**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Kaa
Melita: Ja vielä huomasin seuraavan; meidän pojilla oli samanlaiset apgarpisteet syntyessään ja muutenkin kuulosti tutulta tuntemukset synnytyksessä. Ja kyllä, elämä on tällä hetkellä aika ihanaa! (Vaikkakin kärsin migreenistä ja poika mahanpuruista... :kieh: )

Melitalle onnea!! :flower:
Hienoa että imetys sujuu ja ajan kanssa ei enää sitten kipeetäkään käy.

Kaa:lle jaksuja migreenin kanssa ja toivottavasti poitsun mahanpurut helpottais, :hug:

Jeh, Mömmis on päässy lähtemään :D

Kyllä minä vielä täällä ensi viikolla pyörin Jadekettu. Ellei sitten mitään totaalista ihmettä tapahdu.

Illasta kävin taas reippaan lenkin mutta eipä tuntunutkaan niin hyvältä kuin edellis päivinä :/ alaselka ja lonkat aivan tulessa loppu lenkistä. lisäksi nostin mattoa telineelle niin tosi kipeä ja ikävän tutnuinen vihlaisu kävi tuolla sisuksissa :( mutta ei onneksi sen jälkeen enää sattunut.

nyt sohvalle vähäksi aikaa ja sitten pyörimään sänkyyn |O siis unta odottelemaan :LOL: tuntuu että ei edes huvita mennä nukkumaan kun ei siitä mitään tule.

Taitaa olla Mömmis ja Myymä päässeet tositoimiin..."väki sen kuin vähenee ja pidot sen kuin paranee" no ei sentään...vitsi vitsi...luo vaan lisää toiveita, että kyllä se omakin vuoro sieltä tulee ennen pitkään... :)

Ehei, kotiin just palattiin, ne käski tulla näyttää vähän masun sisäistä tilannetta. Voi perkele, väittäväe ettei muka koko vetttä ole tullut ollenkaan. :kieh: :headwall: Voitte vain kuvitella mikä pettymys ja nöyryytys se oli. Tokas et varmaan semisti märkää limavuotoa, eivät sit uskoneet minua. No ihan sama. En jaksanut alkaa vänkää siellä kun oli niin killerinälkä ja paska fiilis.

Ainoastaan uutta tietoa kohdunsuun tilanteeseen tuli, 2cm ois auki. Ja sanoivat että tuu heti kun rupee supparit olee kipeitä+pitkiä tai vedet tulis oikeesti litrakaupalla.

Kesti muutenki siellä, kun lääkäri jumitti jossain muualla. Niin piti ruhtinaalliset 2,5h odottaa. Hajotti kyl ihan kunnolla. Turhauttavaa istua/makaa siellä turhaan.

:'(

Mutta kaikesta huolimatta,Melitalle onnittelut!!!

Mökin muija, joo syynäsivät tosi tarkkaan. Kaikki kunnos, vauva semisti vilkas ja eihän sydänkäyriä meinattu saada ilman että joku piti vauvaa paikallaan. :LOL: Mies sitten oma-aloitteisesti suostu tekee moisen homman.

Niin piti vielä mainita, että ne tökkäs jonku lapsivesitestipuikon tms. niin oli neg. Ja muuten, ironista kyllä, menin makuulle kun sydänkäyriä alettiin kattoo niin eikös tullut elämäni ekat kunnolliset kipeet supparit ja meni vielä käyrillekin. :eek: Olin jo siinä itkemäs et sattuu. Tarjosivat kaikkea helpotusta mutta vaistonomaisesti kieltäydyin sit. Meinasivat oikeesti tunkee peräruiskeen ja puudutusta/lämmintä suihkua tarjota. olin varma ettei ny ihan vielä tule. Hämmentävää.
No hyvä että nyt tiedän oikeesti miltä ne kipeät supistukset ovat. En ees älynny aiemmin et ne onki semmosia eikä masun kiristelyä. :ashamed: :eek:

Jospa seuraavalla kerralla päästään tositoimiin. :) Vaikka turhauttavaa tämä odottelu.

Melitalle onnea!!!

Mömmis, täältä kaikki sympatiat sulle. Varmasti ärsyttää kun oireita on, mutta mitään ei tapahdu. :| :|

Kaatjuska ja muut, mulla on kans nuo hääkuvat oikea ikuisuusprojekti. :whistle: Kesällä tulee 3 vuotta meidän häistä, kuvat on teetetty, kansiot ostettu, mutta kuvat vaan ei jostain syystä eksy kansioon. :headwall: Pari vuotta sitten ekalla mammalomalla päätin et laitan ne, mutta homma jäi ja nyt oon taas päättänyt laittaa ne tämän äitiysloman aikana. Saas nähdä saanko aikaseks...

