Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

Zoe-F
Misstra Onnea pikkuiselle ryömimään oppineelle :)
Nauratti tuo "Michelino" :D
Ja onnea uuteen kotiin :flower:

marza Ei kai sillä paikan "tyypillä" niin väliä ole, kunhan sieltä löytyy lähettyviltä wc, jossa voi sitten pesaista vauvaa tai itsekin vierailla :)
Mulle ei periaatteessa sillä hinnalla ole niin kovin paljon väliä, tietysti olisi ihan kiva, jos ei kauhean kallis olisi, koska jo matkoihin sinne ja takaisin menee varmaan noin 70? tai enemmän. Pari kymppiä nyt ei ole hirveän paljon mutta jos ei paljoa enempää :)

Outius Täällä sama meno, kun yrittää laittaa poikaa nukkumaan. Yritän laittaa ihan pikkuisen väsyneempänä, mutta siitä ei ole pitkä matka taas liian väsyneeseen, jolloin Roni tappelee unta vastaan ihan tosissaan.

Danjuska
Roni ainakin hulinoi tunnin verran monena yönä kun tuli hampaita ja oli vasta oppinut kaiken laista. Jäi kyllä pois taas, onneksi :)

Minilla Noi voi nyt hel***ti mitä sakkia :eek: Huhhuh... Toivottavasti pääsette pian mukavampaan paikkaan, tuollainen alku naapuruudelle kertoo jo millaista se tulee jatkossa olemaan :/

Riksu- Ei kai sillä niin väliä ole antaako päivällä vai iltapäivällä sen lihasoseen, itte oon järkeillyt sen niin, että se on vähän tukusampaa ja kun aamupuurosta on jo yleensä hetki niin se on ihan hyvä siihen väliin, lihassa olevaa proteiinia tarvitaan lihaksien rakennusaineeksi ja yleensä Roni on vilkkaimmillaan sen ensimmäisen ruuan jälkeen. En mä oikeasti tiedä, mutta näin oon ajatellut.
Ja kun niissä kaupan soseissa on esimerkiksi 4-6kk niin se ei tarkoita että 6kk:n jälkeen se olisi huonoa ruokaa, vaan sitä, että sen voi aloittaa 4-6kk:n ikäiselle.

Cattitude Roni tykkää kävellä ja seisoa tosi paljon, käsistä pidän kiinni ja kävelytän. Vielä Roni ei osaa esimerkiksi sohvaan tukien kävellä mutta tykkää siinä tönöttää kauan kunhan ensin saa itsensä kammettua siihen :)

Meni sitten ihan ketuiksi tän päivän päikkärit. Piti mennä mun vanhemmille, joten en laittanut Ronia nukkumaan kolmelta kun ajattelin että nukkuu sitten autossa 16-17 kuitenkin. Noh, vähän ennen neljää tuli ilmoitus ettei äiskä jaksa vieraita (hirvimettällä olleet viikonlopun) ja Roni oli sitten jo niin väsynyt, ettei pinnikseen suostunut nukahtamaan. Mies yrittää nyt vuorostaan nukuttaa, mutta luulempa, että joutunee auton kohta starttaamaan. :/
*muoks* Ei onneksi tarvinnut miehen ajelemaan lähteä, sai Ronin taputeltua ja paijailtua uneen. :)
 
hmm.. josko jatkais..

Muksut unilla.. tai ainakin melkein.. Tyttö on taas kumman levoton.. en oikein tiiä mitä tekis.
Päivällä soitin tk:lle kun haroo noita korviaan.. puuron syönti takkuuaa taas.. sanoivat että seurata tällä hetkellä.. on kuulemma niin paha influenssa aalto täällä menossa, että ei ihan pikku asian takia välttämättä kannata tk:lle viedä...
Saattaahan toki olla, että tekee hampaita, tai sitten levottomuus johtuut uosta kun koko ajan hirvee touhu päällä ja yrittää istumaan jne.. itellä vaan tosi levoton olo!!
Huomenna soitan kontrolli ajan ja kysäisen vielä sieltä mielipidettä. Toisaalta konrtolli aika on varmaan 1-2 viikon sisään joten jos ei typy käy kitkuiseksi niin voi kai sitä odottaakkin.. ta ja tiedä mutta oma mieli on levoton.

Kaatjuska, Riksu, Cattitude ym. joita Oulun seudulla tapaaminen kiinnostaisi, pitäisikö vähän alkaa kartoittamaan paikkaa, aikaa jne.. olisiko tapaaminen ihan Oulussa vai kuinka?? Meiltä Ouluun 100km ja junayhteydet varmaan jotenkin pelaa.. ja oma autokin on käytettävissä kun mies ei ole töissä ja viikonloppuisin toki, että sen puoleen mulle käy tapaaminen Oulussakin.
Itse en Oulua tunne enkä siellä ole liikkunut että en osaa yhtään ehdottaa mitään. Ainut mikä tulee mieleen on hoplop.. mutta sehän ei taida keskustassa asti olla.
Toki jos ei paikkaa löydy ja haluaa tänne asti porukka tulla niin voidaan tavata meilläkin. Meillä pieni omakotitalo, mutta varmaan seinät kasassa pysyis :LOL:
Mutta ideoita kehiin vaan te jotka Oulua ja lähialuetta tunnette!!

