Maalismasut 2009 huhtikuussa

Kaa
Jadekettu, voisin mielellään päivittää tätäkin listaa, mutta koska ekan viestin lista on sinun "nimimerkkisi alla", siihen ei muut pääse päivittämään... ikävä kyllä. Voin tehdä toki sinulle koosteen tähän normaaliksi viestiksi, jonka sitten siirrät tuonne ekaan viestiin. Olikohan tämä tarpeeksi monimutkaisesti selitetty... :D
 
Kaa
Noh, tässä olisi nyt poistot ja lisäykset listoihin. Kannattaa ensin valita tuo "lainaa" vaihtoehto ja sitten vaan kopioida tarpeelliset tiedot ja siirtää ne listoihin.


Odottajat listasta pois seuraavat:

19.3
Myymä

21.3
Mömmis


Ja syntyneet listaan seuraavat tiedot:

28.3.09
kaatjuska (41+6) klo 13.58 tyttö 3265g/49cm/34,8cm
(LA 18.3, esikoinen, K-PKS, 35v tyttölupaus)

29.3.09
äitikasikolome klo 20.22 tyttö 2995g/49cm

30.3.09
Mömmis (41+2) klo 16.04 tyttö 4200g/53,2cm/34,5cm
(LA 21.3, esikoinen, KSKS, 22v tyttölupaus)
Myymä klo 08.49 poika 4030g/54cm
(LA 19.3, toinen, Kät, 23v poikalupaus)


Ja syntyneisiin pienokaisiin +2 tyttöä ja +1 poika
 
tervehdys kaikille ja oikein paljon onnea vauvan saaneille :heart:
lupasin viimeksi että yritän käydä useammin lukemassa mutta ei vaan ole päässyt.
meillä ei niin kivasti ole mennyt. oltiin juuri eilen lääkärissä pojun kanssa ja oli molemmissa korvissa tulehdus ja keuhkot rohisi. ei todellakaan tarvitsisi olla vielä noin pienellä (nyt 3viikon ikäinen)
öitä ei ol tullut nukuttua vaan ainoa paikka missä nukkuu niin sylissä joten nojatuoli on ollut kovassa käytössä. tänään ei ole millään nukkunut ja olen joutunut melkein koko päivän kanniskelemaan. kyllä pikkuhiljaa rupee väsyttää. onneksi mies on ollut illat kotona ettei ole enään auraamisia ollut niin saa edes syödä rauhassa.
nyt taas olis ruoka aika pojulla jos vaikka nukahtais.....
 
Kunpa ne Tyksissäkin käynnistää pääsiäisenä. Mulla kanssa kauhee pelko siitä, että sanovat sillon torstaina, että ootellaan rauhassa tiistaille ja katotaan tilanne sitten uusiks. :eek: Toivottavasti näin ei käy ja vauva syntyis sitä ennen oma-alotteisesti. Mutta jotenkin alkaa toivo menemään kun ei mitään tapahdu :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suunnistaja:
Kunpa ne Tyksissäkin käynnistää pääsiäisenä. Mulla kanssa kauhee pelko siitä, että sanovat sillon torstaina, että ootellaan rauhassa tiistaille ja katotaan tilanne sitten uusiks. :eek: Toivottavasti näin ei käy ja vauva syntyis sitä ennen oma-alotteisesti. Mutta jotenkin alkaa toivo menemään kun ei mitään tapahdu :(
Mä tuun nyt marrasmasuista sulle vastaamaan.Mulle viime vuoden maaliskuussa annettiin käynnistysaika vasta pääsiäisen jälkeen koska he ei käynnistele noina päivinä yhtään synnytystä,niin mulle sanottiin.

 
Kiitos Kaa avusta. Mä olen harjoittelemassa just tätä päivitystä. Lainaan sulta tuon osan. Kun muutaman kerran tekee, niin tietää sitten. Sylin täydeltä huhtihalia Kaa:lle. Olet kultainen:)

Kohta on nla, niin palaan sitten tarkemmin asiaa.

