MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

Täällä herätty kerrankin todella pirteänä ja hyväntuulisena aamuun; syykin on aika selvä sillä tänään miehen viimeinen työpäivä ja sitten alkaa kuukauden loma B)
Ihan mieletöntä ja ihanaa kun tietää että nyt saa levätä jos väsyttää eikä kaikkea tarvitse tehdä itse...

Enempää en jaksaisi tuota keskustelua kommentoidakaan, kuin juuri että mikä määrittelee naisena olon ja miten se sitten loppuisi kun tulee äidiksi, joojoo ja niin edelleen..
Mun mielestä saa olla mielipiteitä ja 'rankastikin' mutta vähän pitää miettiä missä asiassa haluaa vänkää vastaan, tämä oli vaan mielestäni niin väkisin revitty mielipiteen ulostuonti ettei tosikaan, ja kenenkään mieltä en halua kuitenkaan pahoittaa, hei mun mielipide vaan :D :ashamed: :attn:

Ja nyt se loppu..

Yhdeltä tänään neuvola ja sitä ootellaan!
Tuun sitten äijän mittoja kertoo :p

Suvitus+Veeti 3kk3vko5pvää :heart:
 
Mä taas oikeestaan äidiksi tulon jälkeen olen alkanut pukeutua naisellisemmin. Synnytyksen jälkeen tuli innostus uudistaa vaatekaappi ja ostaa korkokengät, jota en ennen käyttänyt kuin juhlissa.
Kotona nyt olen ihan ilman meikkiä ja laittanut päälleni ensimmäiset vaatteet mitkä löydän. Mutta nyt jaksan nähdä vaivaa ulkonäköön kun lähden kaupungille, en ennen viittinyt laittaa itteäni.

Tänään ollaan lähössä koko perhe viikonlopuksi mökille. Kauheesti pitää pakata nykyään tavaraa mukaan kun lähtee jonnekkin. Pelkään myös, että tytön rytmi menee pilalle. Oon niin vaivalla saanut tytölle hyvän päivärytmin helpottamaan arkea ja jos se nyt menee sekasin. :headwall:

On se rytmi jo nyt mennyt vähän sekasin. Tuossa tuo tyttö kiljuu innoissaan pinnasängyssä vaikka tähän aikaan on yleensä herännyt ensimmäisiltä päikkäreiltä ja nyt ei oo nukkunu vielä yhtään. Eipä tuo es näytä väsyneeltä.
 
täällä kans yksi maalismamma . meillä alku oli hiukan kankea, mutta nyt poika syö ja kasvaa hyvin (3kk nla 61cm 6100g). erityisesti kiinnostais me-eri, millasia vaikeuksia teillä oli alussa? meillä poika synty sektiolla 41+3 heikkenevien sydänäänten vuoksi.mulla ei ollu koko raskausaikana ainuttakaan supistusta (oksitosiini tippaakin kokeiltiin, mutta ei silti niitä tullut. edellisen sektion vuoksi sitä tablettia ei voitukkaan antaa) eikä merkkiäkään että poika alkaisi tulla ulos. :eek: poika joutui suoraan keskolaan, kun hapettui hiukka huonosti. tuntien tutkinnan jälkeen lääkäri ilmoitti, että pojalla on sydänvika, sekä maksa liian suuri.siitä lähdettiin sitten jatkotutkimuksiin, joissa onneksi selvis, että sydän normaali.ainoastaan sikiöaikainen verenkierto oli jäänyt päälle, jonka vuoksi hapetus oli heikkoa. sekä oli hörpänny kakkasta lapsivettä, mistä tuli sitten keuhkokuume. jälkitarkastuksessa on käyty ja kaikki on nyt kunnossa.eli, suurella säikähdyksellä selvittiin.
 
Moi!

Ehdinpäs joskus kirjoittamaankin, en vain lukemaan!
Angel 08 meillä ollaan matkustettu paljonkin 2 aikuista, vauva & koira + sikana tavaraa yhdistelmällä. Koira on lihava lapinkoira ja auto Toyota Rav4, jossa tosi pieni takakontti.
Siis mies tai minä kuskina, koira etupenkillä vieressä, etupenkin jalkotilassa tavraa, siten että penkki ikänkuin jatkuu eteenpäin, joten koiralla tilaa jopa maata kiepillä. Toinen aikuinen & vauvelil takana + tavaraa ja vaunut & tavaraa takakontissa. Tosi pitkiäkin matkoja (yli 1 000 km) ajeltu näin ja hyvin menee. Vastaantulijoita naurattaa, kun näkevät leveästi hymyilevän koiran edessä, porot aiheuttavat vähän ongrlmia, kun niitä on pakko haukkua ja Matti herää uniltaan. Mutta näin siis meillä.

