**Maalismasut 2009** elokuussa

Kaa



1.3
Sallanen
Perhe on paras. . . .neljäs. . . . . . . TYKS. . . . 31v
jossu84. . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . LKS . . . .24v

2.3
Sohviia. . . . . . . . . .kolmas. . . . . . . . . . . . . . . .29v
Toppis. . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . . . 30v
cadillac. . . . . . . . . kolmas. . . . . . . .TYKS

3.3
Charlot. . . . . . . . . esikoinen. . . . . KYS. . . . 21v
minimii. . . . . . . . . esikoinen. . . . . . LKS
Soraya. . . . . . . . .esikoinen
Capri. . . . . . . . . . .kolmas. . . . . . . KOKS. . . 29v
Pöttis. . . . . . . . . . kolmas. . . . . . .TYKS. . . . 34v
Tiinahuu. . . . . . . . esikoinen. . . . . SeKS. . . 17v

4.3
eemina. . . . . . . . . viides
Onnellinen79. . . . . neljäs
BPL. . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .LKS . . . 35v
Aali. . . . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . OYS/RAS

5.3
Niinu86. . . . . . . . . esikoinen. . . . . .PKKS. . . 22v
nipsunapsu. . . . . . esikoinen. . . . . . . . . . . . .25v
Eeeva. . . . . . . . . . toinen. . . . . . . . OYS. . . . 22v
Indie. . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . . .TAYS. . . .22v
Mimmukka81. . . . . esikoinen

6.3
matonna. . . . . . . . toinen . . . . . . . . . . . . . . 25v
xAnnax. . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . .23v
Hassukarhu. . . . . . kolmas. . . . . . . K-HKS
SaBiNe. . . . . . . . . neljäs. . . . . . . . . OYS

7.3
Nalle-Puh. . . . . . . toinen
leenuski. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . SeKS
Iines79. . . . . . . . . toinen. . . . . . . TYKS. . . 29v
myhkäri. . . . . . . . .toinen. . . . . . . . KYS. . . .27v
Viipi. . . . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . OYS

8.3
ihkuodotus. . . . . . .esikoinen
Marais. . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .JS. . . . 28v
garbalo
päksy79. . . . . . . . kolmas
Sueisfine. . . . . . . .esikoinen

9.3
aloe. . . . . . . . . . . .kolmas. . . . . . . . OYS
upupaepops . . . . . esikoinen. . . . . SatKS. . . 19v
emmmaa. . . . . . . . .toinen. . . . . . . . LKS. . . . .21v

10.3
Mie vuan savost. . . toinen. . . . . . . . KYS

11.3
vihvi. . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . .23v
eetto. . . . . . . . . . . toinen
Cattitude. . . . . . . . esikoinen. . . . . OYS. . . 29v
Melita. . . . . . . . . . esikoinen. . . . .TYKS. . . 29v
Jessu85. . . . . . . . . toinen. . . . . . . LPKS. . . 22v
Genet. . . . . . . . . .esikoinen. . . . . NKL. . . . 26v

12.3
mianjo. . . . . . . . . . . toinen
Kevättähti77. . . . . . toinen. . . . . . . .OYS
Pirta. . . . . . . . . . . . kolmas
annas00. . . . . . . . . toinen. . . . . . . . . . . . . . 21v

13.3
angelia. . . . . . . . . . toinen. . . . . . . .KYS . . . . .22v
Eternal-life. . . . . . . .esikoinen. . . . .K-PKS . . 19v

14.3
Nanna28. . . . . . . . . toinen. . . . . . . KYS
BiaBIa. . . . . . . . . .toinen ja kolmas. . NKL
Vappupekoni. . . . . . kolmas
muty. . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . . 23v
Sinttu83. . . . . . . . . esikoinen. . . . .PHKS
pienihetki. . . . . . . . .viides. . . . . . . SatKS

15.3
Mammastiina. . . . . .toinen
kaatjuska. . . . . . . . esikoinen. . . . .K-PKS. . . . 34v
Kellohelma. . . . . . . toinen. . . . . . . KOS. . . . . 26v
Hendu79. . . . . . . . .esikoinen. . . . . KOS. . . . . 29v

17.3
Riine. . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . TAYS. . . . .26v
m a r z a. . . . . . . . . toinen. . . . . . .TAYS. . . . . 28v

