Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *talviketju*

Minea: Aika lailla samassa veneessä taidetaan olla, meillä vaan ei ole ollut tuota vauvarokkoa ja tauti on kestänyt nyt "vasta" 9pv. Kuume on meilläkin ainakin toistaiseksi poissa ja kiinteä ruoka menee samalla lailla kuin ennenkin. Tuttipullo tai nokkamuki ei vaan kelpaa kuin unipöhnässä nukkumaan mennessä ja öisin. Hyvä kyllä sekin, että silloin edes saa nestettä. Ja ihmeiden ihme: kuukausen lusikkalakon jälkeen hedelmäsoseet menevät taas lusikalla, niissähän on aika paljon vettä vissiin.

Käytin poikaa nyt aamulla taas Jorvin päivystyksessä kun oli itkuinen ja umpitukossa, käytiin ekan kerran räkäimurissa, ja ei voi muuta sanoa, kuin että olipa hyvä peli!! Koneellinen imuri, jonka ohuet letkut laitettiin nenään ja räkä vuoti "kohinalla" pussiin nielusta asti. Desi tuli paksua kamaa. Olisi pitänyt mennä tohon toimenpiteeseen jo aiemmin, mutta hyvä tietää nyt että sinne voi marssia vaan pyytämään tota, niin sairaanhoitaja tekee. Samalla päivystyskeilalla lääkäri bongasi myös, että molemmissa korvissa on kunnon tulehdus! Ei ollut vielä 2pv sitten, mutta kuulema tulehdus voi kehittyä parissa tunnissakin. Eli antibiootteja nyt 5pv kuuri. Hyvä että mentiin, ja ei ihme, ettei pullo ole kelvannut ja ollut etenkin tänä aamuna ihan kärtty.

Pronaxenia meille kirjotettiin myös, ja saatiin siellä lääkärissä sekä sitä että panadolia. Nyt poika vetää toppavaatteissaan olohuoneen matolla unta jo kolmatta tuntia, ja mietin, että antoikohan ne vahingossa siellä yliannostuksen?? ;) Toisaalta, nyt ei varmaan koske mihinkään ja imurin ansiosta hengittääkin pitkästä aikaa nenän kautta :heart: :heart:

Toivottavasti tauti nyt lähtisi antibioottien myötä paranemaan, ja teilläkin Minea nuo antibiootit helpottaisi. Ostin vielä Gefilus-maitohappobakteereita tohon kylkeen, josko se säästäisi ettei menisi pakki sekaisin.

Nyt taas tulee mieleen, miten simppeliä on hoitaa tervettä lasta, vaikka silloinkin valittaa aina jostain, yleensä yöunista tai syömisistä. Mutta tästä nyt jos toivutaan, niin jos en vähän aikaan sit valittaisi mistään :D

Jah, nyt poika heräsi, ja eikus lääkkeitä kitaan!

T:Marais ja Leo
 
moikka

Marais: Onpas hyvä että Leolle uni maittanut =) Ja saivat rään pois+huomasivat korvatulehduksen.. jospa se siitä lähtis parantuminenkin!

Minea: kiitos! ( jos nyt menkoista voi kiittää :LOL: ) täällä ei varsinaisesti kuumeilla.. tai no kolmosesta on puhutta ja saa tulla jos on tullakseen, ellei sitten isketä jarruja päälle.. viime yön jälkeen tuntui että ei kiitos enää vauvaa |O :/ .. se tunne on välillä voimakkaampana ja välillä sitä ei ole ollenkaan, mutta kuitenkin pieni haave elää koko ajan ;) Annetaan ajan kulua ja tulevaisuuden tuoda tulessaan mitä meidän varalle sitten ikinä onkin varattu.

Soraya: Toivottavasti ei mene korviin nuha! Mitä homeopaattista annat?
Meillä meni kolmea eri sorttia Jennalle.. tulehdukset katkes siihen ja viimesimmän flunssan aikaan annoin myös, eikä mennyt korviin.. ja se rään ja liman määrä oli jotain aivan järkyttävää mikä tuli :eek: Luulen että juuri siitäkin syystä Jennalla aikaisemmin tulehtui korvat kun vaikka oli flunssainen räkä ei tullut pois. Nyt sitä tuli sitten miltei tulvimalla.

täällä tosiaan viime yö taas aivan kauhea :| tyttö ei nuku vieressä eikä omassa sängyssä. Pystyyn vaan kampee joko leikkimään tai kiljumaan täyttä kurkkua.
Nyt sitten tehtiin niin että sai nukkua aivan rauhassa päikkärit ilman häiriöitä ( muina päivinä ollut menoa tms. ja aina unet jääneet vähän kesken ) ekat nukkui n. 1,5h ja tokille unille laitoin ulos vaikka pakkasta -17,5.. nukkui siellä miltei 3h. Lisäksi sänky otettiin aivan meidän sänkyyn kiinni että saan yöllä vaan laittaa käden tytön päälle kun kiljuminen/pyöriminen alkaa. Ei yksinkertaisesti jaksa enää rampata omaan sänkyyn takas ja selkä köyryssä nojailla pinniksen vieressä.
Luulen että kun pari rauhallista yötä saatas niin alkas päivälläkin helpottaa ja päiväuni ajatkin lyhenis, mikä taas vois vaikuttaa yöuniin. tai sitten silkkaa toiveajattelua :LOL:
mutta typy niin sisukas että sitä ei pelkästään sillä saa asettumaan että käy vaan aina peittelemässä uudestaan kun nousee pinnoja vasten. on kokeiltu ja siihen menee helposti miltei neljäkin tuntia :whistle:

nyt rentoutumaan :)

danjuska ja jenna 9kk1vk
 
Kaa
Tapaaminen Oulussa lauantaina 13.2.2010


(Kopioi siis tämä lista omaan viestiin ja lisää vain omasi perään).


Viola
Danjuska
Cattitude
Riksu



Heips!

Minun täytyy olla tylsä ihminen ja omalta osaltani perua tuo suunniteltu Oulun reissu. Saimme hieman huonoja uutisia taloudellisesti ja nyt on kaikki pennoset pidettävä tiukasti pussissa, eli myös tuo ihana hotelliviikonloppu täytyy perua. Anteeksi kun perun homman omalta osaltani, mutta nyt on pakko hieman priorisoida... :|
 
heippa

Kaa: Voi kurjuus, että jouduit perumaan :/ Toivottavasti ei mitään kamalan vakavaa! :hug:

nyt tulee sitten vaan kitinää :ashamed: :'(

Eipä parantanut yhtään tilannetta tuo sängyn ottaminen meidän sängyn viereen :/ tyttö aloiti heräilyn klo 22 ( tunti sen jälkeen kun nukahti) ja nukahti lopulta vasta 5.30 :| |O
siis nyt alkaa tämä äiti olla niin väsynyt ja turhautunut että tuntuu että itsehillintä alkaa pettä pian :'( on pakko saada apua jostain näihin öihin.. ei yksinkertaisesti jaksa.

