Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *talviketju*

Ihania kuvia marzalla ja niinulla!

Marais: hienoa, että Leon paino on noussut noin hyvin!

Zoe: me meinataan kyllä laittaa joulukuusi. Saa nähdä, kuinka hyvin pysyy pystyssä...

Velmo on oppinut taputtamaan ja taputtaa nyt koko ajan, lähinnä itselleen. :LOL:

Pojalla on nykyisin myös "hauska tapa" herätä klo 4.30-5. Sängyssä huutaa vaan, joten on pakko mennä alas syömään puuroa ja katsomaan telkkarista ostoskanavaa tai jotain muuta yhtä kehittävää. Valvoo sitten pirteänä tunnin tai pari ennen kuin nukahtaa sänkyyn uudelleen.

Ruokaresepteistä kun on ollut aina välillä puhetta, niin satuin löytämään tällaisen keskustelun http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=1361938&t=1359113. Tuota kun selaa vähän alaspäin, niin löytyy paljon vauvalle sopivia ohjeita.

Laitetaas tähän vielä kuva meidän tontusta.

Misstra + Velmo 9 kk ja 10 pv

 
Ihania kuvia ootte laittanut. Huomasitteko marza ja Niinu että teitin tytseillä oli samanlaiset mekot ja bolerot? Piti pari kertaa kelata taakse päin että kuka noita kuvia nyt olikaan laittanu.

Joulukuusta meille ei tuu tänä jouluna. Lähinnä sen takia että Ninni kuitenkin olis repimässä sitä ja söis niitä havuja. Ens jouluna sitten.
 
Moi!

Joo mä huomaisn heti et niinun likalla on samanlainen mekko ja bolero kun meidän likalla. :D Ihanan kuvan olit muuten, niinu, laittanut. Samoin Misstra. Teidän Velmo on kyllä aika jässikkä. =)

Joulukuusta ei meille tule, kun ei juurikaan kotona olla.

Nyt pitää taas mennä. Likka kaipaa. :heart:

marza
 
Tosiaan ihania kuvia pikku tontuista ootte laittanu :heart:

Meen neitonen on nyt alkanu irrottaa otetta ja seisoo tuetta, mut kun heti alko testaamaan saako näin myös käveltyä :eek: On nyt jo useempaan otteeseen ottanu askeleen-pari ilman tukea... Pian tuo tyttö juoksee jo ovella vastaan.

Upupa, just tuon takia mäkin sen työn otin kun ei täällä se työllisyystilanne mikään järin mahtava oo.

Kuusta ei laiteta kun ollaan lähdössä la tai su laplandiin lomalle viikoks. Katotaan ollaanko jo aatoks kotona takas :LOL: :kieh:

Vilkuttamaan meillä tyttö alkanut isoveljille illalla kun sanotaan hyvät yöt... vastauksen nuo isommat saa vilkutuksena :heart:
 
heippa

nyt tule lyhyesti.. pakko päästä nukkumaan kun pari yötä menny taas valvoessa..

Tyttö ihan tolkuttomassa räkätaudissa niin eipä öitä nukuta.. tosin en ymmärrä kun viime yönä ei ollut tukkoinen, mutta alkoi ihan kaikessa rauhassa porpattaa ja jokellella kuin papupata |O ja sitten suuttui kun ei kukaan jaksanut noteerata ja alkaa leikkiä.

Cadillac: :hug: Toivottavasti sairastelukierre helpottas! Jaksuja!
Ja älä joulun suhteen stressaa... teet sen mikä hyvälle tuntuu.
Itse olen kyllä siivonnut, leiponut jne.. mutta esim. koristeita en ole jaksanut laitella niin kuin viime vuonna, kaapit on siivoamatta ym. Välillä meinaa stressata mutta sitten pysäytän itteni ja mietin että eihän se joulu esim. siitä siisteydestä tule :xmas:

Päksy: Itse kans opin esikoisen aikaan että ei ole aina neuvolaan luottaminen vaan viisainta mennä ihan alanammattilaiselle.. Yksityiselle kun mentiin iho ongelmien takia niin johan alkoi apua tulla ja löytyi syytkin.
Viimeksi kun jenna korviaan oireili niin varasin jo ajan korvalääkärille. tosin operuin sen sitten pois kun käytin kaiken varalta päivystyksessä ja olivatkin terveet.
Saas nähdä miten käy täässä flunssassa, meneekö korviin.. homeopaattiset menee koko ajan.

Marais: Täällä kans maistui lihapullat kun niitä tein =)
Ja ihanaa kun Leon paino alkanut heti selvästi nousta :D Mahtava juttu! Oliko teillä jotain allergioita, kun en muista?
hih, te "joudutte" taas lähtemään.. me "päästään" :D meilläkin ensi tiistaina savon suuntaan vie tie =)

Niinu: Väkisinkin noitten pikkuapurien kanssa suupielet menee hymyyn =) Tänään just pojan kanssas pipareita leivottiin niin tärkeenä veti essun päälle ja haki sitten vielä uuden lippiksenkin päähän :LOL: :heart:

Zoe: Meillä ei itselle tule kuusta kun mummoloihin jouluksi lähdetään.. mutta siellä kyllä on.

nyt unille kiireen vilkkaa...
 
Heippa kaikille! Terveisiä etelän auringosta! Meillä oli ihana loma! Valoisaa ja aurinkoista. Tobias nauttiu hiekkarannan hiekasta ja vähistä vaatteista. Aikamoinen sokki oli tulla takaisin, kun oli oman aikana tullut -15 asteen pakkaset tänne..