Minilla: Voi kurja mikä tilanne teillä :eek: siis vauvan ja lasten äänethän kuuluu osaan arkea!! miten voi puolivuotiasta pyytää olemaan hiljempaa??!!!! Voi jestas mitä k***ipäitä teidän naapurit!
Itse olen kans nähnyt mitä on elää jos naapuri täys *piiip*.. en onneksi omakohtaisesti (meille aina osunut kivat naapurit =) ) mutta kaverin kohdalle sattunut.
Eikö ylienne hiljaisuus ala klo 22..? mutta toki pakolliset elämän äänet ( joihin känniläisten hihkuminen ja musiikin huudattaminen ei kuulu ) kuuluu! olisi naapurienne pitänyt sitä miettiä ennen kun kerrostaloon muuttavat.
Jaksuja kovin! :hug:

Marais: :hug: Toivottavasti Leo pian paranee!! voimia.
Eikö vanhempasi pääsisi teidän luo kyläilemään jossain välissä??
Ihan omaakin jaksamista ajattele kun reissua mietit. Itse olen tätä nykyä aika huono lähtemään minnekkään lasten kanssa jos vähänkään kipeitä; eivät malta nukkua sitä vähää mitä kotona ja mieluiten vietän rikkonaiset yöt kotona. Ja matkustaminen ottaa omillekkin voimille. En siis tarkoita että olisin sitä mieltä että sinun ei missään nimessä kannattaisi lähteä ;) omia tuntemuksiani tässä vaan sepitin!
Oletko siis Iisalmesta kotoisin?? Itse siitä miltei vierestä :)

jahas, jos sitä menis suihkuun. lapset tuntuvat vetämän unta sikeästi nyt :D

danjuska ja jenna kohta 7kk :eek:
 
pikaseen kävin lukemassa ja kommentoi myös pikaseen.
mies joutui eilen sairaalaan ja kyllä on ollut aikamoinen sählääminen täällä.
minilla :hug: teille. koittakaa pärjätä naapureiden kanssa.
aplo meillä ryömitty noin pari viikkoa mutta katsoin joku aika sitten noiden vanhempien lapsien kirjoja ja vanhin lapsista alkoi ryömimään vasta 8kk iässä.
tapaamisesta meillä olis y-tunnus. mahtaiskos se kelvata sinne? ja jos jotain eväitä saa syödä sinne minne sitten menemmekin niin minäkin voisin jotain sinne leipoa =)
outius mistäpäin hyppäät junaan? me lähdetään turusta joten jos joku täältä lähdössä niin törmätään junassa??
nyt nukkumaan :wave:
 
Huomenta! Täällä on mennyt ihan kivasti, välillä saadaan nukkua koko yö, välillä pitää ravata laittamassa tuttia koko ajan, niinkuin viime yönä.

Minilla Siis ihan hirveä tilanne teillä! Uuden asunnon ihanuus vaihtuu muuton odotukseksi. Menit vielä reilusti sanomaan naapurillesi, että laittaisi musiikin hiljemmalle, etkjäå kutsunut poliisia. Poliisihan ei nimittäin kerro, kuka naapuri on ollut kyseessä, jos he käyvät oven takana. Ihan kauheaa, että kaikki ääni, mitä lapsesta lähtee, pelottaa, että se häiritsee naapuria. Meillä on ollut kovaäänisiä naapureita ja kun menin sanomaan keskellä yötä, niin seuraavana aamuna oli anteeksipyyntökirje laitettu postiluukusta. Ei se menoa hiljentänyt, mutta olivat edes pahoillaan... Tosi ikävä tilanne teillä ja toivottavasti pääsette muuttamaan nopeasti tai tilanne ratkeaa! :hug:

Ryömimisestä T oppi ryömimään pari viikkoa sitten, eli noin 7 kk iässä. Nyt huojuu koko ajan kontillaan, mutta ei pääse eteenpäin. Ei ole vielä onneksi tajunnut yrittää nousta ylös. Olin suunnitellut, että mies laskisi pinniksen pohjaa, sitten kun tulee taas joku päivä kotio takaisin.

Yrittääkö teidän vauvat sohia naamaa ja tukkaa ja puristaa ihosta niin kovaa kuin lähtee? Kun se on välillä aika ärsyttävää. Vauvauinnissakin viimeksi T kekkas, että naamaan sohiminenhan on tosi kiva homma ja saa äitiin jotain liikettä ja ääntä.

Niin ja monet päikkärit teidän vauvat nukkuu?

Pitääpi taas mennä leikkimään pojan kanssa. Moikka!
 
Heippa piitkästä aikaa kaikille!

