Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

Epäonninen asuminen/ Minilla:

Voinen sanoa että täälläkään ei ole asumisjärjestelyt osuneet aivan nappiin. Me jouduttiin miehen firman lopettamisen aikoihin myymään oma osake. Päädyimme kaupungin vuokrataloon asumaan ja meno oli järkyttävää. Se ghetto oli AIVAN totaalisen täynnä puleja, venäläisiä (ei muuten mitään mutta niiden melutaso oli jotain kammottavaa..), entisiä linnakundeja ja meidän yläpuolella asui eläkeikäinen pariskunta jotka ryyppäsivät ja tappelivat rajusi keskenään. Pelkäsin asua siellä lapsen kanssa, ambulanssin näin meidän rapun edessä monen monta kertaa.. :(
Nyt saatiin tämä aivan unelma koti, päästiin vuokralle ihan uuteen rivariin. Joka kuitenkin on myynnissä ja odotamme kauhulla milloin tästä tulee lähtö. :/ Aluksi oli puhe että myynnillä ei ole kiirettä ja ainakin ensi kesään saataisiin asustella aikessa rauhassa, eilen kuitenkin välittäjä kävi meillä ja kovasti puhu että ensiviikolla aikoo kaupata tämän. Että näin..
 
mikä ihana päivä kun ei ole vettä satanut =) ja sain miehenkin kotiin sairaalasta :heart:
vilkutus ja taputus meillä ei osata kumpaakaan vielä. pöytää välillä läpsii ja sanon aina että tap tap. ei ole vielä ruvennut taputtamaan pöytää jos sanon tap tap.
possurokote meinataan ottaa koko perhe heti kun vaan saadaan.
eroahdistus en voi mennä mihinkään niin että jere näkee. rupee huutaa ihan järjettömästi jos häviän. täytyy aina hävitä niin ettei huomaa.
minea vointeja sinne :hug:
meillä olis vihdoin neuvola ens viikolla. kiva nähdä vieläkö jere kasvaa samaa vauhtia.
tänään käytiin korvatarkastuksessa jeren kanssa ja eipä ollut tulehdus vielä helpannut. molemmissa korvissa oli vielä ja toisessa märkivä. jos nyt sitten tällä lääkkeellä lähtis. vielä ei tuubitukseen mennä vaan tarvii olla lyhyen ajan sisällä muistaakseni neljä tulehdusta tai sitten neljä kuuria niin sitten tuubitetaan. onneksi on kanssa vakuutus tullut otettua niin pääsee äkkiä.
tapaamisesta katselin tuossa alustavasti junan aikatauluja tampereelle. yks juna tulis 10.47 mutta kaks seuraavaa tulee pieksämäelle. missä tämä paikka on?? onkohan se kaukana tuosta tampereen asemasta?
jotain piti vielä kommentoida mutta kun ei muista. tätä se on kun on sama pää kesät talvet :LOL:

cadillac ja jere kohta jo 8kk
 
Tääl ei viel vilkutella ja taputella.
Possurokotetta ei oteta,koska sitä ei oo tutkittu juur olleskaa...
Eroahdistusta on,heti ku Empulta häviän ni jo tulee itku.
Minni pääs iskän kans kauppaan,myö jäätiin kotio Empun kans.
Tänään askarreltiin isänpäiväkortteja iskälle,ukille ja papalle. Päästiin uusia leimasimiaki käyttämään :) oon ihan höpönä kaikkeen askarteluun :)
 
Ninni vilkuttelee niin ilosesti ja pöytää hakkaa ihan onneissaan, mutta taputtaa ei vielä osaa. kädet laittaa kyl ristiin ja ihmettelee niitä välillä. :D

mut en taaskaan jaksa kirjottaa enempää. viime aikoina on ollu niin hirmusesti tekemistä ettei tässä enää kerkeä koneellakaan istua..

ainiin kauhulla odotan et millon meihin tarttuu se possunuha. vielä ollaan terveitä. täälä on peruttu kaikki kerhotkin ettei se nuha vaan leviäis... :|
 
heips,

nopsasti tän päivän 8kk neuvolatulokset..