Poika on ollut aika huonotuulinen viime aikoina. En oikein ymmärrä, mistä huonotuulisuus voisi johtua. Kiljuu ja marisee ja itkee ja huutaa jo kolmatta viikkoa. Välillä menee ihan hermot, kun kaikesta pitää kiukutella. Tänään rupesi itkemään isälleen, kun oli suihkussa ja huomasi, että isä nousi ottamaan pyyhettä. Hirveä huuto alkoi, kun tiesi, että nyt pitää nousta pois suihkusta! :LOL: Oma tahto on NIIN ihana asia, mutta joku raja sentään siinäkin.

Tobias on vilkuttanut kahden kuukauden verran ja taputtanut kuukauden verran. Tänään katseltiin telkkaria, missä ihmiset taputtivat välillä. Tobias rupesi myöskin taputtamaan, kun näki tv:ssä yleisön taputtamassa. Osaa myöskin taputtaa pelkästään kehoituksesta! Viime viikolla nousi tukea vasten seisomaan. Ja on ruvennut konttaamaan tosi lujaa vauhtia!

Aivan ihania tonttukuvia täällä! :heart: Voisin laittaa kanssa kuvan meidän tontusta, kunhan kerkiän.

Olin eilen vatsataudissa, mies oli alkuviikosta. Aika inhaa. Meni kyllä nopeasti ohi. Voimia sairastaville! Toivottavasti kaikki säästyvät joulupyhien ajan sairauksista!!

Joulukuusta emme hanki tänä vuonna vielä. Mutta jouluruokaa teen ja laitan muuten joulukoristeita.

Onnea kaikille uusista taidoista! :heart: Hyvää loppuviikkoa!
 
Moikka!

Danjuska: Joskus on varmaan ollut juttua jo aiemmin, mutta mihin suuntaan Savoa lähdette? Me Iisalmeen ja Mikkeliin. Lähdetään jo huomenna. Allergioista: Kananmunalle on ainakin yliherkkyyttä, enkä ole sitä antanut vielä suoraan. Maito on kysymysmerkki, mutta kun korvikkeesta ei vielä ole tullut oireita, niin jospa sille ei Leo ainakaan hirveästi olisi allerginen. Olen ollut ruokien kanssa aika varovainen, ettei tuo refluksi tule takaisin, oli tosi kurja vaiva :( Mm. sipulia ja mausteita olen vielä vältellyt, ja perunan kanssa edetään varovasti.

Misstra:
Hurjan aikaiset aamut teillä... Ootko kokeillu samaa kuin meidän naapurin rouva: lelukori pinnasänkyyn? Saisi siinä itse vielä vähän olla pitkällään, kun sängystä kuuluu palikoiden kolina :D Hauska tuo itselleen taputus! Tekisi hyvää välillä itse kullekin
=)

Pienille potilaille parempaa vointia!

T.Marais ja Leo 9kk 2vko
 
Huh huh! Terveisiä työelämän aloittaneelta fasulta joka kamppailee vieläkin suurempaa väsymystä vastaan! Ihana oli palata töihin ja saa vähän "levätä". Siltä ainakin tuntuu näin vapaapäivänä. Ei ole helppoa olla kotiäiti, mutta ei todellakaan ole myöskään helppoa olla äiti työelämässä. Aamuvuorosta kun kotiutuu niin se on suoraan iltapuuron syöttö ja pojan laitto sänkyyn. Ei ehdi ollenkaan näkemään pojan kasvua. Ja kun on tämä yksi ainokainen päivä vapaata niin ei jaksais millään seurustella pojan kanssa. Miksei se hiivatti ees nuku päikkäreitä!?!? :D

Poika on oppinut oikeen pusuttelijaksi viime aikoina. Ihanaa kun saa märkiä kielipusuja :heart:
Toinen mitä on nyt viime viikkoina opittu, on se että kävellään tukea vasten. Ilmeisesti meillä jätetään konttaamiset kokonaan väliin. Kyllä välillä ottaa konttausasennon ja menee eteenpäin, mutta kun ryömimällä pääsee kovempaa.

Joulu vietetään kotona, en aio ollenkaan stressata muksun ruokien kanssa, saa maistella samaa kuin mekin, kun syökin osittain jo kaikkea kuin me. Mitä nyt maksat ym. kielletyt ei kuulu ruokavalioon. Mutta maito, rahka, raejuusto ym uppos poikaan samantien ilman masuvaivoja.
Kaappi notkuu lahjoja Weetille ja mietin että vieläkö niitä lisää!?!?! Mutta kun on pitkästä aikaa suvussa pieni, niin saa sitten kaiken huomion kaikilta.
Äiti on ostanut pojalleen Brion kävelyvaunun ja BR:n PLAY2LEARN -puhuva puuhavaunun.

Tässä ei ole vapaita ennen joulua ja mietin että miten ihmeessä siivoan talon siihen kuntoon että sukulaiset kehtaa ottaa vastaan. No ei stressiä siitä tänä vuonna, nyt keskitytään poikaan!!! Kyllä ne pölypallerot saa imuroitua joulun jälkeen..

Mitäs muuta omaa napaa...ei nyt tule mieleen muuta kuin etä oikein HYVÄÄ JOULUA kaikille maalismasulaisille!!! :heart: :xmas:

fasu ja Weeti 2 kuukauden päästä jo 1v (mihin aika katoaa)
 
Marais: me mennään ekaks Kiuruvedelle ja sitten aattona Pielavedelle.