18.3
hattivatti-09. . . . . . esikoinen. . . . TAYS. . . . . 27v

19.3
nöttiäinen. . . . . . . .toinen

20.3
LindaH. . . . . . . . . .esikoinen. . . . .LKS
Kaa. . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . KYS . . . . 29v
empuuu. . . . . . . . . esikoinen. . . . . Kät. . . . . 22v
Vattihattu. . . . . . . .kolmas. . . . . . .SatKS
Tipsy. . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . TAYS. . . . 21v

21.3
Sanni-Maria. . . . . . .esikoinen. . . . .PKKS. . . . . 28v
Saraaa. . . . . . . . . . esikoinen. . . . . . . . . . . . . 20v
mökin muija. . . . . . .neljäs. . . . . . . KSKS

22.3
chromo. . . . . . . . . . toinen. . . . . . VKS. . . . . . 23v
Kileva. . . . . . . . . . . esikoinen. . . . TYKS. . . . . 30v
ärrieri. . . . . . . . . . . toinen. . . . . . K-SKS. . . . 32v

23.3
Inkaliina-83. . . . . . . esikoinen. . . . TYKS. . . . . 24v
Halfcafnonfatlatte. . . toinen. . . . . . . . . . . . . . . 32v
Vesisade. . . . . . . . .toinen. . . . . . . OYS. . .
Zoe-F. . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . KOKS. . . . 21v
tepa83. . . . . . . . . . esikoinen. . . . KYS. . . . . . 24v

24.3
myymä. . . . . . . . . . toinen. . . . . . . Kät. . . . . . 23v
omenaruusu. . . . . . kolmas. . . . . . KOKS. . . . .31v

25.3
Misa75. . . . . . . . . . esikoinen. . . . .JS. . . . . . . 33v
Äityli08. . . . . . . . . . toinen. . . . . . . .TAYS. . . . . 31v
samppa77. . . . . . . .kolmas

26.3
gabom. . . . . . . . . . .toinen
siru. . . . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . TYKS. . . . . 26v
hansku83. . . . . . . . .esikoinen. . . . . KYS. . . . . . 25v

27.3
Jadekettu. . . . . . . . .toinen. . . . . . . .JS. . . . . . . 32v
Tiuhtin Äiti. . . . . . . . toinen. . . . . . . .KYS. . . . . . 30v
ellip. . . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . TYKS. . . . . .27v

28.3
Lakta. . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . PKKS. . . . . 28v
melisha. . . . . . . . . .. esikoinen. . . . . Kät
Suunnistaja. . . . . . . .esikoinen. . . . . TYKS
dask. . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .PHKS. . . . . 23v
Amusha. . . . . . . . . . esikoinen. . . . . . KYS. . . . . .24v
Piiitu. . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . . . 28v
Katt. . . . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . .TYKS. . . . . . 31v
danjuska. . . . . . . . . . toinen . . . . . . . OAS . . . . . . 23v

29.3
netskuli. . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . . VKS

30.3
hilla 032009
Nann78. . . . . . . . . . . kolmas. . . . . . . . . . . . . . . . . .30v

31.3
Elämänpuu

Meitä on jo 102 maaliskuun odottajaa! :heart:


Pois tippuneet: :hug:
pippanippanen
Angelina
humu82
Lymypiilo
töpökkä
Nanniina
liinakko
SydänAlma huhtikuisiin (29.3.)
Matami-Mutkula helmikuisiin

Aikaisemmat ketjut:
Kesäkuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1089078









Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus







Kiinalainen raskauskalenteri:
www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf

Raskaus- ja vauvajuttuja: http://www.vau.fi/

Keskenmenoriski: http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66

Vauvojen horoskooppi:
Kalat http://www.horoskooppi.com/muut/lapset/kalat.htm
Oinas http://www.horoskooppi.com/muut/lapset/oinas.htm


Ruotsalaisia äitiysvaate nettisivuja!
http://www.4mom.se/
http://www.bebelane.com/
http://www.barnpresenter.se/epages/Gagar.sf/sv_
SE/?ObjectPath=/Shops/1092/C ategories/cheeky
http://www.iob-butiken.se/shop/
http://www.mamastore.se/index.php
http://www.lillamirakel.se/
http://www.mamabella.fi
http://www.lovelymama.se/
http://www.stylishmom.se/
http://www.mammashop.se/
http://www.growinlife.se/mammakl%C3%A4der/
http://www.gravid.se/41_branschreg/mammaklader.htm
http://www.barnnet.se/k_a.php?aid=58&kid=14




 
Moikka,

Myymän pitäs olla mukana ihan normaalisti :)

Mullakin ikää nyt 22v mutta täytän 23 kun pikkunen on syntyny. Tai täytän jo nyt syyskuussa.

