<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Hui, miltä kuulosti ennen synnytyskertomus... omaani kauhulla odottelen :eek:
Paljon voimia ja jaksamista teidän arkeen :hug:

Täällä verilimaa tulee edelleen. Vatsa toimii kaiken aikaa, mutta supistukset katosi. Ajattelin saunasta ja siideristä hakea vauhtia synnytykseen, jospa tämä tästä. Tyttö syntyi vuorokausi sen jälkeen kun limatulppa lähti irtoamaan... :D Miehelle laitoin viestiä töihin, että onnistuisiko saunaseksi tänään... ;) Oli ilmoittanut töissä jo, että aikoo lähteä tänään synnyttämään. Se on kiva kun mies on päättäväinen asian suhteen.

Justiinsa sisko soitteli sieltä tupareistaan. Sen kaveri oli synnyttänyt 3:en lapsensa niin, että limatulppa oli irronnut, mutta supistelut ei alkanut. Sit se meni synnärille ja sanoi, että on jokseenkin ponnistamisen tarve ja niin siinä sitten oli vauvan pää jo näkyvillä ja ilman supisteluja oli poikansa synnyttänyt, hui :eek: Kun ei vaan omalle kohdalle moista osuisi.

Nyt meen antaa tytölle juotavaa ja sit sauna lämpiämään.

kleopatra (joka palstalla siis kumminkin, uhkailuista huolimatta)
 
Onnea kaikille jo vauvansa saaneille!

Enne olipa melkoinen tuo sun synnytyskokemus, hui :ashamed:

Täällä ei olossa muutosta. Pitkiä kävelyjä pystyy tekemään rauhassa, ja niistä ei edes supisteluita tule, ihan ihme juttu. Jotain merkkejä vois kyllä jo ilmaantua, vaikka sit se limatulppa.

Ninni Samaa olen minä kuullut, että Tyksin synnytysosasto olis nyt superbuukattu, joten eiköhän ryysitä sinne mukaan vaan... :wave:

pikkuvaemo No sama juttu vähän täälläkin, en sitten voinut ostaa virpojille suklaamunia, koska olisin ne kuitenkin pistänyt omaan suuhuni. Eli saldo olis ollut ihan sama sen jälkeen. Ei sit parane avata virpojille ovea huomenna :ashamed: :)

Nyt saunomaan

funny + masuasukki 40+2 :heart:
 
Hui enne mikä kokemus! Minäkin olin jo ensimmäisestä lapsesta hiukan väärinymmärretty synnärillä, kun eivät uskoneet minua, kun sanoin, että nyt se syntyy.. Hoettiin vaan, että ensisynnyttäjillä kyllä yleensä menee 12 tuntia ainakin.. Mutta niinpä oli vajaassa 5 tunnissa poika pihalla, kun supistukset olivat alkaneet... Vielä Paljon Paljon Onnea pojasta ja toivottavasti vatsavaivat helpottavat!!! :hug:
 
Onnea taas vauvautuneille!! :flower:
Alkaa kuukausi oleen puolivälissä ja kaikki on siis jo voiton puolella.. =)

Täällä on kotona olo sujunu hyvin vaivoista huolimatta ja iso kiitos siitä kyllä kuuluu miehelle. Innokkaasti odotan, että päästään ihmisten ilmoille ja liikkumaan.

Synnyttäneiltä kysyisin, että kuinka usein teidän vauvat on tissillä ja kauanko syövät kerralla?

Täällä sylikäärö haisee kakkalle, joten menenpä vaipan vaihtoon.. :x

Rhea ja piäni miäs tasan 1 vko
 
Musta tuntuu oikein kurjalle ees kertoo tuo mun synntyskertomus täällä kun moni on menossa synnyttämään omaansa vasta. Mut halusin olla rehellinen. Mä kyllä annan tuosta palautettua sairaalaan, ei ollut mahdollisuutta puhua siitä vielä kunnolla. Mä olen jälkeenpäin oikein kysynyt mieheltäkin, joka oli joka hetki paikalla ja näki tuon kaiken aitiopaikalta, että menikö se todella noin?! että voiko tuo olla totta. Mies on tapahtuneesta myös hyvin järkyttynyt. Sitä ajattelee että kun menee synnyttämään sairaalaan niin voi luottaa siihen että saa kipulääkettä tarvittaessa ja että saa tukea, apua ja hoitoa. Mulle jäi olo kuin olisin ollut yksin synnyttämässä jossain, kukaan ei auta eikä voi tehdä mitään. Mieheni oli kyllä paras tukeni ja turvani, musta tuntuu et olin niin paniikissa ja sumussa siinä hädissäni että ei se olis voinut tehdä mitään enempää.

