Maalismasut 2009

Hei,

Voi kun moni teistä odottaa jo uutta tulokasta :) Oikein haikea mieli kun itsellä tämä nyt oli varmaankin se viimeinen vauveli. Olisi se ihanaa saada vielä vauva mutta neljäs on jo niin monta ja aiheuttaa niin monta kallista muutosta ettei siihen mieskään suostuisi.

Meillä kovasti harjoitellaan kävelyä ja sen näkee kyllä. Vauhti kiihtyy ja sitä myöten mustelmia otsassa, poskessa ym. Aina jossain nurin ollaan kun ei tavallinen vauhti enää riitä.

Niin se vain miehen vuorotteluvapaa on pian pidetty ja töihin paluu hänelläkin edessä. Ihan liian pian menee aika. Päivkotimaksukin sopivasti kallistuu juuri elokuun alussa kun hoito alkaa.

Mitenhän se on että voiko saada kotihoidontukea kun tyttö ei ole päiväkodissa ja mieskin on vuorotteluvapaan päättänyt kesäkuussa ja hoito kuitenkin alkaa vasta elokuussa?

Yöt on olleet hieman levottomia, ja vaikka itse en tietoisesti enää herää itkuun niin aamulla aina ihmettelee kun väsyttää. Ja varmasti johtuu juuri näistä levottomimmista öistä. Mies kun hoitaa yörumban niin ei sillälailla tarvitse nousta.

Miehen isä sairastui vakavasti ja nyt sitten pitää miehen reissata pitkä matka aina katsomaan isäänsä. Aika raskasta aikaa elellään tässä.

Lotta ja tyttö 1v 1kk
 
Päivää!

Minä kanssa ekaks ihan hissunkissun onnittelen Danjuskaa, toivottavasti kaikki menisi hyvin loppuun asti :flower:

Kävely junnaa meillä edelleen siinä, että Mimosa ottaa välillä kymmenenkin vahinkoaskelta mutta heti kun hoksaa ettei pidäkään kiinni, niin pylläyttää itsensä istumaan. Eli uskaltamisesta on vaan kiinni. Josko sitten kesälaitumilla neiti innostuis B)


Vesirokkorokote olis kans suunnitelmissa, meillä on seuraava neuvola muistaakseni kesäkuussa joten sillon vois antaa... Te, joiden isommat lapset on saaneet ton rokotteen, oliko jotain rokotereaktioita? Kuumetta jne.?

Nukkuminen on päiväunien kohdalla vähän murrosvaiheessa, joinain päivinä nukutaan yhdet parin-kolmen tunnin päikyt ja toisina kahdet tunnin päikyt. Yksien päikkärien rytmiin yritetään siirtyä. Yöunille Mimosa menee noista päikkäreistä riippuen 21-22 ja herää 8-9 aikaan. Meille sopiva rytmi, mä olen Marzan tavoin aamun torkku joten aamukuuden herätykset ei oikein nappaa :D

Uusia sanoja tulee muutamia viikossa. Mimosa oppi tällä viikolla sanomaan ''nenä'' ja samalla osoittaa omaa nenäänsä :heart: Viime viikolla Mimosa meni myös kuperkeikan, sitä on harjoitellut jo muutaman viikon ja nyt sitten viimein onnistui. Hirmuisesti ymmärtää jo puhetta ja tykkää hirmuisesti kun leikitään yhdessä, pallon pomputtaminen ja kirjojen lukeminen on nyt pop!

Zoe mä suosittelisin jotain super-AIO-yövaippaa, sellaiseen saa pissiä puol ämpärillistä eikä falskaa :D Tai sitten vaan villavaippahousut vaikka kertsien päälle. Meillä alkaa nyt M-koon Fuzzit jäämään pieniksi, ja varsinkin makuuasennossa falskaavat. En oikein tiedä pitäiskö ostaa vielä L-koon vaippoja vaiko ei, koska meillä ollaan pottailussa sen verran pitkällä että Mimosa alkaa jo itse pyrkimään vessaan kun on pissahätä eikä enää juurikaan pissi unissaan. Ehkä vois huutiksesta katsella jotain pakettia, tarttis noi omatkin laittaa myyntiin kunhan jaksais.

Käytiin äsken ostamassa vappuherkut, miehen veli ja tämän vaimo tulevat meille huomenna sekä kaksi kaveripariskuntaa. Mimosa menee miehen vanhemmille yöksi. Rauhallista illanviettoa, ei taida kukaan edes pahemmin juoda. Kelistäkin on luvattu ihan mälsää. Toivottavasti olis kuitenkin hauskaa, mä odotan kyllä eniten sitä kun saa nukkua just niin pitkään ku huvittaa! (Eli olen tikkana pystyssä viimeistään kahdeksalta :LOL: )

upupa ja Mimosa 14kk
 
Heips!

Munkin paiston keskeltä huikkaan Marzalle vesirokkorokotteen hinta on 70?, eikä suoja oo ihan varma. Vesirokon voi siis sairastaa vaikka rokotettu oiskin..

