Maalismussukat - syntyneet

Oih :heart: Onnea tuhannesti tiinellille ja perheelle :) Voi että :heart: Ja kyllä kaikki asiat järjestyy jotenkin päin! Niin niillä yleensä on tapana :) Ja sä pärjäät varmasti. Onpas ihanaa!! voisin laittaa joku kymmenen sydäntä, mut enpäs nyt viitsi =)
 
MOI

Tiinelille valtavasti onnea ja myös Devilille, jos oikein muistan, niin sielläkin oli uusi tulokas tuloillaan.
Meillä on aika tammikuun puolessa välissä lapsettomuuspolille ja alkaa pikkukakkosen yrittäminen. Mulla on ihan järkyttävä vauva kuume. Mies näkee unta toisesta pojasta ja mä kaksosista. Totesinkin, et jos menis toinen raskaus sektioon, pitää varmaan pyytää laittaan piuhat kiinni, tai mä haluun vaan koko ajan lisää. On lapset niiiin ihania!

meillä sit kävellään tuen kanssa ja toissa päivänä rupes nouseen itse istumaan. Kai meillä jouluna mennään ilman tukea eteen päin....

Kävin töistä hakeen työvuorot. Ihan paniikki iski ovella, etten haluu vielä töihin. Yllättävän rankaa ajatella eroa pikkusesta, vaikka hänen isä joutunut tekeen sitä päivittäin.
Sit mun toive oli aamua, ni 2 viikossa 7 iltaa ja 3 aamua, se siitä toiveesta. sit toivoin joulun töitä, kun ei poika vielä joulua ymmärrä ja rahasta pulaa. No tietenkin joulu on vapaa!!!! niin raivostuttaa.
Nyt siis olen 8 viikkoa töissä, joista 3 lomalla. toukokuussa sit kunnolla paluu ja en todellakaan meinaa tehdä yövuoroja jos hoidoissa ollaan. Toivon mukaan plussaan pian ja ensi vuonna olisi toinen nyytti tuhisemassa.

Meidän poika nukkuu 3 yötä omassa huoneessa. Hyvin on mennyt, ei muutosta illoissa, öissä tai aamuissa toistaiseksi. Koville ottaa siirto vieläkin, mut lapsen ja äidin unen laadun kannalta paras ratkasu. Jos mäsaisin nukuttua niin sais nukkua meidän välissä.

no nyt iltapalalle ja nukkumattia moikkaan, aamulla taas aikanen herätys kutsuu

sane

ps. lähtöpaino saavutettu :kieh: +6kg, siis ottaa päähän suunnattomasti!!!!
 
noniin, mä olen taas kuumeessa.... kova yskä ja nuha... tätä on nyt jatkunu niin kauan että huomenna on varattava ja SAATAVA lääkäri! tänään kävelin ystävän luo, ja ylämäessä alkoi rintaa puristaa, oli vaikea hengittää ja sydän "värähteli"... hiukanko säikähdin!!!! happi aika loppu, limaa tolkuton määrä. astmaa on suvussa kovasti, joten katotaanpa koska oman diagnoosini saan..
nytkin on raskas hengittää, vaikka vaan istunu oon koko illan.. hartiatkin toki on jumissa, mutta en tiedä. no, tulee mitä tulee.

sane lykkyä plussa-haaveisiin :wave: joskus siinä voi käydä niinkin, että kun asennoituu niin että nyt ei lasta saa, tai että pitäis ollakin töissä, niin johan on pulla uunissa :D :D :D
mä ymmärrän oikein hyvin ettei töihin meno innosta, ei muakaan, mutta elannon tienaamiseen on kyllä pakko osallistua... saahan sitä sitten paremman äitiysrahankin taas ;)

lisääntyminen.... mulla on semmonen olo että alan pian olla jo liian "vanha", en halua olla 60 vee kun mun lapsi saa vasta ajokorttia :( että kiiru ois sen puoleen... mähän olen pian 35, että ei tässä enää kovin montaa vuotta hedelmällisiäkää olla :D paitsi mies tietenki kun on mua nuorempi, on virkeitä siittiöitä :LOL:

kausi-funssa-rokote vauvalle aamulla on vauvalle aika neuvolaan rokotukseen. päätettiin että otetaan se, kun tuo hoitopaikkakin alkaa (siis jos se mun duunikuvio onnistuu ) niin ois sitten vastustuskykyä pahimpaan tautiin... nyt ehditään vielä ennenkuin epidemia alkaa.

siankorvat niin herkkua kun ne koirille onkin, mä en enää tälle isolle rodulle anna, muutaman kerran on saanut olla lähes elvyttämässä koiraa, käsi sen nielussa tonkien mihin se sen korvan on imassu :D kai mun koira sitten vaan on liian hätäinen eikä malta pureskella sitä, vaan imeskelee kokonaisensa sen :D

jaaha, päätä tyynyyn ja aamulla toivottavasti lääkäriin että tää viheliäinen pöpö saatais pois!!!

lämmöllä näitä tuoreita odottajia ajatellen :wave: :flower:
ja muillekin hyvät yöt!!!

Flower again
 
Ld muakin vituttaa joulun kaupallisuus... Tunnelma on kyllä ihan jees, mutta en edes jaksa kauppoihin mennä kun jengi siellä ihan seonnut uusien muovinpalasten ostelusta. Omille lapsille ostan jotain järkevää vain ja ihan vähän turhaa roinaa. Ylipäätään ihmisten ostohysteria on joskus ihan päätöntä, esim, pääsiäisenä tai muina pyhinä kun kauppa on yhden päivän suljettu, ihmiset ryntää ostamaan tavaraa henkensä edestä....

sanelle paljon onnea pikkukakkosen yrittämiseen kun hoitoihin menette :heart:

JennyA onnea pienelle uudesta taidosta!!! :heart:

Tallitytön testi ei ainakaan vielä näyttänyt plussaa, suojaamattomasta yhdynnästä kun oli vasta viikko kulunut aikaa. Tämä tyttönen kun tahtoisi jo vauvan =).

Tänä aamuna viides testi tehty :D. clearbluen digitaalinen testi ja vastaus "raskaana 2-3" joka ilmeisesti viikoissa tarkoittaa 4-5. Lasketusta ajasta ei hajuakaan kun menkat ollu vähä niin ja näin imetyksen lopettamisen jälkeen. Mulla on taainnut olla vaan kahdet menkat tässä välissä jos en väärin muista. Meillähän ollut siis kondomi käytössä, mutta kai se on sitten mennyt jossain vaiheessa rikki tjtn...

