MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

Pitipä vielä lyödä vettä myllyyn herkkulakossa oleville (täältä dumle-karkkien seasta :) )
Käykääs kattoon ullanunelma.fi sivut. :attn: Voi pojat! sellasia kakkuherkkuja että. Mä tilasin innoissani jalkapallokakkuvuoan ja perhoskakkuvuoan, tokihan sellaset pitää olla kaapin perällä :whistle: jos joku on oikeesti hyvä leipoon vois vinkata et kuinka tolla jalkapallovuoalla tehdään se kakku??? Onko tarkotus vaan koota ja marsipaanilla tehä muoto? Täytyis vaikka lähettää sinne postia ja kysyä.

Meillä pimatsu nukkuu pitkästä aikaa hyvin päiväunia, kiitos!!!

Olettkos huomanneet minkälaisia luoteenpiirteitä näissä vauvaleissa? Meillä kun vrt esikoiseen, erot on selvät ja huomasin ne jo heti laitoksella. Tää neitokainen taitaa olla oikee jukuripää? sairaalassa jo oli tyytyväinen vain sylissä, huusi ja huusi sängyssä ja kun otin syliin, ilme muuttu sekunnissa. Edelleen tuntuu olevan samanlainen, itkee siis aikalailla mut mulla on sellanen "mutu" et itkee vaan raivoonsa et uni tulee itkun jälkeen, tissin alotus ja lopetus vaatii pienen itkun, ja päiväunethan meil menee päin peetä,ja yöt aivan loistavasti, joten taitaa osoittaa vaan mieltään. Esikoinen meillä makas hoitopöydällä liki 1.5vuotiaaksi kun vaippoja vaihdoin (käytin kotona tosi pitkään teippivaippoja kun olivat niin paljon halvempia kuin housuvaipat) eikä juuri ollu pelkoa et kääntyis ja tippuis, mutta Maijasta näkee heti se tippuu sit aika pian, kun selkäni vaan käännän, meno on sellasta vispaamista :LOL:
selkeesti paljon villimpi tapaus.

taimi:meillä ei ainakaan käännytä, ei edes yritetä. mutta sehän ei vaadi tosiaan ku pienen punaisen hetken kun selkänsä kääntää niin johan ne on toistenpäin...kokeile vaikka jättää sängyn reunalle, niin johan tippuu :) noh, älä kokeile, vitsi :p

Autoasiaa: meillä on toyota avensis farkku ja varmaan on ihan ok, ei todellakaan mikää tilaihme ainkakaan tavaratilasta. Meidän kamat nyt mahtuu hyvin, mut jahka neitikin kasvaa ja tavaramäärä lisääntyy reissatessa, voi tehdä tiukkaa.

Laitanpa vielä päivän piristykseksi jutun jonka sain joskus kännykkään, voi vaikka laittaa jollekkin synttärionniteluix:

"Ennenvanhaan sattui ja tapahtui,
nykyään ei tapahdu,mutta jokapaikkaan sattuu kyllä.
Kylmä kahvi kaunistaa,mutta maha ei kestä niin paljoa kuin naama vaatisi.
"kahdesti yössä" tarkoittaa vessassa käyntiä.
Enää ei hetkauta jos ajatukset alkavat karkailla,kunhan tulisivat takaisin.
Tarvitsee lasit löytääkseen lasit.
Jokapaikkaan koskeen,se mihin ei satu, ei toimi.
Olo on kuin rilluttelun jäljiltä,vaikkei ole pirtistä poistunut.


Näin, näin se nuoruus menee ohi =)

m




 
Moikkelis mammat!

Täällä kanssa on pahasti tota herkuttelijan vikaa! Karkkia, pullaa, keksejä, sipsejä... ja suklaata! Nam! Kaikki uppoo mitä eteen saa... Onneksi minä en vaan liho! Joten noita liikakiloja ei pääse kertymään.. Elopainoa kun on alle 50kg! Ippu täältä löytyy kanssa tämmönen luuviulu!

Taimi: Täällä odotellaan kanssa vielä kääntymisiä! Muutaman kerran vahingossa on onnistunut kauhealla töminällä pyörähtämään!

Autoista.. Täällä kanssa haaveillaan uudesta autosta! Tällä hetkellä meillä on yaris verso, mut kun ei sinne mahdu vaunut ilman että ottaa renkaat pois... Hankalaa!

Uusia pottuja täälläkin on annettu. Mielummin niitä annan kun vanhoja...