Oma & Matin napa kuulumisia:
Poika on 4 kk + 3 vrk ja kehittyy tosi paljon. Kääntynyt jo lähes kuukauden selältä mahalleen, molemmille puolille, nyt viikon ajan myös vasemman kautta mahalta selälleen. Osaa montaa eri ääntä, viimeisimpänä pärinä. Ottaa purulelun käsillä kiinni ja vie suuhun. Tekee hampaita ja kuolaa ja puree kaikkea. Hihkuu ja nauraa ja on tosi hyväntuulinen. Yöt nukkuu noin 20.00-8.00, parilla-kolmella syötöllä, välillä jopa 7:llä... Meidän välissä pötöttelee ja päivisn vaunuissa ulkona kahdet-kolmet puolen tunnin ja yhdet parin tunnin unet. Ei meinaa millään viihtyä yksin kuin lyhyitä aikoja, vaatii jo aika paljon viihdytystä kotona, vieraissa paikoissa menee aika katsellessa ja ihmetellessä yleistä menoa.

Ihana iloinen poika ja pelkällä tissimaidolla mennään, painaa noin 8 kg, maanantaina on neuvola ja lääkäri.


Niin ja minä jo hoikistuin välillä lähes omaan painoon +3 kg, nyt sitten jotenkin vain lihonut lähes + 10 kg.. vaikka syön hulluna herkkuja, tai söin, nyt yritän taas parantaa tapani..

Iloisin terveisin

Kellukka & Matti 4 kk + 3 vrk
 
Neuvolakäynti ohi ja nopee tulokset :D

Eli 7830g (7300g)
64,6 cm (63cm)
43cm (42cm)

Eli ikää nyt 3kk3vko5pvää ja suluissa kolme viikkoo sit otetut.

Hyvin kuulemma kasvaa ja kehittyy, ei moittimista :heart:
Pojan pippeliä katto ja ihmetteli kun se oli 'käyrä' ja sanoin etten oo seurannu :ashamed: Täytyy miehelle sanoa että seurailee enemmän kun on sitä kokemusta :LOL:
En sitte tiiä pitääkö tostaki taas mun huolestua..
Ja sitten se paras eli juu kulmahampaita pukkaa meiän äijälle :kieh: Kyllä se vaan äiti tietää! Pari viikkoo sithän lääkäri sanoi ettei näy merkkiäkään hampaista, paskat sanon minä :snotty: Himmeet alut ja pullistukset ja kulmatki tuntunu jo kauan aikaa, onneks vilautin terkalle ni vahvisti mun tiedon. Mut tietty helpottavaa kuulla että kitinät ollu just noita hampaita, ihan niinku oon ite arvelluki. Kyllä se äidinvaisto tietää, vähän pitää hehkuttaa :saint:

Meillä myös eilen ryömittiin, lopussa enää kiukun voimalla mut monesti meni meiän sängyn leveyssuunnassa päädystä päätyyn :ashamed:
Siihen sitä energiaa varmaan kuluuki hyvin, pienessä ajassa taas opittu mielettömästi!

Kauheesti yritti mulle mll:n ja oli muitakin niin apuja tyrkyttää.. On kuulemma huolissaan mun jaksamisesta ja voinnista :ashamed:
Nooh, laitto edelleen lähetteen labraan ja ajattelin heti maanantaina mennä jotta saadaan pois alta.
Ja perhana, just muistin että se verenpaine unohtu mitata |O

Mutta tänään matka kohti lelukauppaa kun lupasin tytölle jos antaa reippasti ottaa mitat niin mennään sinne :xmas:

Nyt välipalaa, nälkä :p

Suvitus+Veetiläinen :heart:
 
Meinasin vaan että äitiys ei mun mielestä oo perustelu sille että lihottaa itsensä herkuilla =) jokaisella on toki tässäkin varmaan eri mielipide.

enpä sen syvällisempiä.


hahah nyt kerkisin lukemaan ketjun loppuun :)

suvitus en mä ihan tosissaan halunnu vaan vastaanväittämisen ilosta kirjottaa eikä siinä oikeesti ollu mitään sen syvällisempiä äiti-naiseus ajatuksia takana vaikka siitä nyt jotenkin sellaisen kuvan ilmeisesti sai.
 
Pikasesti kävin vähän juttuja lukemassa. Paljoa ei tässä hälinässä pysty sisäistämään. Ollaan kyläkaupassa ostoksilla ja samalla vähän surffailen.

Meillä on loma mennyt todella hienosti! Arttu on hyvin sopeutunut mökkielämään. Eikä onneksi ole mikään erikoinen hyttyskesäkään. Lämpöä kyllä vähän kaivattaisiin lisää. Arttu kyllä viihtyy viileämmässäkin.