Meillä ei oo tarkotus ottaa kun oon sitä mieltä et kyllä joihinkin tauteihin on hyvä saada vastustuskyky sairastamalla, vaikka rokotteet ihan hyviä juttuja onkin :D
mut nyt täytyy taas mennä jotta rasva ei syty tulille :D
 
iltoja

kiitokset kaikille! Tosin edelleen hyvin varovaisilla fiiliksillä tässä menen...

Marza: Niinkö pitkällä sinäkin jo olet :D Mietityttääkö yhtään että miten pärjää kahden ihan pienen kanssa?? Itsellä tuli aika shokkina että JOS nyt kaikki menee hyvin niin Jenna on edelleen aivan pieni :eek: :heart:
Ja milloinkas esim. Minealla LA on??

Vesirokkorokotetta en ole edes miettinyt ja samoilla linjoilla täällä mennään Päksyn kanssa :)

Outius: Meillä kans Jenna tykkää kovasti purkaa ja laittaa takas tavaroita laatikoihin. esim. semmoinen palikka laatikko johon voi erimallisia palikoita pujottaa niin on kiva =) ammentaa ensin pois, tai sitten ojentaa yksitellen minulle ja pitää tehdä torni, sitten kaataa sen nauraen ja ammentaa palikat takas :D

Zoe: Vuosi sitten itsekkin kävin vasta ekan kerran kiinalaisessa.. tai haettiin siis kotiin. Tykkäsin kyllä mutta jotkut ovat aika kamakan tulisia vaikka niiden mittakaavassa mietoja. Itse tykästyin aika paljon hapan-imeläkastikkeeseen.. olikohan se tuo.
Jenna kans pussaa suu sepposen selällään :LOL: mutta toisinaan kyllä sitten riehuessaan yrittää purrakkin.

Jennalla oli tänään "1v" neuvola.. ikää tosin se 1v1kk ihan juuri.
mitat oli n.9400g ja 76cm.. en ihan tarkkoja muista.
Typy tuli ihan kauheen kipeeks rokotteesta :| päiväunilta kun heräs niin iho kutisi, oli itkuinen ja iltaa kohti huuti jo suoraa huutoa. Kauhean väsynyt ja tuntui etät sylissä jos yhtään asentoa vaihtaa niin teki kipeää ja alkoi huutaa. siihen päälle puskee hampaita raukalle. Hyvin nukahti kun särkylääkettä annoin mutta saas nähdä miten yö menee.

tänään sain siivottua ja pojan kans tehtiin lihapullia =) huomenna sitten vaan rentoudutaan! no akvaario pitänee putsata mutta muuten ei kyllä kotihommia tehdä. Laiska olin ja munkit hain kaupasta.. sima tehtiin itse. Ilmapalloja piti parit jo puhaltaa ja serpentiiniä puhaltaa :D Jenna vaan jos tuosta tokenee huomiseksi niin on turhan kovakourainen ilmapalloja kohtaan :whistle:
Ja mies kun pääsee töistä illalla niin sitten herkutellaan. Saa poikakin valvoa myöhempään :)

Mukavaa vappua jokaiselle!!
 
danjuskalle oikein paljon onnea plussasta :heart:
täällä on jo monella asukki vatsassa. jospa miekin kohta saisin ;)
nokkamuki ollut puhetta. meillä siirryttiin noin vuoden iässä siihen ja eipä ole tuttipulloa kaivannut sen jälkeen onneksi. kaksi ensimmäistä joikin pullosta kauemmin.
nukkumisesta meillä mennään yöunille siinä 20-21 välillä. ja aamuisin heräillään ennen kahdeksaa. joskus jopa ennen seiskaa jos huono tuuri käy. jere nukkuu johonkin puoleenyöhön omassa sängyssä ja sitten tarvii nostaa viereen. todella katkonaisesti nukkuu yön mutta onneksi tutti suhun riittää.
upupa tuosta teidän matkasta sen verran että oliko teilla mimosan korvissa jotain lennon ajan? olen vaan nähnyt apteekissa sellaisia juttuja mitkä laitetaan korvaan lennon ajaksi. jos ei ollut niin miten nousut ja laskut meni? meillä rupee matka lähenemään joten siksi kyselen.
mie sitten jo luulin että talven sairastelut on sairastettu ja nyt saadaan nauttia keväästä. no eikös me sitten tultu taaaaas kipeeksi. minä, tyttö ja jere. ja kuinkas ollakkaan jerellä korvatulehdus |O tuubit on korvissa ja se korva missä hyvin paikoillaan niin oli puhdas mutta toinen. tuubi on lähtenyt pois ja on nyt siellä poikittain. toivottavasti saadaan kuntoon ennen reissua. ottavat varmaan vanhan pois ja toivottavasti pistäisivät uuden tilalle koska ovat toimineet.
nyt hetkeksi vielä television pariin.
hauskaa vappua kaikille :wave:
 
