**Maalismasut 2009** marraskuussa vol 1.

Huomenta!

Kiitos Kaa uudesta ketjusta!

Ihanaa että on jo marraskuu, on sen merkki että kyllä se joulu sieltä vielä tulee! (ja loma)

Kaa: Mulle voisi päivittää listaan, että poikalupaus :heart:

Kauheasti tekisi mieli ostella pojalle kaikkea, toistaiseksi en ole hankkinut kuin vaatteita ja leikkimaton. Kaikki isommat ajattelin hankkia vuoden vaihteen jälkeen, mutta ehkä ei malta odotella... Pahus, kun huomenna on taas pitkästä aikaa isot kaupat auki, niin houkutus voi käydä ylivoimaiseksi...

Tänään on meidän taloyhtiössä pihatalkoot. Aion antaa palautetta niiden ajoittamisesta pyhäpäivään, miten siinä harava kädessä nyt rakkaita kuolleita sukulaisiaan hartaasti muistelee. Minusta tuntuu, että nykyisin tällaiset asiat tuppaavat unohtumaan, ja juhlapäivienkin merkitys on monelle etenkin nuoremmista epäselvää. Harmi juttu.

T. Marais ja Mökö 21+6
 
Huomenta!

Kiitos Kaa uudesta hienosta ketjusta! :flower:

Mammastiina
- :hug: keskenmenosta ja paljon onnea uuteen raskauteen

Mina juttelen jo vauvalle ja muksin takaisin, kun han potkii... :heart: Mahaa on kylla ihan omiksi tarpeiksi... Tuntuu, etta tassa raskaudessa sita kasvaa ihan eri tahdilla, kun edellisessa.

Pian on rakenneultra, enka malta odottaa!!! :heart: Toivon vaan, etta pikku- ukko nayttaa jalkovaliaan :D

Latte puolivalissa!!! :wave:
 
Täällä myös sorruttu muutamaan vaaleanpunaiseen bodyyn, kun olivat niiin suloisia :D . Vielä varmaan jotain vaatehankintoja pitää tehdä, mitään tyttöjen vaatteita kun ei ennestään löydy.

Mahaa alkaa jo olla, nyt tuntuu jo liikkeitäkin päivittäin, istukka etuseinämässä joka vaimensi pitkään potkut. Mutta taisipa pieni tehdä oikein kuperkeikkoja edellisiltana kun tuntui niin merkilliseltä :heart: .

Meillä sairastetaan edelleen, miehellä ja keskimmäisellä angiina, muilla ennemmän tai vähemmän flunssaa. Toivotaan, että antibiootit tehoavat tehokkastaasti!

RV 22+6
 
Mä alan vasta pikkuhiljaa tajuamaan että meille on tulossa toinen lapsi :eek: vaikka suunnittelenkin, mitkä tuplat ostan sun muuta niin tänä aamuna vasta iski tajuntaan että pian meidän perhe on 4-henkinen. Ei olla edes oltu vielä vuotta 3-henkinen. Näin se meidän talo vaan täyttyy :heart:

Monihan on tosiaan luullut,että tämä raskaus olis voinut olla jonkin sortin vahinko, kun esikon syntymästä on vielä niin vähän aikaa :headwall: Me ollaan samaa taloutta miehen kanssa asuttu 5 vuotta eikä sinä aikana ole sattunut vahinkoja niin kuinkas muka nytten :headwall: :LOL:

Maanantaina siis alkaa työt uudessa paikassa, eikä siellä tiedetä että jään äippälomalle jo ennenkuin koko koeaika on loppu... :whistle: Joulukuussa pitäis sinne ilmotella,mutta kyllä tämä massu näkyy. Jollakin löysällä villapaidalla saan sen tietysti vielä piiloon,mutten tiedä viittiskö lähteä sille tielle... :/

Mutta nyt lähdetään appivanhempien luo, appiukko oli kaupastaan rehannut kotiin jäljelle jääneet halloween-leivokset niin pitää mennä syömään ne pois :p

chromo 19+6
 
Kaa
Parisuhde; Yhteistä kotia on nyt pidetty kohta kymmenen vuotta, naimisiissa ollaan oltu reilu vuosi. Eli ei ihan tuore pari, mutta tarpeeksi tuore kuitenkin. :heart:

Ultran jälkeen minäkin astelin vaatekauppaan (seuraavana päivänä) ja ostin sinisiä vaatteita, joita ajattelin sitten kotiutumisvaatteiksi. Ihan hirveästi en uskalla mitään peri-poikamaista ostaa, kuitenkin ajatus on vaatettaa lapset ihan kaikenvärisillä vaatteilla. Varastossa odottaa kaksi laatikollista tyttöjen vaatteita vauvasta kolmivuotiaaseen asti, joten vaatetta on sitten laidasta laitaan.

