**Maalismasut 2009** maaliskuussa

heippa hei!

juu niin se vaan la ois tänään.
Lantion luita painaa kaveri ihan urakalla ja muutenkin vähän kivuliaampi/menkkamaisempi olo mutta eipä muuta. Tuntuu että kaveri porautuu entistä alemmas tuolla.
Käytiin järvenjäällä kävelemässä ja makkaraa paistamassa. Ihana oli ulkoilla kun aurinko paistaa :D

Mites Jadekettu?? Myymä??

Tänään oli ihan sunnuntai olo kun sisko tuli jo trstaina kylään.. huomenna onkin vasta su =) Ensi viikon ma ja ti poika pääsee sinne pk:hon ja perjantaina ois kerhokuvaus..
Anoppi soitteli ja sano että jos hakisivat pojan sinne viikolla niin saisin levätä mutta tuossa miehelle juttelin että jos vasta perjantaina menisi kun se kuvaus on.
Saatais vielä huilata ihan kaksistaan viikonloppu =) Jotenkin en usko että ennen ensi viikonloppua syntyy.

nyt alkaa alamahaan taas juilia sen verta että ylös noustava.. mikähän tässä kiikkutuolissa oikein on taikana..

danjuska ja vilma rv TASAN 40 :D
 
tyttö syntyi 22.3 klo: 21.35 hätäsektiolla, sydänäänten laskun vuoksi. Mutta sieltä tuli terhakka ja terve tyttönen 49cm ja 3660g täydellinen pakkaus. Paksu tumma tukka :heart:
Nukkuu ja syö paljon, todella rauhallinen tapaus. :flower:
 
Iltapäivää!

Täällä sitten kahdennuttu. 40+1 viikolla. Supisteli pitkin päivää 20 min välein, mutta ei kipeesti. kävin kirpputorilla ja kun mies pääsi kotiin töistä lähdettiin lenkille ja pulkkamäkeen. Sitten kotiin kun lapset halus lettuja. Letut paistumaan ja sit alkoi n 3-5 min välein melkoisen inhottavia supistuksia. Alkoi heti pelottamaan. Mies laittoi saunan päälle. ajattelin et mennään rauhassa saunaan, et kyl ne siitä loppuu. Kipu senkuin yltyi ja menin suihkuun. Mies laittoi lapsille päälle ja pakotti mut lähtemään sairaalalle. Ite en olis vielä lähtenyt.
Matkalla tosi kipeitä suppareita 5 min välein, itkin ja huusin. Sairaalamatka kesti 45min ja sairaalassa 19.15 ja sit kätilön tutkittavaksi. 5cm auki, pehmeä reuna ja kohdunsuu takana. Olin tosi kipee ja halusin kipulääkettä. Kätilö soitti lääkärille ja meinasvat et epiduraali sitten. Sitä odotellessa huusin ja kirosin ja itkin ja kokeilin ilokaasua(josta menin ihan sekaisin, taisin ottaa vähän liikaa) ja lämpöpakkausta. Epiduraalin sain 20.15 ja mikä ihana tunne. Heitin siinä anestesiahoitajan ja mieheni kanssa hyvää legendaa vajaan tunnin ja sit kätilö tarkasti tilanteen 9cm auki, puhkas kalvot ja 2min kuluttua alkoi ponnistuttamaan. 5min ponnitusta ja poika oli ulkona. Kätilö joutui aika kovasti mua määräilemään et siitä ponnistuksesta tuli ees jotain järkevää ja rauhallista aikaiseksi. III vaihe kesti 25min. Ei repeämiä, olin heti jaloillani, vuotoa max 300ml. Synnyttäessä ihan kauhea kokemus, mut jälkeenpäin ihan ok. Ihan hyvä mieli jäi.
Nyt ollaan kotona. Isosiskot käy kierroksilla. Vauva on rauhallinen ja syö hyvin. Mitat oli 3210g, 51,5cm, pää 34,5cm.

Onnea lopuille odottajille. Kyllä ne sieltä tulevat ajallaan.
 
Onnittelut sampalle ja melishalle!! :flower: Hyvä että meni hyvin kummankin osalta.

