Maalismasut 2009

Maalismasut 2009:stä vauvatuneet


19.2.09
Fasu poika

23.2.09
Vihvi tyttö

25.2.09
Upupaepops tyttö


28.2.09
Niinu86 tyttö

muty tyttö

1.3.09
Cattitude poika

2.3.09
Soraya poika

Agda poika

3.3.09
Iines79 poika


4.3.09
memppuli tyttö


5.3.09
Hemptu poika

AnttuLiisa poika


6.3.09
Marais poika

Eeeva tyttö

7.3.09
cadillac poika

Misstra poika

10.3.09
jossu84 tyttö

ärrieri tyttö

11.3.09
lotta-75 tyttö


12.3.09
Mimmukka81 poika

16.3.09
Kaa poika 2:n LA 25.7
päksy79 tyttö

17.3.09
Minea24 poika


18.3.09
Mökin muija tyttö

Minilla tyttö

19.3.09
Riksu poika


20.3.09
Zoe-F poika

Viola-85 tyttö

21.3.09
m a r z a tyttö
3:n LA 1.10

22.3.09
Halfcafnonfatlatte tyttö

Mama22 tyttö

25.3.09
MarsuJaSiskit tyttö
Aplo tyttö
2:n La 21.9 poika
lupaus

27.3.09
keiju77 poika


28.3.09
kaatjuska tyttö

outius tyttö

29.3.09
ekakertalainen tyttö

Suski90 poika


3.4.09
Danjuska tyttö


4.4.09
Misa75 poika


5.4.09
minde83 poika





Edelliset ketjut:
Kevään ketju **Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**
Kesän ketju Maalismasut 2009:stä vauvautuneet, kesän ketju
Syksyn ketju Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*
Talvi ketju Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *talviketju*
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei :) hih uus palsta :) joko aletaan tänne höpisee?
Emppu ei oo koko päivänä syöny mitään,tisusta on kyl imuttanu,onnex. Räkää tulee nii et sitä saa olla koko ajan pyyhkimässä,silti kerkii suuhu mennä. Yskä on kans nyt tullu ja tänää kerran oksenti. Yöllä ei olleskaa saanu nukuttuu ku Emppu itki aivan hirmusesti ku henki ei kule ja ei voi imuttaakkaa ku mite sit hengittää..huh huh..mietin jo valmiix et millanenha yö on tulossa..
Virkkasin eilen sen miehen pipon valmiix ja tänään surautin ompelukoneella pehmo pupun :D huomenna sille vaikka vaatteet :) mitähän sit seuraavax? :)
Hyvät päivän jatkot kaikille!

terkuin Marsu ja siskit Minni ja Emppu
 
Outius kiitos uudesta pinosta!!! :flower:
Hyvä, että Annikalle alkanut taas ruoka maistua paremmin. Siiri ei edelleenkään syö niin hyvin kuin aiemmin, mutta voipi johtua hampaista. Tuntuu että nyt hampaita putkahtelee yhtenään. Pari päivää sitten kuudes hammas tuli läpi. Teillähän nopeaa on kehitys nyt ollut, kun Annika jo juoksee! Tuo ulkona kengillä kävely on kyllä helpottava asia. Täällä vielä odotellaan, että Siiri lähtis kunnolla konttaamaan. Lyhkäsiä matkoja vasta menee, kun jalat leviää alta liukkaalla parketilla.

MarsuJaSiskit paranemisia Empulle ja voimia äidille! On muuten mukava kun sinä jaksat tänne päivittäin kirjotella - nostan hattua! Ollu niin hiljasta taas viime päivinä, mutta eihöhän tämä palstailu taas tästä virkisty, kun saatiin uusi pinokin!

Nyt on pikkuhiljaa ruennu kotona oleminen jotenkin tökkimään... varmaan näillä pakkasilla on asiaan suuri merkitys. Päikkäriaikaan ei saa omaa aikaa, kun Siiri nukkuu lähes aina sylissä tai vieressä. Kaupungilla ei myöskään olla paljon käyty. Odotan kyllä todella, että ilmat lämpenee ja viittii lähtee taas enemmän liikkeelle.

Rasittaako muita nää kelit ja kotona kärvistely?
 
moi

Tänään ollut ihan kummallisen virkku pv :D

aamusta meillä oli lasten kanssa jo 8.30 petivaatteet pihalla kun istuttiin aamupalalla :D
yläkerta tuli siivottua ihan perusteellisesti ja tavaroita järkättyä paikoilleen. Nyt on puhdas sänky mihin köllähtää :)

Outius: Meillä on Jenna parin viime viikon aikana saanut muutamaan otteeseen veret suusta :/ Ei muista pitää kiinni ja kaatuu.. ylähuulessa näkyi viimeksi orkonen, joten ainakin siitä verta tuli silloin. Pelottaa kovatsi hampaitten puolesta kun välistä ei mitään holttia tytöllä :whistle:
Niin ja kiitokset uudesta pinosta!