Raskaudesta en kerro kenellekään muulle, kun näille jotka sen jo tietävät (mies, paras kaveri ja 2 tallityttöä). Jos tämä nyt loppuun saakka menee, saa ihmiset huomata ihan itse. Toki appivanhemmille kerron jouluna, siinä on anopille lahjaa kerrakseen. :xmas: Voi olla hitusen vaikeaa keksiä selityksiä miksen tupakoi tai ratsastele hulluilla hevosilla. Nyt vielä 2kk aion ratsastaa kuten ennenkin. Onhan tämä erikoinen tilanne mutta kai se on näin tarkoitettu. Tulee sama ikäero kun pojilla. :heart:

Assi täyttää tänään 8kk, kyllä aika menee äkkiä. Pikkuvauva on muuttunut omatoimiseksi taaperoksi. Uusin herkku Assilla on mehukeitot (sokerittomat), niitä syötän lusikalla ja hyvin maistuu. Yöt on taas menny suht normaalisti, joinain öinä herää ehkä kerran. Muuten on Assi nukkunut ihan ok.
 
Tiinellille onnittelut plussasta!

Joulusta on mustakin tullut liian kaupallinen! Siis ostan kyllä lahjoja mutta yritän ostaa järkeviä lahjoja. Krääsää inhoan! Pääasia on kuitenkin tunnelma ja hyvä ruoka! Vauva saa joululahjaksi ehkä kaksi tai kolme pakettia joista yhdessä on samanlainen lelu kun esikko sai vauvana. Muut ei ole leluja kun en niitä enää tänne halua. Meillä on esikon lelut lähes kolmen vuoden ajalta joten mitä niitä lisää! Esikko saa taas ainakin Duploja joten ne säilyy vauvallekin. Muutenkin ajattelen kaikki niin, että kun esikko saa jotain se menee myös vauvalle. Vauva jää siis aina ilman ja saa käyttää käytettyjä :p Oli kyse vaatteista tai leluista. Oikeastaan hankalaa keksiä vauvalle lahjoja kun kaikki on jo olemassa! Esilkko on saanut kuluneina jouiluina myös villahaalareita, päällysvaatteita ja muita vaatteita lähinnä silleen et isovanhemmat on antaneet rahaa. Niillä on sitten ostettu joku pieni paketti ja muut käytetty noihin mitä tarvitaan. Jotenkin olisi outoa laittaa ne kaikki rahat vain leluihin eli kivoihin paketteihin. Tosin vanhetessa tietty hinnatkin kasvaa ja sitten voi ollakin ettei niillä muuta saa kuin jotain kivaa. Toiveita esikolla kyllä on ja osan niistä saakin. Mihinkään lahjavuoriin eli kuitenkaan lähdetä. Kaupassa en aio todellakaan käydä lähellä joulua paitsi ruokaostoksilla. Lahjat olen ostanut jo suurimmaksi osaksi.
 
Kävin eilen ekalla balettitunnilla pariin vuoteen, luoja mun jalkoja sattuu nyt :D Mies vaan oli antanut vauvan vähän nukkua iltaunia; nousi vasta 20:30 niiltä ja myöhäänhän se ilta meni, puoleenyöhön.
ja ilosesti kello soi 7:00.. syötin vauvan, vaihdoni vaipat ja laitoin rattaisiin kun vietiin isot päiväkotiin. nukahti siis kasilta ja edelleen nukkuu tuolla ulkona rattaissa vaikka kävin kaupassakin :D
huono päivä bussien suhteen. aamusta oli korkea bussi, rattaat piti 2km matkan takia pakata sinne alle kyytiin. en viitsi paria kilsaa aamusta sateessa kävelyttää lapsia, kävellään kotiin kyllä pksta sitten oli sää miltei mitä vaan. mutta kävelin tuota 2km maktaa 35min :snotty: eka sai varoa kun oli kumisaappaat ja liukasta, ja sitten vaan sattui jo pohkeet ja reidet vaikka kuinka eilen venytteli.
ruokakamatkin on rattaiden alla korissa, en viitsinyt penkoa ettei v herää. joten oon nyt tässä sitten 3h istunut koneella tekemättä Mitään :heart:
 
hellurei....

kävin lääkärissä, ja nyt nappasin ekan astmalääke-annoksen... keuhkoista kuuluu vinkunaa ja nyt sitten jatkotutkimukset edessä. selviää nähtävästi, ja vaikka olikin nuori naislääkäri, oli kiva ettei tarvinnut tulla kotiin kiukkuisena ja vähäteltynä... mun oireet täyttää klassiset astmaoireet... mutta katotaan nyt ajan kanssa mitä tulee tapahtumaan, ja että onko kaikki vaan pitkittyneen flunssan syytä.
oispa kyllä hienoo jos oma väsymys ois tästäkin kiinni :)

joo, nyt mua taas kaivataan...
 
Onnea Tiinelli plussasta! :heart:

Itsellä ei vielä vauvakuumetta ole, tarpeeksi on tekemistä tuon yhden suihkijan kanssa. :D Raskaana oloa kaipaan välillä. Se oli ihanaa! Mutta toisaalta raskaudet eivät välttämättä ole samanlaisia, ja varsinkin kun olisi lisähommaa tuon esikoisen kaitsimisessa, niin ei välttämättä olisi niin auvoista se toisen odottaminen. ;)

Meillä oli tänään nyt lopulta se 8 kk neuvola.
Paino: 10 680 g
Pituus: 72 cm
Kaikki oli hyvin. Reippaaksi ja ikäisekseen normaalisti kehittyneeksi kehuttiin. Vähän piti pojalla lääkärin käsittelyssä protestoida, mutta muuten meni mukavasti.

Salla07, baletti kuulostaa kivalta harrastukselta! Koskaan en ole harrastanut, mutta saattaisin tykätä. En vain taida uskaltaa kokeilla, en ole mikään siro enkä harrastanut mitään tanssia koskaan.

Flower again, tsemppiä hengenahdistuksen ja väsymyksen kanssa! Siinä onkin aikamoinen kaksikko, jaksamista kovasti! Toivottavasti menee ohi, joko itsestään tai asianmukaisella astmahoidolla!