Saas nähä saanko mie täältä synnärille kaveria, oispa kiva jos jonkun kanssa sattus yhtäaikaa :D

Matami ja vaava 9+3
 
Niinu86 Samoja mietteitä täälläkin :LOL: Ollakko vaiko eikö olla? Onko sinulle jo varattu np-ultra-aika? Mulle tuli kutsu ja se on 19.8. Pari viikkoa pitäisi odottaa vielä. Vatsa alkaa kyllä olemaan tosiaan muulloinkin ku illalla pömpöllään ja en ihan todensanoakseni tiedä kuinka pitkään pystyn salailemaan enää. Yritän ultraan asti. Pitää varmaan ostaa jotain löysempää vaatetta, joita itsellä ei hirveesti ole!
Miten teillä, jotka olette jo olleet aikaisemmin raskaana: milloin alkoi masu kasvaa, niin ettei voinut peitellä?Itsellä tulee jo epäilys, että onko näin aikaisin ihan normaalia, vaikka tiedän sen olevan yksilöllistä.
Olo on oikeastaan todella hyvä. Ei valittamista, jos ja kun vain tuolla alhaalla kaikki olisi hyvin :)

Genet ja olio 9+3
 
Kerrottiin sit tänään mun veljillekin raskaudesta, kun ne sattu molemmat tuleen kans porukoitten luo (ja isoveli mainitsi pari kertaa mun kalpeudesta). Yritin sit vielä siskollekin soittaa (asuu Ruotsissa), mut ei saanu yhteyttä kun se on jossain mökillä.. Sit tongin porukoitten varastoo ja löysin sieltä aivan ihania vaatteita vauvalle, sellasia joustofroteisia 70-80-luvulta, mukavan värikkäitä. :)

Niin ja käytiin tänään vähän shoppailemassa: ostettiin mulle vihkisormus!! :) Nyt vielä pitäis varata aika maistraattiin..

Ja tietoihin voi minun kohdalleni lisätä iän: 27v


rv 8+4
 
Helou! Laitanpa minäkin vähän kuulumisia taas...

Kerrottu ollaan melkein kaikille...ottaa päähän kun en osaa pitää salaisuuksia :/

Eka neuvola on 11.8 eli silloin on plakkarissa 8+2 ja ultra on siitä viikon päästä eli 9+2. Viime viikolla otatin töissä itsestäni hCg arvon (silloin oli 6+5) ja arvo oli 40 000. Otan uuden kokeen maanantaina, koska oleellistahan on, että se arvo on noususuhdanteinen ekan kolmanneksen aikana. Leikittiin työkavereiden kanssa myös ultralla mutta mahan päältä ei nähnyt vielä mitään. Tiesinkin että viime vkolla sydämen sykkeen olisi saanut näkyviin vain vaginaalisella anturilla mutta jätettiin se nyt tekemättä.

Vointini on kohtalainen. Migreenikohtaus näyttää tulevan viikon välein, rintoja aristaa niin, että tuntuu kunnolla ja välillä etoo. Väsyttää myös kuten asiaan kuuluu. Kyllä se tästä kunhan migreenejä ei enää tulisi että pystyy olemaan töissä..

Vaunuista haluaisin kysyä neuvoja teiltä, joilla on nyt tulossa numero kakkonen pienellä ikäerolla. Olemme ajatelleet yrittää tämän vauvan jälkeen heti seuraavaa, koska ikääkin alkaa jo olla meikäläisellä ja kolmannen haluamme ehdottomasti...Olen miettinyt, että kannattaako minun ostaa nyt vaunut uutena ja sitten seuraavan synnyttyä tuplavaunut käytettynä vai toisinpäin? En oikein tiedä kuinka olisi järkevintä toimia, että saisin "maksimaalisen hyödyn" ostamistani vaunuista, ymmärrättehän? En nyt tiedä osasinko selittää mitä tarkoitin mutta siis pointtini on se, että minkälaiset vaunut kannattaa ostaa kun tietää, että toinen vauva tulee perässä pienellä ikäerolla? Ja kummat ostan uutena, ekat vaunut vaiko tuplat?

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

T. ärrieri rv 7+0
 
Genet: se niskaturvotus ultra olis tuossa 25.8, meitin "oma" ultratäti on just niinä aikoina lomilla, joten se mun ultra ois sit vasta rv 12+4, muuten ois saanut hiukan aikaisemmin. Joudun silti äitiyspolille siihen ultraan, että ehditään katsoa se niskaturvotus ennenkuin otollisin aika on ohi.

