Maalismussukat - syntyneet

Pikaseen vielä sellanen, et mites teiän muiden kynsien leikkuu sujuu? Musta kun on niin kertakaikkisen huvittavaa, et tyttö joka tosiaan ei "koskaan" hetkeäkään paikallaan, on kynsienleikkuun ajan aivan hievahtamatta ja kikattaa aina kun leikkaan kynnen :O :D Onko muilla tällasta?
 
Huomenta!

Kynsien leikkuu sujuu ongelmitta mutta pukeminen vaipasta lähtien on pelkkää tappelua. Vaipan suhteen auttaa kun on housuvaipat muissa sitte pitää vain purra hammasta :whistle:

Tiinelli: Kyllä meilläkin sitten on ADHD! Ei tuo ole hiljaa tai paikallaan hetkeäkään =) Suurinta huvia on nykyään veljeksillä ajaa kilpaa puuha-autoilla... Vauva tosin työntää sitä juosten ja isompi ajaa kuten kuuluu. Vauvallahan ei taitaisi jalatkaan ylettää lattiaan jos istuisi auton päällä, mutta menee se noinkin! Hauskaa on ja hauskaa on myös nauraa kilpaa :D

Sormiruokailua ei varsinaisesti harrasteta mutta annan kyllä käteen esim. sämpylää, hedelmää tai kurkkua mitä voi nakerrella. Banaania syö myös suoraan palastelematta. Huomattavasti helpottuu koko ajan ruokailut kun ei tarvitse enää pahemmin muussata ja hienontaa mitään.

Vauva saa aika surkeat joululahjat meiltä kun esikon kaikki vauvalelut sun muut on tallessa. Jotain pitää kuitenkin keksiä parin paketin verran :)
 
Hei!
Vasta nyt sain rekisteröidyttyä. Eli poika on syntynyt 31.3 viikoilla 41+0. Esikoinen kysessä. Miehen kanssa molemmat ollaan päälle kolmekymppisiä. Nyt sitten testissä plussa, eli toista odotellaan ihan aluillaan. Jännittynyt fiilis :)
Lukemassa olen tätä palstaa käynyt koko esikoisen odotuksen ajan.
 
Huomentapäivää!

Viime palstailusta onkin aikaa.. on ollut kaikenlaista hulinaa, menemisiä, asuntokauppasäätöä, väsyneitä öitä ja päiviä, jne. Kaiken välttämättömän jälkeen en ole jaksanut kirjoitella täällä. Mutta nyt päätin jättää tiskit vielä hetkeksi oman onnensa nojaan ja tulla tännekin taas. Paljon on ehditty puhua sitte viime käyntini, katsotaan mitä saan aikaan.. :)

Meillä poika on alkanut ryömiä nyt eteenpäinkin (ennen vain pyöri ja peruutteli). Hitaasti mutta varmasti etenee, itsellään kyllä usein menee hermo kun haluaisi jo olla perillä. :D Lisäksi poika on oppinut viime aikoina mm. vilkuttamaan, leikkimään autolla (ajaa autoa pitkin lattiaa ja ääntää "öööö öööööö ööööö"), laittamaan lusikan oikein päin suuhun ja ottamaan siitä ruoan, ym. Selvästi alkaa nyt matkia kaikenlaista mitä äiti ja isä tekee. :)

Ruoka maistuu kaikkinensa oikein hyvin, erityisesti kun saa itse syödä sormin. Teemme siis niin, että annan pojalle joka ruokailulla jotakin sormin syötävää, kurkkua, leipää, porkkanaa, perunaa, päärynää, makaroneja, tms. ja samalla syötän myös sosetta (itsetekemääni, kaupan ruoat ei näytä kelpaavan, vaikka hyvä olisi niin saisi hätävarana tai reissussa semmosta antaa). Sekä sormiruokailu että soseen syönti sujuvat hyvin ja näin suuremmitta huudoitta poika saa vatsansa täyteen. Jee! :)

Meillä jäi nyt 8 kk neuvola väliin, kun oli lääkäri sairaana. Jonkinlaista aikaa tullenee jossakin välissä vielä tämän vuoden puolella, mutta milloin, ei ole vielä tietoa. Mitään isompia kysymyksiä meillä ei sen kummemmin olisi ollutkaan, mutta olisihan se kiva ne viralliset paino ja pituus tietää. Kotipuntarin mukaan painoa olisi pojalla nyt 10,4 kg. Että oikein mukavan painoinen kahvakuula löytyy täältäkin! :D

En ole ajatellut ostaa pojalle paljoa joululahjoja. Jotain tarpeellista varmaan. Tiedän että tulee kuitenkin saamaa isovanhemmiltaan ja muilta sukulaisiltaan vaikka ja mitä tavaraa, niin eipähän mene ihan mahdottomuuksiin sitten. Ja pian joulun jälkeenhän on jo sitten synttäritkin, jolloin taas todennäköisesti tavaratulva tiedossa. ;)

Meillä asuu kans pieni "ADHD"! :D Aika äskettäin kävimme eräillä syntymäpäivillä, joissa oli paljon lapsia, ja kyllä se vaan meidän poika oli joka eniten huusi ja meiskasi siellä lelujen keskellä. Jotenkin tosi kovakouraisestikin niitä leluja käsitteli, välillä löi ja heitteli miten sattuu. Meinasi jopa vähän hävettää siinä kaikkien keskellä. Muskarissa on myös selvästi äänekkän kakara koko joukosta. :D Koko ajan hälle saa olla jotain puuhaa keksimässä, ettei aika käy pitkäksi ja kätinä ala. Äidillä meinaa välillä tulla mielikuvituksen rajat jo vastaan. :)

Viime aikoina poitsu ei ole myöskään viihtynyt pitkiä aikoja hereillä ollessaan vaunuissa istuen. Kaupassa saadaan käytyä juuri ja juuri, kotitiellä jo alkaa huutelemaan ja kätisemään kun on vissiin tylsää vain istua. Huoh.