Olin just päiväunilta herännyt äsken. Blaah, ei nyt mitään ihmeelistä. Pitäis tunnin päästä alkaa ruokaa vääntää ja katsottais se leffakin kun kerrta lupasin tolle. =)
 
Kaa
Onnea Sampalle ja perheelle!

Katselin tuossa tuota etusivun listaa ja paljon siellä on nimiä, joista ei ole kuulunut pitkään aikaan. Pitääkin harrastaa hieman vakoilua nimimerkeistä tässä joku päivä. Poistelen sitten "turhia" nimimerkkejä.
 
Melisha, Mmiisa ja Samppa: Oikein paljon onnea kääröistä jokaiselle!

Mitään kummaa ei tänne. Lantion alue kipeenä ja lenkillä käyntikään ei tuntunut oikein hyvälle, niin kuin edellisinä päivinä. Muuten nou hätä. Alkaa vaan ihmiset kysellä entistä tiuhempaan että joko se syntyy jne.. välillä ottaa kupoliin |O

Poika riekkuu nakuna patjalla.. kun menee nukkumaan niin saunotaan rauhassa ja sitten katotaan joku leffa illan päälle ja herkutellaan :p
Laitoin miehen ja siskon kauppaan ostoksille aiemmin :D

 
tervehys tällepäivää! Onnea vauvan saaneille!! Täällä vietetty kotipäivää, appiukko nuorimman poikansa kans käymäs. Oltiin parituntia retkellä joella, setä veti hiihtämällä ipanoita pulkassa ja välillä laskivat mäkiä rannassa ja tietenki syötiin eväitä. Siinä muuten liukasta mäkeä ylös harpatessa jalka lipsahti ja rymähin maha vasten omaa jalkaa, että kävi kipiää mahaan. No tietenki säikähin, mut onneks kipu ei jatkunu ja vaavi liikkuu, selkää kylläkin särkee. Taas on kohta yks päivä takana, näin ne pvät vaan menee eikä mitään voi tapahtua! Ens ke:na viimenen neuvolakäynti, ei osannu terkka sanua ottavatko yliaikaiskontrolliin viel ens pe jolloin viikkoja 41+3, vai meneekö sit seuraavalle maanantaille. Oysis kuulemma ottavat kontrolliin ku viikkoja 41+5, joka mulla sattuu sunnuntaille.
 
Semmonen leffa. Mies just nukahti kun hieroin eka sen niskaa varmaan reilu vartin tai jotain ja sen jälkeen silitin niin toinen vain nukahti siihen. Tais olla liiankin rentouttavaa. :LOL: :heart:

Plää just tuli 2 supistusta ja hitsin laimeet nekin. Nyt ei näemmä ne jatku enää. :| Jomottaa ja pistelee alaselkää ja alapäätä. Pissataessaki tuli pikkuisia verimöykkyjä, ihanku menkkaaikana jotq veripallot. Semmoset 1mm kokoisia. :whistle:
 
Melisha, Mmiisa ja Samppa onnea!!!!

Missäs myymä? onkohan päässy hautajaisten jälkeen laitokselle?

Äiti ja kummitäti kävivät tuomas vauvalle suvussa kiertäneen rottinkisängyn jolla on ikää jo 60vuotta. On ihan mukavaa, että tuollaisia on vielä olemas...

Mutta nyt saunaan :wave:

minde 40+3


muoks. oho, mustaukset teki vähä omiaan
 
Sumuista kesäaikaa täältä etelästä. Muistakaahan kaikki siirtää kelloja +1 tunti eteenpäin. Niin ollaan samassa ajassa :LOL: . Saisi mun puolestani jäädä koko kellojen siirto homma pois. Ihan turhaa kaksi kertaa vuodessa kääntää kelloja.

