltiin pienen miehen kanssa viime viikko mummilassa ja samalla vietettiin netitöntä viikkoa. Teki hyvää ja sen verran sitä puuhaa oli, ettei ehtinyt nettiä edes kaivata. Muutenkin oli mukavaa vaihtelua, kun oli koko päivän seuraa ja joku muu hoiti ruokapolitiikkaa. Nyt sitten pitäisi taas palata tähän normaaliin kotirytmiin. Niin ja viikon aikana hävisi jouluahdistus, jonka anoppi sai pullahtamaan pintaan. Piti tulla tänne purkamaan tuntoja, mutta aika ei sitten siihen riittänytkään ja nyt en edes halua enää asiaa miettiä. ärsyttää heti, kun vähänkin kääntää ajatuksia siihen suuntaan. No joo, se siitä.

Kiitos muuten kaikille vinkeistä sormiruokien suhteen. Vähän on kokeiltu, mutta tahtoo vielä mennä lattialle äipän tarjoamiset eli jatkamme harjoituksia.

Marmeladi, täytyypä vähentää tai siis lopettaa tuo silmien pumppailu. Välillä itsestäkin on tuntunut, että ärsyttää vaan lisää silmiä ja nyt ainakin pumppaamista kovasti protestoidaan.
Tosin nyt protestoidaan lähes kaikkea. opittu oikein rääkymään. Niin ja reissussa iski kunnon vierastusvaihekin päälle, voi mikä surku, kun joku tulee liian lähelle, saati sitten koskee. Ja äippä ei saisi poistua näköpiiristä, ääni pelkästään ei aina riitä todisteeksi olemassa olosta. Toisaalta sitten ukkeli on keksinyt viihdytyskeinoja ja oikein kurkkii nauretaanko hänelle ja innostuu lisää huomiosta.

Meillä otettiin myös influenssarokotus, joka itsessään meni ihan hyvin. Ehkä sen vaikutuksesta tai sitten vaan ihan muuten ukkelille tuli pienimuotoinen nuha. Nenä on valunut aika vähän, tuntuu rohisevan enemmän jossain syvemmällä.

Pimmi84 meillä kans tuntuu nuo kengät ja taaperokärryt kaukaiselta tulevaisuudelta. Ryömimisestä ei tietoa, mutta eiköhän se sieltä tule. Tuntuu, että meillä mennään aika rauhalliseen tahtiin liikkumisen suhteen. On kovin harkitsevaista sorttia tämä heppu.

Matsukka tsemppiä sinne arjen pyöritykseen ja voimia exän kanssa taiteiluun! Meillä on manduca käytössä ja itse olen ainakin kovasti tykännyt. Ukkeli istuu mielellään kyydissä, lonkalle kannettaessa mielellään yrittää tavoitella kaikkea ja osallistua hommiin. Selässä ja edessä kannettaessakaan ei ole protestoinut.

Saini, mukava kuulla käyttökommentteja Multitech turvaistuimesta. Meille on tulossa sama istuin ilmeisesti tällä viikolla. Mies oli käynyt viime viikolla tilaamassa ja kovasti oli myyjä kehunut. tosin mitäpä ne ei kehuisi.

Meillä menee nykyisellään normipuurot. Eka käytettiin niitä ensipuuroja ja olihan niistä helppo tehdä puuro, mutta tosi tyyriitä. Sitten hienonnettiin hiutaleita sauvasekoittimen leikkurilla tai mikä se nyt on... tai surautettiin valmis puuro ohueksi. Sitten vaan jätin puuron aina vähän karkeammaksi ja nyt siis menee tavan puuro alas. 8 kk soseista ostin marjasoseen kokeiluun ja aika hauskannäköistä mutustelua, on kuin hampaaton mummo paloja suussaan pyörittäisi ja mutustaisi.

Jahas, nyt loppu tämä megaturina, ukkeli huutelee jotain hälyyn, ilmeisesti tarkoittaa "äiti tuu hakee mut, nenää palelee." Toivottavasti ei ole ihan päätöntä tekstiä, ei ehdi oikolukeen.

kirppu

Äh, mä oon ihan sairaan väsyny, silmät ristissä juon kahvia ja kuulostelen josko esikoinen kävis myös nukkuu ni voisin mäki oikoo itteni tonne peiton alle, veeti on nukkunu jo tovin.

Lähettiin 12 maissa lähipuistoon ja voi veljet mikä vaiva oli saada kaikki talvitamineissa ulos! Ite olin ihan hiestä märkä ku pihalle päästiin mut onneks oli niin nätti ilma et helpotti heti. Kylmä siellä oli!

Ei me kauaa siellä puistossa oltu, ehkä 40min ku mulla jääty sit varpaat ja sormet. Puistotädin kanssa jutustelinki et lapset on aina pakattu lämpösesti mut itte on aina liian vähissä vaatteissa.

Veeti kävi sit heti nukkuu ku ei nykyään oikeen vaunuissa halua nukkua ni 5min kiukuttelun jälkeen nukahti ja odotan kyllä et nukkuis ainaki pari tuntia, ulkoilun ja keinumisen jälkeen tarvitsee lepoa ;)

Inhottavaa vaan tällänen 'talvi' kun on kylmä, meiän pihalta otettu jo keinut pois ja hiekkalaatikko jäässä ni mitä ihmettä noiden naperoiden kanssa keksii?? :o Onneks puistossa on vielä keinut ja liukumäet taitaa olla koko talvenkin :D Niin onpahan jotain aktiviteettia..

