MAALISMASUT 2008

Terveisiä töistä, hyvin on pyyhkinyt! Eilen sitten sorruin siihen seksiin ja arvatahan se piti että paikat alko vuotamaan ja koko touhu oli muuta kuin nautintoa! Nyt kun se verenohennuslääkekkin käytössä, täytyy vaan toivoa että vuoto lakkais pian! Tämä minun raskaus on kaikkea muuta kuin kivaa! Eikä ne siellä kättärillä saa mitään selvyyttä näistä minun vaivoista, eilenkin illalla nousi kuume 38.2 :( Mitään flunssan oireita ei kyllä ole eikä kai muuallakaan pitäs nyt sitten mitään tulehdusta olla kun kaikki tutkittu, mutta kyllä tämä pistää vähän levottomaksi :eek:
Syömisjuttuihin, niin minä syön usein mutta pieniä annoksia! Eilen tilasin ravintolassa salaatin joka oli megasuuri ja tulin siitä niin kipeeks ja huonovointiseksi kun en kehdannut jättääkkään rahanalaista tavaraa.
Hirveän paljon tällä palstalla kirjottelee "nuoria"äitejä, ihan tuntee itsensä veteraaniksi(29v)! Sillon kun ensim.muksuja sain alle 20 ei kyllä ollut vertaistukea tässä määrin tarjolla!!! Hasssua, kun kuitenkin joka paikassa hokevat, että tehän olette vielä niin nuoria ja aikaa tehdä vaikka kuinka monta vauvaa, mutta miten minä nyt tunnen itseni niin vanhaksi jopa täällä?? Kiva, että nuoret ihmiset lisääntyy ja perustaa perheitä ;) Tsempukkaa kaikille!

Tervetuloa kaikille uusille (nimiä en malta luetella kun niin monta uutta oli tullut. meitä on jo niin iso joukko, että pyörryttää nimien paljous =) ) Sanos muuta tutteli78, vanhaksi tuntee itsensä, kun nuoret päivittelevät jo omia vuosiaan :LOL: Itse aina ennen kuvittelin, että ehtisin kanssa oikein nuoreksi äidiksi, mut nyt oon suomalaisen keskisynnyttäjän iässä maaliskuussa :whistle:
Papagena, mulla kanssa on samanlaisia tuntemuksia, et olo tuntuu täydeltä ennen aikojaan ja kohta on jo taas hillitön nälkä ja heikotus... samoin tuntuu välillä pahalta saada lautanen tyhjäksi, etenkin jos on mausteista tai muuten maukasta ruokaa. Yhtenä iltana kyllä tuli itkukin, kun tuntui niin pahalta jatkuva huono olo... Hormoonit ei oo muuten paljon nostaneet rumaa päätään käytännössä... :)
Nyt alan kuitenkin kai tottua tähän jatkuvaan huonoon oloon, ja odotan vain sen loppumista... tai sitten olo tosiaan on paranemaan päin!

Tervetuloa uudet plussanneet! Ja pienille tarrasukkia matkaan!! :heart: :flower:

Kyllä on tylsää kun ulos ei voi mennä. Sataa ja paistaa minuutin välein.. :/

Rhea ja masukki 8+0!!!! :heart: :heart:

Heippa! :wave:

Voisin liittyä joukkoonne suureen. =) Esikoista odotetaan ja netin laskurin mukaan laskettu aika on 26.3. Tämä raskaus ei alkanut ihan helpolla vaan jouduimme käymään lapsettomuushoidoissa, joten olen vielä vähän varovainen ja yritän pitää jalat maassa etten sitten putoa korkealta jos jotain käy. :|

Olo ollut ihan suht hyvä, väsynyt olen ja etovaa oloa on joskus. Vähän pelottaa töihin paluu, että millonka siellä huomataan raskauteni ja milloin asiasta pitäisi kertoa. :eek:

Alkuraskauden ultra meillä on elokuun puolessa välissä yksityisellä.