En tiedä muistaako kukaan kun aiemmin kerroi että meillä on pojalla elinehto syödä nukkumaan mennessä tuttia, mutta ei olla saatu vaihdettua sitä pientä tuttia isompaan. Noh, nyt se lopulta onnistui! Jee! Keinuttelin poitsua musiikin tahtiin väsymyksen partaalle tässä yks päivä päiväunille mennessä ja sitte tarjosin sitä uutta tuttia. Kelpasi, ja sen jälkee piilotin kaikki muut tutit ja olen pitänyt esillä ja antanut nukkumaan mennessä vain tuon uuden. Ihan huvittaa miten tuollaisestakin voi näin hyvä mieli tulla. Tuntuu niinkuin olisin saavuttanut jotain suurta. :LOL:

Jokohan täällä mainitsin, että nyt meillä ryömitään. Ja lujaa. Saa muruset ja johdot kyytiä. Huh huijakkaa, siinä on äidillä seuraamista. :)

Nyt ei muistu muuta mieleen, vaikka oli kyllä jotain muutakin vielä... no, palaan jos välähtää. Enkä ihmettele vaikka ei välähtäisi, viime yö oli taas aika surkea, nukuin vain 02-06 välisen ajan... poika söi kahdesti, kätisi paljon, enkä muutenkaan oikein saanut unen päästä kiinni. Ähhh. Toivottavasti ensi yö olis taas parempi.

Nyt moro ja jaksamista sateisenharmaan marraskuun keskelle! (Tulis jo lunta!!!)
 
päivän edistysaskeleet kehityksessä nousee itse istumaan, nousee tukea vasten ja melkein konttaa :D kamalasti tapahtunut kahdessa viikossa, hillitön kiri vauvalla!!!
nousi tosiaan tiskikoneen luukun ollessa auki, sitä vasten ja suoraan seisomaan :) piti oikein kuva ottaa :)

videokamera on ollu ahkerassa käytössä viime aikoina. niin paljon tapahtuu nyt vauvan elämän vaiheita, että on aivan tosi ihanaa saada ne talteen, ja jos vaikka polttaisi levylle, niin oispa kaukana asuville isovanhemmille kiva lahja :heart:

oma tilanne eron kyllä huomaa jo kun kolme annosta on tuota avaavaa lääkettä ottanut. käsittämätöntä, vai kuvittelenko vain... kiitos mountain tsempeistä :)

löytyykö äideistä astmaatikkoja ??????????? kertokaas millai on oireet todettu, onko eläimillä vaikutusta tilanteeseenne, pakkasella, tuoksut/hiusaineet ?

vauvan päikkärit tänään on aivan totaalisesti ihmeellinen päivä...nukkui aamupäivällä noin kolme varttia, ja siinä on päivän unisaldot....
kolmen aikaan hieroi silmiä mutta taisteli itsensä hereille... sama neljältä ja viiden jälkeen ... nyt en sitte enää edes yritä nukuttaa, nyt vaan yritetään pitää hereillä :D tai ei tässä kauheasti tarvii hereillä PITÄÄ, kun niin nauttii leikkimisestä tossa mun jaloissa :) jos tunnin jaksaa vielä hyvin ni sitten voikin jo viedä iltapuurolle ja laitella nukkumattia tulemaan :) aika hassua, eihän tällasia päiviä meillä ole :)

vauvan herkkuruuat?? voitteko kuvitella, että meillä se on veteen tehty kaurapuuro, johon laitan teelusikallisen luomu-rypsiöljyä. tämmönen iso-iso annos menee sitten aamuin illoin.
yrittänyt olen maustaa hedelmäsoseilla tuota, mutta tyttö kieltäytyy syömästä. kun teen ton miltään maistumattoman pöperön, se vetää sen vauhdilla :D en sais kyllä ite ales ;)

sormiruokailu keitin porkkanaa ja laitoin pieniksi kuutioiksi, ja menihän niitä suuhunkin :D tosin....lattialla oli enemmän :LOL: kyllä se edistyy hiljakseen :)

koululaisten väsymys ei ole enää ekaluokkalaisia meillä, mutta kyllä sen näin ennen joululomaa aina huomaa, että kokeet ja pimeä keli, ja pitkä jakso koulua käy ihan työstä mukuloille. ja irtaantuminen vanhemmistahan on aivan normaalia, lapsi hakee aivan erilaista tuntumaa elämään, kun käy koulua, itsenäistyy. ja kuitenkin tuntee itsensä vielä niin pieneksi, vaikka haluaisi jo kaveriedenkin silmissä olla niiiiiiin isoa että.
mä kehoitan kyllä kaikkia vanhempia antamaan aivan eri tavalla aikaa koululaisilleen. vaikka munkin lapset on jo silleen isoja niin kyllä ne halauksia ja läheisyyttä ja yhteistä aikaa kaipaa. ja vaikka eivät osaa pyytää välttämättä, nauttiivat silminnähden silti :)

mä tykkään jutustella molempien kanssa heti koulusta tultua, ja kun perheen yhteinen ruokahetki on joka päivä vähintään kerran, klo 17 niin silloin viimeistään jutustellaan päivän kuulumisia. jokainen saa vuoron perään kertoa päivänsä parhaat tai ikävimmät palaset :) iltapalakin yleensä mutustellaan yhdessä, siinä sitten on kunnolla kontaktia jälkikasvuun, ja säilyy viestintäyhteydet hyvinä.

joulu mun elämään se ei vaikuta suuntaan eikä toiseen, kinkkua ja muita sen ajan herkkuruokia tulee syötyä, ja silloin on enemmän vapaata joten aikaa nauttia yhteisestä ajasta on ja se on luksusta.ja mä aina odotan kauppojen alennusmyynteihin, lapset saakin usein leluja heti kun alet alkaa :D tai, jonkun ehkä kalliimman jutun mitä en tosiaan raaski normihinnoin ostaa... mies meillä saattaa viettää sen verran enemmän, että muutaman koristeen heittää jonnekkin ;)
hauska kattoa osto-hysteriaa kyllä, ja on monen koti kauniiksi laitettukin, ei vaan ole oma juttu, vaikkakaan en jouluun panostavia millään lailla tuomitsekaan.

noniin, nyt mua taas viedään :D
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen moikka vaan ja Tiinellille hurjasti onnea :hug: Yks päivä mietinkin, että miten muka kukaan ei täällä jo odota seuraavaa vauvelia :D Tiinelli, tuosta mehukeitosta vielä kysyisin kun itekin miettinyt sellaisen lisäämistä ruokavalioon ja just tuo sokeriton vai sokerillinen versio?! Jotenkin ajattelen, ettei sokeroitu olisi kovin hyvästä, mutta mites sitten nämä lisäaineet? Ainakin näissä Valion mitä itse käytän on makeutusaineita yms. lisäaineita, joita taas mietin, että onko nekään vauvalle hyväksi? Kumpikohan siis parempi? NO vielä onnea iiiik ihanaa!!!