Onko kellään vielä hommattuna matkarattaita? Tai kai nyt niillä ainakin kenellä on ennestään lapsia... Minkä merkkiset olisavat hyvät? Huomenna ollaan menossa ostamaan, kun on lahjakortti yhteen kauppaan.

Täytyy mennä kattoon alakertaan että mitä ukko ja ama siellä kolistelee..

riksu ja ama
 
Pikaseen kommentaattia :wave:

Täällä siis edelleen pitänyt karkkilakko, mut saas nähä kun tänään kauppapäivä :attn:
Mun pitää kaupasta ostaa ruokaa kun en ilmeisesti syö tai juo tarpeeksi. Tosi usein huimausta, heikotusta ja sillon tällön tosi kovia päänsärkyjä. Soitin tänään neuvolaan ja rintatulehduksen lääkärikäynnin ohessa otettu hg oli 131 eli todella hyvä ja crp oli jotain 50 mut ku oli se tulehdus ni siks kai? No meen kuitenkin huomenna labraan ja otetaan crp ja verensokeri ainaki ja perjantaina neuvolan yhteydessä otetaan verenpaine, toivottavasti selviää, itse luulen että tosiaan kun en syö tarpeeksi, nytkin nälkä mut ei tuolla oo ku leipää :eek: :ashamed:

Oon myös niin väsyny etten jaksa laittaa ruokaa, huokaus.

Tulipas vuodatusta :kieh:

Täältä kans tuttelille :hug: En ymmärrä miten noin voi sanoa ihmiselle josta välittää :eek: Mun ukko sais kyytiä jos näistä löllöistä valittelis! Ite koko ajan itteäni läskiks haukun ni eihän se edes kerkee :LOL: Mut oikeesti, mieheni koko ajan kyllä kehuu ja näkee että välittää ja rakastaa :heart: Sillä mennään eteenpäin!

Meiän poika ei ollu nelikilonen mutta kuitenki 3kk-neuvolassa 7,3kg ja 63cm :saint:
Saa nähdä mitä perjantaina, jänskättää :D

Elä hermoo taimi! Täällä Veeti kääntyi 3kk3vkoa1pvän ikäisenä, teillä ei kiire myöskään! Eikös joku laittanut että jos ei 7kk ikäsenä käänny niin tutkitaan?
Anna tyypin rauhassa harjotella, kyllä se siitä ihan yhtäkkiä lähtee :xmas: Niinku margit laittokin, että sen siunatun kerran ku jätät silmänräpäykseksi yksin ni eiköhän vieri, ehkä huono vitsi mutta kyllä mä nauroin :LOL: Ja Veeti kääntynyt nyt siis kaksi kertaa enkä kummallakaan kerralla oo nähny ite! Oon vaan mahaltaan löytäny, joten kaipa se sen kääntymisen sitten osaa.. Mutta kun miehen kanssa oikeen yritetään niin ei varmana!

Kiitos pimmi onnitteluista! Mä ehkä turhaankin näitä opittuja juttuja fiilistelen mut oon vaan niin onskana! Tänäänki väsyneempi ja huonovointinen aamu mut ku toinen köllii ja näpelöi varpaita ni on niin hellyttävä näky ettei parempaa ookaan :heart: Oon niin tota odottanu tota varpaiden näpellystä, millonkohan menee suuhun asti, oi ihanuutta :heart:

margitille että meiän poika on ainaski erittäin vaativaa ja temperamenttista tyyppiä :kieh: Kaikki pitää saada heti ku pyytää ja auta armias jos lasket lattialle hetkeksikään väärällä hetkellä tai jos syöntihetkeä häiritään, vetää niin isoja herneitä sillon nenään että isosiskoki ihan äimänä :LOL:
Siis aivan eri luonnetta kuin tyttönen! Neiti ollut aina kiltti, rauhallinen ja vauvana ei itkenyt IKINÄ. Mutta on sitä edelleen :heart:

No nyt meen kun toinen niin nätisti kujertaen ja kiljuen pyytää :)

Mukamas-pika-suvitus ja veetitys 3kk3vkoa3pvää :heart:
 