Olen muka ollut niin kiiresenä viimeajat, etten ole ku käyny lukemassa juttujanne täällä. Mies ollut viime ja tän viikon isyyslomalla ni käytiin pohjois-pohjanmaalla kyläilemässä molempien vanhempien luona ni siinä meniki jo sit toinen viikko kokonaan. Tää viikko pyhitetty nyt kotona olemiseen :) Loppu viikosta tosin sit ystävä pariskunta tulos kyläileen, mut se on kyllä kivvaa :)

Mie voisin kans olla kiinnostunut osallistumaan oulun seudun tapaamiseen, jos sellainen päätetään järkätä. Olen kotoisin siitä oulun kylestä ja käyntiä siellä on tämän tästäkin :) HopLoppi voisi olla sielläkin tosiaan kiva paikka, mut sinne keskustasta matkaa se n.10km., mut bussiyhteydet mun mielestä sinne toimii hyvin. En kyl nyt äkkiseltään siellä tiiä muuta paikkaa kuin just erilaiset hotellien kokoustilat yms. mitä tampereen treffi porukkakin oli miettinyt :)

Minilla: Itsehän olin kans muutama viikko sitten soittaa poliisit naapuriin ku musiikin mökä ei loppunut edes puolilta öin ja muutenki ihan älytön mesu siellä koko viikonlopun. Ihte olen sen verran arka tapaus etten uskalla mennä kenenkään oven taakse pyytämään olemaan hiljaa, juuri sen takia et millasen vastaanoton saa... meän naapurit on jo niin pelottavan näkösiä korstoja, et parempi sun kertoman perusteella pysytellä ihan hissukseen etteivät meän oven taakse eksy... kaikenlaisia ihmisiä sitä naapureikseen saakin :/

Mimmukka: Kuulostaa tutulta täällä samanmoista sohimista ja räppimistä. Eilen löysi äitin korvat, jotka sit oli melkeen pakko repiä päästä ku ilmeisesti näyttivät sen verran hauskoilta... Älytöntä voimaa Saaga ei sohimiseen käytä, mut kipeää se käy silti välillä..
Meillä on tähänasti nukuttu yleensä kolmet päikkärit, kahet lyhyet ja yhet pitkät. Saaga heräs aiemmin aina 6.00. Nyt kuitenki noin viikon on nukuttu aamulla n.8.00 asti, ni päiväunirytmikin hakee nyt uutta muotoa. edelleen nukutaan noin kolmet unet mut toooosi lyhyitä ovat olleet(~30min). Pitäisi alkaa nyt valvottaan vähän enemmän ja yrittää josko kaksilla pärjäisi ni unet es vähän pitenisivät.

Aplo: Täällä ei kanskaan ryömitä tai saatika kontata/nousta pystyyn. Kääntyy molemminpäin. Ja napansa ympäri pyörii ketterästi ja nyt pari päivää on ponnekkaasti yrittänyt päästä eteenpäin, mut tällähetkellä saldona on lähinnä eteneminen taaksepäin :) Saaga tosin ei vieläkään nouse suorille käsille vatsallaan ollessaan kuin hyvin hyvin harvoin. Eiköhän nämä meän hitaammatkin kehittyjät vielä aikanaan muiden vauhtiin ehdi :) Itse olen ammatiltani fysioterapeutti(en tosin ole kovin paljoa lasten kanssa tehnyt töitä), mut mun mielestä ei tarvii olla ollenkaan huolissaan vielä vaikkei liikukaan, oiskohan ollu et n.10kk ikäisen pitäisi alkaa osata viimeistään ryömiä ja jos ei niin sit vasta ohjataan fysioterapeutille ja tarkempiin tutkimuksiin. Oleellista on että vauvat kehittyy, vauhti on jokaisella oma =)

Fasu & Kaa: Meillä tosiaan (omasta mielestä) maailman suloisin tolleri. :D Vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää jokapäivään, mut mun mielestä tuo touhukas luonne on niin parasta koirassa! Kaa, miten teillä koira suhtautuu vauvaan? Onko koirasi uros vai narttu?

Meillä hoitotaso oli "käytössä" n.1kk. Olen hoitanut Saagan sylissä ihan syntymästä asti. Nykyäänkin pukeminen ym. sujuu paaaaljon paremmin ja hiljasemmin sylissä kuin esim. lattialla :)

Outius: olen kans ihan sekasin tuon rokote asian kanssa. Itse en rokotetta luultavasti ota ku oon terve immeinen ja luultavasti en sitä es ehdi saaha ennenku tauti on pyyhkässy jo ohi :) Mut tuon saagan rokotuksen kans mielipie vaihtuu lähes päivittäin.... :/ Luin jostain et rokote on ihan sama ku kausi-influenssa rokote, mut sitä on muunnettu niin että sen vasta-aineet tehoaa juuri h1n1-virukseen eikä useisiin erilaisiin niinku kausirokotteessa eli tämän perusteellla rokote on tutkittu/käytetty jo pitkään. Kausirokotteestakinhan(kuten muistakin) voi tulla sivuoireita, mut ne on harvinaisia. Tämän luettuani vähän ajattelin et laitamme saagalle rokotteen, koska se on ilmeisen raju tauti vaikkeikaan hengenvaarallinen. Jälkitaudit kuitenkin näin pienelle voivat olla jopa vaarallisia. Todennäköisempää lienee saada täällä lapissa se possuflunssa ku sivuoireita rokotteesta?! Mut miten laitatteko vielä kausirokotetta vauvoillenne? Itte olen sen kans ihan hoo-moilasena, ku en ole vielä varma milloin palaan töihin ja siispä Saaga voi influessa aikaan joutua päivähoitoon, joten tartunta riski VOI olla olemassa. Jos oisin kotona niin luultavasti rokotetta ei tulisi laitettua, mut nyt???? huoh....

Nyt on jo niiiiiiin pitkästi asiaa et varmaan täytän koko sivun yksin :), joten parmpi lähteä ruoanlaittoon! Paljon jäi varmaan vielä kommetoimattakin :)

Terkuin:

Viola ja Saaga jo 7kk ja risat :eek:
 
Heipsan piiiiitkästä pitkästä aikaa!