Mohoi,

pitkästä pitkästä aikaa. Ihana olla täällä. Oon yrittänyt kyllä roikkua juttujenne mukana, mutta aina kun olen alkanut kirjoitella jotain, on tuo pieni yksivuotias sanonut oman vastalauseensa asiaan. Ihme juttu, että kaikkea muuta saa äiti tehdä pojan leikkien lomassa (lukea lehtiä, kirjaa yms.), mutta kun tietokoneelle istun, niin silloin seurankipeys iskee. Tai taitaa se enemmän olla kiinni siitä, että pikkuinen on niin kovin ihastunut tähän meidän läppäriin. :D

Mutta nyt mies ja poika ovat päiväunilla, joten josko minä ehtisin vähän omasta ajasta nauttia. Oltiin perhepäikyillä, mutta itselläni ei uni tullutkaan enää, kun mies antoi nukkua koko aamun. :) Tylsä vappu, eikä keskustan vappukulkueeseen lähdöstäkään tullut mitään, kun vettä sataa niin kovasti. No, kerrankin saadaan olla vaan kolmistaan ja nauttia. Syödä nakkeja ja herkutella. Harmi vaan, että pyöräilytkin nyt jäi. Mekin siis aloiteltu pojan kanssa pyöräily, se on kyllä huisin kivaa. Tosin itsellä alkaa jo etureppu painaa siihen malliin, ettei ihan kevyestä liikunnasta mene sekään. :D

Danjuska kyseli LA:sta. Kyllä se tytöt on nyt niin, että minulla on jo joku 36. viikko. 30.5. on LA, joten ihan jänniä aikoja tässä eletään. Hihkuen olen seuraillut muidenkin raskausuutisia ja yrittänyt aina ehtiä edes onnitella, viimeisimpänä nyt paljon tarrasukkia Danjuskalle. Ja ihanaa, että marzakin olet jo niin pitkällä. Mihinhän se aika oikein menee? :) Itse en ole oikeastaan kerennyt edes ajatella, miten selviän kahden kanssa. Tiedän, että aivan varmasti pärjään, kunhan saan tämän vatsan tästä edestä pois. Ja onhan tähän jo osattu asennoitua, 9 kuukautta on pitkä aika. Alkaa nimittäin olemaan aika tukala olo, kun toinen on vatsassa ja toinen vielä niin paljon sylissä. Jalat on ihan eri tavalla koetuksella kuin ensimmäisen odotuksessa ja verenpaine on niin alhainen, että huippaus ja oksentelu ovat taas alkaneet vähän kiusata. Mutta en valita, ihanaahan tämä on. <3 Tuun sitten heti kertomaan, kun kerrottavaa on lisää. ;)

Meillä ei vielä täysin kävellä itse, upupan Mimosan tavoin varman päälle menijä. Vahinkoaskelia otetaan ja taaperokärryllä juoksee, mutta useimmiten haluaa vielä, että äiti tai isä taluttaa toisesta kädestä vähäsen. Mutta näillä näppäimillä se kävelykin varmaan alkaa tapahtua itsestään. :)

Meillä on syöty kotiruokaa ainakin 11 kk:n iästä. Ja hyvin uppoaa. :) Marja- ja hedelmäsoseitakin (siis niitä valmiita) käytän enää tosi harvoin, mieluummin välipalalla annan jogurttia ja tuoreita hedelmiä ja marjoja tai rahkaa. Siitä muuten tulee myös tosi hyvä välipala, että sekoittaa rahkaa ja marja- tai hedelmäpilttiä, jos tuoretta ei ole saatavilla. Meillä ainakin tykätään hurjasti. :)

Meilläkään ei enää juuri pullotella, korvike jäi pois kokonaan vuoden tietämillä. Pulloa annan harvakseltaan silloin, kun öisin nostanut korkeaa kuumetta poskihampaiden takia. Antonilla on 11 hammasta ja 12 tulossa (alaposkihammas, ja sekös aiheuttaa mielipahaa). Tutista ja unirätistä on tullut tosi tärkeitä tässä vaiheessa, kun tuntuu, että joka viikko tekee hampaita. Mutta tutti kuitenkin pääasiassa unikäytössä. Aikaisemminhan se ei maistunut juuri ollenkaan, mutta pitäähän sitä jotakin lohtua olla. Kyllä kai se jää sitten itsestään pois.

Hyvää vappua kaikille! Itselläni huvittaisi kovasti terassille (mutta eipä ne ilmat suosi täällä päin), mutta hienoa te, jotka pääsette käymään. Mutta jospa käytäs vaikka jätskit hakemassa autoon tai jotain. Piknik-suunnitelmiakin oli, mutta täytyy sekin hoitaa tänään sisätiloissa.

Jutellaan taas, kovasti jaksuja sairasteleville pienille. Ja varsinkin korvatulehduskierteeseen ainakin cadillacin jerelle. <3
 
Moikka piiitkästä aikaa!

Ekaksi Danjuskalle oikein paljon onnea plussasta. Toivottavasti pikkukaveri pysyy kyydissä mukana.