Minä leikkaan pojan kynnet kun hän nukkuu. :ashamed: Olen aina tehnyt niin, enkä edes yrittänyt leikata hänen hereillä ollessaan. Luulen ettei siitä tulisi mitään, mutta mistä sitä tietää. Voihan sitä kokeilla ainakin. Vaikka on tuo nukkuessa leikkaaminenkin onnistunut kyllä, että toimii se sekin. Ainakin meillä.

Pukeminen taas - kyllä! Ei ole yhtään mieleistä hommaa. "Mukava" kuulla että muillakin on vaipasta asti kaikki pukeminen yhtä tuskaa ja taistelua. Huh huijaa. Ja juu, tuo käsiosaston pukeminen on meilläkin kaikista inhottavinta. Oppis jo pukemaan ite! :LOL:

Jahas, kutsu käy, on mentävä. Mukavaa torstaita vaikka aika märältä ja sateiselta näyttääkin!
 
vain mun 9kg rikki xD 8.3kg ja 71cm; edellisen kerran 2kk sitten 70cm ja 7.9kg.. että hintsusti tullut lisää, mutta toisaalta pari kuukautta tuo on kokoaika liikkunut. kyynelkanavan sondeeraukseen saatiin lähete, aika tulee joskus kotiin ja toivottavasti vaiva olisikin parantunut ettei tarvitsisi operoida!
ja kohta kuulemma vanhan lääkärin mukaan kävelee, seisoo jo niin että ottaa tukea vaan yhdellä kädellä.
Devil ihanaa <3 mun ehkä tekis mieli myös jo uutta vauvaa :whistle: (isompien ikäero on siis päivälleen 1v3kk) muttakun näitä on jo kolme, niin eiköhän se tauko ole tähän väliin ihan hyvä :D ei me nyt keskenään voida kansoittaa koko maata, eikä mun kroppakaan varmasti kestäisi. luultavasti pitäisi laittaa V päiväkotiin ennenkuin uusi vauva tulisi tai miehen pitäisi jäädä hoitamaan kotiin kun äiti vaan makaisi varmaan vikat 3kk kuten aiemminkin. ei kiitos siis =)

nyt sitten kuumeisesti vaan mietittävä että mitä sitä lähtisi opiskelemaan parin vuoden päästä.

vaunuissa viihtymiseen keksi kikan, käänsin Vn kasvot menosuuntaan jo. outoa miten 8kk ikäinen voi viihtyä noin, esikoinen ei ikinä halunnut istua ettei nähnyt työntäjää ja keskimmäinen näinollen ei ikinä halunnut koko rattaisiin :D

kynnet saa kyllä leikattua käsi kerrallan, mutta ei ihan putkeen molempia. mummo on tässä tosi taitava, ja onkin leikannut vauvan kynsiä valehtelematta useammin kuin minä!

meillä on kaksi sellaista toppahaalari mista saa kädet käännettyä kiinni hihansuusta, joten ei vielä tarvii lapasia. kylmemmällä sitten, nyt nautitaan vähemmästä huudosta.

harmittaa pirusti kun tänään olisi ollut vauvakino. niin en muistanut sitä kun valitsin isompien hoitopäiviä :headwall: joten tänään oli kotipäivä, aamusta vaan 8kk ja 5v lääkärit. en sitten ekaa kertaa päässytkään.
 
devil tervetuloa sakkiin, ja hurjasti onnea, oon ehkä pikkusen kade :kiss: mäki haluaisin, mieski haluais, mut joku sanoo nyt takaraivossa ettei ihan vielä sittenkään....
mies kyllä totesi että odotas vaan kun vauhtiin tässä lapsenteossa päästään, apua, kuinka monta tässä vielä saadaankaan :D
no mä tykkään olla raskaana, mua ei pienet tai ikävämmätkään krempat haitanneet ikinä. raskaana olo on niiiiiiiiin ihanaa ja tunteikasta.. kaiki puolin jännää...
onnea siis odotukseen, saas nähä kuka pinosta seuraavaks ;)

kynsien leikkuu sujuu kuin tanssi, hereillä. istuu kuin tatti, kääntelee kättään valmiiksi ja varpaan kynnet menee sormien jälkeen hyvin. oon tehnyt sen syntymästä saakka hereillä, vauva siis jo pienestä saakka tottunut tähän. no problemos...
 
devil tervetuloa!! :)

Voi vauvakuume, mulle on tullut kans... :ashamed:
Assi täyttää 6 päivän päästä 8kk ja jos meinais samalla ikäerolla kun pojat on (1v.5kk) tulis jo kiire, Poikien aikana plussasin kun esikoinen oli 8kk.
Mutta... Mä en pysty nyt olemaan raskaana, en henkisesti ja työkuvioidenkaan takia. Voi voi, melkein uskallan ennustaa että ehkä vielä vuoden korkeintaan maltan ennen kun on pakko alkaa ajattelemaan vauvaa ja sen yrittämistä...