Kantorepulla on ollut paljon käyttöä. Poika viihtyy siinä todella hyvin ja ihanaa tehdä pitkiä kävelylenkkejä poika Ergossa.

Varpaat on löydetty ja puhetta riittää aamusta iltaan. Aurinkoinen lapsi on tämä meidän iltatähtemme. Aamulla herää hempeästi jutustelemaan ja illalla nukahtaa sänkyynsä ilman sen suurempia ohjelmanumeroita. Ihanan helppo lapsi.

Meni nyt hehkutteluksi tämä juttu, mutta jotenkin olen ollut niin kiitollinen tällä lomalla helposta vauvasta.

Jaha, nyt ollaan lähdössä takaisin mökille!

Oikein mukavaa heinäkuun jatkoa! Lueskelen loput jutut sitten viimeistään kotona!

Ai niin, jotain kerhojuttua olette järjestelleet. Paneudun siihenkin sitten paremmalla ajalla!

Nähdään taas!

Oonaliina ja Arttu jotain reilu 4 kk
 
Kyllä mun mielestä äiti on paitsi äiti niin myös nainen ja kumppani puolisolleen, että vähän miettiä sitten tyydyttääkö myös sitä toista osapuolta!!! Ja täällä puhuu tyyppi, joka meikkaa tod.harvoin ja silloinkin korkeintaa ripsaria ja luomiväriä ja kulkee tukka ponnarilla ja lähikauppaan ja jopa itikseen kykenen verkkareissa, mutta haluan mä myös hyvältä näyttää niissä puitteissa kun mahdollisa :) Mua ärsyttää mun kilot ja roikkuvat tissit joille kyllä ei kauhean paljon voi tehdä ilman kirurgin veistä, mutta nää kilot kait sais pois kun olis vähän yritystä ja itsekuria :ashamed: En mä silti tykkää, että oma mies tai muutkaan tulee mua sormella osottelemaan, positiivinen kannustaminen voisi toimia paremmin! Mä tykkään itseni kohdalla, että hiukset on kuosissa kun värjäilen niitä niin ettei ole kaiken kirjava kuiva pehko, että sään.laitatan tyvivärin ja leikkaa latvoja ja jotain mallia vaikka pitkät hiukset onkin! Sitten laitatan kulmat sään.ja joskus kestovärin ripsiin ja käyn suht.sään.ihonpuhd.ja jalkahoidossa, mutta muuten olen aika naturel! Vaatteita tykkään ostaa ja etenki kenkiä, mutta harvoin laittautumalla laittaudun minnekkään, mutta en myöskään kulje kulahtaneissa nukkavieruissa vaatteissa! No se siitä, oli minun mielipide asiaan ja vähän asian viereen ajateltavaa, mutta...aik.suhteessa vuosia sitten ex mies lihosi n.20kg ja kyllä se rehell.sanottuna mua häiritsi ja vei seksihaluja, mutta ei tosin ollut sitten se eron syy!

Tänään oli Veetin 4kk neuvola ja painoa oli 7,5kg ja pituutta 64,8cm, terkkari kehu motoristen taitojen varhaista kehitystä ja ihmetteli, että Veeti nojaa jo suorille käsivarsille vatsallaan

:whistle:

Huomenna me lähd.pori jazzeille ja Veeti lähtee aiemmasta suunnitelmasta poiketen mukaan! Kävin ostamassa sille kuulosuojaimet, koska viime vkolla lahden yössä käytiin dingoa kuuntelemassa ja melu oli melkonen! Sillon mulla oli korvatulpat Veetille, mutta ne ei tahtoneet pysyä siellä missä piti! Mä luulin olevani menossa katsomaan Akonia ja Toni Braxtonia, mutta ne onkin peruneet tulonsa, plääh :( Kyllä se Shaggy ja Mary j Bligekin menee, kunhan ei sada vettä taivaan täydeltä ;)

Viikonloppuja kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Meinasin vaan että äitiys ei mun mielestä oo perustelu sille että lihottaa itsensä herkuilla =) jokaisella on toki tässäkin varmaan eri mielipide.

enpä sen syvällisempiä.
No ei, se on totta. Eihän siihen lihottamiseen mikään ole PERUSTE. Tai ehkä ihan rehellinen alipaino vois olla, mut ei sillonkaan sit herkuilla varmaan aleta sitä painoa hakemaan..
No joo, tämä keskustelu nyt meni syvällisemmäksi kuin oli tarkoitus, kun ihan huumorilla heitin sen äidin pehmoisuuden! ;) Toisaalta tällainen on virkistävää, kun ollaan kovasti eri mieltä! =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Meinasin vaan että äitiys ei mun mielestä oo perustelu sille että lihottaa itsensä herkuilla =) jokaisella on toki tässäkin varmaan eri mielipide.