Täällä typy hiukkasen parempana.. jopa useemman tunnin uni pätkiä tuli viime yönä =) Jospa se tästä. mUtta varasin tammikuulle lastenlääkärille ajan tuon ihon takia ja katsotaan miten sitten edetään.

Täällä siivottu :D nyt en tee muuta kuin pesen pari koneellista pyykkiä ja imuroin pikaisesti tiistaina ennen lähtöä. Muuten rentoudun ja nautin ihanasta perheestäni vaipuen ( toivottavsti ) joulu fiilikseen :D :xmas:
 
Ja kiitos onnitteluista tai tsempittelyistä mahdolliseen tulevaan tärppiin! Käytiin tänään katsomassa myös sukuun tullutta uutta vauvaa. Mulla on ihan tajuton vauvakuume!

Mimmukka, kiva että oli kiva loma! =)

Joulukuusi laitetaan. Kyllä me sitä vähän harkittiin, kun tänä jouluna meille ei tule ketään, vaan me menemme sukuloimaan. Mutta laittamisen kannalle sitten päädyttiin, tuohan se tunnelmaa.

Mitä nesteitä lapsi tarvitsee? Auttakaas mua tyhmää. :D Kun poju saa vain tissimaitoa, eikä muuta. Onko se väärin? Tarviiko vettä antaa? Meillä kun ei ole nokkamukiakaan käytössä. :ashamed: Anoppi oli huolissaan, että meidän pojulle tulee nestevajaus, jos lopetan yösyötöt, koska me ei juoda vettä. Olen siis pohtinut hänelle, että raaskisinkohan lopettaa yösyötöt tässä joskus lähitulevaisuudessa.

 
Hellurei ja jouluja kaikille!! Tääl ollaan pipareita ja pullia leivottu ja joululauluja kuunneltu :)
Ja!! Eilen illalla Emppu sit imutti iltavellin tuttipullosta!! Jihuu!! Se ku ei oo tuttiakaa koskaa huolinu,ja aina pullosta juottamiset on tuottanu itkuja ja hankaluuksia,ni eile illalla sit osas ja imutti! Nokkamukit on käytössä ja ihan mukistakii osaa juuvva,vettä annan syömisen yhteydessä. Huuhtasee kieltää siin samalla. Maitoo imuttaa sit tisusta ruokailun jälkee ja yöllä kans. Maitoo riittää hyvin.
Ihania tonttu kuvia olitte laittanu :)
Joulukuusi otetaan :) tuol se jo oottelee,sisälle otetaan 23 päivä ja sillo myös koristellaan. 22p mennään miun porukoille yökylään ja sit 23p kotio,25p sit miehen porukoille yökyläilee.
Empun 8kk mitat oli 9.804 kg, 71.9 cm ja pipo 43 cm

fasu minkä ikäsenä aloit antamaan Weetille tavan maitoo ja raejuustoja ja muita? Uskon et on maitunu oikee hyvälle :) ja kiva ettei oo masu vaivoja tullu.

Nyt täytyy lähtä sapuskan tekoon,karjalanpaistia :)

Terkuin Marsu + Minni + Emppu
 
Moikka!

Nopeasti vaan kerron, että saatiin hyvät naurut, kun pojan ensimmäinen "sana" oli Ai Ai jai!!

Eli kiskoi mun hiuksia, ja kiljui että AI AI AI JAI AI!!!! Mun ei siis tällä kertaa tarvinnut sitä sanoa, ja ihan samalla nuotilla huuti kuin minäkin :heart: :heart: On näköjään kova poika matkimaan :)

T. Vielä sämpylöitä leipova Marais ja nukkuva poikanen
 
Heipsan!

Kauheasti kaikkea tekemistä, tuntuu että aina ennen joulua on vaan kiirettä, kiirettä ja kiirettä. Eilen meillä oli vieraita, tänään kyläiltiin itse, huomenna mennään mun porukoilla ja mummolassa käymään ja mies menee auttamaan mun siskoa muutossa. Ehdin sentään treffata Päksyn ja tytön eilen, oli hauska saada kasvot ihmiselle jonka kanssa on höpötellyt virtuaalisesti jo pitkään. Sain Päksyltä sen lahjakassinkin, aika kivat sponssit oli Muksulta tullut! Ja alkoi oikein harmittamaan, kun ei silloin Mimosan kanssa päästy sinne Tampereen tapaamiseen, olisi ollut mukava nähdä teitä muitakin. Meillä ainakin Päksyn kanssa juttua riitti, neitokaiset ei vaan oikeen meinanneet jaksaa meidän höpinöitä :D Yritetään ensi kesänä sitä Muumimaailma-tapaamista, olisi niin mukavaa nähdä teidät kaikki! :attn:

Ihania tonttukuvia olette laittaneet! Mistä tulikin mieleeni, että täytyy käydä vielä ostamassa Mimolle tonttulakki. :xmas:

Joulukuusen kanssa ollaan vähän kiikunkaakun, olis kyllä ihana tunnelmanluoja mutta missä välissä sen ehtisi sitten hakea ja pystyttää ja koristella... Meillä sais sen tähän olkkariin, sohvan ja nojatuolin rajaamaan kulmaan niin, ettei eräs pieni ja vikkelä pääsis leikkimään apinaa. Yritän delegoida asian miehelle :D