Älkää nyt hyvät ihmiset siirtykö huhtivauvoihin vaikka vauvat syntyisi vasta huhtikuun puolella. Kivempi keskustella tutun porukan kanssa. =)

marza ja prinsessa, pian 6 vrk

Mömmis, mulla kanssa lekuri teki sen testin siitä lapsivedestä viikko sitten maanantaina. Mulla kun lapsivesi oli hävinnyt sieltä taivaan tuuliin :eek: , ja ihan oikeesti en ollut huomannut sen tuloa. Tiedän kyllä mitä se on, kahdessa ekassa oon omin silmin sen nähnyt mutta näis kahdes viimeses en. Se oli jotenkin epäselvää, oliko sitä tullut vai ei, siis sen lapsivesitestin mukaan. JOten katottiin sitten se kaksi vuorokautta. Hyvä juttu, että kaikki oli kuitenkin hyvin.
Nyt tiedät sitten mitä oottaa niistä kipeistä suppareista. :/ . Jos sulla alkaa tuleen kohta kotona noita kipeitä suppareita ja jos uskallat, niin mene ihmeessä lämpimään suihkuun, se helpottaa niitä. Se on ollut mun kivunlievitykseni kolmelta ekalta (ja ainut, tosin sairaalassa). Nyt viimeiseltä laittoivat mut liekaan, siis käyrälle ja vauvalle sen pinnin päähän, niin en ees uskaltanut sanoa toivettani ääneen että suihkuun..... :ashamed: , tosin klö sanoi osastolla, että sen kans ois voinu mennä suihkuun..... |O
Suppareita voi yrittää voimistaa myös sillä että lähtee kulkeen portaita, tältä viimeiseltä auttoi.... =)
Tsemiä
Muija

Täällä kanssa vielä yksi odottaja mukana!

Onnittelut kaikille vauvautuneille! Ja tsemppiä kärvistelijöille!

Neuvolakuulumiset 39+5
RR 118/68
Pissa puhdas
Vauvan syke 144, kerran pomppas 200 asti, tais pelästyy jotain.
Sf 35
Rt ja vauva kiinnittynyt
Painoa tullut +100g/vk

Vaikka ei vielä yliaikaa mennä, niin kovasti on malttamaton olo. Koko ajan supistelee, mutta ne on aina ollu ihan kivuttomia. Nyt illan vähän mahaa ja selkää jomottanu, mutta hyvin vähän.

Suunnistaja ja vauva

Mulle sano tänään neuvolas, et lapsivesi on vähentyny ja et se on normaalia loppuajasta. Eikö se voi vähetä sillainki, et ku lapsivesi vaihtuu normisti parintunnin välein (muistaakseni), ni sitä poistuis pissan mukana enemmän ku uutta tulee tilalle? Vois kai tuon helpomminki varmaan selittää :whistle: Jospa se synnytys käynnistyis pian mömmikselläki, hyvä alku sulla jo kuitenki on! Itelläki nyt illasta tullu kipeitä suppareita mut harvakseltaan..alkaa oikeestaan jänskättään synnytys, ku nyt muistaa miltä se tuntuu. Kaikkeen sitä ihminen alakaa! :eek: jospa sitä alakais kuitenki nukkumaan tai ainaki yrittämään. Tapahtumarikasta yötä meille mahjakkaille :wave:

