*** MAALISMASUT 2009! ***

Ilmoittaudun mukaan joukkoon =) Oli hauska lukea tuossa alussa, että täällä on käynyt maalismasuja 2008 kurkkimassa. Hetken jo mietin, että mites nuo nikit ei ole tuttuja, mutta sitten tajusin, että minähän olinkin maalismasuissa 2007 :headwall: kyllä tää aika menee nopeesti.

Mulle tämä raskaus on siis neljäs. Esikoinen on syntynyt keväällä 2004. Syksyllä 2005 synnytin toisen lapsemme 3 kk ennen laskettua aikaa. Hän oli menehtynyt. Tämä oli tietysti elämäni vaikeinta aikaa, mutta melko pian toivoimme kuitenkin uutta lasta. Silloin päädyin jo tuonne lapsettomuuspuolellekin, koska hormonit olivat ilmeisesti aika sekaisin enkä edes ovuloinut. Maaliskuussa 2007 kuitenkin syntyi poika :) Ja nyt sitten niin uskomattomalta kuin se tuntuukin heti kun vähän ajateltiin, etä lapsi voisi tulla, niin tärppäsi :heart: Laskettu aika olisi 4.3.2009

Ihanaa on taas olla raskaana, vaikka tosiaan olen kyllä ihan ihmeissäni, että tämä kävi niin nopeasti. Oireita ei vielä pahemmin ole, ainoastaan verenpaine on tosi alhainen ja meinaa vähän huimata..

En vielä kerennyt kaikkien kirjoituksia lukea, mutta eiköhän täällä tule taas tuttuun tapaan pyörittyä ainakin tämä odotusaika. Toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin :heart:

Onnellinen79 rv 5+6
 
Matonna Se on tosiaan tosi vaikea kirjoittaa, et asia ymmärretään oikein.. :D Pelästyin jo, että miten pahasti joku on saattanut ton mun jutun ottaa... :$

Tervetuloa uudet! :heart:

Oireista: Oon ihan vainoharhainen ja pelottaa, että oonko nyt innostunu liian aikaisin tästä. :ashamed: Viime yönä luulin koko ajan, että oireet loppu ku seinään. Tissit ei ollu aamulla NIIN kipeät kuin ennen. Eikä oo vieläkään. Jos painan niitä, niin on ne vähän kipeät. Menkkatuntemuksia ei ollu koko päivänä, mutta nyt illan myötä taas tullut. Vessassa käydessä hieman tihrustelin, että onko jotain eri väristä vuotoa tullut, mutta en ole varma. Ahdistaa tää tilanne! Tulis nyt jotain kunnon oireita, että vois olla varma, että on raskaana. Tai pääsis sinne neuvolaan varmistamaan, että kaikki on kunnossa!

Ajattelin huomenna soittaa neuvolaan.
 
Hei vaan kaikki :wave:

Olen alunperin tuolta maalismasut 08, esikoinen syntyi pinon ekana rv 34+1 24.1.08 ja tänään tein positiivisen testin :heart: ja uskaltaudun mukaanne jännäilemään. Pikkukekkosen la olisi 14.3. jos kaikki menee hyvin. NKL olisi osoite tälläkin kertaa.

BiaBia
 
pippanippanen: voimia sulle kovasti, voin vain kuvitella miltä susta tuntuu. :hug:

Huh, normaalisti nukun kesälomalla tuonne puoleenpäivään asti, mutta nyt näin niin kamalaa painajaista raskauteen liittyen etten saanut enää unta. Onnentunnetta raskaudesta varjostaa koko ajan pelko, ainakin tässä vaiheessa, kun kaikki on vielä niin epävarmaa... Odotan niin kovasti että pääsisin sinne ultraan.

Turvottaako teillä vatsa? Etenkin iltaisin mun vatsa on kuin potkupallo ja on todella ahdistavaa yrittää tunkea normihousuja ylle. Suoranaista pahoinvointia ei mulla ole, ehkä lievää kuvotusta toisinaan, ja nälkä on edelleenkin mahdoton. Tissit ovat myöskin paisuneet (tästä en valita!) ja myös hieman arat.


 
Tervetuloa uusille!

pippanippanen: Paljon voimia raskaaseen tilanteeseen :hug: !

BiaBIa: Teilläpä on tohinaa sit kun kakkonen syntyy :) . Ihanan pieni ikäero!