paino 9320g
pituus 75cm
pipo 25,5cm
"normaali kehitys, kasvu hyvä, tyytyväinen"

aika oli fiksusti varattu 9.30 aamulla, ja vielä 9.05 joona nukku, herätin hänet ihan täydest unest ja just ku meinattiin päästä ovest ulos ni tajusin et toinen pusertaa kakkaa.. sit oltiinki jo tyylikkäästi myöhäs :ashamed: täytyy seuraava aika varata hiuka myöhäsempään.. mites muute, onko muuallaki seuraava neuvola vasta vuoden ikäsenä?

mut lisää myöhemmin :)
 
iltoja täältä sairastuvasta :wave:

esikoinen heräs eilen illalla itkien ja valitti jalkojaan ( on valitellu jo pari päivää ) yöllä meni nenä tukkoon ja aamulla olikin sitten jo kuumeessa :/ Toisaalta ihan ok, kun tuon kuumeen nosti.. paranis poika vihdoin ihan kunnolla.. on jo pitkään pitänyt semmosta, että välillä näyttäs paranevan ja sitten uudetsaan puskee tauti päälle. Eli on otettu levon kannalta tämä pv.. harmi vaan että pojalla ei 37,7 kuume tunnu missään ja meinas jo ylikierroksilla iltapäivällä mennä, kun koko pv sisällä oltu :whistle:

Jenna kako limaa tässä illasta.. jospa tulis pois se mikä meinaa kanavia tuolla tukkia. Korviaan ei enää haro joten toivon totisesti että alkais parantua!!!!
Jennan antibiootti kuuri on unohtuneena jääkaapin hyllylle.. Päätettiin kokeilla homeopaattisia, jos niistä saatais apu. Tuntuu kurjalle syöttää pienelle lääkekuuria toisen perään :|

Ei täälläkään taputeta tai vilkuteta.. mutta suurta mielenkiintoa osoittaa jos joku muu taputtaa... ja ite hakkaa pöytää =) eilen repes totaalinen riemu kun onnistui huiskasemaan sose lusikan minun käestä ja sose levis pöydälle.. sitä oli kiva lätkiä ja voi sitä räkätystä :whistle: :LOL:

Niinu: Toivottavasti saatte asua siinä mahdollisimman pitkään.

Agda: Meillä pojalla tulee yleensä aina kakkahätä kun jonnekkin pitäis lähtee.. ja kun istuu pitkään ja tyylikkäästi aku ankka kourassa ( juu.. vaikka ei siitä mitään ymmärrä.. saatiin vaan pienenä potalla pysymään aku ankan avulla.. ) niin menee tuskailuks aina toisinaan :whistle:

lapset tuntuu uinuvan joten kai sitä ois saatava ihteensä jotain liikettä.. vaikka ahkerana siivosin koko talon tänään niin tuntuu että mitään ei oo saanu aikaseks.. tämä jatkuva sisällä olo ei oikein sovi mulle |O Onneks pääsin aamulla kaupoille ja lenkille kun mies oli lasten kanssa.
 
Moikka moi!

On ollu pari päivää kauheesti tekemistä niin en ole yhtään ehtinyt palstaa lukemaan. Ollaan järkkäämässä mun kaverin kanssa yhteisiä kolmekymppisiä keväällä ja oon sinne yrittänyt metsästää paikkaa. Oon siis lähettänyt kymmeniä tarjouspyyntojä juhlapaikoista ja samlla oon metsästänyt myös meidän tapamiseen sopivaa juhlapaikkaa. Mutta ei ole edelleenkään löytynyt. Yksikin paikka vastasi, että valitettavasti meidän tapaamista ei voida järjestää heidän tiloissa. Kerroin siis suoran että ollaan tapaamassa n. 10 äidin ja 10 vauvan voimin. Ei mitään syytä eikä mitään. Tuli vähän tunne ettei siihen mestaan haluta vauvoja. :eek:

