**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Terve

Ei meidän esikko mitään nukkunut. Oltiin miltein kolmetuntia ulkona ja neiti oli väsynyt. Koitin heijata sylissä uneen ja vaunuihin, lukea satua. Mutta mikään ei toiminut. Itseäni väsyttää ihan sikana. Olen ollut aamu 6:00 ylhäällä neidin kanssa ja isäntä tulee kotia vasta joskus 17-18:00 aikaan. Ja äiti haluaisi nyt puolen tunnin tirsat. Ja niitä ei voi ottaa, kun esikko on tosissaan sen hieman päälle kaksi. Ja vahtia saa ettei talo ole piirretty seiniä pitkin tai veitsiä kaivettu keittiön kaapista tms. ihanaa. Tiedä mitä päähän pälkähtää, kun ei ole valvovaa silmää lähellä. Päätäkin särkee. Edes kahvi ja aiemmin pakkaseen tehdyt porkkanasämplärit eivät piristäneet. Pitänee lähteä tuossa puolen aikaan ulos raikkaaseen ja aurinkoiseen talvi-ilmaan. Ehkä sitä sitten hieman piristyy.

Onneksi esikko on tarhassa muina päivinä. Ajatella, jos neiti ei nuku päivisin unia ollenkaan, ja vauva mahdollisesti valvottaa yöt, niin tää äiti on kuoleman oma, jos ei saa missään välissä levätä. Meillä kun ei ole noita apuvoimia pahemmin.

Olen muuten sanomassa miehelleni, että vain hän ja tytär saavat tulla käymään laitoksella. Aion todellakin vain huilata kaikki muut välit siellä. Vieraat saavat luvan tulla vasta sitten kotia. Jos joku helskutin appiukko ottaa nokkiinsa, niin siinähän ottaa. Mun toiveita pitää kunnioittaa, mähän sen kovan työn siinä teen. Ja sairaalassa oloaika on mun toipumisaikaa.

Zerbula se hiljaisuus masussa voi olla tyyntä myrskun edellä. Vauveli kerää voimia tulevaan koitokseen.

Jaahas, pitää mennä ottaa päänsärkylääke ja alkaa pukemaan neitiä kohta ulos, niin päästään ulos ihmisten ilmoille.

Onko Kaatjuskalla, milloin käynnistyspäivä? Ilmeisesti sunnuntaina, sillä silloin on 42+1 vai kuinka? En muista oliko aiemmin jo maininut asiasta.:(

Jadekettu+masuasukki 39+6 edelleen :heart:
 
Joo, supparit rekisteröityy prosentteina. "Kunnon synnytyssupparit" muistaakseni jotain 70 % luokkaa. Neukkatätiltä (on kätilö ja ollu töissä synnärillä) kysyin aamulla et miten en tuntenut itse mitään, niin hän sanoi, että noihin lukemiin pitää suhtautua tosi varauksella. Kuulemma, kun mulla ei ole vatsanpeitteitä niin vaavin liikketkin vaikuttaa noihin lukemiin paljon.

Ja uusinta uutta: pientä veristä vuotoa. Ehkäpä se eilinen punainen "lapsivesi" olikin pissaa, jossa mukana verta? Jäi mainitsematta, että kätilö teki toki eilenillalla myös sisätutkimuksen: kohdun sisäsuu sormelle auki, kanavaa jäljellä 2-3 cm. Aamusella tuli pientä rusehtavaa vuotoa ja sen ainakin liitän tuohon sisätutkimukseen. Pitää kai varalta soittaa synnärille nyt, että riittääkö tän pienen verisemmän vuodon seuraaminen kotona JA PITÄÄKÖ MUN JÄTTÄÄ MAKKARANPAISTOREISSU VÄLIIN! Edelleen menkkamaista kipuilua sekä alaselässä että alavatsalla.
 
Moikkelis! Pikaseen kuulumisia....

Eli meille syntyi poika 21.3. klo 6.52, mitat 3945g ja 51cm :heart: Kaikki kävi tosi nopeesti, kuudelta aamulla mentiin saliin, olin tuolloin vain 3cm auki ja sit jo kolmen vartin päästä siitä täysin auki ja ei muuta ku ponnistamaan! Kiiru meinas siis tulla, mutta vauva sai täydet 10 pistettä, joten kivuista viis.....kaikki on menny tosi hienosti, maanantaina päästiin kotiin. Nimi kun vielä keksittäis hipulle, niin mikäs tässä elämää katsellessa =)

Vattihattu ja hippu 6vrk
 
Taas sitä ollaan yksi päivä lähempänä päämäärän saavuttamista.
(.) Neuvolassa tuli käytyä ja edelleen oli hieman verenpaineet koholla, ja koska olen koko raskauden ajan tuntenut liikkeitä enemmän ja vähemmän huonosti niin jälleen piti käydä synnärillä käyrillä....Ja hyvinhän siellä asiat oli,kaveri siellä liikuskeli iloisesti, vaikka en sitä tuntenutkaan. Toinen positiivinen asia oli, että kohdukaulaa jäljellä 1 cm ja pehmeä, mutta ei auennut.... Eli sentään jotain edistystä on tapahtunut :) Näillä eväillä sitten odotus jatkuu....Maanantaina taas neuvola ja loppu viikosta saa tosiaan soittaa yliaikakontrolliin aikaa. "Loppu jo häämöttää...JEE"
Ja onnittelut vauvautuneille....
 