Leon kanssa käytiin tänään siellä varjoainekuvauksessa. Pelkäsin sitä niin etten ole syönyt enkä juuri unta saanut. Toinen hymyili niin onnellisena ja hyväntuulisena lähtiessä, että tuntui kuin olis pettänyt hänen luottamuksen kun vei sinne "kidutettavaksi".
Ensin oli munuaisten ultraäänikuvaus, joka meni mainiosti. Leo pötkötteli siinä pöydällä eikä välittänyt vaikka hoitaja piti jaloista kiinni ja lääkäri ultrasi kylkiä ja vatsaa. Naureskeli meille kun mieheni kanssa siinä vieressä katseltiin. Sitten oli sen hankalamman homman vuoro, meille kerrottiin että vain yksi vanhempi pääsee mukaan pitämään kiinni. Meillä oli vain hetki aikaa päättää, mietin että itse varmasti itkisin vain silmät päästäni, päädyttiin siihen että mies menee mukaan. Suukotin poikaa ja lupasin että isä pitää huolta. Odotin oven takana ja jännitin. Itkua alkoi kuulua hetken päästä, mutta se kesti vain hetken. Pian minut jo kutsuttiinkin mukaan. Leo oli itkusta punainen ja vähän hädissään isänsä sylissä, otin pojan syliin ja suukotin, lohdutin. Mies kertoi kaiken menneen hienosti, ei kuulemma ollutkaan niin paha juttu. Poju ei edes huomannut katetrointia ja itkusti vasta kun varjoaine oli laitettu kun tuli se pissaamisen tarve. Huomenna me mennään kuulemaan tuloksia.

Ihana huokaista. Jännitin tätä ihan kauheasti. Nyt vaan toivotaan et tulokset on hyvät niin ei tarviis enää toista rääkätä. Saatiin estolääkitykseksi antibiottia, toivon et masu ei mee pahasti sekasin.

Perunaporkkana maistuu, vähän on maisteltu omenaa. Yöt on rauhottuneet, Leo syö kerran tai kaks. Leo on siirtynyt nukkumaan isovelensä kanssa lastenhuoneeseen, nukkuu siellä hyvin ja ehkä minäkin nyt paremmin kun en herää jokaiseen liikkeeseen tai huokaukseen.

Ääh pitää viel mainita kun näkyi olevan "herkkukeskustelua", että mä oon tosi tyytymätön itseeni. Jo raskausaikana ja nyt sen jälkeen niin herkut on maistuneet liiankin hyvin. Mulle ei ole varmasti paino tippunut, vaik en oo sitä seurannutkaan. Olen syönyt herkkuja joka päivä ja liikkunut aika vähän. Yritän parantaa tapani. Mikä siinä on kun tekee niin mieli herkutella kun saa lapset unille. .... istahtaa sohvalle ja napostella jotain hyvää.. Se saa nyt loppua.

Vauvanvaatteet pakkasin pois, jokos kerroin siitä. Meille ei tule enää vauvaa, meidän perhe on tässä.

enne ja Leo 4kk +hippunen päälle
 
Täällä minä taas, nettiriippuvainen :D

Päivä tässä on lähinnä vaan menny. Lämmintä on, mutta pilvessä. Tänään oli Matiaksen 4kk neuvola. Sijainen oli ja kaikki asiat pojalla hyvin. Antoi luvan istuttaa sylissä, ilman tukea nyt ei edes pystyssä pysyiskään kun pää painaa. Virkeä, hyväntuulinen vauva ja hyvin kehittynyt totesi täti:D Pituus 65,5 Paino 7655 ja päänympärys 43. D-vitamiinitipat nyt 3 tippaa/pv. kun juopi tuota tuttelia sen verta päivässä ja sano että jatkaa vaan uusien ruoka-ainesten maistelua. Marjasoseita suositteli vaikkapa välipalaksi :)

jahas nyt herra heräs.. :wave:

Marmeladi ja Matias 4kk+ 1pv
 
Mulla on sivut jumittaneet tän ja eilisen päivän, outoa! Välillä aina kerhon puolelle pääsee, ja sitä kautta kirjautumaan, ja sit taas omien tietojen kautta tänne keskusteluunkin, muutoin väittäny että huoltokatko, kestää 1-2 tuntia.. juu, kestäny jo pari päivää... :kieh:

Autosta Ei kai meillä muuta ku että farmaria etsitään, ja tavaratilaa pitää olla! Varmaan jotain aika varmaa ja vakaata -tyyliin Toyota Corolla- etsitään, tietää mitä saa... taattua laatua.

