Moikka! Taas on uusia tullut, tervetuloa ja onnea plussauksesta!
Täällä ollaan anoppilassa. Jotenkin arvasin ettei tämä odotus pysy salassa anopilta
Illalla oli kuulema katsellut että mahdankohan olla raskaana ja sitä yön miettinyt
Tänään sitten myönsin asian. Jospa hän ei kenellekkään kerro kuitenkaan mitään. Sainpahan vähän mielenrauhaa kun kyselin häneltä niistä yöllisistä kipuiluista. Minulla kun on nyt monen ayönä ollut sitä toispuolesta kipua joka sattuu kamalasti kun yrittää kääntää kylkeä. Mietin jo ettei olisi kohdunulkopuolinen raskaus meillä... No anoppi oli sitä mieltä että on normaalia todennäköisesti. Hän kun on ollut kätilö aikoinaan ja nyt on terveydenhoitaja sairaalan työterveyshuollossa niin varmaan tietää jonkin verran asioista. Mutta ultrassahan kaikki vasta varmenee tietenkin.
En varmaan viitsi täällä lomaillessa kauheana koneella olla niin kirjoittelen taas aktiivisemmin kun palataan kotiin.
Noista testeistä, täällä ilmottautuu myös yksi testien suurkuluttaja
Varmaan kymmenen testiä olen nytkin jo tehnyt sen ekan haamun jälkeen... Tilasin vahingossa netistä 2x5kpl testejä niin on ollut mitä kuluttaa :heart: Eli kai pitäisi jo uskoa että on raskaana. Ihana nähdä ne raikuvan punaiset viivat aina tikussa =)
Tupakasta: Täällä myös yksi joka sen asian kanssa kamppailee. Menee vielä jokunen päivässä, en kauheana ala sen asian kanssa ressaamaan vielä. Empähän ainakaan hermoile ja ressaa liikaa kun odotan sitä ultraa... en itse moralisoi niitä joille se lopettaminen ei käy niin helposti, enkä itsekkään saarnoja kaipaa. Tarkoitus tietenkin on siitä päästä eroon. Vähän arka asia tuo on näillä keskustelupalstoilla kun on ihmisiä jotka heti alkaa hyppimään silmille, mutta ei varmaan ole oikea paikka sättiä ketään. Minun siskolla on ollut keskenmenoja useita. Hänelle lääkäri sanoi viimeisen raskauden kohdalla että hänen ei kannata kokonaan jättää pois tupakkaa. Ihan sen liian ressaamisen takia, kuulema pahempi tekiä keskenmenon kannalta alussa kun se tupakka. Minun sisko on kyllä luonteeltaan kamala ressaaja ja hermoilija. Eikä ihme niin monen keskenmenon jälkeen jos alkuraskaus jännittää aina. Vähän samat fiilikset on nyt itsellä siihen asti että nään ettei hätää ole.
Pahoinvointi on alkanut olemaan täällä jatkuvaa... en edelleenkään ole oksentanut, mutta koko ajan etoo ja pitää niellä kun tuntuu että kurkkuun nousee jotain kohta. Huomasin muuten että alkoholiton olut hieman lieventää pahoinvointia itsellä
Sehän minulle passaa kun tykkään oluesta kun hullu puurosta. Ja kaikkein parasta tuossa alkoholittomassa on ettei siitä tule humalaan, siinä ei ole mitään vaarallista ja siinä on vähän kaloreita... krapulankin välttää. Paitsi sehän minulla on muutenkin koko ajan jostain syystä
Matonna ja piipero 5+1