Minea Kylläpäs on aika mennyt nopeasti!! Sinäkin jo 36. viikolla. Ihan uskomatonta =) Koitahan jaksella ison mahan kanssa vielä hetken aikaa ja tsemppiä h-hetkeen =)

Meillä tyttö nykyään kävelee jo ihan kunnolla. Ulkonakin jo osaa kävellä. Kyllä on ihanan näköistä kun toinen viipottaa menemään niin tomerana :heart:

Nukkumisesta Tyttö menee nukkumaan about klo 20 aikoihin. Joskun kerkeää nukahtaa minun syliin josta sitten vien omaan sänkyyn. Yritän kyllä keretä viemään omaan sänkyyn, johon nukahtaakin ihmeen hyvin. Tyttö herää joskus klo 3:30-5:30, jolloin otan viereeni nukkumaan. Silloin tällöin nukkuu koko yön omassa sängyssään ja herää vasta ihan aamulla. Yleensä herätään tytön kanssa siinä 7-8 aikoihin.
Iltamaito juodaan vielä tuttipullosta. En ole vielä jaksanut alkaa siitä totuttaa pois.

Täälläkin olis raskaus jo puolivälissä. Kyllä on aika mennyt ihan mielettömän nopeasti. Itseäni ei juurikaan mietitytä enää, että miten pärjää kahden pienen kanssa. Alkuraskaudessa mietin sitä paljonkin, mutta uskon kyllä että pärjätään oikein hyvin. Saattaa ensi vuodesta tulla tosi rankka, mutta eiköhän se siitä.

Nyt aamupalahommiin! :wave:
 
Kaa
Danjuskalle suuret onnittelut! (Äkkiä se aika kuluu kun odottaa toista/kolmatta/neljättä..., ihan erilailla kuin ekan odotuksessa)

Muihin kuulumisiin palaan myöhemmin.

Kaa ja poitsu (plus kakkonen rv 29)
 
Outius: meillä hoitopaikasta kuului vasta viikkoa ennen hoidon tarpeen alkua. Soittelin parikin kertaa perään, mutta tuntuivat ainakin täällä ratkovan asioita tosi viime tipassa. Jos kovasti mietityttää onko kaikki kunnossa, niin soita ihmeessä ja kysy tilanteesta, niin pääset nauttimaan viimeisistä viikoista kotona ilman huolta!

Olisi omasta puolestani ollut kiva kuulla aiemmin, mihin Kalle pääsee hoitoon, niin olisi ehtinyt käydä vähän tutustumassa ja opettelemassa. Nyt käytiin kerran koko perheen voimin katsomassa, ja sitten Kalle jäikin jo hoitoon (ilman omaa sairasteluamme oltaisiin voitu vähän totutellakin). Hyvin kaikki toki meni, ainakin Kallella... minä olin huolesta sykkyrällä.

Keiju (Kalle jo kolmatta kuukautta hoidossa)
 
Outius: Meilläkin alkaa lapsilla hoito 1.6 ja ei ole vielä kuulunut mitään. Oli puhe että ilmoitteleevat paria viikkoa ennen että keretään käydä tutustumassa.
Kyllä tuo äkkisestään vauvakuumeelta kuulostaus ;) :LOL: vaikka mistäs sen vois varmaks tietää jos se johtuukin pelosta.. Mutta moni vauvakuumeinen "kehittelee" itselleen oireita vaikkei raskaana olekaan.. jos asian noin voi ilmaista.. tai siis saa kehon kehittämään niitä oireita.

Jennalle tuli 5. hammas vappu aattona. Hammasneuvola oli edellispäivänä ja siellä täti sanoi että nelos-hampaat puskee sieltä.. samoin kulmahampaat. Että siitä varmaan johtunee viimeöinenkin itku. Ei asettunut oikein millään. Yöt olleet taas aika levottomia vaikka välistä nukui jo niin hyvin =)
Vappupäivänä tyttö otti ensiaskeleensa kun oltiin ystäväperheen luona saunomassa :D :heart: Itse ihan paniikissa hihkuin että SE KÄVELEE, SE KÄVELEE!! :LOL:
Ulkona nousee kans viimein seisomaan ja muutamia haparoivia askelia tulee.. joten kaippa se on kohta kengät neitille alettava hommata.

Ulkoiltu ollaan paljon ja tytön lempipuuhaa on istua takapihan parkkiksella ja ottaa kiviä käteen ja roipisuttaa niitä sitten pois :) samoin äitin kukkapenkit olis niiin kivoja.. yhdestä penkistä ei skillat ja krookukset nousekkaan kun poika ehtinyt siitä matoja ja jenna tämpsinyt muuten vain kun yrittää kukkapenkin vieressä olevalle kivelle päästä
:whistle:

mutta nyt kiireen vilkaa nukkumaan.. ulkoitu ollaan lähemmäs 5,5h tänään ja väsy on tolkuton.. ja yö tieten kans..

danjuska ja jenna 1v1kk
 
Hei!