Mimmukka: Älä hätäile, noi oireiden poisjäännit on ihan normaaleja. Mulla on kans välillä päiviä, ettei tunnu miltään ja sitten taas niinkun tyhjästä kaikki oireet päällänsä. Mulla oli ekassa raskaudessa samanlailla ja neuvolasta rauhoiteltiin, että on ihan normaalia :) .

Täällä ei mitään erikoisempaa. Tänään ekan kerran öklöttänyt jo aamusta. Edes leivän syönti ei auttanut. Mä oon jo selkeästi lopettanut hermoilun ja alkanut uskoa raskauden todeksi. Tietty ajatus keskenmenon mahdollisuudesta on olemassa mutta en pelkää sitä ihan niin paljon kun vielä viime viikolla.

Iines ja vaavi rv 5+3
 
Paaaaaljon uusia odottajia! :) Tervetuloa!!

Oireet on mullakin välillä lievempiä ja välillä pahempia. Tissit ei ole varsinaisesti kipeät vaan ehkä hitusen turvonneet. Mahaa turvottaa kans, housut kiristää!

Varasin yksityiselle ultraan ajan. Se ois sitten ens tiistai! :) Jännittää.. Neuvolaan pitäs soittaa kans.

Pippanippanen: :hug: Paljon voimia teille!! Toivottavasti pian tärppäisi uudelleen! :heart:

KERTOKAA MITEN LAITAN ETUSIVULLE TIPPUNEET? Vai laitanko ollenkaan? (Onhan se kiva kuulla vielä kuulumisia kun maaliskuuhun on pitkä aika ja nyt tippuneillekki ehtii tapahtua paljon sinä aikana :hug:
 
Voimia pippanippanen :hug:

Toivotaan, että muilla maha-asukit pysyvät matkassa :heart:

Tänään varasin neuvolan, parin viikon päähän meni. Ja sainpa kuulla, että nykyään päästään alkuraskauden ultraankin =) Ei siis tarvitse odottaa rakenneultraan, että näkee pienen.


 
Onnea uusille! :heart:

Mulla ei nää oireet kyllä hellitä hetkeksikään, heti kun sängystä nousee alkaa vähintäänkin pahaolo, nyt lisähöysteenä kamala närästys.. yäk. Tissit on kovat, ihankuin olisi silikonit laitettu.. :D Noh ei auta kuin odotella mitä tulevat päivät tuo tullessaan.

Niinu & Itiö 5+6

 
Iines79 Kiitos, lohduttavaa tietää, että on normaalia!

Tänään oli suihkussa hieman paha olo ja hengästyttää kovasti. Onkohan hemoglobiini laskussa.. Ja turvotusta on mullakin. Se alkaa yleensä iltapäivällä.

Nyt täytyy lähteä taas töihin! Kerroin toiselle työkaverille eilen ja hän kannusti olemaan kertomatta ennen syyskuun alkua. Pomot lupasi miettiä vakinaistamisia syksyllä, jotta ei tarvi vaivata päätä nyt kesällä sillä asialla. :/ Itse olen siinä pätkätyöläisten listalla, joten voisin pitää siihen asti suun supussa ja jos allekirjoitan vakipaikan sopimuksen, niin kerron heti sen jälkeen.. B)

 
Voi ei pippanippanen, pahoittelut tapahtuneesta ja voimia ja jaksamista. :hug:

myhkäri en valitettavasti osaa sanoa mitä olisi voinut olla...toivottavasti ei mitään vakavaa. Joskus luin jostain, että vasta kirkas veri olis paha juttu, mutta en kyllä tiedä. Kannattaiskohan soittaa neuvolaan?

humu82, Aali, mie vuan savost, myhkäri, Onnellinen 79, BiaBIA onnea plussista! Unohdinko jonkun? Jos unohdin, anteeksi, ja onnea sullekin! =)
oliko se Mimmukka, joka kyseli oireista? Mulla ei oo kanssa tissit juurikaan enää kipeät. Välillä on välillä ei. Tuntuu välillä niin hassulle, koska ei tunnu millekkään ja pitäis silti ajatella olevansa raskaana! :)

Onnellinen 79, sulla on ollut kyllä rankaa! Toivottavasti nyt menee kaikki hyvin!
Tulis nyt lämmintä ja auringonpaistetta. Alan olemaan jo ihan syksyfiiliksissä, kun on niin koleeta. Ei siinä mitään, tykkään kyllä syksystäkin ja sit olis jo raskauskin pidemmällä ;) .
 