oon sitten näyttävästi lukenut jo pari tuntia näitä viimeisiä kuulumisia! Närästääkin vietävästi, mutta ei meinaa raaskia lähteä koneelta, kun tää kuitenkin kaatuu jos lähden hetkeksi pois..
Onnea kaikille vauvan saaneille! Ihanaa lukea noita synnytys kertomuksia! Tuntuvat kuitenkin menevän hyvin, vaikk osalla onkin vastoinkäymisiä. Oma synnytys sen verta jännittää.. jännä juttu sinänsä, kun tuntuu etten ole yhtään siihen valmistautunut. Mies ottaa ihanan rennosti, tsemppaa että miljoonat naiset sen ovat tehneet, niin teet sinäkin ihan kunnialla.
Masu kuulumisia.. ma oli ja meni laskettu aika. Huoh.. Oli viikonloppuna ja tällä viikolla kiristyksiä alavatsalla, välillä tuntuu ettei pysty kävelemään kun pistää niin kovasti hmm.. lisiko hieman virtsarakon suuntaan.. Supistuksia on, mutta ovat kivuttomia. Yksi kipeä supistu soli toissayönä, ja siitä sitten ajattelin että nytkö lähtee.. mutta ei!
Pahaa oloa on ollut tällä viikolla syömisen jälkeen. Ei ole kauheasti tehny mieli syödä mitään. Ma nla käynnilla paino olikin pudonnut puol kiloa. Ihan hyvä sinänsä, ku sitä on kuitenkin tullu toi 16 kg lisää..
Hurjaa, ens ma viimeinen neuvola käynti, ja sen jälkeen äippäpolille, jos mitään ei tapahdu. Aika ärsyttävää, että oon ollut marraskuusta lähtein saikulla supistusten takia, ja nyt kun odottaa vauvaa tulevaksi, se sitten päättikin jäädä yksiöönsä. huoh.. No eiköhän se sieltä jossain vaiheessa tule.
Kissat seuraa mua kuin hait laivaa. narttu tuijotteli mua toissapäivänä, vai milloin se oli, kun teki kipeetä alhaalla ja oli sellaista kiristävää ja painon tunnetta.. se seurasi ympäri kämppää ja tuijotti mua ja massua vuorotellen. Ehkä noi karvapallotkin aavistelee jotain.
No kai sitä pitää taas mennä nukkumaan ja odottelemaan josko pääsis kastelemaan sänkynsä! :LOL:

Zerbula ja masuasukki 40+5

Hurjia kyllä nämä kipeet supparit! Nyt sain jo 10min armoaikaa kun koko nukkumisen ajan (nukuin pinnallisesti n. 3tuntia) supisti kipeästi yhteen menoon ja eikä taukoa missään välissä. Olo varmaan alkaaa käydä pikkuhiljaa sietämätttömäksi. Sattuu ihan sairraasti liikkuminen. Nousin nyt hetkeks istumaan ja joha helpotti mut tuntuu selkäytimis kyl. Hassua kun kaikki alkoi illasta ja eikä loppua näy. Jännittäväksi kyllä menee ja sama kysymys itselläkin kuten muilla: Milloin? En ole kertaakaan ennen eilistä iltaa kokenut tällaisia supisteluja.

Kävin tuossa suihkussa kuumaa vettä valuttamas alaselkään ja helpotti vain hetken. Nyt odotan kauhulla että mitkä kivut sit on kun synnytys alkaa, taijan kyllä ottaa tujuimman lievityksen minkä saa, tuntuu et kuolen tähän kipuun. :ashamed:

Kaikenkaikkiaan supparit nyt ollut eilen klo 17 jälk alkanut tiheentyä ja voimistua. Luoja tää tosiaankin SATTUU!!! Mies sanoi että lähdetään kyllä jos rupeen jo itkemään kokoajan kivun takia. :ashamed:

Toivotaan parasta ja tulis lähtö pian pian pian. Jaksa enää venaa. :kieh:

Mömmis 40+6

Aurinkoista ja ihmeen kirpakkaan pakkasperjantaita. Pitäisi alkaa lämpiämään vähitellen. Mutta ei vielä pahemmin ole lämmennyt. Ensi viikoksi on luvattu +3 astetta, mutta aikas kovaa tuulta. Voi mä niin toivon, että tulisi kevät jo ja voisi tuolla ulkona istua penkillä ja nautiskella kupillisesta höyryävää kahvia. :p

Jaahas Mömmis saa suurella todennäköisyydellä viikonloppuvauvan. Merkit ovat kyllä sen verran vahvat. Todennäköisesti on syntynyt jo / syntyy tämän päivän aikana. JÄNNÄÄ!

Meikäläinen katselee täällä telkkaria esikon kanssa. Neiti istuu sohvalla pyyhkeen päällä, kun ei ole vaippaa jalassa. Pidetään ulkona ollessa vain vaippaa ja nukkuessa. Kovasti harjoitellaan kuivaksi.;).