Mamacita-; mikäs siinä äiti-ihmisen pehmoisuudessa niin hupaisaa oli? ;) Saa se olla, onhan se ny pehmonen syli paljo kivempi ku luinen ja kolonen! Ja on muuten mahottoman pätevä syy herkutella! =) =)

Mut jep, kello on jo vaikka mitä joten ei tän enempää tällä erää! :wave:
 
Minullekin on jäänyt raskaudesta sellaiset 4-5 kiloa ylimääräistä pyörimään lantion ja reisien seudulle. Aiemmin taisinkin jo kirjoittaa, että naamasta on kyllä lähtenyt kaikki "lapsenpyöreys" pois vaikka 35-v. jo olenkin eli ei se mitään lapsenpyöreyttä enää ollutkaan. Pikkuhiljaa tosin masu alkaa kiinteytymään eikä liha sen ympärillä ole enää velttoa. En tiedä onko kiinteää rasvaa vaikeampi saada pois! Tissit on isot mutta ne ovat sellaiset aina olleetkin, joten eivät painoon paljon vaikuta. Elokuusta alkaen yritän käydä parina päivänä jumpassa, mutta katsotaan saanko aikaiseksi. Jos teen herkkulakon, syön herkkuja kahta kauheammin. Ei siis tehoa minuun.

Elielin masuvaivat saavuttivat eilen maksimin! Jätkä huusi tunnin yhtä huutoa kun sattui niin kovasti masuun. Sain sen sitten vihdoin nukutettua tissille kylkiasentoon, jossa poitsu nukkuikin puoli kolmeen asti yöllä. Voi ressukkaa. Nyt kyllä lähden ostamaan sitä luumusosetta vaikken kiinteitä haluakaan vielä aloittaa - niin paljon hyvää olen siitä kuullut ja toivon vatsavaivojen jäävän sen avulla historiaan. Levolacista Eliel ei tykkää ja sen saaminen lusikalla suusta vatsaa on ollut kovan taistelun takana. Ruiskulla se ei onnistu ainakaan. Onneksi sentään Levolac on toiminut = kakat ovat tulleet ulos luonnollisella tavalla. Jos luumusose ei auta samalla tavoin, käymme varmaankin parisen kertaa vyöhyketerapiassa. Ehkä se auttaa pysyvästi.

Meilläkään ei vielä käännytä. Nykyisin maataan pää lattiassa kiinni kun masulleen joudutaan :LOL:

Muuten, onko muilla äideillä ollut päänahassa kiristystä ja päässä vihlovaa kipua? Ja selkä ja käsivarret sormia myöten ihan jumissa? Itselläni ei ole koskaan päänahkaa näin vihlonut ja sattunut vaikka niskasäryistä aina it-työläisenä olenkin kärsinyt...Olisi kiva tietää ettei kyse ole aivokasvaimesta (no ei tietenkään ole, mutta aina sitä mielikuvitus lähtee liikkeelle, kun asiaa tarpeeksi miettii).
 
Minkä syöttötuolin omistatte ja mitä suosittelette? Entä mitä ette missään nimessä?

Ajattelin ostaa meidän vanhaa rintsikkakeittiötä kunnioittavan perinteisen mallin:

http://www.huvikumpu.fi/epages/PPO.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/16012008-31614/Products/%22V%C3%A4kinen%20sy%C3%B6tt%C3%B6tuoli%20taittuva%22/SubProducts/%22V%C3%A4kinen%20sy%C3%B6tt%C3%B6tuoli-0001%5B1%5D%22

Kokemuksia, anyone?
 
Katjuska: Me varmaankin ostetaan kanssa tuollainen perinteinen malli. Syöttötuoleista tuli "hauska"kokemus kun olin kummipoikani luona ja heillä sellainen tripptrapp. Poika ei ole mielestäni mitenkään edes normaalia pullerompi tms, mutta eipä meinattu saada herraa pois istuimesta kun oli jotenkin niin kaponen se väli :eek: Me jo meinattiin, että pitääkö hakea työkalut ja purkaa tuoli poitsun ympäriltä :LOL: No jälkeenpäin nauratti, mutta silloin melkeen kyllä jo hätäännyttiin. Vähän samansuuntaisia kokemuksia olen kuullut muiltakin, joten kannattanee testata omalla lapsella jos sitä tuolia halajaa. Muutoin tykkään kyseisestä tuolista paljon, mutta taitanee jäädä meiltä ostamatta tai tuo jötkäle juuttuisi harva se päivä kiinni =)
 
Katjuska, meillä on juuri tuo syöttötuoli, kirsikan värisenä! =) Ja tykätään, kovasti. Jos jotain huonoa, ni tuon taittuvuuden takia siinä on paljon pieniä koloja jotka hankala puhdistaa ja pitää puhtaana kun maidot ja puurot lentelee... mutta muutoin se on just hyvä! Ja perinteikäs. Syöttisten äiti! =)
 
Moip vaan!