Meillä vauva oli pari päivää flunssassa ja nyt enää vähän räkäinen, yskii myös. Lämpöä oli yhtenä päivänä, mutta ei kai tän pahempaa, onneksi. Mutta entäs minä sitten... toissa iltana oli jotenkin veto pois ja väsytti oudosti (kun ei mua yleensä kovin aikaisin illalla väsytä) no menin ajoissa nukkumaan, yö oli suht normaali ja aamulla olo kuin olisi hakattu (ei mua koskaan oo kyllä hakattu, mutta sillain vertauskuvallisesti) ja kuumetta 38.6!!! Jestas miten kauhee oli eilinen päivä. Mies oli todella suurena apuna ja jopa järjesti työnsä niin, että poika oli suurimman osan illasta hänen kanssaan siellä töissä. Nukuin tosi paljon ja olo onkin tänään jo parempi, kuumetta edelleen. Harvoin mulla on näin, että kova kuume eikä mitään muuta flunssan oiretta. Vali vali...

Mukava kun näin paljon kaikkia juttuja tullut. Kirjoittelen lisää ja muutama kysymyskin heräsi kun lueskelin, mutta saapa nähdä muistanko niitä enää sitten ku alan kommentoimaan...
 
Huomenta!

Joulu: no onhan se oikeen kauppojen unelma aikaa, mutta niin kuin tiinellikin totesi, ettei siihen mitään juhlapyhiä edes tarvita, kun se yksi päivä kun kauppa on kiinni riittää hulluuteen joidenkin kohdalla. Lähinnä lapsille koitan selostaa mikä joulussa on tärkeintä, itse tiedän jo :) No saatte kyllä arvata kuinka monta hyödyllistä toivetta oli lapsien toivelistassa... :rolleyes: :D Tuttaville on nyt tullut hankinttua lahjoja ja olen ostanut miltein kaikille jotain syötävää/juotavaa, jouluista ja hyvää :) Tuo video idea oli kiva! Taidanpa matkia... ;) Meillä kotiin kyllä sen verran panostan, että koristuksia löytyy... mutta eihän se siis mikään välttämättömyys ole... Joulussa odotan sitä rauhaa ja kiirettömyyttä, meillä on aika stressivapaa joulu :) Jokainen saa minun puolesta juhlia joulua miten lystää tai olla juhlimatta, ei herätä tunteita suuntaan tai toiseen.

Me oltiin eilen neuvolassa, 8kk. Vauva oli 9500g ja 72,2cm, ihan hyvin kasvaa ja kehittyy lääkärinkin mielestä. Kuulemma motoriikasta löytyy, on tosi ketterä tapaus. Lääkäri oli hassu, en saanut mitään selvää mitä puhui... enkä siitä kirjoituksestakaan kyllä ;) Korvat katsoi ja niissä ei ollut mitään, vaikka vauva niitä vähän rapsutteleekin.Molempia vauva vierasti vähän. Seuraava kerta vasta sitten vuoden iässä, se käy kyllä mulle...

Yölllä heräsin vauvan kääntyilemiseen ja hän sanoi ihan selvästi äiti! Vai olinko vaan jossain unenpöppörössä, mutta näin kuulin.. :D

Herkkuruuat: no tykkää kyllä paljon aika paljon ihan mistä vaan, mutta selvä inhokki on banaani... vauvalta meinaa lentää oksu siitä :D

Kaikille tarvitseville tsempit valvomisten ja vaivojen kanssa. Mä oon nyt vihdoin saanut mun niskat pois sieltä totaalijumista, ja alkaa taas tuntuun olo normaalilta, eikä ole huimannut, onneksi. Nyt juomaan kahvia, että herään...

Mindi83
 
Huomenia!

Herkut ja vähemmän herkut... meilläkin inhokki on banaani! Luulin että kaikki lapset rakastaisivat makeaa banaania, mutta ei. Jo banaanin koskeminen aiheuttaa nenän nyrpistyksen. :D Herkut vaihtelee kausittaisesti. Esimerkiksi vasta ihan ykkösherkkua oli päärynä, mutta nyt poika ei oikein enää perusta siitä. Tällä hetkellä hedelmistä omena taitaa olla ykkönen ja ruoista uuniperunalohkot ja paistetut kanasuikaleet. Ja maissinaksut maistuu tietysti aina! :)

Jee! Viime yö oli loistava! Ainoastaan yksi syöttökerta - eikä ainoatakaan kertaa muita kitinöitä, tutinlaittoa, mitään. Oli ihanaa, kun edellinen yö meni neljän tunnin unilla. Vaikka vieläkin on pää hieman pöhnässä, on olo selvästi parempi kun sai nukkua.

Minä tykkään kovasti joulusta, mutta en jaksa hössöttää hirveästi. Rauhallinen yhdessäolo ja herkkuruoat ovat pääasia. :) Tykkään kyllä koristeista ja kynttilöistä, ym., mutta en niidenkään kanssa jaksa liikaa häseltää. Enkä tykkää mistään "ylikoristellusta", esim. amerikkalaisten talojen tyyliin jotka yltäpäältä erivärisissä valoissa. Sen verran koristeita ja tunnelmavalaistusta vain, että tulee erityinen tunnelma. Kauppojen joulusysteemit on kyllä menneet pikkasen överiksi, totisesti! Netin kautta oon tänä vuonna tilannu jo muutaman lahjan, vielä pari pitäisi keksiä ja pojalle varmaan marketista ruokaostosten yhteydessä se pulkka - sitten ois kaikki kasassa. Huh! Ruuhkassa shoppailu ei oo meikäläisen juttu!

Niin ja tänään ajattelin että testailtaisiin sitä taikataikinaa, kun ei isänpäiväksi siitä mitään väännetty. Joskos tekisi muutaman kädenjäljen ja liimaisi magneetit taakse. Voisi vaikka jouluna isovanhempien jääkaappien ovia koristamaan sellaiset antaa. :)

Minä kyllä noista mehukeitoista käyttäisin itse mieluummin sokeroitua kuin keinotekoisesti makeutettua. Mutta vielä en taida moista antaa. Olen muutaman kerran tehnyt ison satsin marjapuuroa (siis mannaryynistä mustaherukka-mansikalla ja puolukka-mansikalla) vähäisellä sokerilla, ja poika on sitä vedellyt tosi mielellään välipalaksi tai aamu-/iltapalaksi. Säilyy hyvin muutamia päiviä kun veteen keittelee.