Soraya periaatteessa tissivauva ei muuta nestettä tarvitse, jos imetyksiä on vuorokaudessa tarpeeksi (eli saa maitoa n. puoli litraa päivässä, sitä on hankala arvioida että paljonko maitoa tulee mutta jos pissii tarpeeksi, aukile on normaali eli ei kuopalla ja muksu pirteä niin OK) mutta mä olen ruoan kanssa antanut jo muutaman kuukauden vettä nokkiksesta ja muutama päivä sitten siirryttiin ihan tavalliseen maitoon. Viiden aterian aikana menee yhteensä n. desi juomaa. Maidosta ei ole tullut Mimosalle mitään oireita, hapanmaitotuotteita olenkin fasun tapaan antanut jo jonkin aikaa ja kun niistä ei mitään tullut niin rohkenin antaa tuota maitoa. Tissillä Mimosa on yhä 4-8 kertaa vuorokaudessa.

Mimmukka kiva kuulla että teillä oli hauska loma! :)


Puolet asioista unohtui taas... Ai niin, aloin lukemaan yliopiston pääsykokeisiin! Sosiaalipolitiikkaa yritän päästä lukemaan. Vajaat sata sivua kahlattu pääsykoekirjasta, ja hurjan mielenkiintoiselta vaikuttaa. Oikein uppouduin tekstiin, kun aloin lukemaan! Tätä en muista kovinkaan montaa kertaa tapahtuneen koulukirjan kanssa :LOL:

Jos laittais pyykkikoneen start-nappulaa vaille valmiiks aamua varten ja menis tuonne peiton alle lämpimään. Ihanaa kun on pakkasta (ei tosin ihan -20 astetta tarttis olla, niin kuin pari päivää sitten) ja sääsetäkin lupasi valkoista joulua :heart:

upupa ja Mimosa, 6 pvää vajaa 10kk
 
Heissan!
Eilen Empulle puhkes kolmas hampi vasemmalle eteen ylös :) :kieh:
25p Emppu on jo 9kk! Kyllä se aika menee nopiasti! Ja joittenki pikkuset on ja tulee jo 10kk!!
Lapsukaisten eka joulu! :heart: ihanaa!
Tuleekos keitten luo joulupukki? Meille tulee :)
Viel ois tarkotus vähä siivoilla ja pipareita leipoo. Ja pakatakkii vois jo valmiix ni ei huomenna tarvias. Ti aamuna 8.30 on Empun rokotus ja siell suoraa lähetään sit meijän porukoille. Ai että ootan kinkkuu ja suolalohta! :p Kinkkuu ei nyt viel kotio ostetakkaa,et kattoo sit joulun jälkeen,jäis viel syömättä.
Emppu ei oo viel ekoja päikkäreitä nukkunu,milloha meenas. Eile illastakii imuteltiin pullosta iltavellii :) jihuu!! Täytyy tännäänkii kokkeilla.
Mut nyt jotai touhuilee tyssien kans!

upupaepops mitä kaikkee hapanmaitotuotteita oot Mimosalle antanu?
Onnea pääsykokeisiin!!

Marais uskon et on naurattanu! :LOL: aika hauskasti matkittu!!
 
Vihvi: Hienoa että yösyötöistä olette päässeet =)
Jospa alkais untekin rauhoittua vähitellen!

Ja noista tavuista.. ei kai meilläkään Jennalla tule kun mammamam ja väyväyväy ja vähän jotain muita ihme ääniä ;) Ja kun jotain tahtoo niin sanoo lyhyesti ja ytimekkäästi että Ö!

Konttaa aivan tolkutonta kyytiä ja se on niiin huvittavaa katsoa kun kädet ja jalat vispaa niin hulluna :D

Nukkuminen on vähän niin ja näin.. Viimekin yönä nukkui 20.45-1, jonka jälkeen kiljui 1,5h ennen kun asettui. Sitten nukkui 6 asti, söi ja jatkoi kainalossa unia melkein kahdeksaan.
Itse voisin nousta vaikka seiskalta ylös jos typy nukkuis vaan yhtemäisesti yöllä |O tai ainakaan ei hilluis montaa tuntia. Vähän väliä roikkuu sängynlaidassa seisaallaan jne.

Upupa: on varmasti kiva saada kasvot nimimerkille. Itse harmittaa kun asutaan täällä pohjoisempana ja ei päästy sinne tapaamiseen. Mutta ehkä ( jos en ole töissä ) niin ensi kesänä olis tarkoitus käydä Turussa ja sieltä Muumi maailmassa.. oli jo tarkoitus viedä poika sinne viime kesänä mutta se jäi.

Soraya: Niin kuin Upupa tuolla sanoikin niin tissillä oleva vauva ei kaiketi muuta nestettä tarvitse, mutta kaippa jos rintaruokintaa vähentää niin on syytä sitten tarjota. Meillä typy juo pääasiassa maitoa, mutta olen välistä tarjonnut vettäkin.

laitanpa minäkin kuvia..
otettu tosin kk sitten joulukorttiin..