Jadekettu+masuasukki 40+5 :heart:
 
Ekakertalainen hienoa uutisia. Onnea pienestä tytöstä koko perheelle.

Suunnistaja kyllä niiden on käynnistettävä, jos viikot tulevat täyteen. Neuvolassa just sanoivat mulle, että lapsen terveys on aina edellä. Että ei sairaaloissa pyhäpäiviä tunneta. Se, että jos pyhinä tulee 42+2 tai enempi, niin heidän on kyllä käynnistettävä. Sitä paitsi mm lauantai on normipäivä. Aion itse vaatia, että jos menee sinne saakka niin ottavat la sisään ja käynnistävät.

Cadillac voi pikkuista. Ei ole kiva, kun noin nuorena *MUOKS*** Siis pienenä** on jo sairaana. Toivottavasti helpottaa pian. Ei sulla satu olemaan sellaista rintareppua, jossa voi ihan vauvasta saakka kantaa vauvaa tuen kanssa. Helpottaisi sinua.

Neuvola kuulumisia

RR 116/81 (121/81)
Pissa puhdas (puhdas)
Kohdun korkeus 35 (36)
RT (RT)
Sydänäänet 130 (130)
Liikkeet ++(++)
Paino -400 (+600)
Painoa tullut yhteensä 8 kg esikosta tuli 7,5 ei paha

Enää ei ole äitiysnla käyntiä. Kaikki on mennyt niin hyvin koko ajan. Että jos ei tiistaihin mennessä ole itse syntynyt, niin varaan Jorviin yliaikakontrollikäynnin torstaille. PLÄÄH :kieh: .

Ajattelin lusmuta hetken ja sitten hieman siivota. Pyyhkiä pölyt, imuroida sekä pesen lattiat. Esikon huoneen tavarat pitäisi laittaa ojennukseen, kun neitonen on järjestänyt kaiken sekaisin ja pitkin poikin huonetta. Pitäisi varmaan myös neidin petivaatteet vaihtaa, kun kuolaa välillä unissaan :LOL:. Hassuja nuo lapset. Mutta niin suloisia.

Yön nukuin hieman levottomasti ramppasin vessassa tosi monta kertaa. Heräsin aina siihen kun masua ja selkää nippaili ihan kuin kuukautiset ois tulossa. Sitten aamulla neuvolassa pois lähtiessa alkoi masua nipata ja maha meni kovaksi. Sanoin nlatädillekin, että kokeile. Sanoi, että JUU-U sua supistaa. Jospa se lähtisi viikonlopun aikana itse syntymään maailmaan. :LOL: Niin varmaan

Jadekettu+masuasukki 40+5 :heart:
 
ekakertalaiselle oikein paljon onnea! :flower: :flower:

Tässä ois viimesen äitiysneuvolan kuulumiset:

41+1 (40+1)
+600g (-200g)
RR 122/67 (just sama) :attn:
Hb 122 (127)
sf 31½ (31) mun mielestä aika pieni, mut ei se neuvolas oo koskaan tuohon puuttunut :/
pissa kokoajan ollut puhdas
vauvan syke 125 (130)
liikkeet ++ (++)

Laittoi sähköisen 1-7 päivän lähetteen synnärille josta sit ilmotetaan viikon sisällä, koska pitää yliaikakontrolliin mennä. Toivoisin kovasti, että ens vloppuna syntyis itsekseen, mutta saas nähdä... :kieh:

Mä laitoin kans eilen ruohot jo kasvamaan ja aattelin et ehtivät varmaan jo kuollakin ennen pääsiäistä, mut jotain tekemistä piti keksiä. :LOL: Alkaa jo ideat loppua mitä tekis ja nettisivut on kaikki käyty läpi, mut ei kuitenkaan oo kärsivällisyyttä mihinkään suurempaan hommaan ku ei tiiä koska se lähtö sit tulee...