8kk-soseet ei mene kaupaksi yhtä hyvin ku aikasemmat, harmittaa kun just herra söi kaks purkillista päivässä ni sit pitää heti mennä muuttaa taas kaikki ja syö taas vaan jonkun 1/3 purkista :/
No meillä huomenna lääkärineuvola niin nähdään mitä pojalle kuuluu, toivon että on kasvanut hyvin.

Meiän kissalainen ei välitä veetistä enää ollenkaan. Esikoisesta oli enemmän ymmällään mut nyt taitaa olla "jo nähty juttu". Veeti välillä jos ne makaa lähekkäin ni nätisti silittää = repii turkista kun jää niin sopivasti tohon nyrkin väliin, mut kissa ei onneks reagoi mitenkään vaan kerkeen ite aina pelastaa molemmat tilanteesta.

kirppu:
oliko teillä siis kyynelkanavien ahtausta vai miks pumppailet? Esikoisella vuosi toinen silmä koko ajan, valui sellanen kyynel koko ajan ja ihmiset aina kysy et onko just jotain itkeny :saint: Meille sanottiin et pitäis pumppailla mut en mä kyl muistanu ikinä ja meniki sit itellään ohi. En tiiä vaikuttaako mitenkään et mulla ainakin vuotaa silmät tosi helposti. Oli vaan kurjaa kun se silmän kulman iho meni ihan punaseks kun koko ajan oli se kyynel siinä ja pyyhkäs pois ni rasitti ihoa jonkun verran mut ei siitä muuta haittaa kyllä ollukaan.

Nyt on niin hiljasta et hiippailen kattoo jos tyttö nukkuu ni mäki pääsen lepää!! Oujee B)

Suvitus+Veeti :heart:

*lähettää ison lumisade pilven kaikille mammoille, ripottelee ympäriinsä lunta ja pakkasta* :D

Joo-o.. siis näyttäis nyt todella lupaavalta että tää ois niinku ihan pysyvä lumi. Yes! :attn: Tällä hetkellä - 8 astetta :) Näyttäis vähän lauhtuvan, aamulla ja vielä tuossa päivälläki oli -14.

Touhua ja tohinaa tuntuu kaikilla rittävän. Meillä toi syönti kyllä nyt ihan pirun huonolaista, maitoa lähinnä menee. Puhkeis nyt ne hampaat niin helpottais pojanki olo ja mamman mieli kevenis kun söis kunnon evästä.

Kissa on meilläkin ja aikas vaihtelevaa on sen suhtautuminen tuohon poikaan. Välillä kyllä antaa itseään koskea ja välistä tuntuu änkeävän ihan tarkotuksella siihen viereen. Sen oon kans huomannu että jos en kerkee poikaa mennä heti lohduttamaan niin tuo mejän Viljo herra menee siihen viereen vähän niinku lohduksi :) Mut noin niinku yleensä luikkii kyllä karkuun aina kun otteet alkaa liian rajuksi käymään :laugh:

mantsukka..
Onneksi ei käyny pahemmin :hug:

kirppu.. niin en tietenkään ketään kehota jättämään pumppamista pois jos on niin neuvottu tekemään, meillä vaan huomasin että sitä vähempi ku sitä silmää sörkki sen parempi se oli. Mut toivottavasti teilä silmä paranee :)

Marmeladi ja Matias 8kk 3pv

Kiitos Marmeladi lumi"loitsusta", täällä malttamattomana odotellaan mitä noista harmaista pilvistä laskeutuu.... tulis joooooo.

Suvitus meillä on just se ahtaus kyseessä ja tuo sun kuvailu kuullostaa niin tutulta. Kyynel valuu poskella usein ja samaa punoitusta olen harmitellut. Aika huonosti olen muistanut pumppailla ja nyt pidin sitä tehokuuria, niin lopputulos oli ihan sama eli pumppaan varmaan edelleen silloin kun muistan. Marmeladi älä siis huolehdi, itse teen päätöksen sen suhteen. Mukava vaan kuulla toisten kokemuksia eli juuri sitä mikä täällä on ihan parasta. :D

Ja piti eilen kertoman, että taisin selvittää sen meidän ruoka-aine ylliherkkyyden. Ja nyt saa sitten nauraa.... ehkä vähän noloa, mutta minkäs teet. Aika suurella todennäköisyydellä poikamme tai siis hänen poskensa ovat yliherkät märälle talouspaperille..... :whistle:
Kävin kaikki epäilyttävät ruoka-aineet uuudelleen läpi, eikä mitään reaktioita. Sitten aloin miettiä asiaa ja purkaa vähän mitä tehdään ja miten. No, sitten kerran nämä meidän miehet söi iltapuuroa ja kappas taas sen jälkeen posket helottaa.... siis mitä tapahtui?!? Ja ainoa järjellinen selitys oli iskän tekemä naaman putsaus märällä paperilla... oisko vähän voimaa mukana. Sen jälkeen alettiin lutraa lavuaarin päällä naama puhtaaks ja tadaaa, posket ovat pysyneet normivärisenä. Kuivathan ne on ajoittain edelleen, mutta helotus on poistunut. Että näin täällä.