Piipi-77 (rv 5 plus jotain)

moikka vaan kaikille ja oikein paljon tervetuloa uusille. Ihanaa kun joukko kasvaa. =) En ole kerennyt yli viikkoon kirjoittaa kun meille tuli viikko sitten su. koiranpentu niin on mennyt aika sen kanssa ihan koko ajan. Ja sitten painokin on pahoinvoinnin takia tippunu 5 kiloa. Olo on hyvin väsynyt vois vaan nukkua kaikki päivät. Mä taidan kuitenkin olla tän joukon juniori nimittäin oon vm -88. Ihan en kerkeä täyttää 20 vuotta kun muksu jo syntyy. Hauskan unen oot nähny äiskä äiskä. Jos se olikin vaikka enne uni. Mut joo ei muuta kuin oikein hyvää päivänjatkoa kaikille. Koiranpentu kutsuu taas leikkimään :LOL:
rv.7+6

Tervetuloa uusille :wave:
äiskä äiskä oli nähnyt söpön unen :)

härkäneito: Minkä rotuinen koiranpentu teille tuli ? Minä ja ainakin Rhea ollaan myös koiraihmisiä. Meillä on sellainen lupsakka spanieli.

Täällä olotila vähän vaihtelee. Väilillä on ok, mutta eilen ja tänään ollut etova olo. Kaikki tuoreet hedelmät yms. maistuu, mutta lämmin ruoka ei maistu ollenkaan. Mitenkä teillä?
Ja mulla on ihan hirveän paha maku suussa vuorokauden ympäri!! Se on kauheeta. Yritän pestä hampaita monta kertaa päivässä, syön Mynthoneita ja purkkaa, mutta ei auta mikään... :(

funny + masuasukki 7+3

Tervetuloa kaikille uusille ja onnea plussasta!

Tää on ihanaa, kun mulla alkaa pahoinvointi helpottaa :) . Ei oo enää koko aikaa ällötys olo. Tosin nyt on ehkä tullut uusi reisa tilalle, nimittäin närästys. Toivottavasti olisi vaan joku väliaikainen.

Tosta sormus jutusta, mistä oli muutama sivu takaperin juttua niin ennen kun esikoista aloin odottaa, miehen veli teki sen meille. Kummallekkin tuli tyttö, poika ja poika. Esikoinen on tyttö ja oireet tästä raskaudesta niin erinlaiset, että vois olla vaikka poika. =)

Lääkärineuvola olis 16.8, sillon kuunnellaan sydän äänet, kivaa!! :heart:
Mutta nyt lähden syömään, kun maha alkoi kurnimaan. :whistle:

Muumi82 ja nimetön asukki 9+5

tervetuloa uusille :D

Täällä on olo yllättävän hyvä. Ja aamulla olin jopa virkeä kun sai koko yön nukkua heräilemättä :D

Härkäneito:
minkä rotunen koiruli tuli taloon?? Entäs mimmonen koira löytyy Rhealta??
Funny:Itekkin oon välillä spanielista haaveillu mut tällä hetkellä koirakiintiö on täynnä.. Toinen on kotona (sekarotuinen) ja kultainennoutaja vanhus on tällä hetkellä kummitytön perheessä lemmikkinä.

jospas poika alkas kohta heräillä niin pääsis ulos kun aurinko paistaa =)

danjuska ja nuutti rv7+1

(niin ja la olis muuten netin laskurin mukaan 14.3, mut se saattaa vielä muuttuakkin..)

Tervetuloa mukaan Piipi 77 (meillä esikko sai alkunsa IUI:lla) ja oikein paljon tarrasukkia pikkuiselle!

Tervetuloa myöskin Mami 04 ja jos jonkun unohdin =) =)

Päivitin listaa...Flunssainen olo vieläkin, jo kolmatta päivää! :kieh: Tosi rasittavaa olla sairaana ja sit vielä tämä älytön väsymys päälle. Onneks mies on ollu viikonlopun kotona ja antanu mulle vähän hengähdys-taukoa.