Kaatjuska: Täällä alkaa kans nyppiä nämä kelit! tänään kun ois päivällä ollut väähn lauhempaa ( -16 ) niin tuuli niin kylmästi että itsellekkin teki tuskaa käyttää koira lenkillä :/
Tiistaina uhmattiin pakkasta ja lähdettiin kerhoon. Jenna vaan monen viltin alle ja kasvot hyvin suojaan.. Poikaa ei näyttänyt pakkanen haittavan.. pulkassa hyvin tyytyväisenä taivasta katteli :D
Huomenna onneksi auto käytössä niin päästään autolla menemään jos paukku pakkaset tai tuulee yhtä kylmästi. näkyy vaan mittarissa -21 napottavan.. argh!
Mut onneksi on noita kerhoja jne.. muuten varmaan kiipeilisin lasten kanssa yhdessä seinille :LOL:

Jennalla on menossa antamis-ottamis vaihe =) Antaa aina tavaroita ja sitten pitää antaa takas.. ja taas antaa.. jaksas vaikka kuinka kauan!
Ja sitten tavaroita pitää ottaa pois ja niitä pitää laittaa esim. laatikoihin, reppuun tms.. tiistaina kerhossa antoi minulle eri muotoisia palikoita ja minun piti laittaa ne sitten sinne purkkiin. sitten tyhjenti purkin ja taas alusta.. =)

Ollaan yleensä viikonloppuisin hierottua jennaa kylvyn jälkeen.. Tänään iskä alkoi sitten hieroa selästä ja aina kun lopetti niin typy veti käsistä ja kiukkusi lisää :D samoin illalla aloin hieroa kun tyttö sylissä istui niin aina vaan lisää piti hieroa :D loppupeleissä sitten oli sylissä pötköllään ja silmät pysyi auki kun oikein kovasti yritti.. ei tarttenut unta houkutella kun sänkyyn vein ;)

nyt untenmaille..
 
Heissan taas pitkästä aikaa :wave:

Outius Kiitokset uudesta pinosta :flower:

Ihan hurjaa kun ollaan jo siirrytty tänne taaperopuolelle! On tämä eka vuosi kyllä mennyt aivan kamalan nopeasti. Ihan uskomatonta, ettei meillä ole enää vauvoja vaan taaperoita jo.

Kaatjuska Mullekin alkaa tää kotona nyhjääminen jo riittää. Tosi tylsää kun kamalat pakkaset ja tyttöä ei ole saanut ulos nukkumaan vaan pitänyt päikkärit nukuttaa syliin. Nyt on ollut onneksi muutama päivä vähän vähemmän pakkasta ni on taas päässyt lenkkeilemään. Kyllä on tehnyt tosi hyvää raikas ulkoilma. Tulispa jo nopeasti kevät ja kesä!
Tällä lumimäärällä tätä riittää kyllä vielä ensi talveksikin :|

MarsuJaSiskit Paranemisia Empulle :hug:

Danjuskalle paljon jaksamisia allergiaselvittelyihin. Kuulostaa tosi ikävältä että näin pienellä on jo montaa ruoka-ainetta, jotka eivät sovi :( Toivottavasti sitten vanhemmiten häviävät kokonaan.

Meillä tyttö on oppinut konttaamaan. Yhtenä päivänä vaan meni konttausasentoon ja lähti eteenpäin :eek: Tuntuu hassulta kehuskella tälläisella asialla kun monien lapset kävelee ja juoksentelee itsekseen :D
Meillä on nyt siirrytty jo aikalailla tavalliseen maitoon. Iltapuuron sekä iltamaidon teen kyllä vielä korvikkeeseen. Mitään vatsavaivoja ei likalla ole tullut, joten ajattelin, että kaipa sitä voi jo pikkuhiljaa alkaa antamaan tavallista maitoa. Ja nykyään kun saa tavallista maitoa, juo sitä kyllä paljon enemmän kuin korviketta. Mistähän tämäkin johtuu?

Tyttö tottui nukkumaan meidän vieressämme. Olin ajatellut, että joku päivä pitää aloittaa totuttaa omaan sänkyyn, mutta en vaan saanut aikaiseksi kunnes yksi yö tyttö unissaan mönki sängyn reunalle ja lensi tyynyjen kanssa lattialle :(
Niinpä oli pakko aloittaa seuraavana iltana totuttaminen omaan sänkyyn. Ekana iltana nukutin tyttöä tunnin! Toisena 20 minuuttia ja tänään nukahti viidessä minuutissa :D Aika onnistunut olo itselläni, kun ei ollutkaan tuon vaikeampi homma. Tyttö kyllä aamuyöstä herää, jolloin otan minun ja mieheni väliin nukkumaan kun ei sieltä pääse tipahtamaan.

Kylläpäs tuli aivan kamalan omanapainen teksti :ashamed: Ja harmittaa kun en muista kelle piti kommentoida mitäkin!

P.S. Ensi viikolla eka ultra. Jännittää, että mitä sieltä löytyy!
 
Moi!

Mustakin on jännä kun ollaan nyt taaperopuolella. Niin se aika menee. :D Ja Outiukselle iso kiitos uuden pinon väkertämisestä.

Danjuska, kuulostaa kyllä ikävältä tuo teidän allergiarumba. Tsemppiä!