Minäkin olen paljon ottanut videokuvaa pojasta. Ihana katsella sitten myöhemmin :) Koitan saada taltioitua kaikkia kehitysaskelia - ääniä, liikkumista, ilmeitä, leikkejä, jne.

Meilläkin on edelleenkin sormiruokailu jonkin verran sotkemista, mutta paljon enemmän menee ruokaa jo suuhun kuin alussa. Ruoan idea on selvästi selvinnyt pojalle. ;) Sotkusta huolimatta kannustan FA jatkamaan harjoittelua! Pikkuhiljaa siinäkin alkaa nähdä kehitystä kun vaan kestää hetken sitä viskomista. :) Meillä siis syödään jotakin sormin joka aterialla.

Jahas. Pitänee alkaa taas talouden hoitoon. :) Ihanaa joulukuun ensimmäistä!


Ps. Onkos teillä joulukalentereita? Lapsilla? Entä itsellänne? :)
 
joulu siis siinä mielessähän se on taloudellista jos käyttää aina samoja koristeita :D ainoa mikä siinä on huvittavaa, on Alko ja glögi... nyt sitä ja muitakin tuotteita on hyllyt vääränä, mutta kuka niitä NYT ostaa :D eiiiii, kun se on jätettävä siihen viimeiseen viikkoon, ja kun aaton aatto on, niin juomiset loppuu hyllystä ;) ja VIELÄ ennenkuin ne menee jouluksi kiinni, viime minuutit hamstrataan viinaksia siihen malliin, että aivan taatusti ei elävänä selvitä jos nyt näitä ei osteta :D :D :D

sormiruokailu ja sotkut no ne lattialle tippuneet ei kyllä kauheesti haittaa, meillä toi karva-imuri jeesii välittömästi kun me on noustu pöydästä ;)
eilen tosin kävi pöydässä hassusti: vuavalla oli ruokaa suu täysi, ja sit se aivasti..... ei hyvää päivää :D sitä oli sitten JOKA puolella :LOL: meitä kaikkia nauratti :)
sama se siinä ruokaillessa jos ympäristö sotkeentuu, eihän vauva muuten opi jos ei ite saa harjotella :)

mä siivosin viikkosiivouksen tänään aamupäivällä. onpa kiva kun sai aikaiseksi!! huomenna tulee veronpalautukset ja mä suunnistan kaupunkiin asioille, joten viikonloppu alkaa mukavasti :) luututa saa kyllä useamminkin kuin kerta viikkoon, toi ryömivä pallero on aika hyvä mittari millon on tarvis, kun katsoo kämmeniä, ja polvia ;)

tiinelli toivotaan että helteet ei sitten kovasti sua rassaa loppuraskauden aikana, taitaa siihen ajoittua.... onpa kiva kyllä toi teidän vauva-uutinen :) vieläkin hymyilyttää :)

mindi meilläkin rapsutellaan korvia ja niskaa, vatsaakin aina kun ottaa bodyn pois. mäkin luulin että on tulehdus, tai että on oltava jotain ihottumaa, mutta rapsuttelu onkin vaan niin kivaa :)

banaani meillä vauva tykkää siitä, puolikkaan saattaa syödä :)

mountain kiva että sait nukuttua, mä en , ja nythän uni maistuis vaan ei pääse.... jeah
ja kun taikataikinaa teet, niin muovaillessa kannattaa käyttää joko vettä tai öljyä. mukavia leivontahetkiä!! vinkkinä annan, että jos haluat jonkun tehdä minkä saa vaikka ripustaa seinälle, niin ennen uuniin laittoa tee ripustusreikä siinä vaiheessa valmiiksi :)
ja maalaamiseen voi käyttää tosiaan ohjeen mukaan vesivärejä, mutta mä maalasin kynsilakalla :D

mehukeitto no en kyllä antais sokeroitua enkä sokeroimatonta.... joku mun takaraivossa sanoo että en.... ite vois vastaavasti tehdä vaikkapa jotain kiisseliä :) siinäpä olikin idea, taidankin tehdä kokeeksi ja tajota välipalaksi. täytyis kai tutustua paremmin tohon mehukeittoon....

nokkamuki nyt se sujuu hyvin jo, meillä ollu tiivisteen kera mam:n pari erilaista mukia. maitoa ei suostu vielä siitä juomaan, mutta eipä ole kiirekään. jos tuossa vuoden paikkeilla sais pullon kokonaan pois...

meillä kontataan ihan pian :) ei kaukana ole :)
nyt ruuan laittoon, kun tekee viiden ruuan jo hiukan aiemmin, on se taatusti valmis kun kaikilla on järkyttävä nälkä :D
 
huomenta ja kivasti taas palstan ulkonäköä uudistettu, ei kyllästytä samoihin niin helposti ;)

mukavaa viikonvaihdetta kaikille, tää äiti sai nukuttua ekan kokonaisen yön, en ees muista millon viimeks :)
kahvia kupissa, omaa aikaa kun kaikki muut vielä nukkuu... pyykkikone lopetti juuri, taidankin mennä ripustamaan ne nyt samantien... jää päivällä enemmän luppoaikaa, kun touhuaa kaiken mahollisen nyt heti aikasin...
vauvan kanssa ei pahemmin tehdäkään kaikkea enää sen hereillä ollessa, vikkelänä painelee joka puolelle, joten aikaa vahtimiseen tarvii järjestää :D

hellurei ja sitä rataa :wave:
 
Huomenta!

Rapsuttelusta: ilmeisesti on vaan kivaa rapsutella :D Ja lääkärikin jotain mutisi, että jos muuten on iloinen.. en mä kyllä ihan sitäkään allekirjoita, muistelisin että esikoinen oli ihan iloinen vaikka korvat oli usein tulehtuneet ja hänellä oli tapana niitä kosketella. No, hyvä kuitenkin ettei niissä mitään ole.