enpä sen syvällisempiä.
No ei, se on totta. Eihän siihen lihottamiseen mikään ole PERUSTE. Tai ehkä ihan rehellinen alipaino vois olla, mut ei sillonkaan sit herkuilla varmaan aleta sitä painoa hakemaan..
No joo, tämä keskustelu nyt meni syvällisemmäksi kuin oli tarkoitus, kun ihan huumorilla heitin sen äidin pehmoisuuden! ;) Toisaalta tällainen on virkistävää, kun ollaan kovasti eri mieltä! =)
vähän meni syvällisemmäksi mitä itsekään meinasin mutta tuleepa keskustelua ainakin jostain :LOL:
 
Noh, alkaapas tässä nyt itseä nolottamaan :ashamed:

Mut ymmärtäkää että mä valvon öisin että siks jutut välillä sekavia ja nyt ärhäköitä, tässä sitä nyt selitellään :LOL:

Mutta joo, sulassa sovussa edelleen :D

Kaunista kesäpäivää täältä tuulee :saint:
 
me-eri itse olen kyllä tullut siihen tulokseen, ettei sitä päivärytmin sekaantumista kannata kovin paljon pelätä. Itsekin aina välillä pelkään että jos illalla nukutaan tunnin unet niin se vaikuttaa yöuniin tms. - ja ihan turhaan. Kyllä kai tämän ikäisillä alkaa jo olla käsitys siitä, mikä on yö ja mikä päivä ja rytmitkin muuttuvat koko ajan. Meilläkin esim. on välillä vaikeaa saada ne neljät päikkärit päivään nyt kun valveilla jaksetaan olla reilut 2 tuntia entisen puolentoista sijaan, mutta taas jos nukutaan vain kolmet niin sitten on kahdeksasta eteenpäin itku eikä nukkumaan mennä kuitenkaan ennen yhdeksää...

Tuo naiseuspohdiskelu oli kyllä ihan kiinnostavaa luettavaa. Ei musta tunnu sen enempää tai vähempää naiselta kuin ennen lapsen syntymää mutta vanhemmalta ja vastuullisemmalta kylläkin... pakko olla. Se mikä haittaa on se, että mies usein puhuu mulle lapsen kautta ja kutsuu mua äidiksi vaikka miten yritän kieltää - siitä tulee sellainen olo, että on ihan ensisijaisesti äiti ja kaikki muut roolit on sitten jossain tosi kaukana. Mutta ehkä tämä on joku ohimenevä vaihe jonka yritän hyväksyä, kun mies on itse niin innostunut isänroolistaan.

Meillä käännyttiin tänään ekaa kertaa mahalleen hirveän punnerruksen jälkeen. :heart: Ja rintarepussa kyllä tykätään olla ja katsella esim. kauppareissun verran ympärille, kun käänsin tytön kasvot menosuuntaan. Ihanaa täälläkin siksi että tuntuu että nyt kun 4 kk lähestyy niin alkaa olla elämä tytön kanssa niin paljon helpompaa kun itkuisuus on melkein tiessään.

Bellona ja Aava 3 kk 3 vko 1 pvä
 
Jospa sitä jotain kommentoisi kun tässä koneella istuskelen:

Syöttötuoleja ei olla vielä mietitty yhtään, mutta hauska nähdä millaisia muilla on.

Angel08 Meillä on Focuksen farmari ja iso koira sekä yhdistelmärattaat. Mä oon tosi tarkka turvallisuudesta autoilussa aiempien onnettomuuksien takia joten meillä matkataan näin:

Koiralle on ostettu matkahäkki joka mahtuu autoon just ja just. Pehmeäseinäinen tukikepeillä joten on kasaantaitettava, mielettömän näppärä kapistus ja maksoi muistaakseni 60e(?). Estää koiran hillumisen tavaratilassa ja suojaa irtotavaroi(l)ta. Häkin viereen mahtuu nipinnapin emmaljungan yhdistelmät kun niistä irrottaa renkaat jotka mahtuu sitten vaunujen tavararitilälle. Ne tavarat mitkä mahtuu vaunukoppaan,turvavöihin (siis esim. rinkka tai muu iso kassi) tai penkkien alle tulee mukaan, muu jää. Vauvan kaukalo on takapenkillä turvatyynyjen takia ja itse istun miehen kanssa edessä.

Mitään mitä ei ole kiinnitetty vöihin ei takana tai edessä ole koska törmäyksessähän ne lentelevät ympäriinsä ja ovat vaaraksi myös vauvalle.