1-vuotissynttärit tuottaa meillä hieman ongelmia. Pieni kämppä ja paljon vieraita tulossa. Luulen ettei juhlita kotona vaan joko isovanhemmilla tai sit vuokrataan joku halpa kahvittelupaikka. Juhliin oon päättänyt tehdä ainakin prinsessakakun. :heart: Lisäksi varmaan teen jotain suolaista piirakkaa ja ostan keksejä sun muita. Lapsille tietty jäätelöä. :D

Kaatjuska, täälläkin alkaa kyrsiin nuo pakkaset! Tosin tänään oli VAAN -13, joten se oli ihan kiva ilma ulkoiluun. Mutta ei kiitos enää niitä 20 asteen pakkasia! :LOL:

Ja sit omaa napaa. Olin tänään siellä ultrassa ja siellähän se pikkuinen köllötteli. :heart: Viikkoja oli kuitenkin vähän enemmän kun ekan ultran mukaan oli laskettu. Sen mukaan tänään olis ollut 7+0, mutta olikin jo 8+6. Lasketuksi ajaksi ultraaja sanoi 02.10, mutta itse saan netin laskureilla 30.09, noiden viikkojen mukaan. En sit tiedä tuliko ultraajalle laskuvirhe vai mikä... Mutta np-ultrassahan se LA sit selviää vielä tarkemmin. Oltiin kyllä miehen kanssa molemmat ihan naantalin aurikoina kun tultiin äitysneuvolasta ulos. Ja samalla kyllä aika hoomoilasina, sillä ei oikeastaan kumpikaan uskottu tämän raskauden jatkuvan. Mutta kyllä se nyt täytyy uskoa. Oli kyllä aika upeeta nähdä pikkuisen sydämen sykkivän. =)

Nyt meen kattoon vähän tv:tä ennen unia.

Aplo, onnea ultraan!

marza
 
Heippa!

Niin se aika vaan menee, aletaan olemaan jo taaperoiden äitejä. Oma pieni ihmeeni on huomenna 1-vuotias. Ihan tulee tippa linssiin. Koskaan aiemmin ei ole vuosi kulunut näin nopeasti.

Meillä on kovat synttärijärjestelyt menossa täällä. Mun pikkusiskoni tuli onneksi apuneidiksi, saa katsoa Mimosan perään kun miehen kanssa leivotaan ja siivotaan. Huomenna on Mimosan valokuvaus, se Riihipeikon mekko on livenä vieläkin ihanampi kuin kuvissa mutta 80cm kokoinen on TOSI ISO eli kaatjuska jos tilaat sieltä Wilhelmiinan kammarista mekon, niin kannattaa sähköpostilla kysellä mitat vielä. Onneksi anoppi osasi pienentää tuon mekon, nyt on oikein nätti Mimon päällä :)

Meille tulee siis perjantaina viiden aikaan kavereita kakkukahville, sitten seitsemän aikaan anoppi hakee Mimosan yökylään ja jatketaan illanviettoa kavereiden kesken. Jännittää kauheasti tuo Mimon eka yökyläily. Lauantaina mennään mun vanhemmille yöksi, kun autan mun äiskää leipomisessa sun muussa kun sukulaissynttärit vietetään sitten siellä sunnuntaina. Huh, nyt olis mukava saada muutama lisätunti vuorokauteen...

Danjuskalle tsemppiä allergiavaivojen kanssa! Ikäviä juttuja nuo.
Meilläkin on ollut antamis-ottamis-vaihe päällä muutaman viikon, typy jaksaisi leikkiä sitä vaikka kuinka kauan :D

Pakkanen alkais riittämään jo täälläkin :wave: Meillä on kyllä tässä todennäköisesti edessä kuukauden päästä reissu jonnekin vähän lämpimämpään, joten sen voimalla jaksan talsia tuolla hyytävässä viimassa.

MarsuJaSiskit vautsi, oot kyllä ahkera vaikka yöt olleet katkonaisia... Paranemisia sinnepäin!

Ja outiukselle iso kiitos ja kumarrus uudesta pinosta! Ja kiitos teille kaikille vauvavuoden vertaistuesta, neuvoista ja kuulumisista. :flower:

upupa ja Mimosa, huomenna 1 vuotta :heart:
 