Gardenia ja Helmiäinen 9+5

Niin ja jossain välissä huomasin kysymyksen, että ollaanko sitä töissä, niin minä aloitin tämän vuoden alussa pph:na, olen tehnyt sijaisuuksia. Sitä ennen olen ollut vuorotellen äitiyslomalla ja hoitovapaalla, valmistuin ammattiin jouluna -00, ja esikoinen syntyi kesällä -01.
Heti kohta plussaamisen jälkeen mietin, milloin pitäisi kertoa pph-ohjaajalle, ja sanoinkin asiasta jo perjantaina kun kävin tekemässä työsopimusta. Oli suunnitellu minulle senverran tiukkaa työputkea, että pyysin vähän hellittämään, etten nyt ihan uuvu tähän alkuraskauteen.... Väsyttää välillä vietävästi, ja ilmeisesti kiehahtelen turhan helposti, viime yönä ikkunat helisi kun paiskoin ovia :ashamed: .

vastaan tohon koirakysymykseen niin meille tuli jackrussellinterrieri. Väritykseltään tricolour ja karvatyypiltään broken. Oikein ihana pikku vesseli. Ja on narttu ja osaa tehdä kiltisti tarpeet ulos tai paperille jos ulos ei ehditä. Kiva että täältä löytyy koiraihmisiä. Meidän piti ottaa koira kun ei raskautta kuulunu ja nyt saatiin sitte molemmat. Kyllä se elämä joskus yllättää positiivisesti. :LOL:

Tervetuloa taas uudet odottajat! Onnittelut plussasta! :heart: :flower: Mä en enää tahdo pysyä kärryillä, että kuka on kukakin.. :ashamed:

papsu: Mun ei kauheesti oo tehny mieli lämmintä ruokaa (paitsi himoitsen hesen juustohampurilaisia kuola poskella koko ajan :p ), joten oon syöny marja-pirtelöä rahkasta, vesimelonia ja luumuja. Piltit on myös maistuneet, sekä jogurttijuomat. Nuo vie nälän vaan hetkeks, mutta niitä uskaltaakin syödä vähä useammin. Mulla on myös kaurapuuroa tehnyt mieli parina päivänä ja nuo ruisleivätkin on maistuneet. Lätyt oli ihan super herkkua ja niitähän voi tehdä suolasenakin, jolloin ovat täyttävämpiä..

Danjuska (ja härkäneito): Meillä asuu reilu kolmevuotias parsonrussellinterrieri narttu, Reea! :heart: Eli härkäneidon jackin kanssa lähes samanlaiset koirat. =) Kyllä näissä russeleissa tekemistä riittää. Viisaita ja eloisia koiria. Meillä on nyt juoksut menossa ja elämä on tylsää, ku mihinkään ei pääse. |O Reea on muuten myös broken, mutta väriltään valkoinen tummin merkein. Tässä kuva Riesusta:
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/HPIM3705.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Gardenia:
Tervetuloa mukaan Piipi 77 (meillä esikko sai alkunsa IUI:lla) ja oikein paljon tarrasukkia pikkuiselle!

Tervetuloa myöskin Mami 04 ja jos jonkun unohdin =) =)

Päivitin listaa...Flunssainen olo vieläkin, jo kolmatta päivää! :kieh: Tosi rasittavaa olla sairaana ja sit vielä tämä älytön väsymys päälle. Onneks mies on ollu viikonlopun kotona ja antanu mulle vähän hengähdys-taukoa.

Gardenia ja Helmiäinen 9+5
Moikka Gardenia ja muut!
Kiva, kun on oma pino johon voi tilitellä tuntemuksia =) Mulla on kaaamee nälkä koko ajan, lihon varmaan sata kiloa.
Niin ja sitä vielä, että tosiaan toista odotellaan ja esikoinen on viisivuotias.

Sunnuntai-iltaa kaikille ja uusille isosti tervetuloa joukkoon! Ja tietenkin jarrutarroja matkalle tänne ihmisten ilmoille.