Banaani: joo luulis, että tykkäis... kun on makeeta. Mutta ei, se on jo jotenkin koko banaanin "rakenne" semmonen öklötys tuon mielestä, menee ihan kylmät väreet välillä :D

Joulu: niin on ihana katsella, kun lapset on ihan innoissaan ihan pienistäkin asioista :) Jossain blogissa törmäsin sellaseen ihan pieneen "tontun oveen", oli tosi hauska, uppois meilläkin kyllä täysillä tuollanen...

Jaahas, nyt muihin puuhiin. Kaikille iloista viikonloppua! :wave:

Mindi83
 
Pitäisiköhän palstan uudistuneen ilmeen kunniaksi kirjoittaakin tänne jotain. =) En ole kyllä aikoihin käynyt täällä edes lukemassa. :ashamed:

Mistäs täällä onkaan ollut puhe...

tiinelille ensiksi onnea! Ihanaa, uusi vauva. :)

Joulussa minullekin tärkeintä on tunnelma. Tunnelma syntyy, kun kotia on laitettu joulukuntoon mm. jouluverhoilla, kuusella, siivoamalla, jouluherkuilla ja lahjojen antamisella ja saamisella. Osa lahjoista on jo hankittu, mutta suurin osa on vielä ostamatta. Mutta aika hyvin on jo tiedossa, mitä kukaisellekin hankin.

Joulukalenteri esikoisella on mummon ostama suklaakalenteri ja mun siskon tekemä lahjakalenteri. Vauvalla ei vielä kalenteria ole. Sitten meillä on pari raaputuskalenteria. Ajattelin kyllä, että jos sopivassa tarjouksessa on jokin konvehti tms. kalenteri niin voisin sellaisen ostaa itselle. :p

Banaania En ole vielä vauvalle antanut niin en tiedä uppoaisiko. Pojalla on aika ajoin maha kovalla, joten en halua banaanilla kovettaa sitä lisää.

Ensimmäinen hammas puhkesi meidän vauvalle maanantaina. Edellisenä iltana itki kovasti, mutta muuten tuli yllättäen. Tälle vauvalle tuli vielä myöhempään hammas kuin esikoiselle, vaikka hänellekin tuntui hampaat tulevan muita myöhemmin.

Nyt on ollut pari huonompaa yötä täällä. Välillä oli jo parempiakin öitä. Toivottavasti menevät taas nuo huonomman yöt ja saisi taas paremmin nukkua. Meillä siis hyvä on esim. yksi herätys yöllä ja toinen esim. klo 7 ja ylös joskus kahdeksan jälkeen. Sitten en valittaisi yhtään vaan olisin tyytyväinen. :)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Meep ja poika 8,5kk
 
Meillä nyt pojalla kuusi hammasta :heart: Ja oikeesti mikä vauhti...ei kyllä juuri mitään saa tehtyä jos poika touhuilee lattialla kun on hetkessä kaikkien johtojen yms kimpussa. Pinsetti otteella kerätään puun roskia lattialta, mutta sormiruokaa syödään pääasiassa kouralla :D Koirat kyllä sitten mielellään siivoa lattialle pudonneet ruuat.

Pitäiskin tosiaan tehdä tuota mehukeittoa pojalle. Itse tekemällä ei tarvii miettiä tuleeko turhia sokereita tai lisäaineita.

Nyt pojan kanssa leikkimään. Mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti!
 
Taas olen pidellyt hiljaiseloa jonkun aikaa, kun päätettiin rykäistä tässä keittiön uudistusprojekti vielä ennen joulua käyntiin. Kolme vuotta sitten tehtiin itse koko keittiö ja alusta asti häirinnyt se, että tuli valittua massiivipuutammiovet. Nyt myyräntyö viimein tuotti tulosta ja isäntäkin suostui maalauttamaan ovet läheisessä puusepänliikkeessä valkoiseksi. Sitten projekti paisui tyypilliseen tapaan käsistä: tapetti ja liesituuletin vaihdettiin, verhot ja tuolit laitettiin uusiksi, puutaso öljyttiin ja tietysti kaikki uudet sisustuskamppeet piti hankkia. Nyt alkaa näyttää ihanan valmiilta - hyvin ehdittiin ennen joulua!

Mä tykkään kans eniten joulutunnelmasta, koristeista, herkuista, tuoksuista ja joululauluista. Lahjokin toki ostellaan, mutta keskitytään lapsiin. En ole kaupallisuuden kannalla, mutta en lähde lahjoista pihtaamaankaan. Ihanaa nähdä se riemu lapsen kasvoilla, kun toinen avaa paketteja. Vauvaa taitaa tosin tänä vuonna kiinnostaa enemmän paperit ja narut, joten täytyy ostaa enemmän käytännöllisempää tavaraa.

Meillä vauvalle nousi viime yönä kuume ja tietysti heti pelko persuksissa, että pissatulehdus uusinut ja osastolle taas mennään. Onneksi ei ollut yhtään ärtynyt ja tissikin maistui, mikä erilaista kuin aiemmissa tapauksissa. Aamullakin vain 38 kuumetta, kun peruslämpö on 37.5. Viides hammas näytti olevan puhkeamassa, josko olisi sitä tai sitten joku viirus. Mitään nuhaoireita kun ei ole. Ulos laitoin vain nukkumaan, kun puin lämpöisesti.

Toivotaan, että menisi tällä ohi. Olisi niin kurjaa joutua taas sairaalaan. Eikä tästä tule mitään, jos joka kuumeilun yhteydessä samat pelot iskee päälle. Kaipa se on inhimillistä, kun kaksi kertaa niin jo käynyt. Nyt tarvittaisiin kokemuksia siitä, että kuumeilla voi ilman pissiittiäkin.

Likka ryömii kovaa kyytiä eteenpäin. Hän viihtyy kovasti lattialla myös kylkimakuulla tasapainotellen. Hauskan näköistä touhua, kun toinen pitelee jäntevästi itseään vatsalihaksilla osittain kyljellään ja siitä taaksepäin kallistuen ilman että vahingossakaan kapsahtaisi siitä selälleen. Lattialla pyrkii kovasti myös istumaan itse, vaikkei vielä tuetta istukaan.

Onko kukaan joutunut jo siirtämään vauvaa turvaistuimeen? Sellainen keskustelu olikin täällä taannoin, mutta meinasin vain, että joko joku on ryhtynyt tuumasta toimeen. Meillä likka yllättävää kyllä mahtuukin toppavaatteissa kaukaloon, joten ei olla vielä siirrytty.

Palaan paremmalla ajalla...
 