|O huomenta,,ei sit saanu Emppu viime yönäkää nukuttuu..välillä helpotti ku sain nenä tippoja ujutettuu,,peppukii paukahteli välillä..nyt se tuol nukkuu,onnex et sais ees vähä unta. Eile toine ei sit iltaankaa mennessä suostunu mitää syömään.
Tänää tuli noustuu enne puolta kasia,laitoin riisipuuron mikroon :D nam se on hyvvee :p ja on se nii näppärä ku sen voi mikroo laittaa valmistuu ja ei tarvii nii hirmusesti vahtia.
Ku ootte antanu lapsukaisille tavan maitoo ni onko se rasvatonta vai kevyttä?
Outius Kiitoksia uudesta pinosta =)
kaatjuska Kiitoksia :) eiköhän toi Emppu jossai vaiheessa parane.. Tää meijän pino on kyl aivan ihana =) innolla oikee aukasen koneen ja kurkkasen onko joku meistä tänne kirjotellu ja kertonu kuulumisia =) Ulos ois kyl ihana lähtee,mut ei auta nyt ku vaa napottaa tääl sisällä,ku en voi oikee Emppua yxi sisälle jättää vaikka päikkäreitä nukkuu ja lähtisin Minnin kans toho pihalle..eile kyl sekii kävi mielessä,,mut en sit kuiteskaa..ku ei sitä sit kuule itkuhälyttimestäkää nii tarkasti..ootan iha innolla kauppaan ees pääsyy :) mut sinnekkää ei aina pääse ku mies käy koulureissulla..
Danjuska Ihanan ahkeria ootte ollu :) Varsi aivan ihanan rauhottava hetki semmonen hieronta =) Emppu tykkää kans antamis ottamis leikistä,ja siin samalla sanotaa et kiitos ja ole hyvä =)
Aplo onnea konttaamaan oppimisesta :flower: Hirmu hienosti meni toi omaan sänkyyn nukuttaminen =) Meillä Emppu vielkii nukkuu viekussa,ja nyt varsikkii ku on kipee,,ni en raaski sitä sinne omaan sänkyy yxi laittaa..mut :D joskus sit.. Onnea ultraan :)
m a r z a :heart: oli varsi ihanaa käyvvä ultrassa ja nähä et sielhä se pikkunen on! :)
upupaepops Mimosalle oikeen hauzkaa 1vee synttäriä halausten kera!! :D :flower: :heart: :hug:

Mukavaa torstaita kaikille!

terkuin Marsu ja siskit Minni ja Emppu,tänää 11kk!!! :heart:
 
Tulin toivotteleen Upupan Mimosalle synttärionnea! =) Pitäkäähän kivat juhlat.
Ja myöhästyneet onnittelut Fasun ja Vihvin taaperoille! =)

Marsu ja siskit, mä oon pääasiassa antanut tytölle kevytmaitoa, vaikka nykyään se suositus taitaa lapsille olla rasvaton maito.

Nyt alan pukeen lapsia ja lähdetään vähän ulos. Ihana ilma, kun aurinko paistaa. B)

marza
 
Upupan Mimosalle oikein paljon onnea :flower: Viettäkäähän mahtavat synttärit!

Tavallisesta maidosta Me annetaan tytölle rasvatonta maitoa. Neuvolassa neuvoi, että jos rasvatonta maitoa antaa, niin täytyy sitten esim. puuron sekaan laittaa voisilmä tai lisätä ruokaan vähän öljyä, että saa tarpeeksi rasvoja. Oiskohan se sit silleen, et jos antaa kevyt maitoa, niin tuota rasvalisää ei tarvi antaa.

Marza Ihana, että oli hyviä kuulumisia ultrassa. Meillä onkin sitten aikalailla samoihin aikoihin laskettu aika. Mulla 21.9.

Aplo ja tytsy tasan 11kk =)
 
Upupan Mimosalle suuret onnittelut!!! :flower:
Löysin Siirille Riihipeikkomekon täältä Kokkolasta eräästä sisustus- ja lahjatavaraliikkeestä. Oli hyvä kun pysty sovittamaan mekkoja, niin näki koon ja sopivimman värin myös. Mallit oli kyllä erit kuin Wilhelmiinan kammarissa, mutta mielestäni oikein kauniin mekon löysin. Violetti mekko satiinikankaasta. Edessä pitsinauha vyötäröllä ja mekkokankaasta ommeltu ruusu - Riihipeikon "perinteiset" koristeet siis. Hinnaksi sain tingittyä saman mitä nettikaupassa oli.

Aplo mä oon kans pelänny tuota, että millon Siiri meidän sängystä putoaa. Yöllä kun pitää käydä itse vessassa tai maitopulloa täyttämässä niin pari kertaa Siiri onkin ollu hereillä ja istuallaan tai konttausasennossa lähtökuopissa, kun oon tullu makkariin takas. Iltasin on pitänny mennä nukkumaan Siirin kanssa yhtä aikaa, että ei sängystä putoo. Oon kans miettinyt palauttamista omaan sänkyyn, jotta en itse olis niin sidottu Siirin nukkumaanmenoaikoihin :kieh: Olympialaisten katsominenkin on jäänny tyystin väliin, kun pitää vieressä päivystää... Toivottavasti omaan sänkyyn palauttaminen sujuisi yhtä hyvin kuin teillä.

Siiri pikkuhiljaa myös rupee löytämään konttausvaihteen. Aamulla ekan kerran konttas metrin verran maton päällä. Fysioterapiassa jumppari sano Siirin turhan leveästä konttausasennosta. Selvästi se haittaa liukkaalla alustalla konttaamista, kun jalat leviää sivulle ja lysähtää ryömimisasentoon. Eiköhän se tuosta lähde, kun on nyt hoksannut kuitenkin asian.