Perhe on paras; paranemisia koko poppoolle!

Eeevalle, lattelle ja melishalle iloisia ajatuksia tulevaan ultraan.
 
Heippa kaikille!

Me juhlitaan tässä marraskuun lopussa 10 -vuotista yhteistä taivalta miehen kanssa. Pidämme toisen pariskunnan kanssa sellaiset 90-luvun bileet, kun niilläkin on 10-vuotiset tässä kuussa! Odotan innolla juhlia! Naimisissa olemme olleet vuoden, eli vähän hidasta sorttia ollaan..

Olen kerännyt jo aikamoisen kasan vaatteita. Sain ystävältä ja olen myös ostanut vaatteita. Vaikka olen yrittänyt olla maltillinen. :ashamed: Joulun jälkeen on kuitenkin alennusmyynnit, jolloin kannattaa ostaa kaikki tarvittava.

Chromo Olet tosi rohkea, kun menet uuteen työpaikkaan tässä vaiheessa raskautta! Vaikka lainkin mukaan sen ei pitäisi vaikuttaa yhtään mihinkään, mutta asenne työmaailmassa on eri. Tosi hienoa, että menet, etkä välitä syrjinnästä! Olisinpa itse ollut yhtä rohkea!

Rauhallista pyhäinmiesten päivää!


Mimmukka ja Furuno 22 ja jotain
 
yhdessä oloa mieheni kanssa 6,5 vuotta! :heart:
surustelua 1.5v, kihloissa 1v ja naimisissa kesällä tuli 4vuotta!

täällä LUNTA 15cm maassa...ihanaa, niin ihanaa..lapset tykkää hirmu paljon olla ulkona, koko ajan pitäis olla siellä :) itelläki mukava laitella näin pyhäinpäivänä kynttilöitä sun muuta ulos!! käytiin tässä vasta vauvan haudalla ja miehen papan ja kummi/siskon lapsen pojan joka kuoli 1v2kk iässä niin laittelee kynttilät palamaan ja muistelemassa..ihanan näköstä aina illasta hautuumaa kun niiiiin paljon kynntilöitä kun kaikki muistaa!! :heart:

hyvää pyhäinpäivää kaikille!!

kitos kaa uudesta ketjusta!

moikkelis

saBiNe ja pikkuinen 22+2

p.s. mulla 20cm sf-mitta viikolla 22 ja laitto menemään heti varmennus ultra aijan menmään josko kaikki olis hyvin!toivotaan että on!
 
Täälläkin rakenneultra takana ja kaikki hyvin! Kokonaispituutta tais tulokkaalla olla 24cm, että puolvälissä ollaan sekä viikoissa että pituudessa......istukka on etuseinämässä, joten liikkeet alkaa vasta pikkuhiljaa tuntumaan päivittäin ja ne huomaa helpommin. Arvasinkin, että näin on, ku molemmista edellisistä on liikkeet tuntunu tosi varhasessa vaiheessa.

Chromo - meilläkin toinen lapsi on vasta vajaan vuoden ja pari ilkimystä on tohtinu epäillä kolmatta vahingoks, mut eiköhän tässä kohtaa jo tiedä, millä tyylillä lapsia saa aikaseks.....loukkaavaa tuollainen! Eikä vanhinkaan ole ku kolmen, mut ittepä ollaan näin toivottu!