Mitähän sitä sitte keksis, jaa`a jos vaikka laittais pyykit kaappiin ja öööööö jotain


minde41+1
 
Päivää....(.) tänään sitten oli viimeinen neuvola, ja sain ajan jo huomiselle ns. varhaiselle yliaikaiskontrollille, kun mulla on ongelmia niitä liikeitä tuntea, verenpaineet oli koholla jne jne, ihania loppu ajan vaivoja. Toivotaan, että huomenna saisin sitten käynnistysajan...haaveena olisi tietysti, että käynnistäisivät jo huomenna, mutta en jaksa uskoa...Tietysti suurin toive on, että tajuasi syntyä ensi yönä... No "loppu" kuitenkin jo häämöttää meillä kaikilla....taitaa pääsiäinen olla kaikkien rajana... =)

Misa75 41+1
 
moikat

Ekakertalaiselle onnea!! :flower:

Cadillac: Voi kurjuuksien kurjuus kun noin pikkuisen pitää olla jo kipeänä :( pikaista paranemista hänelle ja voimia vanhemmille! :hug:

Misa: Hienoa että sait noin pian ajan :)

Itseä ei juuri harmita että kuu vaihtui.. ainut mikä harmittaa/turhauttaa on kun neuvolassa sillon käskettiin olla hissun kissun että ei van sytnyis ja nyt mennään yli että paukkuu :whistle: noh, se on tätä.. ei kellään meistä enää pitkä matka ;)

omaa napaa: kävin tänään siellä käyrällä.. käyrä oli ok mutta lääkäri halusi ultrata samantien niin ei tartte maanantaina mennä..
sanoi että hyvin on paikat kypsynyt ja pyöritteli kalvoja (tai jotain) että vauhditas vähän.. sanoi että hänen mielestään parin pv:n sisällä syntyy.. no tuohon en jaksa itse uskoa |O ja sitten lisäsi että ma aamuna heti käynnistykseen osastolle jos ei ole siihen mennessä syntynyt =) painoarvio oli nyt 4100g
että helpottunut olen..

kotiin pojan kanss akerettiin niin alkoi järkyttävä kipu alaselässä ja alavatsalla.. aivan kuin km:n aikaan kun laittoivat sen tabletin tuonne alapäähän.. paikallaan ollessa kivut ei tunnu nyt kun otin särkylääkkeen.. liikkeellä ollessa yhtä tuskaa ja portaat kun kävelin yläkertaan niin vetää kasinkerroin.. tässä nyt odotellaan ja katsotaan.. mietitään että lähdetäänkö viemään poika mummolaan (tai siis lähteekö mies viemään puoliväliin vastaan.. perille asti ei vie kun matkaa 135km )
tuntuu että haluaisin pojan pitää kotona lähellä.. jos vaikka nämä kivut nyt tästä vielä asettuu.. sekavat fiilikset.

danjuska ja vilma 40+5
 
Iltaa,

oltiin neidin kanssa tarhan jälkeen tuossa pihalla parisen tuntia leikkimässä pihan muiden lasten kanssa. Isäkin tuli sopivasti kotia, niin neiti ulkona ollessa laittoi isännän kaivuu hommiin. Vielä kun voi hieman kaivaa lumessa. Sitäkään ei kauan voi enää tehdä. Kun lumet sulaa, niin ihanasti, että koko piha lainehtii. :LOL: Mutta onneksi muksut tykkää kuristen kanssa lotrata.