Danjuska täällä sitä ollaan. Eilen mun koneeni osallistui urakalla tuohon valojen sammutusoperatioon. ;) . Moneen kertaan kirjoitin pitkät pätkät juttua. Sitten kun lähetin ne eteenpäin, niin näytti, että olisivat lähteneet eteenpäin, mutta eivät kuitenkaan koskaan tulleet palstalle asti. :kieh: Eilen mun piti kokeilla laittaa lottokin netin kautta, mutta se meni kanssa ihan pieleen, kun kone oli hävittänyt salasanan, ja en saanut konettani auki. :kieh: No onneksi lotto ei mennyt eteenpäin, sillä olisinhan joutunut jakamaan jättipotin 1/3 osaaan ja eihän se olisi ollut enää mikään lottopotti. Pikkuhiluja :LOL: .

Myymä on ollut vaarin hautajaisissa. Toivottavasti on ollut kaunis tilaisuus ja kaikki on mennyt hienosti. Tosin hieman jännittää, että onko Myymä jo laitoksella ;) .





Onnea kaikille pienistä vauvoista, niin tytöistä ja pojista.

Äitikasikolme. Täällä etelässä on mun työkaverin lapsen vauva käynnistetty sunnuntaina kättärilla. Ja silloin ollut viikkoja 42+1. Jos itselläni menee tämä raskaus niin pitkälle, niin mulla tosiaan on pääsiäissunnuntaina 42+1 ja maanantaikin on vielä pyhä. Ja yliaika on pääsiäistorstaina 41+5 ja jos niin kauaksi menee, niin meinaan vaatia, että käynnistävät silloin. Koska jos käynnistämistä ei laiteta 42+1 sunnuntaina, niin ilmeisesti vasta 42+3 ja ei edes silloin välttämättä käynnisty heti vaan saattaa mennä muutamakin päivä. Ja mä en suostu, että vauva on mahassa miltein kolme viikkoa yli lasketusta. EI IKINÄ!!

Eilen oli kyllä todella märkä ilma. Aamulla käytiin kaupassa ja vasta iltapäivällä oltiin ulkona sellainen reilu tunti. Onneksi tytöllä oli kuriksen haalarin päällä, sillä oli todella märkää lunta. Neidillä on haalari (Jonathanin) kulunut polvista, mutta ei mun mielestäni mitenkään pahasti. Niin kuitenkin kun on kosteampaa, niin neiti on sukkiksia myöten märkä :kieh: :kieh: . En koskaan osta enää Jonathanin talvihaalaria. On ihan susi ollut. Naapurin muksulla on reikiä ja on vielä huonommassa kunnossa, niin heillä pitää märän ulkona todella hyvin.

Mies oli eilen auttamassa meidän naapuriportaan kaveripariskuntaa muutossa. Mun piti kanssa olla auttamassa tyhjentämässä tavaroita kaappeihin. Mutta eivät sitten haluneetkaan apuani. :| . Tylsää. Kun mulla on niin paljon virtaa tehdä kaikkea. Olo on todella hyvä.

Oma (.). Olo on todella hyvä. Perjantaina särki hieman päätä ja eilen yritti särkeä päätä.
Nivusetkaan ei vaivaa enää. Pääsee nousemaan sängystä suhtnormaalisti ylös, ei tarvitse nelinkontin kontata. Veikkaan, että nyt kun olen päässyt päivittäin lenkille (flunssien jälkeen), niin nivusvaivat ovat helpottaneet liikunnan takia. Eilen illalla, kun mies selvitti, että miten mun kannettava oli kadottanut salasanan ja istuin hänen vieressään, niin masuasukki venytteli ja jumppasi urakalla mahassa. Kuului moneen kertaan naps naps naps. Jopa mun mies kuuli sen viimeisen, kun todella lujaa kuului. Ja mun miehelläni on oikeasti huono kuulo verrattuna meikäläisen kuuloon. Kysyi, että pitääköhän sitä orjentoitua lähtemään tulevana yönä. Sanoin, että ei, että ne kalvot vaan paukkuu, kun vauva riehuu massussa. Sitten masua kiristeli aika paljon pitkin iltaa ja ne tuntui hieman.

Tänään olisi tarkoitus lähteä käymään Huimalassa neidin kanssa leikkimässä, kun kerran ollaan kokonaisena kappaleena. Niin päästään riehumaan isännän kanssa sinne :LOL: . Katsotaan, että lähteekö kummipoikamme vanhempiensa kanssa mukaan.

