Huomenta!
Joulukiirettä pukkaa täälläkin
Tultiin eilen minun vanhempien luokse tänne Oulun seudulle. Ollaan täällä jouluaatto ja -päivä. Tapanina sitten vaihdetaan osoitetta anoppilaan. Saas nähä kauanko reissussa viihdytään, enneku hermo meee muitten nurkissa pyörimiseen
Mulla ois tänää täällä myös työhaastattelu... Jännittää aikalailla, etenki kun en edes tiedä haluanko töihin :/ Ajattelin nyt kuitenkin käydä ja kysellä millaista aloitusta he toivovat. Saagaa en suostu vielä viemään kokoaikaiseen hoitoon. Työnantaja lupaili "pehmeää" aloitusta, mut täytyy nyt selvittää millaisista tunneista on kyse. Meillä mies pystyy olemaan aikapaljon kotona, joten hoitopäiviä ei pitäisi siten paljoa tulla! Toisaalta kyllä työnteko jo kovasti polttelee, kun vasta niin vähän olen oman alan töitä tehnyt a kyseessä olisi vakkarityöt....
Joulukuusta emme kotiin laittanut, kun menemme sinne varmaan vasta ensi vuoden puolella takaisin
Täällä mummuloissa saaadaan treenata havujen syöntiä ja kuusen kaatoa
Joulupukki tulee, luultavimmin pappa hoitaa meillä pukkihommat! Lahjoja on kaapit täynnä Saagalle ja voin kuvitella kuinka toinen paketeihin hukkuu kun n minun suvunpuolelta ensimmäinen lapsenlapsi ja lapsenlapsen lapsi
Eli meän suvun pikku "lellikki" :saint: Itse odotan innolla pikkuisen ensimmäistä joulua :heart: En suostu siihen uskomaan, etteikö Saaga ymärtäisi vielä joulun päälle. Jouluvalot, -laulut, hyväruoka, paljon mukavia ihmisiä, uusia leluja ja lahjakääröjä syötäväksi, varmasti siittä omanlainen mielikuva syntyy myös pienimpien tonttujen mieleen joka jää pohjaksi tuleville jouluille! :heart:
Maitotuotteista Meillä ei vielä ihan ajakohtainen, utta tuota maidon juonti asiaa jäin miettimään, kun olen lukenut jostain että alle 1wee, ei saisi maitoa juoda ainakaan "päämaitona", koska tavan maidossa on liikaa proteiinia, mitä pienen ruoansulatuselimistö ei osaa hyödytää ja on siten jotenkin haitaksi? Ja sitten mulle on suositeltu et lasten pitäisi juoda kevytmaitoa? :snotty: Kevessä maidossa on kuulemma enemmän aivoille tärkeitä rasvoja, joita lapset harvoin saa muualta kun ruoka muutenkin vähärasvaista? Psykologit myös suositteleat kevyt maitoa, koska epäilevät sen vähentävän tulevia mielenterveys ongelmia? :attn: Mie en ehkä kestä ku kaikki on niin ristiriidassa keskenään :kieh: Uskoisi kuitenkin Riksun terkankin tietävän mistä puhuu? Niinku taisin jo aiemminkin mainita niin olen niin hyväuskoinen, että uskon mieluiten lukemaani, jos vain asioille on hyvät perustelut enkä sitten osaa juuri omaa järkeä soveltaa.... Eli tiiä nyt sitten mitä tässä tulevaisuuessa joudaan... :/
Tavuista Ei meilläkään kyselty terkassa vielä tavuista?! Saaga tosin papatti sielä päp-päppäätä koko ajan
Meillä tosiaan jokeltelu on TOSI runsasta nytkun nuo muutamat tavut hoksasi, koko päivän suu käy ja sieltä tulee milloin mitäkin... Tavuista olen kuullut päp-päp-päp, väy-väy-väy, pa-pa-pa-pa. Muuten täälläkin s-suhisee, äiti ja isikin tulee omanlaisena muunnelmana, jokka ei vielä äitiä ja isää sinänsä vielä tarkoita... Varmaan vain kulee niitä niin usein et on mukava matkia
:heart:
Ihania kuvia olitte laittanut, niin suloisia nää pikku tonttulit! :heart:
Upupalle: Tsemppiä lukemiseen!
Meillä
vettä tarjoillaan nokkamukista aina lounaalla ja päivällisellä, vaikkei sitä juuri mene, mut ihan opin vuoksi oon yrittäny tarjoilla. Myös siksi että saa hampaat ruuan jälkeen huuhdottua ja ruoka menee paremmin alas kun välillä jhuuhtoo suuta.
Mut nyt alkaa taas tökkiä, enkä muista mitä muuta piti vielä kommentoida
Jos en ehdi kirjoittelmaan ennen joulua, niin oikein lämintä joulunaikaa kaikille mammoille ja pikkutontuille ihanaa ensimmäistä joulua!!!! :heart:
-Viola ja Saaga eilen 9kk!!!!-