Hitsi ku pitäs malttaa sinne ultraan asti että uskalletaan kertoa muille, jotenkin sitä on varovainen kun oli ne keskenmenot aikaisemmin. Mut on sit kivempi kertoo varmaan, ku voi olla "varma" vauvasta, vaikka johan se syke silloin rv6 löytyi. :heart:

Niinu & itiö 9+3
 
Genet mulla ei ekas raskaudes, ekassa puolessa olu mahaa oikeestaan ollenkaan.
Mulla nyt oli pieni kumpu entuudestaankin =) Mamma jumpassa olin joskus vk 20 ja kaikki katto pitkään kun ei padan alta oikeestaan mahaa näkyny....
Olin keskus sairaalan polilla myös kun oli masu niin vähän kasvanu. Oli kaikki ihan ok ja oli taaksepäin kallistunut kohtu.
Turvotusta oli heti alussa kyllä ja huosut alkoi heti kinnaan, mutta ei siitä kunnon masua tullu kun lopussa vasta. Katotaan miten tässä menee =)

Ärrieri jos me tiedettäs tai oltas tiedetty että toinen tulee heti perään niin oisin ehkä ostanu ekat vaunut käytettynä ja seuraavat uutena. Kun kahta eriikäistä vie niin kannattaa olla tosi tarkka että millainen oma tarve on, ja että on hyvä työntää ja että kummankin lapsen on hyvä siinä olla.
Me ostettiin nuo yhdistelmät tytölle netistä Ora Jovi air ( olikohan nimi oikein) testeissä brio voitti ja jovit hävis vaan niille 0,1 pistettä. Monessa kohti oli paremmat kun Briot. oon ollu kyllä niihen erittäin tyytyväinen ja siis hintaa uutena vajaa 400? siihen tuli sit topatut jalkapeitteet, hyttysverkko, sadesuoja, vararenkaita (lähetti peräsä lisää =) ) niitä kyllä voin suositella. Ei ole kovin kallis uutenakaan ja mielummin maksaisin hyvistä uusista kun muutaman vuoden vanhoista brioista tai vastaavista saman verran.
 
Kysymys: Tuleeko muille sellasii menkkamaisia mahakipuja aina välillä? Kun itelle tulee niitä aina joskus sillai aaltomaisesti. Hyvin harvoin kylläkin. Että onkohan ihan normaalia?

Tänään on ollut ihan ok olo. Jos vaikka jaksais lähtee tästä kävelee tai pyöräilee.

Suunnistaja ja rakas 6+1
 
Kaalle kiitokset uudesta pinosta =) :flower:

Lukasinpa tuon edellisen pinon loppuun ajankuluksi..
Täällä ollaan pojan kans minun porukoilla.. poitsu päikyillä ja ukot kahvilla. (itselle ei oikein meinaa enää maistua :x )

Nöttiäinen kyseli tuosta sukupuolesta.. Vähän kyllä haluttaisi tietää kumpi tulossa mutta mitään varmaa päätöstä ei olla tehty.. katsoo sitten jos sinne asti päästään..

Suunnistaja
: Nou hätä. menkka kipuilu taitaa olla aika yleostä.. itellä tälläkin hetkellä polttaa ja jomottaa siihen malliin kuin menkat alkais.

marza
: meillä häät syyskuun alussa =)

SannaMarria: mulla neuvola samana päivänä =) ainakin täällä päin ultraavat aika pian eka neuvolan jälkeen.. ainakin neuvolantäti niin sanoi.

Niinu: Itse olen käynyt hevosalan koulun ja täällä kotitilalla vielä pari ponia laiduntaa :heart: muuten hevostelu ja se elämä on kokonaan taaksejäänyttä ja osittain unohtunutta.. ei edes seurattua tule hevosurheilua.

Kimbley, Saraaa ja Kellohelma: tervetuloa!!