Nopeasti vain tikrulaiselle kommentoin, että meillä on siirrytty turvaistuimeen jo tovi sitten. Ostettiin Gracon cosmic comfort eli han tuommoinen perushyvä istuin. Poitsu on siihen jo sopivan kokoinen ja suht tyytyväisenä siinä istuskelee, kun näkee maisemiakin paremmin kuin kaukalosta. Ja siis syy, miksi istuimeen siirryttiin on kaukalon käyminen ahtaaksi. Välillä kun on mies ollut liesussa ja mun vanhemmat käyneet hakemassa meitä kylään, niin oon pojan laittanut vielä kaukaloon, mutta kohtahan siinä tulee jo kilorajakin vastaan.
 
Likalla nousi kuume yön aikana niin, että aamulla mittasin 39.2.:'( Saatiin onneksi aika lastenlääkäriltä Mehiläisestä, joka löysi toisesta korvasta tulehduksen. Ei mitään nuhaoireita eikä mitään viikkokausiin.:O Niin ihanaa, ettei ole pissatulehdus eikä olla taas osastolla. Niin tai tod.nä. ei ole. Antibiootti voi tosin auttaa siihenkin, jos se sattuisi olemaan samaan aikaan. Jotenkin oireet vähän erilaiset. Likka syönyt ihan hullunlailla eikä ole ollut niin äreä. Toivotaan, että kuuri puree.

Nyt taas osaa arvostaa ihan erilailla tätä tasaista arkea. Kävin jo salillakin purkamassa stressin pois. Kyllä nousi rauta kevyesti.:D
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!! :wave:

Välillä olen käynyt juttuja lukemassa, mutta kirjoitus on jääny. Arki on jotekin touhun täytteistä perhekahviloineen, kerhoineen ja ystävien tapaamisineen nii ei enää ennätä koneella istua niin kuin ennen...

Meillä poika kasvaa hurjaa vauhtia ja tää äitiys, vaikkakin on jo kolme lasta tuntuu helpolle! :D Pienin mies ja keskimmäinen leikkivät jo kovasti yhdessä. Keskimmäinen huolehtii hienosti pikkuveljestään ja rakentelee hänelle majoja ym. Keskimmäinenhän meillä on kohta 5 vuotias. :)
Tuolla he nytkin kuuntelevat yhdessä musiikkia ja tanssivat yhdessä. :D

Meidän vauvahan täyttää kohta jo 9 kk. Kävelee hurjaa vauhtia tukia pitkin ja lahkeista kiinni pitäen. On tehny sitä nyt sellaisen kuukauden verran. Kova on kiire isompien perään.

Imetän edelleen öisin. Korviketta en saa menemään juuri yhtään. Odotan jo kovasti että päästään siirtymään hapanmaitotuotteisiin.

Mamma sana kuuluu aina kun vauva näkee minut. :D Miesa on sitä mieltä että se selvästi tarkoittaa äitiä ja kyllä sse sille vahvasti vaikuttaa. Sana kun on niin selvä mamma eikä mitään mammammammaa ja se tulee aina silloin kun olen paikalla tai tulen paikalle.

Joulu on ihanaa aikaa! :heart: Olen ihan täpinöissäni ja innolla laittelen joulua. :)

Tiinelille onnea plussasta! :heart: Se on kyllä jännä tunne huomata olevansa raskaana. :D

Vauvakuume ois täällä jo valtava jos ei meille olisi vauvaa tulossa. ;) Arvasin olevani raskaana sinä päivänä kun meidän vauva täytti puoli vuotta. Muutama päivä sen jälkeen tehty testi osoitti, että oikeessa olin. :D Laskettuaika on toukokuun lopussa ja ollaan ihan super onnellisia!!! :heart:
Kerran unohtu ehkäsy ja napsahti sit kerta laakista... Tää on sitä kohtaloa varmaan. :)
Np-ultrassa käyty ja kaikki oli loistavasti.
Nyt sitten vaan taas mahaa kasvattelen, mikä kasvaakin silmissä.
Raskaus on ollu tähän asti suht helppo.
Ikäeroahan näille pienimmille tulee 1v2kk. Saas nähä kuinka kiireeks tää arki sitten muuttuu. :D

Sellaista tänne, nyt täytyy suunnata viemään keskimmäinen liikuntakerhoon ja itse käytän sen ajan hyödyks ja menen kauppaan ostelemaan joululahjoja. :xmas:

Ihanaa joulun odotusta kaikille! :wave:

Tiitulipiituli, pikku-ukko 8kk3vko ja rv 15+5 :heart:
 
tikrulainen korvatulehdus voi kyllä olla vaikkei nuhaakaan olisi... toivottavasti paranee nyt pian... ja voimia hoitamiseen... :)

tiitulipiitulille aivan törkeesti onnea vauvauutisesta :kiss: ai ihanaa :) tulee ihan hauska arki teillekin kun nuo kaksi pienintä on murrosiässä :) ja kun lapset on pienellä ikäerolla, se vaippa-arki on hetken aika hulinaa, mutta on se ilo nähdä sitten kun kasvaavat, kuinka erottamattomiksi saattaavat tullakkaan...

mulla on ollu kauhea kiire... nyt en jaksa enempää..
 
nonniiiiin huomenta :)

huh huh että on vaan ollu huisketta... ja yöt omalla kohdalla vaikeita, oon sit vaan kans taustalla lueskellu vaan eipä tänne paljoa ole tullukkaan... en ymmärrä miks aamuöisin en saa unta.. :( se verottaa kovasti, ja päivällä kun koittaa mennä nukkumaan niin uni ei tule...
kysyin jo lääkäriltäkin asiaa, meinasi että keho ois jonkinlaisessa stressitilassa. stressiä? minulla? -mistä sitä nyt muka tulisi ;)
no, yritän sitten päivällä ottaa lunkimmin.
vauva ei ainakaan tarvii kanniskella enää, jää sekin aika vaikka lattialla makaamiseen :D

turvaistuin hankinta on pian edessä, vauvan jalat ei tahdo mahtua kaukalossa enää kunnolla. Autoilut melkoista kitinää ja parkua. JA: aina kakat!!!! joka ikisen kerran kun lähtee kauppaan tms, ja pääset parkkiin ni jo on haiseva postipaketti toimitettu...
kyllä oiski itellä varsin ongelmallista, jos suoli toimis noin valtavan hyvin kun auton rattiin kyykähtää :D
Uuden istuimen merkkiä ei olla mietitty sen enempää, ostetaan mikä eteen sattuu hyvä ja turvallinen. Mutta odotan jo että se saatais pian...