Pitänee huomenna soittaa neuvolaan ja puhua asiasta.. ja käydä varulti korvat tarkistuttamassa.
Samalla myös kysyä että mitähän se lääkäri perjantaina tarkoitti kun sanoi että kokeillaan soijamaitoa.. että jos tytöllä maitoallergiaa.. sanoi että apteekista ihan tavan soijamaitoa mutta ei niitä kalliita jauheita.. menin apteekkiin niin eihän siellä mitään ollu eikä ne tienny mistään mitään. Jospa huomenna neuvolassa osais auttaa.. tai sitten mennään yksityiselle iholääkärille ja vaaditaan allergia testit ja käännetään jokainen oire nurin että satais asiat järjestykseen..

huoh.. mutta nyt syömään..

onneks kuitenkin pakkanen lauhtui ja saatu ulkoilla tänään. Ei ihan maahan mieltä vedä.

yli väsynyt danjuska ja jenna
 
Moikka!

Mä täällä odottelen et tyttö heräis päikkäreiltä. Ollaan mun porukoille lähdössä, mutten viitsi herättää tyttöä siirtämällä turvaistuimeen. On viime päivinä nukkunut aika huonosti päikkäreitä, joten vedelköön nyt niin pitkään kun haluaa. :D Laitoin 11.30 likan unille, joten 3 tuntia on jo nukkunut. Varmaan kyllä pian heräilee...

Marais iso :hug: ja tsemppiä pikkupotilaan kanssa. Tsemppiä myös muille sairasteleville. Meillä onneks nuha ei ainakaan vielä ole aiheuttanut kuumetta tai muuta ja likka on pysynyt terveenä.

Danjuska, taidettiin jo aikasemminkin puhua tuosta vauvakuumeesta, mutta meillä siis sama tilanne. Tulee jos on tullakseen, mutta mitään kauheeta yritystä ei vielä ole päällä. Ja kuten sullakin, niin mulla vaihtelee kans päivittäin mielipide kolmannesta vauvasta. Välillä miettiin et millä sitä muka jaksais, ja välillä kuume iskee päälle oikein kunnolla. Niin ja niistä menkoista, eipä ole kuulunut taas kohta pariin kuukauteen. :eek: Ja raskaana en ole. Testejä oon tehnyt varmaan 5 tän parin kuukauden aikana, mutta negaa näyttää. Mulla on siis ollu 3 menkat synnytyksen jälkeen. Ja ne tuli ihan säännöllisesti sen kolmen kuukauden ajan, mutta nyt marraskuussa on siis ollu viimeiset. Mutta mulla on kyllä aina ollut aika epäsäännölliset menkat. Jos ne ei pian ala niin aioin popsia teroluteja niiden käynnistämiseen. Niitä kun mulla on paketti kaapissa valmiina. Lääkäri kirjoitti ne mulle vuosi ekan synnytyksen jälkeen koska meillä oli toinen vauva haaveissa, mutta menkkoja vaan ei kuulunut. Viikon kuurin jälkeen menkat alkoivat ja tulinkin sit heti siitä kierrosta raskaaksi. Joten teroluteja jäi aika monta syömättä.

Zoe, meilläkin likka vetää välillä iltapalaksi samanlaisen satsin ruokaa. Ensi puuroa pari desiä johon oon sekoittanut purkin hedelmäsosetta ja päälle vielä 2 desiä maitoa. Silti tyttö herää yöllä syömään. Taitaa olla enemminkin tapa kun oikeesti nälkä. :LOL: Mutta päivisin likalle ei ruoka kauheesti maistukaan. Ennen söi ihan hyvällä ruokahalulla ison pilttipurkillisen, mutta nykyään hyvä jos syö edes yhtä desiä. Ja aika vähän meillä enää syödään soseita. Oikeastaan vaan silloin kun ei olla kotona. Muuten olen antanut jo samaa ruokaa kun me muutkin syödään.

Turvaistuin pitäis meidänkin jo ostaa. Likka matkustaa edelleen turvakaukalossa, mutta alkaa kilomäärä pian täyttyä. Ja jalat tulee reippaasti yli tuolin. Jos olis kesä, tyttö mahtuis tuoliin ihan hyvin, mutta talvitamineissa tekee tiukkaa saada vyöt kiinni. Meillä on tarkoituksena ostaa esikoiselle uusi tuoli ja siirtää likka nykyiseen turvaistuimeen, joka on be safe izi compi. Kirjoitetaankohan se noin... :D

Kesän tapaamista voitais ruveta järkkään sit hyvissä ajoin. Kesällä on niin paljon kaikilla menoja, joten olis hyvä päättää päivä ajoissa. Ei nyt ihan vielä, mutta kyllä varmaan tuossa huhtikuussa olis hyvä lyödä päivä lukkoon. =)

Huhtikuusta tulikin mieleeni et varattiin Leviltä mökki huhtikuulle. =) Ihanaa päästä mäkeen, kun viime talvi jäi raskauden takia kokoaan väliin laskettelujen kannalta. Meitä lähtee 3 perhettä, yheensä 6 aikuista ja 6 lasta, joten menoa ja meininkä varmaan riittää. :LOL:

Nyt likka taitaa heräillä, sen verran suhinaa kuuluu itkuhälyttimestä. Mukavaa sunnuntaita kaikille!

marza
 
Täällä isä ja poika päikkäreillä ja äipällä hetki omaa aikaa.
Ihanaa kun on pakkaset ohi. Täällä on ollu 5 astetta vain tänään ja käytiin ulkoilemassa ja pulkkamäessä. Laitettiin Kalle pulkalla alas ihan pikku matkan, niin että toinen oli alhaalla ottamassa kiinni. Totisena istui pulkan kyydissä mäenlaskun ajan, mutta muuten hihkui innosta kun sai pulkan kyytiä.

Syömisistä: Ei ainakaan meillä ole mitään logiikkaa kyllä tuon syömisen ja nukkumisen välillä, eli vaikka syö hyvin iltapalaa niin eipä se saa poikaa nukkumaan koko yötä. Vähintään kerran herää aamuyöllä tissille, tavallisesti 2 kertaa ja toisella kerralla syö. Ei auttanut edes vaikka nosti iltapuuron määrän 2 dl:aan :/

Kaa: Onpa harmi kun et pääse tapaamiseen. Mutta onhan hotellielämä tyyristä.

Danjuska: Onpas karmean kuuloiset yöt teillä. Toivottavasti jos on jotain allergiaa tms. niin löytävät lääkärissä/neuvolassa syyn tai tarjoavat muutoin apua.

Soraya: Sulla on kyllä hyvä rintamaito kun on poika sillä noin komeet mitat hankkinu jos ei kiinteät meinaa upota. Ja tosiaan muksun 8kk ruuat on paljon hienojakoisempaa kuin Piltin vastaavat jos haluaa kaupan soseita kokeilla.

