**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

  • Viestiketjun aloittaja vihvi
  • Ensimmäinen viesti
Muskari: Aijai, siinä siis tosiaankin lauletaan. Voi kyllä koitua tuo itselleni ongelmaksi kun en kuule. Kyllä nyt ottaa päähän. Täytyy puhua miehen kanssa tuosta. Jos mies sitten menis mun kanssa niihin. Täälläkin kesällä ei järjestetä niitä, elokuussa vasta alkais.

Sitteri on tosiaankin pop täälläkin. :heart:

Kohta myö lähdetäänkin ulos. Mieletön sää ulkona. Kelpaa kyllä lähteä kävelylle.

Mömmis ja neiti 3vk 1vrk
 
minua se verottaja muisti taas isoilla mätkyillä. Noh ehkä sieltä joskus tulee palautuksia...

mammaloman jälkeen meinasin hakea töitä, mutta voihan olla aika kiven takana näin laman alla. En kyllä haluasi vauvelia jättää vielä sillon hoitoon, mut ku pakko on saada rahaa.

Sitteri: Yleensä viihtyy ihan hyvin siinä, mutta taas välillä jotain kymmenisen minuuttia ja alkaa kauhia kitinä, että syliin olis päästävä.

Käytiin tänään neuvolassa (suluissa 3viikon takaiset mitat)
paino 5890g (5140)
pituus 57cm (tätä ei viime kerralla mitattu, mut syntymämitta 51cm)
päänympärys 39,1 (tätäkään ei viimeksi mitattu, mut viikon ikäsenä 36,4)

Lääkäri sattu olemaan nuori hyvännäköinen mieslääkäri. :D Ja ensimmäinen kysymys häneltä oli että miten minä voin???? Eipä ole neuvolassa tähän mennessä kysytty, että miten minä voin. Ja olisi mielellään alkanut kuuntelemaan minun murheita, mutta en vaan saanut kerrottua mitään. Pupu hyppäs pöksyyn kun vieressä oli kaks harkkaria myös kuuntelemassa...

samppa77: Mulla kans on alkanu melkonen babyblues. En tiiä onko sitä vaan onko ihan tavallista vi*****ta. Olin kyllä henkisesti varautunut koliikkiin ja kun siitä ei aluksi ollut mitään merkkiä ja kerkesin huokaista helpotuksesta ja sitten se alkoikin. Eipä siihen koliikkiin voi sen enempää varautua. Kyllä se syö ihmistä henkisesti vaikka kuinka siihen valmistuisi. :attn: Illat on itkemistä ihan suoraa kurkkua ja nyt on viime aikoina alkanut päivälläkin. Olen ihan hukassa! Nyt olen sitte jättäny maitotuotteet pois, mikä on tosi hankalaa kun olen SUURI maidon ystävä. Jos ei kohta ala helpottamaan lopetan imetyksen. Mies on yrittäny lohdutella että ootetaan siihen 3kk ikään. Noh ehkä se niin on parasta. Voi nyt toivoisin että aika kuluis nopeammin. Tää mamma alkaa olemaan melko väsyny. vielä ku tähän samaan syssyyn esikoinen vaatii oman huomionsa...

Anteeksi sekavat tekstini. Pitää vaan purkautua välillä.

Jossu ja neiti 1kk11pv
 
Kaatjuska, mä meinaan mennä vauvan kanssa myös vauvauintiin. Sinne toisaan pitää olla vauvalla ikää väh. 3kk tai painoa yli 5 kg.

Vihvi, mulle just eilen neuvolassa terkka sanoi että vauvalla saa olla jopa +30 % siinä käyrällä paino, ennen kun vauvan painosta aletaan "huolestuun". Ja musta vauva saa ollakin vähän pullukka. =) Meidän tytöltä löytyy kans kunnon posket ja reisimakkarat ja paino tosiaan menee keskikäyrän yläpuolella. Toista se oli esikoisella, sillä oli paino aina käyrän alapuolela ja edelleen tuo poika on tuommoinen laiheliini.
 