Tossa yhdeksän maissa lähdetään pirpanan kanssa käymään Vaasan&Vaasan leipomossa hakemassa leipää pakkaseen, jos siellä on vain hyviä tarjouksia. Sekä pitänee katsoa, että jos ostaisi neidille välipalaksi sieltä jonkun piirakan tms. Tulee samalla tehtyä pieni aamulenkki.
Samalla tulomatkalla pitää poimia hieman myös niitä pajunkissoja, jotta saadaan tänään koristella niitä. Raeruohokin pitää laittaa kasvamaan.

oma (.) Olo on liian hyvä. Pirteä kuin mikä. Nivusluiden luut ovat iltaisin ja öisin hieman kipeät. Mutta ei muuta. Eilen illalla muutaman kerran tuntui puukon viiltelyä alapäässä ja jalassa hieman säkäriä. Mutta ei muuta. Ei mitään limoja tms. Tosin kun hommailee jotain / kävelee, niin masua kipristelee. Mutta ei kipeästi. No kohta on pääsiäinen ja meikäläisilä kenties toinen lapsi. Tuskinpa pääsiäisenä vaikka tulee 42+1 pääsiäissunnuntaina, niin käynnistä Jorvissa. Joten pitkälle mennään.

Jaahas se on huomenna THE LASKETTU AIKA!

Jadekettu+masuasukki 39+6 :heart:

myymä
Ehei, minä en todellakaan oo päässyt tositoimiin!! :D
Täällä vielä ilman mitään oireita. Turhia supistuksia vain silloin tällöin :(

Kävin eilen vähän shoppailemassa ja omaksi iloksi ostin punasen hiusvärin, nyt on sitten väri päässä ja kohta meen huuhtomaan pois.
Täytyy vielä lähteä käymään uudestaan kaupoillakin kun huomenna on vaarin hautajaiset ja pitää hommata tytölle jotain hepenettä sinne...
Nyt näyttäis ainakin siltä että oon pääsemässä hautajaisiin...
Tsemppiä kaikille kärvistelijöille!!!!

myymä ja pikkuveli 41+1

Myymälle ja muille :hug: Kyllä nämä osaavatkin olla niin itsepäisiä etteivät suostu tulemaan ulos.

Voi että kun koko touhu raastaa hermoja äärimmillään. Neljältä aamulla loppui mahtava kipeät-supparit -putki. Nyt sitten odotellaan tätä päivää mielenkiinnolla. Toivotaan että viikonloppuun mennessä ois jotain tapahtunut. Kokoajan päässä pyörii että sentään olen auki ja ja eilen ne kipeät supistukset.
Alan jo olla sillä kannalla että jos supistukset menee niin äärimmäisen kipeiks ja makaan lattialla kippuras niin silloin vasta lähdetään. asd, hullun hommaa tää kärvistely.

Nyt niitä suppareita muillekin, eritoten myymälle tulemaan urakalla!

Oiskin enempi rahaa niin menisin ostaa sitä väriä, ku unohtu. Plääh, joo kohta vois kaupalla käydä hakee limua.

Mömmis 40+6

Äh, mulla on nyt niin tylsää että hakkaan jo F5 tääl kokoajan että joku sanois edes jtn. :LOL:

Alan jo hajota tähän. Joo vois mennä hetkeks jonneki tekemään jotain fiksua ja eikä istua ja tuijottaa tietokoneen näyttöä. :kieh: :ashamed:

Mitäköhän sitä keksis tehdä että masuasukki kyllästyisi yksiössä oloonsa.. Mulle on tullu viime päivinä ensimmäiset raskaus arvet navan ympärille! Ja viime viikolla luulin että säästyisin kokonaan niiltä.. Mä täällä yritän tuijottaa leffaa, mut ei oikein jaksa keskittyä. Kohta pitäs soittaa neuvola tädille, että näkyykö pissas proteiineja.. Verenpaine on ollu koholla jo monta viikkoa. Masuasukki on tänään hiljaisella päällä, en tykkää. zerbula ja masuasukki 40+4

Keskittymisvaikeuksia täälläkin. Leffat ei iske enää samalla tavalla kuin aiemmin. Koetin pelata simsiä niin eksyn aina jonnekin muualle marisemaan. Kirjankaan lukemisesta tule mitään. Aku ankkoja toistaseks tulee vain luettua. :ashamed:

Kävinpä äsken ihan itse kaupassa. Kenkä tarttui jääpintaan kiinni. :eek: Kotimatkalla tuli outo kipu puolet mahaan oikealle puolelle. Hm. Lie joku kramppi tms. Muttei pistävää sellaista. Lähinnä särkyä.

Zerbula, samaa koetetaan keksiä. :p Taitaa vaan olla mahan sisällä niin luksusta ettei tosikaan.