Syksy on ollut meillä melkoista taistelua eikä voimaa ja energiaa ole riittänyt muuhun kuin perustoimintoihin :/ . Meillä on nimittäin molemmilla pojilla ollut jo kaksi korvatulehdusta ja tottakai vuorotellen. Kun ekan kanssa käytiin lääkärissä niin viikon päästä oli toisella tulehdus. Ja kun paranivat niin lähdettiin uudelle kierrokselle. Samassa rytäkässä Joona teki ekan hampaansa (todella kauan ja kiukkuisesti ja kivuliaasti) ja nyt niitä hampaita onkin tulossa 3 samaan aikaan. Juuri pojalla loppui antibiootti ja sen puolesta vatsa parani, niin nyt on yöt ja päiväunet täyttä kitinää & huutoa :headwall: .

Korvatulehduksia on siis ollut ja korvalääkärit puhuvatkin jo tuubituksesta sillä infektiokausi on vasta aluillaan. Ehkäpä on parasta tuubittaa, eihän kukaan halua katsoa kun pieni lapsi on koko ajan kivulias ja kipeä.

Sikainfluenssarokote todennäköisesti Joonalle otetaan. Siis pelkästään nää korvatulehdukset on näyttäneet kuinka huonosti vauva voi voida... Mä en halua että pieni voi joutua jopa sairaalaan. Jos se rokote pienentää edes hiukan todennäköisyyttä saada sikaflunssa niin varmasti rokote otetaan.

Mitähän muuta, ruuasta on vissiin ollut jotain juttua (sori, en jaksanut lukea paljoa taaksepäin :ashamed: ). Joona syö aamuisin ja iltaisin 2 dl kaurapuuroa, lounas- ja päivällislihasoseet ja välipalana hedelmäsosetta. Teen lihasoseet itse ja niitä menee nyt semmonen 1,5 pikkupurkkia tai sit yksi iso purkki. Olisko se grammoissa jotain lähemmäs 200 g. Ja siis mä kyllä annan Joonalle kaksi kertaa päivässä lihasosetta. Samalla tavalla esikoinen on syönyt ja ihan hyvävointinen jätkä siitä on tullut :D.

Enpäs nyt keksi muuta aihetta mutta koitan palailla vähän useammin lukemaan juttujanne :).

Iines ja Joona viikon vajaa 8 kk
 
Moi!

Huippu kuva Fasulla. :D

Täällä yritetään kovasti kävellä. Siis tuettuna. Likka tykkää kun sitä pitää käsistä kiinni ja kävelyttää. Pienen matkan pääsee itsekin eteenpäin tukea vasten, mutta yleensä tulee huuto kun likka on noussut esim. sohvaa vasten, aikansa siinä seissyt eikä sitten osaakaan tulla alas. :eek: Oon myös huomannut semmoisen piirteen itsessäni, et pidän likkaa paljon enemmän vauvana kun esikoista samanikäisenä. Jotenkin sitä vaan ajattelee et se on niin pieni vielä ettei likan tarvitsekaan osata juuri mitään vielä. Esikoiselle olin taas kauheesti näyttämässä uusia temppuja ja asioita ja halusin et se oppii nopeesti.

Osaaako teidän vauvat muuten jo vilkuttaa? Meillä ei osata eikä ole ollut mitään yrityksiäkään, mutta vauvauinnissa on yks vauva joka osaa jo vilkuttaa. En kyllä muista milloin meillä esikoinen oppi vilkuttamaan, mutta tuskin nyt kuitenkaan 6-7 kk:n iässä.

Cadillac, kyllä mä uskoisin et teidän y-tunnus kävis sinne dynamoon. Sieltä vastattiin mulle että tilaa vuokrataan yrityksille ja yhdityksille ja että y-tunnus pitää olla, mutta mitään muita kriteereitä ei ollut.
Laitoin eilen muutamaan paikkaan kyselyä, mutta ei ole vielä tullut vastausta. Kastotaan nyt pari päivää vielä ennen kun tehdään päätöksiä paikan suhteen. Jos tuo hotelli käy kaikille niin varaan sit jostain hotellista tilan, jos parempaa ei tule vastaan.

Käytiin eilen lääkärillä tai oikeastaan kirurgilla sen aukileen umpetumisen vuoksi. Kirurgi ei ollut huolissaan, mutta laittoi varmuuden vuoksi lähetteen tays:iin pään magneettikuvauksiin. Ennen vuoden vaihdetta pitäis tulla sit kutsu sinne. Tuo aukile pitäisi kuulemma olla ainakin vähän auki kahteen ikävuoteen asti ja likalla se on tosiaan nyt jo ummessa.