Eikös hedelmällisyys alene joskus 35 vuoden tienoilla? Mulla olis sitten 6,5 vuotta aikaa siihen...hmm... :xmas:
 
Täällähän minä!!

Ei meille mitään erikoisia kuulu. Pojan b-lausunto maitoallergiasta tuli vihdoinkin. Myös vauvan isä kävi lastaan katsomassa tällä viikolla ja aikoi tulla taas ennen joulua.

Yöt meillä menee hyvin. Yöunille alkaa klo 20 suunnilleen, syö n. klo 1 (tää on välillä jäänyt jo pois) sekä 4-6 aikaan ja nukkuu siitä vielä 8-9, joskus jopa yhteentoista.

flower, tsemppiä väsymyksen kanssa, meillähän oli tollasta ekat kolme ja puoli kuukautta. Se väsymys on kyllä sellainen mikä todella sekottaa pään ja vetää mielen matalaksi.

Masennuslääkitys mulla vaihdetaan Cipralexista Efexoriin. Tämä ei passaa mulle. Mm. ruokahalun kanssa on ongelmia ja 7kg tippunut paino kuukaudessa. Ja muutakin probleemaa on.

Naudanliha ei sovi vauvalle, tulee samoja oireita mitä maidosta, eli oksentelua, ummetusta ja nyt ihottumaakin johon laitan kortisonia lääkärin määräyksestä.

Vaunuissa viihtyy nykyään myös kasvot menosuuntaan, just tänään testasin ja hyvin suju.

Mulla on huomenna kolposkopia eli emättimen tähystys koska papa-kokeissa on ollut häikkää, sillon jälkitarkastuksen aikana ja puolen vuoden kontrollin jälkeen. Toivottavasti ei olis mitään ongelmaa. Kivuliaiden kuukautisten ja ovulaatiokivun vuoksi oon jo käynyt ultrassa ja ei ainakaan näkynyt siinä mitään poikkeavaa.

Vauvan nukuttaminen sujuu hyvin. Tai oikeestaan sitä ei tarvi edes nukuttaa, muutaku laittaa sänkyyn. Paitsi vieraammassa paikassa vaikeampaa mut sekin alkaa pikkuhiljaa sujua paremmin. ja sillonkin nukahtaa kun meen viereen "tassuttelemaan". Mut pääsääntöisesti kotona ei tarvi kun laittaa pinnikseen ja tutti suuhun. :)
 
Meillä ei nousta seisomaan. Eikä kyllä itse istumaankaan. Mutta ryömii ihan armotonta vauhtia ja nousee konttaus asentoon huojumaan :D Sormiruokaa syödään: hedelmiä, leipää, maissinaksuja, keitettyjä vihanneksia esim parsakaali ja porkkana jne. Soseet teen itse koska kaupan soseet haiseekin niin kauheilta... jokainen toki tavallaan.
Ens viikolla olis sit 8kk neuvola ja toinen influenssa rokote. Saa nähdä miten poika kasvanut. Pitkä ja hoikka on aina ollut.
 
Pojalla oli tänään 8 kk neuvola ja uudet mitat on 11,2 kg ja 72,9 cm. Kahdessa kuukaudessa tullut painoa 1,3 kg ja pituutta 2,4 cm. Ei mikään ihme, että painoa tulee kun yöt läpeensä tissiä lutkuttelee. Oon vähän hämilläni, kun saatiin lähete fysioterapeutille. Tämä siis siksi, kun pojan vasemman käden sormet olivat enemmän koulussa kuin oikean käden sormet heijasteita katsottaessa ja hänen ollessa masullaan. TÄhän en oo ollenkaan kotona kiinnittänyt huomiota. Terkkari sanoi, että enemmän pitäisi houkutella vauvaa tarttumaan vasemmalla kädellä, mutta meistä miehen kanssa tuntuu, että niinhän se vauva usein vasurilla tarttuukin. Oli miten oli, niin nyt odotellaan fysioterapeutille kutsua. Ja eipä siinä, ihan mielenkiintoista mennä ammattilaiselle vauvan kehitystä ja liikkumista tsekkaamaan, mutta tuo syy, josta lähete tuli, oli musta vähän ihmeellinen.

Devil Tervetuloa kirjoittelemaan! Ja onnittelut masuasukista! :) Mullakin ehkä vähän haikeutta raskausaikaan havaittavissa, mutta en usko, että aletaan yrittää ennen kuin poitsu on vuoden ikänen. Kaikkien raskausmasuja kuitenkin katson ihaillen ja ehkä jopa hieman kahdehtien. ;)

Täällä kans ulkovaatteiden pukeminen on ihan pyllystä. Sisävaatteet menee ihan ok, mutta viimeistään kun hattua / kypärämyssyä ja sormikkaita aletaan laittaa, niin alkaa vääntelehtiminen ja huutaminen. ARGH!! Useimmiten en yritä edes mitenkään vauvaa viihdyttää, vaan yritän vain saada ne releet niskaan. Tietää, että itku loppuu sillä sekunnilla, kun poitsun ottaa syliin.