Jenna tonttu :D


sisarukset.. oli TOSI hankala saada kuva jossa molemmat on kutakuinkin oikein päin :whistle:

Ja nyt toivotan oikein hyvää joulun odotusta kaikille! Huominen pv täynnä touhua ja ti lähdetään reissuun joten saas nähdä kerkeenkö millon seuraavan kerran käydä ( no ehkä pikana huomen illalla ;) )

danjuska ja jenna 8,5kk
 
MarsuJaSiskit
Tässä ennen kuin täytti 10kk niin aloin antamaan, mutta ei vieläkään ihan hirveitä annoksia. Meillä perheessä käytetään HYLA-tuotteita isännän vuoksi, onkohan siinä ettei ole saanut esim. makaroonilaatikosta mitään...niin tai näin, mutta hyvää on ja ihan kivaa kun saa syödä samaa kuin muutkin..
 
ihania tonttukuvia :heart:
meillä ollaan vieläkin kipeinä. ei tunnu millään helppaavan tuo jeren flunssa. yöt menee todella huonosti. herää todella monta kertaa yössä huutamaan. tulee aina sellainen olo että mahtaako korvat ollenkaan ruvenneet parantumaan. noh ensi viikolla seurailen ja ennen joulua käydään lääkärissä jos ei helpota.
kaipa se joulumieli sieltä pikkuhiljaan tulee nyt kun luntakin on maassa.
joululahjat tuli kaikki ostettua eilen ja tänään. ja mikä ihaninta mies oli hommannut meille huomenna kaksi siivojaa tekemään joulusiivon =) en olisi millään itse jaksanut enkä kerennyt. mies myös meinas että jos meillä kävisi kerran kuukaudess siivooja tekemässä kunnon siivouksen. en todellakaan pistä hanttiin ;)
mies pesi tänään saunan ja suihkun mitä ei ennen ole tehnyt ja kun tuli ylös sanoi ettei ihmettele jos välillä tulee kiukuteltua kun ei ole aikaa siivoilla ku mies on aina töissä. nyt hän ymmärsi että sitä siivottavaa on muutenkin kuin vain se imurointi....oli aivan kuollut sen homman jälkeen ja mie sanoin että se oli vasta pikku homma....
joulukuusi ja joulu joulukuusi tulee joka vuosi. mies jo ehdotti muovista mutta en halua. aito on aito.
jouluaattona syödään kotona ihan oman perheen kesken ja sitten myöhemmin tulee miehen vanhemmat ja sisarukset miehineen tänne katsomaan kun lapset avaa paketteja.
joulupäivänä mennään minun isän ja hänen vaimon luo.
tavuista tällä hoetaan papapapapa. välillä yrittää sanoa äitiä tai isää. ei oikein erota kumpaa kun s surisee kovin.
nyt viikonloppuna jere on muutaman kerran seissyt melkein ilman tukea ja kerran ilman tukea mitä en minä tietenkään nähnyt. äkkiä ne vaan oppii. kohta meidän vauvat jo juoksee =)
 
Huomenta!!!

Ihania tonttukuvia on useempikin laittanu!! Meilläkin lähti joulukorttina tonttukuva Kallesta sukulaisille ja ystäville

Täälläkin vihdoin päästiiin neuvolaan, se oli sit 9kk:n neuvola. Mitat oli 75,5 cm ja 10440g. Pinsettiotetta ei päästy näyttämään kun poju ei alkanu helmiä poimimaan, ei edes mun kädestä. Sanoin kyllä että meillä on melkoinen rikkaimuri, lattialta löytää kyllä pienimmätkin leivänmurut suuhun :headwall:
Meiltä ei edes kysyny jokeltelusta neuvolassa. Kyllä on eriäväistä tää neuvolatouhu, hyvä että täällä sit saa vertaistukea. Tavuista ei meilläkään tule kuin väy väy, ma ma ja ä.
Käytiin sit neuvolan jälkeen lääkärissä, kun mainitsin että Kalle on syönyt ja nukkunut huonosti ja haroo toista korvaansa. No, ei ollu tulehdusta mutta kurkku oli punainen. Annetaan sit muutama päivä Pronaxenia. Toivottavasti ei olla jouluna kipeenä, mies on ollu nyt koko viikonlopun kuumeessa, tänään meni töihin vaik vielä oli kuumetta, toivottavasti ei tartuta ketään. Meillä näköjään noi flunssat menee sit kurkkukivuksi ennemmin kuin korviin.


Cadillac: Paranemisia sinne. Ai kun ihana asia toi siivooja, itekin haluaisin.

Joulukuusi, meillä on sisällä sellainen pieni kaapin päällä tarpeeks korkealla ja ulos laitetaan toinen. Tosin joulu ollaan mun vanhemmilla jossa on kunnon kuusi, mutta onneksi siellä on enemmän peräänkatsojiakin

Upupa, tsemiä pääsykokeisiin lukuun. Melkoinen urakka sulla on edessä. Hattua nostan, itestä ei olis lukemaan näin lastenhoidon ohella.

Maidosta: meillä neuvolassa ohjeisti, et 10 kk:n iässä alkaa antamaan hapanmaitotuotteita ja jos ei parin viikon jälkeen ole oireita tullut, niin sitten voi ruoka-aikoina antaa jo rasvatonta maitoa!! Ite olen luullut et se on se vuoden ikä milloin voi alkaa antamaan tavallista maitoa, mutta siinä meni romukoppaan sekin luulo.

Täälläkin jo vilkutetaan. Käsi heiluu kovin mutta vain mulle tai isälleen, vieraille ei vilkutella :)

Fasu: On varmasti raskasta töihinpaluu, jos on paljon univelkaa. Jaksuja!!