Cadillac: Mimosalla ei ole koskaan ollut mitään korvavaivoja enkä siksi hankkinut korviin mitään juttuja (enkä edes pahemmin tutustunut sellaisiin) eikä nousuissa tai laskuissa ollut mitään ongelmaa. Mutta muistelisin että teillä olis pojulla ollut korvissa jotain? Sitten kannattaa kyllä melkein käydä apteekissa kysymässä, suosittelisivatko jotain. Mun miehellä on ollut jo vuosia korvissa häikkää ja nyt kun laskeuduttiin Helsinkiin niin reppanalta tuli ihan vesi silmistä kun toiseen korvaan sattui niin paljon. Miehellä on Cirrus-nimistä lääkettä jota otetaan 4 tuntia ennen lentoa, ja lisäks tuo suihkii nenään vielä Nasolinia (30min. ennen lentoa). Mutta en sitten tiedä, voiko noita antaa sitten lapsille. Cirrus on muistaakseni reseptilääke. Eikä nekään aina auta, kuten nyt miehellä. Sain tuon nyt vihdoin varaamaan ajan kunnon korvalääkärille, jos sillä olis vielä jotain kikkakolmosia että uskalletaan vielä lentää.

Mimosa sanoi eilen ekan lauseensa: ''Hae itte.'' :LOL: Repesin ihan totaaliseen nauruun ja siitäkö neiti innostui ja hoki oppimaansa koko päivän... Tuo lause juontaa siihen, kun leikitään vaikka pallolla ja se karkaa omille teilleen, niin Mimosa osoittaa sitä ja sanoo mulle, että: ''Anna.'' Ja mä vastaan: ''Hae itte.'' :kieh:

upupa ja Mimosa 1v2kk
 
Heips!

Kovin on tuntunut vähän meen elämässä tapahtuvan sen jälkeen kun töihin menin :/

Onnea kaikille uusista taidoista :flower:

Ja Danjuskalle tarrasukkia odotukseen bd bd

Kyllä muuten on aika mennyt ihan hirmusella vauhdilla kun toiset ovat jo seuraavaa pientä saamassa. Justhan vasta te ilmottelitte uudesta tulokkaasta. Niin se aika kultaa muistot, et mullakin on ihan hirvee vauvakuume. Järki sanoo ettei enää, mut kun tunteet on toista mieltä. Onneks mies on vakaa järjen ääni :whistle:

Täällä neiti oppii joka päivä jotain uutta kuitenkin vaikka tuntuu et mitään ei tapahdu... Nyt lähteissä heilutta ja sanoo "hei,hei"
Kiipeily on ihan IN ja kiipeekin jo vauhdilla joka paikkaa. Enää ei ees sohva oo paikka mihin ei pääse. Vaikka luulis kun on tuollainen pieni tappi, mut kyllä on keinot keksiny :D :heart:

Yöt on meillä ihan hirmu hyviä nykyään. Neiti nukahtaa siinä 20-20.30 ja herää 6-7, joskus myöhemminkin viikonloppuisin. Eikä meillä herätä yöllä enää kertaakaan! En ois uskonu tätä päivää näkeväni vielä pari kuukautta sitten :saint: Päivisin neiti nukkuu kahden-kolmen tunnin päikkärit ulkona rattaissa. Hoitajatkin sano tänään et nukku huonosti kun nukku vaan kaks tuntia :D

Outius, sinuna soittelisin sinne päivähoitotoimistoon vaikka päivittäin jollei sitä paikkaa ala kuulua. Kyllä mä ainakin halusin just sen takii tietää hoitopaikan etukäteen, et keretään vähän tutustumaan paikkaan ja hoitajaan.

Meillä on hoidossa menny kyllä tosi hyvin. Nyt putkituksen jälkeen ei oo pahemmin sairasteltu. Tänään hoitaja sano et ois lämpö 37,7. Mut kotona on ollu ihan normaali. Voipi olla hampaista johtuvaa lämpöilyä. Ikenet näyttäis melko turvonneilta. Ja luulishan niitä nyt lisää tulevan kun tuo kahdeksan on kuitenkin vielä aika vajaa kalusto :kieh:

Cadillac, me saatiin aikanaan (-02) pojalle lentokoneesta nousuun ja laskuun sellaset kupit jotka oli höyrytetty kuumalla vedellä. Sanoivat niitä mikkikorviksi. Meen poika ei niitä silloin tarvinnu, mut mun sisko jolla on ollu korvien kans häikkää käytti niitä ja jonkun verran ne vissiin autto. Niin ja Finnairilla silloin lennettiin. Eikö teillä Jerellä kans korvat putkitettu? Sillonhan sinne korvaan ei pitäs tulla painetta, joten nousut ja laskut pitäs sujuu hyvin.

Vieläkö teillä on käytössä liinat? Mä kkäytän oikeestaan enää vaan kun lähen kaupoille tai vastaavaa, et saan tarvittaessa neidin "syliin". Kyllähän tuo melkeen 10kg jo painaa jos pidemmän aikaa tarvii kanniskella. Rengasliina on meillä käytössä ja kätsy on kun ei tartte erikseen sitoa. Kesällä aattelin koittaa vielä trikoista selkään jos vaikka tulis lähettyy metsään, viimestään syksymmällä marjoja poimimaan.