Me käytiin eilen miehen serkun luona. Hänellä on Kallea 5 viikkoa vanhempi poika, ja Kalle näytti pikkuserkkunsa rinnalla ihan jättiläiseltä. Varsinkin kasvoista kun meidän pojulla on melko mahetsut posket. Tuli siinä mieleen että annakohan minä liikaa ruokaa :LOL: Mutta nollakäyrällä meillä painon suhteen mennään, eli ei sen suhteen kyllä tarvis huolehtia.

Jaahas, jospa sitä jatkais penkkiurheilupäivää

Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa mammat ja lapsukaiset
=)
 
Heippa!

Ihan ekaksi Mimosan 10kk-neuvolakuulumiset, suluissa 8kk mitat:

72cm (68cm)
8000g (7170g)

Päänympärystä en nyt muista. Hemoglobiinikin mitattiin kun se täällä otetaan aina tämän ikäisiltä, se oli tosi hyvä eli 130. Mullakaan ei ole noin hyvä, mutta miehen suvussa on paljon sellaisia joilla on korkea hemoglobiini, miehen veljelläkin yli 170. Kaikki oli neuvolassa hyvin, täti ihasteli Mimon kulkemista ja höpöttämistä. Seuraavaksi onkin jo 1-vuotisneuvola... Kauheeta, kun mun vauvani on joka päivä vähemmän vauva ja enemmän taapero, vuosi on kyllä mennyt niin älyttömän nopeasti.

Ai niin, nyt harmittaa kun otin miehen mukaan neuvolaan. Meillähän miehellä olis kauhea vauvakuume, kaks lasta kuulemma pitäis olla AINAKIN. Ja neuvolatäti alkoi sitten kyselemään multa että joko ollaan kakkosta suunniteltu, johon vastasin vaan että en varmaankaan halua enempää lapsia. Sitten alkoikin miehen ja neuvolatädin dialogi kuinka vanhemmat pääsee kahden lapsen kanssa helpommalla, kuinka mukavaa se on lapselle kun on sisar ja kuinka ainoat lapset ovat usein ''vähän vaikeita ihmisiä'' (neuvolatädin sanomana :eek: ). Eli sellaista, nyt saan sitten kotona kuulla ''kuinka neuvolatätikin oli sitä mieltä että Mimosa tarvii pikkusisaren.'' Jee.

Päksy tsemppiä vaan töihin ja tytön hoitoonviemiseen! Jos vielä niitä kenkiä etsit, niin Porin keskustan Citymarketissa oli paljon pikkulasten talvi- ja välikausikenkiä puoleen hintaan.

Minea Oho, oot jo puolessa välissä :eek: Toistan itseäni, mutta hui, että aika menee nopeesti. Ja kiitos tsempeistä, kyllähän toi tosi mielenkiintoiselta vaikuttaa :)

Istuin meillä on Britaxin Two Way Elite. Luin kanssa ennen ostamista noita kaikkia testejä, mutta totesin että se tuntuu olevan se ja sama minkälainen istuin on, jos kunnon tälli tulee niin siinä on kaikki matkustajat tuusan nuuskana. Että parasta valita vaan sellainen joka ei nyt ihan pilipalilta tunnu, ja jonka käyttö on helppoa, eli jossa muksun on hyvä matkustaa ja joka on helppo asentaa ja muksun saa sinne kunnolla kiinni. Ja tietty ajaa varovaisesti.

Päikkäreitä Mimo nukkuu yleensä kahdet, joskus kolmannet lyhkäset jos esim. mennään autolla jonnekin kun siellä neiti nuupahtaa heti. Yöt meillä rauhoittui heti, kun aloin unikoulusta puhumaan, eli toistaiseksi annetaan nyt mennä ilman. Mimosa nukahtaa 10-11 aikaan ja herää 9-10 aikaan aamulla.

Marais Mimosahan pukli sellaista limaa vastasyntyneenä ja sairaalassa sitä limaa imettiin sellaisella räkäimurilla. Se on kyllä tosi hyvä vempain. Aika paljon teidän tenavasta tullut kyllä tavaraa ulos, toivottavasti helpotti. Jaksamista myös muille sairastaville!

Maitoa siis ihan tavallista olen antanut Mimosalle nyt puolisen desiä päivässä, eli sen verran mitä juo ruoan kanssa. Lisäksi satunnaisesti pikkuisen juustoa/raejuustoa, jogurttia ja viiliä. Terkkakin sanoi että jos hapanmaitotuotteista ei tule mitään oireita, niin voi alkaa antamaan pieniä määriä tavallista maitoa, mutta kokonaan ei kannata siihen siirtyä kuin vasta noin vuoden ikäisenä. Mä aion kuitenkin imettää Mimosaa vielä ainakin kesään asti, me tehdään tossa maalis-huhtikuussa näillä näkymin joku matka ja silloin on kyllä helpointa kun imettää, on aina puhdasta ja sopivaa juomaa mukana. Eli ei vielä ole kiirus siirtyä kokonaan tavalliseen maitoon.

Meillä menee myös ihan kaikki suuhun. Kaikista mielenkiintoisin paikka Mimosasta on tällä hetkellä halkokori, siellä nyppii koivuklapeista tuohta irti ja laittaa suuhun |O Koko ajan saa olla haukkana kyttäämässä, ettei tukehdu kun laittaa jotain suuhun. Meillä on nyt matkasänky olohuoneen sisustuselementtinä, ku yksin kotona ollessa en uskalla vessaankaan mennä kun neiti keksii sillä välin vaikka mitä (kiellettyä ) tekemistä. Laitan typyn siksi aikaa sinne jonkun mielenkiintoisen lelun kanssa, niin saan istuntorauhan.

Me ostettiin muuten uus sohva! Saadaan se vissiin ens viikolla. Tää vanha onkin ostettu kierrätyskeskuksesta, hintaa oli neljä euroa :LOL: Nyt hankittiin sellainen iso kulmadivaanisohva, tumman harmaa ettei näy jokainen tahmatassun jälki. Odotan ihan into piukassa että pääsen löhöömään uudelle soffalle, tää vanha kun on aika pieni eikä mikään rento löhöilysoffa.

upupa ja Mimosa 10,5kk
 
moikka nopsaan :)

tuosta Oulun tapaamisesta.. että pitäiskö jonkun ottaa nyt "vastuulleen" se . siis että pitäis varmaan ihan hyvissä ajoin paikka varata jne.. Itse voisin muuten, mutta en tunne Oulua ollnekaan. Osaan ajaa Oys:iin ja onko siinä prisma toisella suuntaa.. siihen jää meikäläisen tietämys :ashamed:
Riksu tarjos että heille voisi myös tulla.. ja samoilla linjoilla olen minäkin että meillä omakotitalo jonne varmaan pieni sakki mahtuis.. ainut vaan että sillon pitäis siirtää tapaamista 100km alaspäin.
Mutta tosiaan pitäis varmaan alkaa asiaa ajaa eteenpäin.

Marza: Toivottavasti sun menkat löytyy ;) tai sitten vastaavasti se toinen vaihtoehto :D

Upupa: hih, tuntuu hassulle ajatella että neukkatäti ja miehes yhdessä puhumassa sinua ympäri :D enkä siis pahalla tarkoita! kun eikö aika paljolti naisilla ole se kuume aina kovempi kuin miehillä.. tai saatan kyllä olla väärässäkin.. on vaan iskostunut semmoinen päähän.