Mulla on vielä kanssa joulusiivot vähän vaiheessa, saas nähdä mitä ehdin tekemään. Itelläkin on keuhkot ja pää kipeänä, mun tuurilla makaan sit joulun sairaana :headwall: :headwall: No, pitää yrittää olla optimisti eikä antautua taudille :LOL:

Ai niin, käytiin Kallelle ostamassa vihdoin tuo kävelykärry. Ei vaan saa sitä jarrua ruuvattua tarpeeks jäykäksi, poika painaltaa niin hirveää vauhtia et meinaa lentää koko ajan nokalleen jos ei pidä paidasta poikaa kiinni.

Riksu ja Kalle 9kk 2pv.
 
Huomenta!

Joulukiirettä pukkaa täälläkin :) Tultiin eilen minun vanhempien luokse tänne Oulun seudulle. Ollaan täällä jouluaatto ja -päivä. Tapanina sitten vaihdetaan osoitetta anoppilaan. Saas nähä kauanko reissussa viihdytään, enneku hermo meee muitten nurkissa pyörimiseen :)

Mulla ois tänää täällä myös työhaastattelu... Jännittää aikalailla, etenki kun en edes tiedä haluanko töihin :/ Ajattelin nyt kuitenkin käydä ja kysellä millaista aloitusta he toivovat. Saagaa en suostu vielä viemään kokoaikaiseen hoitoon. Työnantaja lupaili "pehmeää" aloitusta, mut täytyy nyt selvittää millaisista tunneista on kyse. Meillä mies pystyy olemaan aikapaljon kotona, joten hoitopäiviä ei pitäisi siten paljoa tulla! Toisaalta kyllä työnteko jo kovasti polttelee, kun vasta niin vähän olen oman alan töitä tehnyt a kyseessä olisi vakkarityöt....

Joulukuusta emme kotiin laittanut, kun menemme sinne varmaan vasta ensi vuoden puolella takaisin :D Täällä mummuloissa saaadaan treenata havujen syöntiä ja kuusen kaatoa :LOL: Joulupukki tulee, luultavimmin pappa hoitaa meillä pukkihommat! Lahjoja on kaapit täynnä Saagalle ja voin kuvitella kuinka toinen paketeihin hukkuu kun n minun suvunpuolelta ensimmäinen lapsenlapsi ja lapsenlapsen lapsi :D Eli meän suvun pikku "lellikki" :saint: Itse odotan innolla pikkuisen ensimmäistä joulua :heart: En suostu siihen uskomaan, etteikö Saaga ymärtäisi vielä joulun päälle. Jouluvalot, -laulut, hyväruoka, paljon mukavia ihmisiä, uusia leluja ja lahjakääröjä syötäväksi, varmasti siittä omanlainen mielikuva syntyy myös pienimpien tonttujen mieleen joka jää pohjaksi tuleville jouluille! :heart: :)

Maitotuotteista
Meillä ei vielä ihan ajakohtainen, utta tuota maidon juonti asiaa jäin miettimään, kun olen lukenut jostain että alle 1wee, ei saisi maitoa juoda ainakaan "päämaitona", koska tavan maidossa on liikaa proteiinia, mitä pienen ruoansulatuselimistö ei osaa hyödytää ja on siten jotenkin haitaksi? Ja sitten mulle on suositeltu et lasten pitäisi juoda kevytmaitoa? :snotty: Kevessä maidossa on kuulemma enemmän aivoille tärkeitä rasvoja, joita lapset harvoin saa muualta kun ruoka muutenkin vähärasvaista? Psykologit myös suositteleat kevyt maitoa, koska epäilevät sen vähentävän tulevia mielenterveys ongelmia? :attn: Mie en ehkä kestä ku kaikki on niin ristiriidassa keskenään :kieh: Uskoisi kuitenkin Riksun terkankin tietävän mistä puhuu? Niinku taisin jo aiemminkin mainita niin olen niin hyväuskoinen, että uskon mieluiten lukemaani, jos vain asioille on hyvät perustelut enkä sitten osaa juuri omaa järkeä soveltaa.... Eli tiiä nyt sitten mitä tässä tulevaisuuessa joudaan... :/

Tavuista Ei meilläkään kyselty terkassa vielä tavuista?! Saaga tosin papatti sielä päp-päppäätä koko ajan :LOL: Meillä tosiaan jokeltelu on TOSI runsasta nytkun nuo muutamat tavut hoksasi, koko päivän suu käy ja sieltä tulee milloin mitäkin... Tavuista olen kuullut päp-päp-päp, väy-väy-väy, pa-pa-pa-pa. Muuten täälläkin s-suhisee, äiti ja isikin tulee omanlaisena muunnelmana, jokka ei vielä äitiä ja isää sinänsä vielä tarkoita... Varmaan vain kulee niitä niin usein et on mukava matkia :) :heart:

Ihania kuvia olitte laittanut, niin suloisia nää pikku tonttulit! :heart:

Upupalle: Tsemppiä lukemiseen!

Meillä vettä tarjoillaan nokkamukista aina lounaalla ja päivällisellä, vaikkei sitä juuri mene, mut ihan opin vuoksi oon yrittäny tarjoilla. Myös siksi että saa hampaat ruuan jälkeen huuhdottua ja ruoka menee paremmin alas kun välillä jhuuhtoo suuta.