Jaahas. Voisinpas laittaa kahvia tippumaan, niin saan aamupalan.

Jadekettu ja masuasukki 40+1 :heart: .

PS. Vauva jumppaa koko ajan massussa tosi paljon. Meinaakohan kaivautua ulos :eek:
 
Heipat vaan kaikille tosi tosi pitkästä aikaa!! En edes muista millon viimeks olisin tänne kirjoitellutkaan, mutta nyt tuli hätä kun Kaa tuossa kirjoitteli että poistaa "turhia" nimiä listalta. Eli siis täälläkin edelleen odottavissa tunnelmissa ja alkaa jo kohtapuoliin ahdistamaan tää olotila... Mitään merkkejäkään ei vielä edes ole ollut vaavin tulosta maailmaan. :headwall: Hirveesti kyllä myllertää pitkin päivää ja iltaisin varsinkin mutta supistuksista ei tietoakaan... Sais kyllä jo kohta alkaa tulemaan, mutta jos ei niin ensi lauantaina sais kuulemma sitten kävellä suoraan KYSille kun on viikkoja 41+5... Millaset kokemukset muuten teillä jotka KYSillä ootte synnyttäneet niin jääneet henkilökunnasta ym...?

No, mutta yritetäänhän vielä jaksaa muutamia päiviä, ei tässä kellään enää voi hyvin kauaa mennä...!

Ja isot onnittelut kaikille vauvansa jo syliin saaneille!! :flower:

Tepa ja Pikkuinen 40+6
 
Oijoi tulipahan kaatjuskalle lopultakin tyttö ulos maailmaan, onnea! :flower:

Kellot tais kaikissa kodinkoneissa siirtyä ittekseen eteenpäin, ihan hyvä vaan. :LOL: Tulipahan nyt nukuttua ja olo suht hyvä. Mielentilasta en sanois samaa. Taas vattumainen herätys kun mtn tapahdu. Nyt sit pitää kestää tämäkin päivä. :headwall:

Just mun tuurilla rupes tänne sataa lunta ja kun just just tänään halusin kävelylle. Ei auringosta tietoakaan. :kieh: Oon edelleen satavarma että tää ei synny koskaan ittekseen. Menee ihan salettiin käynnistykseen asti ja toivon on jo nyytti kainalossa VIIMESTÄÄN ensisunnuntaina.

Tämmöstä nyt sitten tänään. Jos yrittäis jaksaa tehdä jottain. Ainiin joo muuten, tajusin et maha on oudonmuotoinen nyt. Ihankuin tän pyly erottuu selkeesti ja maha on muutenkin himpan alempana kuin mitä aiemmin. Jotenkin ei niin pyöreä enää tämä kumpu.

Mömmis 41+1
 
Meillä on mökillä käytössä isäni sisarusten käyttämä pinnasänky, sellainen hyvin kapea maalaispuusepän tekemä. Se on vaan 70-luvulla maalattu sellaiseksi aika räikeän väriseksi vaaleanvihreäksi. :kieh: mutta hyvin on meidän tenavia nukuttanut siinä sängyssä mökkireissujen ajan. Viime kesänä ehdittiin tuomaan se jo pois mökiltä mutta pappa saa viedä sen takaisin sinne.

Mömmis, mä pesin lakanaoita ja ripustin ne ulos kuivaan kun oli hieno auringon paiste.... Arvasin kyllä, että kun mä ne saan ulos niin alkaa sataan lunta.... |O ja niin kävi.
Mahan muodota vielä, onko sulla milloin seuraava neuvola? Mulla oli maha vikaan nlaan ihan selvästi pienentynyt ja se johtui siitä, että sitä lapsivettä ei enään ollut paljon. Tuntuuko liikkeet sun mielestä terävempinä? Lapsiveden määrän kun voi luotettavasti todeta vaan ultralla. Voihan se olla, että vauva on laskeutunut lähtökuoppaan.

Tsemppiä kärvistelijöille
Muija ja emäntä :)
 

Yhteistyössä