Meillä viime yö meni aavistuksen lupaavammin.. ja soijamaidonkin neiti tänään hyväksyi.

mutta palaan toisella kertaa. hetkeksi ihan vain istumaan :)
 
Danjuska: Mulle ainakin passais tuo teillä näkeminenkin, jos asut lähellä Ylivieskaa , niin mies vois mennä hengailemaan Kärkkäiselle siksi aikaa. Ei viitti pojan kanssa kahdestaan lähteä niin pitkää matkaa ajamaan.



 
Aplo mulla oli synnytystapa-arviossa paikalla opettava lääkäri (jonka sosiaalinen kontakti oli yhtä lämmin ku ehkä kalan) ja 5 tai 6 opiskelijaa. Homma eteni niin, et yks opetteli ja muut seuras eli tarkoitti sitä et ku tehtiin sisätutkimus ja paineltiin paikkoja et mahtuuko kersa tuleen ulos ni se ihanuus tehtiin kahteen otteeseen, eka tää lääkäri ja sitte miespuolinen opiskelija (olin siis tähän asti onnistunu välttämään miespuoliset gynet). Eipä kai siinä muuten mitään erikoista, mut mua ahdisti ihan suunnattomasti maata siinä ilman housuja, jalat levällään ku toinen opettaa (tuli ihan vaan vähän sellanen koekani-olo) ja "paras" oli se, ku sitte kuunneltiin sydänääniä dopplerin kanssa, ni eikö yks niistä sivusta seuranneista jätkistä loikkinu sinne mun jalkovälin viereen kytsimään sitä laitetta . Ei tää ehkä kirjottaessa kuulosta pahalta, ja mä tiiän et kaikkien pitää päästä harjoitteleen, esim 90% kätilöopiskelijoista oli tosi ihania, mukaan lukien yks miespuolinen, mut jotenki toi oli tosi tosi ahdistavaa, itkin hysteerisesti kotona tunnin tapauksen jälkeen. Joten nyt maksan ilolla 150 siitä et saan oman lääkärin. Ja nukuttamiskysymykseen sen verta, et mies oli hoitovapaalla reilun kuukauden ja siitä lähtien on kelvannu kummatki, itte asias jossain vaihees tuntu siltä et mä en ees kelpaa, et pitää olla isä

Meillä aloitti mieski koulun, joten aika moista haipakkaa on ollu alkuviikko. Paskamaista sinänsä et nyt mullaki on sellasia aineita koulus suurin osa, joiden opetus tapahtuu koneella (opetellaan uusia ohjelmia) ni niistä ei oikein vois olla pois. Huoh, en tiiä miten selvitään, varmaan pää hajoaa jossain vaihees, ja samal kauhee stressi et mistä sais kesäks töitä.

Upupa meilläkin matkasänky solahti olohuoneen sisustukseen siinä vaiheessa ku poika alkoi päästä vauhdilla eteenpäin. Varsin mainio keksintö :) ja tuota samaa olen ihmetellyt viime päivinä useasti, mihin katosi mun vauva.. Vaikka toisaalta on oottanu et kasvaa ja pääsee hänen kans touhuamaan kaikkee sellasta mitä ei voi tehdä ku on vaavi, ni kyl on hirveen haiku olo silti, et kuinka tosi nopeesti aika on menny.

Heh, löysin eilen H&M:ltä vinkuvan pehmovasaran :D sillä saa sitte mätkiä, mutta eihän se oo yhtään niin kiva vasara ku esim kännykkä, kaukosäädin tai puinen helistin..

Kaikkee muutaki pitäis kommentoida, mut taidan pikaisesti kattoa koulujuttuja ennen ku poika heräilee
 
Moikka!

Agda No ymmärrän kyllä täysin, että haluat mennä ykistyiselle. Ei kyllä todellakaan kuulostanut kivalta!

Upupa Kiva neuvolakäynti teillä :D Vai on miehellä vauvakuume...ei siinä sit muuta kun toista yrittämään. Voi kun Mimosa on pikkisriikkinen!

Turvaistuimesta on ollut puhetta. Meillä myös BeSafe IziCombi. Tuohan ei saanut autoliiton arvosteluissa kovin hyvää arviota, mutta pisteitä lähti ainoastaan ulkonäöstä ja asennettavuudesta. Turvallisuusjutuista ei tullut muistaakseni yhtään miinusta. Ja joku muu istuin oli saanut pelkkiä plussia ulkonäöstä, ja miinuksia turvallisuudesta ja silti saivat saman arvion. Eli kannattaa noihin perehtyä hyvin. Ymmärsitteköhän yhtään mitä yritin selittää:D

Danjuska Voi noita teidän öitä! Jaksamisia sinne! Soititkos sinne neuvolaan? Ootteko saanut jo ratkaisun teidän ongelmaan?

Liitynpäs nyt sitten Kaan, Minean ja ärrierin joukkoon(olikohan niitä vielä muitakin?), eli tänään sain r-testiin plussan. Heti ekasta kerrasta tärppäsi! Tulihan tää aika nopsasti kun ajattelin, että varmasti ainakin pari kuukautta menisi ennen raskautumista.

Tällaista tällä kertaa!
 
Onnea Aplo!!! :flower: Ihania uutisia, ja hienoa että tiellä tärppäs heti. Teitä raskaana oleviahan taitaa olla täällä jo aika monta. =) nim. haluu kans... :LOL:

Tuun kirjoitteleen enemmän paremmalla ajalla, nyt on vähän nukutushommat kesken. :D
 
oo, Aplolle hurjasti onnea! :flower: :D
Juu soitin sinne neuvolaan ja kysyivät että jaksatteko pari viikkoa että jos kokeillan se soijamaito.
No, tyttöpä onkin nyt kaksi yötä nukkunut paremmin =) en tiedä onko kaikkien sattumien summa, johtuiko maidon vaihdosta vai oisko vaan nihdoin alkanut yöt rauhottua.. Se jää nähtäväksi tässä parissa viikossa minkä aikaa testataan.

Riksu: Meiltä ylivieskaan on suunnilleen se 30km. Tulkaahan muutkin tapaamiseen osallistujat laittamaan mielipiteitä :attn:

Tosiaan meillä meni viime yö hienosti =) heräsi ekan kerran 4.30.. vähän ennen kuin miehen kello soi. peittelin takaisin ja nukahti vielä reiluksi tunniksi. Sitten ei meinannut uni tulla ja otin viereen.. aikansa siinä meuhkasi ja laitoin takas omaan sänkyyn niin puoli kasilta sitten herättiin :D Toivon niiiiiiiiiin kovasti että alkais yöt parantumaan.. tai että ois ainakin muutamia hyviä öitä aina kerrallaan.
Yösyötöt ollaan myös jätetty pois ja onko nyt 4 yö kun ei saa maitoa.

nyt nukkumaan
 
Tapaaminen Oulussa lauantaina 13.2.2010


(Kopioi siis tämä lista omaan viestiin ja lisää vain omasi perään).