Sikainfluenssa-rokotteesta mulla on vähän samoja aatoksia kun Outiuksella. Mun mielestä media on litsonut hysteriaa, mutta mä en osaa pelätä sitä yhtään. Eilenkin suurella uutiskynnyksellä uutisoitiin siitä et ensimmäinen sikainfluenssan uhri kuollut Suomessa, ja lopulta selvisikin että potilas oli ollut pitkäaikaissairas ja jo toipunutkin sikainfluenssasta mutta kuollut sitten siihen sairauteensa. Toki tuo sikanuha on vaikuttanut tuohon tapahtumaketjuun, mutta se ei ole ollut itse kuolinsyy. Itselle en varmaan ainakaan ota rokotetta, ja lastenkin kannalta harkitsen asiaa vielä tarkoin. Enkä ole varma otetaanko tuota tavallistakaan influenssa-rokotetta.

marza
 
marza: Siis mitä, aukile pitäis olla auki niin pitkään?! :eek: Anteeksi, mä en ole perillä ihan teidän tarinasta mutta koska teidän tytöllä on aukile mennyt umpeen? Olen kiinnostunut siksi, koska Joonalla oli 5 kk ikäisenä aukile enää hiukan havaittavissa, se oli sormenpään kokoinen. Kävimme ylimääräisessä lääkärineuvolassa ja lääkäri tarkisti Joonan pään. Hänen mielestään kallon liitokset eivät olleet luutuneet kiinni. Joonan pään kasvua tarkkailtiin parin kuukauden verran mutta koska kasvu on normaalia niin mitään ei tehdä. Nyt aukile on kasvanut jo umpeen. Mä en edes osannut huolestua asiasta, sillä esikoisella oli aikanaan sama juttu eli aukile jo 7 kk ikäisenä ummessa eikä kukaan reagoinut Turun neuvolassa asiaan :| .
 
iltoja

ja niinhän siinä kävi sitten että korvatulehdus taas/edelleen :/
Onneksi vein päivytykseen, vaikka eilen sanoivatkin vaan että seurailla kotona.

Jaksuja Iinekselle! :hug: täällä yöt olleet levottomia noitten korvien myötä. Mietinkin juuir äsken että millonhan alkavat jotain korville tehdä jos koko ajan tulehduksia.

Itsekkään en jostain syystä osaa pelätä tuota possunuhaa :eek: ajattelen että se tulee jos se on tullakseen ja se sairastetaan sitten pois.. ei sinä muuta :whistle: ehkä oon vähän pimeä, mutta kun toisaalla sitten sanotaan että ei se ole kovin paljon erillaisempi kuin tavan flunssa.. rajumpi "vain"..

Täällä kans Jenna tarraa kiinni ihan joka kohtaan mistä vaan otteen saa; hiukset, korvat, suu, nenä ym.. ja puristaa kovaa :eek:

 
HuomeniA!

mitähän mun piti kommentoida!

Zoe ainakin joskus puhui siitä, et mies ei ihan hoksaa alkaa esim. ajoissa syöttämään ja sit koko homma menee hirveeksi huutamiseksi. Meilläon kyllä sama juttu. MIehellä ei hirveesti oo käsitystä siitä, millon kannattais alkaa laittamaan unille tai syöttämään ja mitä ruokaa mihinkin aikaan. Nyt ku ite oon ollu töissä niin välillä on kuulema syöty puuroa 12 päivällä (siis aamupuuro). Nyt tilanne on siinä mielessä parantunu et ku mies on joutunu yksin oleen lapsosen kanssa niin rutiini on heillekin alkanu muodostumaan. Mut jos mä oon kotona niin kaikki on vähän niin ku mun vastuulla. Nykyään mies jo älyää (ehkä) alkaa nukuttamaan. Pitäis vaan antaa huutaa lapsen ja kattoa missä vaiheessa ukko alkaa reagoimaan lapsen tarpeisiin. mä en vaan ite jaksa kuunnella huutoa varsinkin kun tiedän mikä siihen auttais.

eroahdistus: joo mä en käy missään. neiti huutaa heti jos meen oven taakse. ehkä se vaikuttaa ku oon kaiket päivät pois. mutta en tajua miks isä ei kelpaa vaan aina ja iankaikkisesti äiti vaan! tosi rasittavaa!

lääkärineuvola oli meilläkin ja painoa oli 7880 g ja pitutta 68 (?). vierasti niin hirveasti lääkäriä et ei varmaan kuullu stetarilla mitään sydän ääniä. normaalit kuulema oli....

joulu: Pohditaan ankarasti mitä tehtäis. Jonnekin ois kiva lähteä, ku kerrostalo asuminen jouluna tuntuu jotenkin ankealta. Vieraissa vaa neiti ei malta nukkua eikä syödä ja elämä on yhtä huutoa. lahjaksi aattelin ostaa jotain "sóittimia". tietääkö kukaan missä myytäis lasten kitaraa. siis sellanen vaan leikkijuttu. muuten ei varmaan osteta mitään erikoista. molempien porukoille jotain ja kummilapsiakaan ei muitesteta ku synttäripäivänä. jouluna lapset saa muutenkin niin paljon lahjoja, että se kummin antama paketti häviää sinne jonnekin. tai ne ei sitä ainakaan muista. toisillemme ehkä ostetaan jotain pientä.

meillä neiti siis ryömii, nousee tukea vasten seisomaan ja ottaa muutamia konttaus"askelia". hallitusti ei todellakaan osaa laskeutua alas ja pystyyn on päästävä koko ajan. hirvee tarve päästä eteenpäin ja ylöspäin.

nyt pullaa leipomaan! nam nam nam. on niin ankee keli et pulla ja kaakao maistuu varmaan hyvälle...