Danjuska meillä myös Siirillä tuo antamis-ottamis- harjoittelu päällä. Samoin tavaroiden laittamien koreihin/ astioihin ja pois ottaminen kiinnostaa. Kansi pitäis saada laittaa ruokapurkkeihin ja kattiloihin tms. Kannen virkaa toimittaa millon mikäkin esine. Eilen puurolautaselta löyty jotain sinne kuulumattomia esineitä, kun tyttö on niin nopee - ja äiti hidas :LOL:

Marza hienoa että ultrasta hyviä kuulumisia ja maha-asukilla kaikki hyvin :heart:


Ihana päivä täällä länsirannikolla tänään! Pakkasta 7 astetta ja aurinko paistannu koko päivän pilvettömältä taivaalta. Käväsin vaunuilemassa ja piristi kyllä. Siirikin nukkunut jo reilut kaks tuntia ulkona.
Lisäks tänään mulla kampaaja, YES,YES!!! Väriä päähän ja elämään :D
Kaiken muun hyvän lisäks illalla vielä lentopallovuoro. Fiilikset on siis aika tavalla paremmat kuin eilen.

 
:D hellurei! ihana tuoksu tääl :) mistä lie intoo sain.. pupu pehmolle tekastu mekko, pyykki koneellinen on pesty, puuroo syöty, lihapullat pyöräytetty Minnin kans, imuroitu, matot pölläytetty, luututtu ja kahvi keitetty :D ja mies tulee kohta kotio,pääsee puhtaaseen kotiin :heart:
Heips vaan!

terkuin Marsu ja siskit :heart:
 
Huomenta kaikille! Kiitoksia vaan Outiukselle uudesta pinosta! Ja kaikille kirjoittelusta, näitä on aina niin kiva lukea. Kaikkien lapset kasvaa ja kehittyy valtavaa vauhtia... Kallekin on oppinut kävelemään, ja taapertelee ympäriinsä koko ajan.

Hampaista tuli kysymys mieleen: Kallella ei ole vasta kuin 2 alahammasta, ja toinen yläkulmahampaista (eli ei siis yläetuhampaita vielä). Onko kellään samanlaista tilannetta, että hampaita on tosi vähän? Jo monta kuukautta sitten kaikki kehuskelivat kovalla hampaiden tulolla, mutta meillä ei niitä vaan näy... :|

Työt aloitin melkein kuukausi sitten. Alku oli kamalaa, en ollut henkisesti yhtään valmis tähän muutokseen. Nyt työt alkavat taas sujua, mutta en yhtään pidä uudesta pomostani. En siis yhtään. Ja ymmärrystä siihen, että minulla on pieni lapsi, ei ole yhtään. Pitäisi pystyä reissaamaan ja istumaan dinnereillä yms :headwall: En tiedä, pitääkö alkaa etsiä uusia töitä.

Saatiin Kallelle hoitopaikkakin juuri. Ensi viikolla pidän lomaa ja mennään opettelemaan pariksi päiväksi. Kyseessä on perhepäivähoitaja, jolla on pari noin kolmevuotiasta ja yksi 9 kk:n ikäinen Kallen lisäksi. Ajatelkaa, meidän pikkuinen ei edes pääse olemaan "vauva" hoitopaikassa... Hoitaja kyllä vaikutti mukavalta, joten sinänsä olen aika rauhallisin mielin hoidon suhteen.

Jaa, mutta nyt pitää käydä töihin. Kirjoitelkaa ahkerasti, taustalla niitä luetaan vielä ahkerammin!

Keiju + Kalle huomenna 11 kk
 
Heip! Tääl sit molemmat tyssit kipeenä :( Minnillä aamulla 38.1 kuumetta..että näin.. Tänää ois tullu Empun kummit ja niitten lapset käymää mut eipä onnistu,,ja huomenna ois pitäny mennä miun siskon synttäreille,,mut ei,,ja oli myös tarkotus mennä mummon ja papan luo viikonlopux,mut on siirrettävä sitäkii.. Toivottavasti miun sisko ei nyt suutu ku ei mennä..jos tekisin nii et mie käväsisin yxi ja mies ois tyssien kans..täytyyki miettii..
Käväsin tänää kaupassa ja työkkärissä ja samalla käväsin kysyy pph töitä..
Täytyy jotai helpotust keksii noille tysseille..

t. Marsu ja nuhanenät
 
ensin kiitos outius uudesta pinosta =)
ihanaa että nää pakkaset hellittää. kyllä rupes tosissaan täälläkin jo tympimään.
vielä kun tuo lumi sulaisi pois ja tulisi se kesä äkkiä :D
keiju minun yhdellä kaverin lapsella tuli vasta ensimmäinen hammas reilu vuoden iässä joten eiköhän ne sieltä tule. pitäisi olla vahvemmat mitä myöhäsempään tulee ;)
onnea kaikille uusista opeista ja kaikille 1-vuotiaille :flower:
jospa sitä ensi vuonna itelläkin olisi taas nyytti kainalossa ;)
meillä nyt sitten kävellään jo vallan. kauan meni että vain pieniä matkoja kerrallaan ja yks päivä sitten päätti että kävellään vain. vielä ei nouse lattialta kävelemään vaan täytyy noustessa ottaa tukea jostain.
tavalliseen maitoon ollaan juuri siirrytty ja hyvin on sopinut. myös meidän aikuisten ruokaa syö välillä. onneksi jere sentään syö hyvin ja kaikkea kun taas tyttö ei syö mitään.
meillä olisi viikon päästä 1-vuotis kuva ja saas nähdä miten käy.
tyttö rupesi viime yönä yskimään ja nyt valittaa kurkkua |O ei nyt tarttis välttämättä taas tulla flunssaa tän.....
ja nyt jatkamaan kotihommia. kauhee tää kevään tulo kun tarttis uusia paikkoja. just pistin uudet verhot olohuoneeseen ja nyt odotellaan uutta sohvaa. tulee viimeistään neljän viikon päästä ja toivon kyllä että vähän aikasemminkin....
 