Nyt mä lähden loitsuamaan sitä lunta tänne!!!
Kirppu

Voihan lenssu :( Poika hieman paranemaan päin mutta nyt äiskä on tillin tallin turvoksissa. Niin jäi käymättä vauvakerhot kuin -uinnitkin. PAH! Herra-Pöpö saa vielä kuulla kunniansa :kieh:

Salmon Ella ja Petteri Punakuono

Minä täällä taas :wave:

Voihan kökkäre! Isi ja poika meni päikkäreille puoli yhen maissa. Aloin laittaa ruokaa tietäen että yleensä unet kestää semmosen pari tuntia. Noh, kello lähentelee kohta neljää ja ruoka olis valmis, mutta makkarissa ei näy merkkiäkään heräämisestä. Molemmat kuorsaa pehkuissaan parasta untaan ja minä kiroan pöljyyttäni kun laitoin potutkin niin aikaiseen kiehumaan :headwall: Tuolla ne kannen alla odottaa syöjiään ja muuttuvat pikkuhiljaa ns. kumipotuiksi.

Jos vaan jollain on vinkkejä miten säilyttää keitetyt potut syöntikuntoisina, niin vastaisuuden varalle otan mielelläni vinkkejä vastaan.

Pupupaisti uunissa onneksi vaan paranee mitä kauemmin sitä muhittaa, mutta VOI PEPPU SANON NOITTEN POTTUJEN KANSSA :headwall: Ei kait siinä, muu auta kun laittaa pannulle ja tehä paistinpottuja.

Mutta olihan tässä aamussa jotain mikä mieltä piristää. Flunssan kourissa olen vieläkin ja aamulla tuntui kuin naama olisi mukiloitu eikä siis ollut pienintäkään intoa herätä. Ja kello kävi kuuden jälkeistä aikaa. Isäntä touhusi keittiössä mehtuueväitään ja pojan pinnasängystä alkoi kuulua heräämisen merkkejä. Noh laiskuuttani nostin pojan vaan lattialle touhuamaan ja jatkoin unia. Seuraavan kerran heräsin kahdeksalta kun isäntä kuiskasi korvaan "mä lähen ny, poika on syöny, kuiva ja nukkumassa". JIPPII!!! Ja niin sitä minäkin nukuin vielä tunnin :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja salmo:
Minä täällä taas :wave:

Voihan kökkäre! Isi ja poika meni päikkäreille puoli yhen maissa. Aloin laittaa ruokaa tietäen että yleensä unet kestää semmosen pari tuntia. Noh, kello lähentelee kohta neljää ja ruoka olis valmis, mutta makkarissa ei näy merkkiäkään heräämisestä. Molemmat kuorsaa pehkuissaan parasta untaan ja minä kiroan pöljyyttäni kun laitoin potutkin niin aikaiseen kiehumaan :headwall: Tuolla ne kannen alla odottaa syöjiään ja muuttuvat pikkuhiljaa ns. kumipotuiksi.

Jos vaan jollain on vinkkejä miten säilyttää keitetyt potut syöntikuntoisina, niin vastaisuuden varalle otan mielelläni vinkkejä vastaan.

Pupupaisti uunissa onneksi vaan paranee mitä kauemmin sitä muhittaa, mutta VOI PEPPU SANON NOITTEN POTTUJEN KANSSA :headwall: Ei kait siinä, muu auta kun laittaa pannulle ja tehä paistinpottuja.

Mutta olihan tässä aamussa jotain mikä mieltä piristää. Flunssan kourissa olen vieläkin ja aamulla tuntui kuin naama olisi mukiloitu eikä siis ollut pienintäkään intoa herätä. Ja kello kävi kuuden jälkeistä aikaa. Isäntä touhusi keittiössä mehtuueväitään ja pojan pinnasängystä alkoi kuulua heräämisen merkkejä. Noh laiskuuttani nostin pojan vaan lattialle touhuamaan ja jatkoin unia. Seuraavan kerran heräsin kahdeksalta kun isäntä kuiskasi korvaan "mä lähen ny, poika on syöny, kuiva ja nukkumassa". JIPPII!!! Ja niin sitä minäkin nukuin vielä tunnin :heart:

Voi että, ihana mies sulla! :) Voimia sinne flunssan kouriin, meillä nyt tuo nuorimmainen ollu nuhanen ja viime yö meni ähistessä ja kähistessä ja ylöski meinas nousta 3 aikaan! No onneks sit sain tainnutettua toisella pullollisella maitoa. Pitää munki vähän kehua miestäni. Se nyt kahtena päivänä touhunnu pojun kans täälä (vaikka ilta vuorossa ja itekki unta tarvis) että oon saanu nukkua uni velkaani pois. Ihana mies siis mullaki :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Kirppu73:
Kiitos Marmeladi lumi"loitsusta", täällä malttamattomana odotellaan mitä noista harmaista pilvistä laskeutuu.... tulis joooooo.