Kävimme saunassa. Ja laitoin pikkuneidille iltapalaa, niin johan tuli kivulias supistusko? , mutta tuntui reisissä ja pepussa ja samalla alapäässä. Ukko sanoi tytölle, että nytkö äippä meinaa synnyttää. Niin tyttö tuumasi siihen vaan peppu pystyssä (leikki hämähäkkiä), että JOO :LOL: .
Mahaa nippailee välillä ja kun istuu / seisoo niin tulee tollaisia säkäreitä, jotka laittaa haukkoo henkeä. Taitaa kaveri painaa hieman sisuksissa. Saas nähdä, että syntyisikö masuasukkimme nyt spontaanisti viikonlopun aikana. Liikkuu mahassa ja se tekee vähän kipeää. JÄNNÄÄ!! :LOL:

Saas nähdä kuinka meidän mammojen oikein käy. Jos selvittäisiin ilman käynnistyksiä kaikki. On meillä jännät paikat:)

Jadekettu+masuasukki 40+5
:heart:
 
danjuska ja jadekettu: kuullostaa siltä et kalvot paukkuu kohta tosissaan :LOL:
Tsemppiä synnytykseen! toivotaan et kaikilla käynnistyis luonnollisesti ilman lääkkeitä. Toivotaan et kaikki menee hyvin...
Muty & pikku kirppu (nyt jo 1kk ja 5 vrk ja painoa huimat 3600g) :LOL:
 
Huomenta

Täällä sitä on pesukone pyörimässä ja esikon kanssa katsellaan lastenohjelmia. Tai siis neiti katsoo ja äiti surffaa :LOL: . Yö nukuttu suht levottomasti, kun masua on nippaillut. :LOL: Tai niihin nippailuihin olen herännyt. Olo on muuten ihan suht ok, mutta masu on pikkasen herkän oloinen ja tuntuu, että masu on koko ajan vähän supistuksessa, kun on ihan kivikova.
Joten skippaan kyllä ihan kiltisti lapsimessut. En uskalla lähteä sinne, jos vaikka :LOL: lapsivedet lorahtaisivat. Paree olla lähellä kotia.

Tänään menen esikon kanssa sitten aamusta ulos ja katsomaan hevosia tuohon lähitallille. Pitänee ottaa kamera mukaan. Niin saa muutaman kivan kuvan talteen kunnon kameralla. Viimeksi otin kuvan kännyllä ja niistä ei tule niin hyviä kuvia.

Sitten tajusin eilen, että mun pitää tehdä esikon hoitajalle hieman ohjetta ja aikataulua tytön päivästä. Illalla isäntä saa käydä kaupassa ostamassa ruokaa, niin että riittää ensi viikon alkuun asti. Jotain nopeata, että helpottaa hoitajia.

Jaahas kone napsahti. Käyn laittamassa pyykit kuivumaan ja uuden koneen pyörimään, sitten onkin aamupalan aika.

Palataan asiaan varmasti vielä tänään :D

Jadekettu+masuasukki 40+6 :heart:
 
Kaa
Meikäläinen seuraa tätä kuin jotain saippuasarjaa. Joka päivä pitää käydä useamman kerran lukemassa kuulumisia. Mielenkiintoista... Edistäviä ajatuksia kaikille!

Kaa ja Narisija 2 vkoa 4 pvää
 
Hei vaan! Meidän pikkupoika pyörähti maailmaan perjantaina 27.3. klo 04.27. Viikot oli 39+6, eli deadlinesta pidettiin kiinni. Strategiset mitat 3180 g ja 51 cm. Kaikki sujui mallikkaasti, sairaalassa ehdittiin olla kokonaista 4 tuntia... Saatiin kätilökin välillä ottamaan rivakampia askelia kun ei ollut uskoa että ekakertalainen tulee näin nopeasti =) Nyt ollaan maanantaista lähtien oltu kotosalla ihmettelemässä elämää. Poju nukkuu nätisti päivisin, mutta öisin on erittäin virkeä, eli äiti on kovilla. Isi kyllä nukkuu sujuvasti kaikesta väninästä huolimatta. :headwall:

Onnea vauvautuneille ja lopuille voimia, kyllä ne vauvat sieltä tulee!

Keiju ja poika 1 vko
 
Onnea keiju77!!!

Mä käyn myös noin kerran, kaks, viis kertaa päiväs täälä katsomas joko muut on vauvansa saanut...