Kovin mä sain aikaan taas novellin vaikka meen elämässä ei mitään tapahdu :LOL:
 
Heippa

Neuvolakuulumisia heti alkuun, 1v2kk neuvola oli aamulla
pituus 82 (80,5)
paino 11050 (10700)
ja pään ympärystä en muistakaan :) kovasti oli ihmeissään tätönen ku pikkujätkä osaa jo taapertaa pitkät matkat varpaillaan. Rokotetta ei tänään saatu ku ollaan vasta selvitty vesirokosta, ni totes et on parempi ootella viikko. Ja ku satutaan asumaan neuvolan vieressä ni todettiin et parempi tosiaan mennä ens viikolla uudestaan käymään.

Sit käytiin tänään tutustumassa pojan tulevaan hoitopaikkaan, aivan ihana pieni yksityinen päiväkoti. Poika ei ollu moksiskaan, lähti vaan heti tonkimaan mitä kaikkia hienoja leluja sieltä löyty :) et hyvä mieli jäi ainaki tällä hetkellä hoidon alottamisesta, katotaan sitte kuinka paljon jännitän / panikoin kesäkuun eka, ku tarvii poika sinne ensmästä kertaa jättää

huoh, piti kommentoida teiän juttuja, mutta tää on sellasta ramppaamista, ku poika ei suostu nukkumaan, että joku toinen kerta :(
 
Huomenta!

Aika menee kuin siivillä ja meidänkin reissu lähestyy kovaa kyytiä. Toivottavasti tuhkapilvet pysyvät poissa.

Cadillac:
Minä kävin ostamassa lapsille puuduttavia korvatippoja. Käyvät kuulemma kaikenikäisille. Ollaan isompien lasten kanssa lennetty ja silloin vanhemmalle tytölle tuli järkyttävä korvakipu ja se oli kamalaa. Korvatkin oli lukossa vielä seuraavana päivänä. Isäni on testannut noita tippoja koska kärsii lennon aikana kamalista korvasäryistä ja tuo kuulemma on tähän asti ollut ainoa tehokas hoito siihen. Niinpä laitan kummallekin tytölle niitä ennen lentoa ja laskeutumisen yhteydessä.

Nuorimmalle tullut kaikenlaisia raivonpuuskia ja heittäytymisiä. Eihän sitä vanhemmat ymmärrä missä vika kun ei toinen pysty ilmaisemaan itseään.

Nyt tuli selvityspyyntö kelalta kodinhoidontukea varten että pitäisi olla irtisanomisilmoitus päiväkodista, mutta kun ei ole kun ei olla oltu päiväkodissa :) Piti tosiaan selittää miten tuo hoito on järjestetty tällä välin. No, onneksi äitienpäiväkorttien kanssa sai postitettua samantien niin ei jäänyt roikkumaan.

Miehen isä kuoli sitten viime viikolla ja hautajaisjärjestelyjä tässä olisi edessä. Onneksi edes hautajaispäivä on muutamaa päivää ennen meidän matkaa niin ei tuo matka mennyt myttyyn. Ja saa mieskin tuolla muuta ajateltavaa.

Mutta taas töitä ja uurastusta...

Lotta ja tyttö 1v1kk
 
Huomenta!

Lotta, osanotto miehen isän kuoleman johdosta. :|

Siis tosiaanko Minealla alkaa jo oleen LA käsillä? Aivan uskomatonta, että aika menee niin nopeesti. Ja upupallakin jo lähes 30 viikkoa täynnä. :eek: Itsellä alkaa huomenna 20. raskausviikko, joten tosiaan nyt ollaan puolessa välissä. =) Koskas Danjuskalla on La? Ja kyllä mua edelleen mietityttää miten sitä jaksaa syksyllä kolmen pienen kanssa. Meidän esikoinen täyttää kesällä 3 ja tyttö on vauvan syntyessä 1,5 v, joten kyllä siinä vilinää riittää. Mutta onneks meidän talo on silloin jo valmis ja saadaan asua OMASSA kodissa, missä tilaa riittää. Nyt mulla on aika usein hermo piukeena tän kämpän kanssa. Neliöitä ei ole kun 52 ja tavaraa joka paikka täynnä, ja leluja ympäri kämppää.

cadillac, teillä kyllä tuo korvatulehdus kummittelee. :( Toivotaan että kierre loppuisi eikä jeren tarvistisi enää sairastaa.