Suvitus meillä on just se ahtaus kyseessä ja tuo sun kuvailu kuullostaa niin tutulta. Kyynel valuu poskella usein ja samaa punoitusta olen harmitellut. Aika huonosti olen muistanut pumppailla ja nyt pidin sitä tehokuuria, niin lopputulos oli ihan sama eli pumppaan varmaan edelleen silloin kun muistan. Marmeladi älä siis huolehdi, itse teen päätöksen sen suhteen. Mukava vaan kuulla toisten kokemuksia eli juuri sitä mikä täällä on ihan parasta. :D

Ja piti eilen kertoman, että taisin selvittää sen meidän ruoka-aine ylliherkkyyden. Ja nyt saa sitten nauraa.... ehkä vähän noloa, mutta minkäs teet. Aika suurella todennäköisyydellä poikamme tai siis hänen poskensa ovat yliherkät märälle talouspaperille..... :whistle:
Kävin kaikki epäilyttävät ruoka-aineet uuudelleen läpi, eikä mitään reaktioita. Sitten aloin miettiä asiaa ja purkaa vähän mitä tehdään ja miten. No, sitten kerran nämä meidän miehet söi iltapuuroa ja kappas taas sen jälkeen posket helottaa.... siis mitä tapahtui?!? Ja ainoa järjellinen selitys oli iskän tekemä naaman putsaus märällä paperilla... oisko vähän voimaa mukana. Sen jälkeen alettiin lutraa lavuaarin päällä naama puhtaaks ja tadaaa, posket ovat pysyneet normivärisenä. Kuivathan ne on ajoittain edelleen, mutta helotus on poistunut. Että näin täällä.

Nyt mä lähden loitsuamaan sitä lunta tänne!!!
Kirppu

Ollos hyvä vaan :) Tuo vertaistuki on aivan mielettömän tärkeetä, on mukava kuulla muiden niksit ja sit jakaa mahdollisesti omansa. Toivotaan nyt että se silmä paranee :D

Sit toi "allergia" episodi. No näinhän se on että talouspaperi kuivattaa sitä ihoa ja niin tekee myös vesi. Meilä poitsun kädet ja posket aika kuivat osittain tuostakin syystä kun aina syönnin päälle pestään, niitä sitten rasvaillaan ihan perus rasvalla :D

Mulla jättisiivousurakka alkamassa joten annan itselleni hetken aikaa istua B)
Huomenna siis esikoisen ensimmäiset 3v.-synttärit ja mulle taitaa jäädä kaikki homma.

Lääkärineuvolassa käytiin pikana ja ei ollu ihmeellistä, kasvaa ihan hyvin ja 10kg meni rikki 40g kanssa B)

Meillä taas ruoka maittaa tosi hyvin! Aiemmin meni siis niitä 6kk-soseita se iso purkillinen kaks kertaa päivässä + aamu- ja iltauurot ja välillä välipalajugurttisose.
Nyt otin käyttöön 8kk-soseet niin että lounaalla annan sellasen ja päivälliseksi 6kk-soseen, jos ei maistu aiempi ruoka hyvin. Edellisen kerran mainostin Hippin 6kk-sosetta mutta nyt voin mainostaa toistakin joka tuoksui hyvältä ja myös maistui, jätkä nimittäin veti ekan kokonaisen 8kk-purkillisen sitä; tomaatti-mozzarella-pasta ja Hippiltä, kokeilkaa :attn:
Tuleekohan tästä ihan vihree tyyppi ku ainoot ruoat jotka maistuu on kasvisruokia ja vielä luomua :D Sit en kyl tiiä kehen on tullu...

Kirpulle vielä:
Meillä meni sit ihan huomaamatta se ohi, tai en kyllä muista enää kovin hyvin edes mutta nyt on tytöllä ihan terveet silmät :saint: Eikä siis pumpattu mitenkään säännöllisesti. oli kuitenkin kurja vaiva joten tässä tämmönen :hug:
Ja ihana yliherkkyys talouspaperille :heart: :laugh:
Meiän tyttö on yliherkkä isänsä sänkiparralle, tulee ihottumaa aina pienen hassuttelun jälkeen :whistle:

Salmo:
Mä en oo mikään kokkikolmonen ni en voi pottujen kanssa neuvoa mutta ihanasti oli miehes tehny kun pojan oli hoitanu :heart: Mun mies ei oo niin herkkä tekemään pyytämättä, mitään :ashamed:

Mutta nyt esikoiselle ruokaa ja Veetille maitoa kasvispastan päälle :wave:

Suvitus+Veetikkä 7kk4vkoa1pvä :heart:

Marmeladi *Salmo kippistää teekupilla ihanille miehille* =)

Suvitus Kiitos taas ruokavinkeistä. Komeastipa on teidän muksulla kiloja! Kyllä sitä kasviksellakin hienosti kasvaa, se on taas todistettu =)

:attn: JA JIPPII!!! Pottuongelma ratkesi! Soittelin omalle äiskälle ja sieltähän se ratkaisu tuli: Suuri osa keitinvedestä kaadetaan pois, vain tilkka jätetään pohjalle. Kannen alle laitetaan keittiöpyyhe niin että kansi kuitenkin saadaan painettua kiinni. Levy tietty sammutetaan, mutta kattila jätetään levylle keräämään kaikki lämmöt talteen. Ja hyvin säilyi potut syöntikuntoisina!