Tämä äiti on ollut tooosi väskä viime päivinä, tosin niin oli vuosi sittenkin. Onneksi Kilian on taas nukkunut päikkäreitä niin äitikin on päässyt..

Monta galluppia olette saaneet aikaan, meillä ajetaan Toyota Corolla farkulla, vielä mahdutaan mutta täytyy katsoa tulevaisuudessa ku on noi kaksi pientä koiraakin joita ei takapaksiin voi laittaa. Syöttötuolina on Ikean puinen jonka nimeä en muista. Pari vuotta vanha, ostettu kummilapsia ajatellen. Me on kokeiltu syöttötuolia jo, pieniä aikoja kerrallaan tyyliin 10-15 min kerran pari päivässä.
Matkarattaiksi ostettiin noita leirejä ajatellen Gracon aerosportit (isoimmat pyörät mitä löysin kun melkein kaikki gracot oli lastentarvikkeessa alessa n. 100?). Saa kanssa kaukalon kiinni seuraavaa tulokasa ajatellen, tosi kevyet työntää. Ainakin kaupungissa, katsotaan mitä mieltä olen parin viikon päästä!

Painosta en viitsi edes puhua :LOL: :LOL: . Joo katellaan sit ensi vuonna...

Peikonpoika on oppinut karjumaan ja kutsuu jo peikkoäitiä.

BiaBia ja Kilian
 
Alkuperäinen kirjoittaja moerri:
Katjuska, meilläkin tuo perinteinen kirsikan värisenä :) Saatiin tutuilta ilmaiseksi ja ne kehu ainakin hyväksi. Missä iässä muuten syöttötuolia voi alkaa käyttämään?Puolivuotiaalle?
Sitten kun lapsi oppii istumaan, sillä istumisasennossahan syöttötuolissa ollaan? Sitä ennen sitterissä.

 
Tulin pikaiseen kirjoittamaan!! En edes ole kerinnyt muiden kirjoituksia lukemaan, jotenkin nuo päivät menee niin vauhdilla! Mutta luen kun tullaan reissusta. Ollaan siis huomenna lähdössä asunto-autolla muutaman päivän kesäretkelle ja pakata pitäisi!!

Pojan keuhkokuvista tuli tulokset, oikeassa keuhkossa oli varjostuma. Lääkäri määräsi antibiootti kuurin ja laittoi lähetteen keskussairaalaan. Eilen sieltä tuli sitten ajat. Ensi kuun alussa ollaan menossa lisätutkimuksiin. Osaako joku kertoa millainen on hikikoe?
Pojalle laitettu aika altistukseen/hikikokeeseen, sitten pitää käydä röngten kuvissa uudestaan!! Antibiootti kuuri kohta syötetty, viimeinen päivä menossa!! Pojalta tulee kovasti paukkuja ja kakkaa löytyy lähes tulkoon joka vaipasta! Sen verran pienen pakki mennyt lääkkeestä sekaisin. Mutta yskä ja nuha on kadonnut, rohina ei!!

Nyt lähden pakkamaan! Kirjoittelen lisää kun palataan reissusta ja saan luettua tiedän muiden jutut!!

Muumi82 ja Topi 4 kk
 
Meillä pojalla syöttötuolina tämä:

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=287647&shopId=10008&findPath=true&compartmentId=10070&categoryId=10491&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

Ollu tosi hyvä ja samaa käytetään Mintunkin kanssa.
Tosi helppo putsata, lapsi istuu tukevasti ihan pienenäki ja ei pääse kovin helposti konkoilemaan isompanakaan. Pehmustetta käytettiin kun oli pienempi, mutta sitten ku alkoi syömään itse niin ei sitä pehmustetta jaksanu olla koko ajan pesemässä :/
Tuommonen taitettava perusmalli on siskolla ja ei oo tykänny ollenkaan... Kuulemma tosi hankala putsata ku on rakoja vaikka muille jakaa ja heillä ilmeisesti se pinta on huonolaatuinen ku siitä ei meinaa saada niitä ruokatahroja millään pois. Ei myöskään ollu ollenkaan tukeva sillon ku vauva oli pienempi ja heti kun poika oppi kiipeilemään niin ei pysyny tuolissa sekuntiakaan...
Mutta nuo vain meidän kokemuksia :)
 
"saa sitä äiti-ihminen vähän pehmoinen ollakin!"