Viola
Danjuska
Cattitude
Riksu
kaatjuska

Danjuska mulle käy myös tapaaminen teilläkin, mikäli junalla pääsee? Oulussa jos tavataan, niin tuli mieleen että yliopiston kahviloissa Linnanmaalla olis kyllä lääniä... Ainakin ennen ovat olleet auki myös lauantaisin. Keskustan kahviloista tai muista mahdollisista paikoista en minäkään tiedä, mutta varmaan aika ruuhkaisia viikonloppuisin.

Aplo voi ihanuus!!! Onnea kovasti!

Siiri ryömii! Viime torstaina käytiin fysioterapiassa ja sunnuntaiaamuna typy löysi sitten eteenpäinmenovaihteen. Fysioterapeutti arveli, että Siiri taitaa jättää ryömimisen kokonaan väliin ja siirtyä suoraan konttaamaan, mutta tyttö oli eri mieltä :LOL:

Neuvolassa käyty maanantaina - hassusti puolen kuun neuvola (9,5 kk) tuon rästiin jääneen painokontrollin takia.

paino 7810 g (8 kk; 7180 g)
pituus 70,8 cm (69,5 cm)
py 45,0 cm (43,9 cm)

Painoa oli nyt tullut paremmin, mutta edelleen aika paljon miinuksilla mennään (-11 %). Onneksi meidän neukkatäti jaksaa aina muistuttaa, että Siiri kasvaa omaa tahtiaan ja on iloinen sekä reipas tyttö, joten no panic!

Upupa aika lailla samoissa mitoissa meidän tyttelit edelleen - ihania piskuisia :heart:

Siirille oli jäänyt antamatta kolmoisrokotteen viimeinen annos ja se nyt sitten pistettiin samalla maanataina. Aikaisemmin ei ole kuumetta nostanut, mutta nyt nosti. Tsemppiä kovasti niille, joilla sairastellaan - nyt vasta sain omaa kokemusta kuinka rankkaa pienen potilaan kanssa on. En viittinyt kuumeista ulos laittaa nukkumaan ja Siiri ei edes sairaana nukkunut sisällä päikkäreitä, joten tosi hankalaa oli... Onneksi vain vuorokauden verran kuumetta oli.

Nyt pitää lopettaa, Siiri heräilee jo toistamiseen :headwall: Nukahti siis 21.45 ja heräs ekan kerran 22.20 ja nyt uudestaan. Millonkahan tämä loppuu ja unet paranee :eek: (ei uskalla edes paljon mainostaa, että toissayö oli kuin unelma - taas niitä tilastopoikkeamia...)-

Öitä!

Kaatjuska ja Siiri 9,5 kk

Ps. Harvon kirjotan ja sillonki omaa napaa, sorry!!!
 
Kiitoksia onnitteluista!

Danjuska Tosi mahtava juttu, että yöt on nyt vähän parantuneet. Pidetään peukkuja, että jatkuukin hyvinä.

Kaatjuska Onnea oikein kovasti Siirille. Nämä meidän tyttelit on näköjään vaan vähän hitaampia oppimaan =D Meidän tyttö kun oppi ryömimään niin se kyllä vaikutti yöuniin...huonolla tavalla! Koko ajan on sängyssä kääntymässä ja yrittää päästä eteenpäin. Katsotaan alkaako teillä sama touhu. Toivottavasti ei.
Onpas teidänkin neiti pienen pieni.

Tämä oli tälläinen pikakirjoitus!
 
Huomenet!

Meillä taas ihan hirveä yö takana. Heräilyä kertaa monta |O ja luultavasti johtuu räkäisyydestä, jota ollut jo viikon verran. Nälkä ei selkeesti ollu, mut tissille kaipas. Ehkä oli paha olla ja siinä maidon hajussa oli sit hyvä olla. Valvo 5.30-6.30 ja vetelee unta edelleen. *muoks* On siis räkänen yöllä ja aamulla, mut päivisin ei juur mitään. Pikkasen rasittavaa, jäi uinnit ja kaikki väliin ja näkyy jäävän taas lauantaina.
Onpas kiva alottaa valitusvirrellä.
Meillä ollu välillä parempia öitä, mut kunneuvolassa sanoin niistä ääneen ni on taas heräilty.

Onnea Siirille maailman laajentumisesta.

Aplolle onnea uudesta raskaudesta.

Upupa, kävin siellä Citymarketissa ja pienin 20 koko oli 5cm liian suuri :whistle: :LOL: Ei taida meen tyttö saada talvikenkiä tänä talvena... Niin ja tosiaa kuulostaa hassulta, et terkka noinkin vakaasti otti asenteen, et teen on nyt se toinen vauva tehtävä. Onhan Mimosa vielä pieni eikä ikäeroks tulis kahta vuottakaan jos heti raskautuisit. Miehen vauvakuume on kyllä ihanaa seurattavaa, kuin innoissaan ne on eikä yhtään aattele et äiti sen suurimman homman siinä vauvan saamisessa kuitenkin joutuu tekemään :D

Neuvolakuulumiset: 8800g ja 71cm, sopivasti kasvaa omalla käyrällä pikkasen nollan alapuolella, mut ihan rintamaitovauvan käyrää tekee. Näytti kävelytaitonsakin terkalle, vaikka kovin varoivaisesti edelleen etenee. Tosin nyt jo eka koittaa lähtee kävellen ja sit vasta konttaamaan. Et edistystä tapahtunu. On sitä pian kuukaus harjoteltukin.

Mut nyt meen lukemaan spidermania tuolle isommalle ennen kuin neiti herää.
 
Heipä hei vaan taas! :wave:

Ensinnäkin hurjasti onnea Aplolle, aivan mahtava juttu :flower: Teille on sitten syysvauva tiedossa ;)

Kaatjuska: Onnea Siirille! Niin se vain on että yks kaks nää pienet jonku jutun oppii, toisinaan aivan yllättäin vaikkei edes harjoittele ensin.. Nää vauvelit ku ei meijän aikuisten jorinoista piittaa, niinku Siirikin osoitti. :LOL: Siiri näytti fyssarille heti et puhu sie mitä luulet tietäväs niin mie teen niinku itte haluan ;) Miedän Saaga oppi eilen yhtäkkiä nouseen konttausasemiin ja kovasti yritti jo tuolin jalkaa pitkin kiivetä pystyy!!! :D Olin ihan varma ettei Saaga opi konttaamaan vielä pitkään aikaan,ku ei ole itseään juuri edes suorille käsille nostellu, mut niin se vain yllätti äitin taas :D