Kaa
Kiitos outius uudesta pinosta! Kannattaa muuten jokaisen tarkistaa, että tiedot löytyvät tuolta listalta. Tiedän että sieltä pari nimeä uupuu, kun en ehtinyt niitä vauvapuolelle lisätä... :|
 
Heips!

Onnea kaikille konttaamaan lähdöstä :flower:

Ja onnittelut myös kaikille kävelemään lähtijöille :flower:

Niin ja kiitos Outiukselle uudesta pinosta!

Meillä on tosiaan kaks viikkoo nyt käyty töissä ja viikon verran on tyttö käyny hoidossa. Hyvin on tyttö ottanu paikan omakseen. :heart: onneks :)
Mulla alkanu tytö sujumaan, ainoastaan asioita unohtelen ihan hirveesti... Johtuu kai prolaktiinin erityksestä kun vielä on imetys menossa. Mä oon sitä kyllä jo ollu lopettamassa, mut neiti on asiasta ihan eri mieltä :LOL: :kieh: Mä joka oon aina ollu sitä mieltä et taaperoa en imetä, nyt pian sit imetän yli vuosikasta :ashamed:

1-vuotiskuvan sain tänään tilattua ja aikalailla menee synttäripäivän tienoille. Toivottavasti olis tyttö terveenä silloin. On se kyllä ihan hirveetä kuinka nopsaan on vuos menny :'(
Juhlat meillä juhlitaan isoveljen kans kimppaan. Vieraita tulee semmonen parikymmentä ehkä pikkasen yli. En oo ihan vielä päättäny :whistle:
Tarjolle oon aatellu ihan täytekakkuu, suolasta piirakkaa, pipareita, karkkia, sit mietin jotain napostelupaloja tms. ehkä paan pojat värkkäämään coctail-ikkuihin viinirypäle-nakki-juusto-lihapullapaloja... ne on ollu joka vuos hitti. Jotain uutta tarttis kehitellä, en vaan vielä oo saanu ajatukseen, et mitä se jokin ois.

Marzalle onnittelut, että kaikki oli hyvin ultrassa :heart:

Meillä tykätään myös laittaa tavaraa koriin tms. Ja myös tornien rakentelu on kivaa. Voi sitä riemua kun palikka pysyy tornissa. Itelle taputetaan ja huudetaan jee :heart:

Kaikille 1-vuotiaille onnittelut täyden vuoden iän saavuttamisesta :flower: :heart: Vauhdilla tullaan perässä.

Turvaistuimeen meen kai pitäs pikkuhiljaa viimein siirtyy, mut en oo saanu aikaseks sitä tuonne autoo asennettuu, kun on ollu niin kovat pakkaset :ashamed: tosin tyttö mahtuu ihan hyvin vielä kaukaloonkin.

Minnille ja Empulle paranemisia :hug:


Rauhallista viikonloppua kaikille...
 
heips

Kaatjuska: Hienoa, että Siiri nyt konttaa. Ei aikaakaan kun saat mennä koko ajan perässä kun vauhti tuosta kasvaa. Ja kyllä muakin on pipo kiristäny nyt pakkasten aikaan. Ollaan sitten käyty Kallen kanssa joka päivä jossain autolla, että pääsee vähän näistä kotiympyröistä edes pois.

Aplo: Onnea ultraan. Tuuhan sitten kertomaan mitä siellä näkyi. Ja konttauksesta myös!

Marza: Olipas mukavia ultrakuulumisia. Kiva että maha-asukki siellä köllöttelee :heart:

Upupa: Paljon onnea Mimosalle. Kerroppa sitten miten juhlat sujui.

Zoe: Mukavia kuvia Ronista. Roni on jotenkin hirveen saman oloinen kuin Kalle, vaikka vain kuvista olen hänet nähnyt. En tiiä onko se sitten vain tuo kun molemmat on vaaleita jässiköitä :D Ja eihän pojilla ole ikäeroakaan kuin päivä.

Keiju: Mukava kuulla teidänkin kuulumisia. Tulehan sitten kertomaan miten päivähoito on lähtenyt sujumaan.

Marsun tytöille paranemisia. Meilläkin nuha iski tällä viikolla ja yhtenä yönä oli kuumettakin niin että piti parasetamolia antaa. Nyt huomaa sen, että poika antaa imeä nenän tyhjäksi ilman huutoa. Ymmärtää jo raasu että sitten tukkoisuus helpottaa.