Mut nyt alkaa taas tökkiä, enkä muista mitä muuta piti vielä kommentoida :D Jos en ehdi kirjoittelmaan ennen joulua, niin oikein lämintä joulunaikaa kaikille mammoille ja pikkutontuille ihanaa ensimmäistä joulua!!!! :heart:

-Viola ja Saaga eilen 9kk!!!!-
 
Marais Mekin ollaan ainakin aatto poissa, mennään mun porukoille. Vieläkään ei kyllä ole mitään tarkkaa tietoa mikä päivä lähdetään ja ollaanko yötä vaiko eikö ja mitä joulupäivänä :D

Misstra Ihana nakutonttu :D :heart:

fasu Jaksamista töihin :) Ronikin pusuttelee, mutta lähinnä omaa kuvaansa peilistä tai sohvan kukkasia :)

Soraya Miä annan Ronille sen noin 6desiä maitoa päivässä (osa puurossa ja osa vellissä jne) ja siinä se. Vettä annan ruuan kanssa ja jälkeen muttei sitä paljoakaan mene, lähinnä vain, että tottuu makuun ja huuhdotaan suu ruokailun jälkeen. En usko että siitä nestevajausta tulee ja senhän voi kokeilla sitten ihosta ja pään aukileesta. Jos lapsi on selällään ja aukileen kohdalta iho on vetäytynyt sisään tai jotain sinne päin muistaakseni.

upupaepops Onnea pääsykokeisiin :)

MarsuJaSiskit Meille ei tuu joulupukkia, onneks :D Onnea hampaista Empulle :)

vihvi Tee vaan puurot maitoon ja sekoita ruokaan maitoa ja anna ruuan kanssa vaikka nokkiksesta maitoa :)
Ootko kokeillu laittaa pinnikseen useamman tutin?
Minust piimäkin lasketaan maitotuotteeksi eli ei tarvis kai antaa maitoa lisäksi, luulisin siis näin.
Miks et voi tammikuussa syödä konvehteja? Alkaako ruokaremontti vai? Tää on eka joulu mulle kun en syö mitään joulukarkkeja, oon tosin karaissut ittäni jo 8kk karkittomalla elämällä mutta kyllä se silti varmasti tulee vaikeeta olemaan kun takuulla saan lahjaksikin konvehtirasioita.

Danjuska Vallottavia joulukuvia :heart:

Riksu- Mä olen vielä ihan ilonen ettei Roni ole oppinu pinsettiotetta koska meil on aina kauheest roskia lattialla, siis hiekkaa ja karvaa jne vaikka kuin yritän imuroida usein. :ashamed:

Viola-85 Hyviä joulureissuja :) Ja paljon onnea työhaastatteluun :) Ihana kuva :heart:

Outius Paranemisia teille :hug:

Maitotuotteet Mitään ohjeita ei asian suhteen ole vielä tullut, meillä päin ei 9kk neuvolaa ole että eiköhän tammikuussa 10kk neuvolassa jotain ohjetta asiasta tule.


Ootan jo tosi innolla joulua (kinkkua :p ) Harmi vain kun kamera meni rikki, en tiedä miten saisin Ronista 9kk kuvatkaan. Onneksi vanhemmillani on kamera niin jos siinä samalla ottaisi jouluisen 9kk kuvan vaikka meneekin pari päivää "yli".
Roni seisoi ilman tukea lauantaina jos jonkin aikaa jo. En ollu itte paikalla kun olin kaverin synttäreillä, mutta mies soitti siitä ihan innoissaan :)
Roni haluaa koko ajan kiivetä punttia pitkin ja seisoa vierellä, jos kävelee hitaasti niin Roni pitää toisella kädellä kiinni ja kävelee myös tai sitten pitää molemmista punteista kiinni ja kävelee takana :D
Ronille on tullu molemmat etuylähampaatkin enkä ollu edes huomannu, sen verran on aluillaan vielä, että ovat varmaan viikonlopun aikana tulleet :)
Äitiyslomakin loppui, aika haikeaa, mutta toisaalta, aika aikaansa kutakin :)

Erittäin hyvää ja ihanaa joulua kaikille :xmas:
Zoe ja Roni 9kk1pv :heart:
 
käytiin sitten jeren kanssa tänään lääkärissä.
ajattelin että parempi käydä ennen joulua.
noh molemmissa korvissa edelleen tulehdus ja pahempana mitä ennen lääkkeiden aloittamista :/ nyt meni lääkäri sanattomaks ja pisti meidät suoraan korvalääkärille. ei kuulemma ole enään lääkettä mikä tehoisi.
päästiin suoraan seuraavalle lääkärille eikä tarvinnut odotella yhtään.
huomenna aamuste mennään jeren kanssa tuubitukselle. onneksi oli vielä yksi aika jäljellä. jos nyt sitten rupeisi pikkuinenkin nukkumaan.
nyt nukkumaan. tulen kertomaan miten meni kunhan kerkeän :wave:
 