Joululahjaksi ostetaan poitsulle varmaan pulkka. En vain tiedä, minkälaisen ostaisi. Vauvapulkka olis kiva, että siinä poikaa olis helppo vetää perässä, mutta siinä ei voi laskee mäkeä yhdessä. Semmoisen siis haluisin, jossa aikuinen vois mennä mäenlaskuun mukaan. Voih, muutenkin jo odotan innolla lunta ja pakkasta ja rinteiden avautumista. :) Toissatalvena innostuttiin miehen kanssa pitkästä aikaa laskettelusta ja lautailusta ja ostettiin omat releet. Viime talvena en masun kanssa rinteeseen päässytkään, niin nyt odotan jo kovasti laskettelukauden alkamista.

Kynsien leikkuu Mä kans leikkasin tosi pitkään vauvan kynnet vain hänen nukkuessa, mutta nyt oon lähiaikoina leikannu myös hereillä. Yleensä laitan telkkarin auki ja vauva keskittyy sen pällistelyyn, niin mä pystyn rauhassa leikata.

Poitsu on ollu nyt pari päivää nuhassa. Säälittää kuunnella kun toinen rohisee. Kuumetta ei ole, eikä muutenkaan ole kipeän oloinen, mutta nenä vain on tukossa. Pari kertaa ollaan sillä "imujutulla" nenää tyhjennetty, mutta siitä seuraa ihan hirveän loukkaantunut huuto. Ja kun saadaan räkää ulos, niin tuntuu, että menee saman tien tukkoon siitä itkusta.

FA Olipa kiva kuulla, että teillä meni viime yö jo paremmin. Ymmärrän kyllä, että pää hajoo, jos ei saa kunnolla unta. Toivotaan siis, että saisitte taas nauttia hieman rauhallisemmista öistä. TUo ulkoilu on täällä kans havaittu ihan elintärkeäksi. JOka päivä käyn kärryttelemässä, kun poitsu ottaa noin 1,5 h päikkärit. Tekee niin hyvää omalle pääkopallekin päästä tuulettumaan. Ja musta on ollu ihana seurata syksyn etenemistä ja talven tuloa. On ihanaa olla vaan omien ajatusten kanssa. Terapeuttista sanoisin.
 
Ja se piti vielä kirjoittaa, että me tavattiin tänään neuvolassa vain terkkari. Lääkäri oli kipeenä, joten sen osalta käynti siirtyi tammikuulle. Tämän lisäks meidän kunnassa on kaikilla 10 kk neuvola, eli neuvolakäyntejä on ihan hyvin tulossa. Aika pitkältä tuntuis, jos tän 8 kk neuvolan jälkeen mentäis terkkarille seuraavan kerran vasta 1 veenä.
 
Huomenta!

Devil: tervetuloa munkin puolesta ja onnea plussasta! :flower:

Kiva, kun uusia tulee vieläkin mukaan :)

Meille ei enää lapsia tule, tässä on meidän tiimi koossa nyt :)

On tosiaan kiva kuulla, että pukeminen muillakin haastavaa! Kauheeta vääntöä on ollut kyllä lähiaikoina, täytyy toivoo että pian rauhottuu. En yhtään muista, että oliko isommilla näin vaikeeta aikaa tässä vaiheessa (kyllä varmaan, aika kultaa muistot :D )

Kynnet: leikataan kylvyn jälkeen, joskus jätän väliin jos oikeen on liikkuvaisella päällä. Joskus siis sujuu, joskus ei. Mutta siis onhan siinä miltein aina jotain venkuilua!

Meillä siis kanssa ADHD, vai mikälie... VAUVA ;) Oli tuossa vähän aikaa takaperinkin joku uutinen, että suomessa diagnosoidaan liikaa näitä! :D Miksi jotenkin tuli sellanen olo, että se on muotia nyt ;) Mutta kuka nyt vauvasta sanoo, että "tuo on aikamoinen ADHD..." ? :confused: Mä oon itsekin varmaan ollut jonkunsortin ADHD, roikkunut jossain katonrajassa pienenä... kuulemma :D

En oo yhtään itse kiinnittänyt huomiota kummalla kädellä vauva enempi tarttuu esineisiin. Molemmat kädet kuitenkin on käytössä, aika suorat sormetkin on.

Joululahjaksi, mulla ei oikeen ole mitään ideoita. Kauheesti on jo tavaraa ja mitään ei oikeen tarvita. Semmonen "tanssivan" koirapehmon näin, meillä on sellainen istuva.. mutta siitä on lapset pienenä tykänneet kun se on laulanut ja loruillut. En tiedä sitten kuinka erilainen on tuohon istuvaan verrattuna ja turhaahan sekin on. Mutta jotain kumminkin tarttis keksiä... Pulkka on hyvä lahja, mutta meillä on nekin jo, ja nyt näyttää siltä että mahdetaanko koko pulkkaa edes tarvita :mad:

Kaikille tarvitseville voimia! Ja kaikille ihanaa alkavaa viikonloppua, ihanaa! :) :wave:

Mindi83
 
Kiitos kaikille tervetulo toivotuksista. Niin unohtui laittaa että poika oli syntyessään 3700g ja 52,7cm.