 
Heissan!! Eilen Emppu liikku taakse päin :heart: suoristi kädet ja työns siitä :) hyvä hyvä!! Tänään sit jo tutkiskeli mitä löytyy keittiön tuolien alta!!!! Vai ei kiirettä liikkumiselle :LOL: mitähä seuraavax!!! Suorille käsille kyllä ittesä nostaa.
Empun kummit tulee tänää käväsee :)
Päikkäreitä nukutaan noin 3 päivässä,joskus 2.
Nyt täytyy mennä kakki vaippa vaihtaa!

Marsu, Minni 3v ja risat, Emppu 7kk ja rapiat piäle
 
Just kun toissapäivänä kirjotin, ettei tyttö vielä liiku minnekään, niin eilen opetteli oikein tosissaan ryömimään. Peppu nousee tosi ylös ja jalkojen kanssa potkii hurjasti mutta ei vielä tajua että niitä käsiäkin pitäisi liikuttaa. Taaksepäin ja sivulle liikkuu hitaasti ja navan ympäri pyörii tosi sutjakkaa. Ja tämän kaiken siis oppi päivässä. Aiemmin ei tehnyt mitään noista! Eilen tiskailin niin tyttö veti pitkin keittiön lattiaa ihan innoissaan =)

Mä oon jo jonkun aikaa yrittänyt laihduttaa. Viime viikolla repsahdin aivan täysin ja nyt pitäisi taas ottaa itteää niskasta kiinni. Tavoitteena olisi vielä 3 kiloa saada pois. 4,5kg on jo lähtenyt.

Marza: Mitä siitä aukileen kiinnimenemisestä voi sitten seurata? Hyvä ettei lääkäri ollut huolissaan asiasta.

Meillä ei tyttö ainakaan osaa vilkuttaa. Eikä myöskään taputtaa. Ei kai nää näin aikasin noita juttuja voi vielä osata, vai?

Meillä ei ole havaittavissa eroahdistusta. Mutta muutamia kertoja kun olen töistä tullut ja lähden vaikka käymään vessassa niin silloin tyttö kyllä alkaa itkeä kun näkee mun lähtevän pois sen luota. Eli ehkäpä sittenkin jotain pientä eroahdistusta.

Rokotteita ei oteta. Ei olla miehen kanssa koskaan otettu rokotteita eikä koskaan myöskään sairatettu influenssaa, joten hyväuskoisena ajattelen ettei se tälläkään kertaa meitä sairastuta. Ajattelen myöskin että kaikenmaailman rokotteet huonontaa omaa vastustuskykyä.

Kello onkin jo aika paljon. Meidän jumppa alkaa kohta mutta saas nähdä keritäänkö menemään kun tyttö vielä nukkuu ja mä tässä koneella istuskelen :D
 
Iltapäivää,

Heti kun menin valittamaan Joonan nukkumisista niin tuli täysi muutos. Viime yönä oli vaan yksi parkaisu :eek: ja ekat päiväunet nukkui ihan putkeen ilman välihuutoja :eek: :eek: . Meillä päiväunia nukutaan joko kahdet tai kolmet, riippuu paljon miten yö on mennyt ja kuinka aikaisin herää. Mä en niinkään nukuta kellon mukaan vaa sitten kun alkaa olla merkkejä väsymyksestä. Aikaisemmin nukutin tyhmästi aina samoihin aikoihin mukamas oikeeseen aikaan ja siitä seurasi vain koko ajan väsynyt vauva.

Danjuska: Paljon jaksuja teillekin :hug: . Tiedän tasan miltä tuntuu. Meillä kun on tuo esikoinen jo korvakierteinen ja näköjään Joona on kanssa :/ .

Korvatulehduksista: Onnittelen vain itseäni siitä, että otettiin molemmille pojille vakuutukset, jotta päästään ilman jonoja hyvälle korvalääkärille ja tuubitukseenkin viikon varoitusajalla. Nopeamminkin päästäis mutta haluamme maksusitoumuksen, jolloin lasku menee suoraan vakuutusyhtiöön eikä meidän tarvi pulittaa välillä omista rahoista 2 x 1300 ? (eli molempien tuubi-operaatiot).

Zoe: Meillä tosiaan menee ruokaa kohtalaisen paljon :D . Kyllä tuo poika liikkuukin sen edestä. Paikoillaan on tasan silloin kun nukkuu rattaissa, pinnasägyssäkin painaa reunasta reunaan :LOL: . Joona käyttää kohtalaisen tehokkaasti hyväksi koko talon pinta-alan ja sitä saa oikeesti välillä etsimällä etsiä. Osoite on usein kyllä sama, eli isoveljen huone, joka on täynnä kaikkea ihanaa mutusteltavaa. Ja kuolavanaa kun seuraa niin helpolla löytää ;) .

Joulu on taas tänäkin vuonna yks murheen aihe. Mä tykkään hirmuisesti joulusta mutta siitä tekee stressaavaa aikaa se, että haluis olla kotona eikä laukata kolmena päivänä joka suuntaan mutta ei vaan taideta uskaltaa sanoa sitä meidän omille vanhemmille. Hankalaa kun mun pikkusisko ei halua mennä vanhempien luokse ellei me mennä ja jos me ei mennä, niin mun vanhemmat ovat kaksin koko joulun. En tiedä jaksanko enää tänä vuonna kutsua mun vanhempia ja pikkusiskoa meille aatoksi, kun eivät viime jouluna tehneet muuta kuin valittivat ja istuivat ja mä tein kaikki hommat yksin. Onneksi mies auttoi hiukan. Olin siis odottanut, että saisin hiukan ruuanlaitto tai kattausapua mut ei. Huippu oli se, että minä raskaanaollessa jouduin illalla puolikuolleena istumaan joko lattialla tai kovalla jakkaralla kun kukaan ei luovuttanut mulle pehmeämpää paikkaa, jotta voisin lepuuttaa särkeviä jalkoja ja selkää. Eli viime joulusta on niin surkeat muistot että No thanks tälle vuodelle.