Onko kukaan muuten vielä antanu ksylitolipastilleja ruuan jälkeen?? Mietin, että voisko sitä jo puolikkaan antaa??

Meillä taitaa mennä 1v tarjoilut ihan perinteisellä täytekakku, piirakka, (ehkä voileipäkakku) linjalla. Meidän sankari kun ei taida voida mitään herkkuja maistaa, kun on tuo maito ja munarajoitus päällä.


 
Moro!
Tyssit kipeenä vielki,Minnillä pientä kuumetta,yskää ja nuhaa,Empulla riittää räkää,onnex antaa niistäjää käyttää tosi hyvi. Millasia niistäjiä muute käytätte?
Tyssit oli iskän kans sillä aikaa ku mie käväsin siel miun siskon synttäreillä =)
Tuossa äsken laitoin lelut kunnolla järjestyksee,penaaliin laitoin leikki lusikat,haarukat ja muut,omaan kassiin kaikki ruokalelut jne.. Saas nähä minkä aikaa ne kestää järjestyksessä,ku oppiskii laittaa heti leikin jälkee samaa kohtaa takas..nooh kassellaa =)
En oo antanu ksylitolipastilleja viel Empulle,saattaa olla et viel vetäsis henkosee semmosen. Tänää lopahti nestemäinen d-vitamiini, syöpötteleevät nyt sit noita tabuja. Niitä Emppuki osaa hyvi natustaa.
Miepä lähen tästä suunnittelemaan iltapalukkaa.

t. Marsu ja nuhikset
 
vihvi
Heippa vaan pitkästä aikaa! En oo ehtiny oikein yhtään käymään koneella hetkeen aikaan..
Olette saanut uuden pinonkin, kiitos outius :flower: en nyt lukenut kun tän ketjun edellisiä selailen sit joskus jos ehdin..

Kiitos onnitteluista 1-vuotiaalle ja onnittelut meiltäkin jo muille yksi vuotialle :heart: !

Täällä otettiin pari päivää syntymäpäivän jälkeen ensimmäiset askeleet ja nyt on pari pv harjotellut pieniä matkoja ehkä pari metriä jaksaa jo kävellä,mutta sitten täytyy istua välillä ennenkun taas jatkaa. Onneksi kohta varmaan jo kävelee niin ettei tartte ite kävelyttää, 2kk sitä kesti ja selkä on hivenen kipee välillä, vaikka mun ei ees tartte kauheesti kumarrella, kun oon niin lyhyt ja neiti taas sen verran pitkä, mutta ottaa se silti selän päälle ja Nenne ei mitään muuta haluisi päivittäin tehdä kun vaan kävellä ja kävellä je kävellä.

Yksvuotis kuva saatiin vasta 10.3 mutta ei se nyt oo kun pari vk yli ton vuoden, olin vähän saamaton sen ajan kanssa en koskaan muka muistanut soittaa sinne...

neuvolassakin käytiin viimeviikolla ja 1-vuotis mitat oli tällaset 13kg ja 81cm meidän pieni kuulantyöntäjä tyttö :heart:

synttärijuhlat meillä oli jo viikko sitten aika pienet oli, yhdellä päivällä selvittiin ja tarjolla oli makeista; täytekakku, suklaakakku (mies välttämättä halua kun on niin perso suklaalle) keksiä. Olisin varmaan leiponu suklaapiirakkaa toiseksi makeaksi täytekakun kanssa, mutta kun mies halusi juuri tuon kakun. Suolasia oli kinkku-paprikapiirakka ja jauheliha-tomaattipiirakka, kinkku-juusto muffineita, eli ihan perus tarjottavat. Voileipä kakkukin kävi mielessä, mutta ei sitten tilattu kuitenkaan, ei päästy yhteisymmärrykseen täytteistä!

sitten ihan omaa napaani nyt avaudun tänne, kun kellekkään en ole kertonut vielä sitä että yritetään toista lasta.. eli niin hän tässä kävi kun ennen Nenneäkin, eli menkkoja ei tule, enkä raskaana ole!! Mun hormoonit heittelee ihan miten sattuu, jos en syö pillereitä ja sillon en myöskään ovuloi..... Mä niin toivoin että olisin tullu heti ekasta yrittämästä raskaaks,että ei ne hormoonit niin pian oo voinu mennä sekasin, mutta näin se vaan menee, nyt sit odotellaan kevääseen,kun mulla on aika kynelle jälkitarkastuksen vuositarkastukseen ja siltä pitäis sit saaha resepti sellasiin keltarauhashormoni lääkkeisiin joiden nimee en muista, eli mitä todennäkösemmin vaikka kuinka yritetään, ennen kesää en raskaaksi tule, mutta eihän sinne nyt niin pitkä aika ole,kun ottaa huomioon miten kauan ja veikeata se joillakin voi olla, mutta silti mua harmittaa!!

jaa nyt taitaa tarvita mennä leikkiin neidin kanssa, tuntuu olevan sen verran malttamaton tossa :)

vihvi ja Nenne 1v :heart:
 
Heissan!