Meillä tyttö on nyt aloittanut syömislakon. :eek: En tiedä voiko jo takahampaat olla tulossa, vai mistä nyt kiikastaa. Mutta oikeastaan mitään ei ole syönyt koko viikolla. Varsinkin puuro syljetään ehti ulos, mutta onneks hedelmiä on jonkun verran syönyt. Ja ruokia syö jonkin verran jos saa itse syödä, mutta se on kyllä semmoista sotkemista, että suihkuun pitää sen jälkeen tyttö viedä. :LOL:

Joku kyseli jäätelön antamisesta. Mä olen kyllä antanut ttön maistaa jätskiä. Ja sitä se kyllä vetelis varmaan niin paljon kun antais. :D

Päksy, kiitokset tuosta vesirokkorokotteen hintatiedosta. Luulen kyllä että rokote taitaa jäädä apteekin hyllyyn, on se kuitenkin sen verran tyyris ostettavaski näillä tuloilla.

marza
 
lotta :hug:
Hellurei kaikille!
Pitkästä aikaa täällä =) Voi miten pitkällä raskaudet! Ihanaa! Mie eilen vähentelin imetystä,itkuhan siitä tuli mut kyl se siitä. Emilia nukahti miun syliin iltavellin jälkeen,siitä ku heräs ni sai imutella tisusta. Saas nähä mite tänää menee.
Mut nyt sapuskan tekoon!

~Marsu ja siskit~
 
heippa

Lotan perheelle lämmin :hug:

Marza: Mulla ois la 11.12 joten kovin alussa vielä tosiaan ollaan.. aika varovaisilla fiiliksillä kun kummittelee vielä se km.
Meillä ois sitten kaksi joulukuista :)

Täällä tosi tosi väsyä porukkaa.. tytön käytin eilen päivystyksessä kun itkenyt 2yötä ja tulehdus oli molemmissa korvissa :/ Edelleen itkuinen..

nyt ei muuta.. tyttö tarttee taas.
 
Huomenta kaikille! Tuos aamusella tein herukkapuuron,viel aattelin vispata sen. Eilen Emppu kävi nukkumaan jo paljon paremmin,itku kyl tuli mut ei ollu samanlainen ku toissa iltana. Äskö Emppu kiipes ekaa kertaa hello kitty laatikon pääle!!! Ja ku uusix sinne kiipes ni tulikii ryminällä alas..
Nyt vispailee,mukavaa päivän jatkoo :flower:

~Marsu ja siskit~
 
Huomenta! Empulla jatkuu tuo seiskalta herääminen. Eile illasta nukahti iltavellin jälkeen melkein heti syliin,mut sieltä se tuli se huuto ja itku ja oikee selkä kaarella taas..mut siinä hytkyttelin ni rauhottu,yli tunnin nukku ja siin samalla kattelin ohjelmia ja sit sai imutella tisusta.
Miulla olikii oikee äitienpäiväviikonloppu :heart: =) perjantaina sain tysseiltä ja mieheltä kortin,kukan ja multapussin =) lauantaina sit loimuteltiin lohta ja oltii yhessä pihalla,syötiin lohta sit uusien pottujen kera,saunottiin =) ja eile sit oltiin vaan :heart: ei kiirettä mihinkää,herkuteltiin sipseillä ja dippikastikkeella,katottiin tiikerin oma elokuva, ja kaikken parasta oli se et oltii koko perhe koolla :heart: aivan ihanaa!!
Perjantaina vaihtelin osalle kukista multia,tänää vois jatkaa sitä hommaa,sais sit senkii tehtyy. Ja samalla jos tekisin äitienpäiväkukat mummille ja mummolle :) tulilatvaa oon kasvatellu ja siitä ois riittämiin toisillekkii :) ja siihe vois laittaa sit vaikka jonkuun tikun missä ois sydän ja vaikka jotai nauhaa laittas tai jotai :) täytynee suunnitella. Ja kortit askarrellaan tyssien kans :heart:
Kohta aamupalukkata tysseille.
Mukavaa viikon alkuu kaikille! :flower:

~Marsu ja siskit~
 
lotalle ja perheelle vointeja :hug:
lentämisestä saatiin lääkäriltä pari vinkkiä. käski pistää lapsille (myös aikuisilla toimii) nenäsumutetta 20min ennen nousua ja 20min ennen laskua. myös apteekissa käskivät tehdä niin. sitten myös antaa vesipullo juuri kun ruvetaan nousemaan. olen kanssa kuullut niistä mukeista korviin ja lääkäri sitä myös ehdotti että jos saa niin pistää jerelle siihen korvaan mistä tuubi on tulossa pois. taidan luulla ettei onnistu kun sen tarvitsisi olla siinä tiivisti koko nousun.
korvat on nyt tarkastettu ja olivat terveet. vielä ei uutta tuubia pistetä mutta jos nyt ennen matkaa tulee vielä tulehdus niin sanoi että voidaan tuubi pistä pari päivää aikasemmin eikä haittaa lentämistä =)
liinailusta ei ole ollut liina käytössä aikoihin mutta nyt taas olen ruvennut jereä siihen totuttelemaan. on paljon helpompaa liikkua lentoasemalla kun on kyydissä. ei pitäis kovin helpolla hävitä ;)
ihan mahotonta että siellä jo moni on puolessa välissä raskaana ja kenelläs se h-hetki on jo ihan kohta. siis todella nopeesti tää aika vaan menee.
sitten vielä moni on jo palannut töihin huh. juuri yks aamu heräsin ja kauhulla ajattelin töihin paluuta että kuudeksi tarvitsisi mennä. ei kiitos.
tässä on nyt kovat suunnitelmat menossa jos ei tarvitsisi enään vanhaan paikkaan palata hommiin. saas nähdä. mie kyllä sitten kerron ;)
mutta nyt taas tutkimaan "uusia hommia"
 