Vattihattu ja hippu rv 20+3
 
Eeeva: siis sanoi vain että kun tuntuu niin isolta kädelle sun kohtu että tarkistutetaan ultrassa vaikka jo ollut yks 20 viikolla että kaikki on ok, ja että onko paljon lapsivettä(joskus liityy vauvan sairauteen ei tietenkään aina) ja että mitataan lääkärillä uudestaan pään mitta että jos onkin aiksemmassa vaikka en kyllä usko kun mulla aina ollut menkat just samaa kiertoa ja sillee ja ettei vahingossakaa olis toinen jäänyt piiloon vaan oisin varmaan ite sen jo tuntenut (ainakin luulen niin ) :D mutta en ite ole yhtään huolissani ja meen päivän kerrallaan ja sitten ultrassa viimeistään näkee josko kaikki ois hyvin!22 vikolla pitäis sf-mitan norm. olla se 16-18 ja mulla oli 20 eli toisalta edes paljon heittoo ole!??ja joskus vaan saattaa mennä niin että alussa isompi mitta ja normalisoituu piakkoin!??tulipa siinä tekstiä vaan saapahan jollekkin selittää kunnolla :)
mut jos sattuis olemaankin joku sairaus niin ei lastemme keskeytettäis!tervetullut se sekin oli smeidän perheeseemme!toinen poikahan meillä oli sairas ja silloin oli kyllä paljon lapsi vettä mutta oli sellainen vakava sairaus jossa vauva ei pystyisikään selviämään maailmaan asti ja sehän ei liikkunutkaan kun sillain hienokseltaan..ei potkuja ja nyrkkeilyä ollut ollenkaa ja nyt kyllä tältä vauvalta niitä riittää!!!ihana kun potkii niin paljon! :heart:

Mammastiinalle paljon haleja ja onnitteluja tulevaan odotukseen!! :heart: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja chromo:
Onko kenelläkään muulla tullut vastaan jo että maha olis tiellä? Vaikka mulla on pieni maha niin autosta nouseminen ei enää käy ihan täysin yhtä helposti kun ennen :D
minulla on samanlainen tunne, on pitänyt jo laitaa autonpenkin toiseen asentoon että pääsen autosta pois.
 
me ollaan oltu naimisissa 7 vuotta ja yhdessäolo on tähän asti yhteensä 8 v 11 kk.

minulla on neuvola ensi viikon keskiviikkona, silloin ne mittaa sf-mitta minulle ekan kerran mutta minulla on kyllä isompi vatsa kun viimeksi.

potkuja jo tuntunut semmonen kuukauden verran ja supistuksia onkin. mutta ei kivuliaita.
tänään tilasin ekat vauvanvaatteet, onhan minulla yksi iso kaappi täynnä vaateita mitä esikonen käytti mutta ne ovat kaikki"saatuja".

haluan jotain uutta nyt. minulla on niin tyttöfiilis, minä odotan tyttöä mutta kaikki sanoo että meille tulee toinen poika. en ota selvää mutta olen varma että tyttö tulee.
odottajan aika on pitkä :kieh: :kieh:
 
HEP!! mun kukkapuska puuttu nimen perästä. En ole kyllä pahemmin muistanu tänne kirjotella..

Täälä kans masu on välillä vähän tiellä. esim ku puhistaa autoa lumesta tai ku pojan kans leikkii. Selkä on välillä tosi kipiä ja miettiny että mitenkään sitte loppu ajasta. Edellisessä raskaudessa selkä oli vasta lopussa kipiä. Supistelujakin oli tuossa joku aika sitte kun muutettiin. Mie varmaan stressasin sitä ja ku vähän kannoin tavaraa, niin se sitte väsytti entisestään. Mut nyt on muutto ohi ja olen kerenny rentoutua.

Meillä parisuhdetta takana on reilu 3 vuotta. Ekaa huomasin odottavani puolen vuoden seurustelun jälkeen, että meilläkin hieman nopeaa toimintaa.

Innolla täälä odotetaan joulua. Olen jo hankkinut kaikille joululahjatkin. Nyt onki sitte hankalampaa ku pitää jo piilotella kunnolla joululahjat, ettei poju meni penkomaan niitä. Ja ens joulun aikoihin pitää jo niin piilottaa ettei niistä näy yhtään mitään... Joo mut pakko alkaa nukuttamaan tuota pojua.

jossu ja tilli 22+6

 
Ja mulla oli viikolla 20 sf-mitta 20, eli yli mentiin että paukkui, mutta kuulemma aivan normaalia ja seuraava neuvola vasta viikolla 24, eli noin puolentoistaviikon päästä.