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Mamacita-; mikäs siinä äiti-ihmisen pehmoisuudessa niin hupaisaa oli? ;) Saa se olla, onhan se ny pehmonen syli paljo kivempi ku luinen ja kolonen! Ja on muuten mahottoman pätevä syy herkutella! =) =)
Ei kai äitien nyt sen enempää pehmosia tarvii olla kuin lapsettomienkaan naisten?

Tähän lausahdukseen vaan mun mielestä kiteyty aika hyvin se ajatus (jota vastaan olen) että kun on lapsia niin ei olla enää naisia vaan äitejä.


Muutenkin musta on hassua että aikuisten ihmisten tarvitsee keksiä itselleen syitä oikeuttaa omia syömisiään (vaikka täähän on ihan mielettömän yleistä ) . Selittelythän kun tosiaan usein on ihan vaan itseä varten eikä muita niinkään kiinnosta..
 
Moikka! ollut hiukka hiljaista minun osaltani täällä palstalla ny viikkoon...

Sisko ja ystävä tulivat viikonlopun viettoon ja mun vanhemmat siihen sitten jatkeeksi maanantaista tähän päivään. Ai että aika mennyt verkkaisesti ja Nellalla riittänyt ihasteltavaa.

Meillä riehuu vaan inhottava, sitkeä kesäflunssa. Ensin sairastu Nella ja minä ja mieheni perästä. Pienelläkin räkä vaan valuu ja yskittää mut silti niin valtavan reipas on! Nukkuu vaan hirvittävästi kun nytkin vetää jo neljättä tuntii unta mitä ei normaalisti tee.

galluppeihin, auto meillä on volvo s80 ja pikkufarkku Honda Jaff. Molemmat on hyviä ku ja tilaa riittää MUTTA mun jakeluuni ei mahdu että miten me matkaamme esim vanhempieni luo kun matkassa 2 aikuista, vauva, vaunut, matkatavarat ja koira (boxeri) ?? Voiko joku koiran omistaja kertoa? Koira veis kuitenki tuosta Hondasta koko takatilan. laitanko paskaset vaunut etupenkille, itse istun vauvan kans takana ja matkatavarat katolle, hä?

Mahalleen kääntyminen, tapahtuu ihan just. Tyttö hirveästi oikealta kyljeltään mahalleen punnaa, mut ku se samputin käsi on aina tiellä. ihan vähän kun auttaa niin pyörähtää nätisti ja massulleen ihmettelemään. Googletin tuolta oikein et milloin vauvan kuuluisi kääntyä niin normi on 4-6kk elikkä ku meillä täytettiin just 3kk niin on hyvinkin varhaista.

Täällä myös äiti herkutteleee liiankin usein ja näyttää lihavalle =(
Pientä itsehillintää täytys kyl ruveta harjoittamaan!

Nyt täytyy lähtee pientä herättää et päästään yöunillekin ajoissa!

Pysykää terveinä, tää flunssa on inhottava!

Minä ja Nella 3kk 5pv
 
Sateiset pikaterkut täältä Zell Am Seestä. Kohta on lomaviikko ohi ja lauantaina pitäisi lentää kotiin. Lento 2,5 tuntia meni neidin nukkuessa suurimman osan ajasta mun vieressä olleella tyhjällä paikalla. On kovasti ulkoiltu täällä ja ihailtu vuoristoa. Eilen oltiin koko porukka 3km korkeudessa ja neiti nautti olostaan rintarepussa maisemia "katsellen". Tää on paikka, jota voi suositella lapsiperheille, niitä täällä nimittäin riittää.

Me on ajeltu täällä Gracon Vivoilla, joissa pehmeä kantokassi. Isot pyörät ja säädettävä aisa, loistava löytö helmialesta 139 euroa.

Me on oltu oikein suurperhe autolla täällä liikkeellä: vuokra-autona Opelin 9 hengen paku... Isäni on naureskellutkin, ettei ennen ole suurperheenä ollutkaan reissussa...

Nyt lähden tästä alakerran spa-osastolle ottamaan löylyjä. Sori oma napa, mutta ei tällä yhteiskoneella viitsi niin kauaa istua, että ehtisi kaikki lukea ja kommentoida. Palailen sit kommailemaan, kun ollaan kotona turvallisesti.

Misupai ja Siiri 4 kk 3vkoa nauttii reissussa erityisesti ostoksilla olosta (hihkuu ukin sylissä innoissaan, kun ollaan kaupoissa...)
 