Joona katosi taas mutta äänestä päätellen nuoleskelee omaa kuvaansa eteisen peiliovesta. Pitänee mennä noutamaan pikkukaveri takas olkkariin. Se pysyy täällä tasan 30 sekuntia kunnes on pyrähtänyt taas pureskelemaan sähköjohtoja...

Iines ja Joona himpun vajaa 8 kk
 
Moikat!

Ja terveiset räntäsateisesta Mikkelistä! Eli lähdettiin tänä aamuna sitten reissuun, kun pojan vointi on hyvä (kop kop). Junamatka meni taas mukavasti :)

Danjuska: Mies on Iisalmesta, ja minä puolestaan Mikkelistä. Käydään Iisalmessa aika usein (tosi usein jos multa kysytään), n. puolentoista kuukauden välein. Montako kilsaa teiltä on Iisalmeen?

Iines, mukava kuulla teistä! :wave: Olenkin välillä miettinyt, että mitäköhän teille kuuluu. Joona ilmiselvästi pitää paljon omasta peilikuvastaan! :)

Meillä on nyt sitten lusikkalakko. 4 päivään ei ole poika syönyt kuin ehkä 2 lusikallista päivässä. Puristaa vaan suun viivaksi, ja nauraakin suu kiinni ?!? Muilla tätä?

Outius: Mä en ole vielä päättänyt, tullaanko tapaamiseen junalla vai autolla. Riippuu noiden lahjuslaatikoiden koosta, painosta ja tapaamispaikan etäisyydestä juna-asemaan. Jos tullaan junalla, niin sitten lähdetään varmaan Pasilasta liikenteeseen.

Eroahdistusta meillä ei ole ainakaan päivällä, mutta voisikohan olla, että osa yöheräilyistä olisi sitä? Kun ei rauhoitu kuin tissille. Viime yönä oli 4 maitoateriaa, sitä ennen tosin vaan 2. Eli vaihtelee..... Mies murehti eilen, että imeekö se vielä koulussakin rintaa, kun näyttää olevan nyt hommaan niin kovin kiintynyt. Että mitenköhän vieroitus ikinä onnistuu, kun sekin on jäämässä hoitovapaalle huhtikuun alusta. Keksin, että voisi hankkia itselleen sellasen tekorinnan, niin kuin siinä Perhe on painajainen -elokuvassa :LOL:

Sikalentsu-tilannetta seuraan, en ole vielä päättänyt. Tavallista influenssa rokotetta en näillä näkymin ota.

T.Marais ja Leo
 
Tässä muuten tuore kuva Joonasta, kun se on tekemässä yhtä rakkaimmista harrastuksista. Tämä siis könyämässä pystyasentoon ja samalla remontoiden isoveljen rakasta potkuautoa (tästä puuhasta tulee aina iso taistelu veljesten välillä ).

 
Nopeaa kommentoin ennenku pitää lähteä kerhoilemaan. Zoe, en miekään perusta et jotain pitäisi osata tiettyyn aikaan mennessä, eihän edes kaikki aikuset osaa samoja asioita keskenään, joten miksipä pienten pitäisi osata :) Terkoilla vain on nuo tiety aikarajat missä ns."keskimäärin"vauvat jotain oppii ja jos taitoa ei kuulu niin sitten täälläpäin ainakin laitetaan fyssarille, jossa tutkitaan tarkemmin mistä homma kiikastaa. Mun mielestä on hyvä et tutkitaan mielummin varalta, koska jos jotain häikkää olisikin niin mitä aiemmin niihin puututaan sitä enenmmän niihin pystytään vaikuttamaan. Monien mielestä tuntuu et jos lapsi laitetaan fysioterapiaan et jotain on vialla, mut suurin osa fysioterapeutille nauvolankautti tulleista vaaveista saa jumppaohjeita ja neuvoja millä auttaa pientä hoksaamaan itse miten liikutaa eli tuetaan hänen oppimista. Lähes kaikki hitaasti kehittyvistä kirivät aikanaan ikätoverit kiinni :)

Meillä Saaga juurikin eilen oppi nostaan kättä tervehykseksi(ei vilkuttaan varsinaisesti). Tämän oppi ku ihan tarkoituksella aikani hälle kättä nostelin tervehtien :D Toinen ihan mielissään taidosta, mut en usko et vielä sen yhteyttä ymmärtää. :) Taputtaa täälläkään ei vielä osata. Meilläkin vauvauinnissa 10kk ja 1wee pojat jotka juuri opetteli vilkutusta, eli ei mun mielestä vielä tarvii osata?! Yksi tyttö (7,5kk) siel tosin jo taputti :D Näin ne vain on niin yksilöitä nää pienet! :)

no nyt neitokin heräsi joten pitää rientää, vaikka oli vielä muutakin tarjoitus kommentoida.

Mukavaa keskiviikon jatkoa!!!!!
 