Kiitos kaikille onnittelijoille, töiden johdosta :) Kiva kuulla onnitelujakin muiden äitien puoleltakin, kun tuntuu että kaikki omat äiti kaverit jäävät itse kotiin ja kyselevät sitten minulta että "ai etkö meinaa omaa pientäsi hoitaa kotona" :'( Ykskin itte kirjoittaa vähintään 8h gradua päivässä Yliopistolla ja silti on minua tuomitsemassa töihin lähdöstä, ninkuin gradua olisi jotenkin parempi syy olla pois oman lapsen luota.... Tästä tulee ittelle tosi paha mieli, kun jos vain mahollisuus olisi niin en edes miettisi töihin menoa ja hoitaisin Saagan kotona vaikka kouluikään.... Mut tosia-asia on se että mies vielä opiskelee ainakin kesään, eikä opintoraha+koihoidon tuki riittäisi edes vuokraan saati sitten johonkin muuhun... Ja kun vakkaritöitä omalta alalta on tarjolla, varsinkin vasta valmistuneelle niin olisi hullua tässä tilanteessa kieltäytyä! Rakastan Saagaa eniten maailmassa :heart: ja haluan Saagan parasta, joten myös se että meillä on rahaa elää ja katto pään päällä on mielestäni sitä toisen parhaan ajattelua... Saaga on niin reipas tyttö, että tiedän että pärjää hoidossa. Varsinkin kun hiljalleen saamme aloittaa! Saaga ei juuri vierasta ja pärjää ilman äitiä hyvin, kunhan äiti ei ole näköpiirissä. Saaga menee perhepäivähoitoon ja hoitaja on tuttu. En veisi Saagaa vielä päiväkotiin, koska haluan että on yksi tuttu täti johon saa kiintyä ja ajattelen että näin on turvallisempi olo Saagalla olla hoidossa. Myös ryhmät on tosi paljon pienempiä pph:lla kuin päiväkodeissa. Meillä on itsellä ollut kotona lähes aina hoitolapsia kun äitini on pph. Kaikki 9-10kk jotka meillä on ollut niin on pärjännyt TOSI hyvin, eikä kellekkään ole kyllä mitään näkyvää haittaa jäänyt :) Niinkuin äitikin sanoo että "pikkuiset" on hoitajien lempilapsia kun heidän kasvuaan ja kehitystään saa seurata niin pienestä pitäen! Heistä kyllä pidetään (ainakin meillä on pidetty) super hyvää huolta ja ovat päivisin kuin osa perhettä missä ovat!

Anteeksi tämä avautuminen :snotty: :ashamed: Itsellä on tosi paha mielei kun niin moni tuntuu ajattelevan että ajattelen vain itseäni kun menen töihin, mikä ei pidä paikkaansa...! Ja toisekseen tämä asia on itselle nyt kaikkein tärkein ja ajankohtaisin niin voisin puhua tästä kokoajan, niin siksi kai teillekin tulee jatkuvasti tästä avauduttua!

Danjuska ym. Oulun tapaamiseen tulossa olevat Mullekkin Danjuskan koti sopii, asuimme kesän Ylivieskassa miehen isän kotitalossa, kun mies käy Oulaisissa töissä aina kesäisin, niin me voimma tulla sinnepäin ja samalla reissulla käydä ylivieskassa kattoon kummityttöä ja muutenkin :) Oulun kahvilota ym. voin kyllä selvittää mut jonkun luona varmaan saisi olla paremmin rauhassa! Myös Riksun koti sopii mulle! Pääsemme molempiin yhtälailla! :)

Mitähän muuta... Yöt taitavat edelleen puhututtaa.... Meillä Saaga lopetti n.1kk sitten yösyönnit itse :D Sen jälkeen en ole yöllä suostunu mitään antamaan vaikka ois kuinka virkkuna kukkunu. Olen vain ottanut viereen ja antanut siinä äährätä niin kauanku jaksaa ja nukuttanu sitten uudelleen ku väsymisen merkkejä on... Pidämme aina yöllä valot pois ja yritän välttää puhumista, viereenki ku otan niin leikin nukkuuvaa/torkun siinä niin että saaga JOSKU ymmtäisi että yöllä nukutaan, ei kukuta! Näitä yön leikkitunteja tulee edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta muuten nukutaan TOSI hyvin! Saaga menee nukkumaan 20-20.30 ja herää 7-9 välillä. Tuttia voi välillä yöllä käydä laittaan, mut muuten yöt on mielestäni jo tosi hyviä!Luulen että meillä yösyöntiin auttoi kun vaihdoin tissi ja korvike maidon toisin päin eli 19 aikaan puuron jälkeen annan tissiä ja kun menee nukkumaan (n.20) niin annan vielä ison pullon maitoa päälle (180-200ml). Sen jälkeen ei ole yöllä tarvinnut syödä. Mutta Saaga on nukkunut tosi hyvin aina, eikä ole "turhia" syönyt koskaan vain sen 1-2kertaa mikä on ollut oletettuakin niin ehkä sen vuoksi tämäkin kävi näin helposti...

Mulla on tänää eka työpäivä! Jänskättää hirveästi että muistanko enää mitään muuta ku miten vaippa laitetaan ja vauvalle puhutaan :LOL: Toivotaan että kaikki menee hyvin =)

Kävimme kirjoittamassa eilen alle kauppakirjat yhdestä rivitalo-osakkeesta ja huomenna menemme pankkiin hiomaan laina-asiat loppuun.... :D Olen niiiiiiiiiiiin mielissäni kun saimme ihanan rivitalo kolmion tämän kotikyläni yhdeltä parhaista alueista! Tämän vuoksi jaksan kaiken omantunnon tuskan siitä että menen töihin kun tiedän että sen turvin voin taata perheelleni oman kodin! Odotan jo niin innolla että pääsen sisustaan ja muuttamaan, mutta asunto on vielä vuokrattu eli pahimmillaan menee se 3kk (irtisanomisaika) ennenku vuokralaiset siitä lähtevät!

Nyt en kyllä taas muista yhtään mitä muuta on puhuttu... Anteeksi! Tulen myöhemmin kommentoimaan kun kelailen sivuja takapäin! =) Tsemppiä kaikille yökyöpeleille ja vanhemmille! Nyt valmistautumaan henkisesti töihin lähtöön!

-Viola ja Saaga 9,5kk

ps.anteeksi kirjoitusvirheet, kirjoitan aina niin uppotuneesti etten älyä tarkistaa lopputulosta ennenku olen jo sen lähettänyt :D
 
Tosta konttausasentoon nousemisesta eilen piti vielä sanoa.... Mulla itsellä tuli aivan itku kun toinen nousi konttausasntoon ja havitteli ylöspäin :snotty: Muistan kuinka n.9,5kk sitten kuulin että pienelläni on aivoverenvuoto ollut ja ajattelin/pelkäsin ettei toinen oppisi ikinä liikkumaan... Nyt sitten aivan kyyneleet tuli silmiin kun oppi tuon konttausasennon ja muutenkin kehittyy niinkuin ikätoverit, se kaikki tuntui niin ihanalta ja ainakin voin sanoa osaavani arvostaa terveyttä kaiken sen vaikeuden jälkeen!!! Liekö nuo hormoonit vielä hyrrää kun niin herkässä on tuo mieli :LOL:
 
Hei vain kaikille!