Meillä ehkä enemmän laittaa ruokaa suuhun vasemmalla kädellä. Tiedä sitten merkkaako vielä mitään. Ja ulkovaatteiden pukeminen saa tosiaan vastalauseiden myrskyn aikaan :D

Aloittelin tuossa taas hevosharrastusta uudelleen joitakin kuukausia sitten mutta nyt se kyllä taas jää kun tämä toinen ilmoitti tulostaan. En vaan uskalla ratsaille koska jos jotain sit sattuis niin en antais sitä itselleni anteeksi. Toki voihan sitä vaikka kävellessä liukastua ja siinä sattua vaikka mitä. Mutta mennään nyt näillä ja katsotaan taas sitten uudestaan myöhemmin.

Tykkään kyllä kovasti hevos hommista. Se on sellainen henkireikä. Ja miess suorastaa työntää minua harrastamaan etten jumi kotiin. Sellainen kotikissa kun muuten olen. ja on ollut tosi kiva kun mies niin paljon osallistuu pojan hoitoon. Ja hän meillä tekee yleensä kaikki ruuat myös.
 
Pikainen huomenta vain, pojan 8kk neuvola oli eilen ja uudet mitat:
pituus 74,3cm
paino 10440g
py 48.1cm

Oikein tasaisesti menee käyrät ja muutenkin kaikki oli hyvin. Nyt en yhtään ehdi lukea teidän juttuja, mutta tervetuloa Devil :wave:

Sitten pikku probleema, ei kellään teistä sattumalta olis kaapissa lojumassa tarpeettomana Pentikin vanhaa sipulipurkkia? Tarkalleen vielä sitä pienempää eli valkosipulipurkkia. Sellainen purnukka, jossa kaksi sipulin kuvaa ja reunus esim. vaalean ruskeat tai siniset tai punaiset jne. Huuto.netissä on, että siinä mielessä hätä ei ole kauhea, eikä hätä ole edes minun :LOL:
 
Päivää!

Devil, tervetuloa joukkoon, kiva että päätit alkaa kirjoitella! Saako kysyä mistä päin Suomea olet? Vaikka sillä ei täällä (eikä toki irl myöskään) minkäänlaista merkitystä olekaan, jostakin syystä kysyn tätä usein uusilta tuttavuuksilta. :)

Kokeilin eilen kynsien leikkuuta pojan hereillä ollessa ja oikein hyvin se onnistui! Olen huomannut olevani tällainen aika useassakin asiassa lapsen kanssa, siis että jostakin saan päähäni sen huonoimman version mitä voi tapahtua ja sitten en edes yritä. Sama homma oli julkisilla kulkemisen kanssa, ajattelin, että poika hermostuu bussissa heti ja alkaa huutaa niin että koko auto raikaa. Tämän takia en sitten pitkään aikaan kulkenut pojan kanssa bussilla. Kunnes kerran kokeilin ja hyvinhän se meni, poika oli ihan mielissään! Harmittaa että minulla on tämmöinen perusnegatiivinen asenne joitakin asioita kohtaan. No nyt ainakin olen huomannut asian ja koitan tietoisesti muuttaa asiaa, niin että ensin kokeillaan ja katsotaan sitten miten käy :) Ja lapsen kanssahan ei koskaan voi aina kaikki mennä hyvin, mutta joskus niinkin voi jopa käydä :)

Minäkin ajattelin ostaa pulkan joululahjaksi. Meillä on jo sellainen "normaalipulkka", johon mahtuu lapsen kanssa laskemaan mäkeä (opiskeluajoilta ;)) ja ajattelin lisäksi ostaa sellaisen vauvan pulkan, niin voidaan vaikka kaupassa sen kanssa käydä. Kivaa kun tulee talvi! Tai kai se on jo, mutta kun ei ole lunta niin ei yhtään tunnu siltä!

Jahas, nyt alkoi huutelu tuolla lattialla. Pitänee mennä leikkimään kaveriksi :D

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Ai niin ja ps, saatiinkin 8 kk neuvola-aika jo ensi viikolle. Jee! :)
 
Ai niin ja siitä piti vielä mainita, että meilläkin voisi toimia tuo pojan kääntäminen nenä menosuuntaan vaunuissa siihen levottomuuteen, kun poika on niin kova kuikuilemaan ympärilleen, varsinkin kaikkea liikkuvaa, erityisesti moottoroidut ajoneuvot kiinnostaa! :) MUTTA meidän vaunuissa ei ole tätä mahdollisuutta! Surku! Matkarattaissa suunta on kasvot menosuuntaan, mutta niillä ei viitsi kovin pitkiä lenkkejä tehdä, eikä varsinkaan talven loskassa/lumessa, kun ne renkaat ja se jousitus nyt ei ole lähelläkään sitä mitä noissa Brioissa. Hmm, jospa poika tykkäisi vaikka istua pulkassa sitten paremmin.. vaikka voineko sillä sitten kovin pitkiä lenkkejä tehdä?! En tiedä kun en ole pitkään aikaa pulkkaa perässäni vetänyt :)
 
no siis joo, tänään kannoin vauvaa liinassa, rattaat tyhjänä ja sisaristuimessa kauppakassi ja isommat käveli ;)

hmm, eikös kaikki ainakin uudemmat briot pitäisi saada nenä menosuuntaan? muistelisin jopa että ihan liki 2000-lukua ostetut pystyi myös kääntämään kun veljellä oli sellaiset.
 
nenä menosuuntaan vaunuissa on meillä ollut jo kesästä asti. Kesällä ostettiin nuo sattarit niin niitä ei saa edes käännettyä,ovat tosin travelsystemit joten kun kaukalon kanssa menee niin silloin poika on kasvot minuun päin.