Iltaa B)

Jossulle :hug:

vihvi miten vauvaa voi sanoa liian pulleaksi? :eek: Vauvojen kuuluu olla sellaisia palleroisia pulleroisia. Musta oli ihan kauheaa kun Mimosa oli syntyessään niin laiheliini, onneks nyt on alkanut muodostuu vähän makkaraakin :heart:

Huh, mulla on kankut ihan kipeet kun tänään oltiin melkein kolme tuntia vaunuilemassa Mimosan kanssa. Kunto hieman rapistunut, eh? Nyt täytyyki kipitellä joka päivä vaunujen kanssa, maistuu ruokaki paremmin ku liikkuu ja Mimosa saa raitista ilmaa.

2kk-neuvolassa kaikki hienosti. Edelleen ''kasvaa omilla käyrillään'' mutta kasvaapahan kuitenki :D Jänteväksi ja terhakkaaksi kehuttiin. Iho ja suu siistit, sydänäänet, silmät ja lonkat OK. Rotavirusrokote annettiin. Nyt jännään, saako tuo reppana jotain oireita siitä. Pituus 52cm ja paino 3435g, joten pikkuruinen on neitokainen.

Jahas, Mimo heräsi, täytyy mennä vaipanvaihtoon

:wave:

upupa ja Mimosa huomenna 8 vkoa
 
hellou mamat
Jossu: jaksuja koliikki on ihan p:stä!!!! vajaa 2kk enää siiken 3kk rajapyykkiin. Se menee nopeesti. Kuppisuojaimet radiolla korville ja kiikkustuoliin vauvan kanssa istumaan. Yritä ite pysyä rauhallisena.

työt: kyllä on asuntovelallisen paiskittava töitä... Mä en ymmärrä miten joku pärjää kodinhoidon tuella. mulle tuli palautusta 2000? ja ukolle mätkyjä 5000?. Matkakuluvähennysten ja kotitalousvähennysten jälkeen taitaa mennä nollille meidän perheen laskut verottajan kanssa.

rokotteet: meillä en anna lapselle rotarokotetta, enkä influenns ja pneumokokkirokotteitä, joita ainakin meidän alueella tarjotaan. muuten mennään rokotusohjelman mukaan. Hepatiitti A+B rokotteen annan ja meidän perheellä se on otettu kaikille. Maailma on kova.

samppa+ Kyösti 4vk
 
mömmis muskarista kyselit. me ollaan tytön kanssa käyty vajaa kaks vuotta ja tyttö ja minä olemme tykänneet. riippuu varmaan paljon porukasta ja vetäjästä millaista on mutta meidän ryhmässä kaikki hoilottelee jos vaan laulun osaa ja leikitään. nyt uuden tulokkaan kanssa meinaan aloittaa syksyllä.
verottaja palutuksia tuli noin 700 mutta miehelle taas mätkyjä vajaa 2000. on tuo vähemmän sentään kun viime vuonna. viimeks tul mätkyjä noin 5000 :kieh:
vihvi ei todellakaan ole mikään jättiläis vauva :eek: ihan normaalin kokoiselta näyttää.
meillä poju on kyllä kasvanut vauhdilla vaikka oli jo iso syntyessään. viimeksi 6 viikon ikäisenä ol painoa 5885 ja pituutta 60 =) taitaa tulla iso äijä :D

 
Zoe-F
Marza menet sivulle aijaa.com. Lataat kuvan, kun kuva ilmestyy sen alla on vaikka mitä häskälänpämpää, kopioit riviltä iso kuva tai pieni kuva tekstin ja lisäät sen täällä oman tekstin joukkoon haluamaasi kohtaan.
 
heips

ihan pikaisesti.. lähdettiin eilen mummola reissulle ja neiti jo hyvän aikaa vetänyt sikeitä joten kohta heräillään..