Hui, kun on tullut paljon kirjoituksia. Kannattaisi käydä useammin katsomassa, mulla vaan saattaa olla montakin päivää, ettei kone päästä kaksplus.fi -osoitteeseen ollenkaan tulemaan. :/
Ihania tonttukuvia muksuista! Meillä ei Mea anna tonttulakin olla päässä kuin maksimissaan kaksi sekuntia ja sitten se lentää kaarella. En tiedä mitä sille tekisi.. Ollaan kuitenkin jo marraskuussa aloitettu totuttelemaan tonttulakkiin, että sitten jouluna se olisi jo tuttu juttu, vaan ei kelpaa. Meillä on kaksi erilaista lakkia, eikä kumpikaan pysy päässä. :(
Meilläkin vilkutellaan ja pyydetään pääsyä syliin jo hanakasti. Vilkutukset tulevat vaan jo ennen kuin ollaan laitettu ulkovaatteet päälle, eikä sitten oven suussa, kun tehdään lähtöä. Ja nilkkoihin koputetaan ja sitten laitetaan kädet lentoasentoon ja inistään, että nyt pitää päästä syliin. :) Ihanaa.
Ulkovaatteina meillä on äp:n haalari ja tossut. Villasukat jalassa, kypärämyssy ja fleecepipo päässä ja talvihanskat kädessä. Hyvin ollaan pärjätty. Ulkoillessa kylmemmällä ilmalla (20asteen pakkasessa) villahaalaria sitten sinne väliin. Vaunuissa(siis rattaissa) on lämpöpussi. Ja pulkkailla ei ilmeisesti saa yli 10asteen pakkasessa, kuitenkin meillä on lampaantalja pepun alla lämmittämässä pulkalla ajossa. :)
Mitäs vielä..
Juu, "puhumisesta", meillä kuuluu vauvan suusta mamamamam, papapapa, nannannannaa, vauvauvau, väyväyväy ja jeeee kaikkein useimmin. :) Äitiä neiti hokee unissaan.. Yksi yö heräsin, kun Mea vaikeroi ja pinnasängystä kuului "Äitiiii, eieieiei, aiaiaiai." Kiinnostaisi kyllä tietää millaista unta pieni näki. :D

Meillä on alettu nyt seisomaan. :) Hirveän uuvuttavaa puuhaa koko ajan nousta seisomaan ja töröttää siinä sitten. Alastulo ei ole vielä hanskassa, joskus saattaa tulla jopa suorin vartaloin. Ei ole vielä oppinut avaamaan polvia "lukosta", kun tahtoo alas. Pitäisi varmaan näyttää mallia, miten pylly edellä laskeudutaan. :D

Hirmuisen mukavaa joulua kaikille ja onnea vuodelle 2010!

En tiedä käynkö vielä joulun aikaan täällä, niin toivottelen jo nyt. Meillä on reissujoulu, mennään minun mummolaan ja ollaan siellä varmaan koko joulun pyhät. :)
 
Moi!

Täällä päin on ollut nyt niin joulukiireitä etten ole koneella ehtinyt vähään aikaan istumaan. Pari lahjaa pitäis vielä huomenna etsiä, niin sitten on kaikki ostettu. Mutta kuka kumma ne lahjat paketoisi? :eek: :LOL: Mä en kauheesti tykkää siitä paketointihommasta ja noissa kuapoissa on aina niin hirveät jonot olleet paketointipalveluhin, että oon sit jättänyt menemättä. Ja nyt se kostautuu kun on niin monta lahjaa paperia vailla...

Cadillac; täälläkin olis yksi kateellinen sun siivouspalvelusta. :wave: :whistle: Olis kyllä niin luxusta saada siivooja kotiiin. Ja hurjasti tsemppiä Jeren tuubituksen, toivottavasti se auttaa ja korvatulehduskierre on historiaa.

Upupa; lukuintoa!!

Viola; onnea työhaastatteluun!

Danjuska; söpö kuva teidän tytöstä. =)

Maitotuotteet; oon antanut likan maistaa jugurttia, raejuustoa ja maitorahkaa sekä jäätelöä. Mitään oireita ei ole tullut, joten pikku hiljaa kai vois alkaa antamaan maitotuotteita päivittäin.

Kukas täällä puhuikaan siitä ryhmäneuvolasta joskus aiemmin? Mä silloin kommentoinkin etten moisesta ole kuullut, mutta mekin saatiin nyt aika ryhmäneuvolaan. Käytiin eilen neuvolassa ottaa likalle se toinen annos influenssa-rokotetta ja samalla saatiin 10 kk:n aika ja se on sit tosiaan ryhmäneuvola. Käytännössä se menee kuulemma niin et noin 10 äitiä vauvoineen tulee samaan aikaan neuvolaan ja tunnin verran on aikaa keskutella kehityksestä sun muusta vauvoihin liittyvästä. Ja siinä ohella sit jokainen käy vuorollaan terkan luona missä vauva punnitaan ja mitataan. Eli enemmänkin tuo on kai sitä et äidit pääsee vaihtaan toisten äitien kanssa ajatuksia ja mielipiteitä sekä kokemuksia. Ryhmäneuvolat on kuulemma olleet tosi suosittuja ja kiiteltyjä kokoontumisia. Mä olin aika ennakkoluuloinen ennen kun terkka mua valaisi asian tiimoilta. Mutta tammikuussa sit kerron miten meidän ryhmäneuvola sujui.

Joulupukkia ei pitänyt tulla, mutta juuri mies kertoi et semmoinen onkin tulossa. Saas nähdä mitä lapset on siitä mieltä. Ainakin esikoinen on pelännyt kaikkia pukkeja mitä tuolla kaupoissa on nähty.

Nyt taidan vetäytyä unten maille. |O

marza
 
aivan ihanaa. saadaan valkea joulu. en olis kyllä uskonut :D
jeren tuubitus meni hyvin ja parin tunnin päästä jo päästiin kotiin. nyt toivotaan että auttaa ja kierre loppuu. tänään on taas aivastellut enemmän ja räkääkin tulee enemmän. ei jaksa enään kun kokoajan kipeenä. onneksi ollaan joulu ihan tässä kotosalla joten ei haittaa vaikka kipeenä onkin.
nyt tämä perhe toivottaa kaikille oikein hyvää joulua :wave:
 

Yhteistyössä