Kirpsakkaa pakkashuomenta kaikille!
Itsekään en ole toimertunut kirjoittelemaan taas pitkään aikaan, mutta lueskelemassa olen käynyt lähes joka päivä
Joulu meni paksusti syöden kummankin vanhemmilla, aattona kävi pukki, jota poika ei pahasti vierastanut ja lahjat oli kivoja kun niissä oli naruja
mutta lahjaksi tuli siis vauvapulkka, Salama McQueen potkuauto, fisher pricen puhuva/opettava koira ja learning keys (eli toisin sanoen oon tulos jo nyt hulluks niistä biiseistä mitä ne soittaa
), vähän vaatteita, lakanasetti, pari pottaa, läppälelu ja varmaan jotain muutakin, eli kauheesti kaikkee.. Ite söin suklaata parin vuoden edestä, ja kinkkua varmaan useamman kilon
Uutena vuotena laitettiin poikanen unille kasin aikohin illalla mummilas ja sit lähdettiin miehen kans kavereiden luo vuodenvaihdetta juhlimaan. Oli kyllä kivaa, eikä krapulaka tuntunu ollenka niin pahalta ku yks päivänsäde tuli pomppimaan sänkyyn
uuden vuoden päivänä poika sitte tajus et hän voi kävellä ilman tukiakin eli me liityttiinn itse kävelevien sakkiin päivää ennen 10kk ikää :heart:
Meillä menee
kaikki suuhun, joku oli sitä kyselly... Kuten
marzalla , meilläki saatetaan pyöritellä pitkän aikaa käsis jotain, mut sit salakavalasti jossain vaihees tutti tiputetaan pois suusta ja laitetaan suuhun mikä sattuu käsillä olemaankaan. Ehkä se joskus sitte vähenee...
Meillä saattaa olla
muutto maalle edessä. Toisaalta se on tavoiteltu ratkaisu, saatais enemmän tilaa, ei tarvis kiroilla opiskelijanaapureita ja saatais poika sellaseen hoitopaikkaan mitä haluisinki, mut toisaalta ahdistaa, ku on taas kaks ja puol vuotta asunu melkein turun keskustassa ni ero tulis olemaan taas niin huima. Toisaalta oon kyl innostunu, jos saatais sellanen vanha hirsitaloprojekti, mut se on vielä niin haaveis, et ei parane liikaa intoilla.
Mites muuten
töihin menevät, millasia hoitoratkaisuja teillä on? Kuka hoitaa lapsukaisen? Itte ollaan arvottu tosiaan tätä aika paljolti ni sen takia kiinnostaa. Unelmatilantees saisin ite kesäks sen verta hyväpalkkasen työn et mies vois jäädä virkavapaalle, mut se ei oo kovin todennäköistä..
Päikkäreitä nukuttiin joulunaikaan olosuhteiden pakosta sisällä (ulkona yli -23) mut meillä pelastus oli mun porukoiden makkari, jossa oli about +16 lämmintä, ni siellä oli sopivan vilpoista. Poika nukku vaihdellen joku 1-2 tuntia sisälläki, et sit vaan laitoin kaksille päikkäreille, ku normaalisti, jos nukkuu ulkona 2,5-3 tunnin päikät, ni ei välttämättä nuku sit enää toisia.
Me on pikkuhiljaa koitettu nyt totutella normi-ihmisten ruokiin, eli poika on saanu makuannoksina tavallista rahkaa ja jogurttia. Suurta herkkua tuntuu olevan, mut eilen rahkasta tuli ainaki niiin pahan hajuiset ilmavaivat et oksat pois, mut ei maha ilmeisest kuitenka sattunu..
Sitte ei niin mukavaa asiaa mut kysynpähän kumminki, jos ahdistaa, niin älä välitä
Miten synnytyksen jälkeiset menkat on teillä ollu? Mä päädyin tänään soittamaan lääkäriajan itelleni hormonikierukan laittoon ku menkat on ollu sellasia ettei uskalla kotoa poistua, vuoto ollu niin ylenpalttista..
ne tarjos sieltä kandiopetusaikaa jollon kierukan ois saanu ilmaseks, mut mä ilmotin et maksan mielelläni siitä ilosta et pääsen mun omalle lääkärille, sen verta jäi traumoja siitä kandiopetuksena hoidetusta synnytystapa-arvioinnista..
Anteeksi omanapaisuus, mukavaa alkanutta vuotta kaikille