Täällä myös eräs maalisvauvan äiti. Tyttö syntyi 28.3 3620g ja pituutta 50cm. Raskausviikolla 41+0.
Nimekseen tyttö sai Pinja, Irja, Kristiina.

Asustamme jyväskylässä mieheni ja kahden aikuisen kissan ja kolmen pennun kanssa. Pinjan kanssa on arki lähtenyt hyvin rullaamaan, tyttö on helppo tapaus alun vaikeuksia lukuun ottamatta. Rytmi löytyy jo, herätään aamulla yheksän aikaan, nukutaan tunti kaheltatoista, toinen tunti kolmelta ja viimenen puol tuntia kuuen seittemän aikaan. Sit yöunuille mennään kymmenen yheksän välillä. Pinja herää kerran yössä syömään.
Täysin rintamaidolla mennään, toivottavasti mentäisiin vielä 6kk asti. Viime neuvolassa Pinja olikin 7125g ja 61cm pitkä, eli aika pullukkä tämä tyttö.
 
Nyt täytyy mun kyllä kommentoida että nyt tuli mamacitalta niin paksua tekstiä että meni ainakin yli mun hilseen :LOL:
Musta ihan normaalia puhua ÄITIENkeskustelupinossa äideistä! Millaisia ollaan jne..
Ja oon mä kyllä ihan ylpeekin nimikkeestä ja kun esikoinen syntyi, tuli musta ÄITI ja sitä tulen olemaan hamaan loppuun asti.
Ihmisiä myös ollaan joten miksi sitten nainen/mies-luokittelu jos ei äiti?

Väsynyttä juttua kun yön taas valvonu enkä oikeen saanu ajatustani ja mielipidettäni tähän raapustettua ja mun mielestä mentiin nyt vaan korkeella ja kovaa |O

Ja on ihmisellä muitakin 'turhia' tapoja kuin selittely, eikös nämä kaikenlaiset juuri tee ihmisen?

Mutta nyt väistän vasemmalle ja katon puhalsinko hiillokseen.. :LOL:

Suvitus+Veeti :heart:
 
Kivan näköinen tuo Pimminkin syöttötuoli, tykkään ideasta, että siinä lapsi voi istua korkeammalla sitten isompana. Osaatko sanoa onko tuossa enemmän tilaa kun siinä tripptappissa?

Muumin pojalle paranemisia! Hikikokeesta en ole koskaan kuullutkaan, kerrothan sitten mikä se on kun tiedät.

Misupaille mukavaa loppumatkaa! Samassa kohteessa ollaan mekin pariin otteeseen käväisty ja tykätty todella. Ollaan kanssa puhuttu, että sinne olisi kiva mennä näin lapsenkin kanssa.

Angelin tyttöhän on aikasin kääntymään lähdössä =) Meillä ei vielä tietoakaan siitä taidosta. Siis mahalta selälleen mennään, mutta ei toisin päin. Nyt on vasta viime päivinä alkanut todella viihtyä mahallaan niin josko se motivoisi yrittämään kun mahallaan olo ei ole enää kauhuista kamalin ;)
 
Äiti-nainen-pehmoisuus Kyllä minustakin tuli esikoisen syntymän myötä ensisijaisesti ÄITI. Olenhan toki vielä nainenkin, mutta ensisijaisesti ÄITI. Ja miksi naisilla on rasvakerrosta ympärillään enemmän kuin miehillä? Jokainen voi lukea peruskoulun biologian jutut uudelleen.
Herkuttelun selittäminen... eiköhän tuo männe huumorin piikkiin, vai mitä Mamacita- luulet, jos luet uudelleen viestini siitä pehmoisuudesta? Eikös siellä jotain hymynaamaa tai silmäniskuhymiötä ollut mukana?

"Ei kai äitien nyt sen enempää pehmosia tarvii olla kuin lapsettomienkaan naisten?"
Ei tarvitse, mutta saa olla, eikö vain? Ihan samoin kuin lapsettomatkin kylläkin.

Ja kuten huomaat, teit sen taas! Mahtavaa! =)
;)
 
Suvitus; Mie ymmärsin tuon mamacitan viestin niin, että joskus naiset "lakkaavat" olemasta naisia kun tulevat äideiksi. Vai meninkö minä nyt ihan honkaan :LOL: Mie ajattelen sen asian niin, että äitiys on yksi rooli lisää - mehelleni olen vaimo, ystäville ystävä, lapselleni äiti jne ja näistä sitten tulee yhdessä minä.