vauvapulkka on meilläkin ostettu jo esikoiselle. Oli ihan kätevä kun siinä ne laidat ja kunnon istuinosa niin pysyi lapsi pystyssä. Mäenlaskuun voisin ostaa ihan tavallisen pulkan.

kynsiä ollaan leikattu ihan hereillä ollessa,vaihtelevalla menestyksellä:whistle:

kaana eipä ainakaan meiltä löydy tuota sipulipurkkia :D

Oltiin torstaina siellä terapiassa taas miehen kanssa. Oli tarkoituksena että kävisimme hieman läpi tuota pettämistä. Mies ei kuitenkaan halunnut :( Mutta avautui kyllä sitten jonkin verran kun aloimme yleisesti keskustelemaan asiasta mutta kaikki yksityiskohdat jätettiin pois miehen toiveesta.Ihan mukava istunto oli ja taas ollaan askeleen lähempänä parempaa parisuhdetta.

Tänään pidämme sitten ne pikkujoulut :D Mä olen ihan täpinöissäni!!! :D Aivan ihanaa saada ystävät kasaan ja nauttia ruuasta ja juomasta:heart:
 
Pakko kommentoida devilin (ai niin, tervetuloa :) ) heppaharrastus-juttua. Mä oon kans nyt muutaman kuukauden käyny taas tunneilla ja voi että <3 Kuume omaan heppaan taas vaan kasvaa ja kasvaa... Se hetki kun pihasta lähden talleille, ni johan unohtuu ihan kaikki muu ja sen reilun parituntisen on vaan mä ja hepat ja se on niin NIIN korvaamatonta tän arjen keskellä. Nyt vielä kun esikko on kans innostunu, niin pääsen pari kertaa viikossa :D Autan tyttöä ponin kuntoon laitossa ja oon ite nyt vielä sit taluttanukin. Kannustan kyl kaikkia mammoja ihan ehottomasti hakeutuun jonkun oman harrastuksen pariin, jos ei vielä oo sitä tehny, tekee niin hyvää tän arjen keskellä :)

Ja sit vielä piti kommentoida tota edellistä omaa kirjotusta, et siitä ehkä sai kuvan et meil olis joku tarkka rytmi mist likka ei kestä poikkeeamisia, mut siis ei todellakaan. Meil ei oo siis yhtään minkään näköstä rytmiä . Ja se tekeekin niistä tapaamisten sovitteluista entistä vaikeempaa, ku ikinä ei tiiä mihin aikaan likka herää, kuinka kauan nukkuu päikkäreitä tai mihin aikaan menee yöunille, ja kun ei tosiaan yhtään kestä sitä ettei sit pääse väsyn iskettyä nukkuun, niin.. Mut tän kans oppinu jo elään ja meille saa aina kaikki tulla millon vaan, vaik ei ite sit mihkään päästäskään :)

Meillä ulkoillaan tytsyn ollessa hereillä lähinnä manducan kanssa. Joskun harvoin jos on rattaissa, ni vielä on ollut katse muhun päin, eikä oo valittanu. Meillä kans rakastetaan katsoa autoja, ja usein suunnataankin tytön hereillä ollessa tohon naantalin pikatien varteen käveleen, ku siinä viihtyy niin hyvin, vaikka ei muuten mikään ehkä idyllisin paikka ookaan kävellä :p

Nyt viikonloppua viettään, pitäs varmaan mennä ekoja lahjoja osteleen :) Voi mä kyllä toivosin et tulis jo lunta! Mukavaa viikonloppua!
 
Anteeksi jo heti näin alkuun että tänne tulen TAAS avautumaan.. Mutta en muutakaan paikkaa tiedä..:ashamed:

Mä alan olla henkisesti ihan finaalissa.. Olen 24/7 tytön kanssa, ei omaa aikaa ollenkaan. Vessassakaan en saa käydä rauhassa:( Mies on yöt töissä joten kun herää voisi olla vallanmainiosti tyttönsä kanssa mutta eipä hän näköjään halua. Pitää ehkä max 5min sylissä ja sit lähtee pelaa pleikkaria tai elokuvaa katsomaan.. Ja tyttö raukka koittaa seurata perässä, niin mitä isä tekee laittaa ovan nenän edessä kiinni:':)kieh: Huomaa tytöstä että haluais olla isänsä kanssa enemmän mutta isänsä ei halua..

Viime yönä nukuin ehkä 2h kokoyönä. Eilis ilta oli ihan kauhea, tyttö kiukutteli kokoillan. Mies oli kotona mutta ei voinut ottaa tyttöä vaan mun piti kuunnella itkua ja koittaa rauhoitella. Mutta mitä siitä rauhoittelusta tulee kun minä olin kuin viulunkieli..:ashamed:
No äsken kun mies heräsi sanoin että lähden lenkille YKSIN! Hän oli menossa vanhempiaan käyttämään kaupassa, kysyin sitten että otatko tytön vai käynkö sitten lenkillä kun tulet? Niin töksäytti sanoa että mene nyt sinne lenkilles, että mitä enää jahkailet ku kerta olit jo päättäny: /
Mä sit purskahdin itkuun että anteeksi jos haluan olla HIEMAN yksin kun olen nukkunut viime yönä 2h ja kuunnellut tämän aamun tytön kuikuttelua. Ja että kokeileppa sinäkin joskus olla reippaana ja iloisena 2h unien jälkeen.