Eilen illalla käyty pyörähtämässä synnärillä. Olin keilahallilla ja sen kakstuntisen aikana lirahteli jotain pöksyihin viis kertaa. Pieniä määriä, mutta ei vaikuttannu yhtään limalta tai valkkarilta. Lisäksi kakden viimeisen lirun väri oli punertava, ei veren- vaan semmonen ruosteenpunainen. Mies sai keilattua, niin soittelin synnärille, että tullako käväsemään. Kehottivat tulemaan, mutta sama juttu ku Mömmis sulla: lapsivesitesti tehtiin ja näytti negaa. Tiedän siis sen pettymyksen määrän! Kätilö teki vielä raskaustestin, johon kuulemma kans piirtyy kaks viivaa, jos oli lapsvettä. Yks viiva ja vitsaili, että mähän en ole edes raskaana :LOL: Käyrällä olin kans sen reilu puol tuntia: vaavin sykkeet hyvät (vaihtelu 117-170). Supparilukemat kävi mulla korkeimmillaan 70 %, mutta ei kyllä pitänyt paikkansa varmaan, kun en tuntenut yhtään mitään.

Puol ykstoista lirahti vielä kotona - jotain. mentiin nukkumaan ja yö sitten mun osalta meni vähän niin ja näin, kun oli ajatukset vielä tapahtuneessa. Yön aikana oli muutama kipeempi tuntemus ja kerran kehäsin maha-asukin ihan mielettömään liikehdintään. Ehdin jo säikähtää, että pikkuinen siellä yrittää vielä kääntyä ja pitelin masusta kiinni...

Tänään on sitten juilinu oikeestaan melkeen koko ajan - ei juurikaan kipeesti, mutta aika jatkuvasti.

Viimeisellä neuvolakäynnillä oon tänään ehtinny pyörähtämään: ei mitään uutta.

Kolmelta haen miehen töistä ja mennään saman tien merenjäälle nauttimaan mahtavasta kevätilmasta. Keittelen kaakaot termokseen, pullat hain aamulla leipomosta ja makkarat kaupasta. Jäälle on aurattu 4 knm luistelureitti ja mieheni sekä meidän kaveripariskunta vetävät muutaman lenkin. Sillä aikaa mä käpöttelen tuntemusten mukaan pikku lenkin, nautin auringosta ja koitan viritellä nuotiopaikalle tulet makkaranpaistoa varten.

Tällanen suunnitelma iltapäivälle! Odotan innolla. Ja eipä tartte tän juilimisen kans kärvistellä kotona koko iltapäivää.

Kaatjuska ja Kunto 41+5

Huomentapäivää :wave:
Huomenta siks, ku mulla ihan aamu olo. Aamulla kävin porukan nakkaamassa hoitoon/töihin ja tulin ite nukkumaan, sit nukuinki puolillepäivin :whistle: Noooh, saa kai sitä vielä nukkua päivällä ja nauttia hiljaisuudesta, ku on viel siihen mahdollisuus.

Oman navan kaivelua:
Illalla olin jo melko varma, et yöllä pääsee lähtemään, suppaili tosi kipeästi alkuillasta asti ja särki selkää ja reisiä ihan mielettömästi...oottelin että ne supistukset tihenis ja kyllähän ne tiheniki, mut ei tarpeeksi. Sit olinki nukahtanu :headwall:

Soitin muuten aamulla synnärille tuosta hiivatulehduksesta. Ei kuulemma oo lapselle vaaraksi synnytyksen yhteydessä, mut emätinpuikkoja ei kannata käyttää hoitona, ku paikat jo hyvin auennut...ja mulla ku ei pelkkä voide auta mihinkään :x Jospa se tulehdus ei menis ainakaan pahemmaksi.

kaatjuskalle ja muille kärvistelijöille :hug: Mulla tais esikko syntyä just 41+5, seuraavana päivänä olis ollu käynnistys. Oli se kyl kauhean pitkä aika ootella melkein kaks viikkoa yli!

Nyt lähen suihkuun ja syömään :wave:

Kaatjuska, eih sullaki! :kieh: Jopas on inhottavaa tommonen ja vielä kun sulla on ton verran kasassa viikkoja + päiviä.

Hm siis jaa ne supparit lasketaan prosentteina? Jäi just tuo epäselväks mulla kun mies selitteli jotain että käyrissä näkyi 30-60 lukemilla ne supparit. Ne sattui mulla kyllä aika selkeesti. Siinä se selitti että huippu tulossa ja niinhän tulikin mulle. Sentään se osasi ilmoittaa etukäteen että ny tulee sattumaan.

Yhteistyössä