Tänne ei uutta.. paha olo tulee helposti ja parin tunnin välein pitää saada jotain syödä.. palelee kamalasti ja armoton väsymys jatkuu.
tänä aamuna tuntu ekan kerran kun sängystä nousin että pitääkö juosta okselle.. mies toi sitten mehua ja onneks olo helpottu.

minä ilmottelen tietojani enemmän sen ekan neuvolan jälkeen jos käy..
 
meitäkään ei vielä ilmeisesti merkattu :) 12.3,synnärinä: K-PK2S, esikoinen on tulossa ja ikää 19 :)

Jännittää tuo ensimmäinen neuvola kyl tosi hirmusesti ^_^ Keskiviikkona ku se on ni pitää muistaa kysyä siellä tuosta varhaisultrasta, kun en oikeen tiedä siitä mitään ja haluais kuitenkin sen tehdä jos vaikka kuuluis sydän äänetki jo :)

kiitoksia Kaalle kiitokset ^_^

Suunnistaja: kyllä ne ihan tavallisia on ainakin itseni tunnistin tosta eritäin hyvin :D

pikkuäippä ja pikkunen 8+3
 
Zoe-f: Eikö sykettä löytynyt vielä? Kylhän sen pitäs periaatteessa jo 6+0 näkyä. Ku mulla oli sillon lasketun ajan mukaan 5+5 menossa ja syke näkyi selvästi, tosin alkio oli vain 3mm mittainen, siksi tätyli epäili josko se olisikin pari päivää nuorempi, mutta toisaalta just noina päivinä pitäs sen sykkeenki vast näkyä. Täti sanoi että voi olla virhekin mittauksessa, koska mun kohtu on aika takana joka hankaloittaa niin pienen mittausta, eikä ole tietoa millaisessa asennossa se silloin oli. :D

Danjuska: Mulla ei kyl unohtumaan pääse, kun nuiden kanssa tulee jokapäivä puljattua. Takoitus olis tuolla omalla tammalla ja tulevalla varsalla sit aikanaan päästä kisaamaan. =) Onneksi tammakin on vasta 3-vuotias, niin ei tarvitse vielä panikoida, siinä mielessä ihan hyvään saumaan vauvva nyt tulossa, ehtii varttua sopivasti kunnes mamma käy kisareissuilla.

Niinu & itiö

 
niinu86 mihin sä perustelet sen että pitäs näkyä?
se on kyllä ihan höpö höpö tietoa ja turhaa toisen pelottelua.

Mulla tuo tyttö joka hasuttelee tuos vieres niin ultrattiin päälle 6 viikolla mutta ei näkyny kun pussi, ei sykettä. Ja mainittakoon että olin menossa hiukka edellä kun mitä laskettiin edellisistä menkoista.
Että jos se jollekin näkyy niin se ei tarkoita että kaikille näkyy ja kun todellisuudessa se menkoista mitattu laskettu aika ei ole tosiaan mitenkään tarkka.

mehiläisessä ottavat mielellään vasta 8 viikolla aikasintaan jos haluaa sykkeen nähdä. Aikasemmin voi varmuudella oikeestaan nähä sen että onko kohdun sisäinen vai ulkoinen.

Kannattaa olla aika varovainen tuollaisissa komenteissa, koska monille se voi aiheuttaa ihan turhaa murhetta.

mahakivuistasen verran että uskon että ihan normaalia kipuja on. On ollu ekassa paljon mutta tokassa ei niinkään kovia mutta nipistelee välillä =)

 
Oma (.) Olo on ihan hyvä. Välillä väsyttää kamalasti ja etoo. Illalla menee aikaisin jo enne 22:00 nukkumaan. Siis nukahdan sohvalle telkun ääreen. :ashamed: Välillä on päiviä, että jaksaa kukkua herra ties minne. On päiviä jolloin etoo ihan sikana ja päiviä jolloin etovasta olosta ei ole tietoakaan. Viikkoja on nyt siis 6+1

Zoe-F. Voipi olla, että sinulla on hedelmöitys tapahtunut siis hieman myöhemmin kuin Niinu86. Jolloin se syke ei näy vielä laitteissa. Vaikka viikkoja on ultran mukaan 6+0. Eiköhän kaikki ole kuitenkin ihan kunnossa.

Vai rouviintumisesta kirjoitellaan. Olen itse ollut jo neljä vuotta rouvana ja päivääkään en vaihtaisi pois. Tässä olotilassa rupean aina itkemään, kun näen morsiamia ja sulhasia liikenteessä.
Oikea itkuiida paikalla. :snotty:

Meidän pikkuneiti juttelee tuolla sängyssä ja äiti odottaa, että nukahtaisi, niin pääsisin rauhassa käymään saunassa ja nukkumaan :LOL:

Vielä on neljä päivää töitä ja sitten on kolmen ja 1 /2 viikon loma edessä. Vähänkö on siistiä B)



 




TOIVOKAAMME KAIKILLE TARRASUKKIA RASKAUTEEN JA IHANAA VAUVANTUOKSUISTA ARKEA KEVÄÄLLE 2009 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Heipat pitkästä aikaa!