Voi että mä ihnoon tota ukkoa. Lähtisin heti jos olis paikka minne mennä...:( Harmittaa ku talokin ostettiin vasta. Mulla on ihan kauhee stressi tän asian takia. Ja tuolle on ihan turha puhua, ei sitä kiinnosta mikään muu ku oma napa.

Osaako joku sanoa missä voisin puhua näistä jollekin ammatti ihmiselle, kun tuntuu että yksin en saa näihin mitää tolkkua..

Anteeks vielä...
 
katjahei nyt napit korville ja lenkille, tai imuri päälle ja istut vain ( siis kokeiles oikeasti, hurisee vaan vieressä ja sä istut :D ) nyt stop, seis ja slut!!!!!!

hengitäpä ihan rauhassa, täällä on jokseenkin kohtalotoveri. mies ei tiedätkö välttämättä ehdi tajuamaan edes mitä sulla on mielessä...
miehet on vaan niin erilaisia, se on alkuun todettava..
Ite kun tuossa olin ihan katkeamispisteessä valvomisten takia, huomasin kuinka kielteisesti aloin miehestä ja ihan KAIKESTA ajattelemaan....
Siispä kun kerroin miehelle että auta, oon ihan poikki, hän totes ettei ole huomannutkaan missä mennään. mähän se olen pyörittänyt kaikkea. Tietysti jos sun mies ei OIKEASTI halua olla lapsen kanssa niin se onkin eri asia.

Luin jostain hiljakkoin, että miehilläkin voi ilmaantua masennukseen liittyviä oireita vauvan syntymän jälkeen. todellakin se voi olla sellasta. sitäkin väsyttää. MUTTA: jos yhdessä on lapsi hankittu, yhdessä se tulisi tietenkin hoitaakin!! kyllä isänkin tarvii olla lapsien kanssa, ja vallankin jos lapsi ite osoittaa kiinnostuksensa.
Yritä puhua lempeästi miehelle, mutta jos minkä neuvon ikinä annankin, niin en tarkoita näillä sitä että vain mä olen oikeassa....
kukaan ei voi toisen liittoa tietää oikeasti eikä niitä persoonia.
Voimia ja tsemppiä, koita jaksaa, ois kiva treffata jos kerran jossain turku-naantali-akselilla asut. meille on noin 90 km...... et jos nurkat ahdistaa niin laitapa yksäriä :heart:
mä olen valmis jaksamaan kunhan saan vertaistukea :) ja jos sitä voi lollekin konkreettisesti oikeassa elämässä antaa, siitä saa itekin valtavasti iloa ...

tintti jos sun kuoroharrastus on ainoa mitä oot harrastanu, niin eihän se sitä tarkoita ettet mitään muuta voi harrastaa :) keksipä itelle joku henkireikä, tilalle siis. sori jos teksti on liian töksähtävä, mulla on nyt vaan kiiru :D

omat harrastukset mun henkireikä on ulkoilut tuon koiran kanssa... se jaksaa kuunnella ja vie mua askel askeleelta eteenpäin :) hevosharrastus on sen verran tyyristä, ettei itellä ole mahiksia. mutta ehkä joskus sitten... siispä kun koira on edes hevosta muistuttava, on sekin jees, saa harjata, pestä ja ulkoiluttaa ;)
ja muutenkin kuntosalille tarviis raahautua, tää pitkittynyt flunssa tekee vaan sen etten arvaa lähteä etten tuu enempää kipeeks...

ääks, mentävä saunaan...palailenpa varmaan vielä :) te ootte kaikki niin ihania täällä, virtuaali-ystävyys on mukava piristys pimeään marraskuiseen iltaan :)
 
Kynsien leikkuu onnistuu hereillä sylissä, sekä sormet ja varpaat

pukeminen joo täällä kans pukeminen tuottaa ongelmia jo vaipasta lähtien. Varsinkin kylvyn jälkeen..

vaunuissa viihtyy nykyään hyvin kun on puoli-istuvassa asennossa. En ole kokeillu täysin pystyä asentoa. Hyvä että viihtyy vaunuissa kun käydään 2 kertaa päivässä vaunuilla käyttämässä koira pihalla..

tempperamentti joo täältä löytyy kans viimeisen päälle tempperamenttinen tyttö. Varmasti ilmoittaa jos joku ei mene mieliksi. Kauhulla jo ajattelen murkkuikää...

omat harrastukset koiran kanssa lenkkeily. Tai eipä oikeastaan enää sekään ku koiralla ikää 10v ja huono liikkumaan..

liikkuminen meillä Venla on ruennut liikkumaan ihan älyttömästi. Eilen oppi konttaamaan. Ja nyt jo yrittää nousta sohvaa vasten...