Tosi pitkäaika kun viimeeksi tuli kirjoiteltua.

Työt tosiaan alkoivat joulukuun puuolessa välissä ja yritetty tässä soputua asiaan. Joulukin loi omat kiireet. Nyt sitten palattu normaaliin arkeen paitsi minä olen sitten saanut kaikkia vaivoja harmikseni. Sain joulun jälkeen ilkeän rintatulehduksen. Tietenkin kun imetän ja päivällä ei p''se tyhjentämään rintoja niin tulehduksen sain sitten ja jouduin sairaslomalla olemaan.

Siitä kun paranin niin sain alaselkäsäryn. Sitä tässä ptenut pari viikko. Viime viikonloppu oli kaikkein tuskasin kun piti kontata ja sekin sattui niin että vedet silmissä kuljin ja välillä oli pakko huutaa. niin kipeää kävi.

Miehellä ja neidillä menee kotona kyllä tosi hyvin. Paremmin kuin osattiin odottaa. Jotenkin vain tuo pikku-neiti soputui heti hyvin siihen ettei maitoa tule päivällä. Tankataan sitten illalla ja tietenkin ennen töihin lähtöä imetän kahdesti. Tosin neiti nukkuu silloin:)

Työni kun ei ole ihan stressitöntä niin välillä tuntuu raskaalta kun mielummin olisin kotona. Ja kun sain niin ihania uusia ystäviä ja tekemistä riitti kaikkien kerhojen muodossa.

Onneksi muskariin pääsen vielä ja se alkoikin sitten joulutauon jälkeen eilen. oli ihana päästä laulamaan ja katsastamaan kuinka muut pienet olivat kasvaneet kovasti.

Yöt tosin on olleet levottomia sysysystä asti ja nyt vasta viikko on mennyt ihan ok, tosin nyt pari viimeistä yötä on taas huutoa kuulunut sängystä. Vähän väsynyt ja muistamaton olo kun on univelkaa.

Tilattiin uusi sänky ja keittiön pöytä, jotka pitäisi kohta saapua. Josko tuolla uudella sängyllä saisi selkä levättyä paremmin kun vanha petari on kamala, ja jo se saa selän kipeäksi.

Onneas paljon raskautuneille! Niin haikein mielin katsoo kuinka oma kuopus kasvaa isommaksi koko ajan ja ei sitä vauvaa enää ole. Tämä kun on varmaankin meidän viimeinen vauveli niin on vähän haikea mieli.

Lotta ja neiti 10kk
 
Heippa kaikille piiiitkästä aikaa!

On ollut muka niin kiire, ettei oo ehtinyt mitään tekemään. Oon kyllä aina välillä käynyt lukemassa kuulumisia, muuta heikoille on jäänyt tuo oma kirjoittelu.

Mitähän kaikkea piti kommentoimani!?!

Kaatjuska: Mä olin kanssa nyt joulukuun töissä ja mies piti isäkuukauden. Oli ihan hauskaa olla töissä, mutta vielä on kuitenkin kiva palata kotiin. Sain siis vakipaikan, mutta oon nyt hoitovapaalla siihen asti ku jään äitiyslomalla. Saatan tehä keikkaa kevään aikana, niin saa vähän rahaa ja mielenvirkeyttä itelle. Muuta tosi hyvä homma toi isäkuukausi, Nythän se ensi vuonna syntyneiden kohdalla pidentyy 6 viikkoon ja aika varmasti tullaa käyttämään se. Jos mä vaan meen töihin niin sitten se on kannataa, siis rahallisesti.

Kaa: kiitos tosiaan uudesta pinosta. Millon sulla on la? Mikä on ollu olo nyt? Mä meen 4 viikon päästä rakenneultraan viikkoja on nyt hmm. 16. aika menee niin nopeeta, ettei tajuakaan.

Minea: Mites sun mahan kasvu? Kasvaako nopeemmin kuin ekasta. Musta tuntuu että mulla on nyt jo ihan hirvee pömppö, vaikka ekasta maha tuli vasta joskus 25 viikolla.

Aplo: Onnittelut sinullekin ja kaikille muillekin jotka on raskautunut, en enää muista ketkä! Millon sulla on la?

Upupa: Onnea tosiaan lakista ja onnea pääsykokeisiin. Mun mielestä muuten neuvolatädit vois pitää mielipiteet ihan omana tietona ja keskittyä vaikka ihan faktoihin! Jos joku haluaa lapsen niin saa haluta, mutta äiti se on kutienkin joka "joutuu" synnyttämään ja olemaan raskaana. Yhteisymmärrystä vaan teille!

Marza: Me ei olla vieä(kään) kerrottu isovanhemmille raskaudesta. Jotenkin en jaksa. Mä tiiän että suhtautuu ihan kivasti, mutta mä en osaa kertoa sitä luonnollisesti niille, niin pitää oottaa hyvää tilaisuutta, että saa sanottua. Mutta joillekin ystäville ollaan kerrottu ja osa on ollu suoraan sanottuna ihan kauhuissaan ja töissä ei asiaa ymmärretty ollenkaan. Mutta mä en jaksa mitään paineita ottaa. Kukin tyyliillään!

Cadillac: Teillä on hyvä kokoinen jässikkä 8 kk neuvolassa. Meidän neiti (en muuten jaksa enää kirjoittaa että neiti vaan neidillä on nimikin seela) niin painoi 10 kk neuvolassa vajaata 8 kg. Hoikka tyttö siis.

Päksy: Me oltiin ihan varmoja aluksi, että mä meen töihin kevääksi ja sitten viedään seela hoitoon, mutta ei sitten raskittu. Hirveen ristiriitainen olo! Ja justiinsa ku meilläkään ei oo mitään rytmiä niin tosi hankalaa varmaan aluksi ois ollu olla. Ja eroahdistus on niin omaa luokkaansa, että edes isä ei kelpaa vaikka justiinsa oli kuukauden isän kanssa. Mutta ehkäpä tää kymmenen vuoden päästä helpottaa. ? mutta tsemppiä teille työhön ja hoitoon!

Zoe: Meilläkin jäi yösyötöt pois kun alettiin antamaan kunnon annos KAURAPUUROA illalla. Aiemmin annettiin vaan niitä muksupuuroja niin tuntuu nyt että ne on ihan hötöä ja ei täytä kauan.

Nykyään meillä ei syödä yöllä. Neiti herää muutaman kerran yössä ja rauhoittuu silittelyllä ja tutilla. Helpolla päästään. Yhtenä yönä huusi tuttipullon perään ja tissin perään kitisee vieläkin, mutta en se mitään yöllä saa. Mä oon nyt olla päivän imettämättä ku alko tulemaan kunnon suppareita niin pitää nyt yrittää lopettaa. Oon kuukauden verran imettäny kerran päivässä, että ei nyt mitenkään useesti. Pääasiassa seela juo nania pullosta.

Ollaan siirrytty pääasiassa kokonaan tavalliseen ruokaa. Teen suolatonta tai vähäsuolaista mahdollisuuksien mukaan. Tavallista maitoa on saanu nanin joukossa ja ei oo tullu mitään oireita. Monesti saa jugurttia joskus juustoa ja raejuusto on herkkua!