Vihville lähinnä tulin sanomaan, että jätä moiset puheet omaan arvoonsa!! vauvojen kuuluu olla palleroita :D tai toki sekin on yksilöllistä, mutta ei minusta vauvaa voi liian pulleaksi sanoa!
kunhan vkl palataan kotiin niin voisin etsiä levyiltä esikoisesta kuvia, joka vasta pallero olikin ihan syntymästään lähtien :heart: missään vaiheessa en kuullut että olisi liian pullea vaikka makkaroita kyllä oli ;) lähinnä herran leukojen määrä oli vain vitsi ja hauskuutti monia :LOL:
ja neitille on nyt alkanut aksoisleukaa tulemaan ja pyöreiyttä vaikka syntyessään oli siro kuin mikä.

nyt en ehdi muuta..

oli ihana käydä aamulla koirien kanssa lenkillä ja karsinat siivota. sisko tyttö, joka vähän kipeänä, eikä koulussa, vahti jennan unta :D

palailen ajan kanssa :wave:

danjuska ja nennukka
 
Mutylle nuhasta: Meilläki nuha jatkuu vielä, perjantaina tulee viikko tuhinaa täyteen. Aamulla ja illalla kaikista tukkoisin. Tänä aamuna sain räkää pihalle niin, että ensin tiputin keittosuolatipat ja sitten nostin pojan roikkumaan kasvot alaspäin käsivarrelle + kastoin omia sormia lämpimään veteen ja painelin pojan sieraimia ylhäältä alas (vuorotellen kumpaakin sierainta, ei samaan aikaan). Samaan aikaan kun tuhisi, niin se kai vastasi jollain lailla niiston tapaista.

T.Marais ja Mökö
 
Hellouta pitkästä aikaa! Jes, nyt tämä pimento on ohi. Viime keskiviikkona sippasi tästä masiinasta kovalevy ja tänään sain tämän nyt sitten takaisin.
Suloisia tenavia teillä.

Muija, joka jatkaa sähköpostinsa metsästämistä....
 
Neuvolassa tänään käyty. Semmone reissu. Suluissa sairaalan lähtöpäivänä oisko muutaman päivän ikäisenä. Ja tämmöstä sieltä sanottiin ny sitten:
Paino 4250g (3940g)
Pituus 54,5cm (53,2cm)
Pipo 37cm (34,5cm)

Terhakka, suloinen vauva. Paino nousee hyvin. Imetyksen lisänä NAN+Jekovit. Iho kunnossa. Jäntevä olemus. Katsekontaktia hakee.
Seuraava neuvola onkin kahden viikon päästä ja silloin puhutaan näistä rokotuksista. Otamme varmaan tuon rotavirus-rokotteen.

Mömmis ja neiti 3vk 2vrk
 
Heips,

Meille tuli tänään pyyntö, että osallistuttaisiin lapsen kanssa rokotetutkimukseen. Ajattelin huomenna soitella ja kysyä vieläkö lapsia tutkimukseen tarvitaan. Saadaan rotarokote ilmaiseksi halutessamme, muutoin testataan pneumokokki-rokotetta. Tutkimuksessa 2/3 lapsista saa tuota pneumokokki-rokotetta ja 1/3 Hepatiitti-B rokotetta.

Äh, just kun pääsin jutun juuren kiinni, niin Joona alkaa kitistä ruokaa. No, jatketaan taas myöhemmin.

Iines ja Joona 7 vkoa
 
Neuvola oli tänään:

paino: 6vk 5520g (3vk 4560g)
pituus: 59 cm (56,5 cm)
pipo: 39,4 (38)

"Kasvaa hienosti äidinmaidolla. Hymyilee kovasti ja katselee tarkasti. Iho siisti, silmät kirkkaat."

Vihvi Aika ikävää, että läheiset kommentoivat vauvan kokoa. Tai äidin kokoa. Ihan normaalilta vauva kuvissa näyttää. Ei edes erityisen pullukalta.

Verot: Tulee palautuksia 800 euroa. Miehelle ei yhtään.

Töihinpaluu: Mies pitää ne kaksi vikaa viikkoa isyysvapaata, jotta saisi sen kaksi viikkoa lisää. Pidän silloin kai palkatonta lomaa tai jotain, kun ei ole tuota työtä. Tai teen jotain keikkahommia.. Ajattelin palata töihin syksyllä 2010.

Tobias on ollut rinnalla nyt kaksi päivää tosi paljon. Joku tiheän imemisen kausi kai meneillään. Alkaa oikeasti jännittää tuo miehen työmatka. Mitenhän selviän siitä. Hermot välillä ihan kireällä, kun poika rupeaa kitisemään ja itkemään. Ja sitä pitää jaksaa 6 viikkoa. Onneksi vauva kasvaa koko ajan ja ehkä jossain vaiheessa voi tehdä muutakin, kuin vaan maata koko ajan sylissä. Taas pitää mennä.