heips

Outius:
:hug: ja jaksuja tilanteeseen!! Patistat vaan miestäs enemmän sitten kun itsekkin töihin lähdet.. sinäkin tarvitset lepoa aivan samalla lailla. Minkäs alan hommia teet?
Täällä kans miehellä yövuoro viikko menossa.. ei olekkaan tehnyt yli vuoteen ja tuntuipa orvolta rueta eilen illalla yksin nukkumaan :eek:
meillä mies ei ole ikinä oikein osannut nukkua päivällä.. tänäänkin heräsi klo12 ja otti illasta sitten pienet torkut. Säälittää kun on sitten niin väsynyt mutta meillä ollaan molemmat tällä hetkellä väsyneitä :whistle: sais alkaa yöt taas parantumaan.

Cadillacin
suunitelmille peukkuja :)

Pitkästä aikaa Jenna meni yksillä päikkäreillä. Nukkui kivat 3,5h =)

Iltapäivästä käytiin koko perheen kanssa kävelemässä semmoinen 4km.. poikakin jaksoi yllättävän hyvin kävellä. Loppumatkasta meni sitten iskän hartioille. Itsellä alkoi kans loppu matkasta tuntua 10 ylimääräsitä kiloa selässä. Jenna viihtyi manducassa hyvin ja sieltä pälpätti ja katseli.

Iho on tytöllä aivan järkyttävässä kunnossa.. Viikonloppuna ois tarkoitus lähteä mummolaan ja mökkiä laittamaan kuntoon mutta saattaa olla että en lähde tytön kanssa :/ siellä kun on kissoja ja jos iho nyt tuommoinen niin se on sitten tulehtunut kun kotiin takas päästään :| pitää nyt katsellä mitenkä tuo tuosta asettuu. Varmaan teki pinserin karva viikonloppuna. Turhauttavaa |O

Outiukselta piti vielä kysyä ettö kuinka pitkä teidän Annika on?? näyttää kuvassa niin pitkä sääriseltä =)
Niin ja meillä poika mummolassa ollessa on aivan mummon poika.. Jenna edelleen aika paljon minussa kiinni eikä niinkän ole jonkun muun tietyn ihmisen perään ( siis vielä.. ) mutta kyllä jos esim. täti tulee käymään niin heti on syliin vailla.

se ois taas alettava nukkumatin kanssa treffejä sopia että jaksais..
 
Huomenta kaikille! Emppu eilen illasta teki pisut ja kakit pottaan =) ja iltavellin jälkeen kävi ilman itkuja nukkumaan!! Ja nyt aamullla tuli kans pisut pottaan =)
Kylläpäs se nyt haukottaa,oon miettiny imetyksen vähennystä lissee,mut mite sit jaksasin yöllä lämmitellä maitoo tai hyssytelllä tai muuta..noh antaa viel mennä näin ja kyl aika hienosti ku eile ilman itkuja nukahti,jos vaikka tänää sama juttu. Ja yhet päikkärit Emppu yleensä nukkuu. Hirmusesti se jo kävelee tukee pitki. Eile sit leikittiin pallolla,vieriteltiin sitä,Emppu sit konttas ja yhtäkkii se loikkas! Joku tiikeri loikka tai aropupu :LOL: ja suoraan mahalleen lattialle ja huuli turvoksissa sit :( pien vekki tuli ja vähä näky verta. Mut siis se oli hetken aikaa ilmassa koko tyttö!! :D Sit aika hauska ku Minni on opettanu Empulle pepullaan pyörimisen lattialla,Emppu ottanu mallii,ni hirmune kikatus oikeen kuuluu ku se pyörii! taikka sitte ku ne pyörii samaa aikaan!! :LOL:
Tosta masun raapimisesta,ni Emppu aina ku o massu paljaana ni rapsuttelee masua,ei silleen kovasti vaa aika helllästi. Ja sit se ku löytää paijan ni se hieroo sitä massuun ja mie oon kyl olettanu et se haluu paijan pääle :) Ja aina sit öisin ku se herää ni se kutittelee masua,sitä en kyl tiiä et mix se nii tekee..
Perjantaina ja eile vaihtelin kukille multaa,viel yhteen isoon ruukkuun pitäs saaha vaihettuu,ees osa multa. Nappasin myös tulilatva pistokkaita ja laitoin ruukkuun, ne äitienpäiväkukat mummille ja mummolle :)
Jospa sitä lähtis aamupalukkaa suunnittelemaan,onha toi kello jo yli 9.
Mukavat päivän jatkot! :flower:

~Marsu ja siskit~
 

Yhteistyössä