Vauva on ollut vähän rauhallisempi nyt päivän ja nukkunutkin enemmän, mutta selkeästi on "vaativa"-vauva ja haluaa olla kokoajan sylissä ja tissillä.- tuntuu et imetän vartin välein ja tissit on kamalan isot ja kovat ja KIPEÄT. Isoveikka on ollut ihanan reipas apumies :D menenkin nyt viettämään aikaa sen kanssa kun vauva hetkeksi rauhottui sänkyynsä.
 
Rhea, niinku kirjotin, tuntuu et poju on tissillä kokoajan, voi syödä ihan vartinkin välein ja olis tissillä niin kauan ku vaan antaa olla. Mietin just samaa et miten muilla? mut oon kuullu et tissiä ei vois antaa liikaa eli pitäs vaan antaa aina kun siltä tuntuu.. mitä mieltä ootte, voiko liikaa imettää? :/
 
Ihan hirmuisesti ONNEA kaikille vauvaantuneille!!!! :flower: :hug:

Jokohan Tuttelilla on nyytti sylissä..? Ja Ninnille tsempitykset! Jospa se lähtö olis huomenna edessä! :D

Enne; onneks kaikki meni lopulta parhain päin ja olette kumpikin poitsun kanssa kunnossa! Huh, mikä kokemus :hug:

Tulkaahan kaikki jakaantuneet sankoin joukoin tuonne vauvapuolelle kirjoittelemaan! Ippu on perustanut meille Maalismasuille pinon, jossa kyllä on huomattavasti rauhallisempaa kun täällä, kun kaikilla on ne nyytit maailmassa ihailtavina ja ruokittavina :heart:

Enne, mä en usko että imettää voi liikaa... en kyllä tiedä, koska meillä mennään osittaisella ja kundi näyttää kasvavan nyt jo silmissä :eek: parit 50-senttiset potkarit on jo jääny pieniks :heart: B)

Mut joo, nyt syömään ittekin ja töllön äärelle, idolsii ja huumaa ja kaikkee :D

Kauheesti voimia kaikille masujen kanssa taapertaville :hug: ja tietty nyyttien kanssa oleville myös!

Hexodus ja poitsu 3 vko 4 pv :heart:
 
Rhea: Meillä tissitellään 2-3 tunnin välein, joskus hereillä ollessaan neiti syö tunninkin välein. Yleensä rytmi on näin: ruokailu, hereillä tunti, unta 2 tuntia jne... Joskus hereillä enemmän ja nukkuu vähemmän. Pikaruokailija, ihme jos vartin on tissillä. En oo kyllä kellosta kattonut.

Meillä täällä isovanhemmat apuna, kovasti rakastavat pikkuneitiä. Ukki osti neitille tänään ihanan vaaleanpunaisen fleecehaalarin... Just on kateltu kesän reissua varten lentoja ja taloa sekä autoa. Ollaan lähdössä Zell am Seehen ukin, mummon ja enon kanssa, siis tietysti meidän perhe kokonaan eli me kolme. Nyt tissille ja sit saunaan.

Misupai ja Siiri
 
Nyt se on sitten täällä, meiän eräpäivä... Mitään ei tänään kuitenkaan varmaan tapahdu, tylsää... Oon nukkunu taas niin huonosti, närästää ja muutaman kerran oon taas heränny oksennus suussa, ällöttävää! Johtuukohan närästyksestä vai mistä lie mut ei oo kiva tunne siihen herätä.

Kauheen hiljasta on meiän pinossa, onko kaikki jo karannu synnyttään? Tahtoo kanssa!!!

Eipä muuta, tulin lähinnä nostaan meitä ettei ihan toiselle sivulle pudota!

Palaillaan aamulla!

:heart: :Ninni ja Muru 40 tasan!
 
Ai on täällä joku muukin kukkuja sentään B)
Mua jotenki pelottaa mennä nukkuun ku en tiedä millon herää taas suu oksennuksessa, saatikka et meinais siihen tukehtua :kieh: :kieh:

Syö Oikukas munkin puolesta, mä en suuhuni laita muuta kun nestemäistä näin öisin, tulee liukkaammin ylös :LOL:

Ninni ja Muru 40+0
 
Onnea Ninni täysistä kympeistä! Aikamoinen urakka, vai mitä? Tuntuu, että siitä olis ikuisuus kun alotettiin odotus. Ne helteet elokuussa nyppi pahemman kerran...

Ja joka kerta kun jonkun vauva ei jaksanutkaan matkassa, tuli kyyneleet. Paljon terveisiä ja halauksia kaikille teille, jos käytte lukemassa vielä.