Myhkäri: Älä huolestu vielä. Se voi olla esim sellainen follikkeli/kysta mikä mullakin oli toisen puolen munasarjoissa irronnu nyt ja ultrassa se näkyi eilen. Mulle sanottiin et kunhan se poistuu niin voi olla että tulee pikkuisen vuotoa ja paisuessaan se voi sattua. Tuollainen isompi follikkeli on kuulema normaali, keltarauhasen erityksestä isoksi paisunut munarakkula, joka tietää yleensä vaan hyvää raskauden kannalta, tietää ainakin että keltarauhashormonia tulee riittävästi. :)
 
Toivotaan parasta! Hitto kun ei enää muista miten oli ekassa raskaudessa, saatto hyvinkin tulla alussa tuota ruskeaa vuotoa, sitä vaan unohtaa kaiken ajan kanssa. Pitää katella pari päivää miten homma kehittyy... :heart:
 
Jospa minäkin uskaltautuisin tänne... Eli tänään plussasin, laskurilla saan lasketuksi ajaksi 12.3.09. Toista odotellaan, esikoinen on syntynyt 05/07. Ja synnärinä sitten taas jos sinne asti päästään niin OYS. Tässä välissä oli yksi varhainen keskenmeno maaliskuulla (kaksi päivää plussatetstin jälkeen alkoi vuoto) ja senkin vuoksi nyt pelottaa huomattavasti enemmän kuin esikoisen kanssa. No mutta päivä kerrallaan. Vauvaliimaa vain kaikille!
 
myhkäri: Mulla tuli eka raskaudessa pitkän aikaa sellaista ruskeaa/beigeä vuotoa. Taisivat sanoa kiinnittymisvuodoksi viisaammat.

Kertokaas muuten jos tahdotte vielä jotain muuta listattavan odottajista tuonne etusivun listaan! Sen muotoa voi tietty muuttaa kun nyt näyttää ettei siihen mahdu, mutta saa siihen mahtumaan :D
 
Ikää kyseltiin, kolmekymmentä on täynnä eli neljättäkymmenettä mennään, huh :eek:

Varasin neuvolan ens viikolle ja ens viikolla olis sitten ultrakin yksityisellä. Ja rakenneultrakin pitää nyt sitten nykyään käydä täällä yksityisellä, kun ei kunta enää korvaa.

Muuten omassa navassa kaikki hyvin, oireet puuttuu paitsi mitä nyt on 24/7 nälkä ja viime raskaudessakin kiloja tuli ensimmäiset neljä kuukautta ihan kiitettävään tahtiin.. Tulis ees edullisempia mansikoita yms. niin ei tarviis karkkia ostella :whistle:
 
Voima :hug: pippanippanen.

ON: Ikää on tuohon listaan laitettu...Minulle sitä on kertynyt 24v. =) Neuvolaan en ole vielä soittanut mutta huomenna ajattelin pirautella sinne. Varhaisultrakin kiehtoisi mut mut....saa nyt nähdä.
 
Nyt tämä kauhea väsymys sitten alkoi. Pitäis jo olla nukkumassa.. kesälomakin just loppu, joten töissäkin pitäis jaksaa. Me varmaan kerrotaan tästä raskaudesta ultran jälkeen. Toivottavasti se tulisi nopeasti, oon niin malttamaton!

Tervetuloa kaikki uudet, kiva että porukka kasvaa =)
 
BPL
Voi argh.... Mä siis oon edelleenkin porukan vanhus.......
Kävin tänää keltarauhashormooni kokeessa ja otti ne myös sen raskaushormooni kokeen. Pitää vaa odottaa tuloksia ens viikolle.

Onko muilla toi pää koppa vähän...miten sen ny nätisti sanois....hmm.....sumussa tai ei ehkä ihan niin välkky ku normaalisti?

 
pippanippanen Voimia! :hug:

BPL Juu, täällä kans pää on välissä kuin sumussa. Hyvä että pojan nimen muistan ku ensin luettelen kaikkien muiden nimet ja viimeisenä sit vasta pojan nimi :LOL:

(.) Vatsaa nipistelee ja päätä särkee. Väsyttää ja ei jaksais mitään tehdä. Siinä lyhyesti.

Perustin msn groupiin ryhmän maalimasuille2009. Jos kiinnostaa liittyä niin sinne vaan. Ryhmä on suljettu.

http://groups.msn.com/maalismasut2009/
 

Yhteistyössä