Seela menee nukkumaan 9 aikaan ja herää 10.30 eli nyt.

Pitänee mennä ennen ku tippuu sängystä

Haiseeko muuten teillä lapsen henki? Meilä joskus haisee niin pahalle että meinaan oksentaa..

Muty& Seela kohta 11 kk
 
Onpas pitkä aika ku oon viimeks käyny..muutin pojan kans kahdestaan lokakuussa asumaan ja ei ole konetta kotona.. :)

Mutta kuulumisia, minä itse aloitin koulun viime maanantaina, lähihoitajaksi ajattelin kouluttautua. :)
Mikael on oppinut ryömimään hirveän kovaa vauhtia, kontatakkin osais mutta ei viiti ku ryömimällä pääsee nopeammin. Kaksi hammasta puhkesi kun Mikael oli 8 kk. Muutama askel osataan ottaa tuen kanssa ja joka paikkaan pitää päästä seisomaan.

Huomenna Mikaelilla on korvapolille meno koska on ollut jo 3 korvatulehdusta vähän ajan sisään, ja nyt oli keuhkoputken tulehdus korvatulehdusten kanssa yhtä aikaa.. :( Katsotaan että tarvitseeko putket laittaa korviin, toivottavasti ei koska inhottaa että niin pieni jouduttaisiin nukuttamaan..

Lueskelen paremmalla ajalla teidän kirjoitukset, nyt olen tunnilla niin ei oikein kerkiä..

Hyvää alkavaa vuotta kaikille!

Pikkunen89 ja Mikael 10kk
 
hetken tauon jälkeen :whistle:
ei ol taas kerennyt lueskelemaan ja nyt sitä lukemista taas olikin. ei sais pitää mitään pitkiä taukoja....
jos ensin kommentit mitä nyt muistan.
aplo onnea plussasta :heart:
turvaistuimesta muistan kun niitä joskus katselin minkä ostaisi niin jokaisessa oli jotain vikaa ja...päätin että sellainen ostetaan mikä sopii autoon ja lapsella on kiva siinä istua. eiköhän ne kaikki turvallisia ole. ei niitä muuten saisi myydä. pää siinä sekaisin menee kun katselee jokaisen testin.
[/b]päikkärit täällä nukutaan edelleen kahdet. muutaman kerran ollaan menty vain yksillä jos on nukkunut pidempään mutta nyt on niin väsynyt etteti millään onnistu.
suuhun menee kaikki mitä lattialta löytyy. ja jos ei saa kädellä ylös niin pistetään naama lattiaan :D
talvikengät ostin jerelle alesta talvikengät ja kun kotona yritin niitä jalkaan niin ei millään saa. niissä kun on pieni varsi. noh onneks ei maksanut paljoa.
viola-85 tuosta lapsen hoitopaikasta. meillä oli tyttö perhepäivähoidossa ja päätin etten enään lapsia sin vie. meille nyt sattus tuttu ja vaikka hyvin tullaan toimeen en silti tykkää hänestä hoitajana. hankalinta oli että kun hoitaja sairastui tai oli lomalla niin olisi tarvinnut viedä varahoitopaikkaan. taas olisi alkanut sama homma alusta että ei millään olisi lapsi jäänyt vieraaseen paikkaan. onneksi ei tytön tarvinnut varahoitopaikkaan mennä vaan aina oli anoppi hätäapuna. jos vielä lapset hoitoon menee niin päiväkotiin heidät vien.
on anoppi sanonut että kyllä hän jää lapsia hoitaa sitten kun töihin palaan mutta olen miettinyt että mitä sitten jos hän vaikka sairastuu eikä pysty hoitamaan. enhän mie nyt yhtäkkiä voi töistä pois olla ja tuskin sitä hoitopaikkaa hetkessä saa.
ja hieman meidän kuulumisia.
yöt on hieman rauhoittuneet mutta edelleen menee välillä valvoen. nyt taitaa nuo hampaat kiusata.
nyt jere on ruvennut yrittää kiipustella joka paikkaan ja melkein aina mene nurin ja lyö päänsä :/ on se mahdottoman kovaa tekoa tuo lasten pää.
kauhea kiire on joka paikkaan ja ylös van tarvii päästä. muutaman kerran päivässä seisoskelee ilman tukea todella pienen hetken. eipä siinä varmaan kauaa mene kun ottaa ne ensimmäiset askeleet. sujuvasti mennään seiniä pitkin.
täällä kanssa vauvakuume on ja menee. välillä ihan hirvittävä kuume ja välillä taas ei haluais. mutta sen tiedän että ennen syksyä ei ainaskaan ruveta yrittämään. kesällä on meinaan todella monet juhlat ja kerrankin haluan olla ilman vatsan asukkia tai että imettäisin ;)
tuli käytyä viikko sotten reiman tehtaanmyymälässä ja paljon kivaa jäi käteen. tytölle 2-osainen puku, jerelle välikausipuku, fleespuku, hanskoja, takki, kangät...kesällä täytyy mennä taas uudestaan :D
nyt täytyy taas mennä mutta koitan taas vähän useammin käydä :wave:
että näin taas tummennukset........
 
Olen Zoen kanssa siitä ihan samaa mieltä ettei minustakaan lapset mene siinä sivussa. Kyllä jokainen tarvitsee huomiota ja hoitoa samalla tavalla kuin ensimmäinenkin. Itselläni on kolme lasta ja kukaan ei ole mennyt siinä sivussa. Ainoastaan minä olen kehittynyt, ettei ihan pienet asiat hetkauta eikä enää kaikki asiat ole uutta. Mutta tosiaan siinä sivussa ei mene.

Sama minulla, asia nostattaa villakarvoja pystyyn:) Toteamuksella siinä ne menee samalla vaivalla tarkoittaa kyllä että siinä on tuplasti enemmän työtä.

Lotta
 
Täällä peesailen edellisiä... kyllä kahdesta on kolmen työ, eikä tosiaan mee siinä sivussa. :D Kolmessa työtä sit vielä enempi. Ehkä aika kultaa muistot muilla, mut mulla ei ainakaan oo menny lapset siinä sivussa. Mut ehkä kuten Lotalla itse on kasvanu lasten myötä ja osaa eri tavalla reagoida tai olla reagoimatta. "Työmäärä" ei kuitenkaan oo pienentyny esikoisen jälkeen vaan kolmannen lapsen myötä vaan kasvanu. Lasten kasvaessa ongelmien laatu vaan muuttuu :kieh: Et sen puoleen munkin mielestä ulkopuoliset voi pitää ihan omana mielipiteenään sitä et täytyy pian se sisarus tehdä jollei siltä kerran tunnu.
Toki onhan sisaruksista seuraa toisilleen ja myöhemmin tukea monessa asiassa, enkä itte päivääkään vaihtais pois sisaruslauman keskimmäisenä.

Tulipas paasattaua :whistle: :D B)
 

Yhteistyössä