Mulle tuli tiistaille kutsu yliaikakontrolliin jolloin viikkoja on 41+6, eikä lapus lukenu mitään käynnistämisestä |O :kieh:

Suunnitelmissa nyt kuitenkin on, et poitsu syntyy viikonloppuna, et ei tiistaille asti ees mennä. :D

muty pitääpä käydä tsekkaas...

minde 41+2
 
hIphei... Kesti hieman päivitykseni, kun pamahti sairaalassa sitten mulle kunnon tulehdukset ja oltiin viikko sairaalassa... Elikkäs 27.03.09 klo 11:00 syntyi Kolmas tyttö meidän perheeseen! neidillä oli painoa 3850g ja pituutta 49cm... oikein ihana ruskea silmänen typy:) synnytys kesti 9h15 siinäkin tehtiin ennätys vaikka kolmas piti olla nopee... torstaina 26.pvä alkoi tihruttelemaan verensekaista vuotoa.. ja oli illalla jo pieniä supistuksia.. mutta en sen kummemmin kiinnittänyt huomiota niihin koska oli sellasta aikasemminkin jo, noh yöllä sitten heräsin vessaan ja alkoi vaan enemmän vuotoa tulemaan, ja supistukset alkoi kahdelta yöllä tiheni kolmeen mennessä... odottelin vielä tunnin ennen kun miestä aloin herätteleen... sitten tilattiin taksi ja oltiin Taysilla varttia vailla viisi... sitten oltiin käyrällä ja olo oli vielä aika hyvä vaikka supistelikin.. sitten puoli seitsemän aikaan siirryttiin saliin kun halusin jo ilokaasua.. sillä kestin pari tuntia.. kunnes pyysin kohdunkaulan puudutteen, se auttoi vain puoleksi tunniksi... sitten pyysin spinaalia ja koskaan ennen sellasta ollut saanut... oli vähän opettelemista laittaa selkä oikein... mutta se auttoi tosi hyvin.. laittoivat tipalla puhtia vielä supistuksiin.. ja sitten alkoi ponnistusvaihe jota en edes tuntenut koska spinaali vei kaiken tunteen.. noh, sain kun sainkin punnerrettua ja ponnistusvaihe kesti 6min... 9pisteen tyttö ja kaiken huipuksi tämä synnytys kuvattiin sairaala ohjelmaan :D ja vauvaa kuvattiin sitten vielä Taysin opetuskanavalle kun kylvetettiin... hih..julkkis vauva:) mutta maito on noussut ja pamela andersonkin olisi kateellinen näistä tisseistä... ja on vielä aidot:) mutta nyt siirrymme noihin syntyneihin.. palataan siis siellä! maalismasu09 ja Ada
 