Täällä minä taas olen, terve kaferiit!! :wave:

Salmo.. joo kippistellään vaan ;)

Suvitus.. pitääpä munki kokeilla noita Hippin ruokia jos ne vaikka menis paremmin tuolle nuhanenälle :)

Meille ei mitään ihmeellistä kuulukkaan, arkea.. tylsää.. Onneks on lunta ja pakkasta, harmi vaan ettei tuon nuhanenän kans hirveesti tuonne ulos kehtaa mennä. Noo jos sit viikonloppuna:)

Marmeladi ja pieni nuhanenä

Isi ja poika ollu pikkäreillä jo kympistä lähtien. Ihme pitkiä unia ruvennu poikakin nukkumaan kun aiemmin saattoi olla vaan tunnin silmät kiinni. Ehkä tuolla isukin kuorsuulla on rauhottava vaikutus :D

Minä täällä pakkailen tavaroita laatikoihin. Muutto edessä kuun alussa. Pakko oli hakea toista asuntoa kun tämä nykyinen on niin pyllyn kylmä että mitä talvemmaksi menee niin sitä kauempana lattiasta on pidettävä poikaa ettei palellu. Kaupungin vuokra-asuntoja ja naapurikin sanoi asunnossaan olevan vain 18 astetta lämpöä. Ja pattereita ei saa säädettyä lämpösemmälle jonkun vuokranantajan ihme syyn vuoksi :headwall:

Mutta antaisi herra pakkanen kylmää edes yhdeksi muuttopäiväksi että saataisiin nuo ruokapakasteet jotenkin sulamattomina siirrettyä :xmas:

Näköjään mun vuoro kirjottaa ku ei tekstiä tuu? :laugh:

Ei vaan nyt hetki aikaa koneella kun Veeti nukkuu ja esikoinen kattoo muumeja. Mun iki-ihana pikkutyttö täyttää tänään 3v :heart: Koko viikonlopun niitä sit juhlittiinki. Perjantaina tuli mun perhe ja lauantaina miehen perhe ja sunnuntaina oman porukan kanssa :D Lahjoja tuli, ruoat meni ja kaikki oltiin tyytyväisiä.

Ruokavinkit salmolle jatkuu:
Muksun tonnikala-hässäkkä ei maistunu ollenkaan enkä kyllä ihmettelekään kun se oli musta liian täyteen ängetty kaikkea. Oli sellasta todella kökköstä kun taas monissa muissa ruoissa on sitä hienompaa sosetta myös seassa. Ja näähän on vaan vinkkejä mistä meiän pikku-ukkeli tykkää :attn:
Ja onhan tuolla noita kiloja, alusta alkaen tuli kilo kuussa mutta nyt viimeksi oli tullu alle 100g kuussa mut veikkaan on et sitä kun alkanut niin hirveesti ryömimään ettei paikalla pysykään, niin kuluttaahan se! Mut mun mielestä kuitenkin oikein sopusuhtaisen näkönen pakkaus :heart: On vaan ollut paljon rankempaa vauva-aika kanniskella kun noin pienenä saman painoinen kun esikoinen, joka siis painoi vuoden ikäsenä grammalleen saman verran kun Veeti 6kk ikäsenä :D Mutta nyt ei enää tarvii koko ajan kantaakaan kun osaa istua ja liikkua.
Ja kyllä, kokeile marmeladi säki noita luomuja! On tosi hyviä! Kilohinta halvempi ja tuoksuu hyvältä ja maistuu siis ainaki meiän pienelle.

Me ollaan Veetin kanssa oltu perjantaista lähtien nuhassa :( Räkää päät täynnä. Jossain vaiheessa toivoin Veetille jopa mieluummin kuumetta kun et ois nenä tukossa :ashamed: Kuumeen kun saa lääkkeellä useimmiten pois mut toi räkä |O Yöllä joutuu pumppailee, ja sehän on meille molemmille yhtä nautinnollista, juu. Nasolin-tippoja löysin vasta eilen kaapista ja niitä laitettu ennen nukkumaanmenoa, kaipa se vähän on auttanu mutta vieressähän tuo on nukkunu, eli hyvästit menestyneelle unikoululle, tapaamme taas jonkun ajan päästä :headwall:
Flunssaselle pojalle tarjosinki niitä 6kk-ruokia ku ajattelin et menee helpommin alas. Kivaa syödä kun nenä muurautunu kiinni :/

Mainiota et tuli lunta mut en mä oo päässy niistä vielä nauttimaan, ajattelin antaa Veetin rauhassa parantua ja sithän ne on luultavasti jo kadonnu.

Ilosta tekstiä :D

Mut nyt meen jatkamaan päivän juttuja, mitähän ne on ku oon jo siivonnuki koko kämpän. No meen kattelee muumeja!

Veeti nousi muuten polvilleen jo autolaatikkoa vasten, siitä se lähtee!