Olen Suvitus kanssasi samaa mieltä siitä, että saadaan olla ylpeitä tästä äiti-tittelistä ja se meillä tulee säilymään lopun ikää. Sitä pidän minäkin tärkeimpänä, sisältyyhän siihen suuri vastuu toisesta elämästä ja se tavallaan velvoittaa jättämään niitä omia tarpeita joskus taka-alalle ja asettamaan lapsen hyvinvoinnin edelle. Mutta eihän se toki pois sulje sitä, että on tärkeää pitää itsestäkin huolta ja viettää aikaa myös vaimona, ystävänä jne. Siis tiedän, että et sinäkään niin tarkoittanut, vaan tämä tällaista omaa höpinää :)

Juups, kuinkahan sekavasti sain tämänkin sepustettua, toivottavasti saitte ajatuksesta kiinni. Täällä kanssa hieman univelkaa ja silloin tuo itsensä ilmaisu ei aina ihan loista selkeydellään :LOL:
 
Pistänpä minäki vielä lusikkani soppaan :whistle:
Tässähän hommassa vois ekaksi miettiä sitä että mitä se naiseus jokaiselle edes on...? Mä en oo enää äidiksi tulemisen jälkeen meikannu tai laittanu hiuksia yhtä kauan ja hartaasti kuten ennen ja vaatteetki taitaa olla nykyään enemmänkin mukavia kuin tiukkoja ja naisellisia. Kuitenkin mä en oo koskaan ennen tuntenu oloani niin naiseksi kuin esikoista odottaessani ja ison mahan kanssa kulkiessani. Oli siis niin ylpee olo ku voin näyttää että musta tulee ihan oikeesti äiti :)
Nyt kun noita pieniä on jo kaksi niin ainakin itsestäni mä sanon, että ennen lapsia mä olin pelkkä tyttö ja nyt mä oon nainen.
Tietysti on olemassa naisia joilla ei ole lapsia eikä ikinä tulekaan, mutta mulla tämä naiseksi tuleminen ja naisellisuus jotenkin liittyy tähän äitinä ja vaimona olemiseen.
En tiiä mikä tässäki on ja ymmärtääköhän kukaan mitä tarkotan, mutta kerroinpahan kuitenki :D
Tää ei sit tosiaankaan tarkota sitä että mun mielestä ei ole nainen jos ei oo lapsia tai miestä vaan tää on ihan vaan mun tämmönen henkilökohtainen huomio minkä oon tehny näiden parin vuoden aikana...

Maalismammalle vielä, että mä en oo koskaan nähny tuommosta tripptrappia :whistle:
Tää meidän tuoli on aika ahdas varsinki ku se pehmuste on paikoillaan, mutta mun mielestä se oli vaan hyvä juttu ku ainakaan tuo poju ei istunu kovin tukevasti ku vasta joskus 8-9 kk iässä vaikka alko istumaan jo puolen vuoden ikäisenä.
Mun kaveri nurisi aina tuosta meidän tuolista ku ei saanu poikaa siihen ujutettua, mutta sitä vaan piti osata laittaa oikein ;)
Sit ku sen pehmusteen otti pois pojan kasvaessa niin siihen mahtuis vaikka kuinka iso lapsi :)

Niin ja noista selittelyistä, että itseähän varten ne aina on! En minä ainakaan selittele noita suklaalevyjä ym kenellekään muulle ku itselle... Miestä ei vois vähempää kiinnostaa että miksi mä oon syöny jotain vaan mulla itellähän se alkaa pännimään ku ensin päätän että nyt ei herkutella, sitten herkuttelen ja totean että jeah, oma vika :whistle: Miehelle ja muille tulee valitettua sen takia että jos vaikka saattais saada hieman myötätuntoa ettei omatunto kolkuttais niin pahasti :D

Me-eri: Tervetuloa mukaan!

Ja Muumin pojalle paranemisia! Mä en oo koskaan kuullukaan hikikokeesta :/

Tänään pistin muuten toisen piikin ja tää kävi kyllä aika kipeetä :eek: Laitoin vissiin jotenki hankalaan kohtaan ku niin pahasti nipisti ja jostain syystä se lääkekään ei meinannu mennä kunnolla perille... Taas vaihteeksi jomottaa koko jalkaa :/

Taidanki lähtä ottamaan särkylääkettä jos vaikka helpottais...
Ukkoki kuulostaa tekevän jotain kummallista että täytyy mennä tarkastamaan mitä se tuhoaa :whistle:

Pimmi
 

Yhteistyössä