Eli siis meillä: Vaunut ja koira tavaratilassa, vauva takapenkillä ja me etupenkeillä.

Pimmille tsemppiä piikittelyyn :/

Me-erille ja suhinalle tervetuloa! :wave: Alkuvaikeuksista huolimatta hyvä että kaikki on kuitenkin nyt hyvin :)

Suvituksen perheelle hammasonnittelut :D

Sitte omia tarinoita:

Kipeänä oltu nyt ja 5 päivää neljän seinän sisällä. Tänään oltais lähdetty mökille mut nyt iski miehelle pahana. Rupee jo vähän nyppimään :kieh:

Vauvan kehitys jatkuu huimana, kääntyy sujuvasti kumminkin päin ja pyöriskelee. Ei millään enää malta olla kääntyilemättä ja eilen sain aivan huippuvideon kuvattua kun kokeilin. Saas nähdä milloin rupee liikkumaan <3
Hampaita ei vielä oo näkyvissäkään ja paino/pituus on jääny nyt mittaamatta. Ens viikolla olis neuvola taas, siellähän ne sit viimeistään saa.

Nyt kun oon ollu kipeänä on vauva saanut korviketta jonkin verran. Sattuu imettäminen jostain syystä ja kun en oo vauvaa jaksanut edes paljon nostella niin on tutteli ollut helpotus. Kuitenkin syö sen puolentoista tunnin välein yleensä, nyt mies on sitten syöttänyt. Halusi kokeilla myös soseita joten vauva on nyt syönyt eilen ja tänään päärynää. Hyvin on mennyt alas :) ruokahalu näyttäis olevan aikamoinen joten saas nähdä jos nyt sit aloteltais antamaan tota bataattia.

Varpaat on ruvennu löytymään ja toinen ihan ihmeissään tuijotteli pulleaa reittänsäkin eilen :D ei oo vielä yrittäny varpaita suuhun pistää mut hipelöi kyllä ihmeissään. Ja eilen kävi hauskasti, otti ilmakylpyä tossa lattialla ja löysi pippelinsä. Kiskoi ja kiskoi ja näytti vähän hämmentyneeltä välillä (miksei se irtoa?) :LOL: oli meillä ainakin hauskaa :D sit oliki jo pakko pistää vaippa x)

nyt voisi mennä taas tekemään vähän teetä,josko tästä joskus paranisi->
 
Alkuperäinen kirjoittaja me-eri:
Täällä myös eräs maalisvauvan äiti. Tyttö syntyi 28.3 3620g ja pituutta 50cm. Raskausviikolla 41+0.
Nimekseen tyttö sai Pinja, Irja, Kristiina.

Asustamme jyväskylässä mieheni ja kahden aikuisen kissan ja kolmen pennun kanssa.
Tervetuloa joukkoon! Meiltäkin löytyy 3 kisua ja talvella toivottavasti lisää pentuja.
 
Terkut neuvolasta:

"Sopusuhtainen, jäntevä poika, normaali kehitys

*pituus 63,2 cm *paino 6875g *pipo 41,8 Pitutta oli tullut viime mittauksesta reilut kolme senttiä, mutta painoa vain reilut puoli kiloa. Energiat siis menneet pituuskasvuun.

Ihmepoika kääntyilee mahdottomasti, eikä viihdy tällä hetkellä vaunuissa hereillä yhtään, kun ei pääse vatsalleen. Huuto on aikamoista välillä, kun ulkoilutetaan koiraa. Usein otankin liinan mieluummin.

Vai semmoiset pullukkakeskustelut on ollu käynnissä, täällä yksi pehmoinen, täysin oman itsekurin puutteen takia. Siis normaalipainoinen olen, mutta haluisin kyllä muutamasta vatsamakkarasta ja ylikilosta eroon. Elokuussa aattelin hommata jumppakortin. Ei sitä paitsi irtoa omaa aikaa kuin itse ottamalla tässä huushollissa.
Kävin tässä yksi ilta leffassa ja oli kyllä tosi virkistävää. Niin ja huomenna lähden ekaa kertaa baariin vuoteen. Mies on ihan ihmeissään, kun yhtäkkiä pitää päästä vaikka minne.
No mutta neljä kuukautta oonkin kökkinyt pelkästään kotona.

Oon vähän sen tyyppinen, että sitten kun menee kuppi nurin, niin se menee kunnolla. Ja yhtäkkiä alkoi tämä pelkkä mammailu todella pahasti ahistaa. Vaikka ihania nuo muksut toki ovat, niin on perusteellisen tuulettumisen aika ehdottomasti nyt.
Sillon kun esikoinen oli vauva, tuli muutaman kuukauden jälkeen ihan samanlainen tunne. Hommasin jumppakortin, enkä muuten oo koskaan ollut yhtä ahkera jumpalla kävijä kuin silloin. Toivottavasti nyt into säilyy tällä kertaa myös yhtä hyvänä.