ILTAA
Tulin auttamaan kasvattamaan meidän suurta tavoitettamme 50 sivua.

Joo. Meillä ei neiti siis nukkunut laisinkaan unia. Meni miltein 20 minsaa ennenkuin sain neidin puettua ulos, kun tappeli. Oli niin väsy. Mutta kello oli jo puol kolme ja jos siinä vaiheessa olisi vetänyt tirsoja, niin olisi koko illan kukkunnut. Nyt sentään nukahti puol kasin maissa ja tsippasi samantien. Pitää toivoa, että nukkuisi aamulla sinne 7:00 asti, niin olisin tyytyväinen. Ettei tarvitsisi taas 6:00 herätä. |O .

Kävin äsken saunassa. Ihanaa, kun pääsi rauhassa saunaan. Sunnuntai on meillä yleensä saunapäivä ja silloin esikkokin on mukana. Niin löylyistä ei pääse oikein rauhassa nauttimaan, kun neiti tulee pöllimään saunakauhan omiin kylpyleikkeihinsä :LOL: . Kohta sitä ei saakaan rauhassa saunoa, kun talossa on toinenkin pikkuihminen.

Vähän on ruvennut jo jännittää, että kuinka arki menee kahden pienen ihmisen kanssa ja kuinka isosisko suhtautuu. Mutta eiköhän kaikki ihan hyvin mene, kun pääsee kiinni pienen ihmisen rutiineihin ja pitää niistä vain sitten tiukasti kiinni. Toivotaan, että nukkuisi parin ekan viikon aikana huomattavasti paremmin kuin meidän esikko. Kahteen ekaan viikkoon äiti ei nukkunut. Tyttö valvoi koko ajan ja nukkui vain 10 minsan pätkiä. Kunnes maitoa alkoi tulemaan, niin johan helpottui. Loppupeleissä esikko on kuitenkin ollut suhteellisen kiltti ja helppo lapsi. :heart:

Onnea Vattihattu pojasta.

Laitettiin esikon kanssa tänään raeruohoa kasvamaan. Tyttö ihan onnessaan taputteli multaa ja heitteli siemeniä sinne tänne ja vähän lattiallekin :D . Nyt sitten odotellaan, että saadaan tipuja istumaan ruohoihin ja katsomaan, että muniiko ne jotain namia pääsiäiseksi. ;) .

Tänään kuivaksiharjoittelussa on tullut hieman taukoa. Tyttö on onnistunut heh kolme kertaa pissaa lattialle. Kaksi kertaa syöttötuolissa istuessaan ja kerran leikkiessään oman huoneensa matolla. Tosin silloin osa pisusta tuli matolle. Kiikutin pirpanan äkkiä vessaan potalle, niin sinne tuli sitten loppuosa ISOSTA ISOSTA pissasta. ;) .

Kaatjuska mulla on kanssa välillä aamulla pissa punertavaa. Saattaa olla hieman verta pisussa mukana, jota tulee limatulpasta.

Katselin just seuraavan viiden päivän sääennustetta. Ja tänne etelään lupaillaan keskiviikoksi puolpilvistä ja +6 astetta. No silloinhan olisi hyvä päivä syntyä sanoin miehelleni :LOL: Niin varmaan masuasukki rakastaa yksiötään aivan kuten sisarensakin aikoinaan. :wave: .

Jaahas jospa sitä ottaisi hieman iltapalaa ja katselin tylsyyteen Scary Movie II:sta. Olen sen kyllä aiemmin nähnyt, mutta ei telkusta muutakaan tule.

Jadekettu+masuasukki 39+6( POKS 2 h 45 minsaa 40+0) :heart: Ei meillä tarkkoja olla, mutta kuitenkin:)
 
Saunassa käyty äsken ja nyt ei muutakuin möllötyshetkeä nautitaan tässä.

Ihmeesti nyt sitten on kadonneet ne kipeät supistukset ja limavuotokin uhkaa loppua. Mikä siinä on ku sairaalassa vasta tapahtuu jtn ja kotona kaikki "merkit" katoaa. :kieh: Onkohan sairaalalla joku lumevaikutus. :D

No tämä yks sambailee ja on nyt koko illan tuntunut et ois jättiperuna alapäässä. :p

Mokomaki sais syntyä jo viikonloppuna.
 
iltoja

jee, tosiaan ilta :D on ollut pitkän tuntuinen pv |O

Jadekettu:
Ite mietin kans että miten ihmeessä sitä jaksaa jos vauva ei nuku öisin ja esikko kun ei enää päikkäreille uinahda |O
ja miehen pitäis yöt saada nukkua että jaksaa herätä aamulla töihin.
Mutta ainahan sitä jotenkin selviää.
Nyt on vaan semmonen fiilis (sanoin jo tuossa miehellekkin) että ootan jo miltei että saan tämän kaverin synnytettyaä ja pääsen sairaalaan lepäämään ja nukkumaan :ashamed: olo on ihan totaalisen uupunut kun ei öisin saa nukuttua.