Mimmu ja Tobias huomenna 6 viikkoa.
 
Ihania vauvakuvia ootta laittaneet :heart: On ne vaan kaikki niin yksilöitä ja eri näkoisiä, ja ihan varmasti totta ettei vauva voi olla liian pullea! Itsellä meinas sunnuntaina hermo pettää bussissa, kun tultiin kotiin päin ja Aune rupes itkeen vaunuissa. Eikö jonkun tätin pitäny ruveta kommentoimaan..yritin siinä laskee 10 ja sit 100 ja vielä 1000 ;) Että jaksuja kaikille jotka joutuu kestään kaikkitietävien kommentteja!

Töihin paluusta oli kyselyä, en oo vielä päättänyt mitään. Mulla loppu määräaikainen työsuhde tammikuussa, joten työnhakuun joudun jossain vaiheessa. Vähän polttelis kyllä toi Ikea mikä Tampereelle tulee...Toisaalta haluaisin olla kotona pari vuotta, jos vaan tilanne sallii rahallisesti.

Veronpalautuksia tuli kivasti, 1500 ?. Taidetaan maksella mun opintolainaa :whistle:

Meillä on löydetty hymyn lisäks oma kieli! Jutustelua piisaa, kun vauva on tyytyväinen ja kieltä työnnetään ulos. Tosin mies sanoi, että ei me jutella vaan "joo-jotellaan" ;) Yritän kans pistää kuvaa..



Puuskamuikkunen ja Aune 7 vko
 
Iines, mulle neuvolassa terkka vinkkas kans tuosta tutkimuksesta. Tuliko sulle kutsu siihen ihan postissa vai soititko itse rokotetutkimuskeskukseen? Se olis kyllä hyvä kun sais tuon rotan ilmaiseksi, on se niin kallis. Esikoisen kanssa oltiin vesirokkotutkimuksessa mukana ja hän siis sai vesirokkorokotteen ilmaiseksi. =) Vaikka kyllä siitä oli aika vaiva, kun siellä piti ravata vähän väliä antamassa verinäytettä ja kaiken lisäks meidän piti kuukauden ajan rokotteen pistämisen jälkeen mitata pojan lämpö ja merkitä kaikki pienetkin ihomuutokset ylös.

Meillä tyttö hymyili pari päivää sitten akaa kertaa. :heart:

marza ja prinsessa 1 kk 2 pvä
 
Nyt jää teksti lyhyesti, kirjoitan vaan toisella kädellä kun Joona on sylissä.

marza: meille tuli kirje kotiin, jossa pyydettiin osallistumaan tutkimukseen. Pitäiskin soittaa ja ilmoittaa, että ollaan käytettävissä, jos vauvaa vielä tarvitaan.

töihin palaan varmaan jo keväällä 2010. Haluaisin olla kotona syksyyn mut täytyy katsoa tuota taloudellista tilannetta uusiksi sit kun on se aika lähempänä.

Verot meni mukavasti. mulle tulee tonni takas, miehellä menee nollille, kun matkat lasketaan mukaan.

Iines ja Joona 7 vkoa
 
Olipa hankala ilta eilen. Tyttö ei ole kertaakaan aiemmin parkunut niin paljon. :| Isukkikin meinas itkeä mukana kun ei kestä nähdä toisen itkevän niin kovasti. Pitkän sylilohdun jälkeen rauhottui ja nukahti kuudeksi tunniksi. Ja tsillaili vain viiden pintaan kanssamme sängyssä. Nukahti itsekseen sitten muutamaksi tunniksi. Voi toista. :hug:

Sais jo loppua tämä verinen vuoto. Jo kohta neljättä viikkoakin :headwall: Kyllästyttää vaihtaa siteitä kokoajan. Oi sitä aikaa kun vauva mahassa ja menkoista ei tietoakaan. :D

Mömmis ja neiti 3vk 3vrk
 

Yhteistyössä