Uusille tervetulotoivotukset vielä näin loppuun ja hauskaa viikonloppua kaikille! t. vaemo ja ihmepoika tänään 4 kk
 
Pikkuvaemo: Minä kanssa palailin jumppiin kesän alussa ja ai että tekee hyvää =) samalla saa liikuntaa ja omaa aikaa ja kotiin palaa taas täynnä tarmoa. Ja olen huomannut, että nyt ei tee ollenkaan niin tiukkaa se lähteminen kun sitä omaa aikaa ei ihan hirveästi olekaan. Ihan aina odottaa jo aamusta kun tietää, että illalla on jumppaa luvassa. Meillä olisi salilla kyllä sellainen lapsiparkkikin, mutta luulenpa, että on tarkoitettu vähän isommille, siispä jumppailen iltaisin. Ja enhän minä raaskisi tuota pikkuista vielä niin vieraan hoitoon antaakaan :heart:
 
heippa kaikille tasapuolisesti :)

en osaa ykstyisesti viestiä laittaa niin kysyn nyt ihan näin et Rhea, huomasin, että teidänkin poika on saanut nimen Nooa, että koska ajattelitte viettää nimipäiviä kun mistään kalenterista enkä muualta oo oiken vaihtoehtoo löytäny? (kiitos näin etukäteen) ;)

Voisinpa mä jotain meidän elämästä kirjottaa vaikka TODELLA hiljaiselon kirjoittelija olen, aina niin pitäs kirjottaa kun oon käyny teitä lukemassa, mutta sit tulee aina jotain muuta :(, mutta jos sitä viimestään syksyllä koittais parantaa tapansa kun ei pihalla enään viihdy samalla tavalla ja mökkeilyt jää pois.

Mutta meillä ollaan hieman reilu 4kk opeteltu kaikkia uusia hienoja juttuja ;), vielä ei olla käännytty ympäri mutta kovasti yritystä löytyy, juttua riittää ja hymystä ja naurusta ollaan saatu nauttia jo useampi kuukausi :) Hampaita on kovasti tulossa, kun kuolaa tulee "litra" kaupalla ja kaikki pitää saada suuhun ja hieman kiukkuakin ilmassa kun muuten hyvin rauhallinen poika, ei olla "turhasta" koskaan itkeskelty. Yöt meillä on on mennyt yhdellä aamuyön (4-6) heräämisellä jo ainakin kaks kuukautta, se varmaan vaikuttaa kun poika syö ainoastaan korviketta kun oma maito loppu jo heti alkuunsa kun sain kohtutulehduksen ja olin viikon sairaalassa kunnon antibiootti kuurilla niin maitokin jäi sille tielleen.
Nyt oon onneks jo antanu itselleni anteeksi, kauan siinä menikin kun tunsi jotenkin syyllisyyttä kun ei pysty antaaan lapselleen sitä mikä olis parasta.

Kiinteitäkin ollaan nyt maisteltu jo muutama viikko mutta meidän jätkä on sitä miletä, että se on paljon kivempi leikkinä kun ruokailu hetkenä...mutta eiköhän se tästä pikku hiljaa.

4kk neuvolassa painoo oli 7kg ja pituutta 67cm. Ja tosiaan Nooa nimekseen pikku herra sai toukokuun puolessa välissä. Kovasti ollaan kyselty meiltä, että miksi moinen nimi valinta kun ei uskonnollisia ihmisiä olla, vähä harmittaa...mutta itse nimeen niin kovasti rakastuin, että onko tuolla väljä mitä muut miettii :)

Mutta eiköhän siinä kaikki tällä erää :)
Oikein hauskaa v-loppua ja toivotaan, että aurinko paistais :)
 
Vielä piti sanoa Bellonalle, että itse olen ajatellut ihan samaa, ihana ikä tämä kun alun itkut alkaa olla takana =) Jotenkin sitä osaa kovin arvostaa tätä helppoutta kun alkuun mahtui raskaita päiviä.