Mikäs Kaatjuskalla tilanne?? siellä sentään tapahtuu JOTAIN.. täällä ei mitn.

Entäs Mömmis?? Luulis että sulla ei ole kuin vain hetkistä kiinni miloin kaveri viimein päättää maailmaan pyrkiä, :hug:

Vattihatulle
sylintäydeltä onnea!! :flower:


omaan napaan ei kovinkaan uutta.. Tänään siivottu, leivottu, lenkkeilty, saunottu, ostettu suklaata ja ja ja.. eikä tietoakaan tulevasta. Vähän masua kirrailee ja pikkuinen melskaa kovasti mutta siinä kaikki.
Huomenna tosiaan la.. kävinkin kaupassa tuossa entisellä työpaikalla ja nauroin että voi kun la oiskin niin kuin viimeinen eräpv että sillon on tultava! eikä meinattava :whistle: ;)

danjuska ja vilma 39+6

muoks.. Mömmis olitkin ollut samoihi aikoihin linjoilla :D
 
myymä
Vattihattu ONNNEAAAA :)

Ja TAAS myötätunnot kärvisteljöille... ja Mömmikselle iso kiitos lähettämistäsi supistuksista;) Nyt kuitenkin on käynyt niin ettei ole tarpeeksi tujuja, pistätkö tulemaan siis vähän tujumpia kiitos :D

Tänään käytiin kevätmessuilla pyörimässä ja nyt illan on vihlonut niin pirusti alakertaan. Eipä se tosin ole ennenkään mitään meinannut :(

myymä ja pikkuveli 41+1
 
Däämn ei uutta tänne. Aamuja kaikille!

Taitaa nyt sitten tulla puuduttava viikonloppu, ensinnäkin ei ole tekemistä, ja toiseksi jumitusta vaan. Oispa joku lomareissu. niin unohtuis tämä mökötys. Eilen itkin KOKO päivän, en tiedä mikä on mut pää ihan sekaisin ja piti puhua jonku mammakaverin kanssa ja helpotti kyllä himppasen.
Lupasin miehelle että katsottais joku kiva leffa tänään. Jos siinä vierähtäis tovi. Vielä kerran kokeiltiin yhtä S:ää. B) Mut eipä näytä auttaneen asiaan mitenkään. :LOL:

Kaupassa ois käytävä kohta. Jos ostais vihdoinkin sitä puuroa. :ashamed:

Mömmis 41+0 (Saa olla luvan viimenen kerta kun viikot paukkuu)
 
Huomenta Tähän päivään herättiin sitten täällä etelessä lumisateen merkeissä.... Heti vaikuttaa mielialaan toi ilma, ja varsinkin kun alkoi jo tottua kevät ilmoihin... No kyllä se kevät sieltä tulee yhtä varmasti, kun vauvat mahoistamme :) Vielä tässä on muutama päivä saada 50 sivua täyteen, mutta uskon, että se tulee onnistumaan.... Oikein mukavan rentouttavaa lauantaita kaikille...toivottavasti jotain meistä onni potkaisi ja pääsisi tositoimiin.....
 
huomenta!

K-O-V-I-A JA A-V-A-A-V-I-A SUPISTUKSIA TÄNNE KAIKILLE JOTKA NIITÄ KAIPAA!!
meijän tissin lussuttaja neiti on tänään jo 1kk!!
mömmis mä olin justiinsa samana aanuma ku tää synty niin ihan yliherkkä! itkin vaan!
joo hankala kirjottaa yhdellä sormella!
tsemppiä!!!!!
 
Heippa kaikille!
Tänään mulla olis laskettu aika, mutta ei mitään tuntemuksia. Illalla aina vähän alkaa supistelee, mutta lähes kivuttomasti kuitenkin. Sitten aamulla herää ja toteaa, että yöllä ei oo kertaakaan supistellu ja aamulla vointi mitä mainioin.

Taidan alkaa korvapuusteja leipomaan..

Suunnistaja ja rakas 40+0
 
mömmiksellä taitaa olla pinna vielä kireemmällä ku täälä :whistle: Sulla sentään oli jo vahvoja merkkejä hommasta ku mulla ei YHTÄÄN mitään, järki lähtee...

Mutta kärvistellään nyt sit oikein kunnolla ku tähän kerta ryhdyttiin :LOL: :kieh:

minde 40+3
 
minde, ja voi kuolema toi on jo ihan kamalaa :LOL: :kieh: Jännä miten ihminen kestää näin paljon. Vaikka tuntuu että "kuolen tähän odottamisen tunteeseen" ja silti ihmeesti sitä jaksaa päivä kerralla ottaa.

Sanoin eilen just miehelle että täytyy olla hullu jos haluaa raskaaksi ja kestää vielä yli LA. :LOL:

Mindelle hermoja :hug:
 

Yhteistyössä