Heipähei,

Pienen tauon jälkeen. Olen vähäksi aikaa ollut vaikka missä pimennossa, kun taas on ollut yhtä taistelua nämä raskauden ensimetrit (eikä edes saisi valittaa). :( Mutta siis pahoinvointia on ollut nyt kolmisen viikkoa siinä määrin, että olin jo eilisen päivän tiputuksessa. Eipä ollut apua muuta kuin yhdeksi yöksi, tänään kaikki taas alkoi. Mutta toiveikas olen, että loppuisi kohta. Huomenna täynnä 9 viikkoa.

Ei siinä muuten mitään, kyllä minä itse kestän, mutta sydäntä raastaa, kun en voi hoitaa täysillä tuota meidän pientä nyt. Siitä kai ne pahimmat itkut tulee. Onneksi oma äitini on ollut nyt lomalla ja auttanut tosi paljon, samoin mies on hurjasti joustanut. Mutta kun haluaisin jo "parantua" ja hoitaa taas kaiken itse.

No, se siitä. Kyllä se tästä. Ja nyt taas tuntuu jo paljon paremmalta. Esikoisen aikaan pahoinvointi oli ympärivuorokautista, mutta nyt selvästi aamupainotteista. Eli jotain toivoa. :)

Vilkutus ja taputus. Meillä pikkumies on vilkutellut reilun viikon verran. Samoihin aikoihin hoksasi taputuksen. Kaikkein hellyyttävintä on, kun vilkuttaa aamulla isälleen, kun tämä lähtee töihin. Aluksi oli itsekin niin innostunut vilkuttamisesta, että jopa keskellä yötä piti sitä tehdä. :D Sitten taputtaa aina, varsinkin kun itse taputtaa ensin. Tyyli on tosin vielä vapaa, eli taputtaa toista kättään kämmenselkää vasten. Aivan hurmaavaa. Mutta jokainen taitohan opitaan yksilöllisessä tahdissa. Meillä esim. ryömitään kovasti, mutta ei vielä konttaa.

Meillä on neljäs hammas puhjennut, nyt on siis kaksi alhaalla, yksi yläetuhammas ja nyt siihen viereen puhkesi toinen. Toinen etuhammas ylös myös tuloillaan, mutta ei puhjennut vielä. Outoa, luulin että etuhampaat tulee normaalisti ekaks pareittain.

Meillä yöt vähän parantunut, mutta edelleen täytyy muutaman kerran yössä nostaa syliin ja tuuditella. Tankkaa ihan selvästi läheisyyyttä. <3

Sikaflunssarokotteesta en myöskään ole päättänyt. Itse saisin sen ensi viikolla ja poika siitä viikon päästä. Ajatukset heittää monta kertaa. Toisaalta itsellä sellainen olo, että tähän päälle vielä influenssa, mitenköhän kroppa sen jaksaa näillä voinneilla. Poika on toisaalta perusterve, mutta jälkitaudit pelottaa. :/

Tuun kommentoimaan paremmin, nyt tuudittamaan poika ulos. Elämä alkaa taas iltapäivällä vähän voittaa. :)

Voimia korvapotilaille, Danjuska ja Iines nyt ainakin.
 
heipat

Piti olla olevinaan jotain asiaakin, mutta ajatus katkes...

eroahdistuksesta.. Meillä sitä ei oikeastaan vielä ole.. ainakaan paljon.. yhden kerran lähdin käymään kaupassa ja tyttö jäi tädille ja serkuille hoitoon niin oli huutanut miltei koko ajan.. mutta arvelisin että se oli vierastusta osittain, koska silloin vierasti ihan kauheasti kaikkia.
Pojalla oli eroahdistus tosiaan sitä luokkaa kans että silmistä ei saanut mennä :whistle: Vessaankin piti päästä mukaan :whistle:
hellitti ajan kanssa ja sitten vähän isompana ( no eihän se iso ole vieläkään ;) ) tuli isäävaihe, jolloin iskä oli ihan ykkönen :D

Minealle jaksuja pahoinvointiin!! :hug:
Toivottavasti alkais pian helpottaa!

Meillä voidaan vähän paremmin ja viime yön tyttö nukkui hyvin; tartti 1.30 silitellä takas uneen ja 3.30 heräs syömään.. sitten seuraava havainto itellä oli 6.30, jollon kello soi. Lapset ois nukkunut pitempäänkin ellei kello ois ollu soimassa |O

päiväunia täällä nukutaan yleensä kahdet.. jos nukkuu tosi pieniä pätkiä niin kolmet.
Tänän heräs vikoilta päikkäreiltä 15.45 ja oli ihan tajuttoman väsy kahdeksan aikaan.. sopivasti menee jos herää siinä 16.30-17.30

nyt tosiaan pätkii.. painun suihkuun ja iltahommille. esikoisen nokka torsaa edelleen ja sais vasta vähän aikaa sitten unen päästä kiinni.

 
Aamuja kaikille!!! Ja Minealle :hug: koitahan jaxaa!! Ja onnitteluja!! :heart:
Eilen käväs Empun kummit meillä pyörähtää, toivat joululahjan.
Nyt vois hörpätä aamu kaffeet.
Emppuki jotai pyytelee tuolta lattialta,Minni kattoo aamuohjelmia :) ja sai aamupalan sohvalle.
 

Yhteistyössä