Niin ja Pimmi oikeassa olet tuossa, että hyvä vaan jos lapsi ei pääse kovin väkkärälle siinä syöttötuolissa. Kunhan ei myöskään ole niin tiukka, että tarvitaan työkaluja irrottamiseen :LOL: Mutta tosiaan, ehkäpä siinäkin on omat jujunsa ja kun ne oppii niin tuoliin laitto ja poisottokin käyn helpommin. Ja onhan nuo lapset tietysti niin kovin eri mallisiakin, että kokeilemalla kai sen itselle parhaimman löytäisi. Pitäisiköhän soitella kaverit läpi, että "millainen syöttötuoli teillä? Jaa sellainen, no me tullaankin sitten tässä käväsemään..." ;)

Suvitus: onnea ryömimään alkamisesta :flower: Teillähän ollaan ajoissa liikkeelle lähdetty :)

Oonaliinalla siis Ergo ja olette tyytyväisiä? Minäkin siitä haaveilisin, mutta ainakin kaupassa kun kokeiltiin niin poika ei innostunut :/ Toki varmaan voisi olla eri asia kun lähdettäisiin ulkona liikkeelle ja sitten siihen tottuisi. Saattoi olla myös liian pieni silloin kokeiltaessa, jotenkin jalat näyttivät menevän hassusti silloin. Oliko teillä poika heti juonessa mukana vai vaatiko totuttelua?

Nyt lähden häiriköimästä tällä erää ja jätän muillekin tilaa kirjoitella :wave:
 
Mamacitan perheelle vielä paranemisia :hug: Tuo on niin tylsää kun olisi kiva kesällä liikkua niin sitten joutuu kotona parantelemaan. Ja varmasti ollut hauskaa tuo pippelin löytäminen :D Meillä ei vielä sitäkään ole huomattu, kuten ei varpaitakaan. Varpaita koitan kovasti kyllä poitsulle heillutella, että hei katsos mitä sulla täällä olis, mutta vielä ei ole niitä itse alkanut tutkimaan. Taitaa tämä äiti olla vähän hätäisempi, ehtiihän tuo vielä niitä ihailla :)
 
äityliini: Enpä kyllä oo nimipäivää tullut edes miettineeksi. Onko teillä jokin päivä mielessä?
Mua myös harmittaa tuo nimen yhdistäminen uskontoon. Niinku raamattu ei ois nimiä pullollaan. Jotku nyt on vaan vähä harvinaisempia, mutta sitäki hienompia nimiä. =) Ei varmaan kaikilta Maria nimisiltäkään kysytä miks niillä on niin uskonnollinen nimi. :/ Onko teillä muuten Nooalle lempinimeä?

autogalluppiin sen verran, että meillä on ysiseiska vw golf. KAKSI OVINEN ja peräluukusta löytyy vielä subbari ja kaksi vahvistinta. Hattuhylly ei nouse ollenkaan kun siinä on kuus kertaa ysit. Voin luvata, että kyytiin ei mahdu MITÄÄN!! Ite istun polvet kii kojelaudassa, jotta pojan istuin mahtuu selän taakse takapenkille. :kieh: Koskaan ei mennä vaunujen kans minnekkään. Kuulemma uus auto laitetaan sitten ku myyntiin tulee sähköautot. |O

Meidän pullero ei edelleenkään käänny muuta ku sillon, jos paan sen kyljelleen. :kieh: Varpaat löyty tässä viikko sitte, mutta niihinki yltää vaan ilman vaippaa tai tosi ohkasen kertakäyttövaipan kans (joita meillä käytetään vaan kaupunkireissuilla, muuten kestot).
Jos Nooa on mahallaan lattialla, se saattaa pyöriä 360 astetta akselinsa ympäri ja jopa mennä vähä eteenpäin jaloilla potkimalla, mutta kääntyminen ottaa tosi koville.

Me ostettiin asunto ja nyt odotellaan, että vuokralaiset pakkaa kimpsunsa ja poistuu, että päääsee remppaamaan. Ovat asuneet yli vuoden, joten 6kk irtisanomisaika. :( Löydettiin rivarikolmio pienellä omalla pihalla, 80m2. Sai niin halvalla, että oli pakko ostaa. Lainaa otettiin remonttirahoineen 80 tuhatta. :x

Paljonko annatte maitoa/vettä kiinteiden syönnin jälkeen "janojuomaks"? Mulla on nuo annosten määrät/koko vähä ehkä hakusalla. Tai en tiedä vaikka ois kohillaanki ku ei mitään tietoo asiasta. Nooa syö jo kahdesti kiinteitä päivässä. Aamupäivällä hedelmäsosetta ja sit päivällä unien jälkeen perunaa tms. Illalla saa vellipullon ennen sänkyynmenoa. Sen voimin nukkuuki sit yleensä kuuteen seittemään. Nyt on taas hirvee nuha, joten unet on vähä levottomia ja limaa kertyy kurkkuun, joka taas yskittää ja herättää. :/

Hui, tuli ukkonen, pitänee sulkea kone.