Tulipa luettua kunnon pätkät kirjoitteluja, kun oltiin viikonloppu mökillä ja toisaalta tuli ajateltua paljon muutakin, kuin ei ollut nettiä käsillä. Puhelimella en jaksa surffailla. Mieskin ihan oma-aloitteisesti otti nimi-asian puheeksi, Siiriä tytöksi ja Roopea pojaksi on kaavailtu. Ne varmasti vielä muuttuu... ehkä.

Tänään on viluttanut hirmuisesti, mistä lie johtuu. Kipeä en ole, koska olin vasta äsken. Iho tulee yhtäkkiä kananlihalle ja se palelee, ei hauskaa!

Iästä oli puhetta tuolla aiemmin. Kyllähän sitä jo vanhaksi itsensä tuntee, kun ikää on 25 ja nuorimmat maalismasut ovat pikkuveljeni ikäisiä! Mutta en voi moittia nuoria odottajia, jaksatte varmasti hienosti, kun sitä nuoruusenergiaa on enemmän, kun meillä "vanhuksilla". Opiskeluaikana jaksoi opiskella ja puuhailla yömyöhään ja nyt ei todellakaan jaksaisi!! Mutta yks äidin tuttu luuli mua 16-vuotiaaksi, siitä olin ihan otettu! :LOL:

Misupai ja Helmisuurimo 8+4

Mulla tulee kans noita vilukohtauksia! Samoissa vaatteissa oon kotona koko ajan ja yhtäkkiä tulee kylmä ja saatan mennä ihan kananlihalle koko kropasta, hassun näköstä..

Oltiin miehen vanhempien mökillä tänään grillaamassa ja mä söin 1,5pihviä, makkaran, 2 tomaattia ja salaattia eikä ees tullu ähky :whistle: Vähän se tais ihmetellä mut tuskin aavistelee kuitenkaan.. Ja mulla on taas nälkä. Mies lähti lenkille ja ku tyttö saadaan nukkuu ni tehään nuudeleita ja katellaan frendejä :p

Mä mietin joka ilta haikeena tytön menemistä hoitoon ja sit hirveen huono omatunto kaikesta huutamisesta ja muusta :ashamed: Ku hermostunki nyt tosi helposti ja koko ajan pyydän mieheltä anteeks.

Nyt pitää mennä tyttö löytäny taas purkat ja suu pullottaa!!

Suvitus+Yrsa 6+1

RheaKiitos ohjeista, miten saan tuon tekstin tummaksi!

TyynexOn tosi ärsyttävää just kun ei pysty syömään loppuun asti. Mä joudun kans yöllä nousemaan syömään. En uskonut et näin usein voi olla nälkä ja silti tavallaan mikään ei maistuis. Mulla ei oo ennen ollut mitään ongelmia ton syömisen kanssa. Ruokahalua on ollut vaikka muille jakaa :)

MisupaiSaanko udella oletko päiväkodissa töissä tai perhepäivähoitaja? Luin vaan profiilisi ja ymmärsin, että työskentelet lastenhoitoalalla. Itse ole nimittäin alalla niin alkoi kiinnostamaan.

Jennah, saat udella. Luokanopettajana oon ja siitä kovinkin onnellinen. Lapset on tosi tärkeitä mulle, töissäkin. TUntuu niin pahalta jo nyt jättää ne sijaiselle. Mulla oli sama luokka viime vuonna ja ne on tosi hauska porukka, viitoselle mennään jo. Onpahan itsellä toivottavasti hyvä tilaisuus kertoa raskaudesta ja näyttää vatsaa ihmisbilsassa... tosin ne alkaa hihittää, et ope on ollut sillai... no, hauskoja hetkiä silti. Oot sie päiväkodissa sit?

Kiitoksia oikein paljon kaikille onnitteluista! Minunkin puolestani onnea kaikille uusille! Monet ovat jo nähneet pikkuisen ultrassakin, hienoa :heart: Itse en ole käynyt vielä neuvolassakaan, ehkä huomenna soitan, jos soittoaika ei vilahda muuta touhutessa ohitse. Harmittaa vähän, kun neuvola vaihtuu, lähineuvola lopetettiin vuodenvaihteessa ja nyt täytyy käydä neuvolassa parinkymmenen km:n päässä.