Saan illalla miehenkin kotiin, ihan hyvä että tulee tänne vähän rauhottamaan mun siivoiluja. Poitsu sen sijaan joutuu olemaan evakossa kunnes vauva tulee kotiin. On vaarassa nimittäin saada vatsatautitartunnan. Tosi sääli, ettei pääse katsomaan heti sairaalaan pikkuveljeään, mutta ei voi ottaa riskiä. Aateltiin sitten tehdä niin, että tulee perjantaina iskän mukaan hakemaan meitä kotiin. (olettaen, että kaikki menee muuten hyvin)

Ihmeen hiljasta meidän pinossa tosiaan on, onkohan vaan tyyntä myrskyn edellä...

Hauskaa virpomispäivää kaikille! toivottaa pikkuvaemo ja ihmepoika

 
Huomenta Pikkuvaemo!
Joo-o, nyt ne viikot sit tuli täyteen enkä ois ikinä uskonu et näin pitkälle menis, olin alusta asti jo ihan varma et synnytän noin rv 38... Mut ei... Saas nähdä paljon menee yli, nyt ainakin sellanen olo et tänään ei oo vauva ulos tulossa :ashamed: Sä sentään tiedät jo millon saat pikkuisen syliisi :heart: kun täällä ei hajuukaan millon toinen päättää irtisanoa sopimuksensa yksiössään...

Pitäis varmaan mennä vielä nukkuun kun oon jo kolmesta asti ollu pystyssä, närästää vaan edelleen, ärsyttävää!

Täältä kanssa halaukset niille kenen pikkuiset ei matkassa pysyneet, onkohan heistä moni saanut jo uuden mahdollisuuden?

Eipä muuta, palataan...

Ninni ja Muru 40+0
 
Yö meni kukkuessa ja nukkuessa. Muutamia mojovia supsituksia tuli ja niihin heräsin. Limainen ja verinen vuoto jatkuu edelleen... :eek: ja vatsa on edelleen sekaisin. Juna kulki heti aamusta kun vessaan menin ja se on mulla harvinaista :eek: Nytkö tää omien oireiden bongailu sitten alkaa, kun on tuo limatulppa tullut pihalle... Ei haluaii vielä, en edes synnyttämään. Saisi pikkukaveri vielä hetken kasvaa masulämpiössä...

Ninni mulla parina yönä ollut samanlaista kuin sullakin. On sellainen todella kivulias tunne tuolla ruokatorvessa, ihan kuin närästäisi, mutta mun mielestä se ei ole närästystä...
Mitä sit lie, pitänee kysyä tiistaina neuvolassa.

Nyt aamukahville!

kleopatra ja James 37+6
 
Tunnen itseni jotenkin hölmöksi, kun kuitenkin synnytän jo kolmannen lapsen, mutta silti olen ihan hölmö näiden ennakoivien oireiden kanssa. Kyllä se vaan on, kun 2 aiempaa on käynnistetty, niin ei sitä sillä tavalla tuolla synnärillä kiinnitä omiin oireisiin huomiota, kun kaiken aikaa makailet käyrillä ja joku käy kurkkimassa kohdunsuun tilannetta... :ashamed:

No mutta vatsa on siis edelleen sekaisin. Meinasin, että pistän tytön rattaisiin ja lähdetään hieman ulos kävelemään, jospa saisi ajatuksia muualle. Jostain syystä mun olotila on helpompi kuin moniin päiviin ja viikkoihin. Yöllä oli joitakin vihlaisuja tuolla alhaalla, mutta ei tietoakaan muista kivuista. Tätä edelleen hiukan ihmettelen... Onko siis vain tyyntä myrskyn edellä?!?

No mutta se omasta navasta, SORRY :ashamed:

Eilen saunassa puhuttiin miehen kaa tuon tytön synnytyksestä. Mies ei hirveästi muista siitä mitään, mä taas olen täysin unohtanut tuon esikoisen synnytyksen kulun. Sen tulen aina muistamaan (tytön synnytyksestä), että mulla meinasi käydä vähän samaan tyyliin kuin ennelle. Olin just saanut epiduraalin ja sanoin kätilölle, että vauva syntyy nyt, mutta se ei uskonut mua. Huusin vaan että vauva syntyy nyt ja sitten kätilö kovin ylimielisesti tuli tarkastamaan tilanteen ja niinhän se oli että pää oli kovasti tulossa jo pihalle, minuutin ponnistuksen jälkeen oli koko neiti pihalla :heart:
Se oli vähän kuin "kertapierasu" :LOL:

Pitäisi mennä antaa lapsille puuroa nyt, joten moromoro :wave:

kleopatra taas palstatilaa viemässä...
 
Kleopatralle piti sen verran tulla kirjottaan et mulla on eilisesta asti tullu tosi limasta vuotoa kanssa, oiskohan sit limatulppaa. Verta siinä ei oo kyllä joukossa mut vähän niinku sellasta kellertävää räkää... Ihanaa juttua taas... Kun en aiemmissa raskauksissa koskaan sitä tulppaa bongannu ni mulla ei hajuakaan miltä pitäis näyttää. Toivottavasti olis just sitä ittees ja alkais mun synnytys jo pikkuhiljaa käynnistyyn. Lähettäkää mulle kaikki ei kaivatut supistukset, täällä niitä kaivataan tosissaan!!!

Ninni ja Muru 40+0
 
Mä voisin kans ottaa supistuksia vastaan.. Tää pikkukaveri sais tulla jo ulos. Vatsa aivan sekasin ja muutenkin olo on tönkkö... Tulppia ei oo näkyny ja jotenkin mä ajattelen että se pitää nähdä ennen ku synnytys lähtee käyntiin. Vaikka tiedän ettei sitä välttämättä huomaa. Miksi mä ajattelenkin että kaikki menis niinku esikoisen kanssa?

Veera ja tää itsepäinen pieni ihminen tasan 40!
 
Veera onnea lasketun ajan saavuttamisesta :heart: Samalla viivalla mennään!
Mä ajattelen kans koko ajan et tää synnytys menis samalla tavalla kun edelliset, esim. aiemmissa synnytyksissä mulla on vedet menny vasta sairaalassa ni oon aatellu et tässäkin varmaan kanssa vasta siellä sitten vaikka tosiasia on et ne voi menää missä ja milloin vaan ja mä kuitenki liikun ihan entiseen malliin joka puolella, pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa rajottaa noita menemisiä, ei ois kiva jos vedet menis jollain shoppailureissulla...

Supistuksia nyt Veera sulle kanssa ja toivotaan et päästäis molemmat pian tositoimiin!!

Ninni ja Muru 40+0
 
vai jotain muuta? Eli eilen illalla alkoi tulla kivuttomia supistuksia noin 10min välein. Nukkumaanmennessä väli oli tihentynyt noin 5min. Esikoisen kanssa kukkuessa tuli niitä siinä sitten aikansa seurattua, kunnes olemme nukahtaneet. Jälleen kahdelta yöllä herään supistukseen (ei kivuliaaseen, mutta pitkäkestoiseen) ja taas tulee supistuksia n.5min välein. Siis nämä supistukset pitivät minut lähestulkoon koko yön hereillä. Onko tämä jokin uudelleen synnyttäjien kirous vai onko myös ensikertalaisilla ollut vastaavaa? Siis säännöllisiä ei kivuttomia supistuksia, jotka eivät johda mihinkään, vaikka kestävät illan yön ja vielä seuraavan aamunkin? Tuli ehkä hiukkan sekava sepustus, mutta kun oon niin ihmeissäni, kun todella odotin, että koska muuttuvat kipeiksi ja lähtö tulee... Tosiaan vatta ei silti ole ollut sekaisin, eikä limatulppaa ole näkynyt, joten tämä on sitten kai jotain muuta. Kertokaahan kanssatoverit nyt miten on teillä ei kivuliaiden säännöllisten supistusten kanssa käyny?

Kiitos Rakkaat!! :heart: :hug:

Terveisin: mamma-miia rv38+1 =)
 
Se on varmaan just sitä kirousta :headwall: :headwall:
Mulla on ollu sekä kivuttomia että kivuliaita säännöllisiä supistuksia noin rv 36 asti eikä mitään oo tapahtunu vieläkään. Tosin nyt toivoisin jo et alakerrassa ois sentään jotain muutosta tapahtunu, mutta kun noita sisätutkimuksia ei enää tehdä ellen mee synnärille tai äippäpolille ni vaikee on ite mitään arvioida. Mua supistaa yleensä päivisin ja iltaisin ja sit kun meen sänkyyn ja nukkuun ni ne loppuu kuin seinään. Raivostuttavaa :kieh: :kieh:

Ninni ja Muru 40+0 jo kohta kymmenennen kerran tänään :ashamed:
 
Mies lähti vähän aika sitten isompien lasten kanssa ulos ja vauva nukkuu midän sängyssä. Nyt kerkeen tulla taas teitä moikkaan!

Voi että, kumpa Ninni ja muut halukkaat pääsis pian synnyttään. Tuolla vauva puolella on vielä niin hiljaista. Sinne sitten vaan isolla joukolla =)

Mulla ei tässä raskaudessa tullu ollenkaan selkeetä limatulppaa. Pari viikkoa ennen synnytystä tuli välillä paljon limaista vuotoa vessakäyntien yhteydessä ja vähän aikaisemmin iso sitkeä limainen klöntti. Muuten ei tullut valkovuotoa ollenkaan koko raskausaikana.. Eli onkohan sun vuoto Ninni jo synnytystä enteilevää ;) Niin ja aiemmilla kerroilla mulla on tullut vasta salissa lapsivedet, mutta nythän ne lorahti, kun synnytyssupistuksia oli tullu vähän vajaa 2 tuntia. Ei ne synnytykset aina samanlailla ala :D Lapsiveden meno oli aika hassua, sängyssä makailin koneella ja teille kirjoittelin ja sit ne lämpöiset vedet tuli pöksyihin :LOL:

Pikkuvaemo:Sulla ei oo enää pitkää aikaa vauvan näkemiseen.Hurjasti onnea! Meillä kävi niin, että isi ehti kerran tulla Jesperin ja Josefinan kanssa vauvaa kattoon. Sitten yöllä tyttö oli oksentanu kerran ja ripuloinut vielä seuraavana päivänäkin. Lämpöäkin oli hiukan. Seuraavan kerran tuli sairaalaan vasta mua ja vauvaa hakeen kotiin. Oli kyllä inhottavaa!!

Nyt koitteleen vaatteita ja meikkaan. Lähdetään hetken päästä lasten serkun 3-vee synttäreille. Sinne onkin parin tunnin matka.

Jade ja Eemeli 2 vko 1 päivä
 
Täällä on myös yksi ärtynyt nainen.. Meillä oli laskettu aika 6 päivää sitten eikä mitään vaan tapahdu.. :( Mua pelottaa käynnistys ihan hirveästi ja on kyllä aika rankkaa kun ei tiedä mitä on tulossa. Mulla on välillä jopa sellaisia tunteita että harmittaa koko raskaaksi tuleminen ja haluan mun vanhan elämän takaisin.. :ashamed:

Toivotaan että päästään pian jakautumaan me muutkin jo pikkuhiljaa..
Tsemppiä teille joilla tuli tänään tuo 40 täyteen.. Ei sitä tiedä vaikka vielä tänään!
Mulla on mennyt usko ja toivo, pian jopa rakkauskin tähän hommaan..

Anteeksi valitus...

Laura 40+6 :headwall: :headwall: :headwall:
 
täällä on turistu nii paljon et lueskelen ne myöhemmin:) Onnea kaikille vauvaantuneille :heart:
Meidän peikko poika päätti ja synty tasan laskettuna päivänä klo 16.52 kokoa herralla oli 3730g ja 51cm, aevan ihana pakkaus :heart:
 
Hauskaa sunnuntaita!
Tätä toivoinkin, että olisin kotona vielä, että näkisin tyttelin pääsiäisnoitana :). Nyt oon valmis synnytyslaitokselle :LOL:. No oikeesti toivon, että vauva jaksais odottaa torstaihin.

Mulla on edelleen olo normaali. Ehkä pari kertaa päivässä viiltelee tuonne alas, mutta niin on tehnyt jo pari kk. Kivuttomia supistuksiakin tulee tosi harvoin. Esikoinen synty kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen, sen vuoksi en odota hirveesti, että tämäkään haluis tulla tässä vaiheessa ulos. Mut ei sitä koskaan tiedä...

Mäkään en ole miettinyt vesien menoa, sillä viimeksi vedet puhkaistiin vasta sairaalassa. Synnytys alkoi supistuksilla. Olis se aika shokki kun vedet menis vaikka Prismassa kauppareisulla :p.

Kauhee Ennen synnytyskertomus! Mulla oli esikoisen synnytys kaamee, sen vuoksi olenkin menossa sektioon. Mutta kyllä sain kivunlievityksiä, niitä oikein tyrkytettiin mulle. Sain epiduraalin jo ihan alkuvaiheessa ja sen jälkeenkin vielä pari kertaa. Mutta lopussa tapahtui kaikenlaista ja jouduin olemaankin pahimmat vaiheet ilman mitää lievityksiä. No sitten jouduinkin kiirelliseen sektioon...Mä tekisin myös tosta valituksen!

Pikkuvaemolle tsemppiä vielä synnytykseen! Kerro sitten miten meni :D

Helmi ja vauveli 38+3
 

Yhteistyössä