Rhea ja Nomppu
 
Täälläkin yksi maalismamma. Samu-poika syntyi 2.3. kolmevuotiaan isoveikan kaveriksi. Samu on iso kaveri, painoa on kertynyt jo hurjat 10 kiloa ja soseita menee jo kiitettävästi. :D Asutaan keski-uudellamaalla, juuret tosin itä-suomessa. Tukiverkkoa ei juurikaan ole koska suku niin kaukana, ehkäpä täältä löytyy virtuaalitukea. =) Välillä arki on tylsää ja rankkaa pienten lasten kanssa... :/ Mutta lapset kasvaa ja joskus nämäkin vuodet on muisto vain. Kauniita kesäpäiviä muille maalismammoille! :flower:
 
Hei kaikki pitkästä aikaa!!!
Mä kirjoittelin silloin odotusaikana täällä maaliskuisissa...Pojan synnyttyä on kirjoittelu kokonaan jäänyt, elän nettipimennossa ja jotenkin on aika mennyt pojasta ja kesästä nauttien.
joskus olen käynyt lukaisemassa teidän kuulumisia, kun vain jossain olen koneelle päässyt.
Meillä elämä sujuu hyvin, poika on iloinen ja aika kiltti. itkee kun on nälkä, nukkuu yöt ihan suht hyvin ja kovasti koittaa kasvaa rintamaidolla.
Mutta, KUINKA POIKA OPPISI SYÖMÄÄN PULLOSTA?[/b] ei kelpaa sitten minkäänlainen tuttipullo, eikä myöskään ymmärrä itse tuteista mitään.
Eli rintamaidolla tässä mennään, mutta meile on tulossa aikoja, jolloin joudun olemaan pieniä hetkiä erossa pojasta. Olemme harjoitelleet pullosta syömistä kyllä, mutta hän ei vain tajua sitä imemistä. Muutamia kertoja on pullon huolinut, mutta ei nyt taas pitkään aikaan. Rintamaitoa hänelle pullosta olemme yrittäneet tarjota, mutta ei vain suostu sitä syömään...
Noh, onneksi ei ole elämästä ja kuolemasta kysymys, sillä mä voin ottaa pojan myös mukaani mutta olisihan se mukavaa jos isäkin saisi nauttia pojan syöttämiestä eikä se olisi vain äidin yksinoikeus..mikäli ymmärrätte mitä tarkoitan.
Miten teidän pienokaiset, jotka syövät rintamaitoa ovat pullon huolineet?

Ootus ja "masutakiainen" josta muuttunut "tissitakiainen" 3 kk, 1 vko.
 
Pikapikaa...

Mamacitalle paranemisia! On varmasti vaikeaa ku ootte vielä molemmat kipeänä :/

Suomineidollekin tervetuloa joukkoon ja onpa teidän Samu päässy jo komeisiin mittoihin! :D

Rhean "perheauto" vei kyllä voiton :eek: Meillä ukko sais kuulla kunniansa jos yrittäiskään tuommosta asettelua :kieh: On tuo pari kertaa koittanu nurista supparia, mutta millonkohan herra sitä meinais käyttää ku lapset kyydissä siihen ei ainakaan koskettais :eek:

Mä oon tullu siihen tulokseen että mulla alkaa ihan varmasti kohta menkat :D
Siis mulla on ollu hermot lievästi sanottuna kireällä ja tuntuu siltä että joka hiivatin asia nostattaa punan poskille ja on pakko kommentoida... sen varmaan huomas tuosta mun äiti-nainen-kommentoinnistaki :whistle:
Ärsyttää ku esikoinen nurisee, ärsyttää ku mintulla on tuosta hiton korvikkeesta maha kipeänä eikä edes nuku kunnolla ku vääntelehtii ja itkeskelee vähän väliä, ärsyttää nuo katit ku ne vaan huutaa, rappaa kynsiä joka paikkaan jne, ärsyttää tuo ukko ku se vaan vitsailee ja on olevinaan niin hyvällä päällä :kieh: ärsyttää meidän bestman ja kaaso ku ne ei saa yhtä ainottakaan asiaa tehtyä vaan mun pitää koittaa hoitaa joka hiivatin asia yksin, ärsyttää nuo saamarin lääkkeet ku niistä tulee vaan kipeämmäksi, ärsytää tämä kämppä ku tää ei tunnu hyvältä vaikka kuinka siivoais hiki persuuksissa, ärsyttää ku pitäis tehdä vaikka mitä mutta ei jaksais yhtään mitään...
Huoh... Johan helpotti :D
Vielä ois ollu monen monta asiaa mutta en rääkkää teitä enempää :whistle:
Taidan mennä hakemaan tuon ukon alakertaan että saan paasata silleki :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille muille! :D
Me taidetaan olla sen verran paljon liikenteessä etten taida joutaa paljon koneelle...

Pimmi hakkaamassa päätä seinään :headwall:
 

Yhteistyössä