Maya2007: Meillä mies on innostunut ajatuksesta uudesta vauvasta melko helposti vielä näin perheen jo kasvettuakin :) , itse olen kuitenkin aina ottanut asian esille ensin. Vaikka niinpäin se taitaa tavallisempaa ollakin.

Rhea: Onneksi vältit kolarin!

Äiskä Äiskä: Olipa hauska uni! Itsekin näen paljon unia nyt raskaana ollessani, jopa siinä määrin, että välillä tuntuu, olenko nukkunut kunnolla ollenkaan, kun aina vain näen unia.

MInä olen kertonut jo vauvasta lapsille, olen aina halunnut, että kuulevat meiltä ensimmäisenä, eikä sivusta toisten keskusteluista. Ihan mukavasti uutinen otettiin vastaan, vaikka minua hieman jännittikin, mitä lapset sanovat. Kakkonen ja kolmonen jopa tarjoilivat minulle herkkuja, vähän niinkuin vauvallekin =) , toinen hilloja ja toinen runsailla päällyksillä varustettuja voileipiä. Söpöä :heart: Oikeastaan tuli jo vähän kiire kertoa, kun veljen vaimo nähdessämme kysyi, onko meille tulossa vauva. Hänellä on suorastaan uskomaton vainu asiaan, on usein huomannut heti, mutta koskaan ei ole ollut väärää hälytystä. Kuiskuttelimme sitten asiasta hiljaa, kun lapsille ei ollut vielä kerrottu. Muille emme ole vielä kertoneet, olen vähän odotellut, josko lapset innokkaina kertoisivat mummuille ja papoille, mutta eivät sitten vielä ole kuitenkaan. Joskus aikaisemmin lapset ovat suorastaan varanneet, kuka kertoo kenellekin mummulle :) Aika aikaisin kaikki varmasti huomaavat odotuksen, toisesta raskaudesta alkaen se on näkynyt melkein heti plussauksen jälkeen :)

Äitiyspakkausta en varmaan ota, kun meillä on runsas kokoelma vauvanvaatteita jemmassa. Kaksi pakkausta olen ottanut ja molempiin ollut tyytyväinen, mutta myöhemmin on sijoitettu se raha johonkin sillä hetkellä tarpeelliseen hankintaan kuten kaksostenrattaisiin tai isompaan autoon. Tällä kertaa en vielä tiedä, mikä se kohde olisi, kaukalon päälliskangas on kyllä jo aika karmivan näköinen, se täytyisi ehdottomasti uudistaa. Autossa on onneksi vielä yksi paikka vapaana, joten autohuolia ei tällä kertaa ole, kunhan vain vanha palvelija kulkisi hyvin =)

Kello käy hurjasti, nyt nukkumaan! Hyviä öitä kaikille!

Ja taas valvotaan aamuyöstä, ärsyttävää. Johtuu tosin osittain myös aikaerosta, mutta toivottavasti rytmit pian tasottuu.
Ootteko muuten jo päättäneet millaset vaunut hommaatte? Vaunushoppailu on musta jotenkin tosi hauskaa, taidankin kohta pörräillä vaunuvalmistajien sivuille =) .

Tervetuloa ja onnea kaikille uusille plussanneille!! :flower:
Tulin pikaseen kirjottamaan, tänään lähden tytön ja miehen siskon kans viikoksi ruotsiin.
Tuosta ikähommasta, kun osa sanoi että tuntee itsensä vanhaksi. Minunkin omaatuntoa muserrettiin 1,5 vuotta sitten, kun olin käyttämässä miehen siskoa Oyssissa (on minua 4 vuotta nuorempi) niin minua luultiin hänen äidiksi :kieh: :kieh: Tällä hetkellä siis minulla ikää 21. Ja useasti luullaan 30:si. :LOL:
Täällä on olo mitä mainioin, pientä väsymystä lukuun ottamatta. Sanoinki neuvolassa et sen jälkeen ku tein testin niin oireet hävis tuhka tuuleen. Mutta hyvä niin.
Nyt pitää mennä pakkaamaan et joudutaan tien päälle.