Talvisiin tunnelmiin
Suvitus+Veetiläinen 8kkpvää :heart:

Uusi maalispojun mamma täällä ujosti uskaltautuu listalle :whistle: Ahdistuneissa tunnelmissa tosin, mutta sen verran olen jo lueskellut palstaa, että taitaa nuo 8kuukautiset olla melko vaativaa sakkia, huokaus. Vähillä yöunilla mennään ja muutenkin tuntuu, että missään ei ole vauvelin oikein mukava olla. Ei vielä liiku, ja se harmittaa. Pari hammasta puskee alas ja sekin harmittaa. Mä niin haluaisin mun pienen hymypojan takas. Sanokaas te, joilla useampia, että onko tää kausi pitkäkin? Tietty kaikkea muutakin vaikeaa tulossa, mutta kun tulisi edes seuraavaksi jotain mukavaa kautta :saint:

Tervetuloa vaan :) Ensimmäinen pikkunen niin en osaa auttaa noihin harmituksiin. Meilläkin niitä on, mutta ainakin toistaiseksi on vielä aika hyvin selvitty *koputtaa puuta* Tossa kun pikkumies oli kipeenä niin siihen huomaa nyt tosi hyvin eron. Nyt on niin hymypoikaa ja leikkii yksinään, kun kipeenä ollessa koko ajan jonkun piti olla viihdyttämässä. Oppi maanantaina ryömimään vihdoin eteenpäin, kun tähän asti on menny vaan taakse päin ;) Mutta edelleen käveleminen jonkun taluttamana on paljon kivempaa, kun pääsee helpommin ja nopeammin paikasta toiseen.

Suvitus Veetille onnittelut uudesta taidosta :D Meilläkin yritetään kovasti, mutta vielä ei onnistu.

Eipä sen kummempia, kunhan kävin kurkkimassa mitä tänne kuuluu.

Saini ja pikku tuholainen

Ooo Tervetuloa jutustelemaan ja jakamaan ajatuksia minunkin puolesta! Vauvelit on kyllä vekkuleita ja saavat vanhemmat nauramaan kakkisesti sanalle äitiysLOMA :D Niin että mikä loma... Ööö... Äitiysaika... Äitiystyö... Kokopäiväinen virkaäiti... No mutta voimia kumminkin sinne harmitusten keskelle :hug: Viljelenkin nyt tosi vähän apua antavan kliseen "Kyllä se siitä ajan kanssa!"

Mutta että semmosta! Tänään täynnä 8kk pientä ikää ja lääkärineuvolassa käytiin. Jonkin tietoteknisen sekaannuksen vuoksi neuvolakäynti venähti piiiitkäksi ja poikakin meinasi jo kääminsä käräyttää reilun tunnin odotukseen. Mutta reissusta selvittiin terveen ja hyvin kasvaneen ja kehittyneen paperein. Seuraavaksi onkin vasta 10kk neuvola. Onkos se joka kunnassa sama käytäntö että ysi kuukausi jätetään välistä?

Ja tiedossa ihana hulina viikonloppu huomisesta alkaen :heart: Sisko, siskon mies ja heidän taapero ja napero tulee meitä viihdyttämään. Näen sukuani nykyään niin harvoin pitkän välimatkan vuoksi että ikävä vaivaa usein. Harmi vaan että samalle viikonlopulle osui niin paljon muutakin tohinaa. Ihana siskoni antoi kuitenkin minulle ja miehelleni mahdollisuuden käydä kahdestaan pikkujouluissa perjantai-iltana. Se on vasta toinen kerta kun vaavin syntymän jälkeen käydään kahdestaan viihteellä. Mutta minun pitää käydä sekä lauantaina että sunnuntaina tekemässä nelituntiset työvuorot ja se harmittaa kun haluaisin niin toheltaa kotona rakkaitten kanssa. Mutta onneksi mieheni sai vapaaksi ne päivät joten ei vieraitten tartte pelkästään pojan kanssa seurustella :D

Niin ja muuttopäivä senkun lähenee. Avaimet saadaan joko huomenna tai perjantaina eli siinäkin on työsarkaa ihan riittämiin. Tämä kohta ex-asunto on melko tyhjillään irtotavarasta ja makuuhuoneen nurkka on täynnä pakattuja pahvilaatikoita. Ei kovin kotoisat oltavat :D että tervetuloa vaan vieraat viikonloppua viettämään.

Kait se on nukkumaan mentävä kun aamulla taas sutinaa. Poika pitäisi pitää virkeänä aamutuimasta alkaen, jotta sen saa väsyneenä isin hoitoon kun tämä pääsee töistä n. klo ysi ja minä lähen samalla ovenaukasulla ite töihin tekemään nelituntisen. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin poijjaat alkaa nukkumaan, ja kun tulen töistä, otan vauvanhoitovuoron ja isi saa jatkaa unia ladaten virtaa vielä seuraavaan yövuoroon :xmas:

Heippahei ja virkeää huomista kaikille!

-Sinne tänne juoksenteleva salmo-

Neuvolakäyntitiheyksiin piti vastaamani, että meillä oli edellinen 6kk, ja seuraava on 9kk ja sitten 12kk. Sen jälkeen muistaakseni vuosittain. Odottelen innolla, en kotona mittaa enkä punnitse. Poika on mennyt vähän miinuskäyrillä pituutensa puolesta, mutta olikin 3 viikkoa etuajassa ja pieni syntyessään. Menee kai periaatteessa omien käyriensä mukaan :)
Viime yö meni kohtalaisesti, ollaan sorruttu ja otettu väliin nukkumaan kun muuten ei tullut mitään. Söi tosin pari kertaa ja vielä kuuden jälkeen kerran, jonka jälkeen uni maittoikin yli kahdeksaan. Ihmeellistä, miten noi yöt ja aamuheräämsiet on nykyisin niin erilaisia. Nyt nukkuukin aamulenkin jälkeisiä unia kuistilla. Mun on aamuisin mentävä lenkille kun on koirakin, välillä ketuttaa, mutta teki kai tuo lumessa tarpominen tänäänkin meille kaikille ihan hyvää... Eipä sitä lunta taida enää kauaa olla, joten ei parane valittaa.