Meillä tyttö nukkui ihan koko yön omassa sängyssään! Yöllä ei kertaakaan herännyt kitisemään, nukkui ihan tosi rauhallisesti. Oli vähän luksusta kun aamulla katsoin kahdeksan aikaan kelloa ja tyttö siellä seisoskeli ja vilkutteli äitille :D Näitä öitä kun tulisi useampia.

Vihvi Toivottavasti raskautuisit pian. Eihän siihen kesäänkään niin kamalan pitkä aika ole mutta odottavan aika on vaan niiin kamalan pitkä.

MarsuJaSiskit Ikävää kun teillä sairastetaan. Paranemisia molemmille typyille :hug:

Täällä aika monen lapsen mielileikki taitaa olla tuo ota-anna-leikki. Meidänkin tyttö jaksaisi sitä vaikka kuinka kauan. Aika suloista, kun tyttö menee isin pelilaatikolle ja alkaa sieltä äitille antaa pelejä. Ja kun laatikko on tyhjä, pitää minun alkaa antamaan niitä pelejä takaisin sinne. Ja pyykinlaitossa tyttö tykkää avustaa. Yleensä tuossa olohuoneen lattialla puhtaat pyykit viikkaan. Tyttö ottaa vaatteita yksi kerrallaan pyykkikopasta ja ojentaa minulle viikattavaksi.

Täytynee mennä ruoanlaittoon ja sen jälkeen lupauduin lähteä tekemään pikkusiskoni kanssa mummon ja vaarin lumityöt.
 
moikka

hetki ihan yksin :D

Jenna lähti tätin kanssa käymään kaupassa ja poika ja mies vielä reissun päällä. Meillä oli tyttöjen päivä/ilta eilen :) herkuteltiin ja katsottiim elokuva ym..

Hampaista.. en muista kuka aikaisemmin kyseli, mutta täällä kans jennalla vaan 4 hammasta.. tekee lisää mutta vielä ei ole läpi asti tullut |O eihän niitä ookkaan taas kun about 3vk:a tähän mennessä tehty :headwall: :whistle:

Kaatjuska: hienoa että Siiri löysi konttaus vaihteen =)

Vihvi: Eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu =) Itse joudun tod.näk. käymään luontaistuote kaupassa ennen kun voi edes toivoa.. ainakin viime kerralla tepsi ;)
Oletko itse kokeillut luontaistuotteita??

Outius: Itse myös monet kerrat hämmästellyt etät miten voikaan lapsi ymmärtää ja käsittää vaikka ei itse vielä puhu.
Jenna ehkä vähän menevämpi tapaus ja ei aina "pysähdy" miettimään asioita.. esikoinen oli taas semmoinen tutkailia ja tuumia.. rauhallinen poika :) aivan erilaisia ovat :heart:
Poitsu osasi 9kk:n ikäisenä näyttää missä esim. korvat jne.. jennaa ei edes kiinnosta vaan pitää pitää vauhtia yllä :D :LOL:

Täällä taaspe käytiin polilla.. kahteenkin kertaan.. silloin veti mieltä kyllä hyvin matalaksi ja tuntui että ei mistään tule mitään. itse kauhean väsynyt kun joutuu yöllä 0,5-1,5tunnin välein pomppaamaan hereille. onneksi viime yön tyttö kuitenkin nukkui ihan hyvin =) vaikka itsellä meni nukkumaan meno myöhään mutta oli paljon levänneempi olo kun sai yhtäjaksoisesti pari pätkää nukkua :)

Jennalla huomasin siis jotain ihme vesikelloja/rakkuloita jaloissa pe aamuna. lääkäri halusi katsoa ja käytiin. sanoi että on bakteeri aiheuttama. Kirjoitti lääkekuuriin reseptin ja rakkuloista tehdään viljely. Lisäksi myös huomenna pitää mennä verikokeisiin.
Lääkekuuriasta oli puhe että jos rakkuloita tulee lisää niin aloitetaan lääke, jos pysyy kutakuinkin samana tilanne niin turhaa elimistöä antibiotilla rasittaa.
Rupesin kuitenkin pe antamaan homeopaattista valmistetta.. kutina vähän asettunut ja muutenkin iho vähän parempana. Noita ihme rakkuloita on jokunen tullut lisää mutta en aio vielä aloittaa kuuria.. Katsotaan mitä mieltä lääkäri on huomenna. Sanoi että jos vaan mahdollista niin käykää näytillä, että hän mielellään katsoisi mihin päin tilanne kehittynyt.

Tyttö haluaisi että häntä kävelytettäisiin huoneesta toiseen :D sitten aina pieniä hetkiä seisoo itsekseen ja lelulaatikon ympärillä kun touhuaa niin välistä nousee sen avulla seisomaan ja päästä irti. Varmaan menee kävelemän lähtö samoihin kuin veljellään.

Eilen käytiin shoppailemassa siskon ja jennan kanssa. Löysin aivan ihanan mekon, mutta oli kokoa liian pieni ja se oli ainut kappale :/ eli mekon etsintä jatkuu.

Itsellä kurkku vähän kipeä joten saas nähdä tuleeko jumppaan ja pilatekseen lähdettyä..
mut nyt tuli kauppareissulaiset :wave:
 

Yhteistyössä