Heippa kaikille ja onnea vauvautuneille!
Meikäläinen pääsi tositoimiin viime la-su välisenä yönä, juuri ennen kuin kelloja piti siirtää.. rv silloin 40+6
La iltana oli sellainen olo, että varmaan ens yönä lähdetään, vaikkei mitään suurempia merkkejä ollutkaan, oli vaan sellainen fiilis. Tietenkin mies sanoi että olo on ihan kökkö, kurkku kipeä jne. Minä siinä että kiva sitten oot synnytyksessä 39 kuumeessa..
Niin joo.. eli siis supistukset jatkuivat sitten kymmenen minuutin välein, limatulppakin irtosi joskus neljän aikaan mutta lapsivettä ei tullut. Kuuden aikaan soitin kättärille, sanoivat että kärvistele vielä kotona kun ekakertalainen olet. No kun puhelun lopetin, supparit tulivat 6 minsan välein. 45 minsaa kärvistelyä, soitto kättärille etten pärjää ja laitettiin kamat kasaan. Oltiin kättärillä klo 8, tarkistivat ja olin 7 cm auki! Olin ihan että oho! Noei muuta kun ilokaasua vetämään, kysyin epiduraalia, ja kätilö sanoi että koitetaan hetki vielä ilman, jospa vauva tulisikin nopeasti ulos. No vauva ei ollut laskeutunut tarpeeksi, laitettiin supistuksia lisäävä tippa. Epiduraalin sain puol kymmenen maissa. 10.50 aikaan kävi lääkärit kattelemassa, pohtivat saanko vauvaa ulos kun oon aika pieni. Oli sitten tyssännyt tuo avautuminen, lääkäri sanoi että siinä 7-8 cm.. pikkusen harmitti, mutta supistukset eivät tuntuneet juurikaan kun oli se epiduraali. No, lekurit häipäsivät, mun kätilö sai toisen potilan ja oli suurimmaksi osaksi pois huoneesta. Yhtäkkiä klo 11.10 alkokin tuntua omituiselta, ja sitten alkoikin tuntua tosi ilkeältä, vedin ilokaasua minkä kerkesin, alkoi ponnistuttamaan ihan hirveästi. Pari muuta kätilöä kävi tutkimassa, ja sanoivat etten saa ponnistaa, kun vauva ei ole vielä kääntynyt, mutta olisin kyllä täysin auki. Voi piru sitä kärvistelemistä! epiduraalista loppu siis tehot just väärän aikaan.. huokaus.. oma kätilö oli poissa, se kävi välillä ja mä sain jossain veiheessa luvan ponnistaa.. mut kätilö kävi välillä toisessa honeessa, mun mies oli ihan äimänä, että mihin se nyt häviää koko ajan kun vaimoke tässä ponnistaa. Ponnitusvaihe itsessään, kun sain siis ponnistaa niin kesti sen 25 minsaa.. ja pikkuinen syntyi maailmaan 29.3 klo 12.15. Joutuivat leikkaamaan epparin ja silti tuli repeämää.. Mies kätilö auttoi ponnistuksessa painaen tuosta vatsan päältä. Pieni oli heti terhakkakana huutamassa, sai 9 pistettä. Napanuora oli kerran kaulan ympärillä.

Eli siinä se, oltiin kaks päivää kättärillä ja ti päästin jo kotiin. Tänään oli tarkistus punnitus neuvolassa ja pieni oli jo ylittänyt syntymäpainonsa! Itse ole melko kipeä tuolta alhaalta, rinnat on arat imettämisestä, molemmissa rinnoissa on vesirakkuloita, jotka on toosi kipetä kun tuo pieni imee..
Muta on tää mahtavaa! ei voi olla tuijottamatta pikkuista.. väsyttää sikana, mutta ei osaa oikein nukkuakkaan!
Isoja supistuksia kaikille niitä odottaville! Ja tsemppiä synnytykseen! Kyllä se ulos tulee, vaikkei ehkä siinä ponnistaessa silta koko ajan tunnukkaan! :D

Zerbula ja pieni tyttö 5 vrk
 
onnea ekakertalainen, maalismamma09 ja zerbula :flower:

kotiuduttiin torstaina. nyt toinen yö omillaan ja tämä mamma ei nuku. kirjottelen tätä pikkunen tuhisija rinnan päällä. hidasta kirjottaa yhdellä kädellä heikossa valossa...

syötin typyn puoli tuntia sitten ja puklasi sitten oikein kunnolla vaatteetkin vaihtoon, ei ole aikaisemmin pulautellut, joten nyt en uskalla laittaa heti omaan sänkyyn. johtuuko tuo pulauttelu liiasta syömisestä vai mistä?

toivon että kärvistelijät pääsee tositoimiin nyt viikonloppuna!

kaatjuska ja siiri (tänään lauantaina klo 13.58 tasan viikon - synttäripäivä!
 
Onnea maalismamma ja zerbula!!

Maalismamma, Haluatko kertoa koska synnytyksesi tulee ulos sairaala-ohjelmassa? Mekin miehen kanssa jännättiin et tuleeko kuvaajat paikalle meidän synnytykseen ja keskusteltiinkin et päästetäänkö ne jos tulevat lupaa kysymään, mutta eivät tulleet.

marza ja prinsessa 2 viikkoa
 

Yhteistyössä