No nyt kehtaa taas puumerkkinsä jättää kun pari muuta tekstiä välissä :whistle: :D

Ooo:lle tervetuloa, tänne kaivataanki jo lisää kirjoitusta ja 'uutta juttua', ei niin etteikö tämän hetkiset kiinnostaisi vaan että saataisiin palsta uudestaan eloon!

Mäkään en osaa niin tohon 'närästykseen' mitään sanoa kun esikoinen on niin kiltti ja rauhallinen ettei itkenyt ikinä ja Veetillä taasen tuntuu olevan vaikea kausi koko ajan :laugh: Ei vaan, vaativampi tää on. Mutta itsekin luin että 8kk on paljon kiukutusta eri asioista. Meillä kiukuttaa nuha, hampaat, eroahdistus, vierastus eli kaikki? Heh. Just ku olin saamassa unikoulua päätökseen, poika heräsi enää pari kertaa yössä ja söi vaan kerran yössä niin sitten tuli hampaat ja nuha ja nyt taas nukkuu mun kainalossa :headwall: Ihanaahan se on mutta mun selkä kärsii TOSI paljon ku nukun sit niin kierossa. Ja toi liikkumattomuus kyllä kiukutti myös täällä päin ennen ku opittiin ryömimään! Kyllä siitä varmasti hymyä tulee kun oppii aikanaan liikkumaan :hug:
Veeti menee vaan kaikkiin mielenkiintoisiin paikkoihin, kuten johdot vetää töpseleistä, kissanruoka kiinnostaa ja ärsyttää kun mä komennan ettei saa sinne mennä :saint: Kaikkein kivoin leikki tällä hetkellä on paukuttaa noita alimpia keittiön laatikoita auki ja kiinni, lopuksihan tietenkin jää sormet väliin ja tulee huuto mut silti huutaessaankin vielä jatkaa leikkiä, huvittavaa :D :heart:

Veeti nousi muuten seisomaan ekan kerran tällä viikolla! On siis kyllä noussut 90asteen kulmassa jo mutta nyt nousi ihan suoraksi sohvaa vasten, wuhuu B) Ja kylvyssä nousee aina, se on tuskallista kun voi käydä todella huonosti, hyvästi taas hetkeksi se ihana suihkuhetki :snotty:

Sainin pojalle onnittelut ryömimistaidosta :wave:
Siitä se vipeltäminen alkaa :D

Meillä täällä hki:ssä ainakin neuvolakäynnit menee jotenkin näin; 2vkoa-1kk-2kk-3kk-4kk-5kk-6kk-8kk-1v-1,5v-2v... ja tuosta vuoden välein mutta itse kävin esikoisen kanssa myös 2,5vuotistarkastuksessa ja veetin kanssa kävin myös 7kk ja aion mennä myös 10kk. Musta on ihanaa kun voidaan mennä myös sillon kun ei ole virallista käyntiä kun mun tutulle oli sanottu ettei ilman kunnon syytä oteta tarkastukseen :o Ihmettelin suuresti kun neuvola pitäisi olla paikka jonne voi mennä vaikka vaan juttelemaan jos siltä tuntuu, joten ihan mahtavaa kun mun neuvola on niin hyvä :attn:

Mitähän vielä..

Ruokavinkit! :laugh:
Bonan Pasta Toscana uppos! Olin ihan varma ettei kelpaa mut purkillinen meni!

Mä niin odotan joulua :xmas: :xmas: :xmas:
Tänään pitäis mennä hakee esikoiselle sellanen joko Prinsessa-kalenteri tai Autot-kalenteri, saa sitten itse valita kun molemmat maksaa sen 13egee.

No nyt en keksi enää mitään enkä viitti palstatilaa käyttää jonninjoutaviin!

Paitsi että toinenkin ylähammas on nyt puhjennut!! Jee, ei tullu tölkinavaajaa meiän pojasta.

Moido!

Suvitus+Veetikkä 8kk5pvää :heart:

Tervetuloa Ooo!

Suvituksen tavoin mäkin odotan joulua, ekaa kertaa ehkä näin innokkaasti :) Joulu on jo pistetty olkkariin ja keittiöön eikä meille tän enempää taida koristeita tulla. Verhotkin oon vaihtanut ja sitä en oo koskaan aiemmin tehnyt :D

Musta tuntuu että poika tekee hampaita vihdoin, kitisee kokoajan ja yrittää natustella kaikkea. Äsken söi mun paitaa kun lelu tippui! Yöt on aika hulinaa, herää syömään pari kertaa ja kitisee usein (itse ei kyllä siihen kitinään herää mutta mä herään). Toivottavasti nyt puhkeais pian niin ei koskis niin kovasti. Jos se nyt on ne hampaat eikä vaikka joku ruoka mitä on saanut. Nyt ollaan nimittäin kokeiltu lohta ja lammasta, ja vaikkei iho-oireita oo tullut niin saattaapi olla käynyt mahaan silti. Toivon hampaita kuitenkin mieluummin :)

Neuvolat meillä on samoin kuin suvituksella :)

Pikana kommentoimassa!
Pakko kun Mamacita on vierailemassa :D Kivaa kun tulit täälläkin käväsee.