Iines, meidän likalla aukile umpeutui alle 5 kk:n iässä. Huomasin sen itse ja mainitsin siitä neuvolassa. Terkka varasi meille sitten ajan neuvolalääkärille joka taas kehotti tarkistuttamaan aukileen vielä kirurgilla, jonka vastaanotolla käytiin maanantaina. Ja nyt siis odotetaan kutsua pään magneettikuvauksiin. Itse aukileen umpeutuminen ei vissiin ole vaarallista, mutta se saattaa liittyä siihen että kallon luut umeputuvat liian aikaisin. Silloin aivot ei pääse kasvamaan kun niiltä ikäänkuin loppuu tila kesken. Ja se taas aiheuttaa kehityshäiriöitä. Pahimassa tapauksessa kallon luut joudutaan sahaamaan auki, jotta aivot saavat tilaa kasvaa. Googlettamalla löytyy aika hyvin tietoa asiasta, mutta toisaalta tieto lisää tuskaa ja mua ainakin kauhistutti kuvat pojasta, jolle ole tehty tämmöinen kallon luiden sahaus. (löytyy siis googlettamalla) Mä en kuitenkaan osaa olla kovin huolissani meidän likan suhteen, koska likka kuitenkin on hyvin iloinen ja tyytyväinen vauva ja päänkasvu on ollut tasaista vaikkakin menee omalla käyrällään.

Minea, voin kuvitella että on tosi rankkaa kärsiä kovista pahoivoinneista ja yrittää samalla hoitaa reilu puolivuotiasta vauvaa. :( Hurjasti tsemppiä ja jaksamista. Toivottavasti pahoinvointi loppuu pian.
Mä täällä myös jänskätän saanko liittyä sun seuraan. :wave: :D Menkat on nyt noin viikon myöhässä, mutta toisaalta mulla on niin epäsäännöllinen kierto ettei toi menkkojen myöhästyminen merkkaa oikeastaan mitään. Mulla on myös maha ollut tosi kipee ja muutenkin on semmoinen olo et olis raskaana. Toisaalta sitä helposti alka kuvittelemaan noita oireita kun asiaa alkaa miettimään. Oireet siis saattavat johtua myös siitä et menkat on kohta alkamassa. :p Molempi parempi. :saint:

Agda, meillä käy AINA noin; kun johonkin pitäis olla lähössä likka alkaa änkemään kakkaa tai sit tulee hirveet puklut et vaatteet on pakko vaihtaa. :LOL: Ja oonkin nykyisin aina myöhässä, vaikka ennen vihasin sitä kun joku myöhästyi.

Mekin ollaan alettu jo isänpäiväkorttien väsääminen. Käytiin luonnosta hakeen materiaalia eli puiden lehtiä ja niistä tehdään kortti pahville. Pitäis käydä vielä ostamssa vähän lisää matskua tiimarista. Ja joku lahjakin pitäis vissiin keksiä... Ideoita? Aamukahvit ainakin viedään sänkyyn, mutta kyllä joku lahjakin olis kiva. Onneks tässä on vielä viikko aikaa miettiä.

Nyt suihkuun ja nukkumaan. |O

marza
 
Me liitymme nyt virallisesti huonosti nukkuvien kerhoon! Syynä lienee Adan ensimmäinen hammas. Yöllä neiti ei havahduttuaan nukahdakaan itsekseen, vaan vaatii ainakin tutin, jota ei ole tarvinnut pitkään aikaan. Ruoka ei päivällä maistu entiseen tahtiin, joten yöllä on pakko saada maitoa kahdesti koko tuttipullon verran. Tänä yönä Ada ei toisen syötön jälkeen edes nukahtanut suoraan, vaan jäi älisemään sänkyynsä, josta sitten nostin syliin ja menin olohuoneeseen rauhoittelemaan, naapurirauhankin vuoksi.

Hämmästelemme joka päivä miehen kanssa, miten pienellä ihmisellä riittää niin hirveästi virtaa. Eilen kävin ekan kerran uuden asuinpaikkakunnan perhekerhossa, jossa Ada konttasi kauheaa vauhtia lelujen ja isompien vauvojen perässä. Ja ainoana vauvana ei suostunut sekuntiakaan olemaan selällään laulutuokion loppurentoutuksessa.

Viikonloppuna meidän olisi tarkoitus saada taas kämppää enemmän kodin näköiseksi, sillä päätimme kuitenkin jäädä ainakin toistaiseksi. Räyhäpariskunnan toinen osapuoli kävi pyytämässä anteeksi, eikä meillä toisaalta ole aikaa eikä rahaa minkään unelmakämpän hankintaan. Iso pino Ikean laatikoita odottaa jo eteisessä kokoamista, ja sunnuntaina olisi tarkoitus hakea lisää.