vauvakuume onkin oikeesti laantumassa.... mitä mulle tapahtui :D jotenkin alkanukin ajattelemaan että ehkä vuoden-kahden päästä... ja onhan meillä ollut valtavasti kaikkea tapahtumaa 2,5 vuoden sisään jo ... Toki valtavan onnellisia oltaisiin jos saataisikin vielä yksi... Mutta toisaalta iskikin sellanen että haluais tän arjen nyt tasoittumaan, kun on tota remonttiakin vielä...
Niin, kai se on paras ajatella niin, että tulee jos meille suodaan :) Ja siitä syystä onkin kaikki pienet vaatteet joko myyty tai pistetty ulkovarastoon...sitteriä ja muita härpäkkeitä myöten :)

miten tiinelli jakselee??? :hug:

LD koskas niitä koetuloksia saat?? voimia ja hermoja odotteluun :hug:

lunta tuli vihdoin meillekin :heart: ja liukasta on pyörätiellä...... kävin laitattamassa lasten pyöriin nastarenkaat. toivottavasti eivät kaatuile.
mutta jotenkin paljon puhtaamman näköistä ulkona, ja valoisaa :)

oma painonpudotus no, mitään en ole siis päässy sen enempää kuntoilemaan, mutta silti sitä on hiukan tippunu. viitisen kiloa noin suunnilleen. en oo ikiaikoihin käyny puntarillakaan, mutta ilokseni oli jopa vähemmän kuin ekassa neuvolassa odotusaikana :) hih...
mitens te odottajat, onko paino hurahtanut äkisti nyt?
mä tiedän että jos oon raskaana, mä paisun ja turpoan kuin pullataikina välittömästi hedelmöityksen jälkeen. ite tietää jo ennen testien tekoakaan olostaan, että joo.... :)

tää vuosi alkaa olla ohi pian. paljon on mahtunut ilon ja surun kyyneleitä... toivotaan että odottajilla pysyy vauvat mukana loppuun asti, ja saisitte oikein nauttimalla nauttia odotusajasta :)

naurukohtaus sitä pitikin kysyä että mitenkäs teidän kaveri-biletys onnistu? ja millai arki ja muut jutut sujuu miehen kanssa? On se vaan hienoa että taistelutahtoa löytyy :) tsemppiä kovasti!!!!

johdot piiloon vauvalta !!!!! kehotan kylä järkkäämän kodin niin että ei ole kamalasti vaaranpaikkoja lattian rajassa... mä järkkäsin kaikki johdot mitä oli, turvallisesti piiloon. pääsee ite vähemmällä vauhkoamisella, ja vauva saa rauhassa tutkailla ympäristöään.

ruuan laitto vauvan kanssa meilä touhutaan keittiössä niin, että jos kokkailen tai siivoilen keittiötä, annan vauvalle oman kattilan ja kauhan, sekä muovikippoja. siinä se istuu vaikka kuinka kauan ja paukuttaa kattilaa onnessaan :D ite ehtii hyvin tehdä mitä oli tekemässä... sitten kun oon valmis, vauvalla olleet tavarat huuhtaisen ja laitan pois. sitten ne on taas tosi mielenkiintoisia kun seuraavaa kertaa aloitellaan :)

vauvalle lelukoppa lajittelin kolmeen muovilaatikkoon leluja, ja nyt annan aina yhden kopan nenän eteen. siinä menee istuessa ja tonkiessa aikaa mukavasti :) lisäksi laitoin makuuhuoneeseen vauvalle oman touhu-nurkan, kori täyteen pehmoja yms...kirjoja jne.. kun se tykkää seikkailla makkariin, niin on sitten mitä viskellä lattialle :D

tukea vasten seisomaan :) imuria vasten nousi eilen, ja perjantaina nousi tiskikoneen luukkua vasten :) ja aina kun ottaa käsistä kiinni, lähtee kävelyä yrittämään :)
sinne jäi taakse vauva-aika, kohta ollaan jo niin isoja :)

hapanmaitotuotteet odottelen jo että sais alkaa antamaan. jäätelöäkin sai lusikan kärjessä maistaa jo, ja tottahan tuo tykkäsi :p
muuta makeaa ei ollakaan annettu, eikä anneta anopin toiveista huolimatta ;)
ihanaa että tuo tuttelin kantaminen sitten loppuu :D vaikka ei se nyt suuri menoerä ole, mutta jotenkin helpottaa kun ei tartte sitäkään kauppalistaan muistaa laittaa ;)

työt näillä näkymin alkaa sitten heti vuoden alusta... sittenkin :) jännittää!!!!!

noniin, nyt mä lähden meikkaamaan ja laittamaan hiukset, ennen muiden heräämistä. yritän päästä johonkin rytmiin jo nyt, että oisin ite valmis ennen muita, niin sitten kun työt alkaa, ei ois paljoa rytmin hakemista enää siinä vaiheessa.....

mukavaa ja rauhaisaa talvipäivää äitylit :wave:
flower again ja typy huomenna 9kk :)
 
Hei!

Flower kiitos hyvin voin. Iltaisin väsyttää kovin muuten oon ihan normaalisti. Sunnuntaina tein vielä testin (digitaalisen) ja tuli "raskaana 3+" eli yli 5 viikkoa mennään, varataan aikaa ultraan yksityiselle kun ehditään. Selviää sitten raskauden kesto tarkempaan.

Lelukorit Assilla on 2 koria mutta ei välitä niistä yhtään eikä leluistakaan. Ostettiin 3 viikkoa sitten sellainen kävelykärry millä menikin ekan viikon kovaa ympäri kotia, nyt sekin jäänyt unholaan ja Assi tekee enemmän vaan pahuuksia.

Uusia taitoja on pään pyöritys kun Assilta kysytään "Onko kakka housuissa?" Ja vilkuttaa. "Puhetta" on myös tullut tosi paljon lisää, ei kuitenkaan sanoja. Hiukset alkanu kasvaa Assille nyt vasta kunnolla, takaa menee kiharalle.

Painosta en tiedä, varmaan sama kun normaalisti. Ei täällä pääse lihomaan.

Meidän pitää ostaa tila-auto että jatkossa sovitaan.

tikrulaisen lapselle pikaista paranemista! :hug:

tiitulipiituli, ihanaa!!! Onnea onnea! :heart:
 

Yhteistyössä