Tein lillypie:ssä äsken bannerin - saa nähdä toimiiko yhtä simppelisti liittämällä tähän kuin oletan :) Olen kuitenkin it-alalla, joten pitäisi olla helppo nakki (kuuluisat viimeiset sanat).

Nyt on ultrassa käyty, raskausviikkoja viime torstaina 8+4. Sydän löi hyvin, ainoastaan pää-perä mittaa ei oikein tarkasti saatu, kun sikiö oli kippuralla. Saattaa hyvinkin olla, että on 1vko vähemmän, kuin kuviteltiin. Kävin yksityisellä lääkäriasemalla, kun en jaksanut odotella kunnalliselle pääsyä vielä about 3 viikkoa. Nyt on ainakin huojentunut olo, kun tietää, että kaikki on tähän asti ok!

Päivittäjälle pari lisäystä mun tietoihin: esikoista odotellaan, ja ikää on 28.

Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://bd.lilypie.com/KRcJp3/.png[/img][/url]
 
Heipähei taas!

Kovasti tullut taas tekstiä ja uusi pinokin ja kaikkea! Tervetuloa uusille!

Itse vietin viikonloppua mökkeilemällä, oli ihanan rentouttavaa päästä meren ääreen ja saunomaan, meillä kun ei kotona ole saunaa. Kovasti tuli taas kuvattua kaikenlaisia luonnon ihmeitä, pian täytyy jo ostaa ulkoinen kovalevy kun varastointitila alkaa jo loppumaan...

Neuvolassa odotti yllätys, oman terkkarin kesälomasijaisena minut otti vastaan kouluterveydenhoitajani! Oli hauska höpistä tutun ihmisen kanssa, joka tiesikin jo mieheni entuudestaan, kuten myös opiskelut ja harrastukset. Pissa- ja verikokeet mulla otetaan torstaina jolloin mulla on ensimmäinen lääkärineuvola. Onko joku muu käynyt jo lääkärineuvolassa? Hemoglobiini oli mulle ihan hyvä, 123, ja painoakin oli tullut jo pari kiloa joka on ihan hyvä juttu kun ihannepainoon mulla olis vieläkin 15kg matkaa. Eipä siellä muuta ihmeellistä, jäätävän nivaskan sain lappuja odotuksesta ja vauvoista joissa ei ainakaan mulle ollut juuri mitään uutta.

Mulla vatsan iltaturvotus on jämähtänyt kestopömpötykseksi eikä tarvitse olla Einstein arvatakseen mun olevan raskaana... Ensi viikolla aiotaan kertoa vanhemmillemme odotuksesta, tulevat haltiakummit ja luotettavimmat ystävät tietävätkin jo.

*muoks* Unohdin mainita että lähisuvusta löytyvän 1-tyypin diabeteksen vuoksi menen sokerirasitukseen sitten kun sen aika on. Minulta testataan myös, ettei elimistöstä löydy jo ennalta sitä tautia jonka voi saada esim. kissanhiekasta, ovatko muut kissanomistajat menossa kys. testiin?
 
Taas on tullut juttua. Huh...tää käy ihan työstä, kun tulee tänne lueskelemaan. :) Vaikka mukava lukee teijän juttuja. Kirjotusvaiheessa en vaan enää muista, kuka sanoi mitä.. =) upupaepops kuulostaa tutulta. Samaten olen ollut aina indeksien mukaan alipainoinen, joten neuvolassa sanottiin, ettei haittaa vaikka 20kg tulis raskauden aikana. Kauhistus! Nytkin tuntuu jo, että olis kokoajan ähkyssä...ja tilanne ei lähikuukausina varmaan ainakaan parane
;). Mullakin oli hb 123 ja lääkärineuvola muistaakseni noin 3vkon päästä. Ei siihen onneksi niin kauaa mene. Ja se kuuluisa eka ultra 4vkon päästä.

Joku kyseli vaunuista. Oon jo kamalasti kattellut vaunuja ja tuolla kadulla, kun ihmiset kävelee, bongailen vaunujen merkkejä. Ei huvittaisi 600e laittaa vaunuihin, mutta haluaisin silti hyvät yhdistelmät. Onneks vielä on aikaa :)

Minä ja muru 9+1
 

Yhteistyössä