Mutta uskon että kaikki on ok meillä ja toivottavasti on SaBiNe teilläkin :heart:
 
Mä ajattelin että jos löydän töitä niin meen tässä muksujen välissä hetkeksi, vanhempainvapaalla ollessani irtisanouduin edellisestä paikasta. Eihän se raskaus oo mikään syy potkuille, mutta koeajan aikanahan saa vaikka sanoa että tänään sitten oli vimppa päivä, ei tarvi enää huomenna tulla. Toivottavasti näin ei käy, mutta jännittää kovasti. Ja jotenkin hävettää mennä heti kertomaan kun on ollut kuukauden töissä että muuten jään parin kuukauden päästä äippälomalle... :/

Tänään on ollut alakerta kipeä,kai siellä paikat venyy ja paukkuu. Istuessa ei oo niin paha,mutta seistessä sattuu.

Huomenna on meikäläisellä puoliväli :D Ihanaa kun aika menee nopeasti :D
 
iltoja

pikaisesti tulin kuulumiset lukemaan ja jospa saisin pari riviä kirjoitettua ennen kun uni alkaa liiaksi painaa..

Mammastiinalle
:hug: ja toivotaan että oikkuinen pysyy mukana!

LindaH:
Hienoa että saitte miehesi kanssa puhuttua ja se tuotti tulostakin ;)

Mikäs Metsälauhan vointi on??

juu ja maha alkaa tosiaan olla tiellä :whistle: huomaan kun pitäis autosta nousta tai poikaa pukee.. olo on paljon kömpelömpi...

me ollaan oltu yhdessä 5 vuotta, kihloissa 4 ja tämän vuoden syyskuussa oli sitten häät =) :heart: yhteen muutettiin vuoden seurustelun jälkeen kun valmistuin ammattikoulusta. esikoinen syntyi vähän reilu 2 vuotta siitä kun alettiin seuristella.

ois kaiketi ollut paljonkin kommentoitavaa mutta pakko kallistua nukkumaan.. täällä yö unet tosi katkonaisia ja uni aina häviää johonkin :eek: sitten on päivällän ihan naatti olo.

täällä on väliaikainen talvi :xmas: poika jopa harjoitteli hiihtämistä :D

danjuska ja toukka tasan 19
 
myymä
Huomenta mamat :)

Minä aloitin pirtsakan aamun käymällä lenkillä. Huomaa kyllä ettei lenkkeily onnistu enää samalla tavalla kuin ennen. Alkoi pistää ensin oikealle puolelle kohtua ja sitten vasemmalle niin, että jouduin ihan bussipysäkille istahtaa hetkeksi ja jatkaa sitten vasta matkaa. Loppumatka meni kivasti taas :)

Vauva potkii aivan valtavasti. Mun siskokin tunsi eilen kanssa kovat potkut massun päältä! :)
Oltiin eilen viettämässä "halloweenia" mun siskon luona. Se oli laittanut oikein halloween koristelut, tehnyt hämähäkkikakun ja syötiin sitten tortilloja :) Oli kyllä tosi kivaa!

Mies lähtee taas kohta tontille (oli eilen kanssa koko päivän) joten jotain tekemistä pitäs neidin kanssa päiväks keksiä..

Ei muuta tänään!

myymä ja pikkuvelisisko 20+3 :)
 
Tänään olen taas siivonnu hullun lailla. Enää ei jaksa samalla lailla siivota ku ennen raskautta. välillä pitää huilahtaa vähän. Ärsyttää tuo ukko. se käy esikon kans aika harvoin kahestaan ulkona.. no nyt sain sen taivuteltua ja kuinka ollakkaan.... ku olivat päässy ulos niin auto starttas ja arvelin että menivät mummolaan.... AAAARRRGGHH!! Siis tuo mun ukko on niin laiska, että sen takia lähti kotiinsa että mummi sais pojua ulkoiluttaa ja ukko sais maata sohvalla ja kattoo telkkaria. Voi kiesus että pistää vihaksi. Mulla varmaan taas hormonit heittelee ku näin paukun, mut ei voi mitään.

Mites muuten muilla on hormooni toiminta ollu?? vielä en oo saanu yhtäkkisiä itkukohtauksia, mut sen sijaan hermot on ollu viime aikoina kireällä. Ekan raskauden aikana sain ihan kummista syistä itkukohtauksia ja vähän ajan päästä niitä sitte naurettiin. :LOL:

Täälä on tänään satanu lunta. Toivottavasti ei sulais pois. Joo mut täytyy jatkaa siivoamista.

Jossu ja tilli 23
 

Yhteistyössä