Lasten myötä joulun odotus tosiaan menee taas ihan eri tasolle! Esim. mä en enää niinkään odota että pääsen availee omia lahjojani ( :D ) vaan että näen kuinka innoissaan noi lapset on! Ja vaikka lahjat onkin joulussa se tärkein asia (heh) niin kyllä odotan myös sitä yhteisoloa ja hyvää henkeä joka silloin vallitsee! Menen aina äitini luokse paistamaan ekat piparit ja kuunnellaan joulumusiikkia radiosta jne..
Ja nyt viikonloppuna päätin et on meiän jouluviikonloppu ja haetaan kellarista joululaatikko ja koristellaan koti kivaksi ja alotetaan siis joulu täällä meidän kotona :xmas: Mahtavaa!
Ja kiva kuulla että on muitakin jouluihmisiä, tapaan tarpeeksi usein myös näitä jotka eivät niin joulusta välitä.

Mä niin haluisin nähä sun kämpän ku on ihan joulunen :laugh: *kade*

Täällä myös kitistiin kun ylähammasta pukkasi ja myös naposteli kaikkien olkapäätä ja ylipäänsä kaikkea joka ylettää suuhun asti.

Mä toivon myös että teillä niitä hampaita tulisi, kuulosti niin rankalta ne teiän allergiajutut; erikoismaitoineen jne.. Huh :hug:

Mut nyt jatkaa iltapuuhia! Jäpikkä veti taas aimo annoksen puuroa; 2dl vettä ja 1dl puurohiutaleita, en oo varma paljon toi määrä on deseinä ni siks noin toi määrä :whistle: Mut aikamoinen annos on! Ja veti vielä puol purkkia hedelmäsosetta perään ja suu jäi ammottamaan edelleen auki :o Siis whattaaa! No ehkä edessä on se kasvupyrähdys, kuka tietää..

Nyt lörpöttely seis ja moido!

Pälä-suvitus+pohjaton kaivomaha :heart:

Täytyy skarppaa täällä kirjoittelussa kun kuitenkin alusta asti oon enempi ollut sitä mieltä että mitä useampi mama,sen hauskempaa :D Kyllä mä lukemassa käyn täällä päivittäin mutten oo saanut aikaiseksi kirjoittaa.

Ette usko mitä tehtiin tänään, melkein hävetti kaupan kassalla :laugh: Ostin porkkana- ja perunalaatikkoa, graavilohta sekä sinappisilliä. Ja piparkakkutaikinaa! Syötiin sit minijouluillallinen kun poika söi puuroa iltapalaksi. Vitsi että oli HYVÄÄ!! Olin ostanut myös elintarvikevärejä jotta vois värjätä sitä piparkakkujen sokerikuorrutetta ja koristella eri väreillä mut himskatti ku olin täysin unohtanut ostaa tomusokeria. Noh onneksi oli valmisainetta vähän niin muutamat saatiin valmiiksi. :heart:

Ooo meilläkin on koira mut käytetään se nykyään vuorotellen niin että mies käyttää ennen töihinmenoa, toinen meistä ulkoiluttaa kun hän tulee töistä ja toinen jää vauvan kanssa kotiin. Iltalenkki tehtiin aiemmin yhdessä vauva mukana,tosin nyt se ei enää onnistu kun on lunta ja meillä on vaan matkikset eikä niillä voi ollenkaan mennä tuolla. Plus että oon niin laiska nykyään etten jaksa rämpiä koiran ja vauvan kanssa. Mutta hyvää se tekisi ehdottomasti!

Höh mun piti muuten käydä katsomassa tänään illalla millainen kuntosali tossa vieressä on, kun sellaisen bongasin. Enpäs muistanut. Kummasti on vaan venynyt ja venynyt sinne pääseminen :D Ehkä sit huomenna..

Nyt taidan mutustaa vielä yhden piparkakkusen ja sitten lukea parit joulumainokset :D

Joo lunta on, ihanaa! Joulumieli siitä virkoaa!! Tulipas niin runomittaan että :laugh:

Miekki tänne puolen tulin kurkkimaan ja ilonen yllätyshän täällä ootti, Tervetuloa Ooo :D Mie olen ehottomasti samaa mieltä ton Mamacitan kanssa että sen kivempaa mitä enempi meitä täälä on! Sekametelisopasta löytyy aina jokaiselle jotain ;) Ja kuten Suvituskin jo totes, niin uudet ajatukset tuo vaan lisämaustetta tähän jutusteluun :D

Mamacita.. ootpa ollu touhukkaana kun oot jo verhotki vaihtanu ja koristeita laitellu. Meillä ei vielä mitään joulusta ole, mutta tänä viikonloppuna on hurja tavoite saada kämppä siivottua ja laitettua jotain pientä jo esille joulumieltä nostattamaan :whistle: Jotenki tänä vuonna mie oon hirveen hitaana näissä jutuissa, yleensä meilä täys tohina päällä ja lahjatki hommattuna. Tänä vuonna lahjat odottaa vielä kaupanhyllyllä.

Joulukalenteritki on vielä ostamatta, varmaan ne on tänään haettava, ettei käy niinku yks vuosi että loppuvat kaupasta. Onneks mummilla oli 2 kalenteria.

Mutta pikku mies heräs unilta, putää lopetella :wave:

Marmeladi

Yhteistyössä