Halloweeneja!

Minilla ja kärtty-Ada
 
Meillä alkaa tänään vauvamuskari, jee! :heart:
Täälääkin nukuttu nyt jokin aikaa tosi levottomasti, viimeyönäkin sain herätä vähänväliä laittamaan tuttia suuhun tytölle. Oon kyllä ihan raato, koko 8kk:n ajan oon ite valvonu yöt mitä on tarvinnu ja heränny tunnollisesti aina saman aikaan kuin tyttö. Venla ei vieläkään nuku kokonaista yötä putkeen, kerran yössä syö maitoa ja sit muuten vaan heräilee 2-10kertaa..

Insänpäiväkortti tehdään Venlan kanssa tietysti. :) Ostin sormivärejä, ajattelin nopsaan painaltaa niillä Venlan kädet ja jalkapohjat paperiin ja liimailla niitä sit korttiin. Myös ihanan isänpäivärunon löysin mikä laitetaan. :heart:

Yööh, oon ihan kammottavan väsyny, pahaolo.. Millonhan sitä sais nukkua.. :| Valivali ja aamupalan laittoon.
 
Danjuska: Meidän tytöllä ihan sama homma, että läiskyttää käsiään pöydällä jos siihen on tippunut ruokaa. Tyttö oikein levittelee sitä pitkin pöytää keskittyneesti. Sama homma jos on esim. lattialla ja siihen valuu kuolaa niin sitäkin on pakko levitellä. Paranemisia sinne!


Agda: Päänympärys taitaa olla vähän suurempi kuin 25cm :) Sori oli pakko huomauttaa ku pisti silmään. Juu, meilläkin 8kk neuvolan jälkeen vuoden ikäisenä seuraava.

Minilla: Tosi hyvä, että saitte naapureiden kanssa sovittua. Ois varmasti ollut tosi rankkaa alkaa uudestaan muuttamaan.

Niinu: Mäkin ajattelin ostaa sormivärejä isänpäiväkorttia varten. Joko painatan tytön käden siihen tai annan itse vähän sohaista siihen jotain kuvaa.

Minea: Paljon jaksamisia pahoivoinnin kanssa. Toivotaan, että menee nopsasti ohi.

Taas jäi kommentointi ihan kesken kun tyttö heräsi. Täytyy siis mennä :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja cadillac:
tampereelle. yks juna tulis 10.47 mutta kaks seuraavaa tulee pieksämäelle. missä tämä paikka on?? onkohan se kaukana tuosta tampereen asemasta?
piti tulla nopsaaan kommentoimaan et pieksämäki on toisessa päässä rataa tampereesta katsottuna.... et välimatkaa tulee noin 3 tuntia junalla....(siis tre-pmäki)
 
Hellurei kaikille!!
Tahtosin kukka kuvio leikkurin..pakko jostai saaha :) aamulla jo alottelin kaverin tyssin 2v korttia :) ja isänpäiväkortit o viel keske... :)
Kohta täytyy käyvvä lihapullia pyörittää,tai siis pihvejä ku se oli tyssin ja iskän toive =)
Huomena tekasen pizzaa :) :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja muty:
Alkuperäinen kirjoittaja cadillac:
tampereelle. yks juna tulis 10.47 mutta kaks seuraavaa tulee pieksämäelle. missä tämä paikka on?? onkohan se kaukana tuosta tampereen asemasta?
piti tulla nopsaaan kommentoimaan et pieksämäki on toisessa päässä rataa tampereesta katsottuna.... et välimatkaa tulee noin 3 tuntia junalla....(siis tre-pmäki)
aika hassua ettei niitä junia tule sitten siinä päivällä ollenkaan tampereelle. noh täytyy vaan tulla sillä 10.47 seuraava tulee vasta joskus kolmen jälkeen muistaakseni.
tapaamisesta vielä kun ei tunnu paikkaa löytyvän. katselin netistä hieman ja sieltä saisi noita saunatiloja ilman sitä saunaa. pitäisköhän niihinkin soitella? halvimmillaan oli 120-150 ja oli klo:8-16 tai 8-17. voishan tietysti hotelliinkin soittaa. sielläkin on niitä saunatiloja vai onko niihin jo otettu yhteyttä?
kaveri asuu tampereella ja kysäsin vielä häneltä tietäiskö jotain edullista paikkaa mitä voisi vuokrata.
noissa saunatiloissa on se hyvä puoli että siellä on mikrot, kaffenkeittimet ja tilaa lapsien temmeltää =)
 