FA kiitos:) Vois olla miehellä melkoinen ilme ku meikäläinen istuis imurin vieressä joka on päällä. ;)
Joo tää ei ees tajua vaikka sanon suoraan... Tietyistä asioista on puhuttu monta kertaa, mutta ei tunnu silti tajuavan.
Sitä mä en tajua kans että kun sanoin että sit kun sulla on seuraava vapaa niin voisit hoitaa tyttöä yön niin mä saisin nukuttua kunnon yöunet, niin tyyliin nauroi mulle. Että sehän on HÄNEN vapaa, hän nukkuu silloin..:( Sanoi että sähän olet kaiket päivät kotona ja hän tekee töitä. ANTEEKS vaan mutta tää kotona olo käy kyllä ihan työstä. Se varmaan luulee että mä makaan kaiket päivät..
Ei tosta oikeen ota selvää että haluaako olla tyttönsä kanssa vai ei. Esim. nyt kun päivällä "kilahdin" sille niin nyt on ollu koko loppupäivän tytön kanssa.. Aina näin että jos minä sanon että ole tytön kanssa niin sit on, mutta vaan sen vaaditun ajan. Ei esim omasta aloitteesta.
Voi olisikin ihanaa jos mies joskus sanoisi että hän on tytön kanssa niin käy sinä vaikka lenkillä tai ystävän kanssa kahvilla..
Tästä tulikin mieleen että mä en pääse viettämään edes omia synttäreitä ens kuussa. Mutta kas kummaa kyllä mies saa mennä ja tulla niinkuin huvittaa..:(
Joo todellakin jos lapsi on yhdessä hankittu niin yhdessä se tulisi hoitaa!!
Asun kainuussa:)

Jaahas olisinkohan purkanut itseäni jo ihan tarpeeksi ja lähtis laittamaan tyttöä yöunille.
 
noni saunottu on ja maalimaa parannettu :) tulipa todettua kuinka ite on kyllästyny arkeen just NYT. että mies voi kyllä päivällä tosta noin vaan nukkua, mutta missäs välissä minä???? mies taas totesi että on huomannu kuinkä mä olen ollu kireänä viime päivät. Onko se sitten ihme viime aikojen valvomisten vuoksi :( ymmärsi kyllä, mutta siitä ihana, että ei se mua syyllistänyt eikä muuta. totesi vain. itellä itku kurkussa.
no saunottiin kuten ennenkin, vauvakin oli lauteilla. tykkää kovasti :) mies otti vauvan pesujen jälkeen ja mä sain (kuten yleensäkin) saunoa YKSIN loppuajan. Ja huokaisin syvään. mä niin kaipaan nyt jotain piristystä arkeen. tai yks minkä tiedän ois oikein kunnon PANO! semmonen että takaraivo jää seinään kiinni. kyllä !!!! parasta lääkettä stressiin sanon minä :cool: stressi on siis aika kova. saunan jälkeen menin halimaan miestä ja pyysin anteeksi viime päivien ankeaa fiilistä... ja niin se taas halasi ja totesi ettei ole mitään anteeksi pyydettävää...
kuinka helpottunu mieli sitä voikaan olla....
tarviis vaan saada suu auki aiemmin....miksi en sitä vieläkään osaa :(

yksi suuri syy kireyteen on se, että tuntuu ettei kahdenkeskistä aikaa enää ole ollenkaan ....paitsi nukkuessa....
mä ainakin kaipaan sitä. vaikka hellyyttä on päivittäin, rutkastikin, kaipaan sitä että voitais vaan olla, olla, olla, ja olla..... arki on nyt siepannut osansa, ja oma väsymys tehnyt myös osansa...tilanne toki on taas eri, kunhan neidin yöunet palautuu :)

mulla edelleenkin maailman paras mies kaikin puolin, oma pää vaan tarvii tyhjentää aika ajoin kun suht yksin arkea pyörittelee... :(

naurukohtaus ihanaa iltaa teille :heart: tekee taatusti hyvää :)

meillä vauva oppi taputtamaan :) eilen illalla hiffasi, ja tänään pitkin päivää mennyt tutkaillen, että mitkäs ne nää on kun tämmösen läpsäytyksen päästää :)

vauva-arki voi olla ihanaa, mutta sen raskaus on myös todellisuutta.... ja sen vuoksi me miehen ehdotuksesta pidetään huomenna yhteinen päivä aamusta iltaan ja lähdetään naapurikaupunkiin maiseman vaihtoon :) ihana mies :) se tietää sitä ettei mun tartte ottaa vauvaa kaukalosta, työntää rattaissa, vaihtaa vaippoja.... luvassa kirppislöytöjä, ravintolan ruokaa, miehen läheisyyttä...

ja kunhan tuon tilliäisen saan nukkumaan niin mä hyppään miehen syliin :heart:
 
katjahei se imurijuttu, kokeiles vaan, mä oon sen kekannu, ja joskus keitän vauvan päiväunien aikaan kahvit, isutn läppärin kans lattialle, ja imuri päälle :D mukavasti rentouttaa, vielä kun sen puhaltavan lämpimän ilman pistää tulemaan itseä päin..
tsemppiä kovati, ja tää meidän näkeminen siis haudataan jo kättelyssä.... liian kaukana päiväkaffelle...

voimia ja voimia ja voimia :)

tsaukki tältä päivältä, nyt vauva sänkyyn miehen sylistä :)
 
otti näköjään 8kk 6pv että v oppi kiipeämään portaita. ja oikestaan nousta seisoonkin.. oli "liian hiljasta" ja ehdin paraiksi näkemään kun v oli kontillaan ekaa porrasta varten, otti toisesta portaasta kiinni, veti itsensä seisomaan ja siitä kiipesi hetken miettimisen jälkeen ekalle portaalle.
ja siis meillähän ei edes ole porttia :D
 

Yhteistyössä