Maria ja pikkukakkonen 8+5

myymä
Heipparallaa!

NYt on särkänniemen reissu takana ja täytyy kyllä myöntää että on tällaiselle möhömahalle melko rankka reissu. Noh, Venla tykkäs aivan hirveesti päivästä ja sehän oli pääasia. Mutta kyllä nyt huomas taas sen miten ne hormonit oikeen jyllääkään. Kun käytiin katsomassa se delfiinishow, niin heti kun ne delfiinit tuli sinne niin mua alko itkettää aivan hulluna kun ne oli niin ihania :D Siis olisin parkunut täyttä päätä jos en olis saanut hillittyä. Onneksi sain :p

Tuli kyllä reissussa myös syötyä kaikkea pas*aa. Suolasta ja rasvasta ja vaikka mitä YÖK. Nyt kai pitäisi vähän skarpata sitten...

JAhas, yläkerran mustalaisperhe aloittikin sitten tän päivän karaoket tuolla... Onneksi heräsin ajoissa ettei siihen tarvinnut herätä. Niiden vibraatot kuuluu sanoja myöten niin hyvin tänne meille. Onneksi päästään vielä omakotitaloon aikanaan!

Käytiin muuten takastulo reissulla sitten siellä meidän tontilla ja ah, kylläpä siellä näytti kivalta <3 Enää vaan talo puuuttuu :LOL:

Olo on ollut ihan ok. Jos oikein kova nälkä yllättää, sitten tulee aivan kamala heikotus ja oksetusolo, mutta pidän kyllä huolen ettei sitä virhettä pääse tapahtumaan :p

Kohta ois taas töihin lähtö, eikä jaksais YHTÄÄN!

Myymä + pikkukakkonen 7+6

äiskä äiskä: Jade on mustakin söpö nimi

Koska meinaatte kertoa vanhemmillenne/ystäville perheelisäyksestä?

Me käytiin siis viime viikolla yksityisellä varhaisultrassa, ja kaikki oli ok. Ens viikolla on sitten eka neuvola, ja viikkoja olisi silloin kasassa tasan yhdeksän. Mies rupesi sitten eilen höpisemään, että kerrottaisiin milempien vanhemmille jo ens viikolla heti neuvolan jälkeen. Onko teidän mielestä liian aikaista? Ystäville kerrottaisiin sitten vasta myöhemmillä viikoilla. Meille siis tulossa esikoinen, ja molemmille vanhemmille tämä olisi ensimmäinen lapsenlapsi. Haluu jo kertoo... :ashamed:

funny + masuasukki 7+4

myymä
Alkuperäinen kirjoittaja funny:
äiskä äiskä: Jade on mustakin söpö nimi

Koska meinaatte kertoa vanhemmillenne/ystäville perheelisäyksestä?

Me käytiin siis viime viikolla yksityisellä varhaisultrassa, ja kaikki oli ok. Ens viikolla on sitten eka neuvola, ja viikkoja olisi silloin kasassa tasan yhdeksän. Mies rupesi sitten eilen höpisemään, että kerrottaisiin milempien vanhemmille jo ens viikolla heti neuvolan jälkeen. Onko teidän mielestä liian aikaista? Ystäville kerrottaisiin sitten vasta myöhemmillä viikoilla. Meille siis tulossa esikoinen, ja molemmille vanhemmille tämä olisi ensimmäinen lapsenlapsi. Haluu jo kertoo... :ashamed:

funny + masuasukki 7+4

Olen ERITTÄIN malttamaton luonne joten plussan jälkeen aloin kertomaan perheelle ja ystäville. Otin sellaisen asenteen että heidän kanssaan voin sitten jakaa surunkin, jos tulee huonoja uutisia. Nyt on kuitenkin varhaisultrassa käyty ja siellä kaikki hyvin :)

Yhteistyössä