Moikka kaikille!

minilla
Onneksi tilanne rauhottui naapureiden kesken!

Naapureista sen verran, että itsekin rupesin sellaisen kanssa tappelemaan. Pyysin, että siirtäisi autoaan pari metriä eteenpäin, että mahdun pihalla ajamaan ohitse. Tarjoutui ajamaan meidän auton itse oman auton ohi, kun ei tyttö osannut itse ajaa. Huudettiin sitten ihan puolin ja toisin. Mikä siinä on, ettei voi siirtää autoa, kun nätisti pyytää? Ja helpompaa se olisi ajaa oma auto pois tieltä, kun ruveta meidän autoa sovittamaan ahtaasta tilasta.. Haloo. No, lopuutuloksena äijä siirsi autonsa ja se siitä. Huh, mikä tyyppi. Käski mennä tyttö autokouluun. Kolmekymppinen muija ja tytöttelee. Pitäisi kai ottaa kohteliaisuutena.

Minea
Jaksuja pahoinvointiin! Varmaan tosi rankkaa olla vauvan kanssa ja kärsiä huonovointisuudesta ja olla väsynyt..

Iines Jaksamista arkeen! Rankka syksy teillä! Toivottavasti tilanne rauhoittuu!

Vilkuttamisesta Tobias on nyt muutaman päivän vilkutellut jatkuvalla syötöllä. Ja se on tosi hauskaa, kun äiti vastaa aina vilkutukseen ja sanoo hei hei!

T harjoittelee tosi paljon konttaamista. Ei pääse vielä eteenpäin kontillaan. On ruvennut tekemään vähän pidempiä tutkimusmatkoja kotona. Eilen häntä nauratti tosi paljon kaverin kaksivuotias. Yritti pysyä menossa mukana, kun kaksivuotias juosta viipotti edestakaisin.

Saamme iskän kotiin taas muutaman päivän sisällä! Ihanaa nähdä pitkästä aikaa. T on oppinut niin paljon uusia asioita isän poissaollessa.

Muistakaa muuten, että kaupat on huomenna kiinni. Meillä on silti vauvauintia, vaikka pyhäpäivä onkin. Ihan kivaa!

Pitääpä lähteä hieman ulkoilemaan, kun aurinkokin paistaa!

Mimmu ja Tobias 7,5 kk
 
Nonni. Täällä flunssassa fasu ja Weeti. En tiiä mitä röhröh tautia vaiko tiputanssia vaiko liekö ihan normi lentsua.
Mutta kun tolla meitin äijällä on vielä hammas puhjennut viime päivinä, iso jo oli ja nyt vasta eilen huomasin..
Iso valkoinen töröttäjä siellä ylhäällä pilkisti ja tuntuu että jo neljäskin hammas tekee tuloaan..
Tänään itse olen lähdössä reissuun ja sitten tää penteleen tauti iski.
En ole 2,5v käynyt missään yksin ja nyt mies suostui mut päästämään ystävien luokse viettämään tyttöjen iltaa ja sinne sitten finrexinin voimalla ja burana-capsien.
Mutta minähän menen vaikka pää kainalossa!! :LOL:
Vähän vaan huolestuttaa poika kun niin kitisee ja marisee. Mutta kyllä isä osaa hoitaa ja kun silloin tällöin laittaa supon pyllyyn..
Mulla ei ole mitään huolen häivääkään etteikö mies pärjäis yksin pojan ja koiran kanssa. Voi olla vaan että koira ei pääse lenkille, pistää vaan ulos ovesta. Mutta ehkä se nyt ei koiraa tapa B)

Oikein hyvää nuhatonta viikonloppua kaikille! :flower:

(tekstikin niin hypähtelevää että liekö kuumettakin..) :D
 
piakana tulin vaan jutut lukemaan.. Itsellä kuume heiluu 38 paikkeilla ja on kiva ollut olla muksujen kanssa kolmistaan kotona. Onneks sisko tyttö tuli iltamasta =)

Viime yönä tuli nukuttua about 4tuntia ja sitä rataa.. ja olo ihan sen mukainen |O lapset alkaa olla kaiketi terveitä ja poitsu meinaa kiipeillä jo seinille kun en ole vielä ulos päästänyt :whistle:
Zoe: En tiiä onko jotain lihaskramppeja (silloin kun valitteli niin ei ollut vielä kuumetta) vai onko sitten jotain kasvukipuja.. ota ja tiedä.. voihan olla myös että särky liittyi tuohon flunssaan..

Jospa tämä olo paranis yön aikana... nyt ei jaksa muuta. lähen saunaan palelemaan.
 
Meillä ollut tänään vähän känkkäränkkäpäivä. Tyttö tekee seitsemännen hampaan! Ihan hurja tahti. Maito ei ole oikein maistunut. Juonut vuorokauden aikana vain vajaa 2dl maitoa. Vähän olen huolissani mutta eiköhän soseista saa sen verran nesteitä ettei kuivu, vai?

Kävin tänään vähän kaupoilla ja ostin itelleni kahdet housut. Ihanaa ku on laihtunut ja saa ostaa pienempiä vaatteita :)

Fasu:Paranemisia teille!

[/b]Zoe-F Aika pienet päikkärit teidän poika veti! Oliko silti ihan pirteä ja hyväntuulinen? Meidän tyttö nukku tänään vain vähän yli tunnin verran yhteensä ja oli kyllä koko päivän vähän huonotuulinen.

Juups..taidan mennä tekemään iltapalaa itselleni. Mies on juhlimassa kaverin synttäreitä. Huomenna sitten aikaseen tytön kanssa markkinoille ni saa mies vähän selvittää päätään!

Aplo ja hammaspeikko
 
Moikka! En oo taas kirjotellu pitkään aikaan :whistle: Meillä neiti on nukkunut tähän asti hyvin, mutta nyt on alkanut yöllä vaatia tuttia pariin kertaan ja joskus ei malta nukkua vaan huutelee sängyssään pitkin yötä..

Neiti on oppinut konttaamaan ja ryömien liikkui sitä ennen. Nyt nousee tukea vasten seisomaan. Tanssiakin tykkää, siis kontallaan hytkytellä musiikin tahtiin :D

Possuflunssan itse sairastin esikoisen kanssa, mutta Alisaan ei tarttunu onneksi eikä mieheenkään. Ei meistä mitään kokeita otettu, mutta kaikki oireet täsmäsi ja kontinkankaan possuvastaanotossa kävin tuomion saamassa.

Neiti nukkuu kahdet päiväunet: Aamulla 15-45min ja iltapäivällä ulkona 2-4h.

8kk neuvola ois maanantaina.. Jos vaan muistaisin että mihinkä aikaan :ashamed:

Isänpäiväkortti tehdään kans sormiväreillä.. Niitä kun sattuu olemaan valmiina esikoisella.

Eeeva ja Alisa kohta 8kk :eek:
 
Hyvää Pyhäinpäivää.

Meillä on tänään "juhlapäivä", kun mies tulee 3 viikon työmatkalta. Koko aika on mennyt hyvin, vaikka pojalla todettiin korvatulehdus viikko sitten. Mitään selkeitä oireita ei ollut, ainoa, että yöllä alkoi heräämään n 1-2 aikaan ja silloin haroi toista korvaansa, sekä tuttipullosta kun joi niin kuuli miten lima pyöri onteloissa. Antibiootti kuuri kesti 5 päivää, ja oireet hävinneet, paitsi...heräily jatkuu 1-2 aikaan yöllä sekä 5 (mikä olikin jo ennen sairauttakin) Nyt kun mies tulee niin täytyy alkaa vierottaa tosta 1-2 heräämistä. Niin juo herätessä maitoa, ei rauhoitu tuttiin, veteen eikä silittelyyn. Syliin kyllä rauhoittuu ja nukahtaa, mutta kun laskee takaisin sänkyyn niin herää 5 min sisällä.

Edelleen poika nousee tukea vasten ja seisoo pitkiä aikoja, mutta vielä ei ole keksinyt miten voisi itse lasketua takasin lattialle. Konttaus vauhtikin on melkoista, varsinkin kun keksii jotain mielenkiintoista, mikä on yleensä kielettyä (esim sähköjohtojen repiminen).
Niin ja tuli nyt sitten alakerran portille käyttöä, kun pari päivää sitten löysin pojan kun oli jo kiivennyt kolmannelle portaalle...On nyt myös oppinut vähän tanssahtelemaan (heilumaan) kuulessaan musiikkia, niin ja komentamaan kunnolla äristen. Mutta eiköhän tämä oma napainen "kehuskelu" riitä, (äidin ylpeyttä)


Onko mulla mennyt ohi, vai onko vielä ollut puhetta mihin aikaa pikkujoulut alkaisi?

Ideana tapaamispaikaan..vaikka voi olla typerä idea, mutta oisko joku kerrostalon kerhohuone ihan pois suljettu ajatus?? Voisin kysyä miehen siskolta, joka asuu kävelymatkan päässä juna-asemalta oisko heillä kerhohuonetta talossa. Tai jos jollain muulla asuu tuttuja Tampereella kerrostalossa voisi myös kysellä...mutta vasta sitten jos idea saa hyväksynnän.

Misa ja Rasmus (5 pvää vajaa 7 kk)
 
Moikka!

Munkin piti kysellä tuosta pikkujoulujen tapaamisajasta, mikä aika olisi hyvä? Olisiko esim. klo 12 tai klo 13? Helsingistä Tampereelle tulee ainakin junia pitkin päivää, eli varmaan riippuu eniten niiden aikatauluista, jotka tulevat muilla julkisilla yhteyksillä (ja joita on harvemmin). Mitä mieltä olette esim. klo 12.00 ajasta?

Paikasta sitten vielä, onko hotellien tilat kartoitettu? Marza tai joku muu on tästä jo voinut kertoakin, mutta täällä Savon mualla tahtoo muisti pätkiä :xmas:

Ja jos ei muu auta, niin mennään sit Stockan kahvioon :D

T.Marais ja Iisalmen Leo
 
huoh, täällä yks äipykkä joka järkevänä ois nukkunu jo runsaan tunnin, mutta ennemmin kokee lauantai-illan huumaa surffailemalla netissä. Tosin oon kattonu asuntoilmotuksia, joten eikö sen voi laskea järkeväks tekemiseks :whistle:

Aplo Hih, oikeessa oot, poika ei oo tosiaan pienipäisten sukua, oikee luku ois vissiin 45,5... tais olla laps sylissä viimeks ku kirjottelin, ihme ettei ton enempää ollu älyttömyyksiä.

Eilen se sitte alko, työt nimittäin. Jonku verran jänskätti et osaaks mitään enää ja kuinka paljon on kaikki asiat muuttunu töis, mut yllättävän kivuttomasti meni. Ja lapsukainen, joka oli mummulla yökylässä, oli erittäin vieraskorea ja nukkunu koko yön heräämättä kertaakaan.. kauhee sanoa mut oon vähän kade, et tällänen luksushetki oli nyt sit tapahtunu. Toisaalta, parempi näin, ettei tullu mitään sellasta kommenttia, että "en muuten sitte hetkees ota tota pentua kyläileen" :D

Meillä jäi iskä nyt sit vanhempainvapaalle itsenäisyyspäivään asti. Mietin et nyt ku ollaan enempi molemmat kotona, vois yrittää tehdä ite ruoat lapsukaisellekin... Ku häpeäkseni täytyy myöntää et pääasiassa on kaupan ruoilla tähän asti menty. :ashamed: Joko ootte käyttäny jotain mausteita, yrttejä yms lasten ruoissa? Entä miten säilötte niitä? Neuvolan täti sano et äitiyspakkaukses olis ollu joku ruokakirja, muistaako joku oliko sellasta vielä siinä paketissa joka me saatiin?

Kuinka nopeesti on muuten kuukautiset palautunu niillä jotka on lopettanu imettämisen? Oon mietiskelly tässä et koskahan mahtaa alkaa, vajaan kuukauden oon nyt ollu imettämättä.. Ei sillä et olis mitenkä ikävä :D

Täytyy kyl sanoa et oon suunnattoman ylpeä pienestä pojastani, oltiin tänään eka päivällä lastenkutsuilla, jossa oli hirveesti vieraita ihmisiä, ja sit vielä illalla kavereiden luona jossa oli hälinää ja paljon ihmisiä, ja kaveri pääasiassa vaan killitteli ja touhus kaikkee, eikä ollu moksiskaan. Mitä nyt pakollisen vierastuskohtauksen sai kummisetänsä nähdessään :whistle:

Vilkuttamisesta olitte ainaki ilmeisest puhunu, meillä ei oikein suju, kun edelleen se näyttää siltä, ku jätkä heristäis nyrkkiä :D

Nyt raahaudun oikeasti sinne sänkyyn, elättelen toiveita unentäyteisestä yöstä :)
 
Misa75: Ihana, että sait miehen kotiin! Hyvä, että poika on parantunut korvatulehduksesta.

Agda: Missä olet töissä? Vai oletkohan jo täällä kertonut, en muista :ashamed: Onnea vaan töihinpalaamisesta!
Mä laitoin tytön ruoan sekaan vähän basilikaa. Silppusin tuoretta basilikaa pieniksi paloiksi. Jostain luin, että tekovaiheessa ei vielä niitä yrttejä sinne laittais vaan siinä vaiheessa kun alkaa syöttämään. En tiedä meneeköhän ne huonoksi jos pakastaa. Kovasti tyttö tykkäsi. Itsekin maistoin ja ihan hyväähän se oli. Aika voimakas maku tulee mokomasta pienestä lehdestä. Nii, ja kyllä sieltä pakkauksesta tuli se vihkonen.

Kuukautisista Mä lopetin imettämisen kun tyttö oli 4,5kk (yöllä vielä imetin) ja menkat alkoivat muutama viikko sen jälkeen! Olin ihan ihmeissäni kun niin nopeasti alkoivat. Eli nyt on kerennyt tulla jo kolmet. Sitä ihmettelin kun olen ikäni syönyt pillereitä ja ennen kun aloin niitä syömään, menkkani oli tosi epäsäännölliset. Nykyään tiedän päivälleen, milloin ne alkaa. Hyvä vaan, että on säännöllinen kierto.

Mä taidan tulla kipeäksi :snotty: Eilen alkoi päätä särkeä, ja nyt on nenä niin tukossa että! Täytyy vaan toivoa, ettei tartu tyttöön. Ei ole kiva, kun lapsi sairastaa :|
 
yritin tuossa täyttää lomaketta kun jään hoitovapaalle mutta ei auta kun mennä toimistoon. mie en vaan niitä ymmärrä. tyhmä kun on :headwall: mie inhoon täyttää kaikkia lomakkeita. ennen kun jäin äityslomalle minut lomautettiin kahdeksi viikoksi. joutusin täyttämään työkkäriin kymmensivusen kyselyn sen takia kun me omistetaan firma vaikka en sieltä ole koskaan palkkaa nostanut |O
tapaamisesta nuo tapaamis ajat kuulostaa molemmat hyviltä. klo.12 ehkä parempi.
minäkin voisin koittaa soittaa maanantaina niihin saunatiloihin mitkä saa ilman saunaa jos siellä vaikka olisi vielä vapaata. mitä mieltä?? toivotaan että jostain saatais paikka kun nyt rupee olee tätä pikkujoulu sesonkia.
 
Cadillac: Hotellien saunatilat voisivat toimia, kannatetaan! Juuri varasin Vaakunan saunatilat kaverin polttareihin, ja kustannus oli ekalta puoleltatoista tunnilta 145? ja seuraavilta tunneilta 15? päälle. Varasin 2,5h, niin tuli 155 euroa kustannuksia (meitä tulee n. 10 henkilöa). Eli ihan meidän budjettiraameihin menisi nuo Sokos